PDA

Bekijk de volledige versie : Dracula 2000/2001/2002...whatever...it sux



Mike Philippens
07-02-2002, 23:37
Net Dracula 2002 volgens de doos, 2001 volgens de titel en 2000 volgens de featurette :confused: gezien. Misschien ligt het aan mij, maar ik vond er geen klap aan. Hell, ik ben zelf nog effe weggelopen om mijn mail te lezen (wel op pauze geduwd).
Nee, de naam Wes Craven stond dan wel op de doos te prijken, maar het bleek dat de makers twee andere lieden zijn en Wes 'slechts' executive producer was.

Een beetje moeilijk om een Dracula film te zien zonder een vergelijk te trekken met andere Dracula films, dat roep je een beetje over je af als je zo'n film gaat maken. Ik vond het gewoon een doodordinaire slasher. Veel bloed een smerige zaken zoals afgehakte hoofden waarbij ik rustig een vorkje will prikken, want eng...not! Geen sfeer zoals bij Bram Stokers Dracula met Gary Oldman en niet echt eng of spannend. Nu ben ik een zeikerd met horror, want 100 liter bloed over het scherm smijten vind ik niet eng. Iemand laten schrikken met domme camera truukjes is ook niet eng.

De Exorcist, Omen, Hellraiser (alleen I dan) en Dracula hebben een eigen sfeer, zijn origineel en zijn nog eng/angstaanjagend ook. Dát zijn (in mijn ogen) goede horrorfilms. Maar Dracula 2k...no, doesn't do it for me :(

Marco
07-02-2002, 23:48
Net Dracula 2002 volgens de doos, 2001 volgens de titel en 2000 volgens de featurette :confused: gezien.
Volgens de R1 hoes (zie hieronder) van Buena Vista moet het Dracula 2000 zijn. Ik heb zo'n idee dat Wes Craven in die Scream periode blijft 'hangen' Het is moeilijk om wat nieuws te verzinnen. Victor Salva is dat b.v. wel gelukt. Jeepers Creepers is daarvan het resultaat. Voor de 'fans' van Dracula 200x. Er schijnt een deel 2 te komen met als titel Dracula: Resurrected.

Trekkies komen wel aan hun lusten met deze film. Jeri Ryan heeft in deze film een rolletje. En bondliefhebbers wisten dat Gerard Butler de volgende Bond zou kunnen zijn. Voorlopig blijft Pierce Brosnan Bond spelen.

http://images.amazon.com/images/P/B00003CXSD.01.LZZZZZZZ.jpg

Mike Philippens
08-02-2002, 00:11
Volgens de R1 hoes (zie hieronder) van Buena Vista moet het Dracula 2000 zijn.
Dat blijkt inderdaad uit de featurette. Ik denk dat ze 'm in 2001 al wilden uitbrengen en de titelrol al hadden aangepast. Om onduidelijke redenen is dat dat 2002 geworden en konden ze alleen nog maar de DVD-hoes aanpassen. Niet echt belangrijk, maar toch.

Jeri Ryan zit zeker om een rol verlegen na Voyager... Op zich wel typecasting: als Borg assimileerde ze ook al iedereen die ze tegenkwam...:D Ach ja...en als ik dan toch door een vampier gebeten moet worden, dan mag Jeri het best doen.

Joris Springer
08-02-2002, 07:44
Dracula 2000 kwam in Amerika uit in 2000 en hoorde overal ter wereld uit komen, helaas werd hij voor Europa uitgesteld tot 2001 dus kreeg hij in Europa de titel: Dracula 2001. Nu komt hij uit op video en dvd en in het jaar 2002 dus hebben ze weer de titel veranderd en wel in Dracula2002.
Ga maar kijken in de folder voor de All Night Horror show daar staat hij als ik het goed heb als Dracula2001.

Dave
08-02-2002, 08:42
Indeed it SUCKS!!!

Had hem in de Bios gezien (Zonde van het kaartje)
Maar dit is dus echt weer zo'n Scream idee jaah(Lekker origineel)
Vooral het einde... Slaat echt nergens op:rolleyes:


Maarja voor de Scream Fans misschien iets geef mij maar Bram's versie :D

Raskel
08-02-2002, 14:48
Ik heb dracula dus ook gezien, zelden zo'n vette rip-off gezien met een heel dun verhaaltje. Echt niet eens het huurgeld waard, als je hem ziet liggen gewoon laten liggen!

Menno
09-02-2002, 11:30
Ik ga hem niet eens kijken want ik heb het helemaal gehad met die nieuwe golf horrorfilms (Scream, Know What You Did, Valentine, blablabla) uit Hollywood. Wat een troep zeg. Ik word ook moe van die filmposters. Kunnen ze een keer ophouden met die Scream poster rip-offs!?

Ey mike wil je een spannende horrorfilm zien, dan raad ik de Japanse film Ring aan. Geen bloed maar wel superspannend. Beste horrorfilm van 2001.