PDA

Bekijk de volledige versie : Boekengekken verenigt U !!!!!



Nathan Strik
09-02-2002, 01:04
ZO... stelletje "wiseguys".... even de boekenkennis peilen hier op het forum. :cool:
Sommigen van jullie zitten weleens te emmeren over het feit dat "het boek beter was dan de film" ofzo (ik noem geen namen :D), maar wat lezen jullie dan zoal?
Met andere woorden: Hoe literair zijn de DVD-forummers? Of hebben ze allemaal al dislexie opgelopen van die slechte Nederlandse ondertitels?!? :D

Dus post hier wat je wilt, als het maar over boeken gaat... je favoriete schrijver, je favoriete boek, maar misschien beter nog waarom je juist die schrijver of dat boek zo goed vind.

Ik zal meteen even het spits afbijten...

De verrassing van mijn leven op boek-gebied was denk ik toen ik voor het eerst de "Dark Tower" / "Donkere Toren" boeken van Stephen King onder ogen kreeg...
Hier was dan eindelijk eens een fantasy verhaal met veel spanning en de wortels in onze moderne tijd (vooral het tweede boek is hier een leuk voorbeeld van). Het is een wereld waarin in principe alles mogelijk is en dat trekt me zo aan in die boeken. Het ene moment zit je nog in een kale woestijn en het volgende moment zijn de personages verzeild in de ruïnes van een hedendaagse Amerikaanse stad.
Stephen King laat zich in deze boeken eens van een heel andere kant zien en alhoewel de stijl van schrijven onmiskenbaar King is, vallen deze (tot nu toe) 4 boeken niet echt onder zijn standaard genre.
Ook de beslissing om van het vierde boek bijna geheel een flashback te maken was geniaal en daarom blijft de "Dark Tower" serie nog steeds een topper in mijn boekenkast.
Ik wacht in ieder geval met smart op deel 5...

Alex van den Berg
09-02-2002, 02:37
Sommigen van jullie zitten weleens te emmeren over het feit dat "het boek beter was dan de film" ofzo (ik noem geen namen :D), maar wat lezen jullie dan zoal?Ik heb alle boeken van Kuifje en alle animatiefilms... Die films zijn precies zoals de strips, al is het wel even wennen om Kuifje met een andere stem te horen dan ik me 30 jaar lang had voorgesteld...
Hetzelfde heb ik trouwens met de stemmen van Asterix en Obelix... Maar daar heb ik niet alle boeken van, dus kan ik daar het verhaal erg slecht vergelijken...
Daarnaast lees ik regelmatig boeken over wetenschap, techniek en natuur... In dat geval vind ik documentaire films toch altijd weer een aangename hulp bij de visualisatie van verschillende onderwerpen...

Of is dit niet helemaal wat je bedoelde met literaire kennis? :D

Dave
09-02-2002, 08:08
Wat lees ik zoal...

Stephen King vooral moet ik zeggen.
Vooral de Thrillers...

The Shining
It
Misery
Carrie

Maar ook die mini serie van The Green Mile

Verder zijn strips op zijn tijd ook wel leuk :D

Bas van Dijk
09-02-2002, 12:12
Als fantasy liefhebber lees ik vooral Tolkien (ook Christopher) en Raymond E Feist...

gr,

Bas

Thant
09-02-2002, 12:47
Geen hoogstaande literatuur. Gewoon wat thrillers. En dan vooral techno en medische thrillers. Clancy, Cook, Palmer. Nog wat SF/Fantasy, Herbert, Pratchett en binnenkort Tokien (nog niet gelezen, maar ga gewoon meedoen aan de rage) Ook van King het nodige gelezen. Dat was het wel een zo'n beetje. Heb het geluk dat ik tijdens het lezen word doorbetaald, lees vooral op mijn werk. Laatste 2 boeken: The Green Mile van King en Fataal van Cook.

Peedeepee
09-02-2002, 13:41
Nathan>> Je wordt toch journalist? Het is 'het' spits afbijten....

Ik ben niet zo'n lezer, maar ben erg gecharmeerd van de boeken van Mart Smeets....geen literatuur, maar wel heerlijk voor op vakantie.

:D

Camille
09-02-2002, 14:16
Ik lees niet echt graag of liever gezegt helemaal niet alleen als het moet van school:D :rolleyes:

Nathan Strik
09-02-2002, 14:24
Nathan>> Je wordt toch journalist? Het is 'het' spits afbijten....:D Je hebt helemaal gelijk... ik schaam me diep. :o
Ik heb het gelijk even verbeterd...

System 3rror
09-02-2002, 14:25
Valt de playboy ook onder boeken?

Anders af en toe een schoolboek!

Nathan Strik
09-02-2002, 14:28
Of is dit niet helemaal wat je bedoelde met literaire kennis? :D Ik zal de eerste zijn om toe te geven dat strips wel degelijk literaire waarde hebben... maar het was inderdaad niet de bedoeling van deze thread.
Neemt niet weg dat je veel kunt leren van Suske en Wiske en Asterix enzo...

Alex Bel-Gy-Bel
09-02-2002, 15:21
Ik zal de eerste zijn om toe te geven dat strips wel degelijk literaire waarde hebben... maar het was inderdaad niet de bedoeling van deze thread.
Neemt niet weg dat je veel kunt leren van Suske en Wiske en Asterix enzo...
Als het over strips gaat dan ben ik er bij, ik heb er nu een 4000 exemplaren, ik kom ook veel in contact met de schrijvers en tekenaars van strip verhalen.
Ook lees ik wel eens graag wetenschappelijke of geschiedenis boeken, vroeger las ik wel eens een thriller maar daar heb ik helaas geen tijd meer voor.

Jaded
09-02-2002, 15:38
Het soort boeken dat ik het meeste in mijn leven tot dusver heb gelezen zijn schoolboeken ... zegt ook genoeg.

Alhoewel ik eens 2 keer 'fan' ben geweest van een auteur en vrijwel al zijn werk heb ingehaald.
Dat waren Roald Dahl en Herman Brusselmans.

Maar sindsdien is het rustig geweest op het boekenfront.

mark t
09-02-2002, 16:05
Ik ga m'n boekenkast niet helemaal uitpluizen, maar wat me nu alvast binnenschiet:
'Oudere' literatuur: Dante, Machiavelli, Suetonius, Homerus, Verne, Poe, Nietzsche en niet te vergeten Kafka.
Nederlandse schrijvers: Bomans, Bordewijk, Deelder, Carmiggelt, Toonder, Van Kooten, Mulisch, Haverschmidt (Piet Paaltjens!),
Maar ook de meeste boeken van Roald Dahl en uiteraard Tolkien.
Stripschrijfers/Tekenaars: Hergé, Goscinny/Uderzo, Hein de Korte.

En daarnaast nog een grote stapel boeken over diverse onderwerpen (cultuur, geschiedenis, biografieën).

Ik verveel me dus niet zo gauw.;)

technocat
09-02-2002, 18:55
Mijn favoriete auteurs zijn oa
Douglas Coupland (microserfs!)
Roald dahl
stephen king

Verder lees ik eigenlijk vooral computer boeken.

Het lezen van een boek is nu eenmaal nogal tijdrovend als er ook een film versie is :)

boudewijn
25-08-2002, 15:09
Ik kwam vandaag tot de conclusie dat ik de laatste tijd veel te weinig boeken heb gelezen.
"Boeken??", hoor ik jullie denken..."Ratelde mijn grootvader daar niet eens over??"
Naast onze flinke dvd collecties en verzameling prachtige beelden blijft het lezen van boeken toch onvervangbaar.
Dus. Welke boeken lezen jullie nu, hebben jullie net uit, of wou je net aan beginnen??

Ik heb de laatste tijd uitsluitend door mijn flinke stapel (toch erg interessante) studieboeken geworsteld, maar heb nu toch weer eens een boek op mijn nachtkastje klaar liggen:

house of leaves (het kaartenhuis)

op aanraden van een vriend. schijnt erg indrukwekkend te zijn, mede dankzij de bizarre vormgeving (website (http://www.houseofleaves.com/))

Geert Jan Alsem
25-08-2002, 15:27
Ik lees eigenlijk ook te weinig, maar nu net begonnen in Zen And The Art Of Motorcycle Maintenance.
Die moet wel goed zijn hoor ik ;)

Art
25-08-2002, 15:28
Het Kaartenhuis wil ik ook graag lezen net als Zen :) Ik lees nu zelf Gangster van Lorenzo Carcaterra, de schrijver van Sleepers :)

Jason Bourne
25-08-2002, 15:38
Ik ben net bezig met the green mile van King.
Daarna zal het wel The Silmarillion van Tolkien worden óf de nieuwe van King: Alles is eventueel óf de nieuwe van Ludlum die half september uitkomt.

Nathan Strik
25-08-2002, 15:45
Ik ben op dit moment bezig in de (Engelse versie) van het boek The Shining van Stephen King.

Daarna ligt er in principe nog een boek van Dean Koontz op me te wachten (From the Corner of His Eye), maar ik denk dat ik eerst The Hobbit en de drie boeken van Lord of the Rings ga lezen als ik The Shining uit heb.
Daarna eventueel nog de Silmarillion.

boudewijn
25-08-2002, 15:50
the hobbit wil ik ook al jaren lezen...komt er telkens niet van. stom eigenlijk..veel tijd kost het niet.
lotr heb ik al wel gelezen gelukkig.

Britte
25-08-2002, 16:01
Hmm, ik lees best nog vrij veel. Dat gaat van "gore"-boeken van Poppy Z Brite tot leuke boekjes als Harry Potter en Artemis Fowl.
Daarnaast ook de Hannibal-trilogie, dingen als Het Parfum, Tartts geweldige roman, absoluut E.A. Poe en andere Gothic Novels..., kinderromans van Burnett maar ook De Naam van de roos en Saramago....

Ik ben dus wat je noemt een veellezer. Dat is al zo van toen ik nog een lagere schoolkind was en dat zal ook wel zo blijven. Om mijn diagonaallezen tegen te gaan (heel handig als je Germaanse talen studeert) lees ik nu hoofdzakelijk in het Engels..

En jawel: ik heb meer romans dan DVD's:p

Net uit: Mannelijk Naakt (tja, in het Nederlands dus dat ging weer veel te snel)
Ga ik nu lezen: ben gister nog in de Fnac geweest maar er stond niets wat me aanstond... misschien ff wachten op de nieuwe van Tartt
(y)

Remco de Swart
25-08-2002, 16:05
Mijn boekencollectie is een stukje groter dan mijn DVD-collectie. Op dit moment bezit ik ruim 1500 leesboeken. Daarnaast heb ik nog een grote collectie informatieve boeken. Schrijvers die ik verzamel zijn o.a. Ludlum, Agatha Christie, Morrell, Desmond Bagley, Alistair MacLean en nog vele anderen.

Dus als de stroom uitvalt en dus het kijken van een DVD onmogelijk wordt. Dan hoef ik me nog niet te vervelen.:D

Hilde
25-08-2002, 16:14
Boeken? Die lees ik ook ja. Ik heb veel boeken van De Vijf en Arendsoog en Eric De Noorman en ik heb veel Kuifje en Suske en Wiske stripboeken. Veel mensen kijken me met de nek aan als ik een boek van Eric De Noorman of Kapitein Rob lees.

Maar daar heb ik maling aan.:D :D :D

Mijn hobby is verhalen schrijven en ik vind het ook leuk om mijn zelfgeschreven verhalen te lezen;)

Lex v/d Moolen
25-08-2002, 16:19
De laatste tijd kom ik niet meer aan boeken lezen toe, de laatste was LOTR voor de zoveelste keer;)

Remco de Swart
25-08-2002, 16:29
Boeken? Die lees ik ook ja. Ik heb veel boeken van De Vijf en ik heb veel Kuifje en Suske en Wiske stripboeken. Veel mensen


Van de schrijfster van de vijf, Enid Blyton, heb ik zo ongeveer alle boeken die ze geschreven heeft. Stripalbums heb ik ook genoeg zo heb ik als zovelen op dit forum, alle Suske en Wiskes en Kuifjes. Wist je trouwens dat er van "De Vijf" vier stripalbums zijn verschenen.



Originally posted by Hilde [B]
Mijn hobby is verhalen schrijven en ik vind het ook leuk om mijn zelfgeschreven verhalen te lezen;)

Ik ben bezig met het schrijven van mijn eerste verhaal. Ben al maanden bezig en heb al 53 a4tjes volgetypt in lettertype 10.

Lex v/d Moolen
25-08-2002, 16:33
Stripalbums heb ik ook genoeg zo heb ik als zovelen op dit forum, alle Suske en Wiskes en Kuifjes. Ik heb ook alle Kuifjes en ik heb alle Guust Flaters. Mn Suske en Wiskes (niet allemaal) al een hele poos geleden allemaal weggegeven aan een neefje. Maar dat waren er zoveel, geen ruimte om ze te bewaren;)

boudewijn
25-08-2002, 16:42
laten we ons in deze thread beperken tot de 'echte' boeken. een strip/comic threat zweeft geloof ik al ergens op dit forum.

Remco Out
25-08-2002, 16:54
Ik lees op dit moment weer The Fellowship of the Ring. Verder lees ik inderdaad, net als velen, erg weinig. Heb weinig meer gelezen na de Havo.

Luther Hartog
25-08-2002, 17:08
- LOTR
- De Silmarillion
- De Hobbit
- En alle andere Tolkien-verhalen
- De Bijbel

Tommy Brok
25-08-2002, 17:21
Ik ben op het moment bezig in het boek: Golf van ontzetting!
De verfilming van het boek draait nu in de bios:The sum of all fears!

Donovan
25-08-2002, 17:42
Vooral Thrillers. Ludlum, Koontz, King en consorten.

Jeroen Driessen
25-08-2002, 17:42
Momenteel met LOTR bezig (ROTK), daarna ga ik waarschijnlijk de Zuilen der Schepping lezenvan Terry Goodkind en dan verder met The Hobbit en Silmarillion.
Verder heb ik veel fantasy gelezen, van o.a. Goodkind, Eddings, Brooks, Weiss&Hickmann, McCaffrey etc. In de toekomst wil ik ook nog de complete Rad des Tijds serie van Robert Jordan gaan lezen. Als ze die eens zouden gaan verfilmen...(bestaat al uit 10 delen nu als het niet meer is en allemaal dikke pillen).
Naast fantasy af en toe eens wat anders tussendoor, maar momenteel kijk ik liever films.

Hanna
25-08-2002, 17:52
Ik lees heel erg veel boeken. ik ben ook eerlijk gezegd een grotere fan van boeken dan van dvd's.. ik hoor jullie denken:
:nono:, maar het feit ligt er nu eenmaal :p...!
ik heb heel veel boeken van Stephen King, briljant schrijver!
daarnaast heb ik met veel plezier de boeken van Harry Potter gelezen (voor de hype) en ben ik nu bezig met the fellowship of the ring (helaas tijdens de hype pas tot inzicht gekomen ;))
ook lees ik de bijbel, al moet ik zeggen dat ik dat in 'vlagen' doe. tis namelijk nogal een boek en je moet er (naar mijn inzicht) veel en geconcentreerd in lezen om de bedoeling ervan te snappen. maar goed, ik doe mijn best (y)!!!

Buscemi
25-08-2002, 19:32
Lees zeker alles van Steven King. Maar de laatste drie waren: "Kapitein Corelli's Mandoline" van Louis de Bernieres, "Foundation" van Isaac Asimov (helaas een onverfilmbare SF-klassieker) en "Een Schitterend Brein" van Sylvia Nasar (prachtig verfilmd als A Beautiful Mind). Lees momenteel "De Slag om de Aarde" van de oprichter van de Scientologie-beweging: L.Ron Hubbard. Dit laatste boek is verfilmd als Battlefield Earth en hoewel ik de film minder vond (niet echt zo slecht als sommigen beweren) spreekt het boek me tot nu toe wel aan...

Beloved
25-08-2002, 20:05
ik ben eigenlijk wel een boekenwurm... naast m'n studie lees ik vrij veel (vind ik). Anne Rice natuurlijk (nog een paar maandjes en de nieuwe is er weer!) en Poppy Z Brite en Stephen king zijn eigenlijk de enige schrijvers waar ik meerdere boeken van heb. Verder heb ik LOTR en The Hobbit staan maar dat komt omdat dat één geheel vormt ;) Verder heb ik nog niet echt de behoefte om de andere boeken van Tolkien uit te pluizen.
Verder: Sylvia Plath (The Bell Jar) en hannah Greenberg (I Never Promised You A Rosegarden), Salinger (Catcher in the Rye) en ik heb al ruim een jaar Gormenghast van Mervyn Peake op de plank liggen maar daar kom ik maar niet aan toe. Ook Paul van Loon, Jan Terlouw en Roald Dahl blijven leuk (jeugdesentiment he). Ook lees ik graag boeken over het paranormale van paragnosten enzo... Vooral geesten interesseren me erg. Ik denk dan ook dat het boek dat ik het meest van de schap aftrek toch De Wereld van het Ongrijpbare is van Reader's Digest; dit boek heb ik al sinds m'n 12e en daar heb ik echt regelmatig een nachtje van wakkergelegen ;)

Richard B.
25-08-2002, 20:05
Goed idee voor een thread dit. Dat niemand eerder hier aan gedacht heeft. ;)

Ik heb een flinke stapel boeken liggen waar ik de nodige tijd mee bezig ben maar wat maar niet lijkt te vorderen. Een aantal reisboeken, een paar 'klassiekers' (o.a. 'Catch 22' van Joseph Heller en 'De stille kracht' van Louis Couperus), de omnibus van alle boeken van 'Hitchhickers guide to the galaxy', 'Los Alamos' (een roman over het ontstaan van de atoombom wat verfilmd is als 'Shadowmakers') en verder nog wat Bommel-boeken. BTW: mijn hoofdproject is om LOTR nog eens te herlezen voor 'The Two Towers' uitkomt. Vorig jaar las ik in dat kader De Hobbit en De Silmarillion al uit, maar dit jaar dus 'the real thing'.

starbuck
25-08-2002, 20:10
reisverhalen : mijn favourite leesthema, van onder andere Michael Palin.

Veel verhalen van jungeltochten oa van Redmond o'Hanlon.

Het liefst natuurlijk van landen waar ik ben geweest oa Kenia, Tanzania, Borneo, Venezuela, Indonesie en wat gedeeltes van de USA...dus als iemand nog tips heeft....

boudewijn
25-08-2002, 20:17
reisverhalen : mijn favourite leesthema, van onder andere Michael Palin.

Veel verhalen van jungeltochten oa van Redmond o'Hanlon.

Het liefst natuurlijk van landen waar ik ben geweest oa Kenia, Tanzania, Borneo, Venezuela, Indonesie en wat gedeeltes van de USA...dus als iemand nog tips heeft....


heb je Jack Kerouac's legendarische On The Road wel eens gelezen??
Dit boek betekende het begin van een ware backpackers rage in amerika. Ik geloof dat Kerouac het boek aan een stuk door heeft geschreven met de nodige hulp van allerlei euh...'middelen'

heb vorig jaar toen ik zelf op reis was nog Ben Je Ervaren gelezen van William Sutcliffe. Een aanrader voor de zogenaamde 'backpackers' ;)

lieshout84
25-08-2002, 20:19
Klees geen boeken.....hoogstens het instructie boekje van de dvd-speler:D

boudewijn
25-08-2002, 20:20
prachtig begin overigens. On The Road


I first met Dean not long after my wife and I split up. I had just gotten over a serious illness that I won't bother to talk about, except that it had something to do with the miserably weary split-up and my feeling that everything was dead. With the coming of Dean Moriarty began the part of my life you could call my life on the road.

Alex van den Berg
25-08-2002, 20:39
Ik kwam vandaag tot de conclusie dat ik de laatste tijd veel te weinig boeken heb gelezen.
"Boeken??", hoor ik jullie denken...Psies... Dat dacht ik ook... :D
Aangezien er al een oudere vergelijkbare thread was, die hier eindigde (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&postid=42819#post42819), heb ik de zaak maar even samengevoegd!

Veel plezier verder!

mark t
25-08-2002, 20:44
Ik lees eigenlijk ook te weinig, maar nu net begonnen in Zen And The Art Of Motorcycle Maintenance.
Die moet wel goed zijn hoor ik ;) 't Is in ieder geval een interessant boek. In de opvolger (Nederlandse titel: Lila) benadert hij de werkelijkheid weer op een andere manier. Dit boek vond ik interessanter dan 'Zen'. Dus eerst 'Zen' lezen, en dan eventueel pas 'Lila'.

Beloved
25-08-2002, 21:03
Ik ben bezig met het schrijven van mijn eerste verhaal. Ben al maanden bezig en heb al 53 a4tjes volgetypt in lettertype 10.

Ik schrijf al heel lang korte verhaaltjes. veel kindergebrabbel dus en daar is sindsdien niet veel in veranderd ;)
ik ben nu in 1 jaar aan mijn derde verhaal begonnen, de vorige twee waren ongeveer 100 A4tjes (word ;) )lang in lettertype 12. het is behoorlijk frustrerend als je er mee klaar bent. ik weet ook nooit hoe ik een verhaal moet laten eindigen, dus meestal gaat de hoofdpersoon dood, dat is wel zo gemakkelijk ;) ik ben alleen bang dat de karakters teveel op elkaar lijken. ik ben niet zo inventief... ook was het eigenlijk de bedoeling dat ik een beetje bloederige verhalen ging schrijven maar het worden steeds uitermate depressieve verhalen...

Rob Deinum
25-08-2002, 21:34
Helaas moet ik bekennen dat ik geen echte boekenlezer ben maar het laatste boek dat ik heb gelezen kent zulke hylarische momenten dat ik er nog vaak aan denk.


Roald Dahl-Oom Oswald


Rob

Britte
26-08-2002, 07:39
heb je Jack Kerouac's legendarische On The Road wel eens gelezen??
Dit boek betekende het begin van een ware backpackers rage in amerika. Ik geloof dat Kerouac het boek aan een stuk door heeft geschreven met de nodige hulp van allerlei euh...'middelen'

heb vorig jaar toen ik zelf op reis was nog Ben Je Ervaren gelezen van William Sutcliffe. Een aanrader voor de zogenaamde 'backpackers' ;)

yep, echt een goed boek (wschl heb je dan ook "The Catcher in the Rye" gelezen)... en er zijn wel meer schrijvers die een "ietsje" gebruikt hebben om te schrijven :p

Van William Sutcliffe heb ik The Love Hexagon maar dat vond ik tocheen beetje tegenvallen...

Britte
26-08-2002, 07:47
ik ben eigenlijk wel een boekenwurm... naast m'n studie lees ik vrij veel (vind ik). Anne Rice natuurlijk (nog een paar maandjes en de nieuwe is er weer!) en Poppy Z Brite en Stephen king zijn eigenlijk de enige schrijvers waar ik meerdere boeken van heb.

Waarschijnlijk lees jij dan ook graag dingen van Tanith Lee? Sommige van haar verhalen gaan ook over Vampieren...
En ben je al eens begonnen aan de "echte" Gothic Novels?
"The Castle of Otranto", "The Monk", "The Mysteries of Udolpho", " The Italian" en dan natuurlijk "Dracula" en "Frankenstein"... dit zijn de echte voorlopers van de hedendaagse gore-boeken, vampierenromans,....
Een interessant informatief boekje is "Gothic" van Fred Botting..
(Tja, ik heb aan de KUL een licentievak gevolgd: The Gothic Novel, vandaar ;) )

boudewijn
26-08-2002, 07:53
yep, echt een goed boek (wschl heb je dan ook "The Catcher in the Rye" gelezen
...

nee, nog steeds niet. misschien na house of leaves..

Britte
26-08-2002, 07:55
nee, nog steeds niet. misschien na house of leaves..

hm... die is mijn vriend ook aan het lezen maar voorlopig spreekt hij me niet echt aan... Wat vind jij ervan?

starbuck
26-08-2002, 08:56
heb je Jack Kerouac's legendarische On The Road wel eens gelezen??


Nee, nog nooit van gehoord, dus bedankt voor deze tip:)

boudewijn
26-08-2002, 09:01
hm... die is mijn vriend ook aan het lezen maar voorlopig spreekt hij me niet echt aan... Wat vind jij ervan?

ik zal het je melden zodra ik eraan begonnen ben. Ik heb deze week nog hertentames en dan eindelijk weer wat vrije tijd.
Boek ziet er in iig wel cool uit ;)

Beloved
26-08-2002, 13:12
Waarschijnlijk lees jij dan ook graag dingen van Tanith Lee? Sommige van haar verhalen gaan ook over Vampieren...
En ben je al eens begonnen aan de "echte" Gothic Novels?
"The Castle of Otranto", "The Monk", "The Mysteries of Udolpho", " The Italian" en dan natuurlijk "Dracula" en "Frankenstein"... dit zijn de echte voorlopers van de hedendaagse gore-boeken, vampierenromans,....
Een interessant informatief boekje is "Gothic" van Fred Botting..
(Tja, ik heb aan de KUL een licentievak gevolgd: The Gothic Novel, vandaar ;) )

Nee ik heb echt een gigantische wishlist voor boeken staan (die bijna net zo lang is als mn DVD wishlist) dus dat wordt nog even worstelen... Frankenstein en Dracula heb ik natuurlijk wel, die mag bij niemand in de kast ontbreken, maar de rest heb ik nog niet gelezen. Lijkt me wel een interessant vak, the gothic novel... hopelijk kan ik in de toekomst dat soort vakken kiezen tijdens mijn studie ipv achtiende eeuwse britse literatuur....

Eric van Ballegoie
26-08-2002, 14:11
Ik heb eigenlijk al tijden niets meer gelezen, maar onlangs heb ik toch maar een aantal boeken besteld, te weten:

-The Silmarilian
-The Hobbit
-LOTR trilogie..

bij onze vrolijke vrienden van BOL.COM (http://service.bfast.com/bfast/click?bfmid=1821541&siteid=38438783) kosten deze boeken bij elkaar slechts 36 Euro'tjes inclusief verzendkosten (Engelstalige pockets).

Jason Bourne
26-08-2002, 18:38
Ook ik ben een enorme boekengek en mijn collectie boeken is nog steeds een stukje uitgebreider dan mijn verzameling dvd's.
Ik ben nu nog bezig met the green mile van Stephen King maar ik denk dat het morgen de nieuwe van King gaat worden (Alles is eventueel).

Verder is mijn smaak van boeken nogal breed. Een aantal van mijn geliefde schrijvers. (Zoals te zien is mijn smaak nogal breed)
- Crichton
- King
- Ludlum
- Tolkien
- Roald Dahl
- Mulisch
- Grisham (alleen de nieuwere boeken vind ik niet zo leuk meer)
- E.A. Poe
- Shakespeare
- Nog veel meer

Groetjes,

J.

Britte
26-08-2002, 18:43
Ook ik ben een enorme boekengek en mijn collectie boeken is nog steeds een stukje uitgebreider dan mijn verzameling dvd's.
Ik ben nu nog bezig met the green mile van Stephen King maar ik denk dat het morgen de nieuwe van King gaat worden (Alles is eventueel).

Verder is mijn smaak van boeken nogal breed. Een aantal van mijn geliefde schrijvers. (Zoals te zien is mijn smaak nogal breed)
- Crichton
- King
- Ludlum
- Tolkien
- Roald Dahl
- Mulisch
- Grisham (alleen de nieuwere boeken vind ik niet zo leuk meer)
- E.A. Poe
- Shakespeare
- Nog veel meer

Groetjes,

J.

Wow, iemand die Shakespeare graag leest :confused: :confused:
Welke dingen lees je dan het liefst: zijn drama's of eerder komedies of sonnetten?

Jason Bourne
26-08-2002, 18:58
Wow, iemand die Shakespeare graag leest :confused: :confused:
Welke dingen lees je dan het liefst: zijn drama's of eerder komedies of sonnetten?


Tja je hebt ze nog :D
Maar ff serieus. Ik vond dat ik op de middelbare school, als ik dan toch mijn boekenlijsten moest gaan samenstellen, daar dan ook maar wat op moest zetten dat als werk of als auteur iets te betekenen had gehad. Dus kwam ik bij Engels al gauw uit bij Shakespeare. In mijn geval werd dat A midsummernights dream. (Hierna ook Romeo and Julliet & Hamlet gelezen).

(Bij Duits kwam ik destijds uit bij Goethe maar dat was me toch wat zwaar om dáár meerdere boeken van te gaan lezen)

Richard B.
26-08-2002, 21:50
Cool. Shakespeare.

Een tijdje geleden heb ik zelf een mooie oude 'omnibus' (als je het zo mag noemen) gekocht van alle werken van Shakespeare gekocht (minus zijn gedichten) dat dateerd van begin 1900. Echt een heel mooi boek, maar ik moet zeggen dat het verre van 'comfortabel' lezen is. Ik gebruik hem wel eens om losse stukjes op te zoeken als ik bijv. weer eens een referentie in een film ernaar tegekom, maar echt 'van voren af aan' lezen zou me niet makkelijk afgaan denk ik.

Toen ik enkele maanden geleden in Londen was heb ik trouwens 'Shakespeare's Globe' bezocht: een herbouwd theater uit de tijd van Shakespeare waarin ze zijn theaterstukken opvoeren. Helaas zelf niet zo'n stuk kunnen zien (ze zijn altijd erg ver van tevoren uitverkocht) maar wel een stukje van een repetitie en dat was erg boeiend. Een aanrader voor een ieder die geinteresseerd is in klassieke Engelse literatuur.

Britte
26-08-2002, 21:57
Tja je hebt ze nog :D
Maar ff serieus. Ik vond dat ik op de middelbare school, als ik dan toch mijn boekenlijsten moest gaan samenstellen, daar dan ook maar wat op moest zetten dat als werk of als auteur iets te betekenen had gehad. Dus kwam ik bij Engels al gauw uit bij Shakespeare. In mijn geval werd dat A midsummernights dream. (Hierna ook Romeo and Julliet & Hamlet gelezen).



Ja, da's idd een van zijn meest toegankelijke dingen... Over Romeo & Juliet heb ik mijn licentiaatsverhandeling geschreven en Hamlet vond ik vreselijke K*T...ook King Lear vond ik maar niets... maar ja, smaken verschillen. ;)

PSje: als je R&J hebt gelezen, dan zou mijn signature je bekend moeten zijn... vond ik zelf het mooiste "stukje tekst"

Mycroft
27-08-2002, 08:35
Voor alles is een tijd: het ene moment verdiep ik me graag in een boek, het andere moment ga ik languit liggen voor een film.

Ik ben momenteel bezig in de Complete Hitchhikers Guide to the Galaxy en Cryptonomicon van Neil Stephenson. Heb net Boudolino van Umberto Eco uit. Zit te wachten op BTTF en moet Ocean's Eleven nog gaan halen.

Voorkeuren voor schrijvers:
Umberto Eco
Michael Crichton (de meeste verfilmingen van zijn boeken zijn waardeloos: Sphere, Congo. Jurassic Park gaat dan nog)
Isaac Asimov: de Foundation reeks
Arthur C Clarke: De 2001 reeks, de Rama reeks
Greg Bear

De Cyberpunkers:
William Gibson
Neil Stephenson
Als je die leest is de Matrix ineens een stuk minder origineel, voor wat het verhaal betreft dan.

Ik heb mooie IKEA rekken in de kamer hangen waar de DVD's en boeken gewoon door elkaar staan; de een niet minder belangrijk als de andere!

frankieboy
27-08-2002, 08:56
Ik lees eigenlijk alleen boeken als ik op vakantie ben.. gelukkig is dat weer over 3 dagen. :D

Meestal lees ik dan Clancy .. Ik heb vorige vakantie voor het eerst een boek van Grisham gelezen maar dat vond ik persoonlijk niet zo...

Daarnaast heb ik vroeger veel Stephen King gelezen. maar ik moet zeggen dat Clive Barker me meer aansprak. (ja dat is die van Hellraiser)

en nog vroeger(der) heb ik veel Thea Beckman gelezen... kruistocht in spijkerbroek enzo. .

Brakel
27-08-2002, 09:30
Ook ik heb veel meer boeken dan ik DVD's in mijn bezit heb. Het verzamelen daarvan is dan ook veel eerder begonnen dan het verzamelen van DVD's.
Mijn voorkeur gaat uit naar Fantasy en SF gemixed met de boeken van Stephen King.
Zoals Nathan ook al schreef over de cyclus van de Dark Tower zit ik met smart te wachten op de laatste paar delen hiervan.
Maar ook op de nieuwe van King (a Buick 8 volgens mij) ga ik zeker aanschaffen.

Daarnaast staat nog steeds in bestelling bij de Bruna deel 7 van de wetten van de Magie van Terry Goodkind, maar dat duurt nu al bijna een half jaar :(

Verder de Foundation reeks van Asimov, samen met zijn Robot boeken. De Ender- Reeks van Orson Scott Card.

En trouwens sinds mijn vakantie de boeken van Lee Child. Heb nu een 3e boek in zijn/haar (??) reeks van boeken van Jack Reacher en dat zijn ook wel lekkere wegleesboeken. Even op de bank lezen en dan is het weer 2/3 uur later :)

Nog veel meer in de kast staan, maar dit zijn wel de hoogtepunten wat mij betreft.

Groetjes

Jeroen

Hilde
27-08-2002, 11:24
Boeken? Die lees ik ook ja. Ik heb veel boeken van De Vijf en Arendsoog en Eric De Noorman en ik heb veel Kuifje en Suske en Wiske stripboeken. Veel mensen kijken me met de nek aan als ik een boek van Eric De Noorman of Kapitein Rob lees.

Maar daar heb ik maling aan.:D :D :D

Oh ja. Verder lees ik meer informatieve boeken, zoals boeken over handwerkkunst, tekenkunst, cartografie, vulkanen, de natuur en sterrenkunde.
Mijn favotijdschriften zijn: Handwerken Zonder Grenzen, National Geographic en 10 voor Taal Klasse Puzzels

Beloved
27-08-2002, 16:40
ik vond hamlet juist helemaal geweldig... ook marlowe's faust vond ik erg interessant en ik vind het jammer dat we paradise lost niet helemaal hebben behandeld.

Sander Beekmans
27-08-2002, 17:50
Ik zit echt uit te kijken naar de nieuwe Donna Tartt! De verborgen geschiedenis is echt geweldig!

Verdere boeken die ik geweldig vind (een selectie :) ):
William Sutcliffe - Ben je ervaren
Bram Stoker - Dracula
Arturo Perez-Reverte - De Club Dumas (ja, die van the ninth gate)
Gaston Leroux - Het Spook van de Opera
Jennifer Lynch - Het geheime dagboek van Laura Palmer (;) )

Jason Bourne
27-08-2002, 18:51
Cool. Shakespeare.

Toen ik enkele maanden geleden in Londen was heb ik trouwens 'Shakespeare's Globe' bezocht: een herbouwd theater uit de tijd van Shakespeare waarin ze zijn theaterstukken opvoeren. Helaas zelf niet zo'n stuk kunnen zien (ze zijn altijd erg ver van tevoren uitverkocht) maar wel een stukje van een repetitie en dat was erg boeiend. Een aanrader voor een ieder die geinteresseerd is in klassieke Engelse literatuur.


Tja, alleen daarvoor wil ik al een keer naar London. (y)

Remco de Swart
31-08-2002, 07:23
Tip voor de boekenliefhebbers onder ons. Vandaag en morgen is er in de jaarbeurs nog het zogenaamde boekenfestijn. Hier kun je vele boeken kopen over de meest uitlopende onderwerpen. Ook romans zijn volop verkrijgbaar. Zo heb ik "Lord of the RIngs", de reisgenoten. gekocht voor €8,95. De toegang is gratis. Zie voor meer info http://www.boekenfestijn.com

T-Spoon
31-08-2002, 10:26
Ik heb alle boeken van Kuifje en alle animatiefilms... Die films zijn precies zoals de strips, al is het wel even wennen om Kuifje met een andere stem te horen dan ik me 30 jaar lang had voorgesteld...
Hetzelfde heb ik trouwens met de stemmen van Asterix en Obelix... Maar daar heb ik niet alle boeken van, dus kan ik daar het verhaal erg slecht vergelijken...
Daarnaast lees ik regelmatig boeken over wetenschap, techniek en natuur... In dat geval vind ik documentaire films toch altijd weer een aangename hulp bij de visualisatie van verschillende onderwerpen...

Of is dit niet helemaal wat je bedoelde met literaire kennis? :D

Euh dit is geen literatuur hoor http://www.saiyanforum.com/forum/images/smilies/rolleyes.gif

Charley Baak
31-08-2002, 12:19
Favoriete Schrijvers - Laatst gelezen boek:

Terry Pratchett - Pyramids
JRR Tolkien - The return of the king
Michael Crichton - Timeline
Ken Follet - Code to zero
JK Rowling - Harry Potter and the goblet of fire :D
John Grisham - The rainmaker

Denk dat ongeveer 90% van wat ik op dit moment lees in het Engels is.

Hilde
31-08-2002, 16:10
Tip voor de boekenliefhebbers onder ons. Vandaag en morgen is er in de jaarbeurs nog het zogenaamde boekenfestijn.

Ooh Bedankt hee. Goed dat je het zegt. Morgen heb ik toch niets te doen en bovendien ga ik ieder jaar naar de boekenfestijn in de Jaarbeurs.(y)

Donovan
31-08-2002, 16:14
John Grisham - The rainmaker

Oneindig veel beter dan de verfilming. Het is op zich een prima film, zo lang je het boek maar niet hebt gelezen ;)

Sjef
07-09-2002, 21:27
Mijn hobby is lezen en mijn favo´s zijn realistische en waargebeurde verhalen maar ook boeken over antiek en curiosa

Art
08-09-2002, 16:52
Ik ben bezig in Dromenvanger (Dreamcatcher) van Stephen King :)

Reginald
08-09-2002, 17:39
Ik lees genoeg denk ik. Buiten voor school lees ik boeken van Clancy, Rowling, Tolkien, Jordan (wel allemaal in het engels is beter vind ik) en nog een paar andere.

FrenkieB
08-09-2002, 21:15
Ben halverwege in Duin (op aanraden van vrienden in het Nederlands..normaal lees ik boeken in het Engels). Maar ik heb begrepen dat de film niet echt veel aan is...

Jeroen Groot
12-09-2002, 12:33
Mijn favoriete schrijver is Ronald Giphart. Zijn boeken heb ik allemaal al meerdere keren gelezen en dit blijf ik ook doen.
Ben nu bezig in Lord of the Rings. Oesters van Nam Kee ligt nog op me te wachten.
Verder veel Nederlandse literatuur gelezen, o.a.:
De ontdekking van de hemel (Harry Mulisch)
Karakter (Bordewijk)
Bint (Bordewijk)
De donkere kamer van Damocles (W.F. Hermans)
Nooit meer slapen (W.F. Hermans)
Vals Licht (Joost Zwagerman)
Gimmick! (Joost Zwagerman)
Kaas (Willem Elsschot)

Daarnaast nog wat Engelse literatuur van The Rime of the ancient Mariner tot en met Brave New World.

Natuurlijk ook Stephen King's, met Insomnia voorlopig als uitschieter.

Kreeg laatst een tip van iemand over Terry Prachett, dus daar ga ik naar eens aan beginnen als ik Oesters van Nam Kee uit heb.

Louis Bouduin
12-09-2002, 14:13
Behalve alle grote russen en fransen uit de 19-de eeuw, hou ik van de boeken van Celine, Proust, Sartre, Camus, J.D. Salinger, Hermans, Reve, Brouwers, Louis Paul Boon, John Dos Passos, Franz Kafka, Robert Musil, Knut Hamsen, Herman Hesse, Joyce, Virginia Woolf, Cesare Pavese, Italo Svevo, Elias Caneti, Gabriel Garcia Marquez, Luis Borges, Mario Vargas Llosa, Henry Miller, Luigi Malerba, William Least Heat Moon, Philip Roth, Isaac Bashevis Singer, Henry James, James Baldwin, Norman Mailer, Erskine Caldwell, Bernard Malamud, John Cowper Powys, Claude Simon, Emil Ajar, enzoverder enzoverder...

Nathan Strik
12-09-2002, 14:32
Celine Heb ik ook een keer een poging toe gewaagd, maar ik kwam er niet doorheen. Niet helemaal besteedt aan mij. Al schrijft hij wel heel apart. Hij draait niet om de nare feitjes van het leven heen zeg maar.

Louis Bouduin
12-09-2002, 17:53
Heb ik ook een keer een poging toe gewaagd, maar ik kwam er niet doorheen. Niet helemaal besteedt aan mij. Al schrijft hij wel heel apart. Hij draait niet om de nare feitjes van het leven heen zeg maar.

Algemeen wordt Reis naar het einde van de Nacht als zijn beste boek beschouwd en aangeprezen. Volgens mij moet je bij Louis Ferdinand Celine beginnen met Dood op Krediet. Hierin vertelt hij over zijn jaren als kind in Parijs. Dit vind ik zo ongeveer het beste boek dat ooit geschreven is.

Art
12-09-2002, 18:13
Ik ben bezig in Dromenvanger (Dreamcatcher) van Stephen King :)
Deze moest terug naar de bieb en ik had hem nog niet uit maar ik ga hem denk ik wel aanschaffen :D Ik ga nu beginnen in Dichter op de Zeedijk van Kees "Oesters van Nam Kee" van Beijnum (y)

Nathan Strik
12-09-2002, 21:17
Volgens mij moet je bij Louis Ferdinand Celine beginnen met Dood op Krediet. Ja, heb ik ook gedaan. Maar op een gegeven moment was ik halverwege ofzo en op de 1 of andere manier kwam ik er niet doorheen.
Misschien geef ik hem nog eens een kans. Het eerste stuk was heel boeiend en aangrijpend.

Art
12-02-2003, 16:50
Even weer een schopje omhoog :D Ik ben nu bezig in De Uren (The Hours) :)

Art
12-02-2003, 16:51
Deze moest terug naar de bieb en ik had hem nog niet uit maar ik ga hem denk ik wel aanschaffen :D Ik ga nu beginnen in Dichter op de Zeedijk van Kees "Oesters van Nam Kee" van Beijnum (y)
Dat boek heb ik trouwens nog niet gelezen :D

Remco de Swart
12-02-2003, 17:02
Lang geleden dat ik thread gezien heb. Ik ben nu bezig met "De Hobbit" van Tolkien. Daarvoor de hele triologie gelezen van Tolkien. Verder nog de filmboeken:

Kramer versus Kramer
X-files: Bestrijd de toekomst

En andere boeken o.a.

Frank McCourt - De As van mijn moeder
Ludlum - Het Bourne bedrog
Athur Hailey - Airport
Harry Mulisch - De Aanslag
Ross Thomas - Noodkreet uit Berlijn
Athur Hailey - Verkeerde diagnose

Hilde
12-02-2003, 19:06
Vroeger las ik boeken van Enid Blython zoals De Vijf en zo
Verder heb ik veel jongensboeken gelezen want ik hield van spanning, avontuur enz. Meisjesboeken vond ik maar tuttig en saai

Buscemi
12-02-2003, 19:27
Even weer een schopje omhoog :D Ik ben nu bezig in De Uren (The Hours) :)
Zeg maar gerust een flinke schop. Wél een leuke thread:)
Ik lees eigenlijk best wel veel. Niet alleen ter ontspanning, maar ook over dingen die me bezig houden. Zo heb ik recent het Srebrenica-rapport doorgeworsteld, de biografie over Slobodan Milosevic, een boek over het leven van Sadam (biografie van een dictator) en De Koersk gelezen. Mijn kast staat best wel vol met dergelijke "politieke" boeken.
Verder puilt ie uit van Stephen King (alle titels die van hem verschenen zijn in Nederland, voor zover ik weet:D ), Frank Herbert, Tolkien, Jean M. Auel etc.
Dan zijn ook nog meerdere planken ingeruimd met verfilmde boeken (Kapitein Corelli, De Ontdekking van de Hemel) en boeken over regisseurs (Spielberg, Tarantino), acteurs (Keitel, Michael J.Fox "Lucky Man") etc.etc.
Momenteel heb ik een nieuwe schrijver ondekt:
IAN RANKIN, een Schotse schrijver van misdaadverhalen die zich voornamelijk in Edinburgh afspelen. Hoofdpersoon is John Rebus, een inspecteur van om en nabij de veertig. Hij word door Rankin beschreven met al zijn menselijke fouten en tekortkomingen en dat is juist wat deze prachtige boeken zo boeiend maken. De boeken worden momenteel door de BBC bewerkt tot een politieserie voor de TV. Hier ben ik erg benieuwd naar.

Nathan Strik
12-02-2003, 20:24
Even weer een schopje omhoog :D Ik ben nu bezig in De Uren (The Hours) :) Hey, leuk... eentje uit de "oude" doos. :)

Ik ben op het moment net klaar met het lezen van "From the Corner of His Eye" door Dean Koontz. Een boek waar ik echt van genoten heb en ik zou hier zo een film van willen maken. Overleg over donaties voor mijn filmfonds kunnen via PM. ;) :D

Ik ben nu begonnen aan het boek der boeken (nee, niet de Bijbel) Lord of the Rings. In handige pocketvorm met alledrie de boeken (I´m cheap, so sue me...) in één monsterlijk dikke pocket van 1100 pagina´s. <gulp> In het Engels uiteraard... <double gulp> :D

Tot over een paar maanden luitjes! ;)

Gabriel B.
12-02-2003, 20:30
Ik ben niet weg te slaan van de boeken van Ben Elton en B.E. Ellis.
En ik ben in het bezit van drie exemplaren van Alan Moore's Watchmen. (Je kunt nooit weten wat er fout gaat.)

Buscemi
12-02-2003, 20:33
Ik ben op het moment net klaar met het lezen van "From the Corner of His Eye" door Dean Koontz.
Dean Koontz... is dat niet een schrijver die je in het rijtje kunt plaatsen van Stephen King, Peter Straub e.d.
Ik heb volgens mij wel eens iets van hem gelezen alleen kom ik niet zo snel op een titel.
Zou het dan toch al beginnen met 42:D

Nathan Strik
12-02-2003, 20:45
Dean Koontz... is dat niet een schrijver die je in het rijtje kunt plaatsen van Stephen King, Peter Straub e.d.
Ik heb volgens mij wel eens iets van hem gelezen alleen kom ik niet zo snel op een titel.
Zou het dan toch al beginnen met 42:D Wat mij betreft past hij zeker in dat rijtje. Ook Dan Simmons is trouwens een goede schrijver die ook in dit rijtje van toppers thuishoort. Hou je van dit soort boeken, dan is Simmons dus zeker eentje om even te checken. (Check "Nachtzomer" (Summer of Night, 1991), een goed boek voor beginnende Simmons-lezers en nog steeds mijn favoriet). Ook Simmons' Hyperion/Endymion serie is zeer aan te bevelen.

En wat betreft Koontz, weet je nog waar die titel over ging? Misschien kan ik achterhalen welke... duurt nog wel even voor ik 42 ben. ;)

Hanna
12-02-2003, 20:45
Dat boek heb ik trouwens nog niet gelezen :D

en de oesters moet je daarna toch ook eens gaan overwegen..(y)!

Buscemi
12-02-2003, 21:06
En wat betreft Koontz, weet je nog waar die titel over ging? Misschien kan ik achterhalen welke... duurt nog wel even voor ik 42 ben. ;)

Voor zover ik nog weet ging het over een vrouw die haar zoontje had verloren. Maar een tijd hierna krijgt ze aanwijzingen dat hij toch niet dood is.
Ze gaat op zoek. Een of andere reis door Amerika...
Ik kan me er echt niet meer zoveel van herinneren.

Ik zal het boek waarschijnlijk ook nog wel ergens hebben liggen, maar dan moet ik alle dozen op zolder gaan doorzoeken.
En van de door jou genoemde Dan Simmons heb ik ook al eens iets gelezen (en waarschijnlijk in een van die zolderdozen): Aasgieren

Nathan Strik
12-02-2003, 22:28
Voor zover ik nog weet ging het over een vrouw die haar zoontje had verloren. Maar een tijd hierna krijgt ze aanwijzingen dat hij toch niet dood is.
Ze gaat op zoek. Een of andere reis door Amerika...

<knip>

En van de door jou genoemde Dan Simmons heb ik ook al eens iets gelezen (en waarschijnlijk in een van die zolderdozen): Aasgieren Komt me niet bekend voor dus ik denk dat ik die Koontz titel nog niet heb gelezen.

Aasgieren is inderdaad ook een erg goede van Simmons.

Tommy Brok
13-02-2003, 17:42
Laatste boek dat ik gelezen heb is golf van ontzetting van Tom Clancy,daar is de film The sum of all fears naar gemaakt! Nu ben ik Special force's van hem aan het lezen!

Het volgende boek wordt waarschijnlijk iets van Stephen King, iemand een goeie thriller van hem in gedachte die ik zeker moet gaan lezen?

Tommy

JayLunar
13-02-2003, 17:54
Ik ben niet echt een boekenlezer maar ik ben nu net begonnen met The Trial van Franz Kafka.

Op mijn to-read list staan ook:
Picnick on the Roadside - Strugatsky bros.
Solaris - Stanislav Lem
Shogun - James Clavell
(...) - Musashi Miyamoto
Easy Riders, Raging Bulls - (...)
Graham Petrie & (...) - (...) Tarkovsky

Is er btw niet een soort Internet Book Database (IBDb) ofzo? :D

Buscemi
13-02-2003, 17:57
Ik ben niet echt een boekenlezer maar ik ben nu net begonnen met The Trial van Franz Kafka.

Niet echt een lezer en dan een boek van Kafka ter hand nemen.
Dat vind ik van durf getuigen:D (y)

JayLunar
13-02-2003, 18:03
Niet echt een lezer en dan een boek van Kafka ter hand nemen.
Dat vind ik van durf getuigen:D (y)
:D thx
Maar het is denk ik wel een voordeel qua moeilijkheid en toegankelijkheid dat ik de Orson Welles verfilming al heb gezien :)

Gabriel B.
13-02-2003, 18:23
Originally posted by Tommy
[B]van Tom Clancy
Altijd leuk : 12 pagina's om te beschrijven hoe een bazooka wordt afgevuurd. :)
Hunt For Red October was een plezier om te lezen.

Tommy Brok
13-02-2003, 18:49
Altijd leuk : 12 pagina's om te beschrijven hoe een bazooka wordt afgevuurd. :)Er zijn wel wat pagina's nodig geweest om uit te leggen hoe het proces te werk ging toen de kernbom geactiveerd werd ja,:D!

mark t
13-02-2003, 19:20
Musashi MiyamotoZwaardvechter in wording? Z'n leven is ook verfilmd. Hij is een bekend historisch figuur in Japan.

JayLunar
13-02-2003, 19:27
Zwaardvechter in wording?
:D (lees: nee) :)


Z'n leven is ook verfilmd. Hij is een bekend historisch figuur in Japan.
Inderdaad, verfilmd door Hiroshi Inagaki, ik weet het (heb de films helaas nog niet gezien). Maar naast een succesvol sumurai was Musashi Miyamoto ook een filosoof en hij schreef na zijn knok-loopbaan veel over zijn leven, maar ook over zijn strategie. Vele Japanse zakenlieden schijnen gebruik te maken van wat hij heeft geschreven.

Kasper P.
13-02-2003, 21:07
Ik lees niet echt veel, alleen als t voor school moet en dan houdt ik het bij simpele actie/thriller boekjes :D ik kijk liever films :D

mark t
13-02-2003, 21:20
Maar naast een succesvol sumurai was Musashi Miyamoto ook een filosoof en hij schreef na zijn knok-loopbaan veel over zijn leven, maar ook over zijn strategie. Vele Japanse zakenlieden schijnen gebruik te maken van wat hij heeft geschreven. Filosoof is misschien wat overdreven. Hij heeft zijn visie op zwaardvechten opgeschreven in de jaren voor zijn dood (Boek van de 5 ringen). Deze is verkrijgbaar in uitvoering met een korte biografie van de beste man. Het boek laat zich lezen als een strategiegids voor de individuele zwaardvechter, maar ook als een verzameling richtlijnen voor de leider van een leger. Erg vaag allemaal, weinig concreets.

Binnen het bedrijfsleven heb je inderdaad een lichting managers die menen uit dit soort boeken wijze lessen voor het bedrijfsleven te putten. Nogal hineininterpretiert als je het mij vraagt; ze zien er dingen in die er niet staan.
Andere populaire boeken in deze stroming zijn onder andere de niet te versmaden werken van Niccolò Machiavelli (m.n. il principe en het wat minder bekende Discorsi sopra la prima deca di Tito Livio) en het wat obscuurdere De Kunst van het oorlogvoeren van de Chinese strateeg Sun-Tzu.

De link tussen oorlogsvoering en zakenleven is wat vergezocht m.b.t. deze boeken, maar ze zijn desondanks wel aardig om eens te lezen.

JayLunar
13-02-2003, 22:03
Tja ik weet er niet al te veel van, maar daar wil ik dus verandering in brengen, getuige mijn eerdere post. Een klasgenoot heeft een boek (waarschijnlijk dus het Boek van de 5 Ringen, ook bekend als Go Rin no Sho) van Miyamoto gelezen en vond het een aanrader. De link met het zakenleven vond ik in een schoolboek van Organisatie en Management: "Het boek wordt door veel hedendaagse zakenlieden gebruikt om in de handel dezelfde krachtige strategieën toe te passen als in de oude Japanse krijgskunst."

Joost van der Molen
13-02-2003, 22:53
... en het wat obscuurdere De Kunst van het oorlogvoeren van de Chinese strateeg Sun-Tzu.

De link tussen oorlogsvoering en zakenleven is wat vergezocht m.b.t. deze boeken, maar ze zijn desondanks wel aardig om eens te lezen.

Inhoudelijk vrij vergezocht maar er is zeker een link:

In WALL STREET (1987) zegt de foute zakenman Gordon Gekko (Michael Douglas) tegen zijn 'eager apprentice' Bud Fox (Charlie Sheen) namelijk:
'Read Sun Tzu - The Art of War.'
Verderop in de film citeert Bud uit het boek om te laten zien dat hij het vrijwel uit zijn hoofd kent.

Amazon.com:
2,500 years later, and still we read Sun Tzu. He's even part of our popular culture (if with slightly insidious connotations) thanks to the film Wall Street.

mark t
14-02-2003, 18:52
De link met het zakenleven vond ik in een schoolboek van Organisatie en Management: "Het boek wordt door veel hedendaagse zakenlieden gebruikt om in de handel dezelfde krachtige strategieën toe te passen als in de oude Japanse krijgskunst." De gemiddelde vloertegel heeft meer diepgang dan veel bestsellers op het gebied van Management. Specifiek op Management gerichte boeken hebben vaak een hoog Tsjakka-gehalte (heeeeeeel veel vorm, erg weinig inhoud). En dit soort boeken (Sun Tzu en aanverwante geesten) zijn voor mij wel erg interessant, maar meer als geschiedenisboek of verhandeling over andere culturen dan als Management-boek. Hou er rekening mee als je ze leest (en dat moet je gewoon doen:)).

Nicole Roques
17-02-2003, 02:25
Het valt een beetje uit de toon maar mijn favoriete boek is L'etranger van Camus. (franse versie)
Daar ben ik echt helemaal verzot op!
Voor de rest veel engelse boeken vnl de 'oudjes'
Ook poezie kan me enorm boeien.

Charley Baak
20-02-2003, 09:45
Ben nu bezig in Sleepyhead van Mark Billingham, geweldig boek al zeg ik het zelf. Aanradertje.
Hiervoor Deep Sleep van Charles Wilson. Ook een aanrader.

Gabriel B.
09-03-2003, 19:49
Momenteel High Society van Ben Elton aan het lezen.

En hoewel het geen "boeken" zijn, raad ik iedereen die van summer-blockbuster-films houdt, aan de comic-reeks The Authority eens ter hand te nemen.

En wie wil weten hoe Hollywoord in elkaar zit vanuit het standpunt van de scriptschrijver : Fortune & Glory : A True Hollywood Comic Book Story.

Art
10-03-2003, 00:39
Even weer een schopje omhoog :D Ik ben nu bezig in De Uren (The Hours) :)
Ik heb hem nog niet uit :lol: Ik ben nu zo benieuwd naar de film er van, dat moet haast wel even briljant zijn :)

Gabriel B.
19-03-2003, 20:00
Even weer een schopje omhoog :D Ik ben nu bezig in De Uren (The Hours) :)
Ik heb hem nog niet uit :lol:
En hoe komt dat ? Je mag je niet laten beïnvloeden door zoiets als een sociaal leven. :lol:

Even melden: Dead Famous van Ben Elton over een moord tijdens een "Big Brother"-uitzending is nu ook verkrijgbaar in het Nederlands onder de titel Hardstikke Beroemd.

JayLunar
07-04-2003, 13:20
Is er eigenlijk ook een soort IMDb, maar dan voor boeken?

Christiaan Sauer
09-04-2003, 21:27
Leuke thread dit. ALtijd wel eens grappig om te weten wat andere mensen voor boeken lezen.
Zelf heb ik altijd al vrij veel gelezen (Tja, wat wil je, als je ouders 43 strekkende meter hebben, zal nu wel meer zijn na 4 jaar).
Zelf heb ik 3 boekenkasten met boeken en tijdschriften in mijn eigen huis, en bij mijn ouders staat ook nog een boekenkastje (voor de helft vol). Ik zal dus ook wel rond de 5/6 strekkende meter hebben, en dat op mijn 20ste. Niet slecht.
De laatst gelezen boeken: LOTR: FOTR/LOTR TTT/LOTR ROTK/Boekenweek geschenk/Natuurkunde Mechanica (Lesboek)/al mijn andere lesboeken)/een aantal Stephen Kings/momenteel in een of andere Clancy. Vraag me niet waar die overgaat, want ik heb hem 2 weken geleden voor het eerst, en momenteel het laatst opengeslagen :lol: .
Zo, de beurt is weer aan jullie :lol:

zeta
14-04-2003, 14:01
.. tja... eerder las ik altijd Stephan King... :? maar ben later meer gaan lezen van John Grisham. De eerste boeken (Firm, Client, Jury, Chamber etc) van JG vond ik echt tof.. maar vanaf Het Testament vond ik er niet veel meer an. :roll: Toen ben ik David Balacci gaan lezen. Die vind ik nog steeds erg goed. Ik kan niet wachten tot Total Control verfilmd wordt, want die vond ik echt super. Tussendoor de boeken van Tolkien gelezen... uiteraard :D

Nu ben ik voor de tweede keer Nacht und Nebel van Floris Bakels aan het lezen. Deze heb ik in m'n studietijd al eens gelezen en heeft me erg aangesproken, en daarom hem ik 'em maar gekocht.

Nacht Und Nebel, mijn verhaal uit Duitse gevangenissen en concentratiekampen, door Floris B. Bakels.
Floris Bakels heeft meer dan drie jaar doorgebracht in verschillende gevangenissen, kampen en Aussenkommandos. Dit boek is zijn verhaal over: Polizeigefangnis Scheveningen, Polizeiliches Durchgangslager Amersfoort, Kriegswehrmachtsgefangnis Utrecht, Konzentrationslager Natzweiler, Aussenkommando Ottobrunn, Aussenkommando Dautmergen, Aussenkommando Vaihingen-Enz en Konzentrationslager Dachau.

Mark de Jong
14-04-2003, 21:20
Heb even wat advies nodig van de boekenfreaks hier ;)

Nu ik lid ben bij ECI was ik van plan wat LOTR boeken aan te schaffen. Kan iemand mij vertellen welke ik het beste kan pakken (voor alle delen) ?

Gabriel B.
14-04-2003, 21:38
Heb even wat advies nodig van de boekenfreaks hier ;)

Nu ik lid ben bij ECI was ik van plan wat LOTR boeken aan te schaffen. Kan iemand mij vertellen welke ik het beste kan pakken (voor alle delen) ?
Persoonlijk kies ik steeds paperbacks wegens goedkoop en makkelijk te transporteren en te lezen op bus, trein en in de file.
En als je ze in de originele taal kan krijgen heb je dat ook weer mee.

Gabriel B.
14-04-2003, 21:39
Nu ik lid ben bij ECI
Ik heb me laten vertellen dat je makkelijker uit de maffia stapt dan uit ECI :wink:

Mark de Jong
14-04-2003, 21:41
Nu ik lid ben bij ECI
Ik heb me laten vertellen dat je makkelijker uit de maffia stapt dan uit ECI :wink:

Dat vertellen ze me hier ook. Maar dat komt goed, anders ga we gewoon effe bij de winkel langs :) ;)

Maar bedankt voor de tip (y)

Nathan Strik
14-04-2003, 21:43
Nu ik lid ben bij ECI Ik heb me laten vertellen dat je makkelijker uit de maffia stapt dan uit ECI :wink:
Wens me maar succes dan, want ik heb na jaren trouw lidmaatschap eindelijk laatst de afmeldbrief op de bus gedaan. ;)

Gabriel B.
15-04-2003, 08:50
Nu ik lid ben bij ECI Ik heb me laten vertellen dat je makkelijker uit de maffia stapt dan uit ECI :wink:
Wens me maar succes dan, want ik heb na jaren trouw lidmaatschap eindelijk laatst de afmeldbrief op de bus gedaan. ;)
Okay... it's your funeral. :lol: :wink:

Britte
15-04-2003, 08:55
Heb even wat advies nodig van de boekenfreaks hier ;)

Nu ik lid ben bij ECI was ik van plan wat LOTR boeken aan te schaffen. Kan iemand mij vertellen welke ik het beste kan pakken (voor alle delen) ?

Er is een mooie box uit met alle delen en "The Hobbit" er nog bij.... uiteraard in het Engels.

EDIT: The Hobbit zit er niet bij in... maar hier vind je info over de box:
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/0261102389/ref=sr_aps_books_1_1/026-4204983-1933208

Alexander V
15-04-2003, 09:45
Ik lees vooral Fantasy, op het moment ben ik bezig met de Devery series van Katharine Kerr en de Chronicles of the Raves van James Barclay (ik ben door mijn boeken van Kerr heen en ik ga volgende week naar London, koop ze liever daar als hier). Maar ook een goede thriller van Grisham of Tom Clancy gaat er bij mij altijd in.

Favoriete schijver is toch wel George R.R. Martin (A Song of Fire and Ice serie), briljant gewoon.

Qique
15-04-2003, 10:16
Nu ik lid ben bij ECI Ik heb me laten vertellen dat je makkelijker uit de maffia stapt dan uit ECI :wink:
Wens me maar succes dan, want ik heb na jaren trouw lidmaatschap eindelijk laatst de afmeldbrief op de bus gedaan. ;)

Nee hoor, geen enkel probleem. Gewoon een briefje, en huppakee geregeld. Met een beetje geluk vragen ze je om nog een jaartje lid te blijven in ruil voor bijvoorbeeld gratis boeken/DVD's ter waarde van 50 Euro. Dat is mij een keer gebeurd! (y) En dat heb ik dus gedaan.
Vervolgens zonder probleem weer opgezegd.

Maak me nu dus ook geen enkele zorgen voor die nieuwe actie.....

daviddekam
15-04-2003, 13:50
Ben nu het werk van Livius aan het lezen: Sinds de stichting van de stad. Wel erg verwarrend al die namen die op elkaar lijken. Ook ben ik begonnen in Matrix Warrior: Being the One ook wel moelijk in het filosefie in het engels.

Ralf
15-04-2003, 17:29
Ben nu bezig met Duin: De Butleriaanse Jihad / deel 1 van Herbert, B

Coen P.
15-04-2003, 18:39
ik was een enorme lezer op de middelbare school (hopelijk staat dat niet gelijk met het zijn van een "nerd" haha) in alle talen...

welke er uitgesprongen zijn zijn oa:
de donkere kamer van Damocles - W.F.Hermans
Blokken - F.Borderwijk (soort big brother, haha)

nu lees ik voornamelijk fantasyboeken, zoals de trilogie van in de ban van de ring en de hobbit...

het is mijn streven om bovengenoemde boeken van Tolkien nog een keer in het Engels te lezen...
gr. Coen

Britte
15-04-2003, 19:15
Momenteel ben ik met het eerste boek van Morse bezig. Ik vond de televisiereeks wel goed en dus wou ik een keer kijken of de boeken ook goed zijn. Tot nu toe valt het in ieder geval goed mee...

Gabriel B.
19-04-2003, 10:58
Ondertussen American Psycho van B.E. Ellis nog maar eens ter hand genomen. Dit blijft ongelooflijk grappig.

Mark de Jong
19-04-2003, 18:42
Heb even wat advies nodig van de boekenfreaks hier ;)

Nu ik lid ben bij ECI was ik van plan wat LOTR boeken aan te schaffen. Kan iemand mij vertellen welke ik het beste kan pakken (voor alle delen) ?

Er is een mooie box uit met alle delen en "The Hobbit" er nog bij.... uiteraard in het Engels.

EDIT: The Hobbit zit er niet bij in... maar hier vind je info over de box:
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/0261102389/ref=sr_aps_books_1_1/026-4204983-1933208

Hoi Britte, ik lees nu pas je reactie, sorry. Bedankt voor de tip, maar ik koop momenteel liever boeken bij ECI (i.v.m. eventueel opzeggen van m'n lidmaatschap :)).

Britte
20-04-2003, 09:30
Wil je ze dan in het Engels of in het Nederlands? Op die ECI-site staat er wel een set maar ik denk dat die aankoop dan geldt als 1 item en niet als drie.... dan moet je nog drie andere dingen vinden :wink:

Mark de Jong
20-04-2003, 09:35
Wil je ze dan in het Engels of in het Nederlands? Op die ECI-site staat er wel een set maar ik denk dat die aankoop dan geldt als 1 item en niet als drie.... dan moet je nog drie andere dingen vinden :wink:

Engels of Nederlands maakt me eigenlijk niet zoveel uit. Zolang het maar niet te duur wordt :) :D

Jibbe Stuijts
20-04-2003, 11:50
[quote="Nathan Strik"]ZO... stelletje "wiseguys".... even de boekenkennis peilen hier op het forum. :cool:
Sommigen van jullie zitten weleens te emmeren over het feit dat "het boek beter was dan de film" ofzo (ik noem geen namen :D), maar wat lezen jullie dan zoal?

Ik ben een groot fan van de manier van schrijven van Ronald Giphart...Heerlijk geschreven en geweldige "herkenbare" humor. Ben nu overigens bezig in een heel ander genre: House of Leaves.(het kaartenhuis), echt een briljant boek. Moet je gelezen hebben.

Gabriel B.
20-04-2003, 21:01
Zolang het maar niet te duur wordt :) :D
Meteen de eerste parameter bij mijn aanschaf van boeken.

Beloved
21-04-2003, 19:34
ik kan iedereen 'the lovely bones' van alice sebold aanraden. hij is nog niet vertaald denk ik, maar wel heel mooi!

Hilde
21-04-2003, 20:10
vorige week toen was ik grieperig en had barstende hoofdpijn. In plaats dat ik DVD's draaide ging ik lezen. Vooral boeken van Kapitein Rob die ik van mijn ouders ge-erfd heb. het is een mengelmoes van een leesboek en een stripboek. Ik vind het jammer dat ze tegenwoordig niet meer van zulke spannende verhalen maken.
Vroeger las ik ook veel jongensboeken omdat ik van spannende avonturenverhalen hield en dat kon ik in meisjesboeken niet vinden.
Op school en in de klas was ik ook het enige meisje dat van jongensboeken hield maar dat vond ik niet erg

Britte
21-04-2003, 20:54
ik kan iedereen 'the lovely bones' van alice sebold aanraden. hij is nog niet vertaald denk ik, maar wel heel mooi!

Yep, die heb ik een tijdje terug ook gelezen: een speciaal en erg mooi boek!

Mobie
22-04-2003, 07:00
Ik wacht in ieder geval met smart op deel 5...

Ik ook ( al enkele jaren ) maar ik denk niet dat het er gaat komen :(

Verder lees ik graag John Grisham, Tom Clancy, Clive Cussler, Patrick Robinson, Michael Crichton, Stephen King, Eric L Harry.

Om enkele boeken op te noemen die ik beter vond dan de film :

Jurassic Park
The Relic
Pelican Brief
Op-center

Mobie
29-05-2003, 13:30
Nu zie ik net op amazon.com dat deel 5 van The Dark Tower eraan komt in november 2003 in hardcover, het is genaamd Wolves Of The Calla.
Woehoe :D

Nathan Strik
29-05-2003, 13:45
Nu zie ik net op amazon.com dat deel 5 van The Dark Tower eraan komt in november 2003 in hardcover, het is genaamd Wolves Of The Calla.
Woehoe :D
Yes!!! :D
Op de site www.stephenking.com kun je ook een stukje horen uit dit nieuwe deel, voorgelezen door King himself! :D

Echt super dat het nieuwe deeltje er al weer aan komt. Reden genoeg om de hele zooi eens in het Engels aan te gaan schaffen; tot nu toe alle 4 de deeltjes in het NL gelezen. :oops:

Nu hopen dat er een slimme Hollywood-studio deze prachtige boeken eens gaat verfilmen. :D

Gabriel B.
29-05-2003, 17:55
Nu zie ik net op amazon.com dat deel 5 van The Dark Tower eraan komt in november 2003 in hardcover, het is genaamd Wolves Of The Calla.
Woehoe :DHet zou zo ondertussen tijd gaan worden. :D

sophie_ragas
30-05-2003, 19:17
Nu zie ik net op amazon.com dat deel 5 van The Dark Tower eraan komt in november 2003 in hardcover, het is genaamd Wolves Of The Calla.
Woehoe :DHet zou zo ondertussen tijd gaan worden. :D

Zie verder http://www.stephenking.nl/ voor info Nederlandse release.


Mijn favo schrijvers (en ik heb me een zooi boeken)

* Stephen King
* Virginia Andrews
* Helen Fielding
* Tolkien
* Weis and Hickman (geen boeken van)
* Elizabeth George
* Baantjer
* Agatha Christie

Britte
30-05-2003, 19:35
Heb net de derde uit de reeks van Artemis Fowl uit.... is een Engelse reeks. Echt wel grappig....

Mobie
30-05-2003, 20:22
Zie verder http://www.stephenking.nl/ voor info Nederlandse release.


Ik heb het niet zo voor nederlandstalige boeken.
Vroeger wel, vind engels nu toffer en makkelijker om suspense in te verwerken.

leo keijzer
04-06-2003, 18:48
Laatse boek wat ik heb gelezen "de eeuw van mijn vader"

van geert mak zeer de moeite waard (y)

Hamilcar54
04-06-2003, 21:57
Ben momenteel druk bezig met Peter F. Hamilton's SF sage te lezen: "De Ontwrichting van de Werkelijkheid".

Met dank aan Meulenhoff om enkel de eerste 2 boeken te vertalen en dan een jaar later doodleuk vertellen dat er geen plannen zijn voor de resterende boeken vd serie, dank u wel ! :evil:

Dankzij Amazon dan maar de resterende engelstalige titels besteld. De engelstalige titels zijn: "The Reality Dysfunction" zijn de eerste 2 boeken en daarna volgen "The Neutronium Alchemist" & "The Naked God".
Wie van SF sagas houdt zoals "Dune", this is your stuff, highly recommended !

Art
04-06-2003, 23:35
Ik ben nu bezig in Jaap Scholten - Tachtig (y) Ik lees dit boek voor de tweede keer en ik blijf het enorm goed vinden :D Hier na ga ik Anne Provoost - Vallen lezen :) Ik ben benieuwd, zeker ook omdat dit boek verfilmd schijnt te schijn :)

Beloved
04-06-2003, 23:37
Neil Gaiman is mijn nieuwe held... al had ik nog nooit van hem gehoord voordat ik naar de elf fantasy fair ging :oops:

Buscemi
05-06-2003, 00:56
Ik lees momenteel Michael Moore's "Stupid White Men"...
hilarisch...

Elaine
05-06-2003, 14:33
Ik lees heel veel vooral fantasy en freaky fictie, the others van James herbert en Geek love Katherine Dunn, geweldig. Wheel of time en alles van Tolkien. Nicci French, Mo Haider, Stephen King. te veel om op te noemen. En heel veel psychologie boeken voor m'n studie, en 98% in het engels

Buscemi
05-06-2003, 15:00
Ik lees heel veel vooral fantasy en freaky fictie, the others van James herbert en Geek love Katherine Dunn, geweldig. Wheel of time en alles van Tolkien. Nicci French, Mo Haider, Stephen King. te veel om op te noemen. En heel veel psychologie boeken voor m'n studie, en 98% in het engels
Mo Hayder: Vogelman en De Behandeling.... schitterende thrillers... als die nu eens verfilmd zouden worden :wink:

Art
06-06-2003, 01:00
Ik lees heel veel vooral fantasy en freaky fictie, the others van James herbert en Geek love Katherine Dunn, geweldig. Wheel of time en alles van Tolkien. Nicci French, Mo Haider, Stephen King. te veel om op te noemen. En heel veel psychologie boeken voor m'n studie, en 98% in het engels
Mo Hayder: Vogelman en De Behandeling.... schitterende thrillers... als die nu eens verfilmd zouden worden :wink:
Zijn inderdaad goede boeken :) Ik kan trouwens ook T. Jefferson Parker - De Engeltjes van Horridus aanbevelen voor de liefhebber van goede thrillers (y)

Gabriel B.
11-06-2003, 13:56
Ondertussen aan The Two Towers begonnen... schijnt iets populair te zijn. :wink:

Richard B.
23-06-2003, 20:44
Ik heb vanmiddag mijn bibliotheek filmliteratuur maar eens aangevult:

- 'Stanley Kubrick' door Frederic Raphael (over het tot stand komen van het script voor Eyes wide shut)
- 'The cinema of Martin Scorsese' door Lawrence S. Friedman (een soort bio/essay over de films van Scorsese)
- 'The Chaplin Encyclopedia' door Glenn Mitchell (een dik boek met daarin allerlei info over de films van Chaplin en de mensen die er aan meewerkten)

Roberto G
24-06-2003, 23:34
Ik ben nu bezig met het lezen van the lord of the rings De reis genoten.
Ben na deze versie van plan om de 2 torens te gaan lezen, en nadat ik the return of the king heb gezien wil ik dit boek ook gaan lezen .
Voor de rest lees ik graag oorlogs boeken (vooral jeugd boeken dan)
En ik ben ook van plan om de harry potter boeken te gaan lezen .
Heb nog heel wat te lezen dus :D

The Jango
25-06-2003, 09:01
Boeken van Tom Clancy blijven ook van een apparte genre.
Brengen dan ook goede films voort.

ps. wat ik altijd jammer vind van eerst de film zien en dan het boek lezen, is het feit dat je flink inkort met je verbeeldingsvermogen. Zoals Tolkien die in zijn boeken zo nauwkeurig omschrijft van hoe de omgeving eruitziet, heeft dan toch weinig zin... want je ziet nu de hele tijd die dikke neus van Gandalf voor je, zoals in de film.. ;)

Nico de Graaf
25-06-2003, 15:27
Boeken van Tom Clancy blijven ook van een apparte genre.
Brengen dan ook goede films voort.

ps. wat ik altijd jammer vind van eerst de film zien en dan het boek lezen, is het feit dat je flink inkort met je verbeeldingsvermogen. Zoals Tolkien die in zijn boeken zo nauwkeurig omschrijft van hoe de omgeving eruitziet, heeft dan toch weinig zin... want je ziet nu de hele tijd die dikke neus van Gandalf voor je, zoals in de film.. ;)

Ik persoonlijk kijk toch liever eerst de film voor ik het boek lees. Anders ga ik de film met het boek vergelijken en valt de film meestal tegen. Of je verwacht iets in de film en dan gebeurd er heel wat anders.

Gabriel B.
25-06-2003, 19:27
Boeken van Tom Clancy blijven ook van een apparte genre. 12 pagina's om te beschrijven hoe een rotorblad van een helicopter er uitziet (y)

Mobie
26-06-2003, 09:32
Boeken van Tom Clancy blijven ook van een apparte genre.
Brengen dan ook goede films voort.

ps. wat ik altijd jammer vind van eerst de film zien en dan het boek lezen, is het feit dat je flink inkort met je verbeeldingsvermogen. Zoals Tolkien die in zijn boeken zo nauwkeurig omschrijft van hoe de omgeving eruitziet, heeft dan toch weinig zin... want je ziet nu de hele tijd die dikke neus van Gandalf voor je, zoals in de film.. ;)

Idd, Clive Cussler en Dale Brown vind ik wat dezelfde manier van opbouwen hebben.

Beloved
26-06-2003, 13:18
Ik ben nu eens bezig in Jane Eyre, daarna komt The Bell Jar van Sylvia Plath weer eens en dan The Little Friend van Donna Tartt. En dan heb ik alles gelezen wat ik hier heb rondslingeren... bijna dan...

Ronald Stiebolt
29-06-2003, 22:19
Ik ben er zo een die altijd een aantal boeken dwars door elkaar heen leest. Nu (liggen naast mijn bed):

- Stupid white people van Michael Moore (sterk, wel wat eenzijdig)
- Mindhunter van John Douglas (non-fictie over FBI-daderprofilering)
- Luxe editie van de 1e twee albums van Storm (toegegeven: geen boek, maar om dat nou een 'strip' te noemen....)
- Het platte land Youp van 't Hek (kan er geen genoeg van krijgen, zo heerlijk herkenbaar allemaal)

Gabriel B.
30-06-2003, 18:09
Ze vallen onder de noemer comics maar ik kan iedereen de graphic novels uit de reeks "Hellblazer" van Brian Azzarello aanbevelen.

Mark de Jong
14-07-2003, 12:58
Vandaag maar Order Of The Phoenix besteld bij ECI. Nog 3 bestellingen te gaan. Volgende wordt hoogstwaarschijnlijk The Lord Of The Rings (Engelstalige van 1800 pagina's of zo).

Eens kijken of het me bevalt, dat lezen :)

Tommy Brok
14-07-2003, 17:39
Ondertussen aan The Two Towers begonnen... schijnt iets populair te zijn. :wink:Ik geloof dat er eind van het jaar een boek van uit komt met beeld en geluid, maar kan het mis hebben,:D!

Ben nu zelf een boek van Stephen King aan het lezen, met 14 korte verhalen erin: Alles is eventueel!
Wil hierna denk ik de donkere toren reeks gaan lezen van Stephen King, heb gisteren een kort verhaal gelezen dat er ongeveer op gebasseerd is en dat boeide me wel!

Mark de Jong
26-07-2003, 19:12
Vandaag Order Of The Phoenix binnengekregen en heb de 'intropagina' al gelezen. Begon goed dus ik heb er zin in :)

Beloved
27-07-2003, 14:32
ik ben nu ongeveer op blz 435 van the little friend van donna tartt.
mooi geschreven, maar ik vraag me af waar het heen gaat.
en hierna begin ik waarschijnlijk weer aan m'n leeslijst voor t nieuwe schooljaar...

chimera01
27-07-2003, 17:21
LOTR (in 3 verschillende edities engelstalig uiteraard), The Hobbit & the Silmarillion ook in het orginele engels.

Daarnaast heb ik een groeiende collectie Saintboeken, hardcover in het Engels (is Ebay goed voor) en ik ben nu bezig met The Scarlet Pimpernel te verzamelen.
Fantomas is niet te krijgen (engelstalig) en Tarzan (engelstalig & Hardcover niet te betalen).

Oke ik lees te veel, maar niet in het Nederlands. Van de gemiddelde Nederlandse auteur krijg ik nou eenmaal jeuk, al die pretenties en de verhalen laten vaker te wensen over.

Alexander V
27-07-2003, 17:53
Ben begonnen aan Deja Dead van Kathy Reichs welke ik bij mijn vorige bezoek aan london meegenomen had, ben nu op de helft maar ik zit hard erover te denken om er maar mee te kappen, kan mij echt totaal niet boeien, hoewel het 'CSI' achtige uitgangspunt mij wel wat leek.

Henk Heideveld
29-07-2003, 12:55
Ik zit (zat) midden in 5 boeken tegelijk.
Michael Moore Stupid White Men, daar lees ik steeds een stukje van.
De Tweeling van Tessa de Loo, ben ik 's nachts in door blijven lezen tot ie uit was.
The Pianist, elke dag 1 hoofdstuk.
Jan van Aken De Valse Dageraad lees ik wekelijks een stukkie verder.
In Naam van de Troon van Thomas Ross ligt naast mijn bed, lees ik elke nacht een stukkie voor het slapen gaan.

Van de Koelen Meeren Des Doods heb ik pas gekocht en laat ik nog even ongelezen liggen, lijkt me een "herfstboek".

Beloved
29-07-2003, 14:57
ik heb gisteren the little friend uitgelezen.
voor degenen die m kennen zeg ik 1 ding over t einde; AAARGHHHH!!!!
voor degenen die m niet kennen: lezen!

Art
29-07-2003, 20:03
Ik ben bezig in De donkere kamer van Damokles en ik heb hem al weer bijna uit. Blijft een goed boek (y)

Mark de Jong
30-07-2003, 14:54
Vandaag The Hobbit binnengekregen (y)
Ging toch sneller dan ik had gedacht :)

Gabriel B.
31-07-2003, 13:17
Couplehood en Babyhood van Paul "Mad About You" Reiser voor de tigste maal gelezen en nog steeds even hard gelachen.

alsook

Men are from Mars, Women are from Venus

Bas de Jong
31-07-2003, 15:31
Ik ben nu bezig met Return of the King (voor de 1ste keer in het Engels 8)) en ben bijna op de helft.

Daarna ga ik The Hobbit lezen en The Silmarillion daar weer na. Vervolgens Harry Potter 1 t/m 4 in het Nederlands en Harry Potter 5 in het Engels.

Daarna nog wat boeken maar die weet ik niet zo uit m'n hoofd (ik heb nog een behoorlijk aantal die ik nog steeds moet lezen...).

Gabriel B.
31-07-2003, 17:11
Daarna ga ik The Hobbit lezen en The Silmarillion daar weer na. Vervolgens Harry Potter 1 t/m 4 in het Nederlands en Harry Potter 5 in het Engels.

Daarna nog wat boeken maar die weet ik niet zo uit m'n hoofd (ik heb nog een behoorlijk aantal die ik nog steeds moet lezen...).
Altijd leuk als je een vijfjarenplan kan opstellen. :wink:

Art
31-07-2003, 23:17
Ik ben bezig in De donkere kamer van Damokles en ik heb hem al weer bijna uit. Blijft een goed boek (y)
Dit boek heb ik nu uit en ga nu beginnen in Berichten uit Maanzaad Stad van Abdelkader Benali 8)

Mark de Jong
01-08-2003, 08:43
En In De Ban Van De Ring besteld bij ECI. De Engelse boekenset was helaas uitverkocht :(

Ik koop de Engelse boeken wel bij Amazon.co.uk :)

Britte
01-08-2003, 08:52
Net, op aanraden van mijn vriend, het eerste boek uit de Ender-reeks gelezen: Ender's Game. En 't is idd een aanrader!! Momenteel is hijzelf nog in het tweede bezig en dus moet ik ff wachten :(

Peefie
01-08-2003, 09:39
Ik lees nu: 'Moe in tijden van stress'. Vakliteratuur :P.

Zou het een thriller zijn??!

Luther Hartog
01-08-2003, 11:01
Volgende wordt hoogstwaarschijnlijk The Lord Of The Rings (Engelstalige van 1800 pagina's of zo).Ja joh...ik weet niet wat ze dan nog in de 500 extra bladzijden zetten :)

Mark de Jong
01-08-2003, 11:07
Volgende wordt hoogstwaarschijnlijk The Lord Of The Rings (Engelstalige van 1800 pagina's of zo).Ja joh...ik weet niet wat ze dan nog in de 500 extra bladzijden zetten :)

Niet zeuren, 17xx pagina's stond er dus daar ga ik dan vanuit ;)

Maar zoals ik al eerder op dit forum heb vermeld is deze inmiddels al uitverkocht. Effe voor de duidelijkheid: ik heb het over de ECI. Ik weet dat dit boek ook in andere winkels verkocht wordt :roll:.

Luther Hartog
01-08-2003, 11:22
Als je een Engelstalige versie van LOTR wil, dan moet je naar www.fireandwater.com gaan, daar hebben ze nog veel meer trouwens, maar ook een heleboel Tolkien.

Mark de Jong
01-08-2003, 11:25
Als je een Engelstalige versie van LOTR wil, dan moet je naar www.fireandwater.com gaan, daar hebben ze nog veel meer trouwens, maar ook een heleboel Tolkien.

Bedankt voor de tip, maar zo te zien kan je daar alleen bestellen via Amazon.co.uk ? :confused:

Luther Hartog
01-08-2003, 11:34
Als je een Engelstalige versie van LOTR wil, dan moet je naar www.fireandwater.com gaan, daar hebben ze nog veel meer trouwens, maar ook een heleboel Tolkien.

Bedankt voor de tip, maar zo te zien kan je daar alleen bestellen via Amazon.co.uk ? :confused:Huh...daar is wel wat veranderd zeg...fireandwater bestaat ook niet meer :(

Art
02-08-2003, 02:05
Ik ben bezig in De donkere kamer van Damokles en ik heb hem al weer bijna uit. Blijft een goed boek (y)
Dit boek heb ik nu uit en ga nu beginnen in Berichten uit Maanzaad Stad van Abdelkader Benali 8)
Ik heb een ander boek even voorrang gegeven en dat is De Hydrograaf van Allard Schröder, ik ben benieuwd :bier:

Mark Knoop
04-08-2003, 19:10
Ik ben helemaal weg van de Harry Potter boeken. Deel 1/4 heb ik in het nederlands. Deel 5 in het engels en ik kijk erg uit naar deel 5 in het nederlands die 22 november uikomt. Ik vind de boeken zo leuk, omdat er veel fantasie in zit, het is een goed verhaal en er zitten erg veel details in verstopt. Bijvoorbeeld in deel 1 wordt de naam "Sirius" 1x genoemd, terwijl die persoon in deel 3 een supergrote rol speelt. Ik kan jullie deze boeken echt aanraden. Ikzelf dacht voordat ik ze gelezen had, dat de boeken kinderachtig waren, maar niets is minder waar!

Gabriel B.
04-08-2003, 19:31
High Fidelity krijgt deze week voorrang.

Gabriel B.
07-08-2003, 20:05
High Fidelity krijgt deze week voorrang.
En na HF de leuke verhaaltjes van Dave Barry.

Mark de Jong
22-08-2003, 16:55
Tijdens mijn verblijf in Frankrijk De Hobbit uitgelezen. Topboek ! Binnenkort begin ik aan In De Ban Van De Ring en Harry Potter And The Order Of The Phoenix :)

Max Davidse
22-08-2003, 18:04
Lord of the Rings heb ik inmiddels 16x gelezen en ook the Hobbit en Silmarillion heb ik gelezen...
Verder lees ik veel Terry Goodkind, Terry Pratchett, Robert Jordan, Raymond E Feist, Weiss & Hickman, Stephen King etc...

Voorlopig ben ik bezig in Raymond E Feist's Magician...en aangezien ik alleen in de trein lees, ben ik nog wel even bezig... :) Superboek!!

Kaplan
23-08-2003, 13:13
ik ben momenteel bezig in The piano tuner van Daniel Mason.
over een piano stemmer die eind 19e eeuw naar de binnenlanden van Birma reist om daar een piano te gaan stemmen.

Een mooi naslagwerk over film gekocht.
Cinema year by year 1894-2002
naslagwerk volgens dezelfde formule als Kroniek van de mensheid en Kroniek van de 20e eeuw. Chronologische reis door de filmhistorie met veel foto's en posters. 995 pagina's.

Elaine
23-08-2003, 23:00
Nog even een aanrader voor de thriller fans --> Lost van Gary Devon echt hzo spannend dat ie snachts niet naast m'n bed mocht liggen. Is overigens niet zo makkelijk te vinden in de boekhandel, misschien op i-net wel.

Tijdens m'n vakantie heb ik verborgen geschiedenis van Donna Tartt gelezen en daughter of the forrest van Juliette Marillier aanrader voor de fantasy fans.

Aangezien ik in Wales op vakantie was heb ik ook nog even de boekenhoofdstad van de wereld bezocht Hay-on-Wye heel veel 2e handsboekwinkels. Erg charmant stadje. En daar nog 2 James Herbert's gekocht. Lezen die man!

Gabriel B.
27-08-2003, 09:41
Niet echt een boek maar zeker aan te raden, de nieuwe Dilbert : When Body Language Goes Bad.

Marika
29-08-2003, 01:26
Ik ben al jaren op zoek naar boeken van Catherine Duval. Slechts 1 van haar boeken met korte verhalen heb ik weten te bemachtigen namelijk het boek "De Onsterfelijken", dit boek kwam ik tegen ergens ver achterin een tweedehands boekenzaak. Ik heb ze ooit allemaal gelezen via de bieb, maar ze zijn nergens te koop. Ook op internet is er vrijwel geen informatie over haar te vinden, 't is bijna net zo mysterieus als haar verhalen. :wink:

De titels uit onderstaande lijstje wist ik me nog te herinneren.

*De Onsterfelijken (deze heb ik)
*Geliefde demon
*Een handvol schelpen : fantastische vertellingen
*Duivelsnaaigaren : demonische vertellingen
*De Bruiden van Lannismoore en andere macabere fantasieën
*Beelden zonder spiegelbeeld
*Gezellen van de dood

Als iemand ooit een van deze boeken tegenkomt in een boekenzaak, laat het mij dan a.u.b. weten! :D

Elaine
29-08-2003, 08:32
http://www.antiqbook.com/books/speedsearch.php

Klik hier maar ff heb je er in iedergeval 1 :D

Elaine
29-08-2003, 08:40
Hmmm, link is niet goed meer deze werd er aangeboden, kun je daarop zoeken De Bruiden van Lannismoore en andere macabere fantasieën

http://antiqbook.com/books/speedsearch.php?title=bruiden&author=duval&fST=&Last7=off&sbinding=a&btype=&wcountry=eunl&century=&syear=&spublisher=&splace=


hier dan :o

Jaap22
29-08-2003, 08:43
Laatst Duivelstraan van Jeffrey Deaver gelezen. Uitstekende thriller.

Art
29-08-2003, 11:32
Ik ben bezig in De donkere kamer van Damokles en ik heb hem al weer bijna uit. Blijft een goed boek (y)
Dit boek heb ik nu uit en ga nu beginnen in Berichten uit Maanzaad Stad van Abdelkader Benali 8)
Ik heb een ander boek even voorrang gegeven en dat is De Hydrograaf van Allard Schröder, ik ben benieuwd :bier:
Nu ik dit mooi geschreven boek uit heb, ga ik maar eens in een nieuw boek beginnen : Pulp van Charles Bukowski :bier:

Marika
29-08-2003, 12:24
Hmmm, link is niet goed meer deze werd er aangeboden, kun je daarop zoeken De Bruiden van Lannismoore en andere macabere fantasieën

http://antiqbook.com/books/speedsearch.php?title=bruiden&author=duval&fST=&Last7=off&sbinding=a&btype=&wcountry=eunl&century=&syear=&spublisher=&splace=
hier dan :o
Bedankt! Ik heb gelijk een e-mailtje gestuurd, nu maar hopen dat ze hem nog hebben. :D

Henk Heideveld
29-08-2003, 13:13
Boeken? Die lees ik ook ja. Ik heb veel boeken van De Vijf en Arendsoog en Eric De Noorman en ik heb veel Kuifje en Suske en Wiske stripboeken. Veel mensen kijken me met de nek aan als ik een boek van Eric De Noorman of Kapitein Rob lees.

Maar daar heb ik maling aan.:D :D :D

Mijn hobby is verhalen schrijven en ik vind het ook leuk om mijn zelfgeschreven verhalen te lezen;)
Kletskoek inderdaad, ik heb ook alle Arendsoogboeken van Nowee gelezen. Ik heb alle stripboeken van Asterix en Obelix, en dergelijke, dus zouden ze mij als 55 jarige helemaal met de nek niet aan moeten kijken. :P :P

Henk Heideveld
29-08-2003, 13:27
Heb net "Omwille van de troon" van Thomas Ross uitgelezen.
Recentelijk The Pianist en De Tweeling gelezen, doe 'k meestal bij een film, eerst effe boekkie lezen.
Nu ben 'k begonnen met Band Of Brothers en lees gelijktijdig de 100jarige geschiedenis van de Tour de France van Jan Nelissen, een smeuige verteller. Elke dag lees ik ook 1 man uit het boek 100 Mannen van Mart Smeets.
's Avonds voor het inslapen lees ik dan nog een stukkie Marten Toonder Tom Poes en Olie B.Bommel.
Van de Koelen Meeren des Doods van Frederik van Eeden ligt al klaar, stevige kost dus echt iets voor de herfst. :P :P
Oei, 'k heb nog geen boek voor komende winter. Denk da'k De Valse Dageraad van Jan van Aken ga kopen. :lol: :lol:

Marika
30-08-2003, 12:20
Even een update, Elaine en Alex bedankt voor het meezoeken, heb er nu al 3 kunnen bestellen! (y)
De titels in rood zoek ik nog. :D

*De Onsterfelijken (deze heb ik)
*Geliefde demon
*Een handvol schelpen : fantastische vertellingen
*Duivelsnaaigaren : demonische vertellingen
*De Bruiden van Lannismoore en andere macabere fantasieën (besteld)
*Beelden zonder spiegelbeeld (besteld)
*Gezellen van de dood (besteld)

Richard B.
01-08-2004, 07:54
Tip: vandaag wordt de jaarlijkse boekenmarkt in Deventer gehouden, de grootste in Europa. Ondergetekende gaat er op zoek naar klassieke Engelse literatuur en filmboeken. :P

Zie http://www.vvvdeventer.nl/11_08_evenementenBoekenmarkt.php

Remco de Swart
01-08-2004, 08:41
Wie niets heeft kunnen vinden op de boekenmarkt in Deventer, ik kan er helaas niet heen dit jaar, kan op mijn site kijken of er daar nog iets voor hem/haar tussenzit. Zie http://www.boekenreus.nl

Nog veel meer boekenmarkten de komende maand

op woensdag 4 augustus een boekenmarkt in Elspeet
op zaterdag 7 augustus een boekenmarkt in Nijkerk
op dinsdag 10 augustus een boekenmarkt in Putten
op zaterdag 14 augustus een boekenmarkt in Haarlem
op zondag 22 augustus zijn de winkels in boekenstad Bredevoort open

Richard B.
01-08-2004, 17:31
De missie is mislukt. Het enige waar ik mee thuisgekomen ben is een mooie oude editie van Wind in the Willows van Kenneth Grahame. Een mooi boek maar het is toch maar een matige score. :x

Tom L.
01-08-2004, 17:49
Heb op vakantie Zwarte Zondag gelezen van Thomas Harris, was zijn debuut in 1975, maar verdomde actueel :shock:

Daarna de Analist, het eerste gedeelte is zenuwslopend...het middenstuk is de spanning niet zo groot, maar het einde wel weer. Lijkt me een schitterend boek om te verfilmen.

Ben nu aan het lezen in Bram Stoker's Dracula, in het engels...

Frank79
04-08-2004, 13:08
Poeh, als ik alle boeken moet gaan neerzetten die ik de laatste weken heb gelezen...

Hou het wel bij De Da Vinci Code, twee boeken van Ludlum en ben nu even bezig met de Buitenvrouw van Zwagerman. Gelezen lang geleden alweer voor de boekenlijst, maar weer eens gekocht om nog een keer te lezen.

chimera01
04-08-2004, 14:00
The Innoncence of father Brown - G.K. Chesterton uit 1913, geweldig boek als je van klassieke detectives houdt. Dit was de eerste Father Brown.

The perfume of the Lady in black - Gaston Leroux uit 1909, een volgend deel uit de detectiveverhalen met Joseph Rouletabille. Deze schrijver is het meest bekend geworden met zijn neo-gothische boek het phantoom van de opera.

Tja ik houdt gewoon van de wat oudere detectives aka pulpverhalen, ik heb nog in de reserve liggen Fantomas captured geschreven door Marcel Allain nadat zijn co-schrijver Souvestre niet langer leefde. In Frankrijk en Italie nog steeds erg populair. Voor mij in het Engels omdat mijn Frans niet goed genoeg is om de nuances te kunnen lezen. 8)

Richard B.
11-03-2005, 20:45
Het is boekenweek! :bier: ;)

Mijn nieuwste aanwinsten:
- Onderwereld van Don Delillo
- Satyricon van Petronius
- en natuurlijk het boekenweekgeschenk: Zomerhitte van Jan Wolkers

Marcel v/d H.
12-03-2005, 09:13
Ben nu bezig met de Donkere toren serie van Stephen King ben in deel 2, maar heb de eerste 4 delen al thuis liggen.

Verder ben ik ook nog bezig met Scar Tissue, de bio van Anthony Kiedis (zanger van de Red Hot Chili Peppers).

Henk Heideveld
14-03-2005, 11:48
De Boeken van de Ziener, van Robin Hobb (trilogie).
Geschreven door Robin (jawel van Robin Hood) Hobb (jawel van Hobbit).
Robin Hobb is een zij geen hij. Een van de weinige fantasyschrijvers/schrijfsters die Tolkien eer aandoet. 8)

David L.
14-03-2005, 12:31
Heb net EINDELIJK Aenas van Vergilius uit. Meesterlijk! (als je van griekse tragedies houd natuurlijk)
Hij haalt het net niet bij Homerus' Illias, maar komt er wel dicht bij in de buurt.
Ga nu maar eens beginnen in Hagakure, the Book of the Samurai van Yamamoto Tsunetomo. Verlichting door oorlog..... 8) Wijze lessen over hoe je een goede Samurai wordt. Ben benieuwd...

Sneaker
14-08-2005, 00:22
Heb in de vakantie Black Out gelezen. De debuutroman van Steve Allen. Erg spannend boek. Veel vaart en realistisch zeker in de huidige tijd. Erg spannend, het verhaal zit goed in elkaar en personages zijn goed uitgewerkt. Geweldig boek, zeker voor een debuutroman. Zie hier ook wel een mooie film of miniserie uit ontstaan.

Richard B.
14-08-2005, 01:29
Ik kom er maar niet aan toe om het ook echt uit te lezen maar ik ben al een tijdje bezig met Het paradijs van Dante Alighieri. Met de hele Goddelijke Komedie ben ik al iets van een jaar bezig. :oops:

Het zijn trouwens geweldige boeken. Iemand zou ze eens moeten verfilmen vind ik.

pieter bond
14-08-2005, 09:04
Toen ik op vakantie was had ik en willekeurig boek gekozen in de bibliotheek dat me erg beviel!

De Overlevende(Sole Survivor)
van de toch niet onbekende schrijver Dean Koontz

http://www.nl.bol.com/intershoproot/BOOKCOVER/FC/9/0/2/4/5/9024553091.gif
Het was een crash. Driehonderddertig doden, geen overlevenden. Geen overlevenden, dat blijft Joe Carpenter dag in dag uit achtervolgen. Zijn vrouw en kinderen behoorden tot de slachtoffers. Een jaar later hoort Joe dat er toch een overlevende zou zijn.Voor de ramp was Joe een begaafd onderzoeksjournalist. Maar deze zaak is geen werk, het is een noodzaak. Joe moet en zal deze getuige vinden om achter de waarheid van de crash te komen. Wat volgt is een desperate zoektocht met vele obstakels.


Een erg spannend maar zeker ook een emotioneel boek over een vader die alles verliest en naar de dood verlangt.Aanradertje!

Nathan Strik
14-08-2005, 12:58
Ik ben momenteel bezig met het lezen van Het Oneindige Verhaal, waar de film "NeverEnding Story" op is gebaseerd.

slindenau
14-08-2005, 13:08
Ik heb drie boeken van Gilmore Girls besteld, telt dat ook :P?

xandernijsten
14-08-2005, 13:50
Ik ben momenteel bezig met het lezen van Het Oneindige Verhaal, waar de film "NeverEnding Story" op is gebaseerd.

Ik heb de film nog nooit gezien, maar ik heb het boek gelezen toen ik volgens mij twaalf was. Ik kan me herinneren dat ik het boek erg goed vond (vooral het twee kleuren idee vond ik destijds erg apart). Van dezelfde schrijver (Ende) heb ik toen ook 'Momo en de tijdspaarders' gelezen, een boek dat minstens zo goed is.

Sneaker
14-08-2005, 13:55
Ben momenteel als Charmed fan bezig met die kleine pocketboekjes die bij de Free Record Shop (http://www.freerecordshop.nl/pages/artist.asp?artistid=90189) liggen voor 4,95. Zijn leuke boekjes. Ben momenteel bezig met Schaduw van de sfinx (nummer 6). Waar ik me wel aan irriteer is dat de namen regelmatig door elkaar halen en van continuiteit schijnbaar niet gehoord hebben, daarnaast geven ze de heksen krachten die ze niet hebben. Maar toch erg vermakelijk boekjes die niet op een aflevering gebaseerd zijn (behalve de eerste).

Hayko de Boer
14-08-2005, 14:51
Toen ik op vakantie was had ik en willekeurig boek gekozen in de bibliotheek dat me erg beviel!

De Overlevende(Sole Survivor)
van de toch niet onbekende schrijver Dean Koontz

http://www.nl.bol.com/intershoproot/BOOKCOVER/FC/9/0/2/4/5/9024553091.gif
Het was een crash. Driehonderddertig doden, geen overlevenden. Geen overlevenden, dat blijft Joe Carpenter dag in dag uit achtervolgen. Zijn vrouw en kinderen behoorden tot de slachtoffers. Een jaar later hoort Joe dat er toch een overlevende zou zijn.Voor de ramp was Joe een begaafd onderzoeksjournalist. Maar deze zaak is geen werk, het is een noodzaak. Joe moet en zal deze getuige vinden om achter de waarheid van de crash te komen. Wat volgt is een desperate zoektocht met vele obstakels.


Een erg spannend maar zeker ook een emotioneel boek over een vader die alles verliest en naar de dood verlangt.Aanradertje!

Heb hier de verfilming (mini-serie) van gezien, met Billy Zane.
Vond het inderdaad een spannend, niet alledaags verhaal.

Zelf net "Dances of Death" (engelstalig) uit van Preston & Child. Aanrader, maar dan moet je vooraf wel Brimstone (Hellevuur) en liefst een aantal andere boeken (Relic, Kraaienvoer) van dit duo gelezen hebben.

Ga straks beginnen in "The empty chair" van Jeffery Deaver

Dennis V.
20-10-2005, 21:22
Ik ben voorlopig nog niet klaar met m'n eigen Feyenoordbibliohteek.

Paul_Knoop
20-10-2005, 22:11
Hoe afgezaagd is dit : De Da Vinci Code lees ik op het moment :!:

mercapto
20-10-2005, 22:20
Ik twijfel tussen Invisible Monsters en Haunted, beide van Chuck Palahniuk, ben ik fan van :P
Haunted is echt iets voor de horror fans, bij voorlees sessies zijn er meerdere mensen afgevoerd omdat ze zwaar ziek werden :P En dat zijn dan mensen die weten wat ze te wachten zou kunnen staan :P

Freeze
20-10-2005, 23:18
Ik twijfel tussen Invisible Monsters en Haunted, beide van Chuck Palahniuk, ben ik fan van :P
Haunted is echt iets voor de horror fans, bij voorlees sessies zijn er meerdere mensen afgevoerd omdat ze zwaar ziek werden :P En dat zijn dan mensen die weten wat ze te wachten zou kunnen staan :P

Diary al gelezen? Prima boek!

mercapto
20-10-2005, 23:28
uiteraard :D
zeker prima, Non-Fictie is het laatste wat ik las, ook een aanrader :)

Sneaker
20-10-2005, 23:39
Vandaag de nieuwste Suske en Wiske gekocht. Binnenkort snel maar eens beginnen en zien in wat voor avonturen onze helden nu weer in verzeild raken.

Sneaker
12-08-2006, 22:58
Het was vakantie en in het mooie zonnetje lekker een aantal boeken gelezen.

Doemvlucht
Een leuk, vermakelijk boek, maar totaal ongeloofwaardig. Een spion die Bond doet verbleken wat gadgets betreft die achter een vliegtuig aan gaat met een doemlevel. Hierbij vernietigd die Washington DC. Hij wordt daarbij “ingehuurd” door de ontwerpster van het vliegtuig. Haar ontwerp is gestolen. De enigste reden waarom is omdat hij verliefd op haar begint te worden. Wat volgt is een ongeloofwaardig, maar spannend en vermakelijk gebeuren. Als eerste is het doemlevel ongelooflijk moeilijk om te bereiken. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat het ooit door een militair bereikt zal worden. Dan hebben ze het einde eindelijk bereikt, maar in plaats van het uit te schakelen vernietigen ze het tot twee keer toe, samen met de helft van Washington. Daarnaast stuitten zo ook nog eens op ieder lid van de CIA, Defensie en andere belangrijke overheidsinstanties die allemaal tegen hen zijn. Als tweede is de ontwerpster een computer genie die schijnbaar zonder problemen via het internet overal binnen kan komen en gelijk geloofd wordt als ze zich voordat als iemand anders. Daarna is het verhaal van begin tot eind bezaaid met gaten waar het vliegtuig ongetwijfeld twee keer doorheen kan. Het einde is helemaal verschrikkelijk en we spreken echt over de grootste opstanding na de opstanding van Jezus. Maar goed. Het boek is vermakelijk en leest lekker weg en een leuk debuut, maar alles behalve een topper of een goed boek.

In De Snee
Aardig boek maar het einde? Heb de film ooit in een ver verleden eens gezien, maar kon me maar weinig herinneren. Ben dus wel benieuwd nu ik het boek gelezen heb. Vraag me namelijk nu echt af of ze dood is of niet. Maar een interessante boek, alleen werd sex te vaak onnodig en ongepast gebruikt.

The X-Files: Dood aan de insecten
Een leuk boek, goed geschreven en met een echte X-Files feel. Bovendien is de manier van schrijven van Les Martin ook zeer goed en kundig. Leuk, vlot en makkelijk om te lezen.

Charmed (deel 1)
Pocket boekje van de eerste aflevering. Dit boek was in het engels maar las heel erg lekker weg. Net alsof ik de aflevering zat te bekijken. Spannend, vol humor en de karakters waren erg goed uitgewerkt en gediept.

mercapto
13-08-2006, 00:38
Zie ik nou geen schrijvers of....?

Sneaker
13-08-2006, 00:49
Moet ik die nog gaan opzoeken ook ofzo :twisted:.

Vooruit:

Doemvlucht: Chris Fox
In De Snee: susanna moore
The X-Files: Dood aan de insecten: Les Martin
Charmed (deel 1): Constance M. Burge

mercapto
13-08-2006, 01:07
(y)

scheelt mij weer moeite, ik ben ook zo lui :P

Cyrus the Virus
13-08-2006, 15:15
Ik lees eigenlijk nooit. :oops: Heb alleen de afgelopen maanden de Da Vinci Code en het Bernini Mysterie gelezen, en ben daarna in Het Juvenalis Dilemma begonnen, en moet daar nog iets van 30 blz van.

Ik ben wel een paar dagen terug aan Stephen King's IT begonnen. Heb de film al héél vaak gezien, en vond dat 't nu wel eens tijd was voor het boek.

Sneaker
13-08-2006, 15:20
Heb alleen de afgelopen maanden de Da Vinci Code en het Bernini Mysterie gelezen, en ben daarna in Het Juvenalis Dilemma begonnen, en moet daar nog iets van 30 blz van.

Ik ben wel een paar dagen terug aan Stephen King's IT begonnen. Heb de film al héél vaak gezien, en vond dat 't nu wel eens tijd was voor het boek.
En dan zeg je dat je eigenlijk nooit lees :shock: :lol: .

Cyrus the Virus
13-08-2006, 15:24
Heb alleen de afgelopen maanden de Da Vinci Code en het Bernini Mysterie gelezen, en ben daarna in Het Juvenalis Dilemma begonnen, en moet daar nog iets van 30 blz van.

Ik ben wel een paar dagen terug aan Stephen King's IT begonnen. Heb de film al héél vaak gezien, en vond dat 't nu wel eens tijd was voor het boek.
En dan zeg je dat je eigenlijk nooit lees :shock: :lol: .
Lol ja, daarvoor las ik echt nooit, heb alleen Silver Bullet gelezen ooit. Maar vanaf de afgelopen kerst, toen ik de Da Vinci Code las (terwijl ik heel ironisch in Parijs op vakantie was en o.a. het Louvre bezocht) ben ik was meer gaan lezen. Dus misschien ga ik ook wel wat meer posten in dit topic. :wink:

Sneaker
13-08-2006, 15:29
Ik lees zelf ook bijna nooit :wink:. Alleen op vakantie. Normaal gesproken lees ik alleen mijn maandelijkse dosis Suske en Wiske. Thuis gaat toch de tv sneller aan :oops:.

Marc T.
13-08-2006, 15:32
Ik kom er maar niet aan toe om het ook echt uit te lezen maar ik ben al een tijdje bezig met Het paradijs van Dante Alighieri. Met de hele Goddelijke Komedie ben ik al iets van een jaar bezig. :oops:

Het zijn trouwens geweldige boeken. Iemand zou ze eens moeten verfilmen vind ik.

Ja is dat wat? Ik wil ze ook altijd nog eens lezen, lijkt me erg interessant.

Nielsje
14-08-2006, 16:26
Op vakantie genoten van:
The Godfather - Mario Puzo
Vernon God Little - DBC Pierre
No Country for Old Men - Cormac Mccarthy
The Beach - Alex Garland
Oblomow - I.A. Gontsjarow
Nooit Meer Slapen - W.F. Hermans

En aangeschaft (omdat ik in Florence was) Machiavelli - The Prince

Joost v.d. Ham
15-08-2006, 14:31
Fear and Loating in Las Vegas kwam vandaag binnen, ben benieuwd wat er meer bizar is de film of het boek 8)

Werner
15-08-2006, 22:01
Ben aan deel 11 van Robert Jordan's Rad Des Tijds bezig, Mes Van Dromen. Eindelijk komt er nog eens wat lekkere actie in voor. Het volgende deel, 12 dus, zal A Memory Of Light gaan heten en wordt het laatste boek van de main story arc ([spoiler:4856219e53]Tar'mon Gaidon[/spoiler:4856219e53])

Chris Taylor
24-08-2006, 12:09
Heb op vakantie gelezen:

Delta Deceptie - Dan Brown
Bernini Mysterie - Dan Brown

Ben momenteel bezig met een tamelijk onbekend boek over een Amerikaanse heli-piloot in Vietnam tijdens de oorlog daar (het boek speelt zich af in '69).
Titel: CW2 - Layne Heat.

Moet zeggen dat het boek mij ontzettend boeit, en ook waarheidsgetrouw is verteld.

Cyrus the Virus
24-08-2006, 15:27
Hoe is Dan Brown's Delta Deceptie?

Z-Man
24-08-2006, 17:25
Op dit moment 'The Amazing Adventures OF Kavalier And Clay' van Michael Chabon aan het lezen van Michael Chabon. Dikke pil met 600 pagina's dus ben er wel even zoet mee 8)

Beloved
24-08-2006, 19:54
ben bezig in the lord of the flies :) heb hem ooit eens voor m'n mondeling op de havo gelezen, maar kan me er echt niks meer van herinneren.

Erwin vd H
24-08-2006, 20:47
ben bezig in the lord of the flies :) heb hem ooit eens voor m'n mondeling op de havo gelezen, maar kan me er echt niks meer van herinneren.Daar heb ik net de dvd van binnen. Boek vond ik destijds(vwo 5) wel goed.

Nu zelf een paar boeken:
Giles Foden - the last king of scotland(= ook verfilmd, binnenkort komt 'ie uit met Forest Whitaker als Idi Amin)

Donald Richie - A hundred years of Japanese film

Beide boeken komen van play, daar hebben ze toch best wel een aardige collectie, en free shipping :D . Mijn vriendin heeft er gelijk een stuk of 8 chicklits besteld :?