PDA

Bekijk de volledige versie : Serenity



Paul H.
28-04-2005, 14:12
Beetje aan het rondneuzen op internet en kwam wat tegen op filmtotaal. De film Serenity gebaseerd op de serie Firefly. Had nog nooit van deze serie gehoord maar de trailer van de film Serenity is zeer indrukwekkend:

http://www.apple.com/trailers/universal/serenity/

Kijk er naar uit...

jeroendendunnen
28-04-2005, 14:37
dan mis je echt wat, serieus!!!!!

echt een super serie, jammer dat hij nooit gereleased is in Nederland, misschien dat na aanleiding van deze film dat wel gebeurd.
Probeer wel de serie te kijken (totaal 14 afleveringen) voordat je aan de film begint. anders is het een sprong in het diepe vooral als het de personages aangaat.

chimera01
28-04-2005, 19:40
En Yorin is net klaar met het uitzenden van de serie Firefly.

jeroendendunnen
03-05-2005, 13:08
Nu ook in HD kwaliteit te downloaden. zowel de 720 als 1080 versie.
Hiervoor is wel een goede computer + videokaart voor nodig en de nieuwe Quicktime 7 van Apple.
Het is gewoon flippen zo goed wordt deze film

expo
03-05-2005, 13:52
Al gemerkt, daar Firefly nog geluidloos was in de ruimte, is er in de trailer de nodige geluidsoverlast, motors, schieten.

Ik hoop dat ze zich hebben gehouden aan de Firefly spirit en niet voor de $ gaan waar ik wel voor vrees.


Waar vind ik trouwens die HD versies van de trailer ??
Ik dacht trouwens niet dat je hier Quicktime voor nodig habt hoor, is HD geen WMV (en dus Media Player) toepassing voor PC ?

jeroendendunnen
03-05-2005, 14:36
HD is High Definition Video. staat helemaal los van software en is gewoon een standaard.
Website is www.apple.com/trailers/hdgallery

Andrea
07-05-2005, 21:43
dan mis je echt wat, serieus!!!!!

Inderdaad. Firefly is een geweldige serie. En de eerste berichten over de film zijn ook veelbelovend (Universal heeft de nog-niet-definitieve-versie afgelopen donderdag in tien Amerikaanse bioscopen vertoond, en de reacties van zowel fans als niet-Fireflyfans zijn voor het merendeel superenthousiast.)



echt een super serie, jammer dat hij nooit gereleased is in Nederland, misschien dat na aanleiding van deze film dat wel gebeurd.

De R2 versie van de DVD's (geen Nederlandse ondertiteling) is wel bij een aantal winkels te koop in Nederland, o.a. bij Boudisque in Utrecht, maar daar kost de set tegen de 60 euro. Het goedkoopste ben je op dit moment uit bij Amazon (16,99 pond exclusief verzendkosten), maar hij is regelmatig ergens in de aanbieding. Play.com had hem een tijdje terug voor nog geen 20 euro, en bij RAF in Amsterdam lag hij vorige week nog voor 29,95 euro (inmiddels uitverkocht).

Nou ben ik fan, dus een tikje bevooroordeeld, maar ik ken een aantal mensen die de DVD's 'blind' hebben gekocht zonder ook maar iets van de serie te weten, en ze waren allemaal compleet verkocht na de eerste of tweede aflevering. :D



Probeer wel de serie te kijken (totaal 14 afleveringen) voordat je aan de film begint. anders is het een sprong in het diepe vooral als het de personages aangaat.

Ik denk dat de film het ook bij het grote publiek dat Firefly niet kent goed zal doen, want je hebt de backstory niet echt nodig om de film te snappen. Maar als je de serie en de personages kent, wordt de film kijken een onvoorstelbare belevenis.

Een avi-bestand van de trailer in een hoge resolutie vind je trouwens hier: http://blogtorrent.com/demo/

En voor meer over Firefly / Serenity: zie www.browncoats.nl of het browncoatsforum: http://browncoatsnl.proboards41.com/index.cgi

Paul H.
07-05-2005, 22:17
Mooie website, ben zeer geinteresseerd geraakt door de serie en ga hem dan ook binnenkort aanschaffen. Thx Andrea!

Andrea
07-05-2005, 22:38
Mooie website, ben zeer geinteresseerd geraakt door de serie en ga hem dan ook binnenkort aanschaffen. Thx Andrea!

Leuk! Ik ben benieuwd wat je ervan vindt!

Flying Dagger
09-05-2005, 10:51
HD is High Definition Video. staat helemaal los van software en is gewoon een standaard.
Website is www.apple.com/trailers/hdgalleryIs ook geen standaard volgens mij, maar gewoon een manier om hoge resolutie video aan te geven. Om dat te bereiken zijn er meerdere 'standaards'. Maar ik kan het mis hebben hoor :P

Anyway, wanneer komt die quicktime 7 voor windows nou?

Ik ben iig ERG benieuwd naar de film 8) Heb de serie helemaal stukgekeken.

Wat betreft de muziek etc in de ruimte. Het is een trailer natuurlijk, kan zijn dat iig de muziek enzo wegblijft. Wel jammer van de overige geluiden idd... :?

Andrea
11-05-2005, 22:47
Nog even over het geuid in de ruimte: er zijn testscreenings van de film geweest met en zonder. Het lijkt erop dat de meeste testkijkers (okee, dat waren vooral fans van de serie) sterk de voorkeur geven aan zonder geluid, dus als het meezit hebben we straks doodse stilte tijdens de ruimtegevechten. Cool. :-)

Dat er wel geluid in de trailer is... tsja, voor trailers gelden andere regels. :roll:

expo
12-05-2005, 20:18
Nog even over het geuid in de ruimte: er zijn testscreenings van de film geweest met en zonder. Het lijkt erop dat de meeste testkijkers (okee, dat waren vooral fans van de serie) sterk de voorkeur geven aan zonder geluid, dus als het meezit hebben we straks doodse stilte tijdens de ruimtegevechten. Cool. :-)

Dat er wel geluid in de trailer is... tsja, voor trailers gelden andere regels. :roll:

Ik voel een Directors Cut aankomen ;)

Andrea
20-07-2005, 21:28
Voor de liefhebbers: de tweede trailer van Serenity staat inmiddels online:

http://www.uip.nl/serenity-trailer.html

expo
20-07-2005, 22:58
miljaar ! ;)

Net 200MB aan de HD-teaser verspilt, ben ik al weer achter.... :)

Link blijkt trouwens niet te werken ?

Andrea
20-07-2005, 23:43
De directe link:

http://www.uip.nl/Pictures/seren/trailer2.mov

Maar het zou wel kunnen kloppen dat de pagina onbereikbaar is, want om de een of andere duistere reden is UIP Nederland de enige die de hoge(re) res-versie heeft staan, en de hele wereld is aan het deeplinken of hoe je dat noemt.

Paul H.
21-07-2005, 17:36
Ziet er in ieder geval weer zeer goed uit deze trailer. Hopelijk wordt het niet zo'n tegenvaller als The Chronicles of Riddick. Want hou wel van dit genre Action/SF.

Roland
30-07-2005, 10:03
trailer2 op apple:

http://www.apple.com/trailers/universal/serenity/trailer_2/large.html

Jeroen D
04-09-2005, 12:51
Wow, de trailers van deze film zijn echt super.
De 8.6 op imdb is ook niet mis :wink:

Andrea
12-09-2005, 21:51
De nieuwe internationale website is ook mooi:

http://www.serenitymovie.com/main_site.html

Ron kars
13-09-2005, 08:13
Ziet er allemaal goed uit, heb van iemand die hem gezien heeft gehoord dat ie echt heel goed is...we zullen zien :wink:

rogue
13-09-2005, 08:22
Ziet er allemaal goed uit, heb van iemand die hem gezien heeft gehoord dat ie echt heel goed is...we zullen zien :wink:
Dat is knap, hij komt in de VS toch op 30 september uit? Hoe heeft die persoon 'm gezien?

Andrea
13-09-2005, 08:38
Ik heb 'm ook al twee keer gezien. :D (Een keer tijdens de screening voor de fans in augustus en vorige week tijdens de premiere in Amsterdam.) En hij is inderdaad geweldig.

Paul H.
13-09-2005, 15:27
Premiere? Dus hij is nu uit in Nederland? Even de dichtbijzijnde bios afgaan.

Frank
13-09-2005, 15:32
Premiere? Dus hij is nu uit in Nederland? Even de dichtbijzijnde bios afgaan.

17 november is de releasedatum volgens www.pathe.nl.

Ron kars
13-09-2005, 16:06
Ziet er allemaal goed uit, heb van iemand die hem gezien heeft gehoord dat ie echt heel goed is...we zullen zien :wink:
Dat is knap, hij komt in de VS toch op 30 september uit? Hoe heeft die persoon 'm gezien?

Ze hadden kaartjes geregeld voor een preview-voorstelling. ze zijn werkzaam in de 3d-animatie-sector en kennen daar aardig wat mensen in.

Jeroen D
25-09-2005, 13:58
http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=58592

Andrea
28-09-2005, 18:46
Serenity wordt op zondag 2 oktober in De Melkweg in Amsterdam gedraaid tijdens TMF Smash.

Meer info: http://www.tmfsmash.nl/
Tickets: http://www.ticketmaster.nl/html/evinfo.htmI?CNTX=60276&l=NL&C=

Paul H.
08-10-2005, 13:45
Heb via filmtotaal het begin(9 min.) van Serenity gezien en het ziet er zeer netjes uit jammer genoeg is het al na een paar minuten afgelopen. Nu nog even wachten tot hij in de bios draait.

Lex v/d Moolen
08-10-2005, 14:00
http://www.moviebase.nl/biosreview.php?id=61
:wink:

Z-Man
08-10-2005, 18:09
Joss Whedon is een van de meest overgewaardeerde personen in Hollywood :x (laat de haat beginnen) ik vind em zelfs vrij waardeloos (kom op zeg zijn zn scripts nou ZO geweldig??). En ja ik heb zeker genoeg dingen van zijn hand gezien dus ik kan er wel een goed oordeel over geven. Niet om hier de hater uit te hangen maar ik snap de big deal rond deze gast gewoon niet.....Toch mooi dat Serenity geflopt is in de VS 8)

Jeroen D
08-10-2005, 18:54
Is ie geflopt in de US ? Is dat echt zo ?
Hij krijgt op imdb een 8.6 ?!

Mark de Jong
16-10-2005, 01:03
Lijkt me zeer goed. Zal 'em dan ook zeker eens gaan bekijken 8)

theThinWhiteDuke
16-10-2005, 16:43
Alweer een TV-serie waarvan men een film moet maken :roll:
(Dit werkt niet!!!!!! En ja; ook de film van Twin Peaks (een van mn all-time favo series vond ik erg zuigen))

Ik heb zo het vermoeden dat dit een 'zichzelf veel te serieus nemende film die het moet hebben van haar veel te serieus nemende schare übergeek-fans' type film is....

PS: cijfers op imdb zeggen niets.....als die hele 'geek-armada' alleen maar 10en heeft gegeven staat ie wel hoog ja :roll:

Pieter Kleine
16-10-2005, 21:57
Het schijnt dat de film maar in 12 bioscopen uit zal komen.

Andrea
24-10-2005, 23:41
Joss Whedon is een van de meest overgewaardeerde personen in Hollywood :x (laat de haat beginnen) ik vind em zelfs vrij waardeloos (kom op zeg zijn zn scripts nou ZO geweldig??). En ja ik heb zeker genoeg dingen van zijn hand gezien dus ik kan er wel een goed oordeel over geven. Niet om hier de hater uit te hangen maar ik snap de big deal rond deze gast gewoon niet.....Toch mooi dat Serenity geflopt is in de VS 8)

Even een paar dingen: Joss is helemaal niet 'big' in Hollywood. Tot Serenity heeft hij alleen maar scriptdoctor mogen spelen en zijn de scripts die hij verkocht aan alle kanten bewerkt en (vaak) verpest zonder dat hij er nog invloed op had. Wat tv betreft heeft hij alleen Buffy tot het bedoelde einde mogen brengen; zowel Angel als Firefly zijn vroegtijdig gecanceld.

Ik weet niet wat je gezien hebt van Joss, maar heb je ooit Firefly gezien? Zelfs mensen die helemaal niks van Buffy wilden weten zijn toch als een blok gevallen voor Firefly.

En tenslotte, wat ik echt niet snap, waarom is het mooi dat Serenity geflopt (dat staat trouwens nog ter discussie, Universal gokt op een waanzinnige DVD-verkoop en daar zouden ze best gelijk in kunnen krijgen) is? Zelfs als je de film al gezien hebt en er geen hol aan vond, dan zal het je toch worst wezen hoe hij het doet in de box office?

Maar *heb* je de film al gezien? Het is nl. echt een hele onderhoudende, spannende, humoristische en originele SF-film. Hij is niet perfect (welke film wel?), maar hij is voor iedereen die een beetje van SF of van actiefilms of van goeie personages houdt gewoon de moeite waard om te gaan zien. En dan liefst op het grote doek. Ruimtegevechten moet je een keer op het grote doek zien. :D

Andrea
24-10-2005, 23:54
Alweer een TV-serie waarvan men een film moet maken :roll:
(Dit werkt niet!!!!!! En ja; ook de film van Twin Peaks (een van mn all-time favo series vond ik erg zuigen))

Ik heb zo het vermoeden dat dit een 'zichzelf veel te serieus nemende film die het moet hebben van haar veel te serieus nemende schare übergeek-fans' type film is....

PS: cijfers op imdb zeggen niets.....als die hele 'geek-armada' alleen maar 10en heeft gegeven staat ie wel hoog ja :roll:

Zie ook mijn reacte op Z-man. :D

En verder, de vergelijking met Twin Peaks (of the X-files, of weet ik veel, Dukes of Hazard :roll: ) gaat niet op, want dat waren *succesvolle* tv-series. Firefly is na een half seizoen al gecanceld.

En wat de 'geek-armada' betreft: browncoats nemen zichzelf (de meesten dan toch) echt niet zo heel serieus. We komen fanatiek over omdat er een kans is op een tweede en derde Firefly-film, en dus promoten we Serenity als een gek, maar al met al denk ik dat we toch minder geek zijn dan - noem eens wat - trekkies. De gemiddelde browncoat is vrouw en tussen de 30 en de 40. Een van de redenen waarom Firefly zo snel werd gecanceld; de target audience klopte niet. :D

En for the record: als ik ergens op Serenity kan stemmen geef ik de film een 9. Er zijn Firefly-afleveringen die van mij een 10 zouden krijgen, maar Serenity, hoe geweldig ook, blijft daar toch net wat onder steken.

John Sital
25-10-2005, 07:58
schijnt dat dit een verrassend sterke film zal worden, ga hem zeker kijken.

John Sital
25-10-2005, 08:04
Alweer een TV-serie waarvan men een film moet maken :roll:
(Dit werkt niet!!!!!! En ja; ook de film van Twin Peaks (een van mn all-time favo series vond ik erg zuigen))

Ik heb zo het vermoeden dat dit een 'zichzelf veel te serieus nemende film die het moet hebben van haar veel te serieus nemende schare übergeek-fans' type film is....

PS: cijfers op imdb zeggen niets.....als die hele 'geek-armada' alleen maar 10en heeft gegeven staat ie wel hoog ja :roll:

Zie ook mijn reacte op Z-man. :D

En verder, de vergelijking met Twin Peaks (of the X-files, of weet ik veel, Dukes of Hazard :roll: ) gaat niet op, want dat waren *succesvolle* tv-series. Firefly is na een half seizoen al gecanceld.

En wat de 'geek-armada' betreft: browncoats nemen zichzelf (de meesten dan toch) echt niet zo heel serieus. We komen fanatiek over omdat er een kans is op een tweede en derde Firefly-film, en dus promoten we Serenity als een gek, maar al met al denk ik dat we toch minder geek zijn dan - noem eens wat - trekkies. De gemiddelde browncoat is vrouw en tussen de 30 en de 40. Een van de redenen waarom Firefly zo snel werd gecanceld; de target audience klopte niet. :D

En for the record: als ik ergens op Serenity kan stemmen geef ik de film een 9. Er zijn Firefly-afleveringen die van mij een 10 zouden krijgen, maar Serenity, hoe geweldig ook, blijft daar toch net wat onder steken.

en wat te denken van die sw fans? :?
firefly was wel een aardige serie vond ik, niet altijd gevolgd maar goed, film lijkt zwaar cool te worden.

John Sital
25-10-2005, 08:08
Joss Whedon is een van de meest overgewaardeerde personen in Hollywood :x (laat de haat beginnen) ik vind em zelfs vrij waardeloos (kom op zeg zijn zn scripts nou ZO geweldig??). En ja ik heb zeker genoeg dingen van zijn hand gezien dus ik kan er wel een goed oordeel over geven. Niet om hier de hater uit te hangen maar ik snap de big deal rond deze gast gewoon niet.....Toch mooi dat Serenity geflopt is in de VS 8)

waar staat die z voor? zeikerd of zuigerd? :twisted: :wink:
angel is een coole serie dus zo slecht is die whedon niet in mijn ogen, buffy was half om half naar mijn mening.

Rudy Mas
25-10-2005, 09:34
Ik heb zelf de serie afgelopen weekend bekeken, en die is mij zeer goed bevallen.

Spijtig dat de serie werd afgevoerd net op het moment dat River wat actiever begon te worden.

Voor mij heeft deze serie door Fox gewoon geen kans gekregen. Ten eerste hebben ze de Pilot “Serenity” niet uitgezonden maar gegaan voor “The Train Job” als eerste aflevering. Waardoor je de introductie van de karakters helemaal mist. En de tweede fout, die zeker fataal is voor deze serie, is dat ze de afleveringen niet in de juiste volgorde hebben uitgezonden. Terwijl deze serie net zo goed is om de continuïteit van het verhaal! Want als je de afleveringen bekijkt in de volgorde zoals het moest zijn, dan toont het namelijk op één lange speelfilm. Ga je die echter in de volgorde kijken zoals Fox deze heeft uitgezonden, dan klopt er helemaal niets meer van het verhaal!

Wat wel zeker is, is dat de film inderdaad minder opbrengt dan men had gehoopt. Hoewel de film met een budget van maar $39 miljoen is gemaakt heeft hij nu wereldwijd ongeveer een $30 miljoen opgebracht. Dat ze winst gaan maken met deze film staat nu wel al vast, en als ze de marketing van de DVD release goed aanpakken gaan ze toch nog enorme winsten gaan maken. Maar het is in ieder geval minder dan men had gehoopt.

Wat ook een nadeel is voor de film, is dat de serie door 20th Century Fox werd geproduceerd en de film door Universal. Zoals we Fox kennen brengen ze in de USA en UK alles uit maar voor de Benelux willen ze nogal eens moeilijk doen, de kans dat we een Nederlandse versie van Firefly in de rekken vinden zal heel onwaarschijnlijk zijn. En dit kan voor de film ook gevolgen hebben dat deze hier niet goed zal verkopen.

In het geheel vind ik het wel een nadeel dat ze het verhaal nu willen afmaken in de vorm van 3 films. Want hierdoor zullen we toch wel heel veel van het verhaal moeten missen. Wetende dat het originele verhaal geschreven is om in 7 seizoenen op TV te verschijnen.

Paul H.
18-11-2005, 18:59
Heb nu ongeveer de helft van de serie Firefly gezien en het is leuke mix van allerlei genres avontuur/horror/western in een leuke SF-sfeer.

Ga dan ook zeker Serenity in de bioscoop bekijken.

denizg
18-11-2005, 21:17
vandaag gezien @ pathe arena

leuke film, ik zag een 8.3 op imdb das wellicht een beetje veel maar mooie film. een dikke 7+

Swordfighter
18-11-2005, 22:50
Onverwacht leuke en onderhoudende film!! Heb de serie Firefly nooit gezien en ben niet echt een Buffy fan, maar deze film is absoluut een aanrader voor iedereen die van sci-fi/avonturenfilms houdt 8)

Ben er dus "blind" naar toegegaan, maar het is zeker een vlotte en geslaagde film geworden met een belangrijke boodschap ook nog. Snap eigenlijk niet hoe de serie in godsnaam gecancelled werd. Echt geweldige anti-helden, one-liners, chemie tussen de spelers etc.
Misschien omdat het niet gelijk zoveel kijkers trok als Buffy, ook al was het time-slot(tijd van uitzenden) veel minder goed. Ook omdat het te "links", intelligent, grijs(niet simplistisch zwart/wit, goed/slecht etc) en daardoor dus anti-Bush was? Damn die idiote republikein Rupert Murdoch van Fox :evil: Ja, ik weet dat The Simpsons ook van Fox is, maar die trekt veel kijkers en levert veel geld op dus mag een beetje kritiek op de maatschappij wel en/of Rupert is te sloom en serieus en snapt de humor niet :wink:

Ik hoop hoe dan ook echt dat er een vervolg komt of dat de serie alsnog wordt voortgezet :twisted:

Laurens-Jan
22-11-2005, 20:40
De Imdb-top250 rating is wat overdreven, maar ik heb me prima vermaakt vanavond in de bios.

Cijfer: 7.

Mark de Jong
22-11-2005, 21:11
Geweldige film dit. Leuke grappen (niet lachen, gieren, brullen grappen, maar redelijk 'subtiele') en lekkere actie. Goed acteerwerk en de film zit tevens prima in elkaar. Vond 'em erg sterk en zelfs verfrissend, ondanks dat het verhaal in allerlei andere vormen al is verfilmd.

chimera01
22-11-2005, 22:13
Wat gewoon frustrerend is dat in Zuid Limburg geen bioscoop is waar ie draait.

(okay in Geleen, maar daar ga ik dan ook niet voor mij lol naartoe)

theThinWhiteDuke
03-12-2005, 22:21
Mn mening na mn eerste kennismaking met Serenity (serie nooit gezien)

Wat een ellende....acteerwerk was muv Fillion en Baldwin echt beneden alle peil....die Jewel Straite ziet er erg strak uit, maar acteren kan ze niet.

Verhaal: totaal niet boeiend; het leek op een veredelde TV episode.

Muziek: Laat dit mannen als Williams, Horner, Zimmer, Shore & co. maar niet horen...erg belabberd.

Enige goede dingen: de achtervolgingscene in het begin (de reapers zitten die 'vliegmobiel' achterna) was campy op een goede manier.
Enkele elementen zijn ook wel goed (de looks van de Serenity), de decors waren soms ook goed in orde.

Wat er erg ontbrak naar mijn mening was 'dreiging en spanning'; een totaal oncharismatische badguy met een klein wannabe-samuraizwaardje....

Nee, duidelijk niet mijn ding....

Harry B.
03-12-2005, 23:26
Ik kon Firefly al erg waarderen en de film vond ik ook meer dan de moeite waard. Laat maar komen die sequels!

Paul H.
04-12-2005, 10:12
Wat er erg ontbrak naar mijn mening was 'dreiging en spanning'; een totaal oncharismatische badguy met een klein wannabe-samuraizwaardje....

Nee, duidelijk niet mijn ding....

Nee een man in een zwart pak die moeilijk adem haalt met een laserzwaardje in zijn hand dat is 'dreiging en spanning'. :twisted:

JCL
06-12-2005, 13:51
Nu ook in HD kwaliteit te downloaden. zowel de 720 als 1080 versie.
Hiervoor is wel een goede computer + videokaart voor nodig en de nieuwe Quicktime 7 van Apple.
Het is gewoon flippen zo goed wordt deze film

Waar haal die je vandaan in HD? Trailer ziet er erg gaaf uit. Indien je de link hier niet kan posten ff PM of mailtje :wink:

Elessar
06-12-2005, 16:39
Mn mening na mn eerste kennismaking met Serenity (serie nooit gezien)

Wat een ellende....acteerwerk was muv Fillion en Baldwin echt beneden alle peil....die Jewel Straite ziet er erg strak uit, maar acteren kan ze niet.

Verhaal: totaal niet boeiend; het leek op een veredelde TV episode.

Muziek: Laat dit mannen als Williams, Horner, Zimmer, Shore & co. maar niet horen...erg belabberd.

Enige goede dingen: de achtervolgingscene in het begin (de reapers zitten die 'vliegmobiel' achterna) was campy op een goede manier.
Enkele elementen zijn ook wel goed (de looks van de Serenity), de decors waren soms ook goed in orde.

Wat er erg ontbrak naar mijn mening was 'dreiging en spanning'; een totaal oncharismatische badguy met een klein wannabe-samuraizwaardje....

Nee, duidelijk niet mijn ding....

Hm, mee eens. Alleen vond ik de film wel ''oke''.

mike mannot
06-12-2005, 17:53
Serie kicks ass en zondag naar Serenity in de bios geweest. Waaaahoooo!!!!

Nu iets rustiger :roll: Ik had de dvd van Firefly een tijdje geleden gekocht in de Amazon sale. Heeft maanden op de plank gestaan omdat ik me er op de één of andere manier niet toe kon zetten. Een paar weken geleden toch de moeite genomen. En hoewel het geen geniale serie is (raar dat sommige special effect zo goed zijn en een lasergun er uit kan zien als een Playmobiel pistooltje), krijg je toch een apart gevoel bij de serie. De crew wordt een soort familie van je en je kijkt dat seizoen in een zucht weg. Heel treurig dat het zo kort moest duren. Toen hoorde ik van de film, en nu moet ik zeggen dat ze in die twee uur toch een mooi einde aan de serie hebben gemaakt. Ik moet toegeven zonder de serie eerst te zien is het waarschijnlijk wat gehaast allemaal. Maar wat een gave film zeg. Ik zag dat de regio 1 er al weer aan komt. Dan ga ik 'm zeker nog eens kijken. Coole effecten en vechtscènes trouwens!

Paul H.
28-12-2005, 12:59
Je kunt beter wachten op de regio 4 daar zitten meer extra's op. Vond de film goed te bekijken en een goede aanvulling op de serie Firefly. Hopelijk kan Whedon er voor zorgen dat er nog enkele sequels komen want daar leent het script zich wel voor en een goede SF-film is nooit weg.

godofgamblers
31-01-2006, 09:59
Van de week de regio 3 dvd binnen van Serenity.

Ik moet zeggen dat ik de hype niet echt snap.
8.0 op IMDB ?! :shock:


[spoiler:3f3ea20b10]
Ik vind de film maar overrated. Amper space combat, saai verhaal,
langdradig, enkele one-liners die je al gezien hebt in de trailer, foute casting en een paar gevechtjes. Oh ja, en dit alles in het donker.
[/spoiler:3f3ea20b10]

Star Wars (originele 3) is 10 keer beter.


Simon

Olivier vd D.
01-02-2006, 17:07
Ik moet zeggen dat ik de hype niet echt snap.
8.0 op IMDB ?! :shock:

[spoiler:3c7b8ae8e2]
Ik vind de film maar overrated. Amper space combat, saai verhaal,
langdradig, enkele one-liners die je al gezien hebt in de trailer, foute casting en een paar gevechtjes. Oh ja, en dit alles in het donker.
[/spoiler:3c7b8ae8e2]

Star Wars (originele 3) is 10 keer beter.
Heb jij de serie Firefly gezien?

godofgamblers
02-02-2006, 09:48
Nee,

Ik heb Firefly niet gezien. Men zegt dat het goed is, maar dat zeiden
ze ook van Serenity. Misschien ben ik het Sci-Fi genre ontgroeid?!

Simon

Olivier vd D.
02-02-2006, 10:18
Ik denk dat je Serenity heel wat beter had kunnen waarderen als je de serie ook had gezien. Firefly is gewoon geen sci-fi zoals wij dat meestal voorgeschoteld krijgen (Star Wars, Star Trek, etc.). Space combat is overigens ook bij de serie schaars. Dit vond ik echter totaal geen gemis. Jouw opmerking over foute casting deel ik totaal niet. Alleen de acteur die Jayne speelt vond ik erg gemaakt acteren, de rest acteert naar mijn bescheiden mening wel erg goed. Al met al is het voor mij een serie die zich onderscheidt in originaliteit (western/sci-fi), humor en scherpe dialogen.

Firefly is met kortingslink en kortingsvoucher voor 19.99 inclusief verzendkosten te krijgen bij cd-wow.nl. Maar ik kan me ook voorstellen dat je na het zien van Serenity er niets meer voor voelt om de serie te gaan kijken. Je weet immers al hoe een aantal zaken aflopen.

Werner
02-02-2006, 19:49
Het bericht dat je Serenity "helemaal los" kan kijken van Firefly is toch niet echt waar. Enkele begrippen die je aanvankelijk niet kent, en die je ook nauwelijks worden uitgelegd: The Alliance, Battle in Serenity Valley, Reavers, Companions, "gorram"...

Jeroen D
09-02-2006, 06:02
volgens ro-disc word de nederlandse release (11 mei) een steelbook........... :cry:
Shit, die dingen zijn zo lelijk............

Werner
09-02-2006, 10:05
Ik weet niet... gaan er dan evenveel extra's op staan als de Australische steelbook? In dat geval...

Raymond187
09-02-2006, 12:56
vond het een leuke film wel de moeite waard igg

Olivier vd D.
09-02-2006, 13:04
vond het een leuke film wel de moeite waard igg
Tell us more...maar wel zonder spoilers uiteraard.

Werner
09-02-2006, 23:30
Je kan 'm nu voor 19,99 euro aanschaffen. Zie hier (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=41736) hoe.

Jeroen D
22-03-2006, 07:07
Ik heb maandag de australische versie binnen gekregen.
Disc 1 werkt op een regio 2 DVD speler alleen disc 2 niet ! Die is alleen regio 4 :(

Gisteren de film gekeken...........echt gaaf :wink:
Hier kan Revenge of the Sith niet bij in de schaduw staan.

Blackthorne
22-03-2006, 13:56
Ik begon er redelijk onbevangen aan: verwachtingen waren vrij laag en voorkennis nog lager. De eerste 10 minuten viel ik zowat uit mijn stoel: totaal uit het lood geslagen door de mogelijkheden die er gecreëerd waren in de eerste paar scènes. Er onstond een nieuwe wereld met allerlei interessante personages en vreemde maatschappelijke ontwikkelingen. Het was daarom erg teleurstellend om te zien dat het verhaal daarna een voorspelbaar pad volgde.

Best leuk, maar ook niet meer dan dat. Het voelt allemaal net wat te doordeweeks om een echte film waard te zijn.

HiddeV
10-09-2006, 10:38
Had deze film blind aangeschaft en wist ook niets van een tv serie. De inleiding had iets uitgebreider moeten zijn, maar je komt er lekker snel in.

Vind het een leuke film, verhaal is prima, aktie is goed en de cgi ook. De soundtrack is ook goed.

Nu ik weet dat het van een serie afkomstig is moet ik natuurlijk ook de serie zien en die is dus ook al besteld :)

Annemie
10-09-2006, 13:36
Nu ik weet dat het van een serie afkomstig is moet ik natuurlijk ook de serie zien en die is dus ook al besteld :)
Daar ga je geen spijt van krijgen ! Zeer leuke serie, moet zelf Serenity nog zien.

Jeroen D
03-04-2007, 13:25
http://www.filmtotaal.nl/module.php?section=newsDetails&newsID=8884&titel=Serenity_beste_sci-fi_film

Marc Raps
03-04-2007, 14:55
Zo zo.

De film is ook wel erg populair in de UK volgens mij.

Hij werd eind 2005 ook al verkozen tot "Beste Film van 2005" in het BBC-programma Film 2005. Andere films in de top 10 waren o.a. Batman Begins, Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith en War of the Worlds, die allemaal verslagen werden (ja, erg mainstream, maar dan nog).

Heb de film zelf al anderhalve maand rondslingeren hier, maar nog steeds niet gekeken.

Patrick van den Hul
03-04-2007, 15:25
Beetje raar dit allemaal. Serenity was best een heel aardige film, maar de beste sci-fi ooit? :shock:

Olivier vd D.
03-04-2007, 15:26
Heb de film zelf al anderhalve maand rondslingeren hier, maar nog steeds niet gekeken.
Indien je de serie nog niet heb gekeken die eerst kijken en dan pas de film. De serie kan je voor een habbekrats verkrijgen.

Marc Raps
03-04-2007, 16:06
De serie slingert hier al net zo lang rond.

Ook nog niet gekeken. :|

Richard B.
03-04-2007, 21:01
Beetje raar dit allemaal. Serenity was best een heel aardige film, maar de beste sci-fi ooit? :shock:

Het klinkt een beetje alsof de fanclub van deze serie gemobiliseerd is. ;)

Ik moet hem binnenkort toch ook maar eens zien. Eens kijken of deze film de hype overleefd. De trailer maakte in ieder geval weinig indruk.

hstadman
03-04-2007, 21:35
Het klinkt een beetje alsof de fanclub van deze serie gemobiliseerd is. ;)

Ik moet hem binnenkort toch ook maar eens zien. Eens kijken of deze film de hype overleefd. De trailer maakte in ieder geval weinig indruk.

Hmm, dan doe je star wars en bladerunner wele rg tekort! Een goede film zeker maar de beste ooit. persoonlijk mag je dat gersut van mij vinden maar internationaal zal er wel anders over gedacht worden.

druppelstop
03-04-2007, 23:47
Het is niet de beste sci-fi ooit maar wel een extreem vermakelijke (western in space?) film. Zonder dat ik de serie ooit had gezien heb ik erg genoten van Serenity. Gewoon 100% pretentieloos vermaak en dat is, zeker voor een sci-fi, best knap. Leuke humor, snelle actie en goede special effects. Batman uit 2005 was bijvoorbeeld ook erg goed maar ik kan me voorstellen dat mensen Serenity leuker vinden. Meer entertainment, minder vermoeiend(zonder dat ik batman wil afkraken), gewoon héél erg leuk en dat is best een 8 waard vind ik.

El-Jorge
04-04-2007, 08:11
Het is niet de beste sci-fi ooit maar wel een extreem vermakelijke (western in space?) film. Zonder dat ik de serie ooit had gezien heb ik erg genoten van Serenity. Gewoon 100% pretentieloos vermaak en dat is, zeker voor een sci-fi, best knap. Leuke humor, snelle actie en goede special effects. Batman uit 2005 was bijvoorbeeld ook erg goed maar ik kan me voorstellen dat mensen Serenity leuker vinden. Meer entertainment, minder vermoeiend(zonder dat ik batman wil afkraken), gewoon héél erg leuk en dat is best een 8 waard vind ik.

Ik heb ook eerst de film gezien. Een paar maanden daarna heb ik ook de serie bekeken. Absoluut een aanrader, erg vermakelijke serie met leuke karakters. De beste sci-fi ooit vind ik behoorlijk overdreven. Het is niet geheel vernieuwend, geen bijzondere SFX (wel goede overigens), en het acteerwerk is ook niet overmatig goed (wel goed gewoon). Maar absoluut wel een aanrader deze film!

Marc Raps
04-04-2007, 08:19
Ach, Britse filmlijstjes rieken altijd aan alle kanten.

Harry B.
04-04-2007, 22:26
Het klinkt een beetje alsof de fanclub van deze serie gemobiliseerd is. ;)
Dat klinkt niet zo, dat is gewoon zo :smile:. Firefly heeft een zeer trouwe fanbase (waar ik zelf overigens ook tot behoor) opgebouwd en die hebben stuk voor stuk de 'Big Damn Movie' zoals de film door browncoats liefkozend wordt genoemd, gepromoot.

Beste sci-fi ooit? Waarschijnlijk niet, maar dat blijft natuurlijk altijd een kwestie van persoonlijke smaak. De serie vond ik simpelweg briljant, de film 'gewoon goed'.

Nogmaals, feit is gewoon dat in de UK de fanbase erg groot is wat gewoon DE verklaring is dat de film is verkozen toto "Beste Film van 2005".

chimera01
05-04-2007, 08:33
Toch leuk dat fans hun film nog zo'n push kunnen geven.(y)

Harry B.
05-04-2007, 19:38
Toch leuk dat fans hun film nog zo'n push kunnen geven.(y)
Inderdaad! :-P Maar dat pushen gaat nog veel verder. Zo heb je bijv. elk jaar 'Serenity day'. Ik weet even niet welke datum dat is, maar het komt erop neer dat fans in met name de USA massaal naar de winkel gaan om een exemplaar van Serenity te kopen. Als echte fans hebben ze die DVD natuurlijk al lang in huis, dus het exemplaar wat ze op Serenity day kopen wordt gebruikt om weg te geven aan bijv. jeugdhuizen en dat soort dingen.

Extreem? Imho wel, maar het grappige is dat het effect lijkt te hebben gehad. Wat men iig bereikt heeft is dat Universal dit jaar met een nieuwe R1-release gaat komen.

Richard B.
06-04-2007, 20:17
Hmm, dan doe je star wars en bladerunner wele rg tekort! Een goede film zeker maar de beste ooit. persoonlijk mag je dat gersut van mij vinden maar internationaal zal er wel anders over gedacht worden.

:confused:

Volgens mij heb je m'n reactie niet helemaal goed meegekregen.

Nou ik heb de dvd gekocht en de film inmiddels gezien maar ik ben toch aardig teleurgesteld. Wat me al meteen opviel is dat ze feitelijk midden in een verhaal vallen waarmee een niet-volger van de tv-serie op een grote 'achterstand' wordt gezet. Er wordt wel een beetje een uitleg gegeven over de achtergronden maar echt helpen doet het niet: ik had constant het gevoel dat ik naar een verlengde aflevering zat te kijken van een serie waarvan ik de eerdere afleveringen niet heb gezien. :?

Het verhaal zelf was wel aardig maar wel een beetje erg "Melrose Place-achtig". De karakters zijn allemaal veel en veel te gladjes en veel te Amerikaans: ik had eigenlijk moeite om sympathie op te brengen voor de hoofdpersonen. De film deed me verder erg denken aan films als Event Horizon en Lost in Space. Leuk en amusant maar niet echt bijzonder.

Wat de beste scifi-film ooit is weet ik niet maar dit is het in ieder geval niet.

Olivier vd D.
09-04-2007, 13:51
De serie geeft veel verdieping en achtergrondinfo en alleen daarom al is het aanbevelenswaardig de serie VOOR de film te kijken. Voor jou te laat, maar voor anderen wellicht niet.

hstadman
09-04-2007, 13:55
De serie geeft veel verdieping en achtergrondinfo en alleen daarom al is het aanbevelenswaardig de serie VOOR de film te kijken. Voor jou te laat, maar voor anderen wellicht niet.

Voor mij dus ook, heb serenity ook eerst aangeschaft.
Als je de film neemt voor wat het is, is het best een aardige film, ook zonder de achtergronden. Voor de mensen die de serie kennen zal alles nog duidelijker worden.

hstadman
09-04-2007, 13:59
:confused:

Volgens mij heb je m'n reactie niet helemaal goed meegekregen.

Nou ik heb de dvd gekocht en de film inmiddels gezien maar ik ben toch aardig teleurgesteld. Wat me al meteen opviel is dat ze feitelijk midden in een verhaal vallen waarmee een niet-volger van de tv-serie op een grote 'achterstand' wordt gezet. Er wordt wel een beetje een uitleg gegeven over de achtergronden maar echt helpen doet het niet: ik had constant het gevoel dat ik naar een verlengde aflevering zat te kijken van een serie waarvan ik de eerdere afleveringen niet heb gezien. :?

Het verhaal zelf was wel aardig maar wel een beetje erg "Melrose Place-achtig". De karakters zijn allemaal veel en veel te gladjes en veel te Amerikaans: ik had eigenlijk moeite om sympathie op te brengen voor de hoofdpersonen. De film deed me verder erg denken aan films als Event Horizon en Lost in Space. Leuk en amusant maar niet echt bijzonder.

Wat de beste scifi-film ooit is weet ik niet maar dit is het in ieder geval niet.


Mijn reactie was/is een mengeling van jouw reactie en andere reacties ten opzichte van de film. Het ging hier om de reacties van de fans en de verkiezing tot beste sci fi. Jouw verhaal ging over de hype waarmaken. Vandaar dus mijn reactie dat het zich niet kan meten met echte toppers als bladerunner of star wars delen 4-5 en 6.