PDA

Bekijk de volledige versie : Hoe Nederlandse tv ontvangen in Wallonië?



Olivier Laemont
26-04-2005, 11:10
Hoi

Binnenkort verhuis ik van het Vlaamse landsgedeelte van België net over de taalgrens, naar het Franstalige Wallonië dus.... Dit brengt o.a met zich mee dat ik de commerciële Vlaamse tv-zenders niet meer zal kunnen ontvangen.

Mijn vraag nu: Hoe kan ik in Wallonië de commerciële Nederlandse zenders ontvangen? Net 5, SBS, Yorin, etc. Kan dit via satelliet? Als er Belgen zijn die me VTM, VT4 en Kanaal 2 kunnen aansmeren: GRAAG!

Dennis Kuijper
26-04-2005, 11:51
Hoi

Binnenkort verhuis ik van het Vlaamse landsgedeelte van België net over de taalgrens, naar het Franstalige Wallonië dus.... Dit brengt o.a met zich mee dat ik de commerciële Vlaamse tv-zenders niet meer zal kunnen ontvangen.

Mijn vraag nu: Hoe kan ik in Wallonië de commerciële Nederlandse zenders ontvangen? Net 5, SBS, Yorin, etc. Kan dit via satelliet? Als er Belgen zijn die me VTM, VT4 en Kanaal 2 kunnen aansmeren: GRAAG!

Dit kan via een schotel,weet alleen niet of het Astra 1 of 2 is en wat de kosten zijn.

D. de Jong
30-04-2005, 14:41
Hoi

Binnenkort verhuis ik van het Vlaamse landsgedeelte van België net over de taalgrens, naar het Franstalige Wallonië dus.... Dit brengt o.a met zich mee dat ik de commerciële Vlaamse tv-zenders niet meer zal kunnen ontvangen.

Mijn vraag nu: Hoe kan ik in Wallonië de commerciële Nederlandse zenders ontvangen? Net 5, SBS, Yorin, etc. Kan dit via satelliet? Als er Belgen zijn die me VTM, VT4 en Kanaal 2 kunnen aansmeren: GRAAG!

Ja de RTL en SBS zenders zijn via de satelliet te krijgen, maar zijn wel gecodeerd. Ik weet echter niet hoe je je kunt abonneren. Misschien dat een mailtje naar RTL Nederland en SBS Nederland daarmee helpt?

Een enorm handig overzicht voor iedereen die wil weten wat er op de satellieten beschikbaar is:
http://www.sbsonline.nl/images/satellite/frequentie_lijst/frequentie_lijst.pdf

Weet je zeker dat je bijv. geen VTM hebt in je nieuwe woonplaats? Hier hebben we immers wel RTL-TVi op de kabel. (niet dat ik daar iets mee ben...)

Olivier Laemont
02-05-2005, 11:46
Bedankt voor jullie reacties. VTM heb ik normaal gezien niet meer, ook al lig ik maar 1 km over de taalgrens...

Ik probeer nog verder uit te vissen hoe ik aan wat meer Nederlandstalige zenders geraak....

Ludo Keeris
02-05-2005, 12:19
Als je aan de schotel moet voor de nederlandse zenders, dan kun je die het beste in Nederland kopen. Dan heb je geen codering. Daarnaast het je er 'gratis' een hoop Duitse zenders bij. Weinig tot geen franstalige zenders overigens. En ook geen VRT 1 en 2 of BBC, maar wel RTL, SBS, en NED1,2,3.

sieb
20-05-2005, 14:35
in principe kun je in belgie GEEN nederlandse tv zenders ontvangen !!
dwz canal+ mag geen kaarten verkopen voor de ontvangst buiten nederland
eventueel kun je wel een kaart kopen op naam van een kennis in nederland :-)
de nederlandse zenders zijn/gaan over op seca2 dus je moet een ontvanger hebben die een seca2 cam ingebouwd heeft of je moet een losse cam kopen om in een vrij CI slot te steken.
koop dus vooral GEEN 'fta' ontvanger, die hebben nl geen CI slots
eventueel kun je ook een 'dreambox' oid kopen die kan cam's softwarematig emuleren
( en nog veeeeeel meer ! )
waar je de sat tuner koopt maakt dus niet uit als je er maar seca2 mee kunt decoderen
in nederland zijn losse seca2 cam's te koop voor ongeveer 95 euro
daarbij moet je dan dus die kaart van canal+ hebben
voor de nederlandse zenders heb je dan geen abonnement nodig, maar je moet wel
iets van 80 euro voor de smartcard betalen ....
de tijd dat je met een simpele hack de nederlandse zenders kunt ontvangen is dus ( voorlopig ) helaas voorbij :-(
voor heel veel sat info moet je s op http://www.sat4all.com kijken !