PDA

Bekijk de volledige versie : Vraagje over verzenden



lestat_vivat
22-04-2005, 23:33
Ik heb een vraag en hoop dat iemand me kan helpen.
Ik zou geld moeten overmaken naar een Engelse bankrekening, maar hoe gaat dit nu juist in zijn werk, zijn er nog extra kosten aan verbonden, enz....
Iemand die dit voor mij kan toelichten?

Mathieu Ghekiere
22-04-2005, 23:34
Ik neem aan dat je het hebt over een dvd dat je hebt besteld bij een winkel in het buitenland?
Ik denk dat je geen geld extra moet betalen voor de overschrijving, en van de verzendingskosten weet ik het niet zeker, afhankelijk van de winkel kan dat al inbegrepen zijn, bij anderen weer niet.
Denk ik.

lestat_vivat
23-04-2005, 00:03
Nee, niet bij een winkel. Ik moet echt geld overmaken op een engelse bankrekening. Ik vroeg me maar af of dit ook via een IBAN BIC of iets dergelijks gebeurt.

Frank
23-04-2005, 00:09
Informeer bij je bank, zou ik zeggen.

Ludo Keeris
23-04-2005, 01:29
Groot Brittanië behoort niet tot de Eurolanden en dan is overmaken erg prijzig! Het kan oplopen van zo'n 7 tot 15 euro, afhankelijk van je bank. Als het om één DVD'tje gaat is het de moeite niet. Dan is een creditcard veel goedkoper. Mocht je die niet hebben dan is Paypal (http://www.paypal.com) misschien een optie?

haisan
23-04-2005, 09:14
Je kan op verschillende manier geld overmaken naar Engeland.
Het is een beetje afhankelijk van de bank.
Het goedkoopste is de easy pay (deze is van Abn Amro, ik weet niet of deze vorm bij andere banken ook bestaat).
Je geeft dan iban door, het bedrag in GBP en wie voor welke kosten opdraait. (waarschijnlijk zul je zelf alle bankkosten moeten betalen van de verkoper).
Vervolgens heb je ook nog de worldpay.
Hierop kun je volstaan met het bedrag, de bankcode en het banknummer en de naw gegevens (evt. omschrijving). Deze vorm is duurder.

Bij Rabobank telebankieren heb je tegenwoordig de mogelijkheid om buitenlands telebankieren te doen.
Buitenlandse betalingen binnen Europa (hier valt Engeland niet onder) dus ook in Euro's zijn qua kosten tegenwoordig gelijkgesteld aan kosten van binnenlands bankieren.

Mocht je nog vragen, hebben mail me dan gerust.

groeten San

lestat_vivat
23-04-2005, 11:46
Bedankt voor de reacties!!