PDA

Bekijk de volledige versie : Jurassic Park 3



Roland
07-02-2002, 21:14
Bij ons in de videotheek ligt de dvd van jurassic park 3 met voorop grote letters Dts-geluid,maar dit is alleen op de Frans-talige track!!Dus de engelse track heeft gewoon DD5.1.

Zit dit ook op de koopversie??????

Nicolas cage
07-02-2002, 21:24
ik had hem gisteren gehuurd en vond het erg jammer dat ie alleen dts had bij de franse versie maar denk dat de koopversie wel gewoon dts heeft bij de engelse soundtrack we zullen zien

ik vond de film overigens tegenvallen.

martin_senders
07-02-2002, 21:41
Hoi Lezers ik wilde jullie even waarschuwen ik heb net Jurassic park 3 zitten kijken en het is gewoon een flop als je naar het geluid kijkt.
Hij is inderdaad alleen frans DTS 5.1 en Engels DD5.1.
Daarintegen hebben ze de dolby digital versie ook nog heel slecht op de DVD gezet.
Ik vind dit dus weer een positieve reden om Regio 1 DVD's te importeren.
Ik heb me gewoon heel de film zitten ergeren aan het Doffe Dolby Digital geluid op deze DVD.
Zet voor de gein maar eens de DTS versie op in het frans en je ziet dat heel het geluid openspringt in detaills en muziek.
Groeten:

Martin Senders

Nicolas cage
07-02-2002, 21:51
psies dat heb ik nou ook gedaan, omdat ik het dolby digital geluid niet echt denderend vond
op dts gezet en STUKKEN beter

Alex van den Berg
07-02-2002, 21:57
ik heb net Jurassic park 3 zitten kijken en het is gewoon een flop als je naar het geluid kijkt.
Hij is inderdaad alleen frans DTS 5.1 en Engels DD5.1.Heb je het hier ook over de huur-DVD, of over de koop-DVD ?
Deze laatste komt officieel namelijk pas op 7 maart in de winkels. Het zal niet de eerste keer zijn dat de koopversie anders is dan de huur-DVD.

Nicolas cage
07-02-2002, 21:59
we hadden het over de huurversie maar ik neem ook aan dat de koopversie anders is dan de huurversie

Anonymous
07-02-2002, 22:13
Ik vond JP3 vet gaaf maar inderdaad de dd5.1 viel tegen.
en ik vond het eind ecgt k*t.
Hij komt 7 maart uit en ik hoop wel dat een engelse dts erop staat op.
De xtra's waren ook wel tof.
Maar wat ik nog het gaafst vond was chapter 6 het gevecht tussen de spino en de T-Rex.
Echt gaaf in DTS


Ik vind jurassic Park Trilogie echt de Beste die er is

BasH
07-02-2002, 22:27
Ik weet niet of dit de gemoederen iets tot bedaren kan brengen, maar ik heb hem vanavond gehuurd en vond het opmerkelijk dat er met koeieletters op de voorkant stond: "RENTAL ONLY VERSION" of zoiets. Het zou dus kunnen zijn dat de koopversie anders is. Maar dat moet je natuurlijk maar afwachten.

Groeten,

BasH

Anonymous
07-02-2002, 22:31
Dat hoop ik wel ja.
Ik vond de rental versie al gaaf laat staan de koop versie.

Marco
07-02-2002, 22:43
Echt gaaf in DTS
Dat zeker, maar dan wel de orginele taal (Engels dus en niet Frans). Gelukkig heb ik de R1 versie en die is "standaard" al voorzien van een Engelstalige DTS track :)

Nicolas cage
08-02-2002, 13:13
jij mazzel :D

jradelaar
08-02-2002, 14:20
Bij Bol.com (http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start;sid=HH8viY1zeJAvXbEQwP_szv9GxsvThL10c0I=?BOL _OWNER_ID=1002004000074529&Section=home) staat bij taal en geluid: Origineel Dolby 5.1 / AC-3 Engels | Dolby 5.1 / AC-3 Engels | Ondertiteld Dolby 5.1 / AC-3 Frans | Nagesynchroniseerd Dolby 5.1 / AC-3 Frans | Nagesynchroniseerd Dolby 5.1 / AC-3 Engels | Nagesynchroniseerd DTS Frans

Dus helaas alleen een Franse DTS track.

Nicolas cage
08-02-2002, 14:49
naaizooi

Raskel
08-02-2002, 15:23
Ben ik blij dat ik de R1 versie heb met DTS :) wel vuil dat ze met dat mooie DTS logo pronken op de hoes bij R2 terwijl het een ruk franse versie is!

Remco Out
09-02-2002, 15:22
Ach, we zien wel wat er op de koopversie komt te staan, ik wacht met spanning af.

Jeroen Driessen
21-02-2002, 20:41
Van www.dvd-home.nl :
Jurassic Parc 3 zal helaas niet, zoals eerder vermeld, met een DTS track uitgebracht worden.
De volgende track zullen er wel op staan Engels, Frans en Duits (allen Dolby Digital 5.1).

Stelletje rukkers, alleen maar door de 2 andere taaltracks. Wordt tijd dat die Fransen en Duitsers eens normaal films leren kijken :mad:

Ik haal hem dus wel weer R4, tenminste wél DTS :)

Marco
21-02-2002, 21:06
Ik haal hem dus wel weer R4, tenminste wél DTS :) Mooi straffen die handel. BTW: In de U.K is JP III ook met DTS uitgebracht. En nu komt het de Duiste versie van JP III heeft (naast een Engels DD 5.1 en Duits DD 5.1) ook een (Duitse) DTS 5.1 track. Dus wij (Benelux landjes) hebben geen Duiste DD 5.1 nodig. Weet ff nog niet hoe het zit met de Franse versie.

Jeroen Groot
22-02-2002, 11:06
Stelletje rukkers, alleen maar door de 2 andere taaltracks. Wordt tijd dat die Fransen en Duitsers eens normaal films leren kijken :mad:
Helemaal mee eens. Ik snap niet wat ze daar leuk aan vinden, om een film totaal te verkrachten, zodat ze hem in de eigen taal kunnen horen. Ik vind het hier al irritant met de Disney-films, die kijk ik ook altijd alleen in de originele uitvoering. Ik snap het met Disney echter wel (kleine kinderen), maar ik vraag me echt af of Duitse en Franse jongeren nou wel zo graag naar de nagesynchroniseerde versie kijken. Ik kan het me haast niet voorstellen

Erik T
22-02-2002, 14:18
Wil em niet eens gratis hebben wat een NEP eind zeg :mad:

ERIK

Jeroen Driessen
22-02-2002, 14:21
Wil em niet eens gratis hebben wat een NEP eind zeg :mad:

ERIK Dan niet...hebben wij meer :D

C-Jtje
22-02-2002, 14:35
dit zuigt van alle kanten

****** ik heb hem al besteld daar kan ik
nu niet meer onderuit
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrggggggggggg ggghhh

kom op Universal, Fox heeft het dit jaar doorgekregen
om de films met een DTS track mee te geven. Nu Universal en
Buena vista nog.

Nathan Strik
22-02-2002, 14:48
Geweldige film... beter dan The Lost World...

Alleen jammer dat die NL DVD zo *** is, geeneens DTS in het Engels...

Glenn Smits
22-02-2002, 21:56
die Fransen zijn nog wel het ergst, die accepteren bijna niets wat buitenlands is. Sommigen weigeren Engelse hamburgers te eten echt triest. Het is een heel arrogant volk en zelfs als je in het Frans tegen ze praat begrijpen ze je niet. Jezus welke taal moet ik praten eer ze me verstaan? braille ofzo (dat valt niet te spreken namelijk) :D

Anonymous
23-02-2002, 11:16
Ik heb 'gehoord' dat de koopverise anders zal zijn maar idd met
een franstalige DTS track en geen engelse DTS track, dus ja, wat
is nu waar en niet waar... volgens mij komt de koopversie van
7 maart gewoon met een DTS track aanwandelen :)

Marco
23-02-2002, 14:15
volgens mij komt de koopversie van
7 maart gewoon met een DTS track aanwandelen :)
Unieversal zelf beweerd van niet. Maar dat merk je vanzelf wel.

King Dingeling
23-02-2002, 14:40
ik heb hem gisteravond gezien....

hij is op zich mooier dan deel II alleen ik keek ff verbaasd op toen hij al na 83 min. af was gelopen.....

MiKe__LL
23-02-2002, 14:44
Helemaal mee eens. Ik snap niet wat ze daar leuk aan vinden, om een film totaal te verkrachten, zodat ze hem in de eigen taal kunnen horen.... maar ik vraag me echt af of Duitse en Franse jongeren nou wel zo graag naar de nagesynchroniseerde versie kijken. Ik kan het me haast niet voorstellen

Nou, dit is eigenlijk wel heel simpel te verklaren: In Duitsland kent men het niet anders. Ik weet nog dat ik het heel vervelend vond om die ondertitels in Nederland te moeten lezen (inmiddels heb ik die niet meer nodig :)). Trouwens niet alleen in Duitsland en Frankrijk synchroniseren ze na, toch ook in Spanje en Italie e.a. landen. Ik denk dat dus dat je het zo vreemd vind, omdat je geleerd hebt ook op de lippen van de acteurs te letten tijdens het spreken, om het goed te verstaan, als je dit dan bij een nagesynchroniseerde versie doet valt het inderdaad storend op.

En ik kan zeggen, omdat ik nog wel eens in Duitsland kom, dat ze een niet-nagesynch. film niet graag willen kijken en absoluut niet leuker vinden, tenminste de meesten.

Maar goed, dit was een kleine bijdrage aan het off-topic thema: Wat worden die Duitsers en Fransen toch vaak onnodig verwend met DTS en wij Nederlanders moeten het met simpel 5.1 doen. ;)

martin
23-02-2002, 14:59
ik heb hem gisteravond gezien....

hij is op zich mooier dan deel II alleen ik keek ff verbaasd op toen hij al na 83 min. af was gelopen.....

83 min ?? zo dat is niet lang.

bobby d
23-02-2002, 16:23
Is het weer zover met die K*T franse tracks.
Dat ze frans er op zetten vind ik ok, maar de beste geluidstrack moet voorbehouden worden aan de originele taal vind ik.
Ongeacht in wel land hij wordt uitgebracht.

Gelukkig is hij bij play te koop voor maar 14 Engelse ponden.
En nog regio 2 ook.

Op deze manier wordt je eigenlijk verplicht steeds meer te importeren.

DutchIndy
25-02-2002, 09:33
Hey,

JPIII is cool. 4 sjo. Beter dan LW wil ik niet zeggen (ze hebben allebei vette en minder goede scenes) en beter dan JP al helemaal niet (die was gewoon super!).
Maar hoe zit dat, krijgen we hier een box of niet?Ik heb expres JP en LW niet gekocht omdat ik dacht dat die wel zou komen? Kan iemand me duidelijkheid geven, of kan ik beter de regio1 box kopen (zit ook een x-tra DVD bij!)
Bedank,

-(www.)DutchIndy(.tk)

Dave
25-02-2002, 10:20
Nou hoorde ik dat JP 3 los in de verkooop gaat en dat van i en 2 een boxset komt, maar de rechten van JP in NL zijn over 2 maanden afgelopne en nu heb ik gehoord dat er dan misschien een BOX-set gaat komen van alle 3 de delen.
Misschien worden ze dan alle DTS.

Maar heeft iemand hier al meer info over!?
want dan wacht ik liever met aanschaf op de BOX!

Anonymous
25-02-2002, 11:13
Ik weet niet of er een box komt, maar als hij komt zijn dat dezelfde
versies van 1 en 2 als die uitkomen op 7 maart, zonder DTS
dus heb ik begrepen...

Werner
25-02-2002, 13:00
Nu Universal en
Buena vista nog.

Universal heeft al verschillende films met (goede) DTS-tracks uitgebracht: U571, Dungeons and Dragons, Se7en.

Bij JP3 hebben ze echter de bal danig misgeslagen, toegegeven.

Anonymous
25-02-2002, 15:48
Vandaag bekend gemaakt :

géén enkele JP film komt met een engelse DTS track ! :( :( :(

DutchIndy
25-02-2002, 19:14
Thanx guys, wordt dus de regio 1 versie. :)

- www.dutchindy.tk

Pat
25-02-2002, 22:33
hij is op zich mooier dan deel II alleen ik keek ff verbaasd op toen hij al na 83 min. af was gelopen.....
Hij is wel kort, ja... Maar inderdaad beter dan deel 2.
Spijtig dat er geen DTS op gaat zitten... De Engelse Regio 2 disc heeft het wel - maar dan weer geen Nederlandse ondertiteling. :rolleyes:

M Balje
28-02-2002, 17:33
Ik heb gisteren de film gehuurd op dvd bij de videotheek.
Ik vond deze film wel lekker verassend,geen moeilijk plot en zo.
Toch is er een min puntje hij duurde maar 80min (inclusief aftiteling: 88 min) dat is vrij kort.
Want je zat net lekker in de film en dan is ie afgelopen.

Ik heb ook even gekeken wat voor extra's er op stonden,dit staat er op:

Het gaat hier om de Rental Versie (regio 2)

16:19 Anamorphic Widescreen
Engels DD 5.1
Frans DD 5.1
Frans DTS 5.1

The making of Jurassic park 3
Film Comentaar van het specialeffects team
De nieuwe dinosaurussen van Jurassic park
Een bezoek aan ilm
Een kijkje achter de schermen
Posters
Trailer's van Jurassic park 1,2 en 3
Een rondleiding in de Stan Wiston Studio
Van Storyboards tot uiteindelijke film
Dinosaurussen van alle kanten
Montana: op zoek naar nieuwe dinosaurussen
Dvd-rom materiaal

upc nummer: 259190361294

DutchIndy
28-02-2002, 19:16
Te kort? Ckr ckr mensen. Vond ik al balen toen ik um in de bioz checkte. Na ja, ook niet echt gek als je een beetje weet hoe ze die film gedraait hebben enzo.
Ach ja, koel waz ie ckr wel!

-www.dutchindy.tk

Marco
28-02-2002, 19:18
Het gaat hier om de Rental Versie (regio 2)
Leuk die rental versie. Personen die JP III (NL versie) willen zulklen het toch moeten kopen (en kunnen die DTS track wel op hun buik schrijven).

M Balje
01-03-2002, 22:55
Leuk die rental versie. Personen die JP III (NL versie) willen zulklen het toch moeten kopen (en kunnen die DTS track wel op hun buik schrijven).

Dit is een nederlandse rental versie..
Ik was vergeten te vertellen dat je ook oa kan kiezen uit Nederlandse ondertiteling.
Dus deze dvd is voor iedereen met een regio 2 (of vrije) dvd speler geschikt.

Marco
01-03-2002, 23:09
Dit is een nederlandse rental versie..
Ik was vergeten te vertellen dat je ook oa kan kiezen uit Nederlandse ondertiteling.
Dus deze dvd is voor iedereen met een regio 2 (of vrije) dvd speler geschikt. Dat was al duidelijk (had je al vermeld). Ik bedoelde eigenlijk dat er verschillen 'kunnen' zijn tussen de Rental (dus huur) en de Retail (dus koop) versie. En met die DTS track bedoel ik dus de Engelse (dus orginele taal) DTS track.

Marco
02-03-2002, 13:22
Bij de V&D zag ik trouwens ook nog de koop (retail) versie van JP III liggen. Er wordt wel een DTS track vermeld op de cover, maar het is niet in het Engels. Het (DTS 5.1 track) is zoals eerder bekend in het Frans.

Danny Schouten
04-03-2002, 16:42
Ik heb vanmiddag de r2 versie van JP3 gekocht en tot mijn verbazing had hij een DTS track.
Alleen bij nadere inspectie bleek het om de FRANSE DTS te gaan!
Waarom heeft Paramount in Godsnaam besloten om een franse dts te gebruiken en niet gewoon een engelse?
Tuurlijk staat de engelse er in 5.1 op maar de franse staat er ook in 5.1 op dus waarom de keuze is gemaakt, ik weet het echt niet.
Verder is de film wel de moeite waard om hem aan te schaffen.

Dunky
04-03-2002, 16:49
Paramount?? Volgens mij is dit een film van Universal.
Maar om eventerug te komen op je thread er staat inderdaad alleen een Franse DTS track op en verder een Engelse en Franse Dolby Digital 5.1 Surround track.

Ben zelf blij dat ik de regio 1 versie heb gekocht.
Engels DTS ;)

Danny Schouten
04-03-2002, 16:51
Sorry, je hebt gelijk.
Het is idd een Universal titel.
Stom!!!
;) ;) ;)

Geert Kranendonk
04-03-2002, 16:54
Van welke maatschappij hij ook is, het blijft natuurlijk onzin. Het getuigt voor mij van bitter weinig bereidheid om ook in de Benelux een goed DVD product neer te zetten. Zeker als je nagaat dat de UK R2 versie (die ik zelf heb, meteen besteld zodra ik de huurversie met ook alleen Franse DTS had gezien) dus gewoon WEL een Engelse DTS track heeft....

Dunky
04-03-2002, 16:57
Je zou natuurlijk naar de winkel terug kunnen gaan om deze alsnog in de regio 1 versie (DTS) te bekijken. Voor een review van deze film wat bereft extra's enzo kun je op deze site (http://communities.msn.nl/dvdunkyextra/voorgaandereviews.msnw) kijken. Ik hoop dat je je beslissing kunt nemen.

ikzelf had allang verwacht dat ze in de benelux geen goede versie zouden uitbrengen, wat ook toen al met Jurassic Park en Jurassic Park 2 was te zien. (Ook die heb ik r! met DTS :D)

Succes!

Geert Kranendonk
04-03-2002, 17:11
Persoonlijk zou ik dan toch eerder voor de R2 UK versie gaan (o.a. bij Play (http://www.play.com/)) gaan dan de R1 versie vanwege het PAL beeld, maar dat is een kwestie van smaak. Er zijn natuurlijk ook heel veel mensen die liever toch een versie met NL ondertitels willen hebben, en dan gewoon genoegen nemen met DD5.1.

Ik blijf het hoe dan ook een beetje krom vinden om overal aan te kondigen dat een Engelstalige titel DTS heeft, om hem dan vervolgens met alleen een Franstalige DTS track uit te brengen, een beetje valse reclame is het wel !

Dunky
05-03-2002, 09:13
Niet alles wat ze in Frankrijk releasen is slecht, zo heb ik vorig jaar Sleepy Hollow met DTS gekocht en Scream DTS

Neemt natuurlijk nog steeds niet weg dat het jammer is dat Universal zo met zich laat sollen. :( Nu maar afwachten of ze A.I. Artificial Intelligence nou echt alleen maar met een Dolby Digital 6.1 Surround track uitbrengen. heb dus voor de zekerheid regio 1 genomen. Die heeft iig een DTS track.

bondfreak
05-03-2002, 10:09
De retail versie die ik gister gekocht heb bevat ook nog trailers van E.T. (bios) en Back To The Future(DVD).
De BTTF trailer vermeld dat deze 'summer 2002' gereleased zal worden. Ik weet niet of dit op regio 1 slaat, maar omdat hij hier op een Nederlandse regio 2 DVD staat denk ik dat de release ook wel in die periode te verwachten is.:D

mijn DVD collectie (http://www.dvdprofiler.com/mycollection.asp?alias=doki)

MiKe__LL
05-03-2002, 10:46
Waarom heeft Paramount in Godsnaam besloten om een franse dts te gebruiken en niet gewoon een engelse?
Tuurlijk staat de engelse er in 5.1 op maar de franse staat er ook in 5.1 op dus waarom de keuze is gemaakt, ik weet het echt niet.


Ik zie het ongeveer zo:
Deze dvd-versie is in eerste instantie gemaakt voor Frankrijk vandaar dat ze er een mooie franse DTS-track op hebben gezet, want dat verkoopt natuurlijk ook beter in Frankrijk dan de engelse DTS track, die daar toch bijna niemand luistert. In tweede instantie voor de BeNeLux omdat een deel van de Belgen franstalig zijn. Voor twee DTS-tracks was er geen plaats dus...helaas voor ons.

Ik zou me trouwens niet verbazen als het in Duitsland net zo is, daarmee bedoel ik dat er een geweldige DTS-track op zit in het duits en de originele engelse track 5.1 is.

Eric van Ballegoie
05-03-2002, 10:58
Wij hebben de retail versie binnen, deze heeft net als de huur versie alleen een Franse DTS track.

PS: Mijn persoonlijk mening is dat er hier wel ERG negatief wordt gedaan over afwezigheid van een DTS track. Opmerkingen als

"Het getuigt voor mij van bitter weinig bereidheid om ook in de Benelux een goed DVD product neer te zetten."

zijn naar mijn mening erg kort door de bocht. Ik heb de DVD maar even bekeken en het leek mij een zeer mooi product, een DVD alleen afkraken vanwege het ontbreken van een DTS track is nogal vreemd in mijn ogen. DTS lijkt wel een soort toverwoord, terwijl een DTS track vaak niet meer dan een SUBTIELE verbetering levert ten opzicht van een goede DD track. Maar goed, dat is dus mijn persoonlijke mening.

Jona
05-03-2002, 11:02
Het zou kunnen dat de dvd voor de hele Benelux bestemd is inclusief Belgie. Dan kun je de Franse DTS track nog indenken. Maar dan vind ik het ook schandalig dat ze hem in Nederland durven uitbrengen. De DD 5.1 track is gewoon niets vergeleken met de DTS versie. Alleen de dialogen zijn al stukken minder te verstaan.


[Neemt natuurlijk nog steeds niet weg dat het jammer is dat Universal zo met zich laat sollen. :( Nu maar afwachten of ze A.I. Artificial Intelligence nou echt alleen maar met een Dolby Digital 6.1 Surround track uitbrengen. heb dus voor de zekerheid regio 1 genomen. Die heeft iig een DTS track.

BTW Dolby Digital 6.1 bestaat helemaal niet. Alleen Dolby Digital 5.1 EX. Deze heeft het zevende kanaal gematrixt in de surroundsignalen zitten.

Pat
05-03-2002, 11:50
PS: Mijn persoonlijk mening is dat er hier wel ERG negatief wordt gedaan over afwezigheid van een DTS track.

een DVD alleen afkraken vanwege het ontbreken van een DTS track is nogal vreemd in mijn ogen. DTS lijkt wel een soort toverwoord, terwijl een DTS track vaak niet meer dan een SUBTIELE verbetering levert ten opzicht van een goede DD track. Maar goed, dat is dus mijn persoonlijke mening.
Die deel ik volledig, Eric. Ik heb gisteren nog (maar eens) naar Saving Private Ryan zitten kijken. Die heeft ook enkel DD5.1 maar heeft toch echt een geweldige sound. Er zijn er zo nog zoveel meer (X-Men bvb.).
DTS (in de volledige bitrate - dit wordt ook wel eens 'vergeten') is fantastisch geluid maar waarborgt geen goede DVD, noch betekent dat 'slechts' DD5.1 een slechte DVD maakt.
Blijft natuurlijk wel dat het zonde is dat niet-Engelse talen de voorkeur krijgen voor DTS t.o.v. de originele track.

Geert Kranendonk
05-03-2002, 12:21
Opmerkingen als

"Het getuigt voor mij van bitter weinig bereidheid om ook in de Benelux een goed DVD product neer te zetten."

zijn naar mijn mening erg kort door de bocht. Ik ben het absoluut met je eens Eric, ik doelde hier meer op het gebrek aan bereidheid om er een bestaande (zie de UK versie) Engelse DTS track op te plaatsen in plaats van de Franse DTS track waar in principe geen Nederlander behoefte aan heeft. We krijgen dus niet bepaald een echt voor de Nederlandse markt bedoelde DVD van JP 3.

Ik heb ook echt geen enkel probleem met een release waar wereldwijd alleen DD5.1 op staat. Mijn opmerking betrof het naar mijn mening iets te gemakkelijk uitbrengen van een Franse versie op onze (niet-Franse) markt. Waarom krijgen we niet gewoon de UK versie met NL subtitles i.p.v. English HOH subtitles ?

Ik vind het ook absoluut een hele mooie DVD release, maar het gepronk met het DTS logo op een uitgave met alleen een Franse DTS track waar in Nederland niemand naar zal luisteren schoot mij enigszins in het verkeerde keelgat. Ik heb geen problemen met de DVD op zich, wel met de wijze van marketing, waarbij Universal duidelijk aankondigde dat er DTS op JP3 zou staan.....

Bottom line :
DTS is niet noodzakelijk, maar als je het doet, doe het dan goed !:D

Dunky
05-03-2002, 12:27
BTW Dolby Digital 6.1 bestaat helemaal niet. Alleen Dolby Digital 5.1 EX. Deze heeft het zevende kanaal gematrixt in de surroundsignalen zitten. [/B][/QUOTE]

:o
Tuurlijk! :mad: Daarom staat het ook overal over internet heen. Als 6.1 niet bestaat waarom zijn sommige DVD's zoals "Bones" dts 6.1 !? Je moet niet voor je beurt schreeuwen voor je het zeker weet. En dan kan je zeggen dts 5.1 ES die is matrixed, 6.1 betekend dat er een apart 3e achter kanaal is gemixed in de muziek score.

Tis nu dus niet de bedoeling om jou af te kraken ofzo, vindt het gewoon niet leuk als iemand zegt dat iets niet bestaat terwijl dit wel bestaat.

Jona
05-03-2002, 13:00
:o
Tuurlijk! :mad: Daarom staat het ook overal over internet heen. Als 6.1 niet bestaat waarom zijn sommige DVD's zoals "Bones" dts 6.1 !? Je moet niet voor je beurt schreeuwen voor je het zeker weet. En dan kan je zeggen dts 5.1 ES die is matrixed, 6.1 betekend dat er een apart 3e achter kanaal is gemixed in de muziek score.

Tis nu dus niet de bedoeling om jou af te kraken ofzo, vindt het gewoon niet leuk als iemand zegt dat iets niet bestaat terwijl dit wel bestaat.

:confused: Ik wil je niet afkraken maar zoals ik zei, Dolby Digital 6.1 bestaat niet. DTS 6.1 bestaat wel zoals je zegt, want zij hebben naast de DTS-ES Matrix een discrete versie met een gescheiden kanaal. Dit is dan ook het enige echte 6.1. Dolby Digital EX is dan ook 'gewoon' 5.1
Enne, eerst lezen voordat je iemand beschuldigd! :rolleyes:

Anonymous
06-03-2002, 10:06
Ik heb hem al gekocht wat hij was gister al te koop bij de music store dus ik heb e'm twee dagen eerder.En tot mij teleurstelling staat er geen DTS Engels op alleen Frans.hij is precies het zelfde als de rental versie.