PDA

Bekijk de volledige versie : HYPE: overgewaardeerde films



Pagina's : [1] 2 3

Oakey
07-02-2002, 22:40
Welke films die je goed "moet" vinden en in recencies e.d. de hemel in geprezen worden (en door iedereen aanbevolen) vond je bij het zien erg tegenvallen, supersaai, of gewoon baggerslecht?? Hier ben ik wel eens benieuwd naar. Motivatie zou leuk zijn.

Hier mijn top 5:
1. Lord of the rings (met stip!!!)
2. The matrix (helaas verdrongen van de eerste plaats :))
3. Crouching tiger hidden dragon (saaaaaaai)
4. Star Wars (episode I, IV, V en VI)
5. The English Patient (vreselijk overschat liefdesdrama)

Tipparade: Spartacus (wel van Kubrick, maar toch niet boeiend)

Marco
07-02-2002, 23:01
Van jou top 5 vind ik Crouching Tiger Hidden Dragon echt te overhyped. Toegeven heb wel de DVD (R2 NL nog wel).
De enigste pluspunt is Zhang Ziyi. Ik hoop echt dat ze gaat doorbreken in de US zodat we meer van haar kunnen bewonderen. Verder in het rijtje The Crying Game, Reservoir Dogs, American Beauty, Apocalypse Now, Alien. Misschien nog een paar andere, maar die ben ik vergeten.

Wel zo geinig. Na een verloop van tijd kijk ik films opnieuw. Het is dan mogelijk dat er sommigen uit dit rijtje wel weer goed vind. Een 2e keer of een 3e keer kijken wil nog wel eens de blik verruimen. Als ik Life of Brian, Twelve Monkeys, Trainspotting & Armageddon niet opnieuw had bekeken op DVD, dan had ik deze films (voor altijd!) wel sh*tfilms gevonden.

Tijntje
08-02-2002, 08:07
Hmmmm behalve LOTR ben ik het me geen van de films die jullie noemen eens dat ze overgewaardeerd worden. Allen krijgen terecht de credits die ze verdienen naar mijn mening. (alleen Trainspotting en English Patient heb ik niet gezien dus daarover kan ik niet oordelen)

Vooral bij LOTR had ik zoiets van "Is dit 't nou?" Ik werd helemaal doodgegooid met termen als "cool man, kickass, moet je zien, wil nog een keer". Maar 1x is voor mij meer dan genoeg. Denk niet eens dat ik de dvd's koop mochten ze ooit nog es uitkomen.

Frollo
08-02-2002, 10:03
Voordat ik mijn lijstje plaats, zal ik even mijn criteria uiteenzetten. Ik ben uitgegaan van de Top 250 van de IMDb (http://us.imdb.com/top_250_films). Daaruit heb ik de films gekozen die ik gezien heb (uiteraard) en die óf gewoon rotslecht zijn óf best aardig zijn maar zeker niet in de Top 250 thuishoren - kortom, overgehypte films dus. Ik heb vervolgens mijn lijstje gereduceerd tot de vijf titels waarvan de discrepantie tussen reputatie en werkelijkheid het grootst is. En dat zijn (in willekeurige volgorde):

The Shawshank Redemption
The Matrix
The Fellowship of the Ring
Seven
Saving Private Ryan

In wezen is het heel simpel: een goeie film zorgt ervoor dat je betrokken raakt met de personages. De hier genoemde titels slagen daar eenvoudig niet in.

Oakey
08-02-2002, 11:23
The Shawshank Redemption
The Matrix
The Fellowship of the Ring
Seven
Saving Private Ryan


Hm, vond Seven toch wel geslaagd. SPR is m.i. typisch een voorbeeld van een grootste-gemene-deler-film. Wel leuk maar niet de beste film ooit.

Menno
08-02-2002, 15:56
Hmmm... ik ben het met een heleboel titels niet eens die hier genoemd worden (bv. Se7en, Shawshank, Crouching Tiger en ja ook Lord Of The Ring). Maar als je inderdaad ontzettend veel verwacht van een film, ja dan kan hij alleen maar tegenvallen. Internet doet nog een schepje bovenop het hele hype-gebeuren. Ik probeer al het (internet)geschreeuw rondom een film nu soms maar een beetje te vermeiden. Vaak maken films waar je helemaal niks over hebt gehoord nog de meeste indruk...

Rob P.
09-02-2002, 12:22
Verder in het rijtje The Crying Game, Reservoir Dogs, American Beauty, Apocalypse Now, Alien. Misschien nog een paar andere, maar die ben ik vergeten.

Wel zo geinig. Na een verloop van tijd kijk ik films opnieuw. Het is dan mogelijk dat er sommigen uit dit rijtje wel weer goed vind..

WAT!! APOCALYPSE NOW!!:confused: :confused: Ga je mond spoelen en snel:D :D

Binnenkort komt de R2 redux van Apocalypse Now uit, lijkt me toch een mooie gelegenheid om je mening even bij te stellen,of niet?;)

Remco Out
09-02-2002, 15:08
Ik ben het niet eens met de meeste mensen hier. Al die films die jullie hier noemen en die jullie slecht vinden vond ik meestal goed. Zoals hiervoor al gezegd moet je niet zo letten op die Hype, ik kijk gewoon de film en stel me er van te voren niet echt op in en dan kijk je een film toch een stuk beter. Zo vond ik LotR en The Matrix bijvoorbeeld geweldig. Ik ga ook meestal zo vroeg mogelijk naar de bios zodat de hype nog niet echt aanwezig is. Bij Star wars was dat onvermijdelijk aangezien er al een hype was voor de film in premiere ging.

Marco
09-02-2002, 15:52
WAT!! APOCALYPSE NOW!!:confused: :confused: Ga je mond spoelen en snel:D :D
Neen. Ik moet hierbij nog wat toevoegen. Oorlogsfilms is niet mijn favo gerne. Kan de oordeel al snel zeggen van "Nee, dank je".



Binnenkort komt de R2 redux van Apocalypse Now uit, lijkt me toch een mooie gelegenheid om je mening even bij te stellen,of niet?;)
Ik ben niet de beroerste om AN opnieuw te kijken. Redux is een mooie gelegenheid. Ik heb AN al jaren niet meer gezien, dus ik kan makkelijk AN (met een Redux sausje) opnieuw herhalen :)
Het is mogelijk dat ik mijn mening moet gaan bijstellen.
En dat geld ook voor anderen films die mij tegenvallen.

En dan nog wat. Ik hoef films zoals Apocalypse Now (noem een recente voorbeeld) niet mooi/geweldig te vinden, omdat anderen deze film wel zo mooi/geweldig vinden. Ben tenslotte een individu.

Verder ga ik niet schrijven (doe nu ff wel) dat ik het b.v. niet mee eens bent met anderen forummers. Iedereen heeft zijn/haar mening wat wel en niet gewelidg is. Bijvoorbeeld Oakey -> The Matrix en LOTR zijn in MIJN ogen geweldige films. Maar Oakey is niet onder de indruk van deze films, prima. Ik heb daar geen moeite mee (en ga daar niet over schrijven). Niet iedereen hoeft met mij eens te zijn. Vind ik niet erg.

Toegegeven. Ik laat me teveel beinvloeden door de Hype. Anderen die films in de hemel gaan prijzen, kan ik iets teveel (voor mezelf) verwachtingen creeëren. En dat kan wel eens tegenvallen. Gelukkkig zijn er nog van die uitzonderingen. Zoals The Matrix. Zag deze film al in de sneak. Had er nog nooit over gehoord. Wist niet eens waar het over ging. Nou dan is het ff anders, als je wordt gespoild door b.v. trailers e.d.

Glenn Smits
09-02-2002, 15:58
2. The matrix (helaas verdrongen van de eerste plaats :))


Gelukkig, het werd tijd, zo goed is die onrealistische film niet. Die paar special effects BAH!!!

Rob P.
09-02-2002, 16:01
En dan nog wat. Ik hoef films zoals Apocalypse Now (noem een recente voorbeeld) niet mooi/geweldig te vinden, omdat anderen deze film wel zo mooi/geweldig vinden. Ben tenslotte een individu.



Ik hoor wel wat je van de Redux vond, ik vond hem als individu erg goed, net zoals de originele uitvoering;)

Anonymous
09-02-2002, 19:10
Met stip Lord of the Rings !

Remco Out
09-02-2002, 19:26
Met stip Lord of the Rings ! Vond je het zo erg?

Anonymous
09-02-2002, 19:30
Vond je het zo erg?

Valt mee, maar die ophef snap ik niet, maar goeie film is het zeker
hoor, niks op tegen :)

Remco Out
09-02-2002, 19:34
Valt mee, maar die ophef snap ik niet, maar goeie film is het zeker hoor, niks op tegen :) Oh oke, ik dacht al dat het weer een eindeloze discussie zou worden, maar goed. Die ophef vind ik inderdaad ook altijd overdreven, maar ja publiciteit verkoopt moet je maar denken. Alle films waar een hype rond gaat verdienen veel en dat is dan ook de bedoeling.

Jaded
09-02-2002, 19:44
ID4
Dat was nog eens een overhypete film ... zat maar één goede scene in en dat is wanneer Will die alien op zijn smoel klopt.

En die typische Amerikaanse onderliggende toon stoorde me op het einde wel echt.

Die aliens komen van heinde en ver met hun grote schepen vol technologische snufjes ... en de goede oude Amerikaan vliegt vlug eventjes binnen en schakelt de hele boel uit.

Remco Out
09-02-2002, 20:20
Die aliens komen van heinde en ver met hun grote schepen vol technologische snufjes ... en de goede oude Amerikaan vliegt vlug eventjes binnen en schakelt de hele boel uit. Dit zie je bij zoveel films, vaak is het zo dat de tegenstander de grootste moeite doet voor iets en een Amerikaan het in een paar secondes ongedaan maakt. Maar ja, je moet films niet altijd zo serieus nemen. Vooral films met Will Smith moet je niet serieus nemen.

Marco
09-02-2002, 20:28
Vooral films met Will Smith moet je niet serieus nemen. Dus ook niet Ali of Six Degrees of Separation?

Remco Out
09-02-2002, 20:30
Dus ook niet Ali of Six Degrees of Separation? Ook die films hebben momenten die je niet serieus moet nemen. Maar ik bedoel ook niet elke film met Will Smith, maar veel films wel.

Jaded
09-02-2002, 20:34
Toen werden de special effects ook al zo gehypet, en die vielen ook serieus tegen.
Zo spectaculair vond ik ze niet.

Dat Amerikaans patriotisme heb ik nooit echt goed kunnen verkroppen en zeker nu niet meer. Bush met zijn pretentieuze smoel. Maar goed, dat doet er nu niet toe. :)

Marco
09-02-2002, 20:38
Ook die films hebben momenten die je niet serieus moet nemen.Werkelijk? Het zijn geen komedie films die ik had opgenoemd.




Maar ik bedoel ook niet elke film met Will Smith, maar veel films wel. M.a.w. schakel die ene hersencel uit en genieten van die onzin :D lang leve de lol :D

mark t
09-02-2002, 20:39
Die aliens komen van heinde en ver met hun grote schepen vol technologische snufjes ... en de goede oude Amerikaan vliegt vlug eventjes binnen en schakelt de hele boel uit.

Niet alleen dat, maar ook kan een Amerikaan zonder verdere specifieke training of handleiding een buitenaards ruimteschip met buitenaardse technologie beter besturen dan de buitenaardse wezens zelf. En een andere Amerikaan vliegt mee en maakt zonder enige moeite met z'n laptopje verbinding met een zwaar-geavanceerd buitenaards computersysteem en legt met een Amerikaans computervirusje dit zwaar-geavanceerde buitenaardse computersysteem en alle daarvan afhankelijke ruimteschepen volledig lam. En daardoor kan een Amerikaans president die waarschijnlijk al jaren niet meer gevlogen heeft in een gevechtsvliegtuig waarin hij waarschijnlijk nog nooit gevlogen heeft een volledige vloot gevechtsvliegtuigen naar de overwinning leiden, die overigens op het nippertje binnen handbereik komt nadat een voormalige piloot met een drankprobleem een gevechtsvliegtuig dat hij waarschijnlijk nog nooit bestuurd heeft op het laatste nippertje precies in de ene zwakke plek van het vijandige ruimteschip ramt. Die zwakke plek die overigens in ieder ruimteschip -hoe geavanceerd ook- schijnt te moeten zitten. Briljante gasten, die Amerikanen. En zeer geloofwaardig. Hoezo hype? :D

Luther Hartog
09-02-2002, 20:39
Mijn rijtje is:

Pearl Harbor
Star Wars
Rush Hour
Harry Potter
en alle James Bond films

Camille
09-02-2002, 20:46
Harry Potter
Star Wars

Camille
09-02-2002, 20:49
Mijn rijtje is:

Pearl Harbor
Star Wars
Rush Hour
Harry Potter
en alle James Bond films

Waarom Rush Hour en de Bond Films?
Ik vind ze persoonlijk wel iets hebben

Luther Hartog
09-02-2002, 20:59
Waarom Rush Hour en de Bond Films?
Ik vind ze persoonlijk wel iets hebben Ik vind die Rush Hour films zulke kinderachtige humor hebben en James Bond ken ik nu wel zo onderhand

Camille
09-02-2002, 21:01
Ik vind die Rush Hour films zulke kinderachtige humor hebben en James Bond ken ik nu wel zo onderhand
Och wat Rush Hour betreft die kinderachtige humor heeft wel wat en ja James Bond is ook altijd hetzelfde maar blijft toch wel leuk

Oakey
10-02-2002, 10:15
Och wat Rush Hour betreft die kinderachtige humor heeft wel wat en ja James Bond is ook altijd hetzelfde maar blijft toch wel leuk


Bij Bond blijf ik toch met name een paar oudere titels uit de serie erg goed vinden. De nieuwe films (vanaf '87) zijn vaak zoooo saaaai en langzaam...

Rush Hour vind ik een baggerfilm, maar eigenlijk geen voorbeeld van een overgehypte film. Ik ken nl. niemand die mij RH heeft aangeraden en de recensies al zeker niet.

Glenn Smits
10-02-2002, 11:18
Weet je welke humor kinderachtig is? die van scary movie 2. Ik zit te twijfelen of ik hem wel koop want ik vond hem vrij matig. Het boeit me dit keer niet dat ik deel 1 al heb. Ik ga in ieder geval scary movie 2 pas halen alsie 15 euro ofzo of goedkoper is.
Ik vond de humor in American Pie 2 wel gepast, daar heb ik me echt om rotgelachen in de bios. Rush Hour heeft normale humor, waar je het meest om lacht in zo'n film is het domme hoofd van Jackie Chan. :D

Rob P.
10-02-2002, 17:53
Dat Amerikaans patriotisme heb ik nooit echt goed kunnen verkroppen en zeker nu niet meer.

Zeker, en dan die 'inspirerende' speech die die president houdt voordat de amerikanen ten strijde trekken tegen de aliens. Met zulke verschrikkelijke muziek eronder...gatverrrrdamme!!

WBFT
26-02-2002, 14:06
Sorry fans, maar LOTR vond ik zwaar tegenvallen en dan ook nog is een jaar wachten. Nevertheless was het geen hele slechte film maar dus overgewaardeerd. Kijken wat het vervolg gaat brengen.

The Talend Mr. Ripley: Echt afschuwelijk naar mijn mening.

Deze volgende film is "gelukkig" niet zo bekend maar ik las op een recentie site er hele goeie recenties over en ik dacht dat kan toch niet. De film Pups waar achterop nog staat dat het net zo iets is als een Tarentino film. :rolleyes: Maar ja als er zoiets staat kan je het eigenlijk al weten. Echt belachelijke film. (I'm psycho, laat me niet lachen man)

En Virtical Limit maar daar is zoals ik eerder heb gelezen op het forum een heel aantal mensen het met mij eens.

Luther Hartog
26-02-2002, 14:11
Sorry fans, maar LOTR vond ik zwaar tegenvallen en dan ook nog is een jaar wachten. Nevertheless was het geen hele slechte film maar dus overgewaardeerd. Kijken wat het vervolg gaat brengen.

The Talend Mr. Ripley: Echt afschuwelijk naar mijn mening.
Ik weet dat het hier om jouw mening gaat, maar ik vind beide films erg goed, vooral LOTR natuurlijk, The Talented Mr. Ripley is echt een verrassend goeie thriller.

WBFT
26-02-2002, 14:15
Maak niet uit hoor Luther:D

Ik weet niet ik was met 4 mensen naar de bios gegaan 3 daarvan vonden het super en ik & 1 andere (Hedzer, ken je wel) vonden het wel aardig en het zag er natuurlijk heel gelikt uit maar het deed me eigenlijk niks..

En w.b.t. The Talented Mr. Ripley vond ik het acteerwerk super. Maar de film pakte me niet en ik vond het saai en duurde lang..

(Maar effe tussen twee haakjes wanneer kom je weer is biertje pakken in boothill??:D)

Luther Hartog
26-02-2002, 14:27
Ik weet niet ik was met 4 mensen naar de bios gegaan 3 daarvan vonden het super en ik & 1 andere (Hedzer, ken je wel) vonden het wel aardig en het zag er natuurlijk heel gelikt uit maar het deed me eigenlijk niks..

En w.b.t. The Talented Mr. Ripley vond ik het acteerwerk super. Maar de film pakte me niet en ik vond het saai en duurde lang..

(Maar effe tussen twee haakjes wanneer kom je weer is biertje pakken in boothill??:D) 1) Als het je niks deed komt dat waarschijnlijk omdat je het boek niet hebt gelezen en dan heb je voor jezelf geen wereld gecreeerd. Als je dit wel hebt gedaan en je ziet die werel op het filmdoek dan is dit erg indrukwekkend.
2) Acteerwerk was zeker goed, maar goed wat een cast: Matt Damon:) Jude Law, Cate Blanchett en Gwyneth:eek:
3) Wanneer kom ik weer in de Boothill? Goeie vraag, die vrienden van mij zitten liever in de Mariposa als we in Amersfoort uitgaan, ik ook wel, maar ik zou ook liever wel eens in de Boothill komen, maar goed 1 tegen 2:(

WBFT
26-02-2002, 15:01
Gwyneth:eek:
hehehehe:D

Maar ik heb 2 boeken gelezen maar het begint een beetje off-topic te raken:D ..

Dus moet je toch maar naar BHS komen om verder te discussen..

Mark S
26-02-2002, 15:24
In principe wantrouw ik bijna elke film die rond de kerst uitkomt, en de films waar je in commercials dagelijks mee wordt doodgegooid. 99% van die films kijk ik dus niet. Waarmee ik dus eigenlijk niet eens kan oordelen of het een overgewaardeerde hype is.

ToolkiT
27-02-2002, 04:34
die vrienden van mij zitten liever in de Mariposa als we in Amersfoort uitgaan, ik ook wel, maar ik zou ook liever wel eens in de Boothill komen, maar goed 1 tegen 2:(

He, bestaat Mariposa nog steeds? een jaar of 8 a 10 geleden wel eens heen geweest..

Oakey
01-03-2002, 10:07
Lijkt me meer iets voor een PM, deze discussie...

Luther Hartog
01-03-2002, 10:45
He, bestaat Mariposa nog steeds? een jaar of 8 a 10 geleden wel eens heen geweest.. Het antwoord kun jehier (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&postid=50953#post50953) lezen.

Devron
01-03-2002, 17:58
een film niet niet op dvd is maar die ik iedereen afraad is blach hawk down vanaf 20 min tot 10 min voor het eind is het aleen maar schieten schieten en nog is schieten. kan begrijpen dat die amerikanen er een trauma aan over gehouden hebben zoals wij in bosnie maar die film vind persoon echt *** zonde van geld.

Ohjajoh!?
01-03-2002, 18:10
Met de genoemde star wars film wordt waarschijnlijk episode I The Phantom Menace bedoelt???

Kan ik mee ingaan.........maar als je de star wars IV bedoelt dan ben je zeker op je hoofd gevallen :eek:

Een van de beste films aller tijden!

Sander Meijer
16-03-2002, 12:15
Harry Potter
Pearl Harbor
Titanic

Glenn Smits
16-03-2002, 20:08
Harry Potter
Pearl Harbor
Titanic

Titanic? hmm ik vond hem eerder ondergewaardeerd :D

Rob Technoid
18-03-2002, 11:55
Met de genoemde star wars film wordt waarschijnlijk episode I The Phantom Menace bedoelt???

Kan ik mee ingaan.........maar als je de star wars IV bedoelt dan ben je zeker op je hoofd gevallen

Persoonlijk vind ik Episode 1 een stuk beter dan 4 (niet dat ik 4 slecht vind, integendeel). Moet wel toegeven dat ik Ep 1 een aantal keer heb moeten zien voordat ik hem ging waarderen. Ep 5 blijft mijn favoriet...

De grote teleurstelling voor mij van de afgelopen tijd is toch wel The Mummy Returns. Deed het eerste deel mij nog denken aan de goeie ouwe Indiana Jones films, de sequel was een herhaling van het eerste deel met lachwekkend slechte special effects.

LOTR was leuk, zal ik wel kopen op DVD, maar behoort zeker niet tot mijn favo films allertijden.

De laatste 'nieuwe' film die ik gezien heb is The One en die sloeg werkelijk nergens op. Special effects an sich kunnen een waardeloos script niet redden.

Overgewaardeerd vind ik overigens bijna alle films van David Lynch, met name Lost Highway.

Adje
18-03-2002, 13:20
Tombraider kwam ik nog niet in het rijtje tegen. Hiervan zag je wekenlang overal posters hangen, veel te veel reclame in bios en op tv. En de film zelf zuigt van alle kanten. Gewoon een meid met een flinke cup in een strak shirtje die rond aan het rennen is voor wat dan ook

Wesley
18-03-2002, 13:36
Ik ben het niet eens met de meeste mensen hier. Al die films die jullie hier noemen en die jullie slecht vinden vond ik meestal goed. Zoals hiervoor al gezegd moet je niet zo letten op die Hype, ik kijk gewoon de film en stel me er van te voren niet echt op in en dan kijk je een film toch een stuk beter.

Helemaal meejeens, als ik dit zo lees lijk ut net alsof d'r geen goeie films meer in de bios komuhh.:(

Jolie
18-03-2002, 13:59
Tombraider kwam ik nog niet in het rijtje tegen. Hiervan zag je wekenlang overal posters hangen, veel te veel reclame in bios en op tv. En de film zelf zuigt van alle kanten. Gewoon een meid met een flinke cup in een strak shirtje die rond aan het rennen is voor wat dan ook

Vond Tombraider ook net een kinderfilm, geen drol aan.

Harry Potter viel me ook vies tegen, ik wist niet dat kinderen zo slecht konden spelen, hadden ze wel betere voor kunnen vinden.

POTA vond ik ook een beetje tegenvallen, ik heb de oude versie gezien en eigenlijk vind het hele 'Apes controlling humans'-idee een beetje belachelijk.

Alledrie te ge-'hyped':o

Peter M5
02-04-2002, 21:56
De volgende films vond ik helemaal niets:

(willekeurige volgorde)

- Titanic
- Talented mr. Ripley
- Traffic
- Judge Dred
- The mexican
- Planet of the apes
- The matrix

Niet echt slecht, maar wel zwaar overgewaardeerd :
Mission Impossible II

Rochan
02-04-2002, 22:45
Tombraider
From Hell
En de huidige James Bond films!:D :o :(

Art
02-04-2002, 22:50
Pearl Harbor, als je weet hoeveel reclame daarvoor is geweest. :( En natuurlijk Crossroads van Britney S :p

Mike Philippens
02-04-2002, 23:45
En natuurlijk Crossroads van Britney S :p
Blech!!! Je bedoelt The Virgin Britney?

Nathan Strik
02-04-2002, 23:45
En natuurlijk Crossroads van Britney S :p Gehyped?!? Volgens mij is deze film redelijk collectief de grond ingestampt hoor... :D

Mike Philippens
02-04-2002, 23:58
Volgens mij is deze film redelijk collectief de grond ingestampt hoor... :D
Tutje is zelfs uitgejouwd door de eigen fans in London omdat ze wel heeeeel erg snel verdwenen was na een promo toestand voor haar film. Nam niet eens de tijd om haar fans te woord te staan. Trutwijf!

Louis Bouduin
03-04-2002, 17:51
Het beste voorbeeld van een overgehypte film vind ik nog altijd
The Blair Witch Project uit 1999.
Wat een heisa over iets dat al honderden malen eerder en beter is gedaan.


Mijn DVD Collectie (http://www.dvdprofiler.com/mycollection.asp?alias=louisbouduin&type=A)

Werner
24-06-2002, 14:59
In navolging van die andere topic hier even de tegenpool opstarten. Welke film, acteur, regisseur,... vind je overgewaardeerd? Dan bedoel ik, iemand of een film die meestal door de critici de hemel wordt ingeprezen (dus niet Tom Green of zo *GRIN*), maar waar je maar niks aan vindt?

Ik zal zelf effe de spits afbijten: ik vind de lof die Stanley Kubrick wordt toebedacht soms wat te veel eer voor de man. Een film als Spartacus is nog best te pruimen, maar zijn andere zogenaamde "meesterwerkjes" vind ik eerder langdradig dan wat anders.

Who's next?

Digger
24-06-2002, 15:07
Ik vond de sixth sence vreselijk, ik had van iedereen gehoord dat het een geweldige film was en ik had hem toen maar een keer gehuurd. Het is vrijwel de enige film die ik ook gehuurd heb waar ik constant heb zitten spoelen (jazeker met dvd) en uiteindelijk hem maar uitgezet. Wat een vreselijke nikszeggende film waarin dan ook totaal niks gebeurd.

Louis Bouduin
24-06-2002, 15:19
ik vind de lof die Stanley Kubrick wordt toebedacht soms wat te veel eer voor de man. Een film als Spartacus is nog best te pruimen, maar zijn andere zogenaamde "meesterwerkjes" vind ik eerder langdradig dan wat anders.

Who's next?

Zo'n mening is natuurlijk je goed recht. Je gaat in mijn ogen dan wel aan een paar (cinematografische) zaken voorbij, maar op een opmerking als te langdradig is onmogelijk te reageren zonder dat het erg lange en zinloze discussie over smaken verschillen en er valt niet over te discussieren gaat worden.
Vandaar liever iets positief: Probeer Paths of Glory eens.

ferry8
24-06-2002, 15:19
X-Men........! Ik weet dat velen van jullie het een geweldige film vinden, maar voor mij een van de grootste teleustellingen van het jaar 2000. Het is en blijft wel een heel cool filmconcept met een groepje mensen met buitengewone krachten tegen een aantal badguys.....dus je vewacht ACTIE en EXPLOSIVE stuff ! Maar dat blijft helaas uit....noem iemand maar een scene waar je echt woah van zegt? De actie scenes waren voor mij een beetje mat. Vooral het einde van de film was niet spannend met daarbij erg standaard fight scenes.
Maar ja ik weet dat velen van jullie hier anders over denken!

Werner
24-06-2002, 15:22
Zo'n mening is natuurlijk je goed recht. Je gaat in mijn ogen dan wel aan een paar (cinematografische) zaken voorbij, maar op een opmerking als te langdradig is onmogelijk te reageren zonder dat het erg lange en zinloze discussie over smaken verschillen en er valt niet over te discussieren gaat worden.
Vandaar liever iets positief: Probeer Paths of Glory eens.

't Is niet de bedoeling om er een discussie over op te starten (bij deze mijn excuses aan alle SK-fans), gewoon eens polsen wat andere mensen overgewaardeerd vinden. Overigens, Paths Of Glory is de eerste SK-film die ik ooit zag, verplicht op school nog wel, en vond het niet echt een meesterwerk. Ik heb overigens intussen toch al een hele reeks Kubricks gezien (niet allemaal, toegegeven), en er zijn er naar mijn smaakt betere (Lolita) en slechtere (2001, EWS) bij. Maar 't is niet m'n favoriete regisseur.

En met overgewaardeerd bedoel ik niet bepaald artistiek slecht, maar laten we zeggen meer media-aandacht krijgend dan verdiend.

RaymonE
24-06-2002, 15:47
In mijn ogen Fight Club,....

Gr,

R.

Louis Bouduin
24-06-2002, 15:51
't Is niet de bedoeling om er een discussie over op te starten (bij deze mijn excuses aan alle SK-fans), gewoon eens polsen wat andere mensen overgewaardeerd vinden.

Ik vind het net leuk dat als mensen vinden dat iets meer lof krijgt dan het verdient, dat ze dit dan ook even toelichten. :)

BrianB
24-06-2002, 15:58
In mijn ogen Fight Club,....

Gr,

R.

Zoals hierboven staat, licht toe alsjeblieft.
Ik vond persoonlijk Apocalypse Now niet zo krankzinnig als bij de review werd beschreven, ik vond het wel meevallen, ook vind ik The Exorcist helemaal niet zo eng als er op de hoes staat (ondanks dat heb ik hem toch gekocht:rolleyes:).

Sander Dubbeldam
24-06-2002, 16:29
kijk hier is.....:eek: :eek: :eek: Deze bestaat ook al] (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=4268&highlight=overgewaardeerd)

Werner
24-06-2002, 16:56
Maar die is al meer dan een maand oud! Sorry, zo ver reikt mijn geheugen niet... :cool:

In other words, voeg maar samen...

Lex v/d Moolen
24-06-2002, 17:02
Maar die is al meer dan een maand oud! Sorry, zo ver reikt mijn geheugen niet... :cool:

In other words, voeg maar samen... Je kan het beste een PM'tje sturen naar Alex van den Berg of Nathan Strik

Nathan Strik
24-06-2002, 22:59
Je kan het beste een PM'tje sturen naar Alex van den Berg of Nathan Strik Bij deze heb ik even het plakband ter hand genomen en de dubbele threads aan elkaar getaped.

Nog bedankt voor het mailtje Werner.

Mike Philippens
24-06-2002, 23:18
ook vind ik The Exorcist helemaal niet zo eng als er op de hoes staat (ondanks dat heb ik hem toch gekocht:rolleyes:).
Shit, man! Ik krijg nog steeds de creeps van die griet in de Exorcist... Ik vind dit, samen met The Omen, nog steeds de beste horror die ooit gemaakt is. Juist het subtiele (ok, ze spuugt lekker goor spul) werk zonder emmers bloed en afgehakte ledematen enzo vind ik heel goed. Geen domme schrikeffecten. Als je schrikt, is het om iets engs en geen kat die net voorbij loopt...

toen ik de Exorcist voor het laatst zag viel na afloop het licht uit toen ik naar bed ging...Heeeeel slecht voor je hart!

Danielle Gerards
26-06-2002, 02:00
Harrie Potter

Kaplan
26-06-2002, 10:57
Moulin Rouge en Gladiator
waarbij ik bij Gladiator nog hier en daar kan genieten maar Moulin Rouge vind ik echt helemaal niks.

Richard B.
28-01-2004, 01:56
Met wat graven kom je best nog wat leuke oude threads tegen.. :D

Mijn top 5:

1. Starwars
2. The Green Mile
3. The Shawshank Redemption
4. A Beautiful Mind
5. American Beauty

HiddeV
04-02-2004, 14:21
alle james bond films!

kruspe
04-02-2004, 18:58
Vooral bij LOTR had ik zoiets van "Is dit 't nou?" Ik werd helemaal doodgegooid met termen als "cool man, kickass, moet je zien, wil nog een keer". Maar 1x is voor mij meer dan genoeg. Denk niet eens dat ik de dvd's koop mochten ze ooit nog es uitkomen.

En wat staat er nu in je collectie? ;-)

Alexander V
04-02-2004, 19:22
1. The Matrix Revolution
2. The Matrix Reloaded
3. Star Wars: Phantom Menace

Kars
05-02-2004, 07:30
Absoluut Black Hawk Down, ik vond het een smerig stukje patriotisme.

X
05-02-2004, 09:24
Met stip The Matrix Revolutions. Mijn verwachtingen waren vrij hoog, maar hoe ze trilogy uiteindelijk hebben afgesloten is zeer slecht. Naar
mijn mening hadden ze het bij deel 1 moeten laten en hadde fans zelf
dan maar een mooie einde erbij verzonnen. De grootste teleurstelling
van 2003 als het gaat om film releases.

Jaap22
05-02-2004, 14:01
The Sweet Hereafter... deze krijgt wonder boven wonder een 7,9 op www.imdb.com. Ik weet dat smaken verschillen, maar dat heeft me echt verbaast. Ik vind dat zo'n ontzettende baggerfilm.

Christiaan Sauer
05-02-2004, 15:25
Ik ga ook voor de matrix trilogie. Het waren al met al nog hele leuke films hoor, maar echt niet zo gigantisch als wat je mag verwachten met die megahype eromheen.

theThinWhiteDuke
05-02-2004, 15:35
Ik ga ook voor de matrix trilogie. Het waren al met al nog hele leuke films hoor, maar echt niet zo gigantisch als wat je mag verwachten met die megahype eromheen.
Even tegen iedereen die nu the Matrix, LotR en StarWars noemt: hebben jullie die hype eromheen ook niet zelf gecreerd door maanden vantevoren in Threads al over deze films te discussieren?

Roberto G
05-03-2004, 01:28
- The Matrix
- The fast and the furious

ze zuigen allebei :P
de vervolgen trouwens ook .

John Sital
05-03-2004, 09:08
finding nemo
master & commander

EVO
05-03-2004, 09:32
ook overgewaardeerd:
scorpion king...

Kars
05-03-2004, 10:47
ook overgewaardeerd:
scorpion king...

Overgewaardeerd? Werd er door iemand wat aan deze film gewaardeerd dan? :P

Richard B.
05-03-2004, 10:58
ook overgewaardeerd:
scorpion king...

Overgewaardeerd? Werd er door iemand wat aan deze film gewaardeerd dan? :P
Dat wou ik net zeggen: hoe kan een film nou gehypt zijn als ie van tevoren al heel negatief ontvangen is? Daarom zou ik een film als Pearl Harbor of The Avengers nooit hier in een lijstje zetten. :twisted:

Btw...


Absoluut Black Hawk Down, ik vond het een smerig stukje patriotisme.
Wat vond je er precies patriotistisch aan? Ik vond hem nogal ontnuchterend in de manier waarop de Amerikanen te grazen genomen worden en zeker niet nationalistisch ofzo. Ok, het verhaal speelt zich vooral af vanuit het oogpunt van de Amerikanen maar als dat het motief is dan zou je bijna elke Amerikaanse oorlogsfilm als patriotistisch kunnen aanmerken.

chimera01
05-03-2004, 18:48
Black Hawk Down was in mijn optiek een realistisch weergegeven stukje vieze oorlog waarbij alle partijen niet echt met schone handen vandaan kwamen. Deze film was ook niet echt groots aangekondigd, mede vanwegen het onderwerp.

Wat mij opvalt is wel dat de Matrix sequels het erg goed doen in de teleurstellingsfactor. Als ik een sequel ga kijken ga ik meestal uit van het ergste op deze wijze kan iets alleen maar meevallen (hoewel Matrix 2 viel nog tegen).

Ik voorspel nu al dat de volgende Pixar enorm gaat tegenvallen, ik denk dat het onderwerp heel weinig mensen aanspreekt.

Harry B.
06-03-2004, 15:56
Zaar overgewaardeerd: Spiderman

Richard B.
06-03-2004, 17:14
Zaar overgewaardeerd: Spiderman
Goeie. Ik vind het zeker wel een leuke film (heb de dvd ervan in m'n collectie zitten) maar ik snap niet waarom ie destijds zo succesvol was. De X-Men-films vond ik veeeel beter.

Kars
06-03-2004, 23:47
Wat vond je er precies patriotistisch aan? Ik vond hem nogal ontnuchterend in de manier waarop de Amerikanen te grazen genomen worden en zeker niet nationalistisch ofzo. Ok, het verhaal speelt zich vooral af vanuit het oogpunt van de Amerikanen maar als dat het motief is dan zou je bijna elke Amerikaanse oorlogsfilm als patriotistisch kunnen aanmerken.

De manier waarop de Amerikaanse soldaten benaderd worden in de film vind ik patriotistisch. Het maakt niet uit of de Amerikanen aan gort geschoten worden, bij hun dood pakken ze er een fotootje van vrouw en kind bij of ze gaan stoer strijdend ten onder. Ook die regels als de tagline van de film (Leave no man behind) vond ik een iets te hoog Dubya Bush gehalte hebben.

De afschildering van de Somaliërs vond ik niet bepaald sterk: de 'kwade' helft wordt afgeschilderd als een stel bloeddorstige wilden en de 'goede' helft kijkt naar de Amerikanen op alsof de Olympus net is leeggelopen (dit is vooral te zien op het moment dat de Commando's het Amerikaansgezinde deel van de stad in komen rennen).

Ik hoop dat ik mijn meing zo voldoende heb toegelicht. :)

Peefie
07-03-2004, 00:30
- The Matrix
:evil: :evil: :evil:


- - The fast and the furious

ze zuigen allebei :P
de vervolgen trouwens ook .

Die andere zuigen wel :wink:

Peefie
07-03-2004, 00:32
Zaar overgewaardeerd: Spiderman
Goeie. Ik vind het zeker wel een leuke film (heb de dvd ervan in m'n collectie zitten) maar ik snap niet waarom ie destijds zo succesvol was. De X-Men-films vond ik veeeel beter.Ik vond Daredevil (nog) beter dan Spider-Man :? :roll:.

Richard B.
07-03-2004, 00:43
Zaar overgewaardeerd: Spiderman
Goeie. Ik vind het zeker wel een leuke film (heb de dvd ervan in m'n collectie zitten) maar ik snap niet waarom ie destijds zo succesvol was. De X-Men-films vond ik veeeel beter.Ik vond Daredevil (nog) beter dan Spider-Man :? :roll:.
Die heb ik nog niet gezien maar 'Garner-wege' wou ik die al eens gaan huren. Ik ben benieuwd.

Tom L.
16-07-2004, 11:38
Gladiator
Harry Potter
Beatufull Mind
Crouchin Tiger, Hidden Dragon
Braveheart

MisterMe
16-07-2004, 12:23
Terminator 1,2,3... vind de gemiddelde actiefilm beter...
The Matrix Reloaded... kon niet tippen aan deel 1...
Acapolypse Now... kon mij gewoon niet echt boeien...

Er volgt nog wel meer :D

Marco Dubbeldam
16-07-2004, 12:38
The mummy (& returns),
The fast and the furious (& 2 fast 2 furious),
Dare-devil.

Edwin Smouter
16-07-2004, 12:53
lord of the rings

tolpol
16-07-2004, 21:57
tong tussen de lippen doe ik een copy-paste van een vorige reply :

Ben zojuist naar RotK gaan kijken en vond het een enorme teleurstelling.

Een jaar of twintig geleden heb ik het boek gelezen. Verslonden eigenlijk - ik was er helemaal ondersteboven van. Ik keek dus wel uit naar de verfilming van dit juweeltje uit m'n jeugd en het eerste deel beloofde veel goeds.

Ik vond FotR een leuke film. Verliet onder de indruk de zaal en was verbaasd hoezeer de film beantwoordde aan wat ik in m'n hoofd had tijdens het lezen van het boek.

TTT daarentegen lag me een heel stuk minder. Het ritme van de film lag helemaal verkeerd. Okee, met het boek zit dat ook zo en het is een middenluik maar neen - het tempo was te chaotisch (in de extended edition zit dit wel beter.) Karakters waren te vlak. Ingrepen als de val van Aragorn en zijn miraculeuze terugkeer vlak nadat we Gandalf hetzelfde hadden zien doen ontmenselijkten de film en kwam de geloofwaardigheid niet ten goede. Maar toch was ik nog benieuwd naar wat Jackson van het derde deel zou bakken.

Maar dan RotK. Allemachtig wat een platte, ordinaire regisseur is die Jackson eigenlijk. Wat voor iemand kan zulke ondingen bedenken als de scene waarin, in slow motion en Hamilton-flou, karakters één voor één breed glimlachend een kamer binnenstappen waar hobbits op een bed huppelen en glimlachen en blikken vol liefde werpen en slow motion en meer slow motion en aureooltjes en glimlachen en licht en licht en licht. Ugh.

Hoeveel shots zitten er ook wel niet in waarin de camera terugtrekt en enorme legers toont of wild draaiend zoveel mogelijk model-scenery toont, draaiend, draaiend rondom Minas Tirith bijvoorbeeld. Teveel !

De muziek laat nooit af. Zwelt alleen aan - moet zonodig elke climax onderstrepen. En dat zijn er trouwens al veel te veel. De film is één lange opeenstapeling van nietaflatende climaxen waardoor ze je enkel met een gevoel van verveling achterlaten, waardoor het er geen meer zijn.

Dialoog is verschrikkelijk. Iedereen spreekt in one-liners. Ofwel een zoveelste kalenderspreuk - ofwel ongein van Gimli. Naturel - nul. Teveel opruiingstaal, om de haverklap moet er wel één of ander regiment tot heldenmoed aangespoord worden. Enige uitzondering die me wel ontroerde was de toespraak van Theoden bij de aanval van de krijgers van Rohan.

Het boek heeft een laatste hoofdstuk. Een hoofdstuk dat hier in de film niet gevolgd wordt, waarin de gouw bij terugkeer van de hobbits verwoest blijkt te zijn door plunderende orks. Waarom - als dit stuk tóch niet gevolgd wordt (terecht trouwens want het geeft gewoonweg een mokerslag in je gezicht in 't boek - geen aangenaam leesvoer) spinnen ze na de vernietiging van de ring en de kroning van Aragorn er nog een heel stuk aan, waarin niet meer wordt gedaan dan verder wat in slowmotion naar mekaar geglimlacht. Hoevaak wordt er een beter filmisch einde gepasseerd om uiteindelijk te eindigen bij Sam die z'n deur sluit. Er zaten drie à vier fade to blacks (en één to white) tussen de vernietiging van de ring en de finale scene. Bij een film van drie uur en nog wat is dit volgens mij enkel respektloos en enerverend.

Blij dat ik de trilogie achter de kiezen heb. Ik ben nog altijd versteld dat men erin geslaagd is dit boek te verfilmen. Maar is dit een goede film ?

Neen.

En dit, mijn besten, was uiteraard slechts mijn mening.

John Sital
17-07-2004, 08:12
rotk, de biosversie dus, was idd chaotisch en dan heb ik het nog niet eens over de afsluiting, echter, ik kan pas een mening geven zodra ik de ee versie heb gezien, hopelijk doet die meer recht aan het boek.

pieter bond
17-07-2004, 08:16
titanic was toch ook een beetje een HYPE
de film was goed maar nu ook niet weer zo goed

John Sital
17-07-2004, 08:19
titanic was toch ook een beetje een HYPE
de film was goed maar nu ook niet weer zo goed

je bedoelt dat de film goed werd op het moment dat die ijsberg werd geramd :wink:

Niels Simons
17-07-2004, 08:19
en toen al die mensen gingen zwemmen,da was t enige aardige stuk uit die hele baggerfilm...

mazzel,niels

John Sital
17-07-2004, 08:22
en toen al die mensen gingen zwemmen,da was t enige aardige stuk uit die hele baggerfilm...

mazzel,niels

en toen het schip eindelijk zonk :twisted:

MrPink
17-07-2004, 09:31
Matrix deel 2 en 3

Oakey
30-07-2004, 23:43
...
Wat voor iemand kan zulke ondingen bedenken als de scene waarin, in slow motion en Hamilton-flou, karakters één voor één breed glimlachend een kamer binnenstappen waar hobbits op een bed huppelen en glimlachen en blikken vol liefde werpen en slow motion en meer slow motion en aureooltjes en glimlachen en licht en licht en licht. Ugh.
...
Dit vond ik ook MET STIP de slechtste scène uit de LOTR-triologie!

Lex v/d Moolen
30-07-2004, 23:55
Kill Bill.
Wordt deze film op dezelfde wijze gemaakt door een minder bekend regisseur, zou ie lang niet zo gehyped worden als met QT.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind QT een briljant regisseur, maar dat komt met name door het drieluik Reservoir Dogs/Pulp Fiction/Jacky Brown.

Edwin Smouter
31-07-2004, 00:06
underworld

Kevin Baeckelandt
31-07-2004, 00:13
rotk, de biosversie dus, was idd chaotisch en dan heb ik het nog niet eens over de afsluiting, echter, ik kan pas een mening geven zodra ik de ee versie heb gezien, hopelijk doet die meer recht aan het boek.
Ik vond ROTK en in mindere mate TTT zeer slecht gemonteerd, ik bedoel hiermee de bioscoopversies natuurlijk. De EE van TTT kwam zeer goed tot zijn recht en laten we hopen dat de EE vab ROTK ook zo wordt. Wat ik wel niet goed versta is dat ROTK met alle oscars gaat lopen terwijl FOTR en TTT toch beter was, maarja hier is al genoeg over gediscussieerd.

Persoonlijk vind ik The Matrix: Reloaded en Revolutions overgewardeerd.

Joost v.d. Ham
31-07-2004, 09:53
Terminator 1,2,3... vind de gemiddelde actiefilm beter...
The Matrix Reloaded... kon niet tippen aan deel 1...
Acapolypse Now... kon mij gewoon niet echt boeien...

Er volgt nog wel meer :D

Juist! ook ik vond ROTK duidelijk de minste van de drie. Als je de boeken niet hebt gelezen was het allemaal wel heel onduidelijk (geesten? waarom niet eerder even opgeroepen?).....hopen dat de EE voor wat meer duidelijkheid kan zorgen.

Ro1671
31-07-2004, 21:05
Zaar overgewaardeerd: Spiderman

Helemaal.. vond de film wel leuk, maar hoger dan een 5 gaat ie niet bij mij :|..

Welk ik zelf nu nog bedenk is o.a.: lotr, sw..

yannick
01-08-2004, 11:24
De LOTR-trilogie en de originele Planet of the Apes zijn allebei zonder twijfel enorm overgewaardeerd.

Meest overgewaardeerde film van het jaar totnogtoe moet wel Troy zijn.

Hanna
01-08-2004, 23:13
spiderman 2... wat een ophef om niks :?:

Oakey
02-08-2004, 21:16
spiderman 2... wat een ophef om niks :?:
Is daar ophef over dan?

Marc Raps
03-08-2004, 12:07
2001: A Space Oddessey (sp?): Gaap!

skank
03-08-2004, 12:20
troy zeer zeker

Dennis Veldhuizen
03-08-2004, 13:05
Underworld & Van Helsing

John Sital
03-08-2004, 13:21
big fish

Azazel
03-08-2004, 13:37
Spiderman 2

skank
03-08-2004, 16:08
Underworld & Van Helsing
underworld vind ik nou niet, ik vind hem juist onderschat, iedereen zegt dat ie zo slecht is...

van helsing weet ik niet, nog niet gezien, maar daar hoor ik ook v iedereen dat hij enorm slecht is

MGdutch
03-08-2004, 17:52
Voor mij 2001: A Space Oddessey. Ik begrijp wel wat sommige mensen er mooi aan vinden maar het is gewoon niks voor mij. Ik zie deze film zo; af en toe mooie beelden gecombineerd met af en toe mooie muziek. De rest is stilte en soms een beetje gepraat en dat wordt voor mij na een tijdje nogal saai.

Deniz
03-08-2004, 18:15
Kill Bill, zeker niet slecht maar ik vind hem niet in de buurt van Pulp Fiction komen.

yannick
05-08-2004, 17:00
Finding Nemo is toch ook wel lichtjes overgewaardeerd.

HiddeH
06-08-2004, 12:27
Das Experiment vind ik ook behoorlijk overgewaardeerd, een 7,8 op imdb :? dat gaat echt nergens over.

Ingo Deswert
09-08-2004, 16:52
spiderman 2... wat een ophef om niks :?:
Is daar ophef over dan?

Vele media berichten inderdaad over de fantaaaaaaaastische verfilming die Spiderman 2 (zie o.a. DVD Valley, diverse filmsites, ...).

Het zou de norm zijn voor verfilming van comics.

Kan ik moeilijk geloven als ik het zo bekijk (Sleepy Tobey, en een verhaal dat me nogal saai lijkt met een "villain" die wat met z'n rugklauwen zwaait, geef toe, het ziet er gewoon lachwekkend uit.)

Hetzelfde kan wat mij gezegd worden van X-men. Ik heb me totnogtoe beperkt tot deel 1, wat al één deel teveel bleek. Dit was echt puur tijdverlies. En dat voor een regisseur als Singer die ons toch het fantastische "Usual Suspects" gaf...

Verder ben ik het eens met de Crouching Tiger Hidden Dragon-nominatie in deze rubriek. Wat een sof!

Werner
09-08-2004, 16:57
Voor mij 2001: A Space Oddessey. Ik begrijp wel wat sommige mensen er mooi aan vinden maar het is gewoon niks voor mij. Ik zie deze film zo; af en toe mooie beelden gecombineerd met af en toe mooie muziek. De rest is stilte en soms een beetje gepraat en dat wordt voor mij na een tijdje nogal saai.

Ha, eindelijk iemand die mijn mening deelt... voor mij is dat toch wel de meest overhypete film aller tijden.

Tevens eervolle vermeldingen voor:
* alle Quentin Tarantino films. Die kerel denkt zich interessant te kunnen maken door zijn films vol excessief geweld te stoppen. Niks voor mij.
* Moulin Rouge. Die already, Satine! We're bored!
* Close Encounters Of The Third Kind. Als daar de naam Spielberg niet onder stond, zou niemand er wat om geven, want gaat écht over niks.
* Children Of A Lesser God. Té misantropisch.
* Titanic. Pas op, geen slechte film, maar niet dé ultieme spektakelfilm, zeker achterhaard qua SFX nu er uit Hollywood maandelijks dergelijke dingen worden uitgebracht.
* The Hulk. Was aardig tijdverdrijf, maar ook niet meer.
* Crouching Tiger, Hidden Dragon. Zie vorige posts.

Philippe
09-08-2004, 19:32
* alle Quentin Tarantino films. Die kerel denkt zich interessant te kunnen maken door zijn films vol excessief geweld te stoppen. Niks voor mij.


Als je je enkel fixeert op het geweld gaan er toch wel heel wat dingen aan je voorbij, zoals originele vertelstructuur en de krankzinnige dialogen.

Kenneth
01-09-2004, 00:21
The Matrix
The Shawshank Redemption (OK goede film maar een topper?)
The LotR Trilogy (Veel te lang om me geboeid te houden - heb overigens enkel deel I nog maar gezien :oops: )

Henk Heideveld
01-09-2004, 07:07
Zal wel kwaaie gezichten krijgen van mensen zoals John, maar ik had me heel veel voorgesteld van Kill Bill, vond het ziekelijk overdreven.
De Matrix is ook zo'n hype die er bij mij niet inging, deel 2 was minder, deel 3 ronduit slecht.
Nou ja en Harry Potter is in alle opzichten een domme hype. :x
Let op mensen: 't is maar 1 zeer persoonlijke mening.
LOTR vond ik juist ver boven mijn toch al hooggespannen verwachting (y)

raymond koene
02-09-2004, 13:36
Pulp Fiction, ik heb het eind van de film knarsentandend gehaald...wat een bagger, en wat een ophef over niets....(het is overigens maar een mening hoor)

Henk van der Weerdt
02-09-2004, 13:39
Zal wel kwaaie gezichten krijgen van mensen zoals John, maar ik had me heel veel voorgesteld van Kill Bill, vond het ziekelijk overdreven.
De Matrix is ook zo'n hype die er bij mij niet inging, deel 2 was minder, deel 3 ronduit slecht.
Nou ja en Harry Potter is in alle opzichten een domme hype. :x
Let op mensen: 't is maar 1 zeer persoonlijke mening.
LOTR vond ik juist ver boven mijn toch al hooggespannen verwachting (y)

Dankzij Lord of the Rings en dan vooral de E.E's ben ik me gaan boeien in de wereld van Orcs en Elfen.. Tevens lukt het me nu om eens films van langer dan 2uur uit te zitten!! LOTR is in mijn ogen de Hype volledig waard!

Kees Hoekerd
02-09-2004, 18:28
Pulp Fiction, ik heb het eind van de film knarsentandend gehaald...wat een bagger, en wat een ophef over niets....(het is overigens maar een mening hoor)
Ik ook :) maar ik heb het wel gehaald.

Andere hypes zijn LOTR,matrix reloaded(echte bagger),

Bart G.
02-09-2004, 18:40
hmmmm

pieter bond
02-09-2004, 18:50
titanic was toch ook een beetje een HYPE
de film was goed maar nu ook niet weer zo goed

je bedoelt dat de film goed werd op het moment dat die ijsberg werd geramd :wink:

precies :wink:
het leukste stuk van allemaal



on topic:The fast and the furious
Van Helsing
Spiderman

Bravestarr
12-12-2004, 20:30
Finding Nemo
Gladiator
Donnie Darko

Chris W
12-12-2004, 21:56
ze zullen waarschijnlijk al genoemt zijn maar ik vind

Reservoir Dogs
The Godfather (alle 3)

zwaar overgewaardeerd

maar zo zijn er genoeg films die afgezeken worden en mij vervolgens heel erg aanspreken.

theThinWhiteDuke
12-12-2004, 21:58
Alle troep van Charlie Kaufmann

Patrick van den Hul
12-12-2004, 22:15
Vreemd dat iedereen LOTR zo overhyped vind. Zelfs als het verhaal je niet intereseerd dan hoef je de films toch niet meteen af te kraken als overhyped? Naar mijn mening krijgen ze alle credit die ze verdienen.

Zelf vindt ik 2001 a space odyssey overhyped. Het is de enigste film ooit uit mijn collectie die ik niet uit heb gekeken.

Mark de Jong
12-12-2004, 22:38
Alle troep van Charlie Kaufmann

En jij had verstand van films ? :shock: :twisted:

pieter bond
13-12-2004, 11:59
Silence of The Lambs:Een Puike thriller ,maar een 8.5 op IMDB verdient hij nu ook weer niet :roll:

Roadster
13-12-2004, 12:33
Goeie pieter idd
Silence of the lambs
Hannibal

theThinWhiteDuke
13-12-2004, 13:17
Alle troep van Charlie Kaufmann

En jij had verstand van films ? :shock: :twisted:
Ja.

Ik heb het geprobeerd, maar Adaptation, Being John Malkovich etc etc vind ik allemaal van die crap dat zogenaamd artistiek hoogstaand wil zijn.
Zelfde met Wes Anderson (Royal Tenenbaums, Rushmore); aan mij totaal niet besteed.
Ongelofelijk slaapverwekkend.

Nog een duit in het zakje qua overgewaardeerdheid: (geen idee of ik t al eerder gepost heb)

Usual Suspects (wow, alles is verzonnen door Spacey! Geniaal zeg!....NOT!!!!!)

Roadster
13-12-2004, 14:05
is dat geen spoiler?!

Stephan Nobelen
13-12-2004, 15:09
lord of the rings is toch niet overrated :? :? :?

de trilogie is gewoon geniaal.. !!

in tegenstelling daarvan vind ik the godfather..

begrijp me niet verkeerd.. prima films eg top.. alleen niet de allerbeste.. te overgewaardeerd..

theThinWhiteDuke
13-12-2004, 15:19
is dat geen spoiler?!
Ja, dat ze hem niet moeten gaan bekijken :mrgreen:

Roadster
13-12-2004, 15:23
is dat geen spoiler?!
Ja, dat ze hem niet moeten gaan bekijken :mrgreen:

Ja nu niet meer nee! :evil:

:wink: Maar wilde em nog gaan kijken jammer dat ik dit nu weet...

Joost v.d. Ham
13-12-2004, 15:36
Usual Suspects
Shawshank Redemption
LOTR: The Return of the King
2001 A Space Odyssey
Gladiator
Star Wars 4 t/m 6
zijn allemaal prima films, maar zeker ook niet meer!

Chris W
14-12-2004, 00:20
*knip, begrijp ik*
Shawshank Redemption
Gladiator
Star Wars 4 t/m 6
*knip, begrijp ik*


OK, de eerste kan ik nog inkomen, maar is naar mijn weten niet zo gehyped. Ik had er nog nooit van gehoord, en iemand beval m aan, nou ik kijken, puike film, meer niet. Maar overhyped?

Gladiator, tja, hier zijn de meningen sterk over verdeeld. Ik vind m goed, deed t naar verwachting voor mij, nie echt overhyped

MAAR NU! STARWARS 4 T/M 6! NU MOET JE ECHT JE MOND GAAN SPOELEN :lol: kijk, als je zou zeggen 1 t/m 3 OK, maar 4 t/m 6? Man! ... ik ga er nie op in want k weet dat k me nie ga beheersen :wink: :lol:



Om er nog maar zelf 1 toe te voegen, ik vind de hele LotR trilogie toch ook wel een beetje overhyped, het is wel mooi ofzo, maar daar blijft t voor mij bij. En de Matrix trilogie natuurlijk ook. De eerste was superieur, maar de rest trekt t met dezelfde snelheid weer naar beneden als waar die eerste mee omhoogschoot.

Seth__Gekko
14-12-2004, 10:47
Dit jaar dan alleen effe catwoman, garfield.

Mark de Jong
14-12-2004, 11:06
Alle troep van Charlie Kaufmann

En jij had verstand van films ? :shock: :twisted:
Ja.

Ik heb het geprobeerd, maar Adaptation, Being John Malkovich etc etc vind ik allemaal van die crap dat zogenaamd artistiek hoogstaand wil zijn.
Zelfde met Wes Anderson (Royal Tenenbaums, Rushmore); aan mij totaal niet besteed.
Ongelofelijk slaapverwekkend.

Nog een duit in het zakje qua overgewaardeerdheid: (geen idee of ik t al eerder gepost heb)

Usual Suspects

Nu moet ik het toch echt even zeggen. Duke, je bent een muts :twisted:

Kasper P.
14-12-2004, 14:10
- LOTR (alle 3)
- Star Wars (allemaal maar voor 1 en 2)
- Matrix Revolutions
- Harry Potter

Seth__Gekko
14-12-2004, 14:22
- LOTR (alle 3)
- Star Wars (allemaal maar voor 1 en 2)
- Matrix Revolutionsstraks kom je nog aan met BoB en The Godfather :nono:

Joost v.d. Ham
14-12-2004, 14:24
*knip, begrijp ik*
Shawshank Redemption
Star Wars 4 t/m 6
*knip, begrijp ik*


OK, de eerste kan ik nog inkomen, maar is naar mijn weten niet zo gehyped. Ik had er nog nooit van gehoord, en iemand beval m aan, nou ik kijken, puike film, meer niet. Maar overhyped?

Staat in de IMDB top 250 op nummer 2 :roll: bij mij nieteens in de top 50.


MAAR NU! STARWARS 4 T/M 6! NU MOET JE ECHT JE MOND GAAN SPOELEN :lol: kijk, als je zou zeggen 1 t/m 3 OK, maar 4 t/m 6? Man! ... ik ga er nie op in want k weet dat k me nie ga beheersen :wink: :lol:


Ook allemaal leuke films, zoals de rest van mijn lijstje alleen niet echte toppers in mijn ogen. Ik vind ze maar "standaard" actie/popcorn spektakel. 1t/m3 zijn uiteraard een heel stuk minder maar daar is vrijwel iedereen het over eens.

Joost v.d. Ham
14-12-2004, 14:26
De titel van de thread is overgewaardeerde films niet overhyped ;)

Harry B.
14-12-2004, 18:03
Super overgewaardeerd: LOTR: ROTK (in tegenstelling tot de twee eerdere delen).

Kees Hoekerd
15-12-2004, 15:00
is dat geen spoiler?!
Ja, dat ze hem niet moeten gaan bekijken :mrgreen:

Ja nu niet meer nee! :evil:

:wink: Maar wilde em nog gaan kijken jammer dat ik dit nu weet...
me too :evil:

hoop dat de film nog goed is als je dit weet. :x

Ronald Sneep
18-12-2004, 15:30
EEN vraag welke film is er tegenwoordig NIET! overhyped
Echt van elke hollywood productie lees ,zie of hoor je tegenwoordig wel iets

Harry B.
18-12-2004, 22:07
EEN vraag welke film is er tegenwoordig NIET! overhyped
Echt van elke hollywood productie lees ,zie of hoor je tegenwoordig wel iets
Er zijn volgens mij ook zat films uit Hollywood die slechte recensies krijgen :roll: Niet iedere film waar aandacht aan wordt besteed is automatisch overhyped :wink:

Tom L.
18-12-2004, 23:50
Harry Snotter
Gladiator
Braveheart
Pulp fiction
Goodfellas
Figth Club

Richard B.
19-12-2004, 00:13
De meest recente overgewaardeerde films die ik gezien heb:
- The Incredibles
- Lost in translation

Twee hele verschillende films maar wel met dezelfde gebreken: ze hebben allebei 'mooie plaatjes' maar als je ze wat beter gaat bekijken dan blijft er maar weinig van over.

kazlatan
19-12-2004, 01:39
Platoon
Pulp Fiction
Jacky Brown
Spiderman
Finding Nemo
Kill Bill
The Killing

FrankGuthrie
20-12-2004, 13:47
Matrix 2 & 3
Kill Bill 1 & 2

Psycho313_nl
20-12-2004, 15:11
Geeneen film vind ik overgewaardeerd. Elke film krijgt zijn credits door de mensen die deze film beoordelen. Is de film in vele ogen goed dan zal deze door het meerendeel van de beoordelers een hoge waardering krijgen. Altijd zal je films hebben die niet door iedereen worden gewaardeerd.
Veel films die ondertussen in deze topic zijn genoemd zijn gewoon topfilms, hoewel ik als individu die film met geen mogelijkheid kon uitkijken (Harry Potter om maar een titel te noemen), maar wel bij veel mensen in de smaak vallen.

Ik kan wel geloven dat een film overhyped kan worden. Vaak veroorzaakt door commercials, pagina grote advertenties, computergames van de film etc. En dat alleen maar om een gemiddelde film onder de aandacht te brengen. (gemiddeld in totale waardering).

Eigenlijk zou de topictitel veranderd moeten worden naar overhypete films.

Henk Heideveld
28-12-2004, 13:34
EEN vraag welke film is er tegenwoordig NIET! overhyped
Echt van elke hollywood productie lees ,zie of hoor je tegenwoordig wel iets
Juist ja, de reclamegolf bij menige film is enorm, dan zijn je verwachtingen veel te hoog gespannen. Dat had ik bij Ocean's Twelve, wat een afknapper. :cry: :cry:
Ik vond de film "Luther" heel knap" maar daar hoorde of zag je niks van, dus da's de andere kant van de medaille, er zijn ook films die boven verwachting blijken. :P

nova6666
11-01-2005, 20:12
Zonder twijfel Titanic! Aardige film maar niks bijzonders!

Joost v.d. Ham
11-01-2005, 22:55
Lola Rennt is ook zwaar overgewaardeert.

Oscar van Sambeek
12-01-2005, 01:28
Super overgewaardeerd: LOTR: ROTK (in tegenstelling tot de twee eerdere delen).

helemaal mee eens, hij viel me na de eerste 2 echt zwaar tegen, 11 Oscar's :roll:

Rob Eric Blank
12-01-2005, 08:16
- Spiderman
- X-men
- Matrix vervolgen
- Star Wars prequels

Fox Mulder
12-01-2005, 12:15
Bubba Ho-Tep

Henk Heideveld
12-01-2005, 13:56
Super overgewaardeerd: LOTR: ROTK (in tegenstelling tot de twee eerdere delen).

helemaal mee eens, hij viel me na de eerste 2 echt zwaar tegen, 11 Oscar's :roll:
's Werelds meest gewaardeerde film in alle kringen van recensenten, consumenten, bioscoopbezoekers tot Oscaruitdelers toe. :shock: :shock: :shock:
Ga van het forum jij cultuurbarbaar :evil: :twisted: :wink: . Dit schrijft filmgeschiedenis, zal moeilijk ooit nog door iemand te evenaren zijn, hoogsten nog door Lucas of zo.

Oscar van Sambeek
12-01-2005, 14:02
Super overgewaardeerd: LOTR: ROTK (in tegenstelling tot de twee eerdere delen).

helemaal mee eens, hij viel me na de eerste 2 echt zwaar tegen, 11 Oscar's :roll:
's Werelds meest gewaardeerde film in alle kringen van recensenten, consumenten, bioscoopbezoekers tot Oscaruitdelers toe. :shock: :shock: :shock:
Ga van het forum jij cultuurbarbaar :evil: :twisted: :wink: . Dit schrijft filmgeschiedenis, zal moeilijk ooit nog door iemand te evenaren zijn, hoogsten nog door Lucas of zo.

toch had ik er meer van verwacht, hij viel me tegen, maar waarschijnlijk gewoon omdat mijn verwachtingen te hoog lagen.
niet dat ik het geen goede film vind!
maar overgewaardeerd zeker

Henk Heideveld
12-01-2005, 14:06
Super overgewaardeerd: LOTR: ROTK (in tegenstelling tot de twee eerdere delen).

helemaal mee eens, hij viel me na de eerste 2 echt zwaar tegen, 11 Oscar's :roll:
's Werelds meest gewaardeerde film in alle kringen van recensenten, consumenten, bioscoopbezoekers tot Oscaruitdelers toe. :shock: :shock: :shock:
Ga van het forum jij cultuurbarbaar :evil: :twisted: :wink: . Dit schrijft filmgeschiedenis, zal moeilijk ooit nog door iemand te evenaren zijn, hoogsten nog door Lucas of zo.

toch had ik er meer van verwacht, hij viel me tegen, maar waarschijnlijk gewoon omdat mijn verwachtingen te hoog lagen.
niet dat ik het geen goede film vind!
maar overgewaardeerd zeker
Rare jongens die Brabanders :roll: :roll: :wink:
Maarre...snap wat je bedoelt, heb ik ook regelmatig, iedereen praat er al maanden over als ie nog moet uitkomen, een booming reclamecampagne er achter, overladen met prjzen dit en oscars dat, vermeldingen van giga-bioscoopbezoekers, de reclameposters juichen je tegemoet op ieder NS-station in TV programma's wordt er nerveus melding van gemaakt. :?

Joost v.d. Ham
12-01-2005, 14:34
Super overgewaardeerd: LOTR: ROTK (in tegenstelling tot de twee eerdere delen).

helemaal mee eens, hij viel me na de eerste 2 echt zwaar tegen, 11 Oscar's :roll:

ook ik vind het de meest overgewaardeerde film!

Freeze
12-01-2005, 17:11
Super overgewaardeerd: LOTR: ROTK (in tegenstelling tot de twee eerdere delen).

helemaal mee eens, hij viel me na de eerste 2 echt zwaar tegen, 11 Oscar's :roll:

Die 11 oscars zijn ook meer uitgedeeld voor die 3 delen als geheel.
Maar ik hecht ook niet zoveel belang aan de oscaruitreiking, zijn nooit mijn favoriete films geweest, dit wil niet zeggen dat ik oscar-films niet goed vind.

theThinWhiteDuke
12-01-2005, 17:24
Super overgewaardeerd: LOTR: ROTK (in tegenstelling tot de twee eerdere delen).

helemaal mee eens, hij viel me na de eerste 2 echt zwaar tegen, 11 Oscar's :roll:
's Werelds meest gewaardeerde film in alle kringen van recensenten, consumenten, bioscoopbezoekers tot Oscaruitdelers toe. :shock: :shock: :shock:
Ga van het forum jij cultuurbarbaar :evil: :twisted: :wink: . Dit schrijft filmgeschiedenis, zal moeilijk ooit nog door iemand te evenaren zijn, hoogsten nog door Lucas of zo.
(y)(y)(y)(y)(y)(y)(y)(y)(y)(y)(y)(y)(y)(y)(y)(y)

Lex v/d Moolen
12-01-2005, 17:26
Maarre...snap wat je bedoelt, heb ik ook regelmatig, iedereen praat er al maanden over als ie nog moet uitkomen, een booming reclamecampagne er achter, overladen met prjzen dit en oscars dat, vermeldingen van giga-bioscoopbezoekers, de reclameposters juichen je tegemoet op ieder NS-station in TV programma's wordt er nerveus melding van gemaakt. :?Dat noemt men overhyped... :wink:
En dat is ook helemaal waar, echter in dit geval maakt imo RotK het ook helemaal waar itt vele andere films die zo gehyped worden.

theThinWhiteDuke
12-01-2005, 17:32
Maarre...snap wat je bedoelt, heb ik ook regelmatig, iedereen praat er al maanden over als ie nog moet uitkomen, een booming reclamecampagne er achter, overladen met prjzen dit en oscars dat, vermeldingen van giga-bioscoopbezoekers, de reclameposters juichen je tegemoet op ieder NS-station in TV programma's wordt er nerveus melding van gemaakt. :?Dat noemt men overhyped... :wink:
En dat is ook helemaal waar, echter in dit geval maakt imo RotK het ook helemaal waar itt vele andere films die zo gehyped worden.
Vind ik ook....de 11 oscars waren imo ook voor de complete trilogie bestemd

Henk Heideveld
13-01-2005, 08:48
Super overgewaardeerd: LOTR: ROTK (in tegenstelling tot de twee eerdere delen).

helemaal mee eens, hij viel me na de eerste 2 echt zwaar tegen, 11 Oscar's :roll:
's Werelds meest gewaardeerde film in alle kringen van recensenten, consumenten, bioscoopbezoekers tot Oscaruitdelers toe. :shock: :shock: :shock:
Ga van het forum jij cultuurbarbaar :evil: :twisted: :wink: . Dit schrijft filmgeschiedenis, zal moeilijk ooit nog door iemand te evenaren zijn, hoogsten nog door Lucas of zo.
(y)(y)(y)(y)(y)(y)(y)(y)(y)(y)(y)(y)(y)(y)(y)(y)
Tjeetje had ik Lucas zo groot geschreven (6)
Nou dan ga ik nog 1 stappie verder. Kijk eens naar Willow dan zie je dat Jackson bij LOTR daar de nodige iedeeen opdeed. Niks ten nadele van de enorme kwaliteiten van Jackson hoor :shock:

kaptein Pikaard
13-01-2005, 20:32
3 films die mij steeds dwars zitten en absoluut overgewaardeerd zijn.

Face -off vond ik gewoon niet zo bijzonder. Snap niet dat mensen het hierbij zweren. Het is wel zijn beste Amerikaanse film maar daar houd het mee op. Zijn laatste film Paycheck is gewoon echt slecht hoor mensen. HK werk is gewoon erg goed !!

Chicago: Het Oscar comite vond dat deze musical beter was dan Moulin Rouge :roll:
DUS niet he !! Maar ja Chicago had the all american Boy Richard Gere en iedereens favoriet Renee Zellweger dus veel keus hadden ze niet :evil:
Absoluut overgewaardeerd

Mystic river: Geen slechte film maar niet oscar waardig. De acteer prestaties zijn solide niet meer. Robbins heeft toch betere rollen gespeeld en Penn was zeker niet beter dan Bill Murray in Lost in Translation.

Oscar van Sambeek
13-01-2005, 22:50
Vind ik ook....de 11 oscars waren imo ook voor de complete trilogie bestemd

wist ik niet, het is wel terecht dat de triologie wordt overladen met prijzen en het is ook gewoon extreem goed.
maar inderdaad ik heb er zoveel over gehoord waardoor hij maar bleef stijgen in mijn verwachtingen, hier voldeed hij niet aan.

ik vind het simpelweg de minste van de drie (maar daarmee nog steeds een topfilm!)

Frank Gevers
27-01-2005, 13:49
Platoon
Pulp Fiction
Jacky Brown
Spiderman
Finding Nemo
Kill Bill
The Killing


Ok, heb jij nog verstand ofzo?

kazlatan
27-01-2005, 14:05
Platoon
Pulp Fiction
Jacky Brown
Spiderman
Finding Nemo
Kill Bill
The Killing


Ok, heb jij nog verstand ofzo?

Dat kan ik dan net zo goed aan jouw vraag met zo'n antwoord :roll:

Bart G.
27-01-2005, 14:15
Wat een zinloze discussies.....Niemand kan hier objectief zeggen welke film overgewaardeerd is, daarvoor moet je ten eerste al een persoon zijn die niet zo in de filmwereld zit als wij allemaal en ten tweede moet die zich in een positie plaatsen waar die aan de rand staat van het hele gebeuren enzo kan observeren (met andere woorden: de marginalteit ervan).

Wat hier nu valt te lezen is een trek-en-duw-spelletje van welles-nietes :roll:

Joost v.d. Ham
27-01-2005, 14:19
Wat een zinloze discussies.....

Zo kan je elke thread waarin om een mening wordt gevraagd wel stoppen....:roll: Laat iedereen lekker even een mening geven.

Bart G.
27-01-2005, 14:25
Wat een zinloze discussies.....

Zo kan je elke thread waarin om een mening wordt gevraagd wel stoppen....:roll: Laat iedereen lekker even een mening geven.

Heb ik gezegd dat niemand zijn mening mag geven??

Dat iedereen zijn mening geeft is geen enkel probleem maar dat iedereen dan zonder argumenten gaat antwoorden is nog iets anders. Dit is ook een heel persoonlijke mening die in principe altijd correct is.

Btw: mag ik mijn mening dan niet geven dat ik dit zinloze discussies vind?? In feite doe je dan alleen maar net hetzelfde dan wat je mij verwijt...zucht.

Chris W
27-01-2005, 15:47
The Incredibles, vond er geen ruk aan eigenlijk. Mooi plaatjes, meer niet, slap onzin verhaal, geef mij toch maar geanimeerde dieren IPV mensen, doet me om één of andere reden meer :?

R Klemkerk
28-01-2005, 08:27
Ik ben gisteren naar The Aviator geweest.


Ik heb mezelf nog serieus nooit zo verveeld tijdens een film! Ik vond er serieus geen zak aan, ik ben hierbij dus ook eerder weggegaan omdat ik me zo zat te ergeren aan die film.

Het geluid van die film was te schel, ik kreeg op een gegeven moment koppijn van het geluid, en er gebeurt gewoon werkelijk waar NIKS spannends in deze film.


Die film krijgt van mij echt een 2!!!!!!

die 2 vanwege de moeite van Scorcese.

Vincent van Poorten
07-03-2005, 15:45
1. Sixth Sense
2. Green Mile
3. Shawshank Redemption
4. Blair Witch Project
5. Matrix (trilogy)

Codswallop
07-03-2005, 16:04
De volgende in mijn ogen eerder overschat dan overhypet.

The Lord of the Rings - Peter Jackson
Goed cameragebruik, goede sfeer. Qua verfilming en acteerwerk een stuk minder. En af en toe valt er niet aan saaiheid te ontkomen.

Schindler's List - Steven Spielberg
Prachtig verhaal, maar in cinematografisch opzicht in mijn ogen weinig bijzonders. (Misschien is dit een gewaagde uitspraak, maar ik ben bang dat veel mensen Oskar Schindlers daden prijzen en de film derhalve uit principe goed vinden).

The Shawshank Redemption - Frank Darabont
Goed verhaal, goed acteerwerk, maar het heeft niet iets extra's of unieks wat een film in mijn ogen moet hebben. [spoiler:0405fcf370]En natuurlijk het godsgruwelijk vervelende, nutteloze einde.[/spoiler:0405fcf370] (The Green Mile is naar mijn mening dan ook veel beter in het opzicht van uniekheid.)

Goodfellas - Martin Scorsese
Goed verhaal, goed acteerwerk. Het ontbreekt in mijn ogen echter soms aan samenhang en logica (de voice-over verandert plotseling naar Karen - het verhaal wordt nog steeds verteld vanuit Henry zelf - en wisselt dan een aantal keer over en weer) . Ook de snelle stijlwisselingen spreken mij (zeker in het genre) niet aan.

Rear Window - Alfred Hitchcock
Mooi perspectief, mooi verteld. Het verhaal vind ik aardig, maar niet echt origineel. [spoiler:0405fcf370]Vooral het einde is weinig bijzonder (niet dat dat moet, maar in het genre verwachtte ik zoiets).[/spoiler:0405fcf370]

Casablanca - Michael Curtiz
Erg goed verteld, mooie cinematografie, goed acteerwerk. Het verhaal is echter niet erg bijzonder en onbeduidender dan het begin mij deed vermoeden.


2001: A Space Oddessey (sp?) [sic]: Gaap!
Je moet deze film ook niet kijken met het idee een spannende film met een briljant verhaal te kijken. Recensenten (en Kubrick zelf ook, naar ik meen) omschreven de film als een visueel gedicht over de evolutie van de mens.

Ik vind Finding Nemo overigens ook overhypet. Briljante animatie- en familiefilm in mijn ogen; als je het in het genre 'film' plaats vrij zwak natuurlijk. Er zijn ook mensen die het gewoon een hele goede film vinden en op IMDb klagen dat hij genomineerd had moeten worden voor een Oscar voor beste film.

Over de Matrixtrilogie in zijn geheel kan ik niet oordelen, maar mijn besluit om de laatste twee delen niet te gaan kijken staat bij het lezen van dit topic vast.


Het beste voorbeeld van een overgehypte film vind ik nog altijd
The Blair Witch Project uit 1999.
Wat een heisa over iets dat al honderden malen eerder en beter is gedaan.
Ook wel enigszins overhypet in mijn ogen, maar dit dankzij het briljante promoten.

Dennis Kuijper
07-03-2005, 16:35
Ik snap niet dat mensen deze films overschat/overhypt vinden:

Shindlers list
Sixth Sense
Green Mile
Shawshank Redemption
Goodfellas

Deze films zijn stuk voor stuk toppers voor mij.

theThinWhiteDuke
07-03-2005, 16:40
Ik ben gisteren naar The Aviator geweest.
er gebeurt gewoon werkelijk waar NIKS spannends in deze film.

Spanning is toch geen vereiste in een bio-pic?
(Niet dat ik de film top vind)

Anonymous
07-03-2005, 16:55
A Clockwork Orange , in mijn ogen een van de slechtse films ooit

The Omen
07-03-2005, 17:45
Ik snap niet dat mensen deze films overschat/overhypt vinden:

Shindlers list
Sixth Sense
Green Mile
Shawshank Redemption
Goodfellas

Deze films zijn stuk voor stuk toppers voor mij.

Ja dat vind ik ook!

MGdutch
07-03-2005, 17:48
Ik snap niet dat mensen deze films overschat/overhypt vinden:

Shindlers list
Sixth Sense
Green Mile
Shawshank Redemption
Goodfellas

Deze films zijn stuk voor stuk toppers voor mij.

Ja dat vind ik ook!

Idem hier :lol: .

MGdutch
07-03-2005, 21:31
Twee overgewaardeerde films imo;

-The Birds
-Easy Rider.

verry
08-03-2005, 10:52
requim for a dream :roll:

VdB
08-03-2005, 12:54
requim for a dream :roll:

Deze film is gewoon gemaakt door een regisseur van de nieuwe generatie topregisseurs uit de States, Darren Aronofsky. Hij beheerst het medium film als geen ander, waardoor alles aan deze film tot in de puntjes klopt. Pakkend verhaal, acteurs die hun niveau overschrijden en Burnstyn die gewoon een oscar had moeten krijgen voor haar rol hier, ongelooflijk sterke en pakkende muziek (zelden een film gezien waarbij de muziek het verhaal zoveel kracht bijzet), visueel getuigt Requiem ook van een enorm meesterschap, idem voor het gebruik van geluid en zeker montage. Het kan zijn dat het jou ding niet was, maar Requiem for a Dream overschat noemen dat gaat te ver. We gaan nog vele mooie dingen zien van deze jongen. Samen met Sin City kijk ik dit jaar vooral uit naar the Fountain, de nieuwe Aronofsky.

MGdutch
08-03-2005, 12:55
requim for a dream :roll:

Deze film is gewoon gemaakt door een regisseur van de nieuwe generatie topregisseurs uit de States, Darren Aronofsky. Hij beheerst het medium film als geen ander, waardoor alles aan deze film tot in de puntjes klopt. Pakkend verhaal, acteurs die hun niveau overschrijden en Burnstyn die gewoon een oscar had moeten krijgen voor haar rol hier, ongelooflijk sterke en pakkende muziek (zelden een film gezien waarbij de muziek het verhaal zoveel kracht bijzet), visueel getuigt Requiem ook van een enorm meesterschap, idem voor het gebruik van geluid en zeker montage. Het kan zijn dat het jou ding niet was, maar Requiem for a Dream overschat noemen dat gaat te ver. We gaan nog vele mooie dingen zien van deze jongen. Samen met Sin City kijk ik dit jaar vooral uit naar the Fountain, de nieuwe Aronofsky.

Amen 8) .

Anne Bijlsma
08-03-2005, 14:06
Ik ben gisteren naar The Aviator geweest.


Ik heb mezelf nog serieus nooit zo verveeld tijdens een film! Ik vond er serieus geen zak aan, ik ben hierbij dus ook eerder weggegaan omdat ik me zo zat te ergeren aan die film.

Het geluid van die film was te schel, ik kreeg op een gegeven moment koppijn van het geluid, en er gebeurt gewoon werkelijk waar NIKS spannends in deze film.


Die film krijgt van mij echt een 2!!!!!!

die 2 vanwege de moeite van Scorcese.

Ik vond ook de laatste 30-40 min het boeiendste gedeelte van de film, wat voor mij veel goed maakte... misschien dat jij dat gedeelte dus niet gezien hebt, omdat je eerder bent weggegaan.
Ik moest me vooral het eerste uur ook blijven focussen op die film, omdat het me maar niet kon boeien, maar daarna ging het eigenlijk vanzelf en was die film opeens afgelopen...!

En on topic: THX1138 was een film die mij absoluut niet kon boeien (en ik dus ook vroegtijdig heb uitgezet...)

verry
08-03-2005, 14:42
requim for a dream :roll:

Deze film is gewoon gemaakt door een regisseur van de nieuwe generatie topregisseurs uit de States, Darren Aronofsky. Hij beheerst het medium film als geen ander, waardoor alles aan deze film tot in de puntjes klopt. Pakkend verhaal, acteurs die hun niveau overschrijden en Burnstyn die gewoon een oscar had moeten krijgen voor haar rol hier, ongelooflijk sterke en pakkende muziek (zelden een film gezien waarbij de muziek het verhaal zoveel kracht bijzet), visueel getuigt Requiem ook van een enorm meesterschap, idem voor het gebruik van geluid en zeker montage. Het kan zijn dat het jou ding niet was, maar Requiem for a Dream overschat noemen dat gaat te ver. We gaan nog vele mooie dingen zien van deze jongen. Samen met Sin City kijk ik dit jaar vooral uit naar the Fountain, de nieuwe Aronofsky.

ik blijf erbij dat hij overgewaardeerd wordt, sorry :roll: en dat is niet dat ik er anders tegenaan kijk oid t werdt gewoon overgebracht dat dit HET zou zijn, en dat was het NET niet :roll: ik begraaf de film ook niet ik vindt gewoon dat er een hype werdt gecreeerd die de film niet kon nakomen en dat gebeurt veel vaker ook wel bij veel grotere (en betere) films.

Ramon van Dam
08-03-2005, 15:29
The Blair Witch Project, absoluut... wat een slaapverwekkende film zeg... de argumenten die ik vaak lees als "de unieke manier van filmen" zijn ook onzin (in mijn opzicht dan), aangezien ik dit idee al vaker en beter heb gezien, zoals hier al eerder werd gezegd.

verry
08-03-2005, 16:56
The Blair Witch Project, absoluut... wat een slaapverwekkende film zeg... de argumenten die ik vaak lees als "de unieke manier van filmen" zijn ook onzin (in mijn opzicht dan), aangezien ik dit idee al vaker en beter heb gezien, zoals hier al eerder werd gezegd.

geef ik je gelijk in, ben zelfs uit de bioscoop gelopen onder deze film :roll:

Caledonians
07-08-2005, 19:23
Deze thread toch maar even verplaatsen van "Overige Discussies" naar "Film Discussies" hoort die beter thuis!

Richard68
07-08-2005, 19:39
recent War of the Worlds. Totaal overhyped.

Had een andere regisseur de film precies hetzelfde gemaakt dan was hij ongeloofelijk geflopt. Nu zijn een hoop mensen hem alleen gaan kijken omdat Spielberg hem gemaakt had en ze vinden hem daarom geweldig.

Mijn kritiek op de film

Slecht verhaal, iiritante dochter, teveel nadruk op het vluchthema, zoetsappig all correct american ending.

Ron kars
07-08-2005, 19:59
Sixth Sense en The Village zeker, waardeloze rommel.

Hankster
07-08-2005, 20:20
Sixth Sense? .. een van de beste films ooit

ik vind Shawshank zwaar overgewaard .. standaard verhaal met wel behoorlijk acteerwerk. Maar de Green Mile is toch echt vele male beter

TITANIC! .... :roll:

2001 is DE belichaming van 'saai'

films als Lola Rent, Natural Born Killers kunnen mij ook niet echt boeien. Niet dat ze overhyped zijn, maar ik heb een paar vrienden die er helemaal weg zijn .. dus voor mij persoonlijk zijn ze wel overhyped :P

Leon .. goeie film hoor .. maar ik zie nog steeds wat er nou ZO bijzonder aan is dat-ie plaats 50 in de Top 250 verdient

Hoewel ik het allemaal stuk voor stuk onwijs gave films vind en ze zeker maandelijks op DVD bekijk .. vond ik de aandacht die naar Spider-Mans, X-Mens, PotC etc uitging en binnenkort weer uit zal gaan, niet in verhouding staan tot de daadwerkelijke kwaliteit. Maar tsja .. dan hebben we het eerder over uitgekiende marketing ipv overgewaardeerd...

Antonio 'Tony' Montana
07-08-2005, 20:27
Sixth Sense en The Village zeker, waardeloze rommel.

groot gelijk, ook de andere Night Shaymalan films vind ik overgewaardeerd.

verder:
-Mean Streets (goed geacteerd, maar het verhaal???)
-Raging Bull (mooie fotografie, yzersterke vertolkingen, maar voor de rest niet veel)
-2001: A Space Odyssey (de enige film waarvan ik het einde nooit heb gezien, telkens in slaap gevallen)
-Natural Born Killers

en nog een paar, kan nu niet op titels komen...

Anonymous
07-08-2005, 20:36
A Clockwork Orange

Rob van Kempen
07-08-2005, 20:50
A Clockwork OrangeJammer, dat is een van mijn favorieten :lol: Ik kan er graag naar kijken.

Cupido
07-08-2005, 20:52
The Untouchables - zoveel goeds over gehoord, maar viel toch tegen. De film is best te pruimen hoor, maar waarom deze film zo'n grote klassieke status heeft is mij een raadsel. Het acteerwerk vond ik af en toe behoorlijk matig en die muziek werkte flink op de zenuwen.

Joris van Laarhoven
07-08-2005, 21:11
Snatch.
Requiem for a dream
Lock, stock and two smoking barrels

Allemaal films die er flitsend uit zien en de pretentie wekken briljant te zijn, maar het in feite niet zijn. Het zijn hooguit visuele toppers; iets wat van 2001 niet gezegd kan worden, het is namelijk wel echt een meesterwerk.

Caledonians
07-08-2005, 23:34
A Clockwork OrangeJammer, dat is een van mijn favorieten :lol: Ik kan er graag naar kijken.

Ook één van mijn favorieten! Maarja smaken verschillen...

Oakey
08-08-2005, 07:31
Snatch.
Requiem for a dream
Lock, stock and two smoking barrels

Snatch en Lock, Stock... zijn inderdaad twee makkelijke Pulp Fiction rip-offs. Requiem vind ik echter van een hele andere orde. Ik krijg altijd een zeer ongemakkelijk gevoel bij het kijken naar deze film


...iets wat van 2001 niet gezegd kan worden, het is namelijk wel echt een meesterwerk.
Tja, welke film kan hier nu aan tippen. Helemaal mee eens!

Hankster
08-08-2005, 08:03
Snatch.
Requiem for a dream
Lock, stock and two smoking barrels

Snatch en Lock, Stock... zijn inderdaad twee makkelijke Pulp Fiction rip-offs. Requiem vind ik echter van een hele andere orde. Ik krijg altijd een zeer ongemakkelijk gevoel bij het kijken naar deze film


...iets wat van 2001 niet gezegd kan worden, het is namelijk wel echt een meesterwerk.
Tja, welke film kan hier nu aan tippen. Helemaal mee eens!

okay .. het is een beetje off-topique .. sorry dan .. maar leg mij eens in 3 zinnen uit waarom 2001 een topper is, en in 3 zinnen waarom Snatch/Lock Stock/Requiem niet? :?

Kees Hoekerd
08-08-2005, 08:11
De volgende in mijn ogen eerder overschat dan overhypet.

Goodfellas - Martin Scorsese
Goed verhaal, goed acteerwerk. Het ontbreekt in mijn ogen echter soms aan samenhang en logica (de voice-over verandert plotseling naar Karen - het verhaal wordt nog steeds verteld vanuit Henry zelf - en wisselt dan een aantal keer over en weer) . Ook de snelle stijlwisselingen spreken mij (zeker in het genre) niet aan.

Rear Window - Alfred Hitchcock
Mooi perspectief, mooi verteld. Het verhaal vind ik aardig, maar niet echt origineel. [spoiler:e6c43ef674]Vooral het einde is weinig bijzonder (niet dat dat moet, maar in het genre verwachtte ik zoiets).[/spoiler:e6c43ef674]

Casablanca - Michael Curtiz
Erg goed verteld, mooie cinematografie, goed acteerwerk. Het verhaal is echter niet erg bijzonder en onbeduidender dan het begin mij deed vermoeden.


Alleen van Casablanca ben ik het eens,het verhaal is inderdaad weinig bijzonder.

Een andere zeer overschatte film is Psycho. De beruchte douche scene is gewoon matig,de film was misschien in die tijd geweldig,maar nu is die lachwekkend.Ik wist dan weer wel dat de hoofdrol speler in het eerste deel al vermord werd,kan daar aan liggen.Verder weinig spanning.

The usual suspects vind ik ook zon film.Erg gehypete film,die het vooral moet hebben van hints etc. en het einde,maar verder erg handig is als slaappil.

Kars
08-08-2005, 08:11
Black Hawk Down had ik al genoemd en toegelicht, maar ik zal er nog een paar tegenaan gooien.

Zo hebben we Gladiator, een film die ik vooral waardeer om de muziek. Verder vind ik de film cinematografisch absoluut niet zo sterk als vaak gezegd wordt. Vaak onovertuigende CGI en gewoon veel saaie shots. Verder vind ik Phoenix als de evil keizer echt de miscast van de eeuw, die jongen straalt gewoon geen barst uit. Crowe doet het wel aardig, maar heeft hem naar mijn gevoel toch wel erg op de automatische piloot staan. In L.A. Confidential was hij beter.

Ook Snatch vond ik niet heel sterk, hooguit goed voor een avondje vermaak (het is iig beter dan de gemiddelde Michael Bay film), maar verder heeft de film wel verdomd weinig te zeggen. Na een tweede kijkbeurt worden de snedige oneliners en grappige accenten dan ook aanzienlijk minder en kom je erachter dat dit helemaal niet die grote film is waar iedereen het over heeft.

Bravestarr
08-08-2005, 08:12
Snatch.
Requiem for a dream
Lock, stock and two smoking barrels

Snatch en Lock, Stock... zijn inderdaad twee makkelijke Pulp Fiction rip-offs. Requiem vind ik echter van een hele andere orde. Ik krijg altijd een zeer ongemakkelijk gevoel bij het kijken naar deze film


...iets wat van 2001 niet gezegd kan worden, het is namelijk wel echt een meesterwerk.
Tja, welke film kan hier nu aan tippen. Helemaal mee eens!
Met het grote verschil dat ik Snatch en Lock Stock boeiender vond dan Pulp Fiction. Meer vaart en geen misplaatste scenes. Neemt niet weg dat ik Pulp Fiction ook erg goed vind.

In mijn ogen overhyped;

A.I.: het ging echt nergens over. kreeg alleen maar zoveel aandacht omdat er 2 legendarische regisseurs aan verbonden waren.

Finding Nemo; flinterdun verhaal en alleen een showmodel om te laten zien wat we allemaal met de computer kunnen doen.

Donnie Darko: Veel geschreeuw en weinig wol.

Lost in Translation: Op de opnamen van de reclame na stelde het gewoon niks voor. En velen zullen aankomen met symboliek en me van alles uit willen leggen over de japanse cultuur. laat maar zitten; ik vond het een film van niks.

Return of the King (bioscoop release): Dat deze film 11 oscars heeft gewonnen is me een raadsel. Het eerste half uur is te overhaast. Dat Saruman er volledig uitgeknipt is, is een grof schandaal. De grootste (tastbare) dreiging uit de eerste 2 films wordt in het slot helemaal buiten beschouwing gelaten.

Oakey
08-08-2005, 08:31
okay .. het is een beetje off-topique .. sorry dan .. maar leg mij eens in 3 zinnen uit waarom 2001 een topper is, en in 3 zinnen waarom Snatch/Lock Stock/Requiem niet? :?

Antwoord: er zijn ook mensen die Marco Borsato een topper vinden...

Joris van Laarhoven
08-08-2005, 09:26
Snatch.
Requiem for a dream
Lock, stock and two smoking barrels

Snatch en Lock, Stock... zijn inderdaad twee makkelijke Pulp Fiction rip-offs. Requiem vind ik echter van een hele andere orde. Ik krijg altijd een zeer ongemakkelijk gevoel bij het kijken naar deze film


...iets wat van 2001 niet gezegd kan worden, het is namelijk wel echt een meesterwerk.
Tja, welke film kan hier nu aan tippen. Helemaal mee eens!

okay .. het is een beetje off-topique .. sorry dan .. maar leg mij eens in 3 zinnen uit waarom 2001 een topper is, en in 3 zinnen waarom Snatch/Lock Stock/Requiem niet? :?

Haha, ik zal het proberen:

2001 is ten eerste niet verouderd, ten tweede een technisch briljante film, ten derde een van de grootste visuele films aller tijden, ten vierde heeft de film sublieme muziek, die zelfs de muziek de beelden doet oproepen voor iedereen die hem heeft gezien, terwijl de muziek al door Johann Strauß is geschreven. Ten vijfde is het een briljante allegorie voor onze plaats in het heelal, heeft het een van de meest memorabele filmpersonages ooit, en tot slot is 'ie niet saai, als je gewoon fatsoenlijk nadenkt over wat er op het scherm gebeurt. Een film is niet saai als er schijnbaar niets gebeurt.

Snatch en Lock stock vind ik nou echt een voorbeeld van style-over-substance (iets waarvan 2001 dus ten onrechte van beschuldigd wordt; het is style én substance); het zijn Tarantino rip-offs en er zit werkelijk niets van originaliteit of inhoud in. In Tarantino ook niet echt, maar zijn na-aperij is tenminste nog origineel :P.

Requiem for a dream is een goeie film, maar geen meesterwerk wat iedereen tegen mij zegt, wat ik hier lees en op IMDb. Het is inderdaad een ongemakkelijke film, wat goed waarschuwt tegen drugsgebruik, maar ik blijf het een soort inpepering vinden van iets wat veel subtieler en toch angstaanjagender gebracht kan worden, en waar ik zelf wel slim genoeg voor ben om erachter te komen. Het is misschien indrukwekkender als je zelf blowt of zo of neigt drugs te gaan gebruiken. De film heeft inderdaad een mooie visuele stijl, maar om splitscreens te gaan gebruiken bij twee mensen die naast elkaar liggen vind ik een beetje te ver gaan. Als ze 'communicatieproblemen' hebben kan dat veel subtieler, en is het minder makkelijk om ze in één frame te laten zien en dan duidelijk te laten worden dat ze uit elkaar groeien of zo. Verder vond ik de personages voor geen meter interessant; geen een keer wordt de keuze duidelijk gesteld: "Misschien moeten we er maar eens mee ophouden". Ik zag m niet in ieder geval. Dat kan best de werkelijkheid zijn van die personages, dat ze verblind worden door de drugs, maar de film zelf moet het toch zeker wel weten? Ellen Burstyn is inderdaad erg goed, en ook de enige met wie ik meeleefde. Het einde is ook schitterend gesneden, moet ik zeggen. En trouwens, [spoiler:05246aef00]artsen lokken niet iemand zo eenvoudig in shocktherapie, denk ik.[/spoiler:05246aef00]

Sorry dat t niet korter kon, maar anders is het ook zo ononderbouwd hè.

Joris van Laarhoven
08-08-2005, 09:30
Finding Nemo; flinterdun verhaal en alleen een showmodel om te laten zien wat we allemaal met de computer kunnen doen.

Return of the King (bioscoop release): Dat deze film 11 oscars heeft gewonnen is me een raadsel. Het eerste half uur is te overhaast. Dat Saruman er volledig uitgeknipt is, is een grof schandaal. De grootste (tastbare) dreiging uit de eerste 2 films wordt in het slot helemaal buiten beschouwing gelaten.

Finding Nemo is een kinderfilm hè, kom op.

Bovendien heb ik het idee dat de Academy de oscars voor de gehele trilogie heeft gegeven.

Bravestarr
08-08-2005, 09:44
Finding Nemo; flinterdun verhaal en alleen een showmodel om te laten zien wat we allemaal met de computer kunnen doen.

Return of the King (bioscoop release): Dat deze film 11 oscars heeft gewonnen is me een raadsel. Het eerste half uur is te overhaast. Dat Saruman er volledig uitgeknipt is, is een grof schandaal. De grootste (tastbare) dreiging uit de eerste 2 films wordt in het slot helemaal buiten beschouwing gelaten.

Finding Nemo is een kinderfilm hè, kom op.

Bovendien heb ik het idee dat de Academy de oscars voor de gehele trilogie heeft gegeven.

Zoals je zegt; kinderfilm. Waarom vinden zoveel volwassenen de film dan ook geweldig? Die zouden toch anders naar de film kijken. En ik dnek niet dat alleen kinderen ervoor gezorgd hebben dat de film in de top 10 van best bezochte films ooit is gekomen.

evenflow123
08-08-2005, 09:54
Mijn lijstje in willekeurige volgorde

01 Pulp Fiction
02 Kill Bill 01
03 Kill Bill 02
04 Jackie Brown
05 12 Monkeys

Vooral films van Tarantino dus, ik heb gewoon een hekel aan de man z'n films, ieder karakter in elk van de genoemde films kan maar één ding en dat is stoer doen.
12 Monkeys is een film waar ik meerdere malen aan begonnen ben, maar ik kan hem maar niet uitkijken.

Joris van Laarhoven
08-08-2005, 09:59
De volgende in mijn ogen eerder overschat dan overhypet.

Goodfellas - Martin Scorsese
Goed verhaal, goed acteerwerk. Het ontbreekt in mijn ogen echter soms aan samenhang en logica (de voice-over verandert plotseling naar Karen - het verhaal wordt nog steeds verteld vanuit Henry zelf - en wisselt dan een aantal keer over en weer) . Ook de snelle stijlwisselingen spreken mij (zeker in het genre) niet aan.

Rear Window - Alfred Hitchcock
Mooi perspectief, mooi verteld. Het verhaal vind ik aardig, maar niet echt origineel. [spoiler:18b0a6f0de]Vooral het einde is weinig bijzonder (niet dat dat moet, maar in het genre verwachtte ik zoiets).[/spoiler:18b0a6f0de]

Casablanca - Michael Curtiz
Erg goed verteld, mooie cinematografie, goed acteerwerk. Het verhaal is echter niet erg bijzonder en onbeduidender dan het begin mij deed vermoeden.


Alleen van Casablanca ben ik het eens,het verhaal is inderdaad weinig bijzonder.

Een andere zeer overschatte film is Psycho. De beruchte douche scene is gewoon matig,de film was misschien in die tijd geweldig,maar nu is die lachwekkend.Ik wist dan weer wel dat de hoofdrol speler in het eerste deel al vermord werd,kan daar aan liggen.Verder weinig spanning.

The usual suspects vind ik ook zon film.Erg gehypete film,die het vooral moet hebben van hints etc. en het einde,maar verder erg handig is als slaappil.

De douchescène van Psycho overhypt? Wat een schandalige opmerking. Hij is nog steeds eng, als je gewoon goed kijkt naar wat er gebeurt. 70 verschillende camerastandpunten; als je dat lachwekkend vind dat mag je je van mij gaan schamen.

Joris van Laarhoven
08-08-2005, 10:03
Finding Nemo; flinterdun verhaal en alleen een showmodel om te laten zien wat we allemaal met de computer kunnen doen.

Return of the King (bioscoop release): Dat deze film 11 oscars heeft gewonnen is me een raadsel. Het eerste half uur is te overhaast. Dat Saruman er volledig uitgeknipt is, is een grof schandaal. De grootste (tastbare) dreiging uit de eerste 2 films wordt in het slot helemaal buiten beschouwing gelaten.

Finding Nemo is een kinderfilm hè, kom op.

Bovendien heb ik het idee dat de Academy de oscars voor de gehele trilogie heeft gegeven.

Zoals je zegt; kinderfilm. Waarom vinden zoveel volwassenen de film dan ook geweldig? Die zouden toch anders naar de film kijken. En ik dnek niet dat alleen kinderen ervoor gezorgd hebben dat de film in de top 10 van best bezochte films ooit is gekomen.

Wat ik bedoel is dat het in essentie een kinderfilm is, die ook erg leuk is om te kijken (geen filosofische diepgang natuurlijk, omdat t een kinderfilm is) voor volwassenen. Er zijn genoeg dingen die kinderen leuk vinden, maar die voor volwassenen je reinste bagger zijn. Je moet dus ook niet met de instelling naar de film kijken alsof je een Bergman verwacht; en met die instelling (de juiste, naar mijn mening) is de film erg leuk.

Bravestarr
08-08-2005, 10:05
De volgende in mijn ogen eerder overschat dan overhypet.

Goodfellas - Martin Scorsese
Goed verhaal, goed acteerwerk. Het ontbreekt in mijn ogen echter soms aan samenhang en logica (de voice-over verandert plotseling naar Karen - het verhaal wordt nog steeds verteld vanuit Henry zelf - en wisselt dan een aantal keer over en weer) . Ook de snelle stijlwisselingen spreken mij (zeker in het genre) niet aan.

Rear Window - Alfred Hitchcock
Mooi perspectief, mooi verteld. Het verhaal vind ik aardig, maar niet echt origineel. [spoiler:3d923baa7f]Vooral het einde is weinig bijzonder (niet dat dat moet, maar in het genre verwachtte ik zoiets).[/spoiler:3d923baa7f]

Casablanca - Michael Curtiz
Erg goed verteld, mooie cinematografie, goed acteerwerk. Het verhaal is echter niet erg bijzonder en onbeduidender dan het begin mij deed vermoeden.


Alleen van Casablanca ben ik het eens,het verhaal is inderdaad weinig bijzonder.

Een andere zeer overschatte film is Psycho. De beruchte douche scene is gewoon matig,de film was misschien in die tijd geweldig,maar nu is die lachwekkend.Ik wist dan weer wel dat de hoofdrol speler in het eerste deel al vermord werd,kan daar aan liggen.Verder weinig spanning.

The usual suspects vind ik ook zon film.Erg gehypete film,die het vooral moet hebben van hints etc. en het einde,maar verder erg handig is als slaappil.

De douchescène van Psycho overhypt? Wat een schandalige opmerking. Hij is nog steeds eng, als je gewoon goed kijkt naar wat er gebeurt. 70 verschillende camerastandpunten; als je dat lachwekkend vind dat mag je je van mij gaan schamen.
Geniale scene! 70 camerastandpunten en nog zie je eigenlijk niks :) Maar zo goed gefilmd, gemonteerd en ge-score-d (bij gebrek aan een nederlands woord).

Joris van Laarhoven
08-08-2005, 10:06
Amen.

Bravestarr
08-08-2005, 10:07
Finding Nemo; flinterdun verhaal en alleen een showmodel om te laten zien wat we allemaal met de computer kunnen doen.

Return of the King (bioscoop release): Dat deze film 11 oscars heeft gewonnen is me een raadsel. Het eerste half uur is te overhaast. Dat Saruman er volledig uitgeknipt is, is een grof schandaal. De grootste (tastbare) dreiging uit de eerste 2 films wordt in het slot helemaal buiten beschouwing gelaten.

Finding Nemo is een kinderfilm hè, kom op.

Bovendien heb ik het idee dat de Academy de oscars voor de gehele trilogie heeft gegeven.

Zoals je zegt; kinderfilm. Waarom vinden zoveel volwassenen de film dan ook geweldig? Die zouden toch anders naar de film kijken. En ik dnek niet dat alleen kinderen ervoor gezorgd hebben dat de film in de top 10 van best bezochte films ooit is gekomen.

Wat ik bedoel is dat het in essentie een kinderfilm is, die ook erg leuk is om te kijken (geen filosofische diepgang natuurlijk, omdat t een kinderfilm is) voor volwassenen. Er zijn genoeg dingen die kinderen leuk vinden, maar die voor volwassenen je reinste bagger zijn. Je moet dus ook niet met de instelling naar de film kijken alsof je een Bergman verwacht; en met die instelling (de juiste, naar mijn mening) is de film erg leuk.

Maar verschrikkelijk overhyped ;)

Jeroen D
08-08-2005, 10:09
The usual suspects
2 x gekeken........ik snap al die ophef niet. De film is totaal niet boeiend en het einde is leuk maar nou ook weer niet zo geweldig.................

The blairwitch project
Man, wat een afknapper was dat in de bioscoop zeg. We waren met 12 mensen toen en 1 iemand vond 'em leuk. Ik had het idee dat ik naar een soort vakantie film zat te kijken, opgenomen door een amateur. Totaal niet eng......

Hankster
08-08-2005, 10:29
okay .. het is een beetje off-topique .. sorry dan .. maar leg mij eens in 3 zinnen uit waarom 2001 een topper is, en in 3 zinnen waarom Snatch/Lock Stock/Requiem niet? :?

Haha, ik zal het proberen:


Sorry dat t niet korter kon, maar anders is het ook zo ononderbouwd hè.
haha .. geweldig. Je onderbouwt je mening iig erg goed :)
Tsja .. misschien was ik gewoon niet in de goede mood om 2001 te kijken; na een half uur/ drie kwartier heb ik hem maar uitgezet, hoewel ik toch echt niks tegen wat oudere films heb (films met ultiem saaie scenes zoals Once Upon A Time In The West zijn een van m'n favo films) .. maar ik vond het hele begin nergens over gaan met het ontstaan van de aarde enzo. Maar ik moet van mezelf eens die hele film gaan kijken..

Wie zecht dat Snatch/Lock Stock uniek en origineel zijn? Je merkt idd dat Ritchie wel sterk is beinvloed door andere regisseurs maar dat is in mijn ogen niet erg; in elke regisseur van vooral deze tijd zie je elementen van andere grote regisseurs. Maar wat imo Snatch /Lock Stock tot een topper maakt is de goede combinatie van stijl, goed acteer werk, goede verhalen, en zeker een goede dosis humor die niet de hele sfeer uit de film haalt. Okay .. ze zullen niet in mijn Top 25 van beste films staan want daar zijn ze idd niet uniek genoeg voor zoals de Sergio Leone's, Se7en, Magnolia enz. Maar om ze nou overgewaardeerd te noemen ... op IMDB heeft-ie bijvoorbeeld ook maar ergens rond de 7,5 toch? Nou niet echt extreem hoog maar gewoon precies het goede cijfer voor deze films.

Requiem .. tsja ..ik vond het een hele goede film. De stijl is idd niet subtiel .. maar als dat juist zo zou zijn dan zou niet eens de helft van de mensen die hem NU kennen, hem DAN gekend hebben. Dat is in mijn ogen juist de kracht van de film. Je zit in een soort achtbaan die als een spiraal steeds harder naar beneden gaat. De muziek wordt steeds heftiger, het wordt steeds drukker en de hoofdpersonen zijn steeds meer fucked-up. Op het eind heb je echt rot gevoel.. en dat had ik persoonlijk maar bij weinig films. Het einde is wel sterker als bijvoorbeeld van z'n tegenhanger Trainspotting .. die ik, in tegestelling tot veel andere mensen, wel beter vind dan Requiem


Ik vind 12 Monkeys zoals ook al werd genoemd ook een behoorlijke afknapper. Aardige film.. maar ik had een heel bijzonder einde verwacht. Ik had toen ik de film had gezien echt zoiets van "Ja..dus? .. Dat wist ik al vanaf het begin. Waarom al die ophef dan?" Ik vond het maar een primitief tijd-reis verhaal. Over Back To The Future moest ik nog meer nadenken :?
Dat zelfde geldt voor Donnie Darko .. die heeft gelukkig nog het creepy sfeertje met dat Konijn.. maar bij dat einde dacht ik ook van "dus?" .. terwijl alle anderen even stil waren en met elkaar in discussie ging.

Herjan
08-08-2005, 10:29
Gisteren geprobeerd om Hero te kijken. Na 5 minuten uitgezet. Vreselijke film. Acteren slaat nergens op en ook die vechtscenes komen op mij echt belachelijk over met die rare choreografie en zwevende personen. Direct in de kast gezet bij "te verkopen titels".

Jeroen D
08-08-2005, 10:34
Ben ik met je eens ; Hero is echt erg............al dat overdreven gedoe...............

Hankster
08-08-2005, 10:35
The usual suspects
2 x gekeken........ik snap al die ophef niet. De film is totaal niet boeiend en het einde is leuk maar nou ook weer niet zo geweldig.................

film is totaal niet boeiend? .. gast! :)
het is een spannend verhaal .. je weet de hele tijd net niet alles .. en de montage op het eind met die vallende beker is echt geniaal gedaan in mijn ogen. (hoewel de montage van de line-up nog wel het beste is, als je naar de bonus-disc kijkt en ziet hoe erg de acteurs die scene verneukten :P)

Vooral het acteerwerk van die film vind ik echt ge-wel-dig. Met name del Torro is fantastisch zeg :D

hmm .. best wel een leuk topic zo :)

Hans De Bisschop
08-08-2005, 10:36
Hypes hebben zelden of nooit effect op me dus heb ik ook weinig last van het "overgewaardeerde film" syndroom. Het is natuurlijk erg spijtig wanneer je je door een hype laat beinvloeden en daardoor enorm hoge verwachtingen krijgt, want het moet nog de eerste keer zijn dat je dan niet teleurgesteld wordt.

riny
08-08-2005, 10:48
Gisteren geprobeerd om Hero te kijken. Na 5 minuten uitgezet. Vreselijke film. Acteren slaat nergens op en ook die vechtscenes komen op mij echt belachelijk over met die rare choreografie en zwevende personen. Direct in de kast gezet bij "te verkopen titels".

je kan een film na 5 minuten toch niet beoordelen man.
zeg dan 'vreselijk intro' of zo :roll:

Coen P.
08-08-2005, 10:51
Gisteren geprobeerd om Hero te kijken. Na 5 minuten uitgezet. Vreselijke film. Acteren slaat nergens op en ook die vechtscenes komen op mij echt belachelijk over met die rare choreografie en zwevende personen. Direct in de kast gezet bij "te verkopen titels".

smaken verschillen, maar hoe kan je na 5 minuten zien dat het acteren slecht is :wink:

Toon_1
08-08-2005, 10:53
1. Lord of the Rings
2. The Matrix
3. The Usual Suspects
4. One Flew Over the Cuckoo's Nest
5. The Thin Red Line

Herjan
08-08-2005, 10:58
Gisteren geprobeerd om Hero te kijken. Na 5 minuten uitgezet. Vreselijke film. Acteren slaat nergens op en ook die vechtscenes komen op mij echt belachelijk over met die rare choreografie en zwevende personen. Direct in de kast gezet bij "te verkopen titels".

je kan een film na 5 minuten toch niet beoordelen man.
zeg dan 'vreselijk intro' of zo :roll:
Toen ik de eerste vechtscene zat te kijken was het voor mij duidelijk dat deze film niet aan mij besteed was. Hoefde ik de rest niet meer voor te zien. Zelfde had ik met Crouching Tiger, Hidden Dragon (die ik overigen wel uitgekeken heb).

riny
08-08-2005, 10:58
recente films als hotel rwanda en million dollar baby vind ik nogal overgewaardeerd. vind het geen slechte films maar ook zeker niet de meesterwerken die ze veelal genoemd worden.

riny
08-08-2005, 11:01
je kan een film na 5 minuten toch niet beoordelen man.
zeg dan 'vreselijk intro' of zo :roll:
Toen ik de eerste vechtscene zat te kijken was het voor mij duidelijk dat deze film niet aan mij besteed was. Hoefde ik de rest niet meer voor te zien. Zelfde had ik met Crouching Tiger, Hidden Dragon (die ik overigen wel uitgekeken heb).

kijk, dat is wat anders. nu zeg je dat dit niet jouw soort film is, ieder zijn smaak maar het is natuurlijk onzin om te zeggen dat hij dan overgewaardeerd is terwijl je hem niet eens gezien hebt.

Herjan
08-08-2005, 11:04
je kan een film na 5 minuten toch niet beoordelen man.
zeg dan 'vreselijk intro' of zo :roll:
Toen ik de eerste vechtscene zat te kijken was het voor mij duidelijk dat deze film niet aan mij besteed was. Hoefde ik de rest niet meer voor te zien. Zelfde had ik met Crouching Tiger, Hidden Dragon (die ik overigen wel uitgekeken heb).

kijk, dat is wat anders. nu zeg je dat dit niet jouw soort film is, ieder zijn smaak maar het is natuurlijk onzin om te zeggen dat hij dan overgewaardeerd is terwijl je hem niet eens gezien hebt.
Naar mijn mening is hij overgewaardeerd. Ik snap echt die 8.2 op IMDB niet.

chimera01
08-08-2005, 11:32
1) Kill Bill 1 & 2
Totaal de plank misgeslagen, 2 nog erger dan 1.

2) Matrix 2 & 3
Waarom????????

3) Star Wars 1, 2, 3
In deze delen heeft men gepoogd om de coolste Baddie te veranderen in een nerd die niet kan acteren. Verpakt in een sausje van over de top CGI.

4) Space Odessey 2001
Ik vind het boek geniaal, de film maar zozo. Ben er in de cinema uitgelopen en op dvd wilde ik van alles gaan doen ipv vaerder kijken.

5) King Kong 2005
Ik houdt van de 1933 versie en geloof dan ook helemaal niet dat Jackson het redt. (maar stiekem hoop ik van wel :twisted: )

maikel_1981
08-08-2005, 11:51
je kan een film na 5 minuten toch niet beoordelen man.
zeg dan 'vreselijk intro' of zo :roll:
Toen ik de eerste vechtscene zat te kijken was het voor mij duidelijk dat deze film niet aan mij besteed was. Hoefde ik de rest niet meer voor te zien. Zelfde had ik met Crouching Tiger, Hidden Dragon (die ik overigen wel uitgekeken heb).

kijk, dat is wat anders. nu zeg je dat dit niet jouw soort film is, ieder zijn smaak maar het is natuurlijk onzin om te zeggen dat hij dan overgewaardeerd is terwijl je hem niet eens gezien hebt.
Naar mijn mening is hij overgewaardeerd. Ik snap echt die 8.2 op IMDB niet.

Hoe kun je in vredesnaam een oordeel vellen over een film die je maar vijf minuten gezien hebt? Op basis van vijf minuten kun je zien dat die film geen 8,2 waard is? Kijk, als om de een of andere reden wuxia films niet jouw soort films zijn, kan ik daar nog wel mee leven, maar als je vervolgens direct een oordeel klaar hebt over de film dan is het toch wel erg treurig. Onlangs heb ik met grote interesse op een ander forum een discussie gevolgd over de verschillen tussen Hero en House of Flying Daggers (beiden van meesterregisseur Zhang Yimou) en daar werden ten minste inhoudelijke argumenten aangevoerd waarom welke film beter was. Daarbij lijken de cinematografische kwaliteiten (van Chris Doyle uiteraard) van een film als Hero mij evident, waarbij Yimou zijn typerende contrasterende kleurenschema's met veel verve gebruikt. De actiescenes zijn prachtig gechoreografeerd (ik neem aan dat je ook geen fan bent van het Nederlands Dans Theater?) en deed de vechtscene in de regen mij sterk denken aan Tarkovsky, wat nooit vervelend kan zijn. En Tony Leung is altijd een pre, in welke film dan ook. Misschien dat je eerdere Yimou films als 'Raising the Red Lantern' moet zien om de stijl van de regisseur te kunnen waarderen, hoewel je niet ver zult komen als je ook die film na 5 minuten uitzet...

Daarbij ben ik van mening dat er niet zoiets bestaat als 'films die niet in mijn smaak passen'. Iedere film moet op zijn eigen waarden beoordeeld worden en het is mijns inziens een nogal kortzichtige houding om films op basis van hun genre te verwerpen. Je kunt uiteraard persoonlijke voorkeuren hebben voor bepaalde genres, maar complete genres overboord gooien is nogal gortig denk ik dan.

riny
08-08-2005, 11:55
kijk, dat is wat anders. nu zeg je dat dit niet jouw soort film is, ieder zijn smaak maar het is natuurlijk onzin om te zeggen dat hij dan overgewaardeerd is terwijl je hem niet eens gezien hebt.
Naar mijn mening is hij overgewaardeerd. Ik snap echt die 8.2 op IMDB niet.

er zijn blijkbaar een hoop dingen die jij niet snapt :?

Joris van Laarhoven
08-08-2005, 12:04
@ Hankster:

jij hebt ook wel wat goeie punten! Misschien helpt het als ik zeg dat Requiem subtieler in zijn onsubtiliteit/agressieviteit/ongemakkelijkheid zou moeten zijn? Het is natuurlijk een goeie film, zoals ik al zei, maar dus geen film die aan de hype die een Top 50 notering op IMDb (bijvoorbeeld) doet opbouwen.

@ Herjan:

Ik vind het op zich niet gek dat jij na 5 minuten al weet wat voor een vlees je in de kuip hebt, maar het is wel zo eerlijk voor de film om m af te kijken, nietwaar? ;)

Richard68
08-08-2005, 12:04
Matrix revolutions. Dat is nou echt een overhypte film. Joel Silver the producer zei. There is no bar. Dit zou the Matrix in het dubbele kwadraat moeten zijn.

Wat kregen wij een echte baggerfilm met over the top CGI en een nietszeggend verhaal met een waardeloos slot.

Florentia
08-08-2005, 12:16
Ik vind Chicago zwaar overhypt. Deze film won 6 oscars en versloeg in de strijd om beste film zelfs de films: The Pianist, LOTR; Two Towers, The Hours en Gangs Of New York. Echt ongeloofelijk.

Verder vind ik Cold Mountain met 1 oscar en iets van 6 oscarnominaties ook zwaar overhypt. Ik vind het gewoon een simpele dramafilm van een niet al te groot kaliber.

Richard B.
08-08-2005, 12:24
Ik vind Chicago zwaar overhypt. Deze film won 6 oscars en versloeg in de strijd om beste film zelfs de films: The Pianist, LOTR; Two Towers, The Hours en Gangs Of New York. Echt ongeloofelijk.
Hij is in ieder geval beter als Gangs Of New York en ook als The Pianist (wat ik zelf juist een erg overhypte film vind). Daarbij heeft LOTR met al die Oscars voor The Return of the King al genoeg waardering gehad dus medelijden met Two Towers kan ik gewoon niet opbrengen. En The Hours is een goeie film maar misschien iets te "Oscar-vriendelijk" om er ook echt oscars aan uit te delen (dan zouden de mensen weer gaan zeuren dat "alleen typische oscar-films in de prijzen kunnen vallen").

Samenvattend denk ik dus dat Chicago niet overhypt is en zijn Oscars zeker verdiende. Het is een van de leukste en bestgeproduceerde films die ik de laatste paar jaar gezien heb. :roll:

debbes
08-08-2005, 12:32
Matrix revolutions: Vond het verhaal en vooral het einde mij niet hard boeien en zeker niet voor een einde van zo een trilogie.

Gladiator: Vind dit een van de saaiste films die ik de afgelopen jaren gezien heb. Ik weet niet hoe het komt maar ik heb deze film vier keer moeten bekijken omdat ik steeds in slaap viel. Heb hem enige tijd daarna nog eens willen bekijken op televisie, maar hij kon mijn aandacht niet vasthouden en ik heb weggezapt.

Joris van Laarhoven
08-08-2005, 12:33
Ja, Gladiator is inderdaad maar een matige film, vind ik.

pxl
08-08-2005, 12:34
1) Kill Bill 1 & 2
Totaal de plank misgeslagen, 2 nog erger dan 1.

4) Space Odessey 2001
Ik vind het boek geniaal, de film maar zozo. Ben er in de cinema uitgelopen en op dvd wilde ik van alles gaan doen ipv vaerder kijken.



You, my friend, should stop watching movies. :)

VincentVega79
08-08-2005, 13:03
je kan een film na 5 minuten toch niet beoordelen man.
zeg dan 'vreselijk intro' of zo :roll:
Toen ik de eerste vechtscene zat te kijken was het voor mij duidelijk dat deze film niet aan mij besteed was. Hoefde ik de rest niet meer voor te zien. Zelfde had ik met Crouching Tiger, Hidden Dragon (die ik overigen wel uitgekeken heb).

kijk, dat is wat anders. nu zeg je dat dit niet jouw soort film is, ieder zijn smaak maar het is natuurlijk onzin om te zeggen dat hij dan overgewaardeerd is terwijl je hem niet eens gezien hebt.
Naar mijn mening is hij overgewaardeerd. Ik snap echt die 8.2 op IMDB niet.

Hoe kun je in vredesnaam een oordeel vellen over een film die je maar vijf minuten gezien hebt? Op basis van vijf minuten kun je zien dat die film geen 8,2 waard is? Kijk, als om de een of andere reden wuxia films niet jouw soort films zijn, kan ik daar nog wel mee leven, maar als je vervolgens direct een oordeel klaar hebt over de film dan is het toch wel erg treurig. Onlangs heb ik met grote interesse op een ander forum een discussie gevolgd over de verschillen tussen Hero en House of Flying Daggers (beiden van meesterregisseur Zhang Yimou) en daar werden ten minste inhoudelijke argumenten aangevoerd waarom welke film beter was. Daarbij lijken de cinematografische kwaliteiten (van Chris Doyle uiteraard) van een film als Hero mij evident, waarbij Yimou zijn typerende contrasterende kleurenschema's met veel verve gebruikt. De actiescenes zijn prachtig gechoreografeerd (ik neem aan dat je ook geen fan bent van het Nederlands Dans Theater?) en deed de vechtscene in de regen mij sterk denken aan Tarkovsky, wat nooit vervelend kan zijn. En Tony Leung is altijd een pre, in welke film dan ook. Misschien dat je eerdere Yimou films als 'Raising the Red Lantern' moet zien om de stijl van de regisseur te kunnen waarderen, hoewel je niet ver zult komen als je ook die film na 5 minuten uitzet...

Daarbij ben ik van mening dat er niet zoiets bestaat als 'films die niet in mijn smaak passen'. Iedere film moet op zijn eigen waarden beoordeeld worden en het is mijns inziens een nogal kortzichtige houding om films op basis van hun genre te verwerpen. Je kunt uiteraard persoonlijke voorkeuren hebben voor bepaalde genres, maar complete genres overboord gooien is nogal gortig denk ik dan.

Mooi gesproken, maar waarschijnlijk niet aan de narrowminded besteed. mooie lijst op ymdb heb je trouwens ;)

Darko
08-08-2005, 13:46
-The Matrix Reloaded
-Dogma
-The Ring (US)
-Rose Red

chimera01
08-08-2005, 14:02
1) Kill Bill 1 & 2
Totaal de plank misgeslagen, 2 nog erger dan 1.

4) Space Odessey 2001
Ik vind het boek geniaal, de film maar zozo. Ben er in de cinema uitgelopen en op dvd wilde ik van alles gaan doen ipv vaerder kijken.



You, my friend, should stop watching movies. :)

Waarom????

Ik heb ze afgekeken ipv na 5 minuten uit te zetten en vind de films niets bijzonders, zelfs tegenvallend. Gewoon een kwestie van smaak.

maikel_1981
08-08-2005, 15:14
1) Kill Bill 1 & 2
Totaal de plank misgeslagen, 2 nog erger dan 1.

4) Space Odessey 2001
Ik vind het boek geniaal, de film maar zozo. Ben er in de cinema uitgelopen en op dvd wilde ik van alles gaan doen ipv vaerder kijken.



You, my friend, should stop watching movies. :)

Waarom????

Ik heb ze afgekeken ipv na 5 minuten uit te zetten en vind de films niets bijzonders, zelfs tegenvallend. Gewoon een kwestie van smaak.

Voor het afkijken verdien je bonuspunten. Om het echter op een kwestie van smaak te gooien is zowel gemakkelijk als onjuist. Er zijn talloze kunstwerken in deze wereld die tijd nodig hebben om aan te wennen en 2001 is helaas zo'n film die door de halve wereld niet begrepen wordt, simpelweg omdat de film op het eerste gezicht te ontoegankelijk is. Talloze van mijn favoriete films ging ik pas waarderen nadat ik ze een tweede of zelfs derde maal gezien had. Een groot deel van de receptie van films (en kunst in het algemeen) wordt bepaald door context en als iemand volledig onbekend is met deze context wordt het vaak een moeilijke zaak om de positieve kanten van die film in te zien, wat niet wil zeggen dat die positieve kanten er niet zijn. Daarnaast is het een kwestie van gewenning: hoe meer 'kunstfilms' je kijkt, hoe meer je de schoonheid ervan in kunt zien. Ik wil echt niet zeggen dat iedereen alles maar mooi moet vinden, enkel dat je zeer veel dingen een tweede kans moet geven. En oja, probeer voortaan de titel goed te spellen :wink: