PDA

Bekijk de volledige versie : Verpakkings irritatie



Cyrus the Virus
24-04-2005, 14:31
Ik weet niet of er al zo'n topic is, dus ik open er maar een.

Wat ik altijd erg irritant vind is bij digipacks dat er dan op de plek waar de dvd zit 4 soort inkepingen zijn waar je de dvd door kan omhoog liften, maar de onderste 2 daar zit dan een plastic rand voor, wat is dat nou voor onzin. Via die wil ik de dvd er altijd uithalen, maar dan gaan ze er een plastice rand voor doen zodat het via die niet kan. :?

Qzyn
24-04-2005, 14:55
Waar ik me aan stoor is het zeer moeilijk verwijderbare plakband (met daarop de DVD titel) waarmee R1 DVD-doosjes hermetisch zijn afgesloten, veelal ook nog op 3 zijden bevestigd. Het kost een heleboel gepeuter en soms ook nog beschadigingen aan het doosje om dat te verwijderen.

Of discs die zo stevig in de inlay van het DVD doosje zitten, dat ze alleen met 'geweld' los te krijgen zijn, zodat de disc bij het er uithalen helemaal doorbuigt, bijna tot knappens toe. :roll:

Roy K.
24-04-2005, 15:23
Bij mij is er een nieuwe erritatie bijgekomen... Ik zag dat de dvd's van AsiaMania eindelijk weer eens tekoop waren bij de FRS etc. dus ik kijken voor de wat oudere titels die door hun zijn uitgegeven en wat zie ik... :? Zijn zowel de nieuwe als de oude titels voorzien van reclame voor Asian Screen en dat niet met een sticker nee de hele hoes zit er onder... Per toeval kwam ik nog een liefhebber van Asian Cinema tegen die het ook al een groooote teleurstelling vond. Waarom doen ze nou geen verwijderbare stickers op de hoes of iets dergelijks net als bij Oldboy 3disc het geval was...

flix
24-04-2005, 15:40
het ergste wat ik vind is toch wel de foute aanduiding van de veel te grote 2 disc versie balkje boven aan de hoes.
zoiets verziek heel de sfeer van je hoes en het kan toch wel subtieler aan de zijkant ofziets.
en dan heb ik niej eens gehad over de achterkant van de hoezen :evil: en de stickers , de stickers die er net niet af willen die dan zo lijmlaag achterlaten :evil: :evil: :evil: :evil:
waarom plakken ze die dingen niet later erop als de dvd in de seal zit geen probleem lijk me.
maar zo kan j nog wel doorgaan aan ergenissen denk ik....?

Hotse
24-04-2005, 15:45
het ergste wat ik vind is toch wel de foute aanduiding van de veel te grote 2 disc versie balkje boven aan de hoes.
zoiets verziek heel de sfeer van je hoes en het kan toch wel subtieler aan de zijkant ofziets.

vooral bij RCV ja :evil:

Dennis T.
24-04-2005, 15:48
http://217.148.171.144/ProductImages/autoimport/743200_743299/000000p743278_front.jpg

Idd, ik walg van dat soort lelijke onzin op een hoes.
Net zoals bij de SE van Se7en, staat er ontzettend groot op de zijkant 'For sale only' ofzo :?

Cyrus the Virus
24-04-2005, 16:29
Of slipcases die erg strak zitten, zoals bij Donnie Darko DC (als ik me niet vergis).

Henk van der Weerdt
24-04-2005, 17:22
Schindler's List Giftset van plexiglas. Heeft iemand deze zonder schade?? :?

slindenau
24-04-2005, 17:47
Of slipcases die erg strak zitten, zoals bij Donnie Darko DC (als ik me niet vergis).
Mijn Se7en slipcase zit ook erg strak.

En er staat in koeienletters op de zijkant "Strictly for sale" :(.

Wim S.
24-04-2005, 17:54
Schindler's List Giftset van plexiglas. Heeft iemand deze zonder schade?? :?

Die heb ik zonder enige vorm van beschadiging :wink: , was goed verpakt door soon.

Cyrus the Virus
24-04-2005, 17:55
Ja, maar bij Se7en zitten er nog 2 halve rondjes om de dvd eruit te trekken, dus dan is het opzich niet zo erg. Maar bij Donnie Darko DC zit er maar 1 half rondje, en da's lastig.

Cyrus the Virus
24-04-2005, 17:57
Schindler's List Giftset van plexiglas. Heeft iemand deze zonder schade?? :?
Is dat deze versie? http://www.vanleest.nl/pages/productview.asp?productid=421805#
Die is bij Van Leest 40 euro, en bij de FRS 65 euro. :shock:

Mathieu Ghekiere
24-04-2005, 17:58
Schindler's List Giftset van plexiglas. Heeft iemand deze zonder schade?? :?

Nope, hem eruit halen was nogal problematisch maar toen ik hem er terug wou insteken, onderkant kapot...
Degene die het ontworpen heeft, heeft het waarschijnlijk nooit zelf getest.

Martijn Beunk
24-04-2005, 18:13
Waar ik me aan stoor is het zeer moeilijk verwijderbare plakband (met daarop de DVD titel) waarmee R1 DVD-doosjes hermetisch zijn afgesloten, veelal ook nog op 3 zijden bevestigd. Het kost een heleboel gepeuter en soms ook nog beschadigingen aan het doosje om dat te verwijderen.

Of discs die zo stevig in de inlay van het DVD doosje zitten, dat ze alleen met 'geweld' los te krijgen zijn, zodat de disc bij het er uithalen helemaal doorbuigt, bijna tot knappens toe. :roll:

Die zijn inderdaad extreem irritant. Heb laatst gewoon een doosje kapot moeten maken op bij de dvd te kunnen. Kostte mij gewoon een hoes :evil:

Johan van den D.
24-04-2005, 18:16
Wat ik altijd erg irritant vind is bij digipacks dat er dan op de plek waar de dvd zit 4 soort inkepingen zijn waar je de dvd door kan omhoog liften, maar de onderste 2 daar zit dan een plastic rand voor, wat is dat nou voor onzin. Via die wil ik de dvd er altijd uithalen, maar dan gaan ze er een plastice rand voor doen zodat het via die niet kan. :?Ik heb dus exact hetzelfde probleem als jij hier omschrijft.

Frank
24-04-2005, 18:33
Schindler's List Giftset van plexiglas. Heeft iemand deze zonder schade?? :?
Is dat deze versie? http://www.vanleest.nl/pages/productview.asp?productid=421805#
Die is bij Van Leest 40 euro, en bij de FRS 65 euro. :shock:

Alleen de Amerikaanse versie heeft plexiglas. De rest niet.

Marco Dubbeldam
24-04-2005, 18:45
De verpakking van de NL uitgave van Schindler's List vind ik ook vreselijk onhandig. Het ziet er opzich wel mooi uit, maar het is vreselijk onpraktisch. De eerste keer dat ik de dvd uit de hoes probeerde te krijgen had ik geen idee hoe dat moest, dus ik had meteen de hoes al wat beschadigd. Nu kan ik de digi-pack alleen met moeite weer terug in zn slipcase krijgen... :?

Het is een beetje moeilijk uit te leggen waarom deze uitgave nou zo onhandig is, maar degene die hem ook bezitten begrijpen vast wel wat ik bedoel. :)

Frank
24-04-2005, 18:54
De verpakking van de NL uitgave van Schindler's List vind ik ook vreselijk onhandig. Het ziet er opzich wel mooi uit, maar het is vreselijk onpraktisch. De eerste keer dat ik de dvd uit de hoes probeerde te krijgen had ik geen idee hoe dat moest, dus ik had meteen de hoes al wat beschadigd. Nu kan ik de digi-pack alleen met moeite weer terug in zn slipcase krijgen... :?

Schindler's List heeft inderdaad een onhandige verpakking. Wel mooi, maar onhandig. Ik krijg de digipack ook niet meer terug in de slipcase.

Schindler's List is trouwens nu ook verkrijgbaar in een keepcase!

Joost v.d. Ham
24-04-2005, 18:55
De slipcase van Twin Peaks.....bijna onmogelijk om deze meerdere keren uit te pakken zonder de kartonnen inhoud te beschadigen.

Het bobbels op het plastic die ik vaak bij R1 releases tegenkom, volgens mij een verpakkingfout :?

MGdutch
24-04-2005, 18:58
De slipcase van Twin Peaks.....bijna onmogelijk om deze meerdere keren uit te pakken zonder de kartonnen inhoud te beschadigen.


Helemaal mee eens, het karton was al na de eerste keer een beetje beschadigd :(

Marco Dubbeldam
24-04-2005, 18:58
De slipcase van Twin Peaks.....bijna onmogelijk om deze meerdere keren uit te pakken zonder de kartonnen inhoud te beschadigen.

Daar geef ik je helemaal gelijk in! Bij mij is de kartonnen inhoud van Twin Peaks door de slipcase ook wat beschadigd... :(

MatrixTom
24-04-2005, 19:03
De verpakking van de NL uitgave van Schindler's List vind ik ook vreselijk onhandig. Het ziet er opzich wel mooi uit, maar het is vreselijk onpraktisch. De eerste keer dat ik de dvd uit de hoes probeerde te krijgen had ik geen idee hoe dat moest, dus ik had meteen de hoes al wat beschadigd. Nu kan ik de digi-pack alleen met moeite weer terug in zn slipcase krijgen... :?

Schindler's List heeft inderdaad een onhandige verpakking. Wel mooi, maar onhandig. Ik krijg de digipack ook niet meer terug in de slipcase.

Schindler's List is trouwens nu ook verkrijgbaar in een keepcase!


Ik haal gewoon dat klepje vooraan, dat met velcro vastzit, los... kantel de digipack en de slipcase glijdt er zo uit... Om het er in te krijgen... klepje met velcro eerst losmaken ;)

Of gaat het bij mijn exemplaar gewoon gemakkelijk? ;)

Lex v/d Moolen
24-04-2005, 19:09
Schindler's List Giftset van plexiglas. Heeft iemand deze zonder schade?? :?

Die heb ik zonder enige vorm van beschadiging :wink: , was goed verpakt door soon.Bij mij ook, gelukkig.

Die plakstrippen op de R1 keepcases snijd ik altijd met een scherp mesje in de lengterichting doormidden (in de naad van het doosje dus)
Daarna voorzichtig lospeuteren vanuit de net gesneden kant

Albert
24-04-2005, 19:26
Schindler's List Giftset van plexiglas. Heeft iemand deze zonder schade?? :?

ik niet in elk geval :cry:

Jaap22
24-04-2005, 19:34
Schindler's List Giftset van plexiglas. Heeft iemand deze zonder schade?? :?

ik niet in elk geval :cry:

Een miniscuul barstje.. valt totaal niet op. Valt dus 100% mee in tegenstelling tot wat er bij de release allemaal aan beschadigingen gemeld werd.

En inderdaad Twin Peaks.. het ziet er mooi uit, maar is verrekte onhandig.

Die Absolutely Fabulous Box is ook een slap ding. Na een paar keer gaat dat plastic een beetje los en vouwt ie niet goed meer op, is een heel geklooi.

Hotse
24-04-2005, 19:56
De verpakking van de NL uitgave van Schindler's List vind ik ook vreselijk onhandig. Het ziet er opzich wel mooi uit, maar het is vreselijk onpraktisch. De eerste keer dat ik de dvd uit de hoes probeerde te krijgen had ik geen idee hoe dat moest, dus ik had meteen de hoes al wat beschadigd. Nu kan ik de digi-pack alleen met moeite weer terug in zn slipcase krijgen... :?

Schindler's List heeft inderdaad een onhandige verpakking. Wel mooi, maar onhandig. Ik krijg de digipack ook niet meer terug in de slipcase.

Schindler's List is trouwens nu ook verkrijgbaar in een keepcase!


Ik haal gewoon dat klepje vooraan, dat met velcro vastzit, los... kantel de digipack en de slipcase glijdt er zo uit... Om het er in te krijgen... klepje met velcro eerst losmaken ;)

Of gaat het bij mijn exemplaar gewoon gemakkelijk? ;)

Zo doe ik dit ook altijd hoor :D

Mijn digipack van Fight Club gaat ook behoorlijk stroef, er zitten bijna deuken in de plaatsen waar ik mijn duimen heb :? van het trekken....

Martin Stanneveld
24-04-2005, 20:00
De verpakking van de NL uitgave van Schindler's List vind ik ook vreselijk onhandig. Het ziet er opzich wel mooi uit, maar het is vreselijk onpraktisch. De eerste keer dat ik de dvd uit de hoes probeerde te krijgen had ik geen idee hoe dat moest, dus ik had meteen de hoes al wat beschadigd. Nu kan ik de digi-pack alleen met moeite weer terug in zn slipcase krijgen... :?

Het is een beetje moeilijk uit te leggen waarom deze uitgave nou zo onhandig is, maar degene die hem ook bezitten begrijpen vast wel wat ik bedoel. :)

Ik begrijp jou volkomen :P
Feit is wel dat het een van de mooiste NL digipacks is. :)

Ron kars
24-04-2005, 20:42
MEest voorkomende irritaties: TE GROTE BALKEN Met Limited edition director's extended cut special dvd collectors 2-disc fantastic kitchen-sink edition. reclame voor prijsvragen die op de hoes gedrukt is, terwijl de prijsvraag december 2001 afloopt. Quotes van filmcritici van onbekende bladen als "de vleutense courant" etc, die met lettergrootte 62 op de cover "prijken".


Zo dat lucht op.

Chris Hoogeveen
24-04-2005, 20:53
Ik vind vooral de gele balken van RVC spuuglelijk.

Harry stadman
24-04-2005, 21:04
De verpakking van de NL uitgave van Schindler's List vind ik ook vreselijk onhandig. Het ziet er opzich wel mooi uit, maar het is vreselijk onpraktisch. De eerste keer dat ik de dvd uit de hoes probeerde te krijgen had ik geen idee hoe dat moest, dus ik had meteen de hoes al wat beschadigd. Nu kan ik de digi-pack alleen met moeite weer terug in zn slipcase krijgen... :?

Schindler's List heeft inderdaad een onhandige verpakking. Wel mooi, maar onhandig. Ik krijg de digipack ook niet meer terug in de slipcase.

Schindler's List is trouwens nu ook verkrijgbaar in een keepcase!

Die heeft volgens mij iedereen wel wat beschadigd of ingescheurd!

Ook die enorme stickers die je vaak op dvd's ziet! soms gemakkelijk te verwijderen, soms kost het je een verpakking! :?


Of discs die zo stevig in de inlay van het DVD doosje zitten, dat ze alleen met 'geweld' los te krijgen zijn, zodat de disc bij het er uithalen helemaal doorbuigt, bijna tot knappens toe.

Gelukkig zijn de meeste nieuwe keepcases sterk verbeterd op dit punt en gaan ze er nu veel gemakkelijker uit. :wink:

Rob Eric Blank
25-04-2005, 08:37
Mijn Schindler's List Digi-Pack is beschadigd, door het in de hoes stoppen. Karton is onderop een beetje beschadigd, terwijl ik die er misschien 5 keer heb uitgehaald. Baal daar van.

Stickers zijn ook vreselijk irritant. Once Upon a Time in America had zo'n Dolby 5.1 sticker op de uiterst mooie hoes. Moet je weer heel erg je best doen om deze niet te beschadigen. Net als de vervelende 3 voor 33 Euro stickers bij de FRS, maar daarom bestel ik die alleen via het internet.

e_vanveen
25-04-2005, 08:54
De CSI-miami slipcases zijn ook een RAMP!! :evil:

helemaal deel 1 van Season 1

Albert Kostwinder
25-04-2005, 09:14
Pitch Black DC r1. Als je de lipjes aan de zijkant niet zijn opgevallen krijg je hem met geen mogelijkheid open (zoals ik dus in eerste instantie....haha) :wink:

Mikeymo
25-04-2005, 09:35
Bij de R1 uitgave van Bottom (ale seizoenen) zat de beveiligingstrip onder het transparante plastic van de digicase. Niet alleen enorm moeilijk te verwijderen, de verpakking is tijdens het verwijderen ook nog eens beschadigd... en dat terwijl er al basrten in het plastic zaten... nou ja, de schijfjes waren iig goed

Caledonians
25-04-2005, 10:21
Heb sowieso een hekel aan stickers op dvd hoezen. Laatst nog bij ESOTSM 3 disc. Verder ook andere irritaties die hier al zijn genoemd zoals "strictly for sale" op de zijkant van Se7en digipack. En de onhandige verpakkingen van Schindler's List en Twin Peaks.

Cheiron
25-04-2005, 10:29
De Schindlers List R2NL Digipack is inderdaad vreselijk om open te maken.
Toen ik voor de eerste keer de dvd eruit wilde halen dacht ik even dat ik een debiel was ofzo. Wat vragen op internet bevestigde mijn vermoeden gelukkig niet ;)

Coen P.
25-04-2005, 11:20
enkele irritaties:

- bubbels in plastic in regio 1 hoezen
- hermitsch afgesloten regio 1 hoezen door stickerseals aan 3 kanten
- kleine klepjes in keepcase (veeal regio 1 hoezen)
- quotes op de hoes van de veronica gids of de hitkrant
- movieminutes stickers op de hoes zelf
- stickers op het plastic ("best buy" e.d.)
- de SL plexiglas grap
- de CSI en Twin Peaks slipcases
- RCV. (hekel aan alles wat ze doen)

oftewel, veel wat jullie ook vinden

+ punt --> de SE (digipackjes) van MGM. Hun "Special Edition" tekst (zoals bij ronin / get shorty e.d.) vind ik wel mooi.

gr Coen

jan_tran
25-04-2005, 11:24
+ punt --> de SE (digipackjes) van MGM. Hun "Special Edition" tekst (zoals bij ronin / get shorty e.d.) vind ik wel mooi.

gr Coen

Idd, de MGM tekst van S.E vind ik ook wel stijvol (gaat mooi met mijn andere MGM S.E's samen). Jammer dat ze in NL de digipacks niet uitbrengen maar in keepcase.

Coen P.
25-04-2005, 11:41
+ punt --> de SE (digipackjes) van MGM. Hun "Special Edition" tekst (zoals bij ronin / get shorty e.d.) vind ik wel mooi.

gr Coen
Jammer dat ze in NL de digipacks niet uitbrengen maar in keepcase.

Klopt, maar de uk versies hebben (vaak) wel NL subs. Dit geldt iig voor ronin en get shorty. Ik zou dus altijd voor de r2 uk gaan!

gr Coen

Eddie
25-04-2005, 13:59

De leeftijdsaanduiding op de zijkanten van R1 en R2UK zijn veel te groot, niet om aan te zien :shock:

rene81
25-04-2005, 15:36
Zo ook de mooie 'gele' Rcv-balkjes bovenaan met daarin het aantal 'discjes' ... en vooral wat ik afgelopen weekend zag bij van Leest :

http://217.148.171.144/ProductImages/autoimport/733100_733199/000000p733153_front.jpg

Die verschrikkelijk grote 'Asiamania / Asian Screen' reclame van MTV... man wat is dat LELIJK!! Op de zijkant zijn ze bijna nog vergeten om de titel van de film er op te zetten..omdat dat 'Asiamania / Asian Screen' plaatje er ook nog eens bijmoest! :shock:

xirow
25-04-2005, 16:46
Wat ik altijd erg irritant vind is bij digipacks dat er dan op de plek waar de dvd zit 4 soort inkepingen zijn waar je de dvd door kan omhoog liften, maar de onderste 2 daar zit dan een plastic rand voor, wat is dat nou voor onzin. Via die wil ik de dvd er altijd uithalen, maar dan gaan ze er een plastice rand voor doen zodat het via die niet kan. :?Ik heb dus exact hetzelfde probleem als jij hier omschrijft.

Ik ook :) Gisteren toen ik Eternal Sunshine uit de hoes wilde pakken nog. Waarom kan ik de dvd nou niet gewoon via de onderkant pakken als ik dat graag wil...

Verder vind ik de widescreen collection balk van Paramount in alle kleuren van de regenboog behoorlijk lelijk. En inderdaad Strictly for Sale / uitsluitend bestemd voor verkoop op Universal dvd's.

Frank
25-04-2005, 16:58
En inderdaad Strictly for Sale / uitsluitend bestemd voor verkoop op Universal dvd's.

Gelukkig is Universal daar al een tijd mee gestopt.

Eddie
25-04-2005, 17:16
En inderdaad Strictly for Sale / uitsluitend bestemd voor verkoop op Universal dvd's.

Gelukkig is Universal daar al een tijd mee gestopt.
en als Columbia dan ook nog ff stopt met die lelijke PS2 reclame onder op de zijkant, zijn we bijna weer gelukkig :wink:

slindenau
25-04-2005, 17:20
En inderdaad Strictly for Sale / uitsluitend bestemd voor verkoop op Universal dvd's.

Gelukkig is Universal daar al een tijd mee gestopt.
en als Columbia dan ook nog ff stopt met die lelijke PS2 reclame onder op de zijkant, zijn we bijna weer gelukkig :wink:
Die PS2 reclame vind ik wel het aller-belachelijkste wat ze op een DVD kunnen zetten. Ik heb een berg Columbia/Tristar DVD's, het is werkelijk niet om aan te zien.

Chris Hoogeveen
25-04-2005, 17:26
Waar ik mij ook aan erger:
Bij de MIB box zitten er 3 'gewone' discs in en de 4e is er een ala friends. Wees een beetje consistent denk ik dan!

slindenau
25-04-2005, 17:38
Hoe bedoel je? Een dual sided?
Daar heb ik persoonlijk niet zo'n probleem mee.

Hotse
25-04-2005, 17:55
Waar ik mij ook aan erger:
Bij de MIB box zitten er 3 'gewone' discs in en de 4e is er een ala friends. Wees een beetje consistent denk ik dan!

Ja precies! de eerste 3 discs hebben een mooie sticker als opdruk, en de 4e is dan gewoon blanco :? ... beetje vreemd

slindenau
25-04-2005, 19:01
Waar ik mij ook aan erger:
Bij de MIB box zitten er 3 'gewone' discs in en de 4e is er een ala friends. Wees een beetje consistent denk ik dan!

Ja precies! de eerste 3 discs hebben een mooie sticker als opdruk, en de 4e is dan gewoon blanco :? ... beetje vreemd
Niet blanco.
Aan beide kanten bedrukt met data (Fullscreen en Widescreen). Misschien wat overbodig, maar wel leuk voor mensen die nog een 4:3 tv hebben.

En het is niet de 4e maar de 1e disc, deze "blanco" is de 1e disc van MIB I.

expo
25-04-2005, 19:13
nog enkele irritatiepunten:

- Movieminutes Sticker ONDER de doorschijnende cover !! (snap het wel, maar wie verzint het)
- DVD doosjes waar je de DVD maar niet uit krijgt zonder te beschadigen ("Star Trek DS9" iemand, of "In de Gloria" voor België, er zijn er nog)
- Band Of Brothers TIN is ook niet erg kindvriendelijk
- Groot DTS logo als de enige DTS track FRANS is !! AARG

...en enkele die al genoemd zijn.

Roeland
27-04-2005, 08:11
Die grote sticker op de achterkant van de Indiana Jones Box. Bij mij zijn er allemaal luchtbubbels onder gekomen. Heeft iemand wel eens geprobeerd deze enorm grote sticker te verwijderen?

Martin Z.
27-04-2005, 08:33
Stickerirritatie staat bij op de eerste plaats...

The Shield - The Complete First Season: prachtige box maar met een grote gele sticker met geblaat over hoeveel emmy-nominaties hij wel niet gehad heeft... Nou mooi niet dat je die sticker er vanaf krijgt! :(

Caledonians
27-04-2005, 08:36
Die grote sticker op de achterkant van de Indiana Jones Box. Bij mij zijn er allemaal luchtbubbels onder gekomen. Heeft iemand wel eens geprobeerd deze enorm grote sticker te verwijderen?

Jazeker! Bij mij is die eraf en er zit een mooie Indiana Jones opdruk onder...

Seth__Gekko
27-04-2005, 08:42
Sja die stickers ook hè, heeel rustis zodat het papier het van de lijm wint, anders heel simpel de sticker nog eens over het residu plakken dan haal je de restjes erg makkelijk weg.....er blijven natuurlijk uitzonderingen hè.

Bas van Dijk
27-04-2005, 08:45
Die grote sticker op de achterkant van de Indiana Jones Box. Bij mij zijn er allemaal luchtbubbels onder gekomen. Heeft iemand wel eens geprobeerd deze enorm grote sticker te verwijderen?

Ja, deze ging er bij mij probleemloos vanaf...

Roeland
27-04-2005, 08:46
Die grote sticker op de achterkant van de Indiana Jones Box. Bij mij zijn er allemaal luchtbubbels onder gekomen. Heeft iemand wel eens geprobeerd deze enorm grote sticker te verwijderen?

Jazeker! Bij mij is die eraf en er zit een mooie Indiana Jones opdruk onder...

Gaat dat eenvoudig, of heb je de fohn moeten gebruiken?

Caledonians
27-04-2005, 08:48
Die grote sticker op de achterkant van de Indiana Jones Box. Bij mij zijn er allemaal luchtbubbels onder gekomen. Heeft iemand wel eens geprobeerd deze enorm grote sticker te verwijderen?

Jazeker! Bij mij is die eraf en er zit een mooie Indiana Jones opdruk onder...

Gaat dat eenvoudig, of heb je de fohn moeten gebruiken?

Is al een tijd geleden maar volgens mij heb ik geen fohn hoeven te gebruiken. Gewoon heel langzaam met geduld de sticker eraf halen.

Evil Hobbit
27-04-2005, 08:55
Oh god ja, die k*t stickers altijd. En zoals genoemd die movieminutes onder het plastic van de keepcase. Voor de rest is al zeer veel genoemd maar wat ik zelf ook ontzetten k*t vind is wanneer de distributeur midden in een reeks van stijl veranderd. Buena Vista anyone? Wel slipcover geen slipcover, classic of classics, wel 2 disc geen 2 disc, wisselende plaatsing van icoontjes op de rug van de hoes waardoor er een ware golvende beweging ontstaat in de kast, het plotseling toevoegen van een glanzende beveiligingssticker op de rug van de cover die altijd op verschillende hoogtes zit etc etc...
Warner die ineens stopt met het uitgeven digipacks; dag harry potter digipack eenheid. Bij de Treasures R2, eerst uitgeven zonder tin dan weer met. Bij de R1's het langzaam verdwijnen van details; de nummering verdwijnd van de tin, de band om de tin komt te vervallen, de opdruk op de achterkant van de tin wordt vervangen door een LOS kartonnetje, de keepcases in de tins zijn ineens wit geworden....

zucht....

Oscar P.
27-04-2005, 08:57
Stickerirritatie staat bij op de eerste plaats...

The Shield - The Complete First Season: prachtige box maar met een grote gele sticker met geblaat over hoeveel emmy-nominaties hij wel niet gehad heeft... Nou mooi niet dat je die sticker er vanaf krijgt! :(

Die sticker is inderdaad verschrikkelijk!!

Normaal gesproken krijg ik stickers er zonder problemen af maar deze...!! :evil: :evil:

De sticker is weg maar de verpakking is heel kwetsbaar, er zittel allemaal deuken (van m'n nagel) in. :x :evil:

Martin Z.
27-04-2005, 09:01
Stickerirritatie staat bij op de eerste plaats...

The Shield - The Complete First Season: prachtige box maar met een grote gele sticker met geblaat over hoeveel emmy-nominaties hij wel niet gehad heeft... Nou mooi niet dat je die sticker er vanaf krijgt! :(

Die sticker is inderdaad verschrikkelijk!!

Normaal gesproken krijg ik stickers er zonder problemen af maar deze...!! :evil: :evil:

De sticker is weg maar de verpakking is heel kwetsbaar, er zittel allemaal deuken (van m'n nagel) in. :x :evil:

ik ga maar weer een poging wagen... heb alleen net mijn nagels geknipt (zucht)

Roeland
27-04-2005, 09:29
Die gele sticker op the Shield is er bij mij goed afgegaan door met een fohn erop te blazen en vervolgens heel voorzichtig de sticker te verwijderen. Je ziet er niets meer van... :D

TomVDJ
27-04-2005, 11:54
Ook bij mij staat de stickers op nummer één wat irritatie betreft. En dan vooral de Movie Minutes stickers die NIETS, maar dan ook NIETS met de DVD op zich te maken hebben. Stickers die over de DVD gaan (Dolby sound, special edition, extra dit of dat...) storen me niet zo erg en laat ik gewoon plakken omdat het nu éénmaal bij de DVD hoort.

Verder stoor ik me ook aan beschadigingen binnenin digipacks. Je mag in de winkel dan nog zo goed uitkijken, thuis kan je dan nog vaststellen dat het gedeelte dat inschuift, beschadigd is.

Als laatste heb ik nog één specifieke frustratie: de R2 Digipack Special Edition versie van Saving Privat Ryan houdt de DVD's niet op zijn plaats. Er is blijkbaar iets mis met het bevestigingsmechanisme dat te klein is, waardoor de DVD's niet vast blijven zitten. Zijn er mensen die deze versie hebben (deze dus: http://images-eu.amazon.com/images/P/B0002XP08W.02.LZZZZZZZ.jpg ) en waarbij de DVD's WEL goed vast zitten?

Richard68
27-04-2005, 12:17
Warner heeft bij Smallville seizoen 3 haar verpakking ook gewijzigd in een hoogst irritante.

De schijven zijn nu zo verpakt dat schijf 2 half onder schijf 1 ligt. Wil je dus de tweede schijf gaan kijken moet je eerst altijd de eerste schijf eruit tillen.

De oude methode waarbij de schijven gewoon apart zaten was een stuk praktischer zeker bij series.

Debbus
27-04-2005, 13:20
nog enkele irritatiepunten:
- Groot DTS logo als de enige DTS track FRANS is !! AARG


Om welke films gaat het dan? De films met franse DTS die ik heb, zijn ook franse films... en die wil ik ook niet in een andere taal horen.
Ik heb ook een DVD met engelse 5.1 terwijl het een origineel gesproken duitse film is. Maar de duitse tracks is slechts 2.0...

Joost van Hoek
27-04-2005, 14:37
Warner heeft bij Smallville seizoen 3 haar verpakking ook gewijzigd in een hoogst irritante.

De schijven zijn nu zo verpakt dat schijf 2 half onder schijf 1 ligt. Wil je dus de tweede schijf gaan kijken moet je eerst altijd de eerste schijf eruit tillen.

De oude methode waarbij de schijven gewoon apart zaten was een stuk praktischer zeker bij series.

Dat is bij de R1 versie van seizoen 2 ook al zo. Vrij irritant inderdaad, en dat alleen maar om de box iets minder dik te maken.

Ron kars
27-04-2005, 15:09
Aan beide kanten bedrukt met data (Fullscreen en Widescreen). Misschien wat overbodig, maar wel leuk voor mensen die nog een 4:3 tv hebben.

Niks leuk, moeten maar films in het juiste formaat kijken in plaats van een verkrachte pan&scan versie.

Frank
27-04-2005, 15:22
nog enkele irritatiepunten:
- Groot DTS logo als de enige DTS track FRANS is !! AARG


Om welke films gaat het dan? De films met franse DTS die ik heb, zijn ook franse films... en die wil ik ook niet in een andere taal horen.
Ik heb ook een DVD met engelse 5.1 terwijl het een origineel gesproken duitse film is. Maar de duitse tracks is slechts 2.0...

Een paar voorbeelden van films met DTS enkel in het Frans:

- Along Came Polly
- Carlito's Way SE
- Casper
- Die Hard with a Vengeance SE
- Jurassic Park III
- Monty Python: The Meaning of Life
- The Nightmare Before Christmas SE
- Schindler's List
- Spartacus SE
- Star Trek: Generations SE
- The Terminal

slindenau
27-04-2005, 15:39
Aan beide kanten bedrukt met data (Fullscreen en Widescreen). Misschien wat overbodig, maar wel leuk voor mensen die nog een 4:3 tv hebben.

Niks leuk, moeten maar films in het juiste formaat kijken in plaats van een verkrachte pan&scan versie.
Voor een liefhebber misschien wel ja, maar "normale" filmkijkers zien liever een vol beeld dan de widescreen versie.

En de regisseur houdt meestal rekening met 4:3 transfers, dus je krijgt geen verkrachte versie.

Corleone
27-04-2005, 16:42
Ook wel enigszins frapant te noemen:

Een dvd (Cotton Club) waar achterop met koeienletters staat "EXTRA: Trailer". Echter, geen trailer gevonden op de dvd..

Geen ramp ofzo, maar zet het er dan ook niet op.

manasse van de velde
27-04-2005, 18:59
De CSI-miami slipcases zijn ook een RAMP!! :evil:

helemaal deel 1 van Season 1

idd, helemaal mee eens. Net zoals die slipcase van twin peaks.

Marc Raps
27-04-2005, 19:04
Ik vind 't bij RCV titels altijd zo loos dat ze het beeldformaat op tig verschillende manieren vermelden, zodat 't net lijkt alsof 't heel wat is.
Dan staat 'r zoiets van:

BEELD
- 16:9
- 2,35:1
- Anamorf
- Letterbox

Mafketels. :?

slindenau
27-04-2005, 19:12
Toch niet tegelijk, want dat kan niet echt ;).

Marc Raps
27-04-2005, 19:29
Ja dat is 't 'm juist. Ik weet namelijk 100% zeker dat ze regelmatig zowel 16:9 als 2,35:1 als beeldformaat aanduiden, omdat 't dan een anamorfe transfer is van een Panavision film.

slindenau
27-04-2005, 19:32
Ik doelde eerder op Widescreen & Letterbox tegelijk. 16:9 en 2.35:1 staan wel eens vaker samen op een DVD, die staan beide voor Widescreen...

Richard68
27-04-2005, 20:23
Aan beide kanten bedrukt met data (Fullscreen en Widescreen). Misschien wat overbodig, maar wel leuk voor mensen die nog een 4:3 tv hebben.

Niks leuk, moeten maar films in het juiste formaat kijken in plaats van een verkrachte pan&scan versie.
Voor een liefhebber misschien wel ja, maar "normale" filmkijkers zien liever een vol beeld dan de widescreen versie.

En de regisseur houdt meestal rekening met 4:3 transfers, dus je krijgt geen verkrachte versie.

Dit past wel niet helemaal in deze discussie, maar hier moet ik toch even op reageren. Een "normale" filmkijker is vaak onwetend dat een Pan & scan versie inhoudt dat hij wel meer dan 33% van het beeld mist ten opzichte van een widescreenversie. Hij of zij denkt dat door de zwarte balken je juist beeld mist bij widescreen. Niets is minder waar. Als je eens goed door de verschillende onderwerpen hier zou lopen vindt je genoeg informatie over hoe het wel zit.

Verder betwijfel ik ten zeerste dat een regisseur rekening houdt met een 4:3 transfer. Een beetje regisseur is er zelfs op tegen dat men zijn werk verknipt. Dat zou hetzelfde zijn als je een schilder zou vragen 33% van zijn schilderij af te knippen zodat het in de galerij past.

Ook in de diverse onderwerpen op deze site kun je lezen dat pan & Scan weldegelijk verkrachtten van het beeld inhoudt. Daar zijn meer dan genoeg voorbeelden van.

rmelkert
27-04-2005, 20:26
Ik doelde eerder op Widescreen & Letterbox tegelijk. 16:9 en 2.35:1 staan wel eens vaker samen op een DVD, die staan beide voor Widescreen...

Klopt wel degelijk hoor het is een 2.35:1 Leterboxed, 16:9 Anamorph programma

16:9 Anamorph is dan het beeldformaat en 2.35:1 de aspectratio, daar 2.35:1 breder is dan 16:9 is het dus leterboxed (balken boven en onder).

Nier dat ik pro RCV ben ofzo, maar dit keer hebben ze het toevalig een keer goed :)

Frank
27-04-2005, 20:31
Als er 16:9 op een cover staat vermeldt betekent dat meestal dat de film anamorf op de DVD staat, want een film kan ook in het formaat 2.35:1 op de DVD staan en niet anamorf zijn.

Marc Raps
27-04-2005, 20:55
Ja, maar wat ik bedoelde is dat het feitelijk niet fout is, maar dat het wordt vermeld als een hele lijst met specificaties, net alsof het allemaal aparte, bijzondere dingen zijn, terwijl je ook gewoon met één icoontje afkunt (zoals bijvoorbeeld op een Warner DVD).

Martin Z.
28-04-2005, 09:09
Naast de stickers erger ik me ook aan antipiraterij filmpjes en trailers als de dvd opstart, ik wil gelijk de theme van de maatschappij horen!

En ik bedoel, dan KOOP je alleen maar LEGALE versies en dan komen ze voor jou met een antipiraterij filmpje... makes me sad :?

Fafa
28-04-2005, 09:46
Ook irritant als er op een verpakking staat:

Extra's

- Nederlandse ondertitels
- Interactieve menu's
- Hoofdstukindeling
- Trailer

:nono:

rmelkert
28-04-2005, 09:51
Naast de stickers erger ik me ook aan antipiraterij filmpjes en trailers als de dvd opstart, ik wil gelijk de theme van de maatschappij horen!

En ik bedoel, dan KOOP je alleen maar LEGALE versies en dan komen ze voor jou met een antipiraterij filmpje... makes me sad :?

Klopt is net als bij pc spellen, als je het legaal haalt zit je met allerlei irritante zaken als dat de cdrom perse aanwezig moet zijn. Bij de illegale versie heb je nergens last van.

Wanneer snappen de uitgevers nu eens dat al die beveiligingen en waarschuwingen alleen de legale kopers bereiken (en irriteren).

Martin Z.
28-04-2005, 10:19
Naast de stickers erger ik me ook aan antipiraterij filmpjes en trailers als de dvd opstart, ik wil gelijk de theme van de maatschappij horen!

En ik bedoel, dan KOOP je alleen maar LEGALE versies en dan komen ze voor jou met een antipiraterij filmpje... makes me sad :?

excuus, was off topic :oops: sommige irritaties slaan een beetje door denk ik :D

Kees Hoekerd
28-04-2005, 15:32
Ook irritant als er op een verpakking staat:

Extra's

- Nederlandse ondertitels
- Interactieve menu's
- Hoofdstukindeling
- Trailer

:nono:
Haha inderdaad heel dom,een beetje de schijn op doen terwijl er geen extra's op zitten.Verder zie ik hier ook heel veel miereneukerige,aparte situaties maar o zo herkenbaar voor de freaks als wij. :wink:

De MGM SE's vind ik juist weer mooi en het PS 2 logo op de columbia dvd's vind ik ook geen ramp.Wel weer lelijk vind ik het als bijv. paramount het logo op de rug opeens totaal ergens anders neerzet,zodat het geheel minder mooi staat.Schindlers List is ook niet een bepaald fijne dvd en Band of brothers tincan al helemaal niet!De meeste hoezen waarbij je de dvd om de kop moet houden en dan moet drukken zijn irritant.Doe mij maar gewoon amaray hoezen.Stickers zijn ook irritant.Ik heb al een aantal beschadigingen opgelopen met warner dvd's door de sticker van best buy.En zo zijn er meerdere miniscule problemen.

Snowball
28-04-2005, 21:42
Buffy season 2 (originele boek versie) anyone? Daar zijn de hoezen waar de DVDs in zitten zo strak dat ik ze aan de zijkanten voorzichtig een klein stukje heb moeten insnijden om ze er makkelijker in en uit te kunnen halen, bij latere seizoenenen hebben ze toen de hoezen veranderd...

Roeland
29-04-2005, 07:35
Niet echt een irritatie, maar ik vind de verpakking van de Star Wars boxset echt triest. Je zou toch verwachten dat ze daar wat meer werk van zouden maken.

sxesven
29-04-2005, 08:04
Nog een 'leuke': de hoezen van Japan Shock, die zo ongeveer altijd de zinsnede 'Strong Uncut' bevatten - zelfs als ze dat niet zijn.

Ron kars
05-05-2005, 19:09
Aan beide kanten bedrukt met data (Fullscreen en Widescreen). Misschien wat overbodig, maar wel leuk voor mensen die nog een 4:3 tv hebben.

Niks leuk, moeten maar films in het juiste formaat kijken in plaats van een verkrachte pan&scan versie.
Voor een liefhebber misschien wel ja, maar "normale" filmkijkers zien liever een vol beeld dan de widescreen versie.

En de regisseur houdt meestal rekening met 4:3 transfers, dus je krijgt geen verkrachte versie.

Eerste punt heb je enigzins gelijk in, maar een regisseur houd tegenwoordig denk ik geen rekening meer met een 4:3 versie, aangezien VHS nu nogal ouderwets is zeg maar...

Cyrus the Virus
05-05-2005, 19:52
Wij hebben alleen nog maar 4:3 TV's, maar ik vind het helemaal niet erg om daarop een film in 16:9 formaat te kijken. Vind ik juist wel prettig eigenlijk. Dan kan je de ondertiteling ook altijd goed lezen, omdat dat altijd in de zwarte balk staat. :)

Chris W
05-05-2005, 19:56
-Geschikt voor alle beeldformaten

even serieus... is iemand ooit wel eens een dvd tegen gekomen die "niet geschikt is voor zn beeldformaat"?

Chris Hoogeveen
06-05-2005, 17:22
Ik heb vandaag mijn grootste verpakkings irritatie ontdekt:

Het is een dikke sticker met streepjescode op de achterkant van een dvd. Onder de sticker zit een zilveren vierkantje met een zilveren lijn eromheen cirkelend. Dat is voor de beveiliging en zeer moeilijk verwijderbaar. :evil: :evil: :evil:
Daarnaast zat er een gele ronde sticker op mijn pearl harbor diectors cut. Nu zitten er lijmresten op de slipcase :evil:

TomVDJ
06-05-2005, 17:40
Ik heb vandaag mijn grootste verpakkings irritatie ontdekt:

Het is een dikke sticker met streepjescode op de achterkant van een dvd. Onder de sticker zit een zilveren vierkantje met een zilveren lijn eromheen cirkelend. Dat is voor de beveiliging en zeer moeilijk verwijderbaar. :evil: :evil: :evil:

En die was effectief op de verpakking geplakt? Dat is pas idioot! Ik heb die beveiligings-chips enkel al op de seal zien plakken ofwel zitten ze los in de DVD-hoes (dus met het strookje dat je er moet aftrekken om ze ergens op te plakken, er nog op, zodat deze geen schade aanricht), maar rechtstreeks op een verpakking? Welke winkel is er zo slim geweest om dat te doen als ik vragen mag?

Chris Hoogeveen
06-05-2005, 17:53
Bart Smit: op de laatste Forrest Gump SE (5 euro)

Martin Z.
06-05-2005, 18:25
lijmresten kun je verwijderen door met een (andere) plakkende sticker op de lijmresten op de hoes te 'deppen'. Schijnt te werken, zelf nog niet geprobeerd

slindenau
06-05-2005, 20:20
Ik heb kortgeleden Schindlers List digipack gekocht, dat is inderdaad een verschrikkelijke verpakking :).

Chris Hoogeveen
06-05-2005, 20:30
Nog 1 irritatie: Big Bang Sticker!

TheGodfather
06-05-2005, 20:54
Ik heb vandaag mijn grootste verpakkings irritatie ontdekt:

Het is een dikke sticker met streepjescode op de achterkant van een dvd. Onder de sticker zit een zilveren vierkantje met een zilveren lijn eromheen cirkelend. Dat is voor de beveiliging en zeer moeilijk verwijderbaar. :evil: :evil: :evil:
Daarnaast zat er een gele ronde sticker op mijn pearl harbor diectors cut. Nu zitten er lijmresten op de slipcase :evil:
die stickers en streepjescode zaten bij mij ook op die Pearl Harbor DC maar kwamen er bij mij gelukkig probleemloos vanaf. De persoon die zoiets bedenkt.... :roll:

TomVDJ
09-05-2005, 18:23
Dit systeem om DVD's te bevestigen had ik nog NOOIT gezien. Dit trekt helemaal op niks. Geen idee welke idioot het uitgevonden heeft, maar als je eens een verpakking wil die je DVD gegarandeerd beschadigd, dan is het deze wel:

http://users.pandora.be/wizardgandalf/cube2.jpg

De DVD wordt ENKEL langs de BUITENKANT op zijn plaats gehouden met een stroef druksysteem. Dit is echt wel het ergste wat ik van verpakking al meegemaakt heb tot nu toe. Is er dan niemand met gezond verstand bij DFW? :evil:

Chris Hoogeveen
09-05-2005, 18:34
Dat is ook zo bij de nieuwe Friends verpakking

Rudolf K.
09-05-2005, 19:42
Hulk 2-disc ook

slindenau
09-05-2005, 19:45
Hulk 2-disc ook
Dat is niet waar, die 2 discs zitten wel half over elkaar, maar nog steeds in het midden vast, niet aan de rand.

TomVDJ
09-05-2005, 19:49
Hulk 2-disc ook
Dat is niet waar, die 2 discs zitten wel half over elkaar, maar nog steeds in het midden vast, niet aan de rand.
Hoewel het zeker niet ideaal is, kan ik nog leven met 2 DVD's die half over elkaar in de verpakking zitten, zolang de bevestiging inderdaad in het midden van de DVD gebeurd en je ze er dus makkelijk kan uithalen. De verpakking van Cube is alles behalve zo. Je met de zijkant losklikken en de DVD er dan proberen uithalen. Ongelofelijk omslachtige manier. Dat ze dat niet inzien bij DFW begrijp ik niet echt...

Hotse
09-05-2005, 19:52
Hulk 2-disc ook
Dat is niet waar, die 2 discs zitten wel half over elkaar, maar nog steeds in het midden vast, niet aan de rand.

True

trouwens de 2-Discs bij RCV zijn ook *** verpakt: opelkaar :?

Frank
09-05-2005, 20:08
trouwens de 2-Discs bij RCV zijn ook *** verpakt: opelkaar :?

Gelukkig niet bij allemaal.

Chris W
09-05-2005, 20:17
Ik heb kortgeleden Schindlers List digipack gekocht, dat is inderdaad een verschrikkelijke verpakking :).

De truuk is, om eerst de klep open te doen, en dan de digipak er uit schuiven, gaat heeeeeel soepel dan, glijd er bijna uit :wink:

slindenau
09-05-2005, 20:19
Bij mij niet hoor :). Met de klep dicht komt het digipack er helemaal niet uit, met de klep open heel erg stroef.

Rob van Kempen
09-05-2005, 22:11
Hulk 2-disc ook
Dat is niet waar, die 2 discs zitten wel half over elkaar, maar nog steeds in het midden vast, niet aan de rand.

True

trouwens de 2-Discs bij RCV zijn ook *** verpakt: opelkaar :?Ik vervang dergelijke doosjes meestal door betere doosjes die ik hier bij een computerwinkel gekocht heb... (2 disc's per doosje, eentje links en eentje rechts)... is misschien een idee. Persoonlijk vind ik dat veel beter en het kost niet zo veel. ;)

Kill Bill 1 & 2 en Hellboy (i.v.m. vervelende sticker) heb ik bijvoorbeeld al hiermee vervangen.

Schulz
09-05-2005, 22:31
De manier waarop een tweede disc erin gestopt wordt zoals bij Matrix Reloaden en Spider-man 1 en 2 (regio 2 allen) bevalt mij ook niet, die pootjes breken snel af.

Verder is de hoes van TM4 (Functioneel Naakt) een stuk groter dan de rest, zorg weer voor een minder mooi geheel

slindenau
09-05-2005, 22:32
Hoe bedoel je, met zon "klapper" aan de rug van de hoes? Dit is toch vrij normaal :)?

Schulz
09-05-2005, 22:33
Hoe bedoel je, met zon "klapper" aan de rug van de hoes? Dit is toch vrij normaal :)?die bedoel ik ja, ook al zijn ze normaal, ik vind het niet fijn :o

slindenau
10-05-2005, 07:06
Oh, ik wel, met zo'n "driehoek" klem in het midden blijft de DVD lekker zitten. Bij die andere gaat het schijfje altijd rondjes draaien, dat vind ik weer niet fijn :).

Cyrus the Virus
23-09-2005, 07:32
Ik vind het toch stom dat de slipcase van bijv. de R2NL Jaws, Gladiator, Jurassic Park Box nu opeens via de andere kant gaan. Dus zoals je vaak hebt bij R3 dvd's. Nu gaan ze er ineens aan de rechterkant omheen, en dat vind ik irritant. :)

Judge_Dredd
23-09-2005, 09:04
Ik erger me aan de nieuwe verpakking van de Jurassic Park triology. Als je de verpakking voor je hebt, moet je de DVD's aan de linkerkant eruit halen. Normaal is dit de rechterkant (zoals bij bv Indiana Jones en The Godfather).
Wat je dan ook hebt, als je de box netjes in je kast zet, met de rug waar de titel op staat naar je toe, dan zit dus links de voorkant en rechts de achterkant.
Ik zag in de winkel dat dat ook zo is bij de nieuwe uitgave van Jaws. Ik hoop dat het geen gewoonte wordt.

Pieter V
23-09-2005, 09:41
Aan stickers kan ik me zo ergeren. En als er op de achterkant van de DVD hoesjes een streepjes code op zit. En dan nog iets. Bij de Band of Brothers Tin Can. Als je de schijfjes eruit wil halen. Er zit zo'n druk knop van plastic op. En er staat 'push' op. Maar als je erop drukt gaan de schijfjes er niet uit, maar knapt de push knop. Toen ik hem voor het eerst had gekocht, had dit probleem. Heb hem gelukkig kunnen omruilen :).

Hotse
23-09-2005, 11:37
Idd dat met de BoB box, ik houd mijn hart altijd weer vast als ik een schijfje eruit zal halen :? .

Ook erg irritant, bij Memento LE R1, die krijg je bijna niet uit de sleeve :? . Moet je echt gigantisch trekken en je wilt ook niet te veel trekken of teveel drukken want dan beschadigt de inhoud. Maar das dus niet fijn :) .

Mikeymo
23-09-2005, 11:46
Dit systeem om DVD's te bevestigen had ik nog NOOIT gezien. Dit trekt helemaal op niks. Geen idee welke idioot het uitgevonden heeft, maar als je eens een verpakking wil die je DVD gegarandeerd beschadigd, dan is het deze wel:

http://users.pandora.be/wizardgandalf/cube2.jpg

De DVD wordt ENKEL langs de BUITENKANT op zijn plaats gehouden met een stroef druksysteem. Dit is echt wel het ergste wat ik van verpakking al meegemaakt heb tot nu toe. Is er dan niemand met gezond verstand bij DFW? :evil:
die zijn idd irri,

maar is dat noue en rcv logo op cube? Die box is van DFW :+

Sneaker
23-09-2005, 12:15
Klopt. Maar DFW heeft de moeite genomen om de crappy RCV en HOMVision te nemen.

Caledonians
23-09-2005, 14:58
Wat ook een irritatie van mij is zijn die hologrammen op de zijkanten van de dvd-covers. Vooral Buena Vista en Miramax doen dit de laatste tijd. Laat die hologrammen gewoon lekker aan de achterkant van de cover en niet aan de zijkant!

TomVDJ
23-09-2005, 19:28
Wat ook een irritatie van mij is zijn die hologrammen op de zijkanten van de dvd-covers. Vooral Buena Vista en Miramax doen dit de laatste tijd. Laat die hologrammen gewoon lekker aan de achterkant van de cover en niet aan de zijkant!
En wat stoort je daar dan precies aan? Het is toch gewoon een onderdeel van de cover, zoals het DVD-logo of het logo van de uitgever op de zijkant?

zetmoon
23-09-2005, 19:39
http://217.148.171.144/ProductImages/autoimport/743200_743299/000000p743278_front.jpg

Idd, ik walg van dat soort lelijke onzin op een hoes.
Net zoals bij de SE van Se7en, staat er ontzettend groot op de zijkant 'For sale only' ofzo :?

Wat is er mis met de hoes van Get shorty?
Het MGM logo vond ik wel mooi zo.