PDA

Bekijk de volledige versie : DVD Recorder van Aldi



Gaffaboy
29-04-2005, 12:10
Per 4 mei verkopen ze bij de Ali de volgende merkloze DVD recorder (zal wel Medion zijn) met harde schijf en brander voor 299 euro:

http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_18/BILD01.JPG

DVD recorder met 80 GB harde schijf

• systeem:
- 80 GB harde schijf voor max 100 uur opname
- opname van TV of videorecorder op de harde schijf en tegelijk weergave van een DVD mogelijk
- opname op harde schijf en op DVD+R/DVD+RW
- progressieve scan, zorgt voor een briljante beeldkwaliteit

• aansluiting achterzijde:
- audio uitgang 5.1
- S-video uitgang
- audio/video ingang
- component uitgang
- digitale audio uitgang (coaxial/optisch)
- 2 euro scartbus met geïntegreerde RGB uitgang (1 x in-/uitgang, 1 x uitgang)
- 75 Ohm antenneaansluiting

• aansluiting voorzijde:
- s-video ingang
- audio-/video ingang
- DV-ingang
• Nicam stereoOTR (One Touch Recording)

• Time Shifting, kijken tijdens opname

• accessoires:
- euroscartkabel
- AV-kabel
- component kabel
- antennekabel
- infrarood afstandsbediening (incl. batterijen)
- onbeschreven DVD+RW

• afspeelformaten: DVD, VCD, SVCD, DVD+R/RW, DVD-R/RW, foto CD, audio CD, CD-R, CD-RW, MP3 CD, WMA-CD, JPEG

• afmetingen: 515 x 430 x 156 mm

• incl. verwijderingsbijdrage

http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_18/P_OFF01.HTM

Iemand bekend met dit type recorder?

Arnold van Oostrum
29-04-2005, 12:20
Dit is de Medion MD42183, meer info hier: https://www.medionshop.de/?areaID=408FEDF88AC63795E10000000A00004A&productID=408FEDF88AC63795E10000000A00004A41E324C9 C2840E89E10000000A00005C&partnerID=100276467&partnerID=100276467&zanpid=1672613C1992919275S2122253

Meer info is ook hier te vinden:
http://www.area450.com/recorders/r8hptour1-outside.html

Speler heeft problemen met firmware gehad eind vorig jaar, maar zou nu opgelost moeten zijn.

lvsr
06-05-2005, 09:41
Ook net een Medion42183 dvdrecorder gekocht bij de Aldi. Probleem bij dit apparaat: je hebt een opname ingeprogrammeerd en je bent tv aan het kijken. Als dan de opname start (overigens 1 minuut voor de geprogrammeerde begintijd!) gaat het beeld 1 minuut op zwart en staat daarna in DVD-mode. Volgens de servicedienst is dit normaal. Ik kan me dat echter niet voorstellen. Hebben anderen ook deze ervaringen?

Charles
07-05-2005, 11:51
Ook net een Medion42183 dvdrecorder gekocht bij de Aldi. Probleem bij dit apparaat: je hebt een opname ingeprogrammeerd en je bent tv aan het kijken. Als dan de opname start (overigens 1 minuut voor de geprogrammeerde begintijd!) gaat het beeld 1 minuut op zwart en staat daarna in DVD-mode. Volgens de servicedienst is dit normaal. Ik kan me dat echter niet voorstellen. Hebben anderen ook deze ervaringen?

Wij Hebben het zelfde probleem, kan mij ook niet voorstellen dat dit gewoon is!!!!!!
Het is ZEER storend, je kunt dan overschakelen naar de TV maar als de opname begint slaat de dvdrecorder weer naar het dvd kanaal. Er moet toch een mogelijkheid zijn om dit door een update van de firmware te verhelpen. Maar blijft de servicedienst hier niet in gebreken??

Kan ook op de hieronder gegeven site geen uitleg van het probleem vinden, men geeft wel aan dat het hier over het zelfde toestel gaat maar onder een andere naam de Sampo DVE-R8HP


Ik heb nog wel een tip om de dvdrecorder regeo vrij temaken, gevonden op:
http://www.area450.com/softwaremods/recorder-r8hpregionhack.html

The hack is as follows :

Ensure there is no disc in the tray
Press OPEN on the remote
Press ANGLE on the remote
Key in 1, then 2, then 3, then 4 on the remote
Press SOURCE on the remote
Press 0 on the remote for all regions, 1 for just region 1, 2 for just region 2 and so on...
REGION 123456 should appear on screen if using "0" as the digit on the last entry

JohanJ
07-05-2005, 23:51
Op 06-05 aangeschaft en tot nu toe GEEN problemen!
Ik ben er zeer tevreden over.
Dat het beeld zwart gaat nadat je de timer hebt ingesteld komt bij mij niet voor.

jansterk
09-05-2005, 17:13
bij mij hetzelfde. Beeld op zwart en slecht (hol) geluid.

bartuz
11-05-2005, 10:04
Het probleem dat het scherm op zwart gaat is in princiepe makkelijk te verhelpen.
Je moet ervoor zorgen dat pin 8 van de scart kabel niet meer aangesloten is.
Deze zorgt er nl. voor dat de TV omschakelt naar de desbetreffende scartaansluiting als hier signaal op komt te staan.
Het nadeel daarvan is echter dat de TV nu ook nooit meer automatisch naar het scartkanaal schakelt als je bv een DVD wil kijken.
Persoonlijk vind ik dit geen probleem, en schakel ik zelf wel over naar het scart kanaal mbv de afstandbediening van de TV.

even snel een plaatje gezocht:

http://utopia.knoware.nl/users/eprebel/SoundAndVision/Engineering/SCART.gif

A3aan
12-05-2005, 09:03
Het probleem dat het scherm op zwart gaat is in princiepe makkelijk te verhelpen.
Je moet ervoor zorgen dat pin 8 van de scart kabel niet meer aangesloten is.
Deze zorgt er nl. voor dat de TV omschakelt naar de desbetreffende scartaansluiting als hier signaal op komt te staan.
Het nadeel daarvan is echter dat de TV nu ook nooit meer automatisch naar het scartkanaal schakelt als je bv een DVD wil kijken.
Persoonlijk vind ik dit geen probleem, en schakel ik zelf wel over naar het scart kanaal mbv de afstandbediening van de TV.

even snel een plaatje gezocht:

http://utopia.knoware.nl/users/eprebel/SoundAndVision/Engineering/SCART.gifGoed plan. Als het 'opereren' niet kan (b.v. aangesmolten stekker, geen soldeerbout, niet durven, etc), kun je proberen dat betreffende pootje voorzichtig (met een fijn tangetje) heen en weer te bewegen. Vooral vaak en veel doen, dan zal het pootje afbreken en klaar is kees.

(ik hoop wel dat bartuz het juiste pootje aangegeven heeft :wink: )

jansterk
12-05-2005, 15:16
Volgens mij werkt dat niet...
Als de recorder aangaat omdat er een opname is geprogrammeerd dan komt er wait te staan op het display. Tijdens deze tijd (enkele minuten) dan kun je geen TV kijken. Het lijkt wel of het signaal is afgesloten.
Je kunt dus ook niet schakelen naar Nederland 1 of zo.

Nanne
13-05-2005, 11:06
ik heb die ervaring ook, dat het scherm een paar minuten zwart wordt, zodra de voorgeprogrammeerde opname start.

Had me eigenlijk niet gerealiseerd dat als je de timer ingesteld hebt, het apparaat niet meer bruikbaar is. Bijvoorbeeld om een cd-tje te draaien of een dvd te kijken. Immers het apparaat moet in standby mode staan. Kortom ik zal mijn oude dvd-speler toch moeten aanhouden. Toch?

cora
13-05-2005, 19:15
Ik heb vorige week ook een dvd recorder bij de Aldi gekocht. Aanvankelijk was ik erg enthousiast maar sinds gisteren geven programma's die ik met de timer heb opgenomen problemen. Het beeld bevriest steeds even en uiteindelijk loopt het geluid niet meer synchroon.
Kent iemand dit probleem?

patho
14-05-2005, 12:20
Sinds 4 mei bezitter van de Medion MD42183. Prima apparaat. In het begin even zoeken naar de juiste instellingen voor beeld en geluid e.d., maar nu speelt ie prima. Ik herken geen van de problemen zoals genoemd. Al wel 1 manco ontdekt: als je opnamen vanaf de HDD terugkijkt kun je niet middenin het opgenomen programma beginnen. Als je dat zou willen. Nu moet je het programma helemaal afkijken.

wier
15-05-2005, 11:36
Ik dacht ook dat je tijdens het afspelen van opgenomen materiaal op de harddisk alleen met de versneld vooruit toets door de opname heen kon gaan, wat inderdaad niet zo gebruiks vriendelijk is .
Er is echter nog een knopje ( CM skip) op de afst. bediening die snel stukjes van 30 sec. overslaat, handig om bijv. met een paar de toets in te drukken snel door reclameblokken heen te gaan.
Misschien wel een handig wetenswaardigheidje.

monalisa
18-05-2005, 07:27
er is een erg makkelijke manier om de opnames waar dan ook op de hdd te starten. druk eerst op play, en dan zit er op je afstandsbediening een knopje display (bovenaan) als je hier op drukt komt er een menu in beeld
hierop kan je exact de hoeveelheid minuten en secondes aangeven. en
de recorder gaar automatisch daar naar toe.

8t88
18-05-2005, 07:54
Zo zie je maar weer, dat als je een DVD recorder wil kopen je beter wat meer geld uit kunt geven (pioneer/panasonic/JVC) Ik heb zelf een JVC en nog nooit problemen gehad en de opnamen zijn beduidend beter dan al die ramp merken die je bij de supermarkt kan kopen. Persoonlijk zou ik nog steeds voor JVC kiezen omdat dit merk naar mijns inziens de beste opname resultaten laat zien (ja je kunt hier wel degelijk verschil in zien met bijvoorbeeld panasonic...) Ik hoop dat er iemand wat opsteekt van mij geblaat en besluit een echt merk te kopen. Groeten Marco

PS : ik hoef geen pennetjes aftebreken of zelf een kabel te solderen....:-)

patho
19-05-2005, 19:14
Het ligt natuurlijk helemaal aan je verwachting. Ongetwijfeld zal de beeld en geluidskwaliteit van gerenomeerd merk beter zijn. Daar betaal je ook voor. Ik moet zeggen dat deze Medion speler voor 299 aan mijn verwachtingen voldoet. Zeker niet is de snelspoelfunctie heb ontdekt (zie boven). En zolang die kabelboeren (UPC in mijn geval) een beroerd antenne signaal door blijven sturen maakt de speler ook niet uit. Een baggersignaal is blijft opgenomen op HDD ook een baggersignaal.

Sil de Reuver
20-05-2005, 23:08
Hoi, ben nieuw hier.
Doch ook ik heb een harddiskrecorder bij de Aldi gekocht.
Ben zeer tevreden, heb echter een probleem hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen.
Heb een videoband op de harddisk gezet, vervolgens wil ik deze op een dvd (4 dvd's) zetten echter het apparaat blijft steken bij 31 procent en de enige manier om de boel weer te kunnen bedienen is stroomonderbreking.
Echter dit gebeurt alleen bij het opnemen op dvd+r. Opnemen op dvd+rw lukt prima en apparaat vraagt keurig om dvd nr. 2 etc. in te voeren.
Heb hierover al contact gehad met aldi. Advies andere merken proberen.
Intussen ben ik 3 merken verder platinum, philips, medion, sky maar tot op heden loopt het hele apparaat vast bij elke dvd+r.
Iemand hier al ervaring mee. :x