PDA

Bekijk de volledige versie : Hebben jullie wel eens een beschadigde DVD gekocht?



bondfreak
08-02-2002, 11:48
Wat ik graag wil weten is of jullie wel eens een dvd gekocht/besteld hebben die beschadigd was, het maakt niet uit of dit nu de verpakking was of de dvd zelf. (of beide)

Ik heb zelf bij de Bart Smit in Antwerpen de Toy Story Box gekocht, deel I niks mis mee, maar deel II was verschrikkelijk beschadigd. Het was net alsof deze op de vloer gevallen was en er daarna op getrapt was. De krassen die erop zaten, het was niet om aan te zien.
Ook heb ik bij de MM in R'dam Men in Black LE gekocht, volledig geseald in plastic, maar toen ik thuis dat plastic verwijderde bleek alleen de DVD met extra's erin te zitten en niet de DVD met de film. (Columbia Tristar heeft dit uiterst netjes opgelost dat wel)

Dus komt dit vaker voor en zijn er winkels die de kroon spannen wat dit betreft?
Lucht je hart

mijn collectie (http://www.dvdprofiler.com/mycollection.asp?alias=doki)

forzavado
08-02-2002, 11:56
Jazeker, een maandje terug bij Ezy. Ik mocht hem terugsturen en had binnen twee weken weer een goed exemplaar. Kosten werden vergoed door ezy. Topservice!:)

Jeroen Driessen
08-02-2002, 12:00
Toevalig net eens meegemaakt :mad: , maar wel handig voor deze thread :D . Ik had de Alien box bij Ezy besteld, bleek er in Aliens (II) een kleine beschadiging te zitten. Op het einde van de scene waar Ripley in de loader gaat...eh loaden, slaat ie ineens vast en gaat verder met het volgende hoofdstuk. Ik zag op de DVD een bobbeltje zitten, dus dat is waarschijnlijk de oorzaak. Als DVD speler heb ik een PS2, dus die is wel erg gevoelig.
Nu heeft Ezy gezegd dat ik 'm eerst maar eens moet testen op een andere DVD speler, want anders sturen ze een nieuwe die hetzelfde probleem heeft. Ga ik dus maar eens doen op de Philips speler die we thuis hebben. Stoort ie daaro ook, dan zal Ezy de disc vervangen.

forzavado
08-02-2002, 12:05
ja, je moet je verhaal goed dichtspijkeren bij ezy. Ze willen niet voor niets extra kosten maken, en terecht!
In mijn geval deed die dvd het op een andere speler nog slechter, dus was m'n verhaal overtuigend genoeg. Je kon ook gewoon zien dat het folie had losgelaten van het schijfje.

Wat mij wel opviel, was dat er een soort prijsstikkertje van het doosje was afgehaald. Alsof ie in een winkel van ezy had gelegen..... (hij was wel gesealed)

Jeroen Driessen
08-02-2002, 12:12
En bij mijn DVD is dat bobbeltje dus goed zichtbaar. Nu ff afwachten of ie op een andere speler ook zo doet. Verder doet de DVD het wel goed, maar is toch irri als je aan het kijken bent en hij springt ineens verder. Mochten ze hem niet terugnemen, dan is dat jammer.
Ik had trouwens bij Swordfish hetzelfde probleem, maar toen ik die een week later ging bekijken deed ie het wel weer goed
:rolleyes:

forzavado
08-02-2002, 13:25
Had ik je (jeroens) post even niet goed gelezen. Ik las over het PS2 heen, dat maakt een hoop verschil. De PS2 leest sommige dvd's inderdaad bar slecht, je merkt foutjes veel eerder dan met een gewone speler... maar dat was je al bekend. Mijn Santana dvd liep op de PS2 helemaal haperend (zowel beeld als geluid), terwijl die het op mijn gewone speler wel goed deed. Met uitzondering van die twee seconden, waarop ik hem heb teruggestuurd.
Ach, als je toch een duidelijke bobbel ziet, dan zou ik hem gewoon terugsturen, of ze het willen of niet:D

Raskel
08-02-2002, 14:53
Ik heb dus ook de Alien Legacy box gekocht, gesealed en al. Op deel een zaten allemaal vingervlekken en krasjes, de andere dvd's waren echt perfect..heel vreemd. Gelukkig leest m'n speler hem wel goed :) Verder moet je eigenlijk de FRS vermijden bij het aanschaffen van dvd's want die hebben er echt een "handje" (met duim) aan om dvd's te beschadigen.

Pat
08-02-2002, 14:56
Ik had The Rock besteld bij DVDZone2. De binnenring van die schijf was a.h.w. gesplinterd. Teruggestuurd en snel een nieuwe gekregen. Heeft me wel verzendkosten gekost.
Van dezelfde firma kreeg ik Starship Troopers. Daarvan was 1 van de twee 'sluitingen' van het doosje kapot.

martin
08-02-2002, 17:34
wat ook vervelend is als het schijfje los in het doosje ligt teschuiven tijdens het vervoer. al 2x meegemaakt, gelukkig had me speler er geen last van, maar wel klotuh.

verder al 3x meegemaakt dat het schijfje in me player bleef hangen, en dat hij in de winkel wel gewoon speelde. dan lijkt het net of dat je thuis een Hema speler hebt staan.

Pat
08-02-2002, 17:55
Verder moet je eigenlijk de FRS vermijden bij het aanschaffen van dvd's want die hebben er echt een "handje" (met duim) aan om dvd's te beschadigen.
Het valt me wel op dat het in gelijk welke FRS onmogelijk lijkt te zijn een onbeschadigde kartonnen box te vinden. Ze zijn allemaal gekrast, gedeukt of gescheurd. En lekker duur...

Tijntje
08-02-2002, 23:44
Ik had toen es bij Dividence X-Files S1 gekocht. Niet meteen gekeken maar pas veel later. En toen kwam ik erachter dat 1 van de 7 dvd's een lichte vervorming had.

Meteen naar Dividence gemaild maar die deden meteen al moeilijk en er kon nix meer aan gedaan worden enzo....

Uiteindelijk zelf maar via eigen speurwerk contact gezocht met Fox Nederland. Kreeg binnen een week een brief terug van ze inclusief excuses. Ik mocht de box opsturen en zou zo snel mogelijk een nieuw exemplaar thuisgestuurd zou krijgen..... kostenloos. En zo is 't gebeurd.

Kijk dat vind ik nou service. :)

Jaded
08-02-2002, 23:47
Bij de Free Record Shop is het al meermaals voorgevallen dat er krassen op de dvd's zaten.
Eenmaal bij de Carrefour, dus een gesealde doos, maar daar deden ze geen seconde moeilijk over een omwisseling.
Nogal logisch als het een fabricagefout is.
Bij Blokker heb ik nog geen problemen gehad en bij Makro ook niet.

Anonymous
09-02-2002, 19:16
Vooral zaken zoals

Blokker
Bart Shit
en Intertoys

zijn gevoelige dvd shops die beschadigde dvd's verkopen

calex
10-02-2002, 12:22
Ik heb ook wel eens dvd,s binnen gekregen die los in de
doos zaten, soms met een krasje er op maar nooit last
gehad met afspelen.
Anders had ie zeker terug gegaan

Grtz.Henny ;) ;)

MMV
10-02-2002, 13:26
Nou, ik heb bij de Free Record Shop of Music Store te vaak beschadigde CD's/DVD's gehad omdat ze er niet zo voorzichtig mee zijn en ze nogal eens laten vallen daar... Ik ga daarvoor ook meestal naar de Media Markt, buiten dat het daar vaak nog een stuk goedkoper is ook.... ;) Bij de MM komen ze de verpakking niet uit waardoor kans op beschadigen véél kleiner is... ook van verpakkingen omdat alles in plastic boxen zit :)

martin
10-02-2002, 13:27
Shit weer eentje, gisteren avond met de film sudden impact van eastwood deze schijf lag ook weer los in de doos, wel beschadigt maar speelde goed af ( gelukkig).

ze moeten eens leren om 1 goeie schijf houdertje temaken die na enig stoten het schijfje gewoon goed vast houd.

Glenn Smits
11-02-2002, 22:15
nee, tot nu toe geluk gehad, nou komen veel van mijn dvd's bij de mediamarkt vandaan :D

Richard B.
13-02-2002, 12:58
Ik ben zo trots: mijn eerste posting op het dvd.nl forum! :D


Ik heb ooit wel eens een ex-rental gekocht waarbij er in de suplementschijf een scheur zat. De ironie is dat het ging om de r1 versie van de film UNBREAKABLE. Lachen!

Nou, ja: hij koste maar een paar tientjes dus ik kon de humor er wel van inzien.


Richard

Martin de Goeij
13-02-2002, 15:00
Nee.

Ernest Hamstra
24-05-2003, 18:55
Nou, ik heb bij de Free Record Shop of Music Store te vaak beschadigde CD's/DVD's gehad omdat ze er niet zo voorzichtig mee zijn en ze nogal eens laten vallen daar... Ik ga daarvoor ook meestal naar de Media Markt, buiten dat het daar vaak nog een stuk goedkoper is ook.... ;) Bij de MM komen ze de verpakking niet uit waardoor kans op beschadigen véél kleiner is... ook van verpakkingen omdat alles in plastic boxen zit :)

Na het lezen van deze (http://www.freerecordshop.nl/shop/content/vacatures/introductie/arbeidsvoorwaarden.asp) arbeidsvoorwaarden voor medewerkers van Free Record Shop, heb ik besloten nooit meer een DVD uit zo'n winkel te kopen. (Ik kwam er al bijna nooit meer, maar dit spant de kroon).

Let wel: Het gaat mij om de tekst onder het kopje lenen

Mark de Jong
24-05-2003, 19:19
Vaak zat problemen met de FreeRecordShop gehad... Band Of Brothers DVD5 die ze niet omwilde ruilen terwijl deze beschadigd was en vastliep. Vervolgens Lock, Stock & Two Smoking Barrels besteld, regio 2 en met Nederlandse ondertiteling; krijg ik de UK thuisgestuurd (maar wel met Nederlandse hoes :? :confused:). En genoeg DVD hoezen in de winkel die flink beschadigd waren (en ook DVD's die ik online had besteld).

Jaded
24-05-2003, 19:50
FRS = Freakishly Ridiculous Service

A big :nono:

Deniz
24-05-2003, 19:57
Bij Van Leest en FRS (Fame dan natuurlijk ook) worden ook bij internet bestellingen heel vaak beschadigde doosjes en bekrasde dvd's geleverd.
Ik heb hierover contact gehad met VanLeest, hun verklaring was dat als er iets niet nieuw in het magazijn is, dat het dan gewoon uit 1 van de winkels wordt gehaald en dan verstuurd wordt. Ik heb er erg veel dvd's besteld met de 2 voor 22 euro actie, ongeveer een kwart heb ik terug gebracht naar de winkel. Hier werd nog moeilijk over gedaan ook, ik moest ze eigenlijk terugsturen...

Joost v.d. Ham
24-05-2003, 20:11
Lenen
Naast een goed salaris biedt Free Record Shop je de mogelijkheid om producten te lenen. Het lenen van cd’s, video’s en dvd’s door samenwerkers heeft de volgende voorwaarden:

Er wordt alleen voor privé gebruik geleend;
Er worden maximaal 2 artikelen geleend;
Er wordt zorg gedragen voor een correcte administratie waarin duidelijk vermeld staat welke artikelen wanneer zijn meegenomen.


:shock: :shock: :evil: ......!

Ricochan36
24-05-2003, 20:46
Lenen
Naast een goed salaris biedt Free Record Shop je de mogelijkheid om producten te lenen. Het lenen van cd’s, video’s en dvd’s door samenwerkers heeft de volgende voorwaarden:

Er wordt alleen voor privé gebruik geleend;
Er worden maximaal 2 artikelen geleend;
Er wordt zorg gedragen voor een correcte administratie waarin duidelijk vermeld staat welke artikelen wanneer zijn meegenomen.


:shock: :shock: :evil: ......!

Bovenstaand stukje heb ik geplaatst... had ik gelezen op een ander forum, ik vind dit een schande!
Een hoop geld betalen voor 2e hands dvd's en cd's!
Het gaat voornamelijk over de FRS en van Leest...

Rico
:evil:

Bob Hiemstra
25-05-2003, 17:37
Dat is een van de redenen waarom ik bijna geen dvd's meer in de winkels koop, ik bestel ze gewoon online.
- het is goedkoper
- ze zijn meestal gesealed
- je hebt vaak ook nog meer keus

Ricochan36
25-05-2003, 17:55
Dat is een van de redenen waarom ik bijna geen dvd's meer in de winkels koop, ik bestel ze gewoon online.
- het is goedkoper
- ze zijn meestal gesealed
- je hebt vaak ook nog meer keus

Ik koop ook 99% online, over de gehele wereld, maar soms zie je wel eens een koopje liggen in 1 van die zaken en dan neem ik die wel ff mee, maar ik ga ze nu boycotten...(niet dat zij daar wakker van liggen, maar het gaat om het principe).

Rico
:D

Jarin
25-05-2003, 18:08
Ik koop altijd in een winkel (zelden via post) en nooit één beschadigd (en ik heb niet zo weinig dvd's), altijd perfect !!!!!

Herjan
25-05-2003, 23:37
...dan lijkt het net of dat je thuis een Hema speler hebt staan.

Dat heb je toch ook? :?

Geintje Martin! Alles goed?

Herjan
25-05-2003, 23:43
Mijn vriendin nam pas een DVD mee van de (een) Blokker in Breda (Cliff Richard concert). Sloeg plotseling terug naar het begin. Wat bleek? Een prachtige cirkelvormige kras! Een dubbele kras (what the f*ck hebben ze daarmee gedaan? :evil: ) helemaal rond!

Een hele tijd geleden een probleem gehad bij FRS. Ik zag Bruce Springsteen (Live in NYC) liggen voor een prachtige prijs! Thuisgekomen wist ik al snel waarom ie zo goedkoop was: Disc 1 was zwaar beschadigd... Maar ik kon hem zonder problemen omruilen voor een gesealed exemplaar van de normale prijs! Dat vond ik dan wel weer toppie van FRS. Maar zowiezo heb ik weinig klachten over 'mijn' FRS (Rotterdam Alexandrium).

Richard Hogaarts
29-05-2003, 03:49
Ik heb het 1 keer meegemaakt bij de FRS dat mijn gesealde Friends deel 8 box op dvd 1 een fout zat. Tijdens een aflevering sloeg ie steeds over.

Gewoon teruggegaan en geruild, werd niet moeilijk over gedaan.

Verders ooit een keer gehad dat zo'n WB doosje aan de binnenkant waar de dvd geklikt zit meer dan de helft van stuk was dus dat schijfje lag los in het doosje. Ook gewoon geruild.

Verders nooit problemen gehad (ff afkloppen) dan behalve soms wat vingers erop.

Christiaan Sauer
02-06-2003, 12:25
Jazeker, een maandje terug bij Ezy. Ik mocht hem terugsturen en had binnen twee weken weer een goed exemplaar. Kosten werden vergoed door ezy. Topservice!:)

Jep, hetzelfde gehad bij easydvd.com. Hoesje was beetje kapot, maar kon ik opsturen, en dan zouden ze de kosten terugbetalen, en de dvd en hoes vervangen. Topservice!

Christiaan Sauer
02-06-2003, 12:26
Jazeker, een maandje terug bij Ezy. Ik mocht hem terugsturen en had binnen twee weken weer een goed exemplaar. Kosten werden vergoed door ezy. Topservice!:)

Jep, hetzelfde gehad bij easydvd.com. Hoesje was beetje kapot, maar kon ik opsturen, en dan zouden ze de kosten terugbetalen, en de dvd en hoes vervangen. Topservice!

En een keertje bij de Music Store: The Up In Smoke Tour. Daar zitten een paar lichte krassen op, maar precies bij die krassen plopt en kraakt het geluid. Zowel met DD als met DTS. Dus dat zal wel aan die krassen liggen vrees ik. Nooit achteraan geweest, ook al weet ik dat ik hem zo mag ruilen daarzo. :lol:

Peter Porrio
02-06-2003, 12:44
2 DVD's met een leuke kras erop gehad, dat ie in nm'n speler zo van chapter 1 naar chapter 13 vliegt:

- Crouching Tiger Hidden Dragon
- Shrek

Deze had ik gekocht bij FRS. Gelijk teruggegaan en een meteen nieuwe gekregen.

Giniecoloog
02-06-2003, 13:01
Heb een probleem gehad bij de Mothman Prophecies. DVD speelde niet soepel verder. Was gekocht bij Van Leest, kreeg zonder problemen een nieuwe.

Fries46
02-06-2003, 13:14
Ik heb een keer een DVD bij Free Record Shop gekocht, die begon met hoofdstuk 9. Teruggegaan naar de winkel en direct een nieuwe gekregen (die goed was). :D
Daarnaast ook een hele vieze gekocht in een zaak die uitverkocht. Daar kreeg ik niks voor elkaar: ik moest maar met een doekje aan de slag... :x
Het kan dus verschillen.

Hans

Koffie
02-06-2003, 16:15
Woei .. na een tijdje lurken nu ook posten :P

Ik heb het 1 keer gehad met de FRS, dat ik een beschadigde hoes had bij aankoop.
Ze waren in de aanbieding, dus ik vroeg bij de kassa of ze nog een nieuwe hadden.
Helaas .. hadden ze niet, maar ze kon wel een nieuwe voor me bestellen.
Daar we een weekj op vakantie waren in Zeeland en dus ons in die plaatselijkle FRS bevonden mopelde ik dat dat niet opschoot ivm ergens anders wonen.
Oh, maar dat is geen probleem .. laat ik 'm wel naar een vestiging bij u in de buurt sturen.

Dat vondt ik dan wel weer netjes :Y)

Verder gelukkig nog nooit beschadigde DVD's gehad.
Het argument van Makro en MM , gaat bij mij ook op.
Laat die DVDtjes maar lekker ingeseald zitten in een hardplastic doos.

Overigens koop ik vaak bij Diskoland , en ook daar weinig probs.
Al moet ik wel zeggen dat ik vaak oplet bij het DVD's opzoeken (als degene achter de kassa mijn schijfje bij het hoesje zoekt).

Wat ik ook eens bij de Blokker heb gehad :

Ik koch een stuk of 4-5 DVD's voor redelijk veel geld.
Normaal controleer ik altijd meteen bij het naarbuiten lopen of ze de juiste schijfjes hebben gepakt (ben hier nl. huiverig voor), maar deze keer stomtoevallig niet.
Net toen ik in de auto zat, en in z'n 1 wegrold schoot er een flits door me heen.
Bovenop de rem "Zeg schat .. kijk jij eens in die DVD hoesjes ..." en jawel hoor ... ik had hele dure lege hoesjes gekocht :(

Meteen met de DVD's en bonnetje terug naar de winkel.
Gelukkig stond dezelfde dame nog achter de kassa.
Vlug de rij in, en op mijn beurt wachten.
Wil die domme doos eerst die DVD's op de kassa aanslaan |:(
Haar eerste reactie op mijn uitleg "heb ik dat net gedaan ?".
Gelukkig kon ik met bonnetje aantonen dat er maar 5 minuten tussenzat en kreeg ik ze.

Maar het was wel ff zweten :P

Hmm .. toch nog lang firstpost :P

Meanrat
07-06-2003, 01:34
Hmm, de laatste tijd lijken de postbodes nogal wild om te gaan met mijn bestellingen van play.com (en andere). De DvD's zitten vaak los in de doos :?.

Maar gelukkig, tot nu toe heb ik nog nooit een beschadigde DvD gehad. Ook niet een bestelling of aankoop met de verkeerde DvD's erin (of zelfs ZONDER DvD's!). Dat zou nog 's wat zijn zeg...bestel je iets uit Amerika, krijg je een DvD-hoesje met omslag...en geen schijffie. Ben benieuwd of ik dan de mensen op hawaii kan overtuigen dat ze het er niet hebben ingedaan.

Enige probleem met een DvD was "Dancer in the Dark". Zoveel vertragingen in het geluid (iemands mond bewoog, stem kwam later). Heel irritant, maar het lag niet aan de DvD-schijf zelf, maar aan de productie. Wellicht als ik een regiovrije speler heb koop ik de regio1 versie...maar moet ik wel zeker weten dat die productie wel goed is gegaan!

(tjee, wat schrijf ik altijd veel! :shock: )

MeanRat

Fox
01-08-2003, 18:35
Amsterdamned (plastic ingescheurt)
Jackie Brown ( er is een moment dat ie 7 minuten overslaat, wat ik ook doe)

Johan van den D.
02-08-2003, 10:10
Een keer bij V&D en dat was met BTTF box
Deel 3 zat een lekkere vette kras op
Wel een nieuwe gehad maar echt lekker soepel verliep het omruilen niet
Waren zelfs 2 personen van V&D voor nodig om te bepalen of het nu wel echt nodig was om die dvd om te ruilen
Die kras op die schijf was ongeveer 4 a 5 cm lang :? en dan nog denken of dat ie omgerolen moet worden :roll:

Jaap22
02-08-2003, 10:16
Keertje met Hans Teeuwen dvd.. gekocht bij de FRS, ding sloeg telkens de eerste 10 minuten over... heb maar omgeruild voor een andere Hans Teeuwen dvd

Herjan
02-08-2003, 10:18
...en dan nog denken of dat ie omgerolen moet worden :roll:
"Omgerolen"? Ja, daar zou ik over moeten nadenken... :roll:

Johan van den D.
02-08-2003, 10:53
...en dan nog denken of dat ie omgerolen moet worden :roll:
"Omgerolen"? Ja, daar zou ik over moeten nadenken... :roll:Ja ik weet het Herjan, dit soort dingen doet je zeer om te lezen als taalpurist zijnde :wink:

Jaded
02-08-2003, 10:58
Klein opsomming

Aantal klachten: 29

Verdeling:
Bart Smit: 2
MM: 1
Ezy: 2
DVDZone2: 1
Dividence: 1
Carrefour België: 1
Free Record Shop: 14
Blokker: 3
InterToys: 1
Van Leest: 2
V&D: 1

Een conclusie
Procentgewijs kwam bijna de helft van de klachten van een FRS.
Nu kan je dit aan toeval toeschrijven ... of niet.

Ik niet, maar daar doe je zelf mee wat je wil uiteraard ...

Philippe
02-08-2003, 11:05
Klein opsomming

Aantal klachten: 29

Verdeling:
Bart Smit: 2
MM: 1
Ezy: 2
DVDZone2: 1
Dividence: 1
Carrefour België: 1
Free Record Shop: 14
Blokker: 3
InterToys: 1
Van Leest: 2
V&D: 1

Een conclusie
Procentgewijs kwam bijna de helft van de klachten van een FRS.
Nu kan je dit aan toeval toeschrijven ... of niet.

Ik niet, maar daar doe je zelf mee wat je wil uiteraard ...

Met cijfers kan je alles en niets bewijzen maar hier lijkt het vrij duidelijk dat er bij FRS één en ander verkeerd loopt.

Jaded
02-08-2003, 11:10
Met cijfers kan je alles en niets bewijzen
Inderdaad. En in 90 % (of meer) van de gevallen werd er netjes geruild.
De online winkels die gesealde dvd's verzenden treffen in mijn ogen dan ook zeker geen enkele fout.

maar hier lijkt het vrij duidelijk dat er bij FRS één en ander verkeerd loopt.
En het spijtige is dat het niet 100 % de fout van de bedienden is, maar eerder door een slecht beleidsprogramma (op sommige vlakken).

Johan van den D.
02-08-2003, 11:13
Aan de andere kant heb ik bij FRS (Dordrecht) nog nooit een enkele klacht gehad
Voor mij is het in principe gewoon een topzaak tot nu toe
Kan wellicht ook aan het filiaal liggen natuurlijk

Philippe
02-08-2003, 11:22
Met cijfers kan je alles en niets bewijzen
Inderdaad. En in 90 % (of meer) van de gevallen werd er netjes geruild.
De online winkels die gesealde dvd's verzenden treffen in mijn ogen dan ook zeker geen enkele fout.

maar hier lijkt het vrij duidelijk dat er bij FRS één en ander verkeerd loopt.
En het spijtige is dat het niet 100 % de fout van de bedienden is, maar eerder door een slecht beleidsprogramma (op sommige vlakken).

Er kan altijd iets mis gaan met een gesealde dvd en dan heb je gewoon bad luck. Zoals je aangeeft kan je online winkels niets verwijten als het product mooi geseald is.
FRS en soortgelijke winkels is natuurlijk een ander verhaal. Bij dit soort winkels stoort het me enorm dat de dvd's niet geseald zijn en de schijfjes gewoon los achter de toonbank liggen. Dit verhoogt het risico op krassen, vingerafdrukken en stof, wat dus zeer dikwijls het geval is. Het stoort me ook dat het personeel weinig respectvol met de schijfjes en de keepcases omgaat. Als ik in deze winkels een nieuwe dvd haal (bijv. Minority Report of The Shield) dan vraag ik altijd een geseald exemplaar wat heel dikwijls lukt. Om met een positieve noot te eindigen...

MrCarrey
04-08-2003, 15:56
Heb afgelopen zaterdag (2augustus 2003) bij Mediamarkt in Groningen een dvd film gekocht die in de verpakking zat.
Op de dvd zag ik geen krasjes maar toen ik de film aan het kijken was bleef de film op ongeveer de helft nogal schokkerig te zijn en bleef de film zo'n beetje vastzitten.
Heb direct gemailt en kan de film met kassabon inruilen voor een nieuwe.

Philippe
04-08-2003, 18:12
Heb direct gemailt en kan de film met kassabon inruilen voor een nieuwe.

En zo hoort het ook. Top van Mediamarkt.

Mark Knoop
04-08-2003, 18:34
Ik had bij Intertoys de DVD van Harry Potter 1 gekocht. Thuis ging ik het (kartonnen) doosje bekijken en zag dat hij erg beschadigd was. Er zat ook nog eens een vette kras op het schijfje zodat het beeld af en toe stilstaat. Ik had met m'n stomme kop het bonnetje al weggegooid dus....

martin
04-08-2003, 19:01
soms uit het buitenland zit de disk los in het doosje te schuiven, dit is gewoon balen, iedere keer de schijf zonder mokken kunnen afspelen.

Bij FRS is het schijfje standaad VET! dus hier kom ik niet meer.

1x bij Media markt na 1 maand de DVD kunnen ruilen omdat hij bij geen enkele speler de schijf kon afdraaien, ook niet bij MM dus werd hij gewoon omgeruild. (goede service)

Edwin V
05-08-2003, 06:28
Get Shorty bij... FRS (waar anders :rolleyes:)
Allemaal krassen erop, maar speelt wel zonder problemen.

wimpie
11-08-2003, 13:02
Tot nu toe geen enkel probleem gehad bij FRS. En met 10% korting zijn de prijzen lager dan alle andere nederlandse winkels. (Mediamarkt is soms goedkoper maar verkoopt niet alles)

En over ruilen doen ze bij FRS niet moeilijk.

Wel vind ik het irritant dat alle kartonnen en plastic hoesjes in bakken liggen waar iedereen met zn vette vieze poten aanzit. Ik koop altijd alleen als ik een niet beschadigde hoes vindt, en anders vraag ik om een gesealde.
De dvd los laten liggen kan best vind ik, zolang ze maar netjes erin doen etc.

Maar de mediamarkt oplossing om alles in hardplastic hoezen te hebben vind ik het echt het allerbeste.

Jammer dat er niet zoveel goede goedkope online verzenders zijn die R2 en NLO hebben.

(FRS verstuurd wel, maar daar begin ik niet aan, mooi eerst controleren, want die hebben een handje van met bestellen gerust 2ehands of winkelexemplaren te sturen)

wimpie
11-08-2003, 13:04
oeps

Max Davidse
11-08-2003, 13:04
Heb 1x gehad dat een doosje niet helemaal heel was (Haunted Castle 3D via Play.com) en 1x dat de hoes een scheurtje had (Jay & Silent Bob Strike Back via FRS) verder geen problemen gehad..

bondfreak
18-09-2003, 13:57
En het is weer raak hoor, wederom een dvd die ik in België gekocht heb.
Ditmaal Clear and Present Danger SE, van de Free Record Shop, wijnegem shopping center.
Speelt 25 minuten en houd het daarna voor gezien. De schijf zit vol met krassen.
Tijdje terug heb ik trouwens de box van The Saint gekocht bij Blokker.
Deze was volledig geseald en toch zat 1 van de discs zo onder de krassen dat deze niet afspeelbaar was. Ik gebruik ze nu als onderzetters, want ik werd door Bridge entertainment afgescheept met een k*tsmoesje dat het niet hun schuld was. Helaas heb ik meer discs van Bridge die kwalitatief niet echt geweldig zijn, daar zouden ze echt iets aan moeten doen :nono:

Mijn DVD/Onderzetter collectie:
http://www.dvdprofiler.com/mycollection.asp?alias=doki

Christiaan Sauer
18-09-2003, 16:01
Mot je ook niet zoveel foto's kopen Do :lol: . heb je ook niet zovaak dat je beschadigde dvd's in huis hebt :lol:
Maar goed: bij mij was The Up in Smoke Tour bekrasd na aankoop. maar was niet genoeg voor me om terug te gaan.
Mvg,

Christiaan

bondfreak
18-09-2003, 16:04
Ik heb ondertussen contact gehad met de klantenservice van de FRS, maar die konden me niet verder helpen. Daarna Paramount gebeld en daar werd ik uitstekend geholpen, zo kan ik straks toch genieten van Clear and Present Danger.
Complimenten voor Paramount Home Entertainment (y)

Glenn Smits
19-09-2003, 22:21
Nee nog nooit, wel dat de hoes wat minder mooi was en dan kon ik die met een fineliner gaan zitten bijkleuren. Me alien box is echt het dieptepunt. Ik d8 een mooie box te kopen, zitten er allemaal beschadigingen aan de hoes die ik moest bijkleuren.

Scriptkiddie
19-09-2003, 22:30
Lord of The Rings: The Fellowship of The Ring (4 disc):

Ik was helemaal trots op me aankoop toen der tijds met deze set. Ik had hem even in me pauze gehaald van me stage toen. Dus ik kom terug op de afdeling maak hem open en wat valt eruit? Allemaal stukjes plastic van de inlay (die puntjes waar je de DVD in vastklikt). Ik ben er toch maar mee terug gegaan want bij zo'n set is de inlay niet te vervangen natuurlijk en ik heb zonder problemen gelijk een hele nieuwe meegekregen van de Van Leest 8).

Rickje
20-09-2003, 16:12
Ik heb best wel vaak DVD's gekocht die bekrast waren of met weinig krassen. En moet je eens bedenken ze doen het allemaal nog uitstekend goed.
Laatst I Spy gekocht geen krasje of wat dan ook ...echt helemaal niks en voor € 8,-. En niet bij FRS of VanLeest of waar dan ook maar bij MovieMax.
Hun houden uitverkopen van VHS en DVD en CD's en dan zijn het de verhuurfilms voornamelijk. Veel mensen gaan hier naartoe en kopen dan de films die al door tientallen andere zijn bekeken. Soms een beetje bekrast maar altijd de nieuwste films voor 8 eurotjes. Ik kijk er weleens rond en zie ik mooie liggen dan koop ik ze ook. Als ze nauwelijks bekrast zijn dan :D

Oscar van Sambeek
01-11-2004, 16:07
kom net op het station bij FRS, wil daar kill bill 2 kopen incl. sleeve, er liggen er nog minstens een stuk of 5, leg dat ding op de toonbank. Ongeveer 5 minuten later wordt me op een onbeschofte manier mede gedeeld dat hij er geen inhoud meer voor had dus dat ik maar weer kon gaan.
Nou dan maar naar vanleest wat op 3 minuten van het station ligt, koop daar netjes kill bill 2, mooie hoes nergens iets aan de hand, kijk ik thuis op de dvd's en zitten er op beide dvd's gewoon een aantal krassen, kan ik morgen weer terug en daardoor een half uur vertraging oplopen, alsof ik niets beters te doen heb :evil:

Thijssie
01-11-2004, 17:13
Ik heb het nog nooit gehad. Wel eens voorgekomen dat bij zo'n snapper het ringetje wat de dvd's vast houd was beschadigd. Kreeg mooi geen nieuwe hoes.

Caledonians
01-11-2004, 17:56
Heb wel een keer een beschadigde Warner digipack gehad. Kwam thuis en zag tot mn schrik de beschadigingen en dat terwijl ik altijd goed in de winkel kijk voordat ik een dvd koop. Waarschijnlijk zijn de beschadigingen dan ook toegebracht door de verkoopster in de winkel! :evil: Gelukkig kon ik de volgende dag gewoon ruilen in een totaal andere vestiging en in een andere stad.

Marco Dubbeldam
01-11-2004, 18:14
Ik heb het nog nooit echt gehad. Wel heb ik enkele keren flinke vouwen/ krassen op de hoezen gehad. Waarschijnlijk dus niet echt goed opgelet in de winkel voordat ik hem kocht... :? :(

Wizz-Art
01-11-2004, 20:22
Qua dvd's niet, wel een keer een verpakking maar die kon ik gewoon omruilen :wink:

Oscar van Sambeek
02-11-2004, 18:43
vandaag maar even wezen ruilen en heb zonder problemen een nieuwe mee gekregen, ik had ook niet anders verwacht

Demon
02-11-2004, 22:32
hier staat het op hun site zelf

http://www.freerecordshop.nl/shop/content/vacatures/introductie/arbeidsvoorwaarden.asp

En dan bedoel ik van lenen

Had zelf zo iets van hm zal allemaal wel weer

Maar heb nu echt zo iets van belachelijk!!

Hm even kijken of er nog en vacature openstaan hèhè :lol:

martini
03-11-2004, 15:38
hier staat het op hun site zelf

http://www.freerecordshop.nl/shop/content/vacatures/introductie/arbeidsvoorwaarden.asp

En dan bedoel ik van lenen

Had zelf zo iets van hm zal allemaal wel weer

Maar heb nu echt zo iets van belachelijk!!

Hm even kijken of er nog en vacature openstaan hèhè :lol:

Maar er stond ook bij dat he een grote korting kreeg op producten :lol:

Voor de rest heb ik nog nooit beschadigde dingen gekocht. Wel een keer uit de videotheek een dvd gekocht, die haperde. maar na schoonmaken was dat ook weer verholpen.

Jurgen V
03-11-2004, 15:53
Ik heb het nog nooit gehad. Wel eens voorgekomen dat bij zo'n snapper het ringetje wat de dvd's vast houd was beschadigd. Kreeg mooi geen nieuwe hoes.

Dit heb ik ook gehad. Afgelopen mei kocht ik the salton sea in snapper. Normaal controleer ik altijd het hoesje (en de dvd ofcourse) maar deze keer was ik het gewoon vergeten dus ik kom thuis, ah fijn pinnetjes afgebroken, ook erg fijn dat de FRS medewerker dat even meedeelt (moet al zo zijn geweest). Ik had er allang rekening meegehouden dat ik niet terug zou hoeven gaan voor de hoes dus ik zit nog steeds met een kapotte snapper. :roll:

Moraal van het verhaal: Kijk altijd naar de staat van de DVD en het hoesje voordat je de winkel uitloopt. :lol:

Dennis Kuijper
03-11-2004, 18:26
Nou beschadige dvds,zeker in de winkel van Free record shop,dus bestel nu zoveel mogelijk via interent bij hun,denk je dat alles mooie geseald zit,kan niet mis gaan,ja het kan nog steeds,niet met de disc,maar gisteren ga ik Van helsing ophalen,die zit in een digipack,maar de bon zit ook in folie bij verzenden,wat doet deze slimme medewerker,pak ze stanley mesje en haalt dat fijn over de zijkant van de digipack,3 keer raden wat er gebeurd?ARGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!

R Klemkerk
03-11-2004, 18:43
Nou beschadige dvds,zeker in de winkel van Free record shop,dus bestel nu zoveel mogelijk via interent bij hun,denk je dat alles mooie geseald zit,kan niet mis gaan,ja het kan nog steeds,niet met de disc,maar gisteren ga ik Van helsing ophalen,die zit in een digipack,maar de bon zit ook in folie bij verzenden,wat doet deze slimme medewerker,pak ze stanley mesje en haalt dat fijn over de zijkant van de digipack,3 keer raden wat er gebeurd?ARGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!

Lekker terug gaan en een nieuwe vragen. Had ik ook met Toy Story overgens. Bij de FRS ging internetbestelling ophalen. De cover en het plastic was gewoon verneukt. zag ik gelukkig optijd. wou net de winkel uitlopen en toen zag ik het. Ik snel ff terug en een nieuwe ge-eist. Gelukkig ook gekregen.

Morgen Zatoichi en Lost in Translation ophalen. Hopen dat die wel goed zijn :)

Kees Hoekerd
03-11-2004, 18:52
Haha,meeste dingen hier komen me bekend voor. :D

ik had vorige week Troy SE opgehaald bij FRS (17,49 :) ).

zat het orderformulier achter het plastic,gelukkig dat die man het netjes deed met zijn mes.En er zat nog eens plastic om de dvd heen. :)

verder altijd netjes verlopen bij FRS,hopen dat het deze week goed gaat met Shrek 2 (2 disc). :twisted:

in juli is het wel misgegaan,ik wilde in Noordwijk Predator SE ophalen,was hij ongeseald,flink beschadigd en de dvd's zaten er ook nog eens los in.Heb het dus maar geweigerd. :) (doei kortingsbon,maar heb er toch geen spijt van gehad.)

Olivier vd D.
03-11-2004, 23:06
Vandaag een beschadigde DVD (lichte krasjes, zeg maar gebruikssporen) van de Troy 2-disc gekocht bij de Boembox in Rotterdam (kleine zaak met voornamelijk 2ehands CDs en een kleine sectie DVDs). Ik heb er maar 14 euro voor hoeven betalen maar toch. De kartonnen hoes was ook niet meer helemaal spic en span. Het vervelende vind ik dat hij bij de kasse niet mij heeft gemeld dat het om een 2ehands exemplaar ging. Beetje naief van mij dat ik de discs niet heb gecontroleerd. De verder vriendelijke verkoper heeft toch wel behoorlijk afgedaan voor mij. Ik geloof niet meer dat ik nog naar die zaak ga ookal heeft ie bij tijd en wijle hele goedkope DVDs.

Sneaker
03-11-2004, 23:23
Had ik met de DVD van Titanic. Er zat letterlijk een scheur in vanuit het midden tot halverwege de DVD. Gelijk mee teruggegaan en direct een nieuwe gekregen.

Edwin V
04-11-2004, 07:01
Behalve dat de DVD wel eens krasjes had (als het eentje was die langere tijd 'in' de winkel had gelegen) heb ik bij de FRS ook al een paar keer gezien dat de hoesjes flink beschadigd waren door messtrepen die door het verwijderen van de sealing ontstaan zijn. In plaats van voorzichtig het plastic eraf te halen zet men blijkbaar gewoon het mes er keihard in. Een keer zelfs zo erg dat de keepcase en daarin de cover ook doorsneden waren.

Ook springt men in sommige winkels erg ruw om met het in de doosjes doen van DVD's of het in de hoes schuiven van een digipack, waardoor ook beschadigingen kunnen ontstaan.

Sander Dubbeldam
04-11-2004, 18:52
ik koop redelijk vaak een beschadigde dvd dit is dan een ex-rental van de videotheek. de beschadiging valt dan dermate mee dat ik voor €7,- een vrij nieuwe dvd heb (6)

A3aan
05-11-2004, 08:41
Ik heb meermalen DVD's gehad waar tijdens afspelen een probleem mee bleek. Voorbeelden:
Lord Of The Rings EE (van FRS)
Virgin Suïsides (van Music Store)
Ik denk al met al een keer of 4 (met een kleine 200 DVD's).

Elk van de keren zonder problemen geruild (hoefde ook niets te 'bewijzen') eentje zelfs twee maal (bleek later aan mijn DVD-speler te liggen).

KunDun
08-11-2004, 00:26
Kreeg van de week Seinfeld seizoen 1-3 binnen van play.com .
De Dvd's zelf was niks mis mee , maar de verpakking was aan de hoeken
flink ingedeukt . en van binnen kan je ook zien aan de half omgevouwen
Kantjes van de hoezen dat er iets fout is gegaan tijdens de verzending .
Het lijkt net of iemand erop is gaan staan ofzo....

Ik heb ze al gemailed en gebelt , en ik kan hem gewoon terug sturen .
Hoop niet dat ze me pietluttig vinden , want ik denk niet dat iedereen
de dvd's had teruggestuurd om een beschadigd hoesje .

A3aan
08-11-2004, 09:35
Hoop niet dat ze me pietluttig vinden , want ik denk niet dat iedereen de dvd's had teruggestuurd om een beschadigd hoesje.Ik denk ook niet dat iedereen dat doet. Maar dat wil niet zeggen dat je pietluttig bent. Je hebt recht op een goed exemplaar.
En trouwens, al zouden ze je pietluttig vinden, dat is toch helemaal niet interessant?! Als je maar krijgt waar je recht op hebt!

KunDun
08-11-2004, 12:26
Thnx , je heb gelijk A3aan :)

FrankGuthrie
08-11-2004, 15:02
Nog nooit, koop dan ook niet bij de FRS :twisted:

En als ze beschadig zouden zijn, gewoon terugbrengen.

MGdutch
08-11-2004, 15:54
Ik heb wel eens een licht beschadigde dvd gekocht maar dan niet dat het zo erg was dat de dvd niet meer afspeelde. Als je tegenwoordig in de winkel nog dvd's koopt heb je ook bijna altijd wel een beschadigd hoesje :evil: .

fokky
08-11-2004, 17:03
Ik heb wel eens een licht beschadigde dvd gekocht maar dan niet dat het zo erg was dat de dvd niet meer afspeelde. Als je tegenwoordig in de winkel nog dvd's koopt heb je ook bijna altijd wel een beschadigd hoesje :evil: .

Helemaal als het in de winkel druk wordt en de verkoper heeft haast, vaak zeg ik er wat van als hij het hoesje afbeult :nono:

Maar heb zelf trouwens nog nooit een beschadigd dvd'tje aangeschaft, ook als hij maar lichtbeschadigd is. Als hij het niet doet moet ik weer terug naar de winkel, daar heb ik weinig zin in. Een mooie/schoone dvd/hoesje is me die paar euro' s meer wel waard.

Yankees
08-11-2004, 17:52
Had ik met de DVD van Titanic. Er zat letterlijk een scheur in vanuit het midden tot halverwege de DVD. Gelijk mee teruggegaan en direct een nieuwe gekregen.

Dat had ik dus ook met die dvd van Titanic. Alleen kwam ik er pas achter toen ik da ding al 4 weken had en die film eindelijk is wilde kijken. Merkte dat ie half verwege niet meer afspeelde. :roll:
Tja voortaan check ik dus wel die schijfjes als ik ze gekocht heb. :!:

Sneaker
08-11-2004, 21:00
Had ik met de DVD van Titanic. Er zat letterlijk een scheur in vanuit het midden tot halverwege de DVD. Gelijk mee teruggegaan en direct een nieuwe gekregen.

Dat had ik dus ook met die dvd van Titanic. Alleen kwam ik er pas achter toen ik da ding al 4 weken had en die film eindelijk is wilde kijken. Merkte dat ie half verwege niet meer afspeelde. :roll:
Tja voortaan check ik dus wel die schijfjes als ik ze gekocht heb. :!:
Als ik een DVD koop check ik altijd eerst even of ze goed werken. Echter had ik een tijd terug een foutieve versie van Donnie Darko. Ik had er verder niet op gelet dus na 3 maanden wilde ik hem bekijken en kwam erachter dat dit de verkeerde versie was in een goed doosje. Toch geprobeerd om om te ruilen bij de FRS en krijg zonder problemen een andere (ook foutieve en toen maar een andere DVD uitgekozen). Maar dat is dan weer het nadeel als je een DVD niet direct bekijkt.

Vonky
20-11-2004, 11:44
Heb laatst een dvd bij toys 'r us gehaald. Kom ik thuis, lijkt het wel of er met een schuursponsje overheen was gegaan en er zaten allemaal rondjes op de dvd. Dat had ik nog nooit gezien bij een dvd. Ik terug, kreeg zonder problemen mijn geld terug, omdat ze de dvd niet meer hadden. Dus linea recta naar een andere winkel.

Joedammit
22-11-2004, 00:57
Enkele maanden geleden had bij de FRS in R'dam de dvd 'The Living Daylights' gekocht..(juist, omdat hij destijds moeilijk te vinden was).
Kom ik thuis de dvd was kapot...en niet zomaar stuk!

Er zat een scheur in de DVD! Je kon de dvd bijna in tweeën breken. (Wat ik natuurlijk niet deed...zo gek ben ik ook weer niet)

Natuurlijk gelijk bij een FRS in de buurt ingeruild...al hadden ze de dvd niet, moesten ze weer bestellen...maand later bleek dat het niet te bestellen was dus kon ik een andere dvd van de zelfde waarde uitzoeken... heel gedoe was het.

Peter van 't Wout
22-11-2004, 06:27
dat heb ik al een aantal keer gehad bij o.a. de Free Record Shop!
daar zijn de dvd's uit de doos en doen ze er later in!

ik koop daarom alleen nog maar bij MM en Fame,
daar zijn ze altijd in het plastic gesealed ,dus kans op beschadiging erg klein!

Paul IJsendijk
06-10-2005, 14:04
Zelf koop ik geen beschadigde dvd's.
Ik heb wel bij vanleest laatst een beschadigde hoes meegekregen.
Hierkwam ik thuis pas achter, een mail gestuurd en een paar dagen later een nieuw exemplaar in seal gekregen. (y)

Plengel
06-10-2005, 14:19
Aangezien er nu een flinke topickick gegeven is kan ik ook wel replyen :)

Het eerste wat ik doe als ik thuiskom met een vers-gekochte DVD is kijken of er geen krassen op de onderkant zitten en of het doosje geheel intact is. Daarna ga ik hem zo snel als ik kan kijken. Met de 4-Disc van "The Return Of The King" heb ik zelfs in de winkel gekeken of ie bekrast was of niet. Dit omdat daar toen veel verhalen over de rondte gingen.

Dennis Vansant
06-10-2005, 14:24
Goh, deze thread brengt wel nogal wat naar boven zo te zien... een keer denken.
Lord of the Rings EE heb ik van Bravo (dochteronderneming van FREE RECORD SHOP :p) en de 3de disc van TTT heeft nogal sterk de neiging om te brommen, vooral bij de Gollum documentaires :s

Sander V.
06-10-2005, 14:31
Laatst had ik Minority Report SE via FRS.nl besteld maar de DVD's waren erg beschadigd. Ben meteen naar de winkel gegaan en er werd een nieuwe besteld. (was niet op voorraad). Halve week later kon ik hem ophalen. Hij was niet 100% ''schoon'' maar wel goed. Hij speelde ook wel goed af. Kreeg er ook nog eens een slipcase bij die ik de 1e keer niet kreeg :wink: Gewoon goede service van de FRS.

chelk
29-07-2006, 00:43
Op 2 weken tijd; seizoen 2 (1/2 en 2/2) gekocht van CSI Miami gekocht in Media Markt Antwerpen, Batman & Robin en Batman Forever. Omdat ik mijn trein moest halen had ik de dvd's maar pas in de trein gecontroleerd. Beide boxen van CSI, 2 van de 3 dvd's vol lichte krassen en plakken op. De kartonnen slipcase van Batman & Robin gekreukt. Volgende dag gingen we op reis, na onze reis dvd's gaan ruilen. Batman niet meer in vooraad, CSI, 2 andere boxen voor geruild. In het service center gecontroleerd, weer al de dvd's beschadigd, geld teruggekregen. Om mijn Batman reeks te vervolledigen deze week gekocht in Extra Zone in St-Joris Winge, dvd,... gekrast (laatste exemplaar) andere film in ruil voor genomen, vandaag hem gaan halen in Extra Zone in Heist op den Berg. Dvd gecontroleerd, gekrast, andere in plaats gekregen zonder probleem.
Nu FNAC Wijnegem shopping center, 4 dvd's gekocht, waar onder een docu over 7 wereldwonderen. En ge kunt het al raden, een kras, willen laten omruilen, maar deze was de laatste. Hij vond die kras niet erg, ik als dvd liefhebber wel. Hij wou mij met die dvd naar huis sturen en als hij toch moest haperen kon ik hem ruilen. Dat wou ik niet (ik heb geen enkele dvd met een kras) en een dvd met een kras omruilen vind ik nogal sticky (ja die kras kan thuis gebeurt zijn). hem meerdere keren proberen wijsmaken dat ik die niet wou, hij vond dit belachelijk (ja dan kan ik alles terug nemen). Als je al ziet hoe verkopers in winkels met dvd's omgaan versta ik best dat er beschadegingen op dvd's komen. Hij gebruikt als onderlegger om op te schrijven,... een dvd!!!
Ik zal wel niet de enige zijn die zo nip is op zijn dvd's zeker?

Wizz-Art
29-07-2006, 07:07
Als de dvd in kwestie gewoon probleemloos afspeelt, heb ik er écht geen problemen mee hoor. Het is maar een mediadrager, het gaat mij erom dat hetgene wat erop staat te bezichtigen is :wink:

Dennis Vansant
29-07-2006, 08:46
Chelk, als ge toch in Heist gaat winkelen, doet dat dan in godsnaam toch niet in de Extrazone :) alles is beter dan dat :) wip even binnen bij de Bravo er vlakbij :)
En nee, het is mij ook opgevallen dat gewoonweg iedereen een job als verkoper bij een DVD-winkel kan krijgen. Laatst zocht er nog iemand op het forum een Belgische uitgave van Lola Rennt (de enige Europese uitgave met DTS track). Ik naar de winkel hier in de buurt en zag enkel de Nederlandse uitgave. Ik toch even aan de verkoper gevraagd of de Belgische er niet lag en toen was het een heen-en-weer van opmerkingen als "jamaar, het is toch dezelfde film" en "dat is de enige uitgave die ik ken, hoor".
Dan denk je bij jezelf "omg, wie ze daar achter de toog durven zetten" :)
Ik ben er zeker van dat 99% van alle members op dit forum véél geschikter zouden zijn als verkoper...

Albert Kostwinder
29-07-2006, 09:30
2x raak bij Play.com

Alien Quadroligggy ehh nog wat, klein scheurtje aan de binnenkant maar alle dvd's waren goed.

Hellraiser box. Op het oog niets te zien maar zodra ik deel 1 en 2 in de speler doe lijkt het wel een vliegtuig dat opstijgt. Gelukkig is dat zodra de film start over. Deel 3 hapert aan het eind van de film. Als je goed kijkt lijkt het wel alsof de dvd's wat bol staan.

Wel balen, maar om ze terug te sturen en om een nieuwe te vragen vind ik zo'n gedoe dat ik meestal denk, laat maar... Maar als het weer gebeurd ga ik dit wel doen.
Aan de andere kant heb ik ook wel eens een dubbele dvd opgestuurd gekregen van Play omdat ik opnieuw een had aangevraagd na een dikke twee weken te hebben gewacht..... staan we weer gelijk :oops:

Voor de rest enkel bij Lord of the Rings destijds, maar dat heeft MM toen netjes opgelost.

Asphyxion
29-07-2006, 10:05
Tot nu toe 1 keer bij CD-wow. DVD 2 van Crying Fist (R3) speelde niet helemaal goed af, DVD was dan ook tijdens het verzenden los geschoten en er zaten aardig wat krassen op.

1 mailtje was genoeg om de DVD terug te sturen, maar aangezien het alleen de extra's waren, had ik liever een voucher. Ik heb die dan uiteindelijk ook gekregen.

Ralfers
29-07-2006, 11:53
had seizoen 7 en 8 van Friends bij de V&D gekocht, gesealed. ik ga niet meteen alles achter elkaar kijken (was ook nog bezig met eerdere seizoenen :P). ben ik eindelijk (na een maand of anderhalf ofzo) bij seizoen 8 beland, wil ik disc 3 in m'n dvd speler schuiven, blijkt dit een disc 2 te zijn... een dubbele disc dus.. terug gegaan naar de V&D, meteen nieuwe gekregen, zelfs na zo'n lange tijd na aanschaf.. vond ik erg netjes :)

wezz
29-07-2006, 22:56
Ik had dit met dvds die ik op vakantie gekocht had, ik dacht, ze zitten in een verpakking , dus zal wel goed zitten.

Maar bij een paar was dat dus niet zo, mijn StarWars triologie, hoekjes beetje ingedeukt, ziet er erg ''gebruikt'' uit.
Ook bij mijn Godfather trilogie, een soort kras aan de zijkant, bij Jaws, de hoes, ziet er ook ''gebruikt'' uit. Dat verwacht je toch niet als je ze nieuw koopt.

slindenau
29-07-2006, 23:12
Wanneer ik iets 2e hands koop is het bijna nooit meer 100% 'mint'...dat is wel jammer, maar dit blijft gelukkig bij de verpakking. Dus de DVD's zelf zijn wel goed dan ;).

Echt beschadigde DVD's heb ik wel een paar keer meegemaakt ja, vooral bij de FRS met hun belachelijke leenbeleid.

Daarnaast ook wel eens een dvd met productiefout aangeschaft zoals LOTR ROTK Giftset of de Titanic Deluxe. Maar deze konden gelukkig zonder problemen gerolen worden :).

Blackthorne
01-08-2006, 11:25
1 keer bij de FRS: een gewone hoes die eruit zag alsof het in een plas water had gelegen.

1 bij Mediadis: een kartonnen hoes die eruit zag alsof ze hem tussen een deur hadden gehouden en dan de deur hadden dichtgewrongen.

In beide gevallen was de verpakking kreuk- en vlekloos, dus was het artikel beschadigd opgestuurd. Dat is nog veel lager dan een DVD bekrast krijgen omdat ie onderweg is losgeschoten.

Het is dus dat zowel FRS (vaak) als Mediadis (heel soms) goede aanbiedingen hebben, anders zou ik er niks meer bestellen.

Richard B.
16-08-2009, 16:01
Ik heb een vraag over beschadigde DVD's. Ik kom er net achter dat de 3e disc van mijn Decalogue-set 2 scheurtjes in de binnenste ring heeft. Om dat ik hem niet kan ruilen (de winkel waar ik hem kocht is failliet) vroeg ik me af hoe veilig het is om zo'n schijf nog te bekijken.

Khonnor
16-08-2009, 18:37
Ik heb vorig jaar de The Complete Collection van Will&Grace gekocht uit Amerika. Doordat de dvd's in een soort kartonnen hoes zijn geschoven heb ik veel van de schijfjes problemen tijdens het afspelen. De disc blijft hangen of slaat een paar seconden over of speelt soms helemaal niet. Erg vervelend en jammer.

DVD Watcher
16-08-2009, 19:02
Ik heb ook wel eens meegemaakt dat ik een beschadigde DVD aantrof, nadat ik hem thuis uitpakte, en dat is dan balen, want dan kan je weer terug naar de winkel.

Wat ik nu doe (bij winkelaankopen tenminste) is elke DVD of Blu Ry of CD goed nakijken op krassen etc, en als ik dan er 1 tegenkom die beschadigd is, laat ik die meteen omruilen.

Want heb geen zin om thuis te moeten komen, de fouten te moeten constateren, en weer terug te moeten gaan in de winkel.

Dus nu bij iedere aankoop vraag ik dat ik de dvds eerst ff goed mag controleren, alvorens ze in de doosjes worden gedaan.

Dan kost dat misschien wat tijd, ook al staan er meerdere mensen, maar dat interesseert me dan ff niks.

Als ik mn geld uitgeef aan iets, dan wel graag aan goed materiaal.

Bij online aankopen gaat dat niet, maar mocht ik iets constateren wat niet goed is, wordt er gemaild naar hun en meestal is dat dan snel verholpen.

Het volgende is misschien ff Off Topic, maar wel een goede tip lijkt me voor mensen die DVD's hebben in Steelbook of MetalCase verpakkingen :

Ik doe mijn Steelbox/Metalcase DVD's als ik thuis ben gelijk in een hoesje als deze : http://www.opusshop.de/images/prod/DVDSEAL100_300.jpg

Deze koop ik bij Opusshop.nl, en daar kosten deze sleeves (hoesjes) maar 2,30 euro voor 100 stuks!

Dat vind ik geen geld, en zo blijven mijn Steelbook en MetalCase altijd vrij van beschadigingen.

Want die uitvoeringen raken al gauw beschadigd en dat blijf ik op deze manier gelukkig voor.

Lijkt mij dus een goede oplossing om beschadigingen te voorkomen.

Timmio
02-09-2009, 13:22
slimme oplossing!

Zelf had ik een keer een film (Hey DJ, lang geleden dus;)) gekocht die ook zwaar onder de krassen zat en waar ik pas later achterkwam. De dvd speler deed er weinig mee maar m'n computer pakte hem nog wel... Nu zit ik dus met een kopie in een origineel hoesje, heel apart...

Martin Z.
02-09-2009, 19:32
Antwoord op de topictitel: Ja, van een forumlid hier met 5 sterren :o Ding zag eruit alsof hij ergens op Ground Zero was gevonden..

.:Quadran:.
02-09-2009, 20:20
Ik heb het al 3 keer meegemaakt met nieuwe originele dvd's van Limelight (Engelse detectives). Natuurlijk had ik allang m'n kasticket weggegooid ...