PDA

Bekijk de volledige versie : Hoe groot is je investering tot nu toe?



Peedeepee
07-02-2002, 08:31
Als ik jullie profilertjes allemaal zo zie, heeft de gemiddelde man (sorry vrouwen) aardig wat dvdtjes. Ik vroeg me af of je voor de grap een idee hebt hoeveel geld er tot nu toe inzit? *LOL* Met je HT systeem erbij (exclusief TV)?

Ik denk dat ik ongeveer op €1000,- zit....

Wie volgt? :D :D

Jeroen Driessen
07-02-2002, 08:36
Een HT heb ik niet echt en mijn DVD speler is een PS2. Totale kosten PS2 (+regiovrij DVD) en de DVD's zal rond de €2300 liggen. Best veel eigenlijk als ik dat zo bekijk. Had ik een leuke HT van kunnen kopen mét een fatsoenlijke DVD-speler. Maar ja, dan had ik weer geen DVD's om te kijken ;) (moet toch prio's leggen...)

bmateijsen
07-02-2002, 08:39
Sorry.... maar persoonlijk vind ik deze thread niet zo interessant. Wat iemand anders uitgeeft aan DVD's of HT onderdelen dat moet iedereen zelf weten, de ene persoon zal iets meer budget hebben dan de andere.


Groet Bjorn

Peedeepee
07-02-2002, 08:52
Bjorn, dat is jou mening. Maar ik ben gewoon benieuwd of iedereen er wel eens bij stil staat en zoniet dat ze dat misschien nu eens doen...that's all.

Remco Out
07-02-2002, 08:53
Ik let er eerlijk gezegd niet echt op hoeveel ik uitgeef aan dvd en ik denk dat ik dat ook niet wil weten, want het is een dure hobby. :)

Mark S
07-02-2002, 09:07
Ik denk dat een aantal mensen terecht geen zin heeft om dit aan de grote klok te hangen. Dit om mogelijke randfiguren niet op rare ideeën te brengen.

suyver
07-02-2002, 09:28
Ten eerste wil ik het zelf niet weten (net als dat ik niet wil weten hoe veel ik drink etc.) en ten tweede zou ik het niet aan de grote klok hangen als ik het wel wist.

Freek.

Joris Springer
07-02-2002, 09:29
Laten we erop houden dat een beetje filmgek een paar duizend euro heeft uitgegeven aan zijn thuisbioscoopje :D

Remco Out
07-02-2002, 09:30
Ja inderdaad, bijna niemand wil zijn/haar eigen investering weten, dus eigenlijk een overbodige thread.

Dennis Veldhuizen
07-02-2002, 09:51
Sorry.... maar persoonlijk vind ik deze thread niet zo interessant. Wat iemand anders uitgeeft aan DVD's of HT onderdelen dat moet iedereen zelf weten, de ene persoon zal iets meer budget hebben dan de andere.


Groet Bjorn

Mee eens, al die nutteloze gesprekken tegenwoordig op dvd.nl

Raskel
07-02-2002, 09:53
Mee eens, al die nutteloze gesprekken tegenwoordig op dvd.nl

Precies, maar daarom staat deze thread ook in "Algemeen", blijkbaar kun je daar echt alles in kwijt :D Als je overigens op iemand z'n link kijkt kun je al bijna zien voor hoeveel geld ie thuis heeft staan...

bondfreak
07-02-2002, 10:36
Als je het echt wilt weten, dan kijk je maar hier: mijn collectie (http://www.dvdprofiler.com/mycollection.asp?alias=doki) , vermenigvuldig elke dvd met het bedrag dat denkt dat een gemiddelde dvd kost en tel daar nog zo'n 4000 gulden bij op om aan het gevraagde bedrag te komen.

martin
07-02-2002, 10:44
In guldens zou ik het wel weten maar in € weet ik het niet SORRY ;)

forzavado
07-02-2002, 10:49
Zelfde als de thread "hoe groot is je collectie", waar iemand terecht de opmerking maakte:


Op de een of andere manier blijf ik deze thread een beetje zielig vinden. Voor mijn gevoel kun je het woord 'Collectie' vervangen door ieder willekeurig mannelijk statussymbool. (Auto, GSM, Penis, ga zo maar door)
Volgens mij is het allemaal een ego-kwestie. Bovendien laten de meesten de grootte van 'hun ding' al zien via DVDprofiler.

Hmmm....

BasH
Het gaat erom hoeveel plezier je eruit haalt, niet hoeveel geld erin zit. Geld is in principe waardeloos....

Remco Out
07-02-2002, 10:59
Geld is in principe waardeloos.... Hmm, hoe kom jij dan aan je dvd's??

forzavado
07-02-2002, 11:01
Hmm, hoe kom jij dan aan je dvd's??
Wat dacht je van kopen:D

Remco Out
07-02-2002, 11:08
Wat dacht je van kopen:D Waarmee dan?? Want net zei je nog dat geld nutteloos was, nou ik heb het anders altijd hard nodig en geld is in mijn ogen helemaal niet nutteloos als je er dvd's mee kan kopen.

Camille
07-02-2002, 11:20
Ik denk dat een aantal mensen terecht geen zin heeft om dit aan de grote klok te hangen. Dit om mogelijke randfiguren niet op rare ideeën te brengen.

Er zijn toch ook een heleboel mensen die hun HT op internet zetten:rolleyes:

Remco Out
07-02-2002, 11:22
Er zijn toch ook een heleboel mensen die hun HT op internet zetten:rolleyes: Ja, maar dat heeft niks te maken met het bedrag dat het heeft gekost. Dan kan je ook meteen de dvd profilers noemen, daar staat ook de hele collectie op en dan kan je het zelf wel uitrekenen.

bmateijsen
07-02-2002, 11:31
Ik heb ook geen probleem om mijn HT op het net te zetten. Als je op 'mijn set' klikt kan je precies zien wat ik heb. Ik hang het alleen niet aan de grote klok wat ik er voor uit heb gegeven.
(maar iedereen kan het met een beetje speurwerk zo uitvinden....)

Groet Bjorn

Raskel
07-02-2002, 11:32
Er zijn toch ook een heleboel mensen die hun HT op internet zetten:rolleyes:

Wat wil je nu precies duidelijk maken?

Remco Out
07-02-2002, 11:33
Nou, daarom vind ie het vreemd dat wanneer je je HT set op het forum hebt gezet je niet wil vertellen hoeveel je hebt uitgegeven aan dvd.

bmateijsen
07-02-2002, 11:47
Nou, daarom vind ie het vreemd dat wanneer je je HT set op het forum hebt gezet je niet wil vertellen hoeveel je hebt uitgegeven aan dvd.

Wat maakt het nou uit, wat je er aan uit geeft????? Geld is zoals Aart al zei gewoon bijzaak.,..... of je vind het leuk of je vind het niet leuk... (als je het niet leuk vind, geef je er immers geen geld aan uit...)

Daarnaast heeft iedereen zijn eigen budget.... En hoef ik (en ik denk ook vele andere forummers) niet tegen elkaar op te boksen hoeveel ze besteed hebben.

Groet Bjorn

Mark S
07-02-2002, 11:51
Nou, daarom vind ie het vreemd dat wanneer je je HT set op het forum hebt gezet je niet wil vertellen hoeveel je hebt uitgegeven aan dvd.

Ik had nog helemaal niets hierover gezegd. :(
Maar als je het wilt weten, ieder op eigen risico. Moeten ze lekker zelf weten. Wat voor HT iemand heeft of welke apparatuur iemand gebruikt, is wellicht nog van enige informatieve waarde. Gaan lopen showen over hoeveel geld je wel niet hebt (uitgegeven) is een andere zaak.

Raskel
07-02-2002, 11:52
Eigenlijk hoef ik niks meer toe te voegen aan Bjorn z'n post. Het gaat er niet om hoeveel geld je er aan uitgeeft, het gaat erom hoeveel plezier je eraan hebt.

Remco Out
07-02-2002, 11:56
Jongens, wat ik bij mijn vorige post meldde was niet mijn mening maar ik legde even uit wat Camille bedoelde. Dus niet zomaar mij aanvallen en eerst de berichten ervoor lezen. Ook ik ben er tegen om maar te lopen showen met hoeveel geld je wel of niet hebt. Dus niet meer zo gauw uit je vel springen.

Raskel
07-02-2002, 12:00
Jongens, wat ik bij mijn vorige post meldde was niet mijn mening maar ik legde even uit wat Camille bedoelde. Dus niet zomaar mij aanvallen en eerst de berichten ervoor lezen. Ook ik ben er tegen om maar te lopen showen met hoeveel geld je wel of niet hebt. Dus niet meer zo gauw uit je vel springen.

Ik denk dat het niet naar jou gericht is, eerder algemeen Remco, over and Out.

Remco Out
07-02-2002, 12:06
Ik denk dat het niet naar jou gericht is, eerder algemeen Remco, over and Out. Oh, oke. Ik dacht dat de kritiek op mijn gericht was, maar niet dus

Mark S
07-02-2002, 12:06
Remco
Mea Maxima Culpa...
Mijn laatste reactie was gericht op Camille. Dat ik Remco's quote gebruikte was een verkeerde interpretatie van de persoon die Remco met de aanduiding "dat ie" bedoelde.
Kappuh nah

Remco Out
07-02-2002, 12:09
Oke, alles is weer koek en ei.:D

martin
07-02-2002, 12:55
Als we toch bezig zijn: wie heeft de grootste ;) ;) :D

bmateijsen
07-02-2002, 13:20
nou martin... volgens mij heb je de grootste sub.!!!!

ik heb er alleen 2 :D

Groet Bjorn

Raskel
07-02-2002, 13:22
En op 1 been kun je niet staan zeggen ze wel eens :D

martin
07-02-2002, 14:47
nou martin... volgens mij heb je de grootste sub.!!!!

ik heb er alleen 2 :D

Groet Bjorn

What 2x de B&W ASW 2000 ???

Ik heb de volume van de sub op een kwart staan en in de versterker - 5dB als ik er 2 zou nemen moet ik ze nog zachter zetten. 1 is echt genoeg tenminste in mijn geval dan.

Camille
07-02-2002, 18:11
Wat wil je nu precies duidelijk maken?


Ik denk dat een aantal mensen terecht geen zin heeft om dit aan de grote klok te hangen. Dit om mogelijke randfiguren niet op rare ideeën te brengen.

Dit dus

Raskel
07-02-2002, 21:03
lekker paranoia Camille, als we allemaal zo gaan denken kunnen we beter niks meer posten.

Camille
07-02-2002, 21:18
lekker paranoia Camille, als we allemaal zo gaan denken kunnen we beter niks meer posten.
Dat is wel zo.
Maar toch......

Anonymous
07-02-2002, 21:56
Ik heb me dus pas extra verzekerd door die vele DVD's en apparatuur en ik zit rond de pak en beet

Inclusief de ruim 160 schijfjes DVD speler, TV en Versterker rond
de FL 8000,-

Laurens-Jan
07-02-2002, 22:17
Speler = 390 euro
DVD's = 550 euro (35x)
geen HT

R. Schaap
07-02-2002, 22:27
ik speel dvd's op mijn compaq laptop, geen oude, dus ga maar na, zit al paar duizend euro in. En de schijfjes zelf (18 nu in totaal) kosten gemiddeld 20 euro ofzo. Eigenlijk alweer veel te veel geld aan uitgegeven. De boxen hebben me maar 50 euro gekost, dus dat viel nog wel mee.
Totaal denk ik ongeveer: 3000 euro

En voor de paranoias: relax en geniet van het leven

jps
08-02-2002, 02:12
Een schatting zou zijn dat mijn HT (voor zover je dat zo kan noemen...net namelijk ff die van martin bekeken hehe....trouwens Martin....woon je alleen of heb je ook nog een DVD verslaafde vrouw/vriendin ofzo? :) Omdat ik zag dat alles gewoon lekker in de huiskamer stond enzo.. ;) en WAT?!) op een eurootje of 1500 is...langzaam aan gespaard ofcourse....en heb nu 40 dvd's..dus met een waarde van rond de 20 euro p/s zal dat 800 euro zijn dus komt het neer op 2400 euro. Zit ik nog redelijk ruim ook volgens mij :D
Valt allemaal nog mee dan....want ik weet dat zo'n thomson breedbeeld plasma scherm meer kost dan mijn hele zooi bij elkaar :rolleyes:

Edwin V
08-02-2002, 06:36
430 DVD's is ongeveer €11000 +versterker €3500 + luidsprekers €1500 is dus €16000. Da's wel even schrikken.:eek:

forzavado
08-02-2002, 07:43
Waarmee dan?? Want net zei je nog dat geld nutteloos was, nou ik heb het anders altijd hard nodig en geld is in mijn ogen helemaal niet nutteloos als je er dvd's mee kan kopen.
Ik zei dat geld in principe waardeloos is in dit opzicht. Het heeft wel nut.
Wat ik bedoelde is (zie vorige posts van anderen) gelukkig duidelijk geworden.

De reden dat mijn set op internet staat is om anderen te laten zien wat ik zoal combineer en waarom. Het gaat om gebruikerservaringen en dingen met elkaar te delen (net als een forum), niet om hoe groot je ######## (vul zelf vanalles in) is

Remco Out
08-02-2002, 10:33
Ik vind het ook helemaal niet erg dat je je set op het internet hebt staan, vind het juist wel leuk om te weten, maar ik begrijp nu wat je bedoeld met geld is nutteloos. In die opzicht is geld inderdaad nutteloos, maar toch heb ik het hard nodig. :D

forzavado
08-02-2002, 11:13
maar toch heb ik het hard nodig. :D
Ik ook.....:D
En als je je set op internet wilt, je weet wie je moet mailen.....

martin
08-02-2002, 17:54
Een schatting zou zijn dat mijn HT (voor zover je dat zo kan noemen...net namelijk ff die van martin bekeken hehe....trouwens Martin....woon je alleen of heb je ook nog een DVD verslaafde vrouw/vriendin ofzo? :) Omdat ik zag dat alles gewoon lekker in de huiskamer stond enzo.. ;) :rolleyes:

Hi JPS.

Nee hoor ik ben gewoon getrouwd en 1 dochterje, dus we kijken lekker met ze allen`, tenminste me dochtertje alleen de tekenfilms ;)

Het is niet zo dat wat ik nu hebt staan in 1x gekocht hebt dus iedere keer weer wat anders.
het is gewoon een uit de hand gelopen hobby/verslaving.

Ik denk dat alles bij elkaar hardware en software bij elkaar een kleine FL 50.000,- gekost heeft.

Menno
09-02-2002, 11:34
Ik denk dat een aantal mensen terecht geen zin heeft om dit aan de grote klok te hangen. Dit om mogelijke randfiguren niet op rare ideeën te brengen.

Volgende thread: Wat is je adres?

Wha ha ha!

Harry stadman
09-02-2002, 12:08
Er worden steeds leukere threads verzonnen!:D

ik denk persoonlijk dat het niet zo belangrijk is om te weten hoeveel alles kost.
houdt jij alle kosten bij van alles wat je leuk vindt???!!!
belangrijker is dat je veel genot hebt van de films die je bekijkt.;)

martin
09-02-2002, 13:46
Volgende thread: Wat is je adres?

Wha ha ha!

Timboektoe.

Remco Out
09-02-2002, 14:40
Ik ook.....:D
En als je je set op internet wilt, je weet wie je moet mailen..... Ik heb geen flauw idee bij wie ik daarvoor moet zijn. Mocht ik er interesse in hebben, dan stuur ik je wel een PM.

Ryaco
10-02-2002, 11:42
Sorry.... maar persoonlijk vind ik deze thread niet zo interessant. Wat iemand anders uitgeeft aan DVD's of HT onderdelen dat moet iedereen zelf weten, de ene persoon zal iets meer budget hebben dan de andere.


Groet Bjorn

Ik ben het hier helemaal mee eens, ik denk inderdaad dat dit een variant is op 'Hoe groot is je collectie?'.

Toegegeven, ik heb hier wel een momentopname van de grootte van mijn collectie genoemd, omdat ik dacht dat iedereen dat op die manier zou doen (een naieve gedachte).
Sommige 'collega's' gaan (vind ik) te ver door elke keer weer te noemen hoeveel DVD's ze nu weer aan hebben geschaft.

Zo'n verkapte penis-extension interesseert mij in ieder geval niet.

Ik ben bang dat deze thread weer verzandt in net zo'n verhaal en naar mijn mening is het forum daar niet voor bedoeld.

Ik weet precies wat ik heb uitgegeven (ik houd het allemaal bij in Excel, voor de hobby), maar ik vind dit forum niet de plaats om dat allemaal te gaan verkondigen.

Theo B
10-02-2002, 14:52
He jammer, ik dacht in deze thread te kunnen zien hoe 'normaal' of 'ab-normaal' mijn dvd-uitgaven zijn. Maar het is dus een taboe.

Ik wist ook niet dat alle vergelijkingen met penissen te maken hadden. Toch weer iets geleerd.

Marco
10-02-2002, 14:57
Ik weet precies wat ik heb uitgegeven (ik houd het allemaal bij in Excel, voor de hobby), maar ik vind dit forum niet de plaats om dat allemaal te gaan verkondigen.
Hmm dus ik ben niet de enigste die DVD uitgaven bijhoud in Excel. Het bedrag die ik in de afgelopen 3 jaar heb gespendeerd (inclusief HT) wil ik ook niet opnoemen. Dus ik laat het hierbij (al is het mogelijk dat ik wel terug in deze thread you'll never know).

Ryaco
13-02-2002, 18:20
He jammer, ik dacht in deze thread te kunnen zien hoe 'normaal' of 'ab-normaal' mijn dvd-uitgaven zijn. Maar het is dus een taboe.



NOT!

Taboe en bescheidenheid zijn dus effe twee verschillende dingen!

Of je DVD-uitgaven normaal zijn of niet, hangt niet af van andermans uitgavenpatroon, maar van je eigen ideeen hierover.

Als een ander 25.000 euro aan zijn hobby uitgeeft dan is het normaal als jij dat ook doet?

Iedereen bepaalt immers voor zichzelf wat hij of zij uitgeeft voor DVD's (of enige andere hobby). De een heeft dan ook wat meer budget dan de ander.

Marco
13-02-2002, 18:29
Timboektoe.
Nou bijna ;) je hele hebben en houwe (exclusief Tosi) is ook te beschouwen in een blad wiens naam ik alweer kwijt ben. Leuk verhaal. Slim van je om geen LD in huis te halen :D (oops off-topic) terugkomend. anyway om een verhaal lang te maken. Jouw "inverstering" is uitgerekend te lezen in dat audioblad (wiens naam ik nog steeds kwijt bent).

Alex van den Berg
13-02-2002, 18:55
Het gaat er niet om HOEVEEL geld je uitgeeft, maar HOE je je geld uitgeeft...
Het bestedingsbudget is voor iedereen verschillend, aangezien de inkomens ook grote verschillen zullen vertonen.

Ik denk dat het veel interessanter is om aan te geven welk percentage van je inkomen in een hobby als DVD's verdwijnt...

Hoewel... Dan kun je bij een aantal mensen natuurlijk weer vrij simpel gaan uitrekenen wat voor inkomen ze hebben... :D

forzavado
15-02-2002, 10:45
En daar mag al helemaal niet over gepraat worden :D

Voor degenen die het willen weten, voor hardware moet ik toch best nog weleens flink sparen, omdat ik student ben en ook weleens van andere dingen wil genieten:D Zat er daarom ook over te denken een extra inkomsten bron te zoeken, om m'n systeem te updaten. Maar hoeveel % er maandelijks in zit, geen flauw idee...... vind ik ook eigenlijk niet belangrijk, ik koop/doe altijd wat ik op dat moment het belangrijkste vind (als ik geld heb) en stel mezelf geen budget.

Henk Heideveld
15-02-2002, 11:27
IK dacht eerst wat een truttenbellen- en opschepthread, maar ik heb na 4 pagina's leesvoer mijn mening bijgesteld.
Let op, kan leerzaam zijn:
laurens Jan gaf €550 uit voor 35 DVDtjes, da's dus gemiddeld €15,70 per stuk. Daar kan Edwin V met 430 DVDtjes nog veel besparends van leren. Hij gaf €11.000 uit, da's dus € 25,60 per stuk. Verschil tussen beiden is 63%. heren steek de koppen bij elkaar en leer van elkaar.
En dan onze Martin, vertelt dat hij f 50.000 voor zijn overigens fraaie apparatuur heeft neergeteld (zie zijn homepage). Geeft eerlijk prijs dat zijn adres Timboektoe is. Heeft het in de loop der jaren aangeschaft. Goed verzekerd waarschijnlijk, dus bij eventuele diefstal of inbraak, staat er binnenkort voor f 50.000 mooi nieuw spul. (dit was geen tip, maar een aangenomen fantasy worst-case scenario)

Edwin V
15-02-2002, 13:16
Daar kan Edwin V met 430 DVDtjes nog veel besparends van leren.Ik koop alleen de Nederlandse versies en kan moeilijk wachten op een aanbieding. Ook woon ik niet in de buurt van de MM of de Makro. Ik betaal vaak de volle mep, ik weet het:( .

Henk Heideveld
15-02-2002, 13:43
Ik koop alleen de Nederlandse versies en kan moeilijk wachten op een aanbieding. Ook woon ik niet in de buurt van de MM of de Makro. Ik betaal vaak de volle mep, ik weet het:( .
Ik koop ook veelal gewoon in Nederland, gewoon in een winkerl, maar kom uit op gemiddeld €18,19. Ik woon ook niet in de buurt van goedkope zaken, maar heb vaak mijn treinkaartje dubbel en dwars terugverdiend. Soms al bij 1 DVD. Bijvoorbeeld SHREK bij MM Arena €20,99, bij ons in Oss €31,99. Ach. en shoppen in een andere stad vind ik leuk, zeg ik er eerlijk bij.

Edwin V
15-02-2002, 13:54
Ik koop ook veelal gewoon in Nederland, gewoon in een winkerl, maar kom uit op gemiddeld €18,19. Ik woon ook niet in de buurt van goedkope zaken, maar heb vaak mijn treinkaartje dubbel en dwars terugverdiend. Soms al bij 1 DVD. Bijvoorbeeld SHREK bij MM Arena €20,99, bij ons in Oss €31,99. Ach. en shoppen in een andere stad vind ik leuk, zeg ik er eerlijk bij. Ja, de belangrijkste reden is wel dat ik niet kan wachten. Daar moet ik toch wat aan doen want soms is het prijsverschil wel erg groot. En ik ga ook niet alleen voor een DVD naar een andere stad. Mijn vriendin houdt ook wel van shoppen en soms gaan we dan ook naar R'dam, dan kom ik ook in de MM en neem dan vaak een (goedkopere) DVD mee. Maar ja, dat shoppen kan eigenlijk alleen in het weekend als we niets anders te doen hebben.

Henk Heideveld
15-02-2002, 14:01
Woon jij dan in het Brabantse Alphen (bij Alphen en Riel) of het Zd-Hollandse Alphen (a/d Rijn). Ga maar eens shoppen bij MM Amsterdam Arena. In de Villa Arena kun je je vriendin afzetten, die is wel eventjes zoet daar.:D :D :D
Of heb je een "gulle-vrijgevige" vriendin, die je liever mee naar binnen neemt????:o

Edwin V
15-02-2002, 14:09
Woon jij dan in het Brabantse Alphen (bij Alphen en Riel) of het Zd-Hollandse Alphen (a/d Rijn). Ga maar eens shoppen bij MM Amsterdam Arena. In de Villa Arena kun je je vriendin afzetten, die is wel eventjes zoet daar.:D :D :D
Of heb je een "gulle-vrijgevige" vriendin, die je liever mee naar binnen neemt????:o Ik woon in Alphen a/d Rijn. Ik ben 1 keer in MM Arena geweest (terwijl het heel hard regende) met mijn vriendin. Die vond Villa Arena wel aardig maar heeft toch liever kledingszaken en die heb je daar niet (behalve Prenatal maar daar zit ik (nog) niet om verlegen):D, daarom gaan we meer naar R'dam, maakt qua afstan niet zoveel uit, alleen is het wat moeilijker om er te komen (met de auto).

Henk Heideveld
15-02-2002, 14:09
[i]Originally posted by Edwin V de belangrijkste reden is wel dat ik niet kan wachten. Daar moet ik toch wat aan doen want soms is het prijsverschil wel erg groot
Als ik echt niet kan wachten, vanwege diezelfde kriebels, dan ga ik uiteindelijk naar MM Arena Amsterdam, dat heeft nog nooit tot jankende prijsverschillen geleid. Zeker wanneer een DVD net uitkomt hanteert MM Arena veelal een leuke aanbiedingsprijs.
(SHREK is er €20,99, in MM Rotterdam was ie € 24,99, later €22,49). Ik ben zo langzamerhand al een wandelende Consumentengids. En ik hou natuurlijk onze pricewatch aardig in de gaten.

Luther Hartog
15-02-2002, 14:11
Ik denk dat ik aan DVD's nu zo'n beetje 4000 gulden heb uitgegeven, best wel veel

Henk Heideveld
15-02-2002, 14:37
Ik denk dat ik aan DVD's nu zo'n beetje 4000 gulden heb uitgegeven, best wel veel
Gewoon in € gaan praten en rekenen. Scheelt een stuk (€1800 klinkt minder duur):D :D

Luther Hartog
15-02-2002, 15:04
Gewoon in € gaan praten en rekenen. Scheelt een stuk (€1800 klinkt minder duur):D :D Tja die Euro is wel een oplossing voor een hoop verslaafden:)

Glenn Smits
15-02-2002, 15:47
ik ga het in gulden zeggen anders moet ik zowat alles in euro's gaan omrekenen.

dvdspeler: f700,-
stereo: weet ik veel, te lang geleden
tv: is klote ding, geeft alleen me dvd's in kleur, de rest af en toe kleur, af en toe zwart-wit
airforce one: f25,-
american pie: f35,-
american history x: f20,-
Blade: f35,-
Bride of Chucky: f30,-
Deep Blue Sea: f35,-
Devil's Advocate: f25,- d8 ik
Dirty Harry: f35 ofzo
End of Days: f35,-
Exorcist: f35,-
Fawlty Towers: f60,- (gekregen)
Flodder 3: f20,-
Fugitive: f20,-
Gladiator: f80,- (gekregen)
Godfather box: f120,- (gewonnen)
good will hunting: f20,-
The haunting: f35,-
The matrix: f20,-
The mummy: f60,-
The patriot: f60,-
pearl harbor: f35,- (gekregen)
perfect storm: f20,-
romeo must die: f20,-
rush hour: f27,5
saving private ryan: f60,- ofzo
scary movie: f60,- (wat een idioot ben ik dat ik die voor dat geld heb gekocht)
scream box: f80,-
sixth sense: f40,-
spartacus: f70,-
Star Wars: f50,- (gekregen)
Starship Troopers: f25,-
titanic: f50,- d8 ik hoor
titanic anatomy of a disaster: f35,- ofzo
u-571: uhm voor zoveel als ie bij MM staat (doe maar f40,- voor het gemak.)
When Trumpets Fade; f20,-
eXistenZ: f20,-
Donnie Brasco: f20,-
What Becomes of the broken hearted: f25,-

dit is het bedrag wat totaal in de dvd's zit f1502,5
valt mee dus eigenlijk. maar ik ben dan ook niet zo'n rijke stinkerd als al die volwassen mannetjes die elke dag 2x naar de mm lopen (-:} (dit is een grap geen kritiek)

Glenn Smits
15-02-2002, 15:48
Als ik echt niet kan wachten, vanwege diezelfde kriebels, dan ga ik uiteindelijk naar MM Arena Amsterdam, dat heeft nog nooit tot jankende prijsverschillen geleid. Zeker wanneer een DVD net uitkomt hanteert MM Arena veelal een leuke aanbiedingsprijs.
(SHREK is er €20,99, in MM Rotterdam was ie € 24,99, later €22,49). Ik ben zo langzamerhand al een wandelende Consumentengids. En ik hou natuurlijk onze pricewatch aardig in de gaten.
In mm rijswijk issie ook 20,99

Henk Heideveld
15-02-2002, 15:53
[i]Originally posted by Glenn f1502,5
valt mee dus eigenlijk. maar ik ben dan ook niet zo'n rijke stinkerd als al die volwassen mannetjes die elke dag 2x naar de mm lopen (-:} (dit is een grap geen kritiek)
Ja, 's morgens vanwege de aanbiedingen en 's middags vanwege de afprijzingen, net als bij AH dus.:D :D :D
Overigens: 's nachts kun je er ook terecht, heel goedkoop.:D :D :D :D

Remo van Vuuren
15-02-2002, 21:21
Soms moet je gewoon een beetje geluk hebben bij de aankoop van nieuwe DVD's. Een voorbeeld: de Makro heeft er tegenwoordig een handje aan om pas uitgekomen DVD's in de aanbieding te gooien, zo ben ik aan Shrek gekomen voor €18,-- en aan Tombraider en The Mexican voor €21,--. Kijk dit zijn prijzen waar ik voor ga!

Hotse
27-10-2005, 16:17
Om maar weer eens een oud draadje op te graven 8)


De gemiddelde prijs van mijn dvd's is: €11,60 en kheb er 202 dus reken maar uit ;) .

mercapto
27-10-2005, 18:06
135 x 20,00 = 2700 euro aan gewone DVDs, toen ging ik een paar maanden terug aan de LEs, die zijn +-5000,00 en kom ik dus op 7700 euro :)

ofnoavail
07-11-2005, 11:23
Ik wil het eigenlijk gewoon niet weten...
Hobbies kosten nou eenmaal geld (sommig hobbies iets meer dan andere)

Toon_1
07-11-2005, 11:30
Meer als 3200 euro :o

Martin Z.
07-11-2005, 12:11
ik heb er een keer voor gezeten :oops: alle prijzen bij elkaar opgeteld gedeeld door aantal dvd's (heb gekregen dvd's wel meegerekend) en kwam uit op ong. 11,- per stuk. Dat keer het aantal dvd's is dik 1200,- voor de dvd's plus HT systeempje is het totaal ongeveer 1550,- :)

Chris Hoogeveen
07-11-2005, 12:12
120: artikelen
128: film/series (bijv. Matrix box = 1 artikel, 3 films)
304: dvd schijfjes

Totale kosten: 2318 euro
= 7,63 euro per dvd schijfje
= 19,32 per artikel

Duurste aankoop:
1. UMC 79,95
2. Alien Quadrilogy 59,99
3. Buffy Season 7: 59,95

Goedkoopste:
1. David de Kabouter deel 2&3 2,00
2. What's eating Gilberts Grape? 4,99
3. Forrest Gump SE 5,00

Edgar Smit
07-11-2005, 12:44
Hobbies kosten geld, soms meer dan je zelf wilt weten. Ik weet dat ik in ieder geval veel minder heb uitgegeven dan ik zou willen :wink: .

Coen P.
07-11-2005, 12:55
Poeh, als ik moet gokken dan zit ik rond de 7500 euro (500x15) maar waarschijnlijk is het een stukje hoger door de aanwezigheid van criterions en boxen...

gr, Coen

Fafa
07-11-2005, 13:04
Is moeilijk in te schatten, maar ik denk ergens rond de € 3000,-. Over vijf jaar uitgestreken is dat niet zo heel veel vind ik.

Fafa
07-11-2005, 13:05
Is moeilijk in te schatten, maar ik denk ergens rond de € 3000,-. Over vijf jaar uitgestreken is dat niet zo heel veel vind ik.

Lennart H.
07-11-2005, 13:13
Poeh lastig te schatten inderdaad. Schatting: ruim 2000 euro.

Chris Hoogeveen
07-11-2005, 14:19
Ik houd het bij:
De prijzen, aanschafdata etc. Vind ik wel makkelijk.

Hotse
07-11-2005, 14:28
Ik houd het bij:
De prijzen, aanschafdata etc. Vind ik wel makkelijk.

Dat doe ik ook :) . Alles in een excell bestandje met aankoopdata enz.

Wel een probleempje... In dvdprofiler heb ik er 1 minder dan in het excel bestandje maar ik kan er nooit achter komen welke :( :wink: .

Chris Hoogeveen
07-11-2005, 14:53
Ik heb in Excell ook meer, omdat DVd-profiler niet alles kent.

Toon_1
07-11-2005, 15:18
Ik heb in Excell ook meer, omdat DVd-profiler niet alles kent.

Je kunt ook zelf dingen toevoegen aan dvd profiler en het hoesje inscannen hoor.

maikel_1981
07-11-2005, 15:29
Dit wordt wel een hele wilde gok, maar ik zal eens kijken hoe ver ik kom als ik het in delen opdeel:

Criterion: 150x22 euro= 3300
BFI/MoC/wazige avant-garde toestanden: 50x22= 1100
Overige toestanden: 300x12 euro= 3600

Dus in totaal zou ik dan op 8000 euro komen. Over een periode van iets minder dan 3,5 jaar kom ik dan uit op een gemiddelde van zo rond de 200 euro per maand. Hmm... :roll:

Chris Hoogeveen
07-11-2005, 15:33
Ik heb in Excell ook meer, omdat DVd-profiler niet alles kent.

Je kunt ook zelf dingen toevoegen aan dvd profiler en het hoesje inscannen hoor.

Ja, dat lukt bij mij de vorige keer niet zo best en het was echt heel veel werk om al die acteurs in te voeren.