PDA

Bekijk de volledige versie : Cleopatra



Jeroen Driessen
07-02-2002, 20:41
Waarom ligt deze film niet overal in de winkels?? Ik was vandaag in de stad en zag hem alleen bij Van Leest liggen voor de belachelijke prijs van €38!!
Ben o.a. bij V&D en FRS (...voor de CC korting) geweest, maar niks daar.

Is trouwens wel weer een mooi setje :)

...........zal dan toch wel weer bij www.dvdzone2.com bestellen worden :rolleyes:

Henk Heideveld
08-02-2002, 09:14
De SE (dubbel DVD) ligt bij MM Arena Amsterdam. Laat je verrassen door de prijs. Je hebt je reiskosten meteen terugverdiend.

Ronald Stiebolt
08-02-2002, 10:39
Vraagje: 'k heb nog niet bij MM gekeken, maar weet bijna zeker dat ie bij de importkanalen nog goedkoper kan.

Alleen bij DeVoteD en EzyDVD hebben ze 'm voor ca. AUS$ 40,- maar zonder NL ondertiteling.

Weet een van jullie waar je zo'n titel goedkoop online kan bestellen maar dan MET NL ondertiteling?

Zenks!

Jeroen Driessen
08-02-2002, 11:15
De SE (dubbel DVD) ligt bij MM Arena Amsterdam. Laat je verrassen door de prijs. Je hebt je reiskosten meteen terugverdiend. Perhaps ietskes specifieker...:rolleyes:
Heb hem inmiddels maar besteld bij dvdzone2....

Henk Heideveld
08-02-2002, 12:47
Wat vind je van €24,99 bijvoorbeeld??

Henk Heideveld
08-02-2002, 12:49
Typefout m/z €26,99. Klinkt anders dan de genoemde € 38 in deze zelfde thread!!!!

Henk Heideveld
08-02-2002, 12:56
Verdomme nou zit ik te jokeren. €24,99 staat er nog vagelijk te lezen op de bon. was dus toch goed.
Ja, het is hier al heul erg Carnaval, dus ik ben er de komende dagen effekes helemaal van af. Vraag mij woensdag maar hoe het gaat. Voor nu ga ik sluiten. Wij zijn maandag en dinsdag gesloten. Ik hoop dat ik woensdag met mijn onklare kop DVD.NL weet te vinden.

MAD
09-02-2002, 19:10
iemand al cleopatra in rotterdam gespot? was vandaag bij MM en FRS (en nog wat anderen), maar niks, noppes, nada. bij MM hier in rotterdam weten ze nog niet eens wanneer hij komt (sukkels!!).

Ronald Stiebolt
12-02-2002, 21:21
Zag 'm vanavond bij de Makro voor rond de EUR 26 geloof ik.
Heb een tijd staan dubben en heb besloten eerst deze vraag uit te zetten: is het uberhaupt wat?

Ben Hur & Spartacus vond/vind ik goed. Films als The ten commandments vond ik weer niks.

Kan iemand mij vertellen of Cleopatra als film de aanschaf waard is?

Henk Heideveld
13-02-2002, 08:57
[i]Originally posted by Stiebolt
Kan iemand mij vertellen of Cleopatra als film de aanschaf waard is?
Cleopatra overstijgt absoluut films als Ben Hur en Spartacus.
Ggeweldige imposante decors en sterke rolbezetting door 3 toptoneelacteurs hebben van deze film de klassieker aller klassiekers gemaakt. Voor die tijd een monsterproductie.
Vanuit een oogpunt van filmgeschiedenis een absolute aanrader.
Vooral in het tweede deel van de film leveren Richard Burton en Elisabeth Taylor een topacteerprestatie. Ik kocht hem voor €24,99 bij MM Arena. Voor drie schijven, 2 voor de film en 1 voor the making of documentaire van schrik niet twee uren, niet duur.
En een prachtige box, dat mag gezegd worden.

Richard B.
15-02-2002, 19:28
Cleopatra overstijgt absoluut films als Ben Hur en Spartacus.
Ggeweldige imposante decors en sterke rolbezetting door 3 toptoneelacteurs hebben van deze film de klassieker aller klassiekers gemaakt. Voor die tijd een monsterproductie.
Vanuit een oogpunt van filmgeschiedenis een absolute aanrader.
Vooral in het tweede deel van de film leveren Richard Burton en Elisabeth Taylor een topacteerprestatie. Ik kocht hem voor €24,99 bij MM Arena. Voor drie schijven, 2 voor de film en 1 voor the making of documentaire van schrik niet twee uren, niet duur.
En een prachtige box, dat mag gezegd worden.

De mening dat Cleopatra Ben Hur en Spartacus overstijgt deel ik zeker niet. Indertijd kreeg deze film al slechte recensies en na de DVD aangeschaft te hebben en de film voor het eerst gezien te hebben kan ik daar wel in meegaan. Er wordt wel goed in geacteerd (alhoewel Liz Taylor een miscast is) en veel van de scenes zijn erg spectaculair (deze film is ECHT een voorbeeld van hoe een 'epic' er uit moet zien) maar het verhaal is erg langdradig (ze hadden best wel een uurtje uit de film mogen snijden om er meer vaart in te brengen) en somige scenes doen echt heel kitcherig aan. In de bij de DVD meegeleverde documentaire kun je zien dat de productie VERRE van makkelijk verlopen is en dat de film indertijd ook behoorlijk flopte.

Ik heb wel genoten van de film (en ZEKER van de DVD: die is namelijk inderdaad top!) maar als je uit dit genre nog geen andere films in je collectie hebt dan kun je denk ik beter eerst Spartacus of Ben Hur aanschaffen. De huidige Warner-release van Ben Hur en de Criterion-editie van Spartacus zijn allebei absolute aanraders wat dat betreft.

Richard

Alex Bel-Gy-Bel
15-02-2002, 21:01
In Belgie bij de Carrefour kost hij nu 27.24 €.

hitch_fan
15-02-2002, 22:41
In de bij de DVD meegeleverde documentaire kun je zien dat de productie VERRE van makkelijk verlopen is en dat de film indertijd ook behoorlijk flopte.



Dat was dan een relatieve flop want het was de nummer 1 film van 1963:

1. Cleopatra - $57,8 miljoen
2. It's A Mad, Mad, Mad, Mad World - $46,3 miljoen
3. From Russia With Love - $24,8 miljoen

Overigens ben ik het met je eens dat Ben-Hur en Spartacus betere films zijn.

Luchtgordijn Bogey
16-02-2002, 12:52
iemand al cleopatra in rotterdam gespot?

Ben thread gestart in Pricewatch-forum:
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=4505

MAD
16-02-2002, 13:27
we gaan toch niet mijn quote verknippen zodat er andere dingen staan. sukkel! :D;) :D

Luchtgordijn Bogey
16-02-2002, 13:34
Was iets te snel gewees! Foutje inmiddels hersteld.

MAD
16-02-2002, 13:35
ok, no hard feelings!! ;)

Anonymous
24-02-2002, 17:09
Cleopatra in die tijd een flop. De echt goede films worden pas na die tijd een klassieker, en films zijn wel vaker misgevat if verkeerd begrepen.

Cleopatra een uurtje minder, mijn god waar zit diegene met zijn verstand. Cultuurbarbaar !!!!!!! Je snijdt toch ook geen stuk van de Nachtwacht weg (alhoewel dat ook inmiddels wel is gebeurt)
Je luistert toch ook niet naar een highlights van de Ring Der Nibelungen !!!!

Dat doet me denken aan de release van Lawrence Of Arabia. De bioscopen vonden hem te lang en konden hem niet twee keer op een avond laten zien. Dus moest hij worden ingekort. Dat geloof je toch gewoon niet dat soort acties. Ik kan me goed voorstellen dat regiseurs a la Gilliam & Welles in conflict gaan met hun filmmaatschappij en afdwingen dat de film zo wordt uitgebracht al hun het willen.

Richard B.
25-05-2003, 23:54
Cleopatra in die tijd een flop. De echt goede films worden pas na die tijd een klassieker, en films zijn wel vaker misgevat if verkeerd begrepen.

Cleopatra een uurtje minder, mijn god waar zit diegene met zijn verstand. Cultuurbarbaar !!!!!!! Je snijdt toch ook geen stuk van de Nachtwacht weg (alhoewel dat ook inmiddels wel is gebeurt)
Je luistert toch ook niet naar een highlights van de Ring Der Nibelungen !!!!

Dat doet me denken aan de release van Lawrence Of Arabia. De bioscopen vonden hem te lang en konden hem niet twee keer op een avond laten zien. Dus moest hij worden ingekort. Dat geloof je toch gewoon niet dat soort acties. Ik kan me goed voorstellen dat regiseurs a la Gilliam & Welles in conflict gaan met hun filmmaatschappij en afdwingen dat de film zo wordt uitgebracht al hun het willen.

Een film kan wel *degelijk* veel baat hebben bij een paar stevige 'cuts'. Sommige films lijden gewoon onder een te trage vertelling van het verhaal. Cleopatra is daar een mooi voorbeeld van: grote delen van het verhaal zijn veel te veel uitgesponnen en veel te traag om de interesse vast te houden. Meer 'knipwerk' had naar mijn mening vrijwel zeker een veel boeiendere film opgeleverd. 'lang' betekend in het geval van films lang niet altijd 'beter' en films kunnen juist beter worden door ze in te korten.

EDIT: wow! Zie nu pas wanneer de vorige persoon zijn posting deed. :)

M_KOS
26-05-2003, 07:17
ik kan niet genoeg van deze film krijgen laast voor de zoveelste keer weer gezien.

Het is gewoon een geweldige film vooral harrison als caesar. En de andere cast is ook wel goed.

historische feiten zijn veel beter dan spartacus(grachus leefde toen al 50 jaar niet meer, crassus wordt afgebeeld als de machtigste man van rome,en spartcus komt als afkomst als slaaf).

vooral de muziek is prachtig,de scene met de romeinse galeien, ik kan alles wel opnoemen maar de film had een veel hoger plaats moeten verdienen.

Al waren het twee versie's van drie uur geweest was het volgens mij een nog betere film geweest.

Nu maar hopen dat ze de 6 uur versie vinden.

is deze tread niet een beetje oud :shock:

Richard B.
26-05-2003, 12:10
ik kan niet genoeg van deze film krijgen laast voor de zoveelste keer weer gezien.

Het is gewoon een geweldige film vooral harrison als caesar. En de andere cast is ook wel goed.

historische feiten zijn veel beter dan spartacus(grachus leefde toen al 50 jaar niet meer, crassus wordt afgebeeld als de machtigste man van rome,en spartcus komt als afkomst als slaaf).

vooral de muziek is prachtig,de scene met de romeinse galeien, ik kan alles wel opnoemen maar de film had een veel hoger plaats moeten verdienen.

De 'productie kwaliteit' is wel perfect ja. Sets en effects zien er gewoon geweldig uit en de soundtrack is geweldig. Die scene met de binnenkomst van Cleopatra in Rome is echt een klassieker en het hele verhaal hoe ze dat allemaal voor elkaar gekregen hebben vond ik heel boeiend. Da's ook niet direct hetgene wat ik aan te merken heb op deze film: da's puur verhaal-technisch.



Al waren het twee versie's van drie uur geweest was het volgens mij een nog betere film geweest.

Nu maar hopen dat ze de 6 uur versie vinden.


Ik denk dat twee films van 3 uur beter te 'behappen' zouden zijn ja. Ik vraag me alleen wel af waar ze dan de 'cut' zouden moeten maken. Lijkt me moeilijk.


is deze tread niet een beetje oud :shock:

:) :) Ik was op zoek naar een oude posting van mezelf om te gebruiken in een recentie en kwam toen deze post tegen. Reageerde erop maar zag pas later hou oud ie was. Er zijn meer en interessantere threads over Cleopatra op dit forum (probeer de zoekfunctie maar eens), dus ik zal deze thread verder met rust laten..

M_KOS
26-05-2003, 17:56
De 'productie kwaliteit' is wel perfect ja. Sets en effects zien er gewoon geweldig uit en de soundtrack is geweldig. Die scene met de binnenkomst van Cleopatra in Rome is echt een klassieker en het hele verhaal hoe ze dat allemaal voor elkaar gekregen hebben vond ik heel boeiend. Da's ook niet direct hetgene wat ik aan te merken heb op deze film: da's puur verhaal-technisch.

Wat is er dan volgens jouw mis met het verhaal?
De lange dialogen ik vind dat juist geweldig dat komt zelden voor in een film.



Ik denk dat twee films van 3 uur beter te 'behappen' zouden zijn ja. Ik vraag me alleen wel af waar ze dan de 'cut' zouden moeten maken. Lijkt me moeilijk.
Nee hoor het momment van de pauze(dus waar cleopatra terug gaat naar alexandrie)en dat was ook oorspronkelijk de bedoeling.


is deze tread niet een beetje oud :shock:

:) :) Ik was op zoek naar een oude posting van mezelf om te gebruiken in een recentie en kwam toen deze post tegen. Reageerde erop maar zag pas later hou oud ie was. Er zijn meer en interessantere threads over Cleopatra op dit forum (probeer de zoekfunctie maar eens), dus ik zal deze thread verder met rust laten..[/quote]
Ik ook maar moest dit nog even recht zetten :D

pavko
26-05-2003, 22:45
Ik denk dat twee films van 3 uur beter te 'behappen' zouden zijn ja. Ik vraag me alleen wel af waar ze dan de 'cut' zouden moeten maken. Lijkt me moeilijk.


Gewoon, net als in de Matrix Reloaded, :arrow: :arrow: KNIP

in 2-en

en de rest een half jaar later :roll:

Frank
30-01-2007, 11:36
20th Century Fox brengt Cleopatra op 21 maart opnieuw uit op DVD. Ditmaal als 2-disc (disc 3 met de extra's zit er dus niet bij).

http://www.foxfilm.nl/content/fox_films/32034/images/cleopatra_large.jpg

Richard B.
30-01-2007, 19:18
20th Century Fox brengt Cleopatra op 21 maart opnieuw uit op DVD. Ditmaal als 2-disc (disc 3 met de extra's zit er dus niet bij).
Da's jammer want dat was imo namelijk de meest interessante disc van de originele set. :roll:

Fafa
02-02-2007, 13:04
Ik heb de 3 disc al 3 jaar thuis in de kast staan en het is er nog steeds niet van gekomen om hem te kijken :?

Ga er toch maar eens aan beginnen binnenkort!