PDA

Bekijk de volledige versie : CD-r's afspelen op Sony DVP-NS300



Piet Robben
02-08-2001, 18:36
Ik ben in het bezit van een Sony DVP-NS300. In tegenstelling tot zijn grote broer (DVP-NS400) kan ik hierop geen CD-r's afspelen. Is het mogelijk om dit toch voor elkaar te krijgen? Ik heb namelijk gehoord dat je deze restrictie kunt opheffen door een bepaalde toetscombinatie op de afstandsbediening in te drukken. Wie weet hier meer van?

Koen Crijns
02-08-2001, 19:11
Ik heb zelf ook een Sony DVD-speler en volgens mij is 't gewoonweg niet mogelijk. De CD-lens in de DVD-speler is van matige kwaliteit, zodat de relatief slecht reflecterende CD-r's niet gelezen kunnen worden.

Als iemand 't toch aan de praat heeft gekregen, hoor ik 't graag!

Piet Robben
02-08-2001, 19:19
Bedankt voor de info. Jammer dat ik moet horen dat deze speler van een matige kwaliteit is. Betekent dat ook dat hij er eerde de brui aan geeft? Ik merk wel dat de lens erg gevoelig is; bij gehuurde DVD's met krasjes slaat hij vlug over.

P.s.: is deze DVD-dpeler wel regiovrij te maken?

Eric van Ballegoie
02-08-2001, 19:31
Het ligt niet aan de lens van de DVD speler, het ligt aan de optical pickup: De nieuwere Sony spelers zijn uitgevoerd met een enkele pickup waarbij de golflengte van de laser is afgestemd op de dichheid van een DVD schijfje.

Oudere Sony DVD spelers (De 315, 515 en 715) als mede de nieuwe topmodellen hebben wel een dual-pickup systeem. Bij deze spelers is het afspelen van CD-R's dan ook geen enkel probleem.

Sony is overgestap van een dual-picktup naar aan single-pickup om kosten te besparen.

Eric

Rutger Kars
03-08-2001, 09:19
Sony is overgestap van een dual-picktup naar aan single-pickup om kosten te besparen.

Lekker slim is dat dan van Sony. Als de speler er zoveel selectiever, en kwalitatief minder, van wordt zal er toch wel wat minder verkocht worden, lijkt mij...

Ik zal dan maar geen Sony halen als ik er eentje ga kopen!

Groet,
Rutger

Eric van Ballegoie
06-08-2001, 17:34
Deze thead gaat verder in het DVD Speler forum.