PDA

Bekijk de volledige versie : Graag advies aanschaf Sony HT set



Rene
07-02-2002, 19:00
Wie kan en wil mij adviseren?
Ik wil binnenkort een compleet nieuwe installatie aanschaffen en heb daar op zich best wel wat voor over ($$). Ik heb op dit moment nog geen eigen ervaring met DVD, vandaar deze vraag aan jullie. Ik heb het volgende op het oog:

Sony TV model KV-32FX65
Sony VCR model SLV-X9
Sony DVD model DVP-NS900
Sony AV Receiver model STR-DB870
Sony Speakers modelSA-VE815ED

Waarom alles van Sony? Omdat ik geen 10 verschillende afstandsbedieningen op tafel wil hebben liggen en omdat ik de set optimaal op elkaar af wil stemmen. Ook mijn huidige Sony TV speelt na 12 jaar (!) nog steeds perfect!
Ik denk dat het met de apparatuur op zich wel goed zit (is dat ook zo?), maar kan me weinig voorstellen bij de Sony speakers. Ze zijn wel speciaal voor super audio, maar ook wel weer een hoop geld. Alvast bedankt voor jullie reactie's

Dennis Veldhuizen
07-02-2002, 19:02
ziet er erg leuk uit en zo zal het ook zeker klinken, meer kan ik er niet over zeggen! :D

Rikkert
07-02-2002, 22:07
Als ik jou was dan zou ik geen Sony speakers nemen, ik heb nog maar weinig speakers van Sony gehoord die goed klonken. Gelukkig hebben speakers niets met je AB te maken, je kan denk ik beter speakers kopen van een gerenommeerde fabrikant, Mission, Tannoy, B&W. Om er maar een paar te noemen..

Mike Philippens
09-02-2002, 02:33
Mission, Tannoy, B&W. Om er maar een paar te noemen..
Helemaal mee eens. Ik heb die specifieke Sony's niet beluisterd, maar wel een stel Mission speakers in een luistersessie op de VAD Beurs. Ik (en iedereen in het publiek) waren diep onder de indruk van een paar kleine speakers (type ben ik kwijt) die echt een heel erg mooi geluid gavan ondanks de kleine afmetingen. En het hoefde maar F300&change per stuk te kosten. Iedereen was echt verast door deze kleine geweldenaren.

Evengoed moeten je eigen oren het zeggen. Ik weet dat die Sony SACD speakers best wat pleurootje moeten kosten, en de hele set ziet er niet al te cheap uit, dus extra motivatie om je oren eens goed de kost te geven. Niet eens zozeer om geld uit te sparen (hoewel dat nooit weg is) maar meer om de 'HT-experience' te vervolmaken.

Dave
09-02-2002, 07:58
De receiver, Tv, DVD, VCR: Niks op aan te merken echt prima spul!!! :D

Maar die bixen weet ik nog niet zo net ik zou ook eens kijken/luisteren naar anderen speakers...

Wat mij goede speakers lijken bij deze set zijn b.v.:

De JBL - XTI Serie

Dit zijn echt goede speakers die echt goed klinken (zeker op die Sony set heb het weleens gehoord :D )

Maar verder echt een prima set!!!

Anonymous
09-02-2002, 19:06
Wie kan en wil mij adviseren?
Sony TV model KV-32FX65[/B]
Kijk ook eens naar de 32 FX 60
Sony VCR model SLV-X9
Vergeet gewoon de video :p
Sony DVD model DVP-NS900
Gewoon kopen, schitterende speler
Sony AV Receiver model STR-DB870
Mooi versterkertje
Sony Speakers modelSA-VE815ED
Gewoon kijken naar een andere small speaker system en deze vergeten


Succes ermee !

Rene
11-02-2002, 21:52
Bedankt allemaal voor jullie advies!
Ik ga nog even verder zoeken (op het internot) naar 'n paar lekkere boxen.

Thanks,
René

Jeroen Groot
11-02-2002, 22:08
(op het internot)
*ROFLOL*