PDA

Bekijk de volledige versie : 1 DVD Speler aansluiten op 5 plasmaschermen



Cenobite
08-02-2002, 09:29
Hallo,

Ik zou graag 1 DVD speler via een splitter aansluiten op 5 plasma schermen . is dit mogelijk ? Hoe doe ik dit ? waar is eventueel zo'n splitter te koop ?

PM
08-02-2002, 09:55
Hallo,

Ik zou graag 1 DVD speler aansluiten op 1 plasmascherm . is dit mogelijk ? Hoe doe ik dit ? waar is eventueel zo'n plasmascherm te winnen? :D :D

forzavado
08-02-2002, 11:17
Als je geld hebt voor 5 plasmaschermen, waarom kunnen er dan geen 5 dvd-spelers vanaf???
Ik denk trouwens niet dat dit zomaar kan, het signaal kan misschien wel eens te zwak/te veel noise krijgen om optimale kwalteit te krijgen..... Ik heb alleen geen verstand van beeldtechnische zaken:D

erwinh
08-02-2002, 11:42
Da's nou echt een luxe probleem ;)
Erwin

Dennis van Turnhout
08-02-2002, 12:43
Volgens mij kom je uit op van die kastjes die ze bij de witgoed zaken ook gebruiken... Niet echt cheap en rete slecht voor de beeld kwaliteit.

Misschien dat de heren van Conrad zoiets in hun asorti hebben?

Anonymous
08-02-2002, 19:30
Hallo,

Ik zou graag 1 DVD speler via een splitter aansluiten op 5 plasma schermen . is dit mogelijk ? Hoe doe ik dit ? waar is eventueel zo'n splitter te koop ?

Als je een beetje een "ouwe rot" op je afdeling heb lopen, laat hem
dan gewoon eens een middagje met rust en zijn soldeerbout, dan
komt het wel goed :D

Alex van den Berg
09-02-2002, 01:10
is dit mogelijk ? Hoe doe ik dit ? waar is eventueel zo'n splitter te koop ? Wanneer je op alle 5 de schermen hetzelfde beeld wilt weergeven, dan is dat zeker mogelijk, mits je inderdaad beschikt over een goede splitter...
In het geval van plasma's is het toch minimaal aan te raden om de zaak via S-Video aan te sluiten. Beter is het om de zaak via RGB of Component connectors aan te sluiten, maar de daarvoor benodigde splitter gaat je dan wel flink wat kosten.

De simpelste vorm van splitten is inderdaad met de soldeerbout... Maar aangezien je gebruik maakt van plasmaschermen, zou ik dat zeker afraden... tenzij je van kwaliteitsverlies en storing houdt...

Een goede splitter is voorzien van de nodige electronica en zal het ingangssignaal eerst versterken, vervolgens splitten en daarna de gesplitte signalen opnieuw versterken... Hierdoor zijn ingang en uitgangen altijd belast me de juiste impendantie, waardoor er geen kwaliteitsverlies kan optreden... mits de splitter natuurlijk hoogwaardige electronische componenten bevat....

De goedkoopste splitters zijn die voor een Composiet videosignaal... Dat ene gele tulpstekkertje...
Hier hoeft slechts 1 signaal gesplit te worden... Maar het nadeel is de kwaliteit van zo'n signaal... Ruis, kleurbloeden etc...

S-Video is een interessante middenweg... Hierbij worden kleur en helderheidsinformatie door aparte verbindingen gestuurd, waardoor een duidelijke beeldverbetering t.o.v. Composiet merkbaar zal zijn.
De splitters hiervoor zijn wat duurder, aangezien er 2 verschillende signaalwegen verwerkt moeten worden.

RGB (Scart) of Component connectors zijn de beste oplossing voor het aansluiten en demonstreren van plasmaschermen, maar deze splitters zullen nog veel prijziger zijn, aangezien we hier met meerdere separate signaalwegen te maken hebben.

Ik denk dat je voor een hoogwaardige 4 of 6 weg RGB-splitter toch niet vreemd moet opkijken van prijzen hoger dan 1000 euro...



En dan de tweede mogelijkheid voor het aansluiten van meerdere schermen... maar nu om ze samen als 1 volledig beeldscherm te gebruiken...

Neem een PC... 800 MHz P3 of sneller...
Zet daarin een aantal identieke hoogwaardige VGA-kaarten met TV-out...
Bij de monitor instellingen kun je nu aangeven dat je ze samen als 1 volledig scherm wilt gebruiken...
Stel de plasmaschermen naast/op elkaar op, en sluit ze ieder aan op de TV-out van één van de VGA-kaarten...

Plaats vervolgens "A Bug's Life", "Shrek" of 1 van de Toy Story's in de DVD-drive van de PC.
Ga nu eerst zitten, houd jezelf goed vast....
Start nu de DVD fullscreen.... :D

Succes! :)

Johan van den D.
22-06-2003, 12:59
Ik denk dat je voor een hoogwaardige 4 of 6 weg RGB-splitter toch niet vreemd moet opkijken van prijzen hoger dan 1000 euro...
Lijkt me geen probleem met 5 plasma,s :roll:

Sicco
22-06-2003, 17:03
ik ben ook wel zeer benieuwd wat Cenobite allemaal van plan is. Zal wel niet voor prive-gebruik zijn neem ik aan :) is wel off-topic op zich, maar denk er meerdere mensen benieuwd naar zijn....

Sander Haarmans
22-06-2003, 17:26
ik ben ook wel zeer benieuwd wat Cenobite allemaal van plan is. Zal wel niet voor prive-gebruik zijn neem ik aan :) is wel off-topic op zich, maar denk er meerdere mensen benieuwd naar zijn....
Ja dat denk ik ook, het zal misschien voor een feest zijn ofzo maar ben idd benieuwd waarvoor hij het gaat gebruiken.

R. Schaap
22-06-2003, 18:21
hij postte dit 8 februari vorig jaar. Ik denk dat hij inmiddels al een oplossing heeft gevonden. Want wie gaat er nou anderhalf jaar met 5 plasma's voor zijn neus zitten waarvan hij er maar 1 gebruikt.

haha

Sicco
22-06-2003, 18:25
hij postte dit 8 februari vorig jaar. Ik denk dat hij inmiddels al een oplossing heeft gevonden. Want wie gaat er nou anderhalf jaar met 5 plasma's voor zijn neus zitten waarvan hij er maar 1 gebruikt.

haha

true...niet eens op gelet, maar misschien kan ie dan wel vertellen waarvoor het WAS

Johan van den D.
22-06-2003, 21:13
hij postte dit 8 februari vorig jaar. Ik denk dat hij inmiddels al een oplossing heeft gevonden. Want wie gaat er nou anderhalf jaar met 5 plasma's voor zijn neus zitten waarvan hij er maar 1 gebruikt.

haha

true...niet eens op gelet, maar misschien kan ie dan wel vertellen waarvoor het WASPrecies ,want we blijven nu toch wel nieuwsgierig waarvoor dit was
We weten graag alles toch :lol:

Edwin V
22-06-2003, 21:35
hij postte dit 8 februari vorig jaar. Ik denk dat hij inmiddels al een oplossing heeft gevonden. Want wie gaat er nou anderhalf jaar met 5 plasma's voor zijn neus zitten waarvan hij er maar 1 gebruikt.

haha
Misschien krijgt ie iemand uit Futurama op bezoek. :wink:

Zal wel voor demo/informatiedoeleinden zijn in een winkel/kantoor gok ik.

Christiaan Sauer
22-06-2003, 21:39
als je he zeker wilt weten moet iemand hem even een PM sturen. Dan krijg je waarschijlijk wel antwoord. Nu is het maar de vraag of hij het leest. :D

Johan van den D.
22-06-2003, 21:43
als je he zeker wilt weten moet iemand hem even een PM sturen. Dan krijg je waarschijlijk wel antwoord. Nu is het maar de vraag of hij het leest. :DZo nieuwsgierig zijn we nu ook weer niet :roll:

Christiaan Sauer
22-06-2003, 21:45
:D :D :D :D :D