PDA

Bekijk de volledige versie : Pim Fortuyn: hoe sta je tegenover zijn uitspraken?



Pagina's : [1] 2 3

Glenn Smits
09-02-2002, 16:10
Ik vraag me af hoe jullie tegenover de nieuwe opmerkingen van Fortuin staan?

Ik zie dat afschaffen van discriminatie nog niet eens als iets heel geks want wie discrimineert er nou dagelijks? trouwens iedereen loopt wel zielig te doen maar wij worden ook Kazen genoemd.
Ik zie waar Pim heen wil. Als discriminatie weer wordt toegestaan kan hij beter zeggen wat hij werkelijk denkt en wat half Nederland denkt. Het is een knelpunt. Ik zal nu ongetwijfeld kritiek krijgen.
:D
Vol is inderdaad vol, de rijkste landen zijn altijd de ***. Denemarken heeft het in mijn ogen dus veel beter aangepakt.
Wat ik niet kan begrijpen als Hollander is dat andere landen niet onze gelijke kunnen behalen, alleen een paar buurlanden en Amerika kunnen dat. In Afghanistan moet het toch ook mogelijk zijn om een industrie en economie op te bouwen zodat ze daar ook eens een keer rijkdom hebben of in Marokko, of zeg ik nu rare dingen? Al die kleine geldbedragen die we steeds in fondsen stoppen hebben uiteindelijk maar minimaal effect. We zouden is een keer een megacollecte moeten houden voor een arm land en alleen voor dat land dus met ze allen gaan. We bouwen net zo lang aan het land tot het alleen verder kan als rijk land en dan gaan we naar het volgende land en verder en verder. De buitenlanders die in Nederland wonen zouden kennis moeten vergaren zodat ze het in eigen land konden toepassen. Ze weten hoe het onderwijssysteem eruit ziet dus wat let ze om in Marokko en Suriname en waar dan ook dezelfde scholen met hetzelfde systeem te bouwen? Het is altijd een centen kwestie.
Wat ik zeg klinkt makkelijk maar ik weet zeker dat als ik een hoge piet was dat ik ervoor kon zorgen dat heel Afrika rijk werd. Al ging het over een periode van 300 jaar. Zo dit moest ik ff kwijt want dat zit al een tijd in m'n hoofd.

Ik heb het beste met andere landen voor. Ik wil dat ze onze rijkdom evenaren. Wat zou de criminaliteit opeens afgenomen zijn zeg als ieder land even rijk zou zijn.

Komt u maar met uw mening :D

martin
09-02-2002, 16:54
Vraagje:

Hoeveel geld moet je in BV een land als Afrika stoppen om die rijk temaken ??????????

Zolang ik leef een kleine 36 jaar hoor of zie ik dat er geld op gehaald wordt voor afrika..... dat land is gewoon gedoemd om arm teblijven.

Maargoed. ik denk dat wij westerse landen gewoon geluk hebben, nou ja geluk het geld komt bij mij ook niet aanwaaien hoor ik moet er nog steeds vroeg me nest vooruit.

Alex van den Berg
09-02-2002, 16:55
Ik vraag me af hoe jullie tegenover de nieuwe opmerkingen van Fortuin staan?

Ik zie dat afschaffen van discriminatie nog niet eens als iets heel geks want wie discrimineert er nou dagelijks?In mijn ogen heeft Pim Fortuin ideeën die gevaarlijke gevolgen kunnen hebben.
De anti-discriminatie wet is juist ingevoerd om alle mensen gelijkwaardige rechten te geven... en om te voorkomen dat de ene mens de andere zonder problemen kan onderdrukken.

We hebben het hier wel over het afschaffen van een grondwets artikel !!!.
Laten we niet vergeten dat het wetboek bestaat om de burger te beschermen tegen de willekeur van de staat.
Als we het afschaffen van grondwetten gaan toestaan, zullen we binnen de kortste keren afscheid kunnen nemen van onze vrijheid... Dan krijg je situaties waarin je wordt genegeerd omdat "je kop simpelweg niet bevalt"...

Alex van den Berg
09-02-2002, 16:57
Vol is inderdaad vol...Dat excuus wordt al sinds het einde van de jaren 70 gebruikt... In dat geval vraag ik me af of de geboorte van Glenn Smits wel gerechtvaardigd is.... :rolleyes:

Theo B
09-02-2002, 17:11
Maargoed. ik denk dat wij westerse landen gewoon geluk hebben, nou ja geluk het geld komt bij mij ook niet aanwaaien hoor ik moet er nog steeds vroeg me nest vooruit.

Volgens mij heeft het westen haar rijkdom meer aan een eeuwenlange uitbuiting van de derde wereld te danken dan aan geluk.

Marco
09-02-2002, 17:14
Als we het afschaffen van grondwetten gaan toestaan, zullen we binnen de kortste keren afscheid kunnen nemen van onze vrijheid... Dan krijg je situaties waarin je wordt genegeerd omdat "je kop simpelweg niet bevalt"...
Hmm dat vind ik heel gevaarlijk. Want iedereen kan de l*l zijn.

Neem mezelf b.v. (slecht voorbeeld ;) ) Ik ben een brildrager. Ik kan me een nog beetje herinneren dat in e.o.a. land in Azië (ik dacht Cambodja of Vietnam) dat je daar als brildrager maar weg kan gaan uit dat land. Want het schijnt dat er in die tijd (jaren 60 fo 70 weet niet meer precies) dat je "slim" bent als je een bril draagde. En die bijdehandjes konden ze niet gebruiken (m.a.w grote muil wordt niet gewaardeerd).

Fortuyn mag zeker wel oppassen, het kan hem ook zijn kop kosten (al krijgt hij zijn "zin").

Marco
09-02-2002, 17:31
Voor diegene die niet de politiek volgen en zich af vragen waar die heeft die Glenn het over. Lees dan het artikel van de Volkskrant (http://www.volkskrant.nl/nieuws/denhaag/1013147690985.html).

Ik hoorde een aantal minuten geleden een radiointerview (op 538) waarbij Fortuyn (m.b.t. het artikel in de Volkskrant) zei: "dit is een storm in een glas water".

martin
09-02-2002, 17:31
Volgens mij heeft het westen haar rijkdom meer aan een eeuwenlange uitbuiting van de derde wereld te danken dan aan geluk.

Dat zeg ik, wil je geld verdienen moet je er wel wat voor doen.
( niet met het uitbuiten van andere mensen)

degene die alleen ze handje ophoud komt niet ver.

Thant
09-02-2002, 17:50
Afschaffen van het verbod op discriminatie lijkt mij inderdaad geen goed idee. Zijn we niet allemaal mens? Als je vindt dat iedereen veel te snel roept: "Je discrimineert." en je gewoon wilt kunnen zeggen dat waarschijnlijk een Marokaan je fiets gejat heeft, en dat Surinamers lui zijn, is verruiming van de vrijheid van meningsuiting misschien een betere optie.
Ik vind ook dat je een land niet dicht kunt gooien en aan de grens een bordje met "vol" erop zetten. Wel moet er een goed onderzoek zijn of iemand komt omdat hij of zij thuis niet veilig is, of omdat iemand komt voor een betere financieële positie. Maar echt kwalijk kun je het een economische vluchteling niet nemen, hij probeert voor zichzelf een beter financieël klimaat te scheppen. Doen we dat niet allemaal?
Mensen die echt hun leven niet zeker zijn kun je als rijk democratisch land niet de deur wijzen.

bmateijsen
09-02-2002, 18:01
Komt u maar met uw mening :D

Wat ben jij voor een jojo...

Blijkbaar voel jij je beter omdat je in een land geboren bent waar alles voor je geregeld is... waar je nooit hoeft om te kijken op straat, met de gedachte dat je weleens in een loop van een geweer zou kijken.

Er leven nog steeds veel mensen op deze aardbol die wel deze angsten hebben als ze hun boodschappen gaan doen. (en nu niet komen met het excuus dat dat in Nederland ook zou kunnen gebeuren...... want dat is niet van dezelfde orde)

Wat als jij naar een land verhuist (bijvoorbeeld voor je werk) maar bent daar niet welkom omdat je en de taal niet spreekt, niet dezelfde huidskleur hebt, of omdat je blauwe ogen hebt....
tja, daar zou je zelf ook wel raar van opkijken, nietwaar...???

Misschien ben je het vergeten..... maar iedereen is gelijk wanneer je op deze wereld wordt gezet. Iedereen is gelijk, totdat je rond kijkt waar je werkelijk beland bent.

Die anti-discriminatie wet is juist in het leven geroepen omdat er mensen op deze aardbol zijn die denken dat ze meer rechten hebben dan anderen... En dan denken dat ze ook gelijk meer te eisen hebben dan anderen..

Vol = vol???? Zolang je nog in je huis kan wonen van minimaal 300 m3, en niet onder een golfplaten dakje, heb jij nog niets te vrezen... Nederland is dus helemaal niet zo overvol als meneer Fortuyn wil laten denken..

Ik hoop dat mensen sneller door hebben hoe rechts leefbaar nederland eigenlijk is... Want je zou toch raar opkijken als jij met je blauwe ogen, alleen maar bij andere mensen met blauwe ogen mag staan, en je elke minuut je oren & ogen wil sluiten omdat je weer bent uitgescholden. Denk daar maar eens aan... een meerderheid rechts, of extreem rechts zal hier uiteindelijk wel voor zorgen... En dan kijk je terug.... had ik maar nooit leefbaar nederland gestemd... (met dank aan Fortuyn)

Laten we allemaal onze ouders prijzen dat je geboren bent in een liberaal land, met veel mogelijkheden...

Groet Bjorn

Sander Dubbeldam
09-02-2002, 18:04
vol = vol hmmm tja... aan de ene kant moet niet iedereen binnen kunnen komen, maar aan de andere kant waren er toen van die mensen die het verdomde om in een fabriek te staan en te werken. dus werden er mensen uit andere landen gehaald.

2e vol = vol je kan niet zomaar weigeren van asielzoekers e.d. er zijn afspraken gemaakt dat nederland iets van 2% van de asielzoekers op zich neemt. in duitsland moeten ze al meer als 10% opnemen en dat zijn er dan per jaar ongeveer paar miljoen mensen die asiel aanvragen.

ik vondt dat pim beste goeie plannen had, maar je begint nu steeds meer te twijfelen. Zal het maar goed gaan als hij met een meerderheid van de zetels in de kamer terecht komt? :rolleyes:

hitch_fan
09-02-2002, 18:08
[B] Vol is vol?

Dit excuus werd zelfs al voor de Tweede Wereldoorlog door Colijn gebruikt. Joodse vluchtelingen uit Duitsland werden na de Kristallnacht aan de Nederlandse grens teruggestuurd omdat ze om economische redenen zouden vluchten; de werkgelegenheid in gevaar zouden brengen; het anti-semitisme zouden aanwakkeren; en andere landen deden het immers ook :rolleyes: Oostenrijkse Joden die na de Anschluss naar Nederland vluchtten werden geweigerd omdat ze ook in het tussenliggende land asiel hadden kunnen aanvragen (men vraagt zich af waar de heer Fortuyn zijn plannetjes vandaan haalt). In 1938 werd Duitsland (na inspectie door wat ambtenaren) namelijk door de Nederlandse regering een voor Joden veilige omgeving geacht :confused:. De Joden die werden teruggestuurd kregen natuurlijk in feite van de Nederlandse regering een enkele reis naar de dood.
Joden die het wel lukte illegaal de grens over te komen werden geinterneerd in kampen waaronder het beruchte Westerbork dat in 1939 door de Nederlandse staat is opgericht.

Er is dus niets nieuws onder de zon en het is jammer dat een schijnbaar intelligent persoon als Pim Fortuyn niet verder komt dan wat populistisch gekakel. Ik wil het echter liever niet op mijn geweten hebben om onder het mom van 'vol is vol' echte politieke vluchtelingen terug te sturen naar wat eventueel een wisse dood kan betekenen.

Jaded
09-02-2002, 18:09
Wat ben jij voor een jojo...


Je zit er maar een paar letters naast.

bmateijsen
09-02-2002, 18:16
Je zit er maar een paar letters naast.

Now I am confused!?!
:confused: :confused:

colani
09-02-2002, 18:32
Vol = vol???? Zolang je nog in je huis kan wonen van minimaal 300 m3, en niet onder een golfplaten dakje, heb jij nog niets te vrezen... Nederland is dus helemaal niet zo overvol als meneer Fortuyn wil laten denken..

Mega goeie opmerking, check even een paar foto's van Rio de Jainero, Sao Paulo en andere steden in bijvoorbeeld zuid-amerika. Rijken kopen regio vrije DVD spelers en bestellen over ter wereld voor de meest goedkope prijzen DVD's, terwijl nog geen 2km verderop de mensen omkomen van honger.

Dit is de wereld waarin wij leven, wat kan je er aan doen, ik weet het niet. Doet politiek Den Haag er wat aan, hooguit een druppel op een gloeiende plaat. Of Pim hier verandering in brengt weet ik niet, maar het is misschien het proberen waard...maar art 1 van de grondwet afschaffen lijkt me een beetje vergezocht. Hebben jullie je afgevraagd waarom een aantal bekende nederlanders zoals Henk Westbroek, Henk Wijngaard, Hans Kraaij en Katrine Keyl zich allemaal op het laatste moment terugtrekken ?????

Ik stem zowieso niet op de huidige partijen omdat het toch geen moer uitmaakt op wie je stemt, want er gebeurd toch niet wat wij willen. Niemand in Den Haag trekt zijn mond open omdat iedereen wel lekker zit op zijn "goed betaalde" plekje. Iemand moet eens zijn mond open doen en de bezem er doorheen halen, maar niet met de mededeling komen dat alle buitenlanders wegmoeten. Wij hebben die mensen hier heen gehaald omdat we niemand hadden voor de vuilniswagen en de andere klusjes, nu gaat het goed met ons land en....... (kortom vul zelf maar verder in)

Nathan Strik
09-02-2002, 18:45
Now I am confused!?!
:confused: :confused: Jojo --> Klojo..... ik denk dat ze dat bedoeld...

Pimmetje heeft nu wel een probleempje... ze willen hem waarschijnlijk gaan vervangen als lijsttrekker... eigen schuld!!! :D

Dadaveke
09-02-2002, 18:46
Een voorbeeld in Belgie daar stemt 40 % op z`n partij als Leefbaar Nederland. Het is dat de blauwe - groene - rode en gele partijen zich samen houden anders krijgen deze mensen het voor het zeggen.
Waar het bij de meeste mensen om gaat is dat er teveel criminaliteit en geweld is.
Kijk maar naar 112 weekend van de 10 gevallen zijn er 9 x buitenlanders bij betrokken.
Over Chinezen - Molukkers en indo`s daar hoor je nooit iets van.
Het gaat altijd over Turken en Marokkanen.
Het wil niet zeggen dat elke turk of marokaan slecht is, maar over het algemeen is het dit catogorie mensen die altijd in het nieuws zijn.
Ze bouwen hier in Nederland moskeeen dat mag, probeer eens als Nederlander een katholieke kerk in deze landen te bouwen, dat mag niet.
Deze mensen gooien echt ook maar alles op discriminatie als hun wat tegenzit of als ze ergens op worden aangesproken.
Wat Pim zegt zijn idd gevaarlijke uitspraken, en daar kan ie ook serieuze problemen door krijgen.
Ik stem ook niet, ik laat ieder mens in zijn eigen waarde.
Er is geen een politieke partij die deugt.

Alex van den Berg
09-02-2002, 19:51
Kijk maar naar 112 weekend van de 10 gevallen zijn er 9 x buitenlanders bij betrokken.

<KNIP>

Ze bouwen hier in Nederland moskeeen dat mag, probeer eens als Nederlander een katholieke kerk in deze landen te bouwen, dat mag niet.
Wat ik op de TV of in de krant zie, is voor mij nog lang niet de werkelijkheid.... hoogstens het meest sensationele...

En gelukkig begrijp je waar democratie om draait...
Het maakt niet uit wie je bent of hoe je denkt, maar in Nederland ben je altijd welkom wanneer je daar een gegronde reden voor hebt.

Omdat dit in veel andere landen (nog...) niet mogelijk is... omdat daar mensen nog steeds mensen vermoordt orden omdat ze anders zijn... om die redenen is het belangrijk dat we die verworvenheden in ons land nooit opgeven!!
Voor deze verworvenheden hebben onze ouders en voorouders vaak gevochten of zelfs hun leven gegeven...
Voor mij zijn deze verworvenheden een kenmerk van beschaving...


En dan nog even voor de kortzichtigen:
Waarom zouden wij het discrimineren moeten toestaan omdat het in andere landen ook wordt toegestaan?
Heb je nooit geleerd om voor jezelf te denken?!
Vindt je het soms gewoon gemakkelijk om uit angst voor het onbekende achter iemands reet aan te lopen?!
Denk je nou echt dat jouw leven er beter op wordt wanneer je andere mensen terug jaagt... de dood in?!

Denk nou eens na!! En als je dat niet op een menselijke manier kunt, denk dan zeker niet dat je het recht heb om erover te oordelen!

BasH
09-02-2002, 19:52
Nathan zit bovenop het nieuws. Op dit moment is in Hilversum een crisisberaad van de LN-top over de positie van Pim Fortuyn. Het lijkt erop dat hij zijn hand overspeeld heeft en te ver is gegaan. Zeker met zijn uitspraak dat hij zijn 'spreekverbod' maar eens eenzijdig op moest heffen.
Ben benieuwd hoeveel mensen er nu nog op de partij gaan stemmen. Dat dit stemmen kost, lijkt me zeker. De vraag is alleen hoeveel.

BasH

Dadaveke
09-02-2002, 20:04
Idd Alex je heb gelijk.
Daarom zeg ik ook dat ik elk mens in eigen waarde laat.
We zijn allemaal van vlees en bloed, en daarom niet meer of minder dan een ander.

Glenn Smits
09-02-2002, 20:13
ja ik moet toegeven dat het te makkelijk gezegd is van me dat over die discriminatie. Maar ik vind ook dat er niet zo gezeken moet worden als Pim zegt dat vol vol is. Het is de bittere waarheid, die hoeft niet verzacht te worden. In de jaren 70 was het helemaal niet druk, ik was er dan wel niet maar ik durf te wedden dat het niet zo'n ramp was als nu. Schei is uit zeg.
Ook ben ik blij als haren op m'n hoofd dat ik in 1983 geboren ben, daardoor ben ik nog met enigzins normale mensen opgegroeid, als ik zie hoe kinderen nu opgroeien en wat ze eruit gooien, niet normaal gewoon.

mark t
09-02-2002, 20:14
1. Fortuin is als columnist gewend te polariseren en te zeggen wat er allemaal niet deugt. Als politicus moet je echter in staat zijn een zinnig en realistisch alternatief te kunnen voorstellen. En daar valt-ie door de mand.

2. Als diverse mensen om je heen opgepakt worden omdat ze een andere politieke opvatting hebben, een andere godsdienst, levensovertuiging of sexuele geaardheid (Pimmetje was toch homo?), of omdat ze spruitjes lekker vinden, dan moeten ze worden opgevangen. Nou ja, afgezien van die spruitjeseters dan. Waar en hoe lang deze vluchtelingen kunnen blijven is een ander verhaal. Het is weer eens typisch het domme populistische denken dat deze mensen over één kam scheert met mensen die alleen uit economische overwegingen naar Nederland komen.

3. Het duurt nog lang, heeeeeeeeeeel lang voordat je in de derde wereld een vergelijkbaar economisch 'niveau' bereikt als in de westerse wereld. Voor die tijd zullen er nog een heleboel mensen sterven aan honger of ander gebrek. Het is erg wrang dat bijvoorbeeld in Afrika duizenden mensen rondlopen die met Aids besmet zijn, terwijl de mogelijkheden om goedkoop aan Aidsremmers te komen afgekapt worden door westerse producenten. Deze medicijnen mogen alleen duur geïmporteerd worden. Je moet wel een behoorlijke plank voor de kop hebben als je er desondanks van overtuigd bent dat die mensen daar goed geholpen kunnen worden.

4. Fortuin is altijd al tegen de islam geweest. Dit is in diverse publikaties van z'n hand te lezen. Van enige nuance is geen sprake. Als we dezelfde manier van denken even omdraaien, dan moesten we alle Christenen ook maar eens weren. Want d'r lopen me een paar fundamentalistische Christenen rond in afgelegen delen van dit land. En dan moesten we ook alle Joden maar weer eens weren, want wat die orthodoxe mafkezen tegen de Palestijnen flikken, kan ook niet door de beugel. Oh ja, en in India schijnen 'n paar fanatieke Hindoes tekeer te gaan. Ook weren. En als we dan toch bezig zijn: er loopt ergens in Nederland een kale homofiel rond die erg populistische en opportunistische uitspraken doet. Lijkt een beetje op wat eerder in de jaren '30 in deze contreien geroepen werd. Conclusie: weg met de kale homofielen. En dan ronden we het nog eens af met de mensheid: wat die gasten in die betrekkelijk korte tijd dat ze op deze aardkloot rondlopen niet allemaal geflikt hebben. Ze slachten niet alleen elkaar af, maar ze verneuken ook de hele natuur. Onmiddelijk en masse steriliseren. Over 'n jaar of honderd hebben we dan eindelijk rust.
Nee, toffe gast, die Fortuin.

We kunnen er met z'n allen wel 100 punten bij verzinnen. Zie het nou eens onder ogen: Fortuin als politicus is gevaarlijk! De man staat alleen aan de zijlijn en maakt wat gemakkelijke opmerkingen. Regeren is wat anders dan dit gemakkelijke 'scoren'.

Genoeg gezegd.

mark t
09-02-2002, 20:18
Maar ik vind ook dat er niet zo gezeken moet worden als Pim zegt dat vol vol is. Het is de bittere waarheid, die hoeft niet verzacht te worden.

Ok dan, geef eens aan wat je hiermee bedoeld. In welk opzicht is Nederland 'vol'. En dan s.v.p. niet met allerlei oppervlakkige kreten komen, maar met echte voorbeelden.

Glenn Smits
09-02-2002, 20:27
hmm volgens mij maak ik niet bepaald vrienden als ik eens mijn mening geef, kan beter de thread weer verwijderen. :D

Wat is vol? Het is meer het idee. Nederland is al zo'n klein pokkeland en wij laten de meeste mensen binnen, bovendien hebben we al de hoogste bevolkingsdichtheid dus vraag me niet wat vol is.
Ik zie niet in waarom ik op die uitspraak afgekraakt moet worden.
Pas geleden zat iedereen nog leuk, JA KOM OP LATEN WE OP LEEFBAAR NEDERLAND STEMMEN maar ze staan niet achter Pim, wat een meelopertjes.

Glenn Smits
09-02-2002, 20:28
Ik moet ook zeggen dat ik ervan zit te balen dat Pim zichzelf zo'n domme uitspraak heeft aangedaan en de partij Leefbaar Nederland. Want ik kan hem wel zitten te verdedigen maar dat heeft geen nut. Hij is fout bezig geweest.

mark t
09-02-2002, 21:05
hmm volgens mij maak ik niet bepaald vrienden als ik eens mijn mening geef, kan beter de thread weer verwijderen. :D
Onzin, ook jij hebt recht op je eigen mening.


[B]Wat is vol? Het is meer het idee. Nederland is al zo'n klein pokkeland en wij laten de meeste mensen binnen, bovendien hebben we al de hoogste bevolkingsdichtheid dus vraag me niet wat vol is.
Dit is nu precies het probleem. Als je niet weet wat ermee bedoeld wordt, waarom sta je dan achter zo'n opmerking? Het is heel verleidelijk -maar ook gemakzuchtig- om allerlei problemen toe te schrijven aan buitenlanders (en daarbij overigens geen onderscheid te maken tussen bijvoorbeeld politieke vluchtelingen, illegalen, of 'economische' vluchtelingen).
Als je in 1983 geboren bent, mag je nu voor het eerst echt stemmen. Doe jezelf een lol en vorm je eigen mening. Praat niet mee met anderen. Realiseer je dat Fortuin zich ook schuldig maakt aan ongenuanceerd denken. Hij scheert bijvoorbeeld alle Moslims over één kam. Dit is net zo belachelijk als alle Nederlanders over één kam scheren.


[B]Ik zie niet in waarom ik op die uitspraak afgekraakt moet worden.
Omdat je hem maakt, natuurlijk.

[B]Pas geleden zat iedereen nog leuk, JA KOM OP LATEN WE OP LEEFBAAR NEDERLAND STEMMEN maar ze staan niet achter Pim, wat een meelopertjes.
Volgens mij waren er ook voor vandaag al een heleboel mensen die niet op Fortuin zaten te wachten. En wat dat meelopen betreft: denk aan wat ik hierboven zei over 'vol is vol'. Zelf nadenken en niet napraten!

Maar ik ben blij dat je je mening over Fortuin 'n beetje herzien hebt. En misschien verdient Leefbaar Nederland wel een nieuwe kans als ze zich van Fortuin distantiëren.

Niet van mij overigens...

Peedeepee
09-02-2002, 21:08
Ik moet zeggen dat ik me in de kern van veel punten van Fortuin wel kan vinden, het komt alleen een beetje rottig z'n strot uit! :D

Alex van den Berg
09-02-2002, 21:08
ja ik moet toegeven dat het te makkelijk gezegd is van me dat over die discriminatie. Maar ik vind ook dat er niet zo gezeken moet worden als Pim zegt dat vol vol is."Vol is vol" mag iedereen van mij zeggen... Ook al is dat niet mijn mening...
Ik leef zelf midden in de stad en vind dat nog steeds aangenaam vertoeven... zeker met al die verschillende accenten, kleuren en meningen om me heen...
Maar wanneer een "politicus" de belangrijkste wet van ons democratisch stelsel wil afschaffen, krijg ik toch echt de neiging om mezelf te gaan voorbereiden op een harde, beangstigende en gewelddadige tijd...

Alex van den Berg
09-02-2002, 21:16
Pas geleden zat iedereen nog leuk, JA KOM OP LATEN WE OP LEEFBAAR NEDERLAND STEMMEN maar ze staan niet achter Pim, wat een meelopertjes. Nee nee!! Ook toen waarschuwde ik al dat ik in deze man de nodige fascistische trekken bespeurde!

Maar nee... toen was ik aan het overdrijven en moest niet zulke belachelijke nazi-vergelijkingen over de denkbeelden van deze "goede" man maken...
Maar ja... Men "hat es nicht gewusst".... :D

Edwin vd Zwaard
09-02-2002, 23:16
Wat ik op de TV of in de krant zie, is voor mij nog lang niet de werkelijkheid.... hoogstens het meest sensationele...



En toch neem je blindelings aan wat er nu wordt gezegd over Pim Fortuin.. De uitspraken die hij heeft gedaan zijn wellicht uit hun context getrokken..

De huidige politiek en journalistiek is simpelweg geintimideerd door de overweldigende populariteit van Leefbaar Nederland (bij de laatste peilingen iets van 22 zetels toch ??) en grijpt zulke mogelijkheiden maar al te graag aan om er een ophef over te maken, om Pim Fortuin, of leefbaar nederland in een kwaad daglicht te zetten..

Mijns inziens is er niets gezegd wat mij van stemmen op leefbaar nederland zou moeten weerhouden..

Edwin vd Zwaard
09-02-2002, 23:20
"Vol is vol" mag iedereen van mij zeggen... Ook al is dat niet mijn mening...
Ik leef zelf midden in de stad en vind dat nog steeds aangenaam vertoeven... zeker met al die verschillende accenten, kleuren en meningen om me heen...
Maar wanneer een "politicus" de belangrijkste wet van ons democratisch stelsel wil afschaffen, krijg ik toch echt de neiging om mezelf te gaan voorbereiden op een harde, beangstigende en gewelddadige tijd...

Ik kom ook vaak in de stad, en kan me kont niet keren.. en als je de weg wil vragen moet je door al de aangenamen kleuren en culturen eerst 40 non europese talen leren...

Dat is, als je al de kans krijgt om iets te vragen, veelal krijg je bij een misplaatste blik al de dreigementen naar je kop...

Laat die tijd maar komen, zoals het nu gaat loopt het toch ook niet lekker....

Alex van den Berg
09-02-2002, 23:25
Ach.. Ik heb niet zoveel te zeggen... laat ik dan mezelf maar eens citeren... :)

"Denk nou eens na!! En als je dat niet op een menselijke manier kunt, denk dan zeker niet dat je het recht heb om erover te oordelen!"

Alex van den Berg
09-02-2002, 23:30
De geintjes over Pim beginnen trouwens ook al op te doemen.... :D
Nee nee... Ik wil Pim niet onderuit halen... Dit is gewoon mijn vrijheid van humor-uiting... :D

Zie attachment...

eisbaer
09-02-2002, 23:38
Ook toen waarschuwde ik al dat ik in deze man de nodige fascistische trekken bespeurde!


Alhoewel de man streeds extremer lijkt te worden zal ik er toch op stemmen. Simpelweg om tegenwicht te bieden aan het huidige laffe overheidsbeleid dat gepresenteerd wordt als verdraagzaamheid. Als ik een allochtoon mes op mijn keel krijg en er een opmerking over maak dan word ik vervolgens gedagvaard wegens discriminerende opmerkingen. We zijn doorgeschoten en gemuilkorfd. Zo interpreteer ik ook de opmerking van fortuijn. Als een verwijzer naar wat we verworden zijn.

DVDocter
10-02-2002, 00:11
Het is toch logisch dat Pimmetje artikel 1 van de grondwet wil verwijderen, want als dit gebeurt kan hij ongestraft en naar hartelust zijn racistische discriminerende gedachtes uiten.

Ik denk dat Fortuyns enige motivatie voor deze politieke carriere narcisme is. Pimmetje vindt zichzelf opwindend en elk seconde dat hij aandacht krijgt is voor hem een groot bevrediging. Hij gebruikt de onvrede van de mensen om zijn populariteit groter te maken en hiermee groeit ook zijn grootheids waanzin.

Pimmetje is een politieke #!@$> die al van uiterst links tot uiterst rechts heeft zitten 'shoppen' met zijn op het eigen ego geestelijke restprodukten. Wat ik veel erger vind is het feit dat hij momenteel zoveel kiezers aantrekt dat hij straks misschien een factor van belang gaat worden in de 'macht van Nederland'(als hij nog lijsttrekker mag blijven). Met zijn denkbeelden appeleert hij aan het 'stinkende' gedachtengoed dat schijnbaar in vele 'onderbuiken' nog steeds een prominente plaats heeft.

Pimmetje krijgt nu op zijn fl*kker van Henk Westbroek. Die vindt dat hij moet opstappen.
Het bestuur van LN staat ook niet achter zijn uitspraken. Dat vind ik een beetje dom en schijnheilig van het bestuur. Ze wisten allang, toen Pimmetje nog kandidaat was, dat hij artikel 1 uit de grondwet wilde verwijderen. Dat heeft hij kenbaar gemaakt in een tv-programma van Theo Van Gogh in november vorig jaar

Mark S
10-02-2002, 00:15
De discussie beperkt zich hier een beetje tot slechts een groep. Discriminatie gaat wel iets verder dan alleen maar buitenlanders. Discriminatie betekent ook dat:
1) jouw vrouw hetzelfde werk mag doen als haar mannelijke collega terwijl de laatste daar beter voor betaald wordt en mag worden.
2) Jouw homosexuele zoon in zijn ontdekkingsfase zodanig verrot gescholden wordt, dat hij eerst naar het RIAGG toe kan gaan om eerst aan zijn minderwaardigheidscomplex te werken, alvorens hij zijn sexualiteit kan gaan accepteren.

Al die kleine geldbedragen die we steeds in fondsen stoppen hebben uiteindelijk maar minimaal effect. We zouden is een keer een megacollecte moeten houden voor een arm land en alleen voor dat land dus met ze allen gaan.
Zoiets hebben we al en heet de Wereldbank. Toen de Wereldbank nog niet zo heel lang geleden een aantal arme landen hun leningen kwijtschold, omdat die landen ze toch niet konden afbetalen, bleek diezelfde wereldbank al wel eventjes ettelijke miljarden aan rente te hebben verdiend aan deze leningen...
Zolang er Westerse bedrijven zijn die hun gif in Nigeria mogen dumpen, C&A en Nike hun artikelen door kinderarbeid laten vervaardigen, en wij oude afgedankte olietankers voor de kust van India mogen dumpen, die door jonge kinderen met blote handen worden gesloopt, enz enz is er voor ons nog een lange weg te gaan.

ron
10-02-2002, 00:16
Alhoewel de man streeds extremer lijkt te worden zal ik er toch op stemmen. Simpelweg om tegenwicht te bieden aan het huidige laffe overheidsbeleid dat gepresenteerd wordt als verdraagzaamheid. Als ik een allochtoon mes op mijn keel krijg en er een opmerking over maak dan word ik vervolgens gedagvaard wegens discriminerende opmerkingen. We zijn doorgeschoten en gemuilkorfd. Zo interpreteer ik ook de opmerking van fortuijn. Als een verwijzer naar wat we verworden zijn. Eindelijk eens wijze woorden van iemand die verder kijkt dan zijn neus lang is.

ron
10-02-2002, 00:29
Ok dan, geef eens aan wat je hiermee bedoeld. In welk opzicht is Nederland 'vol'. En dan s.v.p. niet met allerlei oppervlakkige kreten komen, maar met echte voorbeelden. Dit is wel een inkoppertje zeg. Iedereen lijkt het hier te hebben over slechts huisvesting, maar zo simpel ligt dat niet. Vergeet niet dat dan ook allerlei andere zaken evenredig moeten meegroeien, politie, gezondheidszorg, ouderenzorg, het aantal cellen, openbaar vervoer, het wegennet, en heel veel andere sociale voorzieningen. En aangezien dat laatste niet gebeurt slibt Nederland dicht. Dat wordt er met 'vol' verstaan, niet perse een ruimteprobleem dus.

Mark S
10-02-2002, 00:32
Die ophef over grote aantallen asielzoekers is volstrekt gelul. Ik heb zelf in 1992 met asielzoekers gewerkt. In dat jaar hebben zo'n 36.000 een asielverzoek gedaan. Vorig jaar waren het er zo'n 10.000 meer. Het probleem is niet die zogenaamde grote aantallen die ons land binnen willen komen, maar de stapel van jarenlang achterstallig werk op het bureau van de Immigratie- en Naturalisatiedienst en Justitie. Als die verzoeken op een normaal tempo zouden kunnen worden verwerkt zouden die centra niet zo overvol zitten. De doorstroming vanuit die centra zit helemaal verstopt.

Als ik een allochtoon mes op mijn keel krijg en er een opmerking over maak dan word ik vervolgens gedagvaard wegens discriminerende opmerkingen.We zijn doorgeschoten en gemuilkorfd. Zo interpreteer ik ook de opmerking van fortuijn. Als een verwijzer naar wat we verworden zijn.
En voelt een allochtoon mes anders aan dan een autochtoon mes?
Maak jezelf toch niks wijs. 10 jaar geleden waren we net zo intolerant als nu.
"Mijn asielzoekers" zaten in een rijtjeshuis (een zogenaamde ROA-woning) tussen "keurige Nederlanders" . Die "keurige Nederlanders" die niks anders te doen hadden dan:
1)hun vuilniszakken bij de ROA-woning in de tuin te flikkeren en dan de politie te bellen om te klagen wat voor zootje het was.
2)Hele encyclopedieen bij de Lekturama te bestellen en op het adres van de asielzoekers te laten bezorgen
3) en hun kinderen bang te maken met uitspraken dat ze uit de buurt moesten blijven, want "die zwartjoekels zijn kinderlokkers en kinderverkrachters"

martin
10-02-2002, 09:03
Vol = vol???? Zolang je nog in je huis kan wonen van minimaal 300 m3, en niet onder een golfplaten dakje, heb jij nog niets te vrezen... Nederland is dus helemaal niet zo overvol als meneer Fortuyn wil laten denken..

Laten we allemaal onze ouders prijzen dat je geboren bent in een liberaal land, met veel mogelijkheden...

Groet Bjorn

Vraagje: wie van ons heeft een woon oppervlak van 300 m3 ( minimaal) Ik in iedergeval niet.

Dat we in nederland geboren zijn is gewoon je lot.

starbuck
10-02-2002, 09:06
Wat is kortzichtig,

A: berichten uit de media geloven dat er veel alochtone groepen zijn die overlast en onveiligheid veroorzaken in treinen, bioscopen en gewoon in de wijken.

of

B: berichten uit de media niet geloven dat er veel alochtone groepen zijn die overlast en onveiligheid veroorzaken in treinen, bioscopen en gewoon in de wijken.

Zoals Henk Westbroek zou zeggen op de radio " wat is waar"


Als de waarheid in het midden ligt dan hebben we al een probleem ( vind ik )

martin
10-02-2002, 09:07
2e vol = vol je kan niet zomaar weigeren van asielzoekers e.d. er zijn afspraken gemaakt dat nederland iets van 2% van de asielzoekers op zich neemt. in duitsland moeten ze al meer als 10% opnemen en dat zijn er dan per jaar ongeveer paar miljoen mensen die asiel aanvragen.


Echte asiel zoekers zijn hier welkom, maar hoevel procent van die asiel zoekers zijn er echt in levens gevaar in hun eigenland ???

De asiel zoekers die terug gestuurt worden verdwijnen hier gewoon in de Illigaletijd en veroorzaken criminaletijd.

mark t
10-02-2002, 09:10
Alhoewel de man streeds extremer lijkt te worden zal ik er toch op stemmen. Simpelweg om tegenwicht te bieden aan het huidige laffe overheidsbeleid dat gepresenteerd wordt als verdraagzaamheid. Als ik een allochtoon mes op mijn keel krijg en er een opmerking over maak dan word ik vervolgens gedagvaard wegens discriminerende opmerkingen. We zijn doorgeschoten en gemuilkorfd. Zo interpreteer ik ook de opmerking van fortuijn. Als een verwijzer naar wat we verworden zijn.

Hoe vaak heb jij een allochtoon mes op je keel gehad?

Overdrijven is ook een kunst.

martin
10-02-2002, 09:14
Wat is kortzichtig,

A: berichten uit de media geloven dat er veel alochtone groepen zijn die overlast en onveiligheid veroorzaken in treinen, bioscopen en gewoon in de wijken.


Als de waarheid in het midden ligt dan hebben we al een probleem ( vind ik )

Je kan niet verwachten dat de allochtonen gelijk aan de nederlanders moet aanpassen, dat heeft zijn tijd nodig.

In een land waar de vrouwen van top tot teen gesluierd lopen valt niks mee tebeginnen, maar de nederlandse vrouwen hee dat is andere koek, die lopen op het strant met hun bloten tieten rond, dat is lekker, daar gaan we met z'n alle even aanzitten.

vandaar die groeps verkrachtingen van jongeren van niet NL afkomst. tja wordt er dan gezegd die zijn dat niet gewend
alles heeft zijn tijd nodig, de slacht offers moeten niet zeuren.
die jongens kunnen er toch niks aandoen.

Dus met Paars zit je goed!!!!

mark t
10-02-2002, 09:20
Dit is wel een inkoppertje zeg. Iedereen lijkt het hier te hebben over slechts huisvesting, maar zo simpel ligt dat niet. Vergeet niet dat dan ook allerlei andere zaken evenredig moeten meegroeien, politie, gezondheidszorg, ouderenzorg, het aantal cellen, openbaar vervoer, het wegennet, en heel veel andere sociale voorzieningen. En aangezien dat laatste niet gebeurt slibt Nederland dicht. Dat wordt er met 'vol' verstaan, niet perse een ruimteprobleem dus.

Dit is nou precies wat ik bedoel. Voorbeelden: Wachtlijsten in de gezondheidszorg zijn niet het gevolg van 'vol is vol', maar van slecht beleid: In Duitsland zijn geen wachtlijsten en daar 'barst' het ook van de buitenlanders. Het wegennet slipt met name dicht door de toename van het vrachtverkeer en de afwezigheid van een volwaardig alternatief (een trein die eens op tijd rijdt) en heeft dus ook weinig te maken met 'vol is vol', de generatie bejaarden bestaat nog altijd voornamelijk uit autochtonen, het justitiële apparaat groeit echt niet alleen omdat in sommige steden een paar allochtonen rotzooi trappen: Het is drukker op straat (dus meer verkeersovertredingen e.d.), er komen nieuwe 'soorten' criminaliteit (bijvoorbeeld door de mogelijkheden van internet) en het is nu moeilijker dan een jaar of 20 geleden om een evenementen te houden zonder rotzooi (voetbalrellen e.d.), laat staan op een normale manier te gaan stappen. Ook dit heeft niet noodzakerlijkerwijze met allochtonen of asielzoekers te maken.

We hebben een probleemgroep allochtone jongeren in bepaalde steden. Dit betekent echter niet dat je een hele bevolkingsgroep op één hoop kunt gooien. Of moeten we Venlonaren maar weren vanwege de Bende van Venlo (gewoon autochtone probleemjongeren)? Of Belgen vanwege Marc Dutroux (ook een autochtoon)?

Er worden weer allerlei uiteenlopende problemen toegewezen aan één oorzaak. Lekker simplistisch.

martin
10-02-2002, 09:22
En gelukkig begrijp je waar democratie om draait...
Het maakt niet uit wie je bent of hoe je denkt, maar in Nederland ben je altijd welkom wanneer je daar een gegronde reden voor hebt.



Kijk Alex, die gegronden redenen die moeten nu eens duidelijk worden. En daar moet strak aangehouden worden.

Met Paars kan je nooit duidelijk die redenen uiteen zetten, vandaar de chaos en ontwetend heid van de overheid mensen.
niemand weet waar hij/zij aan toe is, vandaar dat een aanvraag zo ongeloofelijk lang moet duren.

mark t
10-02-2002, 09:22
Je kan niet verwachten dat de allochtonen gelijk aan de nederlanders moet aanpassen, dat heeft zijn tijd nodig.

Aanpassing aan de Nederlandse cultuur heeft inderdaad z'n tijd nodig, maar dat neemt niet weg dat ze zich aan de Nederlandse wet moeten houden. Net als de autochtonen ook, trouwens.

martin
10-02-2002, 09:27
Idd Alex je heb gelijk.
Daarom zeg ik ook dat ik elk mens in eigen waarde laat.
We zijn allemaal van vlees en bloed, en daarom niet meer of minder dan een ander.

Dit is een uitspraak van iemand die niks heeft mee gemaakt.
Totdat er iets gebeurd..........en dan? laat je hem dan nog in zijn waarden ????

martin
10-02-2002, 09:30
Aanpassing aan de Nederlandse cultuur heeft inderdaad z'n tijd nodig,

maar dat neemt niet weg dat ze zich aan de Nederlandse wet moeten houden. Net als de autochtonen ook, trouwens.

Je zegt 2 zinnen die elkaar tegen spreken.

Hoelang heeft die aanpassing nodig? en wat doen we in die tussen tijd dat het mis gaat ??

martin
10-02-2002, 09:34
krijg ik toch echt de neiging om mezelf te gaan voorbereiden op een harde, beangstigende en gewelddadige tijd...

Whoow Alex, wist niet dat jij zo geweldadig was.

Ik dacht dat je iedereen in zijn waarden liet????

Die waarden beperkt zich toch niet bij alleen DVD's ???

starbuck
10-02-2002, 09:36
maar van slecht beleid

en wat doe je dan als er slecht beleid wordt gevoerd......

precies men zoekt een alternatief.

Er zijn blijkbaar zoveel mensen die het huidige beleid zo zat zijn dat ze een risico willen nemen en toch op leefbaar nederland stemmen.

Dat is al genoeg stof voor nadenken voor paars, maar helaas neemt paars deze signalen tot nu toe niet serieus. Als blijkt dat na de ongenuanceerde opmerkingen van Pim, leefbaar nederland nog steeds zoveel zetels krijgt dan...................

Camille
10-02-2002, 09:39
In mijn ogen heeft Pim Fortuin ideeën die gevaarlijke gevolgen kunnen hebben.
De anti-discriminatie wet is juist ingevoerd om alle mensen gelijkwaardige rechten te geven... en om te voorkomen dat de ene mens de andere zonder problemen kan onderdrukken.

We hebben het hier wel over het afschaffen van een grondwets artikel !!!.
Laten we niet vergeten dat het wetboek bestaat om de burger te beschermen tegen de willekeur van de staat.
Als we het afschaffen van grondwetten gaan toestaan, zullen we binnen de kortste keren afscheid kunnen nemen van onze vrijheid... Dan krijg je situaties waarin je wordt genegeerd omdat "je kop simpelweg niet bevalt"...
Dit is ook mijn menig.

martin
10-02-2002, 09:39
Nee nee!! Ook toen waarschuwde ik al dat ik in deze man de nodige fascistische trekken bespeurde!

Maar nee... toen was ik aan het overdrijven en moest niet zulke belachelijke nazi-vergelijkingen over de denkbeelden van deze "goede" man maken...
Maar ja... Men "hat es nicht gewusst".... :D

Iedereen heeft toch recht op zijn eigen mening ???

Dat is toch iets waar we allemaal voor vechten.....De mengingen kunnen niet alleen beperkt blijven aan linkse iediaal beelden.

Alex Bel-Gy-Bel
10-02-2002, 10:21
Moet jij eens proberen om naar Verenigde staten te emigreren. Daar geraak je ook niet binnen of je moet er echt nodig zijn. Laat morgen iedereen het land binnen die maar wil dan is het land binnen enkele jaren uitgebuit en als het land uitgebuit is dan kunnen de emigranten nog altijd naar hun vaderland keren en blijven wij lekker aan het str*nd zitten.:D Ik heb niets tegen emigranten maar er moeten ergens beperkingen opgelegd worden en als ze een ernstig misdrijf plegen dan moeten ze direct terug gestuurd worden na veroordeling.(gebeurd in de V.S. ook trouwens)

mark t
10-02-2002, 10:22
Je zegt 2 zinnen die elkaar tegen spreken.

Hoelang heeft die aanpassing nodig? en wat doen we in die tussen tijd dat het mis gaat ??

Hoezo? Cultuur en wetgeving zijn 2 aparte zaken. Wat mij betreft moet iedereen zelf weten of ze bevrijdingsdag vieren, van hun stemrecht gebruik maken, voor of tegen het Koningshuis zijn, et cetera.
Dit geldt niet voor de wet. Die is in principe voor iedereen gelijk. Tenminste, zo lang Pim Fortuin het nog niet voor het zeggen heeft.

mark t
10-02-2002, 10:31
Moet jij eens proberen om naar Verenigde staten te emigreren. Daar geraak je ook niet binnen of je moet er echt nodig zijn. Laat morgen iedereen het land binnen die maar wil dan is het land binnen enkele jaren uitgebuit en als het land uitgebuit is dan kunnen de emigranten nog altijd naar hun vaderland keren en blijven wij lekker in de str*nd zitten. Ik heb niets tegen emigranten maar er moeten ergens beperkingen opgelegd worden en als ze een ernstig misdrijf plegen dan moeten ze direct terug gestuurd worden na veroordeling.(gebeurd in de V.S. ook trouwens)

Ik vind de VS een beetje een akelig voorbeeld. Daar worden medewerkers van abortus-klinieken vermoord, geestelijk gehandicapte mensen tot de dood veroordeeld, er zijn af en toe rassenrellen, of schiet iemand weer eens een paar mensen in een openbaar gebouw aan gort, et cetera.
In tegenstelling tot wat je suggereert, is het niet zo dat iedereen morgen het land wordt binnengelaten als Fortuin z'n zin niet krijgt. Kijk, dat er hier en daar iets niet deugt in ons beleid t.a.v. asielzoekers, immigranten e.d. wil nog nietzeggen dat je moet doordraven door de grenzen blindelings te sluiten (ook voor 'terechte' asielzoekers).
En het opzeggen van een verdrag van Schengen lijkt me als handelsnatie nou niet bepaald handig. Waar dacht je dat onze welvaart op gebaseerd was?

Overigens, str*nd schrijf je met een 't'. ;)

Alex Bel-Gy-Bel
10-02-2002, 11:02
Overigens, str*nd schrijf je met een 't'. ;)

Ik dacht nu echt dat strand met een 'd' was.

Sorry foutje moet kunnen.:D :p

Glenn Smits
10-02-2002, 11:11
Hmmm ik mag de komende tijd opnieuw bedenken op wie ik ga stemmen. Het zal moeilijk worden want elke partij heeft nadelen volgens mij, alleen de SP daar kan ik het redelijk mee vinden. Ik heb van me vader gehoord wat de partij inhoudt en het lijkt me wel wat. Jammer dat zo'n Singh Varma bij Groenlinks zit overigens. (slechte naam) Ik ben namelijk van de partij als de natuur voorop staat.

ron
10-02-2002, 12:02
Het is zover, Pim Fortuyn is geen lijsttrekker meer van LN. Persoonlijk denk ik -ook al zou dat natuurlijk niet mogen- dat dit tevens het begin van het einde van LN is. Zoveel verdeeldheid binnen een partij is gewoon gedoemd om te mislukken. Ben benieuwd naar de eerstvolgende opiniepeilingen.

System 3rror
10-02-2002, 12:15
Ik neem aan dat iedereen Buitenhof heeft gekeken??

Het is gewoon een misselijke bende wat die journalisten geprobeerd hebben!! Het is ze dan ook wel gelukt, helaas mag ik zeggen!
Ik vond/vind Pim wel een goede lijsttrekker, alleen had hij beter moeten oppassen hoe hij het naar buiten heeft gebracht!
Hij heeft gewoon zn eigen graf gegraven helaas!!

Ik ben wel benieuwd hoe hij het gaat aanpakken als die in zn 1tje een eigen partij gaat oprichten, want dit gaat hij zeker doen zei hij in het journaal!

Zoals ik al in een ander thread zei, ik ben wel voor radicale veranderingen hier... Ik stem zeker op Pim!!

En iedereen zn eigen mening hier, dus die moeten we maar respecteren met zn allen!

Gegroet!

Laurens-Jan
10-02-2002, 12:55
Kijk wat ik op een of andere vage site vond:
http://www.mijnheermartin.nl/verschil.jpg

[ik heb er expres geen [IMG]-tags bijgezet, om anderen niet tegen het been te schoppen]

martin
10-02-2002, 13:38
It wasn't me.

Alex van den Berg
10-02-2002, 15:22
En toch neem je blindelings aan wat er nu wordt gezegd over Pim Fortuin.. De uitspraken die hij heeft gedaan zijn wellicht uit hun context getrokken...

<knip>

Mijns inziens is er niets gezegd wat mij van stemmen op leefbaar nederland zou moeten weerhouden.. Zo... Leefbaar Nederland heeft z'n lijsttrekker gewipt omdat deze zijn woorden niet terug wilde nemen...
Daarmee is dus duidelijk dat de woorden van Pim NIET door de Volkskrant uit hun context waren getrokken...

Pim zullen we waarschijnlijk terugzien met nieuwe politieke spelletjes, en LN is gezuiverd van een rechts-extremist....

LEVE DE DEMOCRATIE! :)

Alex van den Berg
10-02-2002, 15:34
Whoow Alex, wist niet dat jij zo geweldadig was.Ben ik ook niet... Maar ik heb wel genoeg lef en ben genoeg getraind om voor de medemens op te kunnen komen... :D

ron
10-02-2002, 15:38
LEVE DE DEMOCRATIE! :) Welke democratie ? Pim maakte ook alleen maar deel uit van een democratie, zonder hem zal LN een groot deel van hun stemmen gaan verliezen. En een partij als LN zonder krachtig boegbeeld betekent alleen maar een verlies voor deze democratie. Vroeger stond bijvoorbeeld de VVD nog ergens voor, nu nemen ze niet eens meer de moeite om zich te onderscheiden van andere paarse partijen. Heel veel mensen hebben daarmee moeite en weten niet waar ze op moeten stemmen. LN leek even een optie, maar ook dit initiatief is alweer ten gronde gericht, en echt niet alleen door de uitlatingen van Pim, maar ook voor een groot deel door de niet-objectieve berichtgeving in de media. Noem dat dan maar eens een verrijking van onze democratie. Alternatieven worden in dit land niet geaccepteerd c.q. toegelaten zoals je dat binnen een democratie toch wel zou mogen verwachten. Een beetje een schijnvertoning allemaal.

Alex van den Berg
10-02-2002, 15:50
Een beetje een schijnvertoning allemaal. Tja... Geldt dat niet vooral voor een partij als LN? :)

ron
10-02-2002, 15:56
Tja... Geldt dat niet vooral voor een partij als LN? :) Daar ben ik het volledig mee eens, een partij hoort een geheel te vormen, anders is het zonde om er je stem op uit te brengen. Wat dat betreft kan LN het in politiek Nederland na vandaag bijna zeker shaken. En in die zin is er dus weer een stukje afgebrokkeld van de Nederlandse democratie, en dat is op zich wel jammer. Immers, hoe meer politieke stromingen, hoe rijker de democratie.

Dadaveke
10-02-2002, 16:00
Maar de waarheid moeten we eigenlijk ook onder de ogen komen.
Waarom komt iedereen naar Nederland , waarom niet naar Frankrijk of Duitsland deze landen zijn veel groter.

Pim heeft op 75 % gelijk.Hij komt ergens voor uit waar vele mensen wel aan denken maar niet durven te zeggen.
Hier in Maastricht stemt 80 % van de Nederlanders op LN

ron
10-02-2002, 16:04
Maar de waarheid moeten we eigenlijk ook onder de ogen komen.
Waarom komt iedereen naar Nederland , waarom niet naar Frankrijk of Duitsland deze landen zijn veel groter.

Pim heeft op 75 % gelijk.Hij komt ergens voor uit waar vele mensen wel aan denken maar niet durven te zeggen.
Hier in Maastricht stemt 80 % van de Nederlanders op LN Pim had tenminste de moed om dit openbaar te uiten, en dat verdient wel respect vind ik, ondanks het feit dat heel veel mensen zijn uitlatingen niet konden luchten. Maar inderdaad, een andere grote groep mensen voelde zich wel aangesproken, en daar is helemaal niks mis mee. Dat is pas echt democratie !

Luther Hartog
10-02-2002, 16:48
Hier in Maastricht stemt 80 % van de Nederlanders op LN Zag ik jou ook niet bij die bijeenkomst van extreem rechts in Rotterdam?;)

Ik vind het een beetje raar gaan, als je Pim hoort uitleggen wat ie werkelijk gezegd heeft, is het grote flauwekul dat hij weg moet. En die hypokritiek van al die andere partij voorzitters begrijp ik ook niet hoor. Mijn stem gaat waarschijnlijk of naar de CU of LN, ze zitten dicht bij elkaar. Gelukkig hebben we nog ff de tijd

Dadaveke
10-02-2002, 17:01
Zag ik jou ook niet bij die bijeenkomst van extreem rechts in Rotterdam?;)

tijd

Nee Luther dat ben ik niet geweest.
maar idd gelijk heb je



http://www.smilies.nl/rough/fal.gif




http://www.smilies.nl/rough/behead.gif

Alex van den Berg
10-02-2002, 17:09
Maar de waarheid moeten we eigenlijk ook onder de ogen komen.
Waarom komt iedereen naar Nederland , waarom niet naar Frankrijk of Duitsland deze landen zijn veel groter.Goh... Misschien mogen we wel helemaal niet klagen met onze huidige economische positie... Misschien bewijst dit wel dat Nederland Leefbaarder is dan "wij" ondankbare honden willen zien... :D

Luther Hartog
10-02-2002, 17:18
Misschien bewijst dit wel dat Nederland Leefbaarder is dan "wij" ondankbare honden willen zien... :D Maar het is wel goed om er voor te zorgen dat het leefbaar blijft

Dadaveke
10-02-2002, 17:23
nou en in Belgie dan. Het Vlaams blok heeft al 40 % van alles stemmen.
En die partijen in duitsland wat tegen de buitenlanders zijn.
Het is niet alleen Nederland die er last van heeft.
maar zoals ik al eerder heb vermeld.
Kijk op het nieuws of in de krant of kijk goed om je heen je hoort nooit wat over chinezen of indo`s.
90 % gaat altijd over turken en marokanen.
Hier in Maastricht is vandaag de carnaval begonnen, op het nieuws van de regio hier was al dat er al 21 aangiftes waren gedaan dat mensen berooft waren door turken en marokanen.
En dan wil de politiek deze mensen maar blijven verdedigen . Ik dacht het van niet he.

hitch_fan
10-02-2002, 17:33
Maar de waarheid moeten we eigenlijk ook onder de ogen komen.
Waarom komt iedereen naar Nederland , waarom niet naar Frankrijk of Duitsland deze landen zijn veel groter.


Denk je nou echt dat iedereen naar Nederland komt? In 2001 nam Nederland een 4e plaats in op de Europese ranglijst van het aantal asielaanvragen: 1) Duitsland, 2) Groot-Brittannie, 3)Frankrijk, 4) Nederland.

Luther Hartog
10-02-2002, 17:34
In 2001 nam Nederland een 4e plaats in op de Europese ranglijst van het aantal asielaanvragen: 1) Duitsland, 2) Groot-Brittannie, 3)Frankrijk, 4) Nederland. Dat is toch bijzonder veel als ze dit absoluut hebben berekend

Dadaveke
10-02-2002, 17:37
Je hoort toch ook alleen maar van :"Nederland is het beloofde land". Wij vragen om auto wij auto krijgen ( Mercedes ) , wij vragen om huis wij groot hui krijgen. Ik niet hoef te werken ik niet mogen werken ik uitkering krijgen .

Hullup waar zijn we mee bezig vraag ik me af.
Maarja laten de hoge pieten zich maar daarover bekvechten.

starbuck
10-02-2002, 18:01
Je kan zeggen wat je wil, door al deze perikelen leef ik echt naar de verkiezingen toe. Elke week gebeurt er wel iets.:)

Ben benieuwd wat Pim te zeggen heeft vanavond in Netwerk.
Mischien een eigen partij..?
Ik hoop het wel, we kunnen dan zien of hij veel medestanders heeft in zijn uitspraken of dat de kiezers bij het orginele L.N. blijven.

Een beetje spanning kan geen kwaad, want ik ben het een beetje beu dat in het verkiezingsjaar de coalitiepartners opeens weer zogenaamde "ruzie" krijgen.

Alex Bel-Gy-Bel
10-02-2002, 18:40
Ik weet nog goed ongeveer 2 jaar geleden ging Filip Dewinter voor een tv uitzending naar Nederland, en half Nederland zat te protesteren dat hij daar was en zaten met stenen te werpen , zijn auto vernield, zelfs een taart in zijn aangezicht gegooid, en als ik hier nu zie naar jullie reacties gaan jullie aardig dezelfde kant op als wij.

Edwin vd Zwaard
10-02-2002, 19:10
Denk je nou echt dat iedereen naar Nederland komt? In 2001 nam Nederland een 4e plaats in op de Europese ranglijst van het aantal asielaanvragen: 1) Duitsland, 2) Groot-Brittannie, 3)Frankrijk, 4) Nederland.

En percentueel is dat ..... ??? Check even de omvang van de bovenstaande landen..

Luther Hartog
10-02-2002, 19:17
En percentueel is dat ..... ??? Check even de omvang van de bovenstaande landen.. Dat zei ik dus ook al.:)

Maar zometeen heb je Pim Fortuin in Netwerk, met zijn eerste echte verklaring, dus kijken allemaal

Edwin vd Zwaard
10-02-2002, 19:26
Dat zei ik dus ook al.:)

Maar zometeen heb je Pim Fortuin in Netwerk, met zijn eerste echte verklaring, dus kijken allemaal

Zal idd ff kijken... Hij is simpelweg gebokt door de politici en journalisten :D:D

Oakey
10-02-2002, 19:30
Ik weet nog goed ongeveer 2 jaar geleden ging Filip Dewinter voor een tv uitzending naar Nederland, en half Nederland zat te protesteren dat hij daar was en zaten met stenen te werpen , zijn auto vernield, zelfs een taart in zijn aangezicht gegooid, en als ik hier nu zie naar jullie reacties gaan jullie aardig dezelfde kant op als wij.

Moet zeggen dat ik het ook niet allemaal even fris vind wat hier allemaal gezegd wordt :mad:

Vrijheid van meningsuiting prima; je mag best zeggen dat NL druk is of vol. Maar de extreme toename van de bevolking in NL komt echt niet door immigratie. Iedereen die een beetje kan rekenen weet wat exponentiële toename is: Opa en oma hebben 4 kinderen, deze 4 krijgen er ook ieder 3, die weer 2 etc. Oftewel: iedereen die kinderen heeft moet zijn bek houden over buitenlanders, want daar ligt het echte probleem niet. Kijk maar eens om je heen als je in de file staat: hoeveel buitenlanders zie je?

In 1930 waren er 2 miljard mensen op de aarde, in 1975 4 miljard, nu 6 miljard. Iedere 40 jaar verdubbelt de wereldbevolking, met als schatting 12 miljard begin 22e eeuw!!

Tja, en dan toch maar kinderen blijven krijgen...

Laurens-Jan
10-02-2002, 19:52
Originally posted by Oakey [B]
Iedereen die een beetje kan rekenen weet wat exponentiële toename is: Opa en oma hebben 4 kinderen, deze 4 krijgen er ook ieder 3, die weer 2 etc. Oftewel: iedereen die kinderen heeft moet zijn bek houden over buitenlanders, want daar ligt het echte probleem niet. Kijk maar eens om je heen als je in de file staat: hoeveel buitenlanders zie je?

In 1930 waren er 2 miljard mensen op de aarde, in 1975 4 miljard, nu 6 miljard. Iedere 40 jaar verdubbelt de wereldbevolking, met als schatting 12 miljard begin 22e eeuw!!

Tja, en dan toch maar kinderen blijven krijgen...

Waar heb jij de afgelopen jaren gezeten?
Een westerse vrouw krijgt gemiddeld nog maar iets van 1.6 kinderen.
De grootste toename vind je in de 3e wereld landen, want daar kennen ze het woord geboortebeperking niet.
De omvang vd wereldbevolking neemt idd nog steeds toe, maar het gaat steeds langzamer en in Nederland gaat de bevolking vanaf 2025 weer inkrimpen.
Toch handig om af en toe de statistieken te volgen he.


Originally posted by Luther[B]
Mijn stem gaat waarschijnlijk of naar de CU of LN

I'm confused: Je bent 20 en je overweegt om op een bejaardenpartij (ChristenUnie) te stemmen???

ron
10-02-2002, 19:54
Tja, en dan toch maar kinderen blijven krijgen... Geboortebeperkende maatregelen dan maar, vroeg of laat gaat het hier toch naartoe. Zouden er dan wel een hoop Nederlanders wakker geschud worden ?
Wat een gigantische sukkel overigens die gast van Netwerk, kwam wel erg subjectief over naar mijn mening.

Edwin vd Zwaard
10-02-2002, 20:07
Kijk maar eens om je heen als je in de file staat: hoeveel buitenlanders zie je?



Moet je rond diezelfde tijd eens in de stad en de theehuizen kijken, hoeveel buitenlanders je dan ziet..

In de file staan nl mensen die naar hun werk gaan..

Alex van den Berg
10-02-2002, 20:07
Moet zeggen dat ik het ook niet allemaal even fris vind wat hier allemaal gezegd wordt :mad:

<knip>

Kijk maar eens om je heen als je in de file staat: hoeveel buitenlanders zie je?:D :D :D :D

Edwin vd Zwaard
10-02-2002, 20:09
Wat een gigantische sukkel overigens die gast van Netwerk, kwam wel erg subjectief over naar mijn mening.

Wat een lamlul die gast he... Zo suggestief als het maar kan..

Alex van den Berg
10-02-2002, 20:20
Moet je rond diezelfde tijd eens in de stad en de theehuizen kijken, hoeveel buitenlanders je dan ziet...Hmmm... Ik vraag mensen over het algemeen niet naar hun paspoort, maar het valt me wel op dat het overgrote deel vloeiend Nederlands spreekt... ongeacht hun bril, achterwerk, huidskleur, flaporen, oogstand etc.

Onder die Nederlands sprekenden, hoor en zie ik vaak het meest arrogante en associale gedrag onder diegenen met een bleke huidskleur...

In theehuizen is de buitenlands uitziende bevolkingsgroep veel groter... Maar da's ook wel logisch... De blanke nederlanders hangen liever in de kroeg om zich vol te gieten met de algemeen geaccepteerde harddrug alcohol...

Luther Hartog
10-02-2002, 20:25
Heej Alex, ben jij wel een Nederlander?

Edwin vd Zwaard
10-02-2002, 20:35
Hmmm... Ik vraag mensen over het algemeen niet naar hun paspoort, maar het valt me wel op dat het overgrote deel vloeiend Nederlands spreekt... ongeacht hun bril, achterwerk, huidskleur, flaporen, oogstand etc.

Onder die Nederlands sprekenden, hoor en zie ik vaak het meest arrogante en associale gedrag onder diegenen met een bleke huidskleur...

In theehuizen is de buitenlands uitziende bevolkingsgroep veel groter... Maar da's ook wel logisch... De blanke nederlanders hangen liever in de kroeg om zich vol te gieten met de algemeen geaccepteerde harddrug alcohol...

Grappig, waar ik "buitenlands uitziende mensen" tegenkom, spreekt geen hond nederlands...

Ik snap trouwens niet waarom jij zo in de verdeding schiet Alex, meestal heb je wel rationele antwoorden, maar:

Onder die Nederlands sprekenden, hoor en zie ik vaak het meest arrogante en associale gedrag onder diegenen met een bleke huidskleur...

raakt echt kant noch wal, ik weet niet in wat voor grot je de afgelopen jaren hebt gewoont, maar (als eerder gezegd) kan je tegenwoordig iemand niet aankijken (die er buitenlands uitziet, zoals jij het zegt) of je krijgt de ergste verwensingen naar je hoofd...

Als een groep buitenlands uitziende mensen de hele avond van een compleet bioscoop publiek verziekt, en je zegt er wat van, wordt er een mes getrokken (en ja dat weet ik uit ervaring)

Als je in de tram of bus zit, een een groep buitenlands uitzienden mensen terroriseren de hele boel, dan is dat ook toegestaan...

Kom nou toch, ik weet dat zulke dingen niet voor alle buitenlands uitziende mensen geldt, maar zoals JIJ het doet klinken, mogen wij God op onze blote knieen danken dat wij de EER hebben ze in ons land te hebben... En DAT klopt net zo min..

ron
10-02-2002, 20:36
In de file staan nl mensen die naar hun werk gaan.. Ja, maar het ergste is dat het Nederlandse volk hier zelf debet aan is, die hebben oogkleppen voor. Lees dit maar eens als je wat spaarzame vrije tijd over hebt (lang verhaal), een erg pessimistische toekomstvisie van dit kikkerlandje, wellicht zwaar overdreven (hoop ik), maar zeker met een hele hoop kernwaarheden en een redelijk correcte beschrijving van de gemiddelde Nederlander, in slaap gesukkeld door zijn eigen welzijnsbestaan, die altijd antwoorden probeert te vinden door een psychologische benadering. Let ook op de auteur van dit stuk.
http://www.democrates.net/dovn.htm

Glenn Smits
10-02-2002, 20:43
Als je in de tram of bus zit, een een groep buitenlands uitzienden mensen terroriseren de hele boel, dan is dat ook toegestaan...


Ja daar heeft Rijswijk ook ervaring mee gehad niet met terroriserende buitenlanders maar pas geleden was er een "buitenlander" weet niet meer watvoor 1. Die zat dus in de bus en omdat de chauffeur niet (toen ze de halte allang voorbij waren) wilde stoppen kwam die gast naar voren en stak de chauffeur 3x. De verwarde buitenlander is uitgestapt en de Hoogvliet (supermarkt) ingelopen waar 2 mensen net naar buiten kwamen. Die zijn ook gestoken. Glenn zelf kwam net iets te laat van fitness maar zag dat alles afgezet was en het verkeer stond stil. Het is in het nieuws geweest 's avonds.

Oakey
10-02-2002, 20:44
Waar heb jij de afgelopen jaren gezeten?
Een westerse vrouw krijgt gemiddeld nog maar iets van 1.6 kinderen.
De grootste toename vind je in de 3e wereld landen, want daar kennen ze het woord geboortebeperking niet.
De omvang vd wereldbevolking neemt idd nog steeds toe, maar het gaat steeds langzamer en in Nederland gaat de bevolking vanaf 2025 weer inkrimpen.
Toch handig om af en toe de statistieken te volgen he.

Hm, misschien kun je niet rekenen.... De bevolking neemt pas af als 2 mensen niet meer dan 1 kind krijgen, en dat kind mag dan pas een eigen kind krijgen als zijn/haar ouders dood zijn. Dat is niet echt het geval nu hè, met de huidige levensverwachting van 76 jaar. In de derde wereld worden wel veel meer kinderen geboren dan hier, maar ligt de levensverwachting ook een stuk lager.

Er wordt idd verwacht dat de groei afneemt de komende 100 jaar, maar dat is iets anders dan een afname!

Het valt me ook op dat iedereen hier vanalles doorelkaar haalt. Marokkanen en Turken zijn nl. geen asielzoekers. Asielzoekers zijn vaak de hogeropgeleide mensen die hun land (kunnen) ontvluchten en komen NL alleen in als ze uit oorlogsgebieden komen e.d.

Mensen verbieden zich op een andere plaats te vestigen is een nogal westers arrogant standpunt. Dan kun je ook zeggen dat iemand die uit een dorp komt of uit de "provincie" zich niet in de stad mag vestigen want daar is het al zo vol :D

ron
10-02-2002, 20:47
Ja daar heeft Rijswijk ook ervaring mee gehad niet met terroriserende buitenlanders maar pas geleden was er een "buitenlander" weet niet meer watvoor 1. Die zat dus in de bus en omdat de chauffeur niet (toen ze de halte allang voorbij waren) wilde stoppen kwam die gast naar voren en stak de chauffeur 3x. De verwarde buitenlander is uitgestapt en de Hoogvliet (supermarkt) ingelopen waar 2 mensen net naar buiten kwamen. Die zijn ook gestoken. Glenn zelf kwam net iets te laat van fitness maar zag dat alles afgezet was en het verkeer stond stil. Het is in het nieuws geweest 's avonds. Tsja Glenn, waarschijnlijk vond die verwarde buitenlander ook dat het land te vol is...

Edwin vd Zwaard
10-02-2002, 20:47
Asielzoekers zijn vaak de hogeropgeleide mensen ........


en ze leefden nog lang en gelukkig... wat een BS.. dat je het nog serieus durft te brengen..

Marco
10-02-2002, 20:48
Maar de waarheid moeten we eigenlijk ook onder de ogen komen. Waarom komt iedereen naar Nederland , waarom niet naar Frankrijk of Duitsland deze landen zijn veel groter.Zeg nou eens eerlijk wie wilt er nou in Duitsland wonen. ;)

En waarom Nederland? Tja ik zou het niet weten. Altijd klotek*tweer. Treinen hebben vertraging. Files van hier tot Tokio. Het woordje Scheveningen is niet uit te spreken voor niet Nederlandstaligen. Als je niet oppast lig je onder de tram in Amsterdam of Rotterdam of Den Haag of Utrecht, anders wel in Arhem onder zo'n bus. En dan dat vieze Hollandse spruitjes. Soms heet een metro een sneltram. Je kan hier niet echt snowboarden, daarvoor heb je echte bergen nodig. Het nieuwe belastingstelsel is weer te moeilijk gemaakt. DVD's zijn hier duur. Niet overal is ADSL te krijgen. Maxima is bezet. Commerciële TV zenders die alleen Big Brother uitzenden. Mijn hemel een vluchteling die naar Nederland vlucht, komt heus echt niet voor zijn/haar lol naar Nederland toe om hier zijn/haar leven op te bouwen.

BTW: op mijn werk ken ik 3 politieke vluchtingen. 1 komt uit Pakistan en 2 uit Iran. De ene die uit Pakistan komt moest vluchten, want in zijn land werd hij berecht voor de doodstraf (voor zijn geloof). De andere 2 uit Iran zijn weggegaan vanwege de oorlog tegen Irak. Enfin deze 3 heren hebben hun nieuwe leven opgebouwd in Nederland. Ze hebben een baan & huis. Geen van allen denkt erover om terug te gaan en dat terwijl er familieleden zoals ouders nog in hun moederland aanwezig zijn.

Edwin vd Zwaard
10-02-2002, 20:51
Ze hebben een baan & huis.

Durf het bijna niet te vragen, maar wie zou die huizen betaald / geregeld hebben ??

Alex Bel-Gy-Bel
10-02-2002, 20:53
Wij hebben ook zo een probleem met buitenlanders, Elk jaar komen ze maar gronden en huizen kopen om belasting in hun land te ontduiken. Zo was er verleden week een buitenlander in mijn straat die vroeg aan mij waar dat er een bouwplaats te koop was bij mij in de straat. Ik wist er wel één in een andere straat zij ik daar op maar dat was niet goed het moest bij mij in de straat zijn want deze straat had dezelfde naam als haar zoontje. Is toch een beetje ver gezocht he.

Alex van den Berg
10-02-2002, 20:55
maar (als eerder gezegd) kan je tegenwoordig iemand niet aankijken (die er buitenlands uitziet, zoals jij het zegt) of je krijgt de ergste verwensingen naar je hoofd...

<knip>

... wordt er een mes getrokken (en ja dat weet ik uit ervaring)

<knip>

...maar zoals JIJ het doet klinken,...
Hmmm... Misschien zou je eens wat maar over je eigen blikken en/of gedrag moeten nadenken...? Of eens een andere grot opzoeken ?

Wanneer ik iemand toevallig om de 1 of andere reden aankijk en hij/zij kijkt terug, dan groet ik gewoon met een vriendelijke knik en een glimlach... Daar is dus nog nooit vreemd op gereageerd... integendeel.. meestal wordt er zelfs vriendelijk teruggegroet...

Zoals ik het doe klinken? Volgens mij kun je mijn teksten letterlijk interpreteren zoals het er staat...
Ik word niet meer of minder blij over een toestroom van allerei volkeren naar ons kikkerlandje...

Waar ik me wel zorgen over maak, is de eenzijdige manier van denken die ik bij veel mensen (o.a. hier op het forum) zie...
Er wordt puur gereageerd vanuit "vader-op-zoon-gevoelens" en massahysterie... Allemaal woorden die vaak gebasseerd zijn op onzekerheid, angsten...
Alsof we dagelijks van alle kanten beroofd worden door mensen die voor dat doel naar ons land zijn gekomen... :rolleyes:

Ondertussen worden er honderden miljoenen euro's per jaar uit onze belastingcenten geroofd... honderden euros per Nederlander.... Allemaal door merendeels blanke nederlandse mannen met witte boorden en dure pakken.... :o

Marco
10-02-2002, 20:55
Durf het bijna niet te vragen, maar wie zou die huizen betaald / geregeld hebben ??
Weet ik veel, maakt het uit of zo.

Alex van den Berg
10-02-2002, 20:59
Durf het bijna niet te vragen, maar wie zou die huizen betaald / geregeld hebben ?? Nou zeg... Je hebt toch een opleiding gehad?
De huur betaal je gewoon van je inkomen... dat, zoals gezegd, deze heren gewoon met werken verdienen!! :rolleyes:

Oakey
10-02-2002, 20:59
en ze leefden nog lang en gelukkig... wat een BS.. dat je het nog serieus durft te brengen..

Tja, het zijn de statistieken he:
"Personen uit niet-westerse landen hebben zich over het algemeen op titel van een asielverzoek hier gevestigd. Onder hen bevinden zich relatief veel hoger opgeleiden [...]" Bron: Rapportage Minderheden 1999, Sociaal Cultureel Planbureau.

ron
10-02-2002, 20:59
BTW: op mijn werk ken ik 3 politieke vluchtingen. 1 komt uit Pakistan en 2 uit Iran. De ene die uit Pakistan komt moest vluchten, want in zijn land werd hij berecht voor de doodstraf (voor zijn geloof). De andere 2 uit Iran zijn weggegaan vanwege de oorlog tegen Irak. Enfin deze 3 heren hebben hun nieuwe leven opgebouwd in Nederland. Ze hebben een baan & huis. Geen van allen denkt erover om terug te gaan en dat terwijl er familieleden zoals ouders nog in hun moederland aanwezig zijn. Kijk, en deze mensen zijn dus goed geintegreerd...een schoolvoorbeeld van hoe het zou moeten. Liep het allemaal zo vlekkeloos, dan zou heel het asielzoekersbeleid helemaal geen interessant issue zijn.

Oakey
10-02-2002, 21:01
Wij hebben ook zo een probleem met buitenlanders, Elk jaar komen ze maar gronden en huizen kopen om belasting in hun land te ontduiken. Zo was er verleden week een buitenlander in mijn straat die vroeg aan mij waar dat er een bouwplaats te koop was bij mij in de straat. Ik wist er wel één in een andere straat zij ik daar op maar dat was niet goed het moest bij mij in de straat zijn want deze straat had dezelfde naam als haar zoontje. Is toch een beetje ver gezocht he.

:D:D:D:D:D:D:D Die is goed!
Ik zou ze er allemaal uitgooien.....

ron
10-02-2002, 21:03
Wij hebben ook zo een probleem met buitenlanders, Elk jaar komen ze maar gronden en huizen kopen om belasting in hun land te ontduiken. Zo was er verleden week een buitenlander in mijn straat die vroeg aan mij waar dat er een bouwplaats te koop was bij mij in de straat. Ik wist er wel één in een andere straat zij ik daar op maar dat was niet goed het moest bij mij in de straat zijn want deze straat had dezelfde naam als haar zoontje. Is toch een beetje ver gezocht he. Sprak die buitenlander toevallig Nederlands...? :D Is ie in ieder geval al aardig op weg om succesvol te integreren.

Luther Hartog
10-02-2002, 21:04
Ik vind dat er verschil moet worden gemaakt met wat voor vluchteling we te maken hebben. Van mij werk ken ik 2 Joegoeslavische jongens, deze zijn dus gevlucht in tijde van oorlog, deze jongens werken hard betalen hun belasting en vervolgens krijgen ze te horen dat ze hier niet mogen blijven, dat is pas krom. Wanneer mensen hier komen omdat het hier zo goed is, mogen ze van mij 2 keer zo hard er weer uit worden gegooid.

Edwin vd Zwaard
10-02-2002, 21:08
Nou zeg... Je hebt toch een opleiding gehad?
De huur betaal je gewoon van je inkomen... dat, zoals gezegd, deze heren gewoon met werken verdien!! :rolleyes:

Dat hoop ik ook...

Alex Bel-Gy-Bel
10-02-2002, 21:10
Sprak die buitenlander toevallig Nederlands...? :D Is ie in ieder geval al aardig op weg om succesvol te integreren.

En heet jou zoontje toevallig Dries.:D

ron
10-02-2002, 21:16
En heet jou zoontje toevallig Dries.:D Dries zei je ??? Nee, dan vermoed ik dat ik het niet ben geweest. :D

hitch_fan
10-02-2002, 22:26
En percentueel is dat ..... ??? Check even de omvang van de bovenstaande landen..

De bevolkingsdichtheid van Nederland is inderdaad 1 van de hoogste van Europa en dus hebben we blijkbaar sneller het gevoel dat we vol zitten dan bv Ierland (waar overigens xenofobie ook geen onbekend fenomeen is). Echter, dankzij die hoge bevolkingsdichtheid zijn wij ook een van de economisch welvarendste gebieden van Europa --> veel mensen = grote afzetmarkt en arbeidspotentieel dus aantrekkelijk voor bedrijven.

Het is een illusie te denken dat in een steeds verder globaliserende en kleiner wordende wereld je je land kan afschermen door oogkleppen voor te doen en de grenzen te sluiten voor alles wat vreemd is. Dat is een drogsuggestie die in de jaren 30 al niet werkte en al helemaal niet past in de huidige tijd met onze ervaringen uit diezelfde jaren 30. Er valt van alles aan te merken op het huidige asielbeleid. De ongekende bureaucratie wat soms leidt tot wachttijden van jaren zou bv als eerste aangepakt moeten worden. Een rijk en geciviliseerd land als Nederland heeft echter in mijn optiek altijd de morele plicht om echte asielzoekers op te vangen. Het zou zeer beschamend zijn als we onze grenzen zouden sluiten en eenieder terug zouden sturen ongeacht de consequenties voor de betrokkenen. Jammer genoeg lijken velen toch te kiezen voor een 'ikke, ikke, ikke en de rest kan stikke' mentaliteit.

Edwin V
11-02-2002, 07:01
Grappig, waar ik "buitenlands uitziende mensen" tegenkom, spreekt geen hond nederlands... Mijn vriendin is buitenlands en spreekt goed Nederlands. Honden heb ik ook nooit Nederlands horen praten.

Overigens ben ik tegen discriminatie, ook positieve zoals ze dat noemen. Iedereen gelijk behandelen. Mijn vriendin is op de integratiecursus asielzoekers tegengekomen die ontevreden waren met hun gemeubileerde woning die ze van de staat hadden gekregen. Kijk, die mensen moeten niet zeuren, ik krijg ook geen gemeubileerde woning. Een ander zeurde dat ze te weinig geld verdiende. Ze werkte via een uitzendbureau. Toen de baas dit niet op prijs stelde moest ze weg en zij dacht dat het kwam doordat zij een buitenlander was.

Natuurlijk zijn er veel mensen die wel gewoon zijn en goed integreren. Daarom is discriminatie tegen een bepaalde groep slecht. Helaas mag je vaak van individuen niets zeggen want dat is discriminatie zeggen ze. Dat is dus geen discriminatie.

Criminelen mogen ze behandelen als criminelen, zowel de autochtonen als allochtonen.

En ik ga nog steeds LN stemmen.

Edwin V
11-02-2002, 07:08
Onder die Nederlands sprekenden, hoor en zie ik vaak het meest arrogante en associale gedrag onder diegenen met een bleke huidskleur...Dit is niet waar. Mijn vriendin is tijdens de integratiecursus ook veel arrogante en asociale mensen tegengekomen dus de meest arrogante en asociale is niet per definitie een autochtoon. Kijk o.a. maar naar Singh Varma

Edwin V
11-02-2002, 07:13
Ondertussen worden er honderden miljoenen euro's per jaar uit onze belastingcenten geroofd... honderden euros per Nederlander.... Allemaal door merendeels blanke nederlandse mannen met witte boorden en dure pakken.... :o Dat komt doordat er weinig allochtonen op hogere posities zitten. Als er allemaal allochtonen zouden zitten zouden we net zo hard worden beroofd.

Nederland staat in de top tien van minst corrupte landen (je gelooft het haast niet). Andere landen in de top tien zijn allemaal westerse landen. Als al die allochtonen die hier komen in hun eigen land niet beroofd zouden worden (van hun geld en leven) zouden ze niet hier komen.

Mark S
11-02-2002, 07:36
Kijk o.a. maar naar Singh Varma
Ik vind het ontzettend triest dat jij een psychiatrische patient er bij moet slepen als onderbouwing van je betoog.
En het feit dat ze allochtoon is moet dan een bewijs zijn van je stelling?
Wat een lulargument.

Mark S
11-02-2002, 07:41
Dat komt doordat er weinig allochtonen op hogere posities zitten. Als er allemaal allochtonen zouden zitten zouden we net zo hard worden beroofd. .
Nee hoor, die allochtonen zullen geen zak verdienen, omdat ze geen autochtonen kunnen vinden die het vuile werk voor hen willen opknappen of de smerige baantjes willen hebben.

Pjot77
11-02-2002, 11:51
Ik zeg niet dat ik op Pim Fortuin zal stemmen, maar ik vind het wel goed dat weer eens die "knuppel in het hoenderhok" wordt gegooid!! Dat ge-blah blah in Den Haag schiet ook niet op!!! Eindelijk weer eens iemand die het zooitje wakker schud!!!

Mark S
11-02-2002, 12:14
maar ik vind het wel goed dat weer eens die "knuppel in het hoenderhok" wordt gegooid
En op zo'n elegante en goedkope manier; verschillende bevolkingsgroepen tegen elkaar op te hitsen.

martin
11-02-2002, 17:22
: Opa en oma hebben 4 kinderen, deze 4 krijgen er ook ieder 3, die weer 2 etc. Oftewel: iedereen die kinderen heeft moet zijn bek houden over buitenlanders, want daar ligt het echte probleem niet.

dus omdat ik "maar" 1 kind hebt mag ik niks meer zeggen, Alie heeft er 6 rond lopen.


[b]Kijk maar eens om je heen als je in de file staat: hoeveel buitenlanders zie je?

Dus kan je nagaan welke boerenlullen er in de ochtend naar z'n werk gaat.

martin
11-02-2002, 17:33
Hmmm... Ik vraag mensen over het algemeen niet naar hun paspoort, maar het valt me wel op dat het overgrote deel vloeiend Nederlands spreekt... ongeacht hun bril, achterwerk, huidskleur, flaporen, oogstand etc.

Door de vele illegale werd een paar geleden de legemitatie plicht ingesteld worden, dus wij NL moesten bewijzen dat we Nederlandse waren, zelf op m'n werk moesten we toen een formuliertje invullen ( weet je nog ???) Onze buitenlandse vrienden hebben de meeste 2 paspoorten !!!!!!!!


[B]Onder die Nederlands sprekenden, hoor en zie ik vaak het meest arrogante en associale gedrag onder diegenen met een bleke huidskleur...

Bij je vorige quote zei je dat ook onze buitenlandese vrienden vloeiend NL spreken dus daar vinden we ook de "meest arrogante en associale gedrag".


[B]In theehuizen is de buitenlands uitziende bevolkingsgroep veel groter... Maar da's ook wel logisch... De blanke nederlanders hangen liever in de kroeg om zich vol te gieten met de algemeen geaccepteerde harddrug alcohol...

Waren niet de linkse partijen voor het gedogen van drugs....en trouwens Alex blowd toch ook weleens heb ik je weleens zien schrijven ?????????

martin
11-02-2002, 17:46
Ik vind het ontzettend triest dat jij een psychiatrische patient er bij moet slepen als onderbouwing van je betoog.
En het feit dat ze allochtoon is moet dan een bewijs zijn van je stelling?
Wat een lulargument.

Jamaar hoe komt zo'n wijf op die functie tezitten, die eikel van een rosenmuller wist ineens nergens van.

Glenn Smits
11-02-2002, 17:47
Tsja Glenn, waarschijnlijk vond die verwarde buitenlander ook dat het land te vol is...
Of het was een Bin Laden vriendje.

Glenn Smits
11-02-2002, 17:54
Sommigen moeten echt ff een keer door de schilderswijk fietsen om 3 uur 's nachts, dan lijkt het wel alsof je in een ghetto van Colombia loopt. Allemaal van die dealertjes enzo.

Dadaveke
11-02-2002, 18:01
Dat doen ze omdat ze niet gewoon willen werken, en het 2e wat ze doen is 7 kinderen maken voor het kindergeld.
En dat allemaal van ons belastingsgeld.
Het moet gewoon zo zijn : in aanraking gekomen met politie.Hoppa het land uitgooien.
Niet willen werken. Hoppa het land uit gooien.
die 200.000 surinamers wat 2 jaar geleden hiernaartoe zijn gekomen Inmiddels zijn het er al rond de 400.000. Hoppa eruit.
Kost ons alleen maar belastings geld.
Je kan me niet vertellen dan als je geen geld heb dat deze mensen hier naartoe kunnen reizen.
En hoe komen ze trouwens aan al dat goud ??

starbuck
11-02-2002, 19:00
Waarom ontkracht de nederlandse regering al die "verzonnen" kranteknipsels niet, het valt allemaal wel mee die criminaliteit door de alochtonen zeggen ze.

Men hoeft dan toch alleen maar de criminaliteitcijfers te verdelen in autochtoon en alochtoon. Dan zijn we toch af van elke discussie.:confused:

Ik vind veiligheid het belangrijkste verkiezingspunt, en hoe die veiligheid gewaarborgd wordt maakt me niet uit, hard aanpakken zowel witte boorden als alochtone diefjes.

Mijn oma durft niet alleen meer boodschappen te doen, dat is triest, nog triester is het dat ze niet de enige is.:(

Alex van den Berg
11-02-2002, 19:03
Waren niet de linkse partijen voor het gedogen van drugs....en trouwens Alex blowd toch ook weleens heb ik je weleens zien schrijven ????????? Klopt... en dat bevalt me stukken beter dan de harddrug alcohol waar ik 20 jaar geleden binnen de kortse keren aan verslaafd was...

BasH
11-02-2002, 19:05
belastingsgeld
die 200.000 surinamers wat
belastings geld.
Je kan me niet vertellen dan als je geen geld heb


Als je zelf het Nederlands niet beheerst, moet je dan misschien niet een beetje inbinden?

Alex van den Berg
11-02-2002, 19:13
Even tussendoor...

Dit zijn op zich niet de gemakkelijkste discussies... de meningen lopen daarbij zo uiteen dat het soms hevig kan botsen...
Maar.... Wat je mening ook is.... Ik zie geen enkele reden waarom het nodig is om grove woorden te gebruiken...!!

Op dit moment zijn er een aantal mensen al veel te ver gegaan met hun uitspraken en insinuaties... Zover, dat ik in deze thread al zo een aantal wettelijke gevallen van smaad kan aanwijzen...
Besef wel dat je door dit soort openlijke uitspraken in het "normale leven" onmiddelijk wegens smaad voor de rechter kunt worden gesleept omdat er geen enkel bewijs is voor de aantijgingen...

Zoals ik in een andere thread al schreef... Ik vertrouw op jullie eigen beschaafdheid wanneer het om sociaal gedrag gaat, maar op een bepaald moment word ik genoodzaakt om threads te gaan sluiten...

Alex van den Berg
11-02-2002, 19:14
Als je zelf het Nederlands niet beheerst, moet je dan misschien niet een beetje inbinden? :D :D :D

Edwin V
11-02-2002, 19:32
Ik vind het ontzettend triest dat jij een psychiatrische patient er bij moet slepen als onderbouwing van je betoog.
En het feit dat ze allochtoon is moet dan een bewijs zijn van je stelling?
Wat een lulargument. Bin Laden is ook een psychiatrische patient (tenminste dat zou hij moeten zijn). Mag je daar dan ineens niets meer van zeggen? Over lulargumenten gesproken!

Bovendien doet 't er niet toe of iemand autochtoon of allochtoon is. Een allochtoon is net zo min beter dan een autochtoon als andersom. Maar een crimineel blijft een crimineel of ie nou een psychiatrisch patient is of niet.

ron
11-02-2002, 20:09
Dit zijn op zich niet de gemakkelijkste discussies... de meningen lopen daarbij zo uiteen dat het soms hevig kan botsen...
Maar.... Wat je mening ook is.... Ik zie geen enkele reden waarom het nodig is om grove woorden te gebruiken...!!

Op dit moment zijn er een aantal mensen al veel te ver gegaan met hun uitspraken en insinuaties... Zover, dat ik in deze thread al zo een aantal wettelijke gevallen van smaad kan aanwijzen...
Politiek levert altijd verhitte discussies op, de vraag is ook waar je de grens legt tussen smaad en vrijheid van meningsuiting. Precies hetgeen waar PF op doelde met zijn betoog over discriminatie vs vrijheid van meningsuiting. Daarbij, links Nederland interpreteert sommige woorden anders dan rechts Nederland, in veel gevallen anders dan bedoeld. Dit laait dan weer onnodig op, terwijl er eigenlijk niks aande hand is.

p.s. Alex, dit is niet aan jou bedoeld, maar aan iedereen op dit forum.

Enric Batista
11-02-2002, 20:46
Het probleem met Nederland is dat het land te goed is. Het lijkt wel of het imago van het land belangrijker is als het land zelf!

Natuurlijk is het goed dat we mensen in nood helpen. Natuurlijk is het goed dat we een sociaal vangnet hebben. Maar er wordt hier teveel misbruik van gemaakt!!!!

Ik vreet mijn schoenen op als ik zie dat er een aantal asielzoekers bij ons in de stad zijn aangekomen, die van alles krijgen (leuk voor hun). Ze krijgen een huis, en geld om rond te komen. (vind ik niet meer als normaal!) Maar ze krijgen ook nog: Een nieuwe fiets, nieuwe televisie, sommigen zelfs een nieuwe auto. 2 weken later hoor je dat twee van hun zijn opgepakt wegens het stelen van autoradio's.

Die twee zijn rotte appels! Zijn 2 weken te gast in ons land. Krijgen van alles en nog wat, en vooral respect en ze gaan autoradio's lopen jatten.

Dan zeg ik jullie twee eruit!

De kinderbijslag voor Marokannen die claimen kinderen te hebben in Marokko wordt binnenkort afgeschaft als ze geen bewijs kunnen leveren. Omdat Marokko het niet toestaat dat er vanuit Nederland bekeken kan worden of die kinderen daadwerkelijk bestaan en of deze mensen vermogen bezitten. Dan zeg ik: HAD AL 20 JAAR GELEDEN MOETEN ZIJN GEBEURD!

Zo zijn er 1001 voorbeelden.

Al deze ergernissen, overtuigen mij echter niet om Pim gelijk te geven. Je kunt een volk niet over één kam scheren. Overal zijn rotte appels. Ook tussen Nederlanders of Spanjaarden (kom zelf uit Spanje)

Ik, als buitenlander (kan er een beter voorbeeld zijn?) heb mij volledig aan dit land aangepast. Ik zie er anders uit, maar hou van dit landje met heel mijn hart. Ik ben ondertussen meer Nederlander als Spanjool! Ik voed mijn kinderen volgens Nederlandse normen en waarden op.

Ik word alleen een beetje ziek wannneer ik zie hoe bepaalde mensen dit land helpen verzieken.

Daarom zeg ik: Nederland word eens wat strenger! Rechtvaardig doch strenger!

Alex Bel-Gy-Bel
11-02-2002, 20:54
Dat is nu eens waar Nederland is veel te goed, het beste land van Europa. Stop dit land nu vol met Belgen dan heb je het beste wat er maar kan zijn op heel de wereld.:D :D :D

Luther Hartog
11-02-2002, 21:03
Okeej, voor degene die het nieuws nog niet gehoord hebben:

Pim Fortuyn wil in mei met een eigen lijst meedoen aan de Kamerverkiezingen. Hij betreurt het dat het bestuur van Leefbaar Nederland de breuk niet wil lijmen. Voorzitter Jan Nagel achtte dat onmogelijk. Fortuyn blijft wel lijsttrekker van Leefbaar Rotterdam.

ron
11-02-2002, 21:07
Dat is nu eens waar Nederland is veel te goed, het beste land van Europa. Stop dit land nu vol met Belgen dan heb je het beste wat er maar kan zijn op heel de wereld.:D :D :D sorry, vol = vol. ;)

Alex van den Berg
11-02-2002, 21:13
de vraag is ook waar je de grens legt tussen smaad en vrijheid van meningsuiting.Dit is vrij eenvoudig...

1. Die mensen doen verkeerde dingen >> Dit is een rechtstreekse beschuldiging vanuit de spreker, en wordt gezien als smaad wanneer dit niet met wettelijk bewijs kan worden onderbouwd.

2. Volgens mij doen die mensen verkeerde dingen >> Is een verdachtmaking waarbij de spreker probeert om anderen te overtuigen, en kan als smaad worden beschouwd wanneer dit niet waar blijkt te zijn.

3. Ik vind dat die mensen verkeerde dingen doen >> Dit is een eigen mening, en wordt volledig vanuit een eigen visie gevormd.

Bij de laatste uitspraak is een discussie mogelijk waarbij anderen kunnen proberen om iemand tot andere gedachten te brengen... Bij de eerste 2 uitspraken is er al een oordeel geveld dat, terecht of onterecht, nadelige gevolgen voor "het slachtoffer" kan hebben...

Alex Bel-Gy-Bel
11-02-2002, 21:16
Dit is het beste wat Pim Fortuyn kan overkomen, ik denk dat hij niet anders verlangde = gratis publiciteit, zelfs hier in België word op het nieuws en onder de mensen over Pim gepraat en vorige week wist ik nog niet wie het was. De grootste meerderheid die nu protesteert tegen het huidige beleid zal stemmen op Pim of hoe denk je dat bij ons het Vlaams Blok aan zijn stemmen komt

ron
11-02-2002, 21:29
Dit is vrij eenvoudig...

1. Die mensen doen verkeerde dingen >> Dit is een rechtstreekse beschuldiging vanuit de spreker, en wordt gezien als smaad wanneer dit niet met wettelijk bewijs kan worden onderbouwd.

2. Volgens mij doen die mensen verkeerde dingen >> Is een verdachtmaking waarbij de spreker probeert om anderen te overtuigen, en kan als smaad worden beschouwd wanneer dit niet waar blijkt te zijn.

3. Ik vind dat die mensen verkeerde dingen doen >> Dit is een eigen mening, en wordt volledig vanuit een eigen visie gevormd.

Bij de laatste uitspraak is een discussie mogelijk waarbij anderen kunnen proberen om iemand tot andere gedachten te brengen... Bij de eerste 2 uitspraken is er al een oordeel geveld dat, terecht of onterecht, nadelige gevolgen voor "het slachtoffer" kan hebben... Zeg Alex, heb je dit nu zelf verzonnen of uit een of ander theorieboek ontleend ? Theorie toesten aan de praktijk is een kunst op zich en leent zich ook weer vaak voor meestal saaie discussies. Ik ga vooralsnog maar vanuit dat het gros van de forumbezoeker hun eigen normen en waarden kent en dat men heel goed aanvoelt wanneer bepaalde grenzen worden overschreden.

ron
11-02-2002, 21:32
Dit is het beste wat Pim Fortuyn kan overkomen, ik denk dat hij niet anders verlangde = gratis publiciteit, zelfs hier in België word op het nieuws en onder de mensen over Pim gepraat en vorige week wist ik nog niet wie het was. De grootste meerderheid die nu protesteert tegen het huidige beleid zal stemmen op Pim of hoe denk je dat bij ons het Vlaams Blok aan zijn stemmen komt Wie zal het zeggen. Misschien is die hele breuk tussen LN en PF wel in scene gezet, zodat ze samen nog meer zetels kunnen halen. Een iets gematigder LN trekt misschien ook weer nieuwe zwevende kiezers aan. En PF behoudt zijn eigen aanhang waarschijnlijk toch wel.

Glenn Smits
11-02-2002, 21:36
Het probleem met Nederland is dat het land te goed is. Het lijkt wel of het imago van het land belangrijker is als het land zelf!

Natuurlijk is het goed dat we mensen in nood helpen. Natuurlijk is het goed dat we een sociaal vangnet hebben. Maar er wordt hier teveel misbruik van gemaakt!!!!

Ik vreet mijn schoenen op als ik zie dat er een aantal asielzoekers bij ons in de stad zijn aangekomen, die van alles krijgen (leuk voor hun). Ze krijgen een huis, en geld om rond te komen. (vind ik niet meer als normaal!) Maar ze krijgen ook nog: Een nieuwe fiets, nieuwe televisie, sommigen zelfs een nieuwe auto. 2 weken later hoor je dat twee van hun zijn opgepakt wegens het stelen van autoradio's.

Die twee zijn rotte appels! Zijn 2 weken te gast in ons land. Krijgen van alles en nog wat, en vooral respect en ze gaan autoradio's lopen jatten.

Dan zeg ik jullie twee eruit!

De kinderbijslag voor Marokannen die claimen kinderen te hebben in Marokko wordt binnenkort afgeschaft als ze geen bewijs kunnen leveren. Omdat Marokko het niet toestaat dat er vanuit Nederland bekeken kan worden of die kinderen daadwerkelijk bestaan en of deze mensen vermogen bezitten. Dan zeg ik: HAD AL 20 JAAR GELEDEN MOETEN ZIJN GEBEURD!

Zo zijn er 1001 voorbeelden.

Al deze ergernissen, overtuigen mij echter niet om Pim gelijk te geven. Je kunt een volk niet over één kam scheren. Overal zijn rotte appels. Ook tussen Nederlanders of Spanjaarden (kom zelf uit Spanje)

Ik, als buitenlander (kan er een beter voorbeeld zijn?) heb mij volledig aan dit land aangepast. Ik zie er anders uit, maar hou van dit landje met heel mijn hart. Ik ben ondertussen meer Nederlander als Spanjool! Ik voed mijn kinderen volgens Nederlandse normen en waarden op.

Ik word alleen een beetje ziek wannneer ik zie hoe bepaalde mensen dit land helpen verzieken.

Daarom zeg ik: Nederland word eens wat strenger! Rechtvaardig doch strenger!

Nou zoals jij denkt zo denk ik ook en van gasten als jij zouden we er meer moeten hebben. :D

Alex van den Berg
11-02-2002, 21:48
Zeg Alex, heb je dit nu zelf verzonnen of uit een of ander theorieboek ontleend ?Gewoon ontleend aan mijn gezonde verstand...
Wanneer je je een beetje verdiept in de betekenis van Nederlandse woorden, dan kom je een heel eind...
Wat je ook te melden hebt, het is een kwestie van een doordachte woordkeus wanneer je je mening begrijpelijk en zonder beledigingen onder de aandacht wilt brengen....

Maar ja... Dat lijkt, ook voor veel Nederlanders, nog erg moeilijk te zijn... :D

ron
11-02-2002, 21:58
Maar ja... Dat lijkt, ook voor veel Nederlanders, nog erg moeilijk te zijn... :D Ja helaas, maar geloof mij maar als ik zeg dat de gemiddelde DVD-kijker in Nederland nog redelijk fatsoenlijk is. Als ik zo eens op andere forums rondneus, wil je niet weten wat daar allemaal wordt uitgekraamd. Dat zijn waarschijnlijk geen DVD-fanaten, gezien het feit dat daar exact dezelfde discussies lopen.
Hoe dan ook, ik vind de aanloop naar de verkiezingen in ieder geval een stuk levendiger dan vier jaar geleden. Meer betrokkenheid van de kiezers is uiteindelijk alleen maar goed volgens mij.

Alex van den Berg
11-02-2002, 22:20
Hoe dan ook, ik vind de aanloop naar de verkiezingen in ieder geval een stuk levendiger dan vier jaar geleden. Meer betrokkenheid van de kiezers is uiteindelijk alleen maar goed volgens mij. Dat ben ik absoluut met je eens!!
Ik ben zelf opgegroeid in een politiek aktieve familie en moet zeggen dat in mijn gevoelens de oude tijden ook weer lijken te herleven... :D

ron
11-02-2002, 22:55
Misschien is het een idee om hiervoor maar eens een poll te lanceren onder het mom van Hoe liggen de politieke verhoudingen binnen DVD-minnend Nederland ? Altijd leuk dat soort onderzoekjes.

Alex van den Berg
11-02-2002, 23:32
Altijd leuk dat soort onderzoekjes. Nou, ga je gang zou ik zo zeggen...
Anderhalve week geleden is er een dergelijke poll gestart (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=3984) :)

Edwin V
12-02-2002, 06:53
Dat is nu eens waar Nederland is veel te goed, het beste land van Europa. Stop dit land nu vol met Belgen dan heb je het beste wat er maar kan zijn op heel de wereld.:D :D :D Van mij mogen alle Nederlandstalige Belgen komen:)! Zijn we misschien eindelijk verlost van die Franse nasynchronisatie die alleen maar ruimte in beslag neemt op de DVD.:D

Martin de Goeij
12-02-2002, 07:56
Zelf moet ik zeggen dat ik LN/PF redelijk verfrissend vond en waarschijnlijk "stemwaardig"was...Maar PF z'n recente uitspraak over bv het schrappen van art. 1 van Gw, doen mij, zeker als jurist, toch zeer. Onderdacht en zeer onverstandig van PF

Martin de Goeij
12-02-2002, 08:05
Dit is vrij eenvoudig...

1. Die mensen doen verkeerde dingen >> Dit is een rechtstreekse beschuldiging vanuit de spreker, en wordt gezien als smaad wanneer dit niet met wettelijk bewijs kan worden onderbouwd.

2. Volgens mij doen die mensen verkeerde dingen >> Is een verdachtmaking waarbij de spreker probeert om anderen te overtuigen, en kan als smaad worden beschouwd wanneer dit niet waar blijkt te zijn.
Alex, even een kleine opmerking, omdat ik dezer uitspraak wat kort door de bocht vind en is enkel ter info :D

(voordat met onjuiste allerlei juridische termen wordt gegooid):
Smaad is pas smaad indien je opzettelijk iemands eer of goede naam aanrandt, door telastelegging v.e. bepaald feit, met het kennelijke doel daar ruchtbaarheid aan te geven. Indien je dit doet terwijl je weet dat het te last gelegd feit niet waar is, is er sprake van laster (art. 261 en 262 Sr.)

Martin de Goeij
12-02-2002, 08:06
het ontbreken van bewijs betekent niet automatisch "smaad", vandaar;)

Martin de Goeij
12-02-2002, 08:11
Maar ja... Dat lijkt, ook voor veel Nederlanders, nog erg moeilijk te zijn... :D Nederlanders hebben nooit uitgeblonken in hoffelijkheid:o Klein vb: het verkeer. Ik probeer daar een uitzondering op te zijn, samen met nog meer Nederlanders. het kan anders (gut, dit klinkt echt als een verkiezingsslogan:rolleyes: )

Mark S
12-02-2002, 08:39
Ik zal blij zijn voor Pimmie als hij zijn eigen lijst krijgt.
Dan hoeft iedereen die dit land te vol vindt zich ook niet meer achter Leefbaar Nederland te verschuilen.
En kunnen zij ze fier met opgeheven hoofd naar hartelust op hem gaan stemmen. En scanderen: Kijk, ik zeg wat ik denk en ik doe wat ik zeg.
Een soort collectieve "coming-out" zeg maar. :D

Nathan Strik
12-02-2002, 17:00
En kunnen zij ze fier met opgeheven hoofd naar hartelust op hem gaan stemmen. En scanderen: Kijk, ik zeg wat ik denk en ik doe wat ik zeg.
Een soort collectieve "coming-out" zeg maar. :D Ja, ik zie het al voor me... dan scheren al die "Pim-aanhangers" ook hun hoofd kaal en dan lopen ze in hanepas achter elkaar over straat met hun handen naast hun hoofd onder het scanderen van hun strijdkreet "At your service!!!".

martin
12-02-2002, 17:06
Nederlanders hebben nooit uitgeblonken in hoffelijkheid:o Klein vb: het verkeer. Ik probeer daar een uitzondering op te zijn, samen met nog meer Nederlanders. het kan anders (gut, dit klinkt echt als een verkiezingsslogan:rolleyes: )

Martin, dan ben jij de gene die zeker altijd voorin de file rijd ;)

Dit is een geintje, dus sleep me A.U.B niet voor het gerecht.:D

Martin de Goeij
12-02-2002, 17:43
Martin, dan ben jij diegene zeker die altijd voorin de file rijdt ;)

Dit is een geintje, dus sleep me A.U.B niet voor het gerecht.:D Hé naamgenoot, zal je niet v.h gerecht slepen,kan ik je wel voordragen voor sex-court?:D ;) Die ondeugende foto van je doet het vast wel goed daar:)

* Als u niet rookt, laat ik geen wind.
Mocht dit toch gebeuren, dan is het een compromis der geuren.

Enric Batista
12-02-2002, 17:43
Laat Pim maar komen met zijn lijst. En hopelijk krijgt hij nog redelijk wat zetels. Net genoeg zetels om alle grote partijen dusdanig te laten schrikken zodat ze eens een keer meer doen tegen het misbruik van het systeem in dit land.

Met z'n allen (multicultureel) maar wel op een eerlijke manier!

Als ik het voor het zeggen had waren er toch enkele wetten nu al anders. Zoals:

1 Kom je je hier vestigen? Verplichte cursus Nederlands! (ik ken mensen die inmiddels meer als 12 jaar in Nederland leven en nog steeds geen fatsoenlijk Nederlands spreken!)

2 Asiel procedures enorm verkorten. Het is schandalig dat sommige mensen al jaren in Nederland zitten te wachten op een beslissing. Inmiddels zijn ze ingeburgerd, hun kinderen gaan naar Nederlandse scholen (sommigen zijn zelfs hier geboren), ze hebben kortom eigenlijk al een nieuw leven opgebouwd en krijgen dan plotseling te horen dat ze terug kunnen.

3 Geen extra (overbodige) luxe! Alle Nederlanders moeten keihard werken voor b.v een fiets, televisie, kleren, auto enz. te kunnen kopen. Sommige asielzoekers krijgen het hele lijstje die ik hierboven genoemd heb (en meer). Laat ze maar eerst werken, en daarna belonen. (Ik spreek uit ervaring want mijn vorige buurman was een asielzoeker die deze spullen kreeg. Sommige spullen heeft hij gelijk verkocht om bier te kunnen kopen en die kerel deed verder de hele dag niks anders dan thuis zitten. hij deed totaal geen moeite om werk te vinden)

Verder weet ik het niet meer...het is makkelijk om te zeggen wat er niet deugt...maar hoe hard je het ook van de daken schreeuwt, het gaat om de uitvoering van al deze punten. (en dan blijkt alles een stuk moeilijker te zijn!!!)

Martin de Goeij
12-02-2002, 17:49
1 Kom je je hier vestigen? Verplichte cursus Nederlands! (ik ken mensen die inmiddels meer als 12 jaar in Nederland leven en nog steeds geen fatsoenlijk Nederlands spreken!)

Dat geldt ook v.e. flink aantal bezoekers hier....;)[/quote]



[B]
Verder weet ik het niet meer...het is makkelijk om te zeggen wat er niet deugt...maar hoe hard je het ook van de daken schreeuwt, het gaat om de uitvoering van al deze punten. (en dat blijkt alles dan een stuk moeilijker te zijn!!!) Precies, maar wellicht kun je (ook) een partij oprichten?:D

Enric Batista
12-02-2002, 18:05
Precies, maar wellicht kun je (ook) een partij oprichten?:D

Ja dat is waar....maar ik voel me daar niet geroepen voor. Je moet een bepaald soort mens zijn om zulke idealen na te streven (met goede bedoeling al dan niet).

Ik heb niet genoeg vertrouwen in de huidige politiek. Dus besef ik dat als ik zou overwegen om de politiek in te gaan ik, of flink op mijn bek zou gaan, of een politicus zou worden (maw zwichten voor een systeem dat niet werkt)

Geen van beide opties lijken mij aantrekkelijk :D

martin
12-02-2002, 18:06
Hé naamgenoot, zal je niet v.h gerecht slepen,kan ik je wel voordragen voor sex-court?:D ;) Die ondeugende foto van je doet het vast wel goed daar:)


Nou bij Judge julie en haar slavinnetje zal ik me best kunnen vermaken.

martin
12-02-2002, 18:09
Enric Batista

Ik moest van me vrouw vragen of jij dat zelf bent op dat foto'tje...

waarom dat is wil ze mij niet zeggen ;)

Martin de Goeij
12-02-2002, 18:13
Nou bij Judge julie en haar slavinnetje zal ik me best kunnen vermaken. Dat is toch die giftige spin, die van die platte civiele zaken (zeg maar wat bij ons bij de Kantonrechter komt) behandelt? Daar wil je toxh niet tussen zitten, kerel?:D :eek:

Enric Batista
12-02-2002, 18:14
Enric Batista

Ik moest van me vrouw vragen of jij dat zelf bent op dat foto'tje...

waarom dat is wil ze mij niet zeggen ;)

Yep! The one and only....hoezo?

martin
12-02-2002, 18:27
Dat is toch die giftige spin, die van die platte civiele zaken (zeg maar wat bij ons bij de Kantonrechter komt) behandelt? Daar wil je toxh niet tussen zitten, kerel?:D :eek:

Dat is toch Judge Judy, ik hou die 2 namen niet uit elkaar :)

Nee ik bedoel die met dat lange donkere haar ze heeft weinig aan haar lichaam hangen ( kwa kleding dan ) en haar slavinnetje loopt in zo'n leer pakje met zweepje whooow wat een setje ;)

Laters. C.U @ sexcourt ;)

martin
12-02-2002, 18:31
Yep! The one and only....hoezo?

Ja weet ik veel, misschien vindt ze je "DVD-collectie" wel mooi. ;) :)

maare ik bemoei me er niet meer mee hoor......

Martin de Goeij
12-02-2002, 18:32
Ja weet ik veel, misschien vindt ze je "DVD-collectie" wel mooi. ;) :)

maare ik bemoei me er niet meer mee hoor...... hihi..blijft leuk hier:D ;)

martin
12-02-2002, 18:36
hihi..blijft leuk hier:D ;)

jaja wat die PIM niet allemaal teweeg brengt, heel NL staat op zijn kop.

Martin de Goeij
12-02-2002, 18:47
ach, het werd ook wel eens tijd dat het rode pluche in DH eens flink opgeklopt werd...:D Alleen door het recente gedoe met LN/PF denkt het establishment in DH dat ze weer "veilig" en gezapig achterover kunnen leunen...:rolleyes: veranderingen zijn soms moeilijk....

Enric Batista
12-02-2002, 18:49
Zeg Martin71,

Zag je er echt zo uit als baby?...of...overtreedt U nou een wet van de DVD.NL forum?

Foei! :D :D :D

Enric Batista
12-02-2002, 18:53
Maak ik er een opmerking over...verander je plots in een appel....
Are you makin fun of me? :)

Martin de Goeij
12-02-2002, 18:55
Zeg Martin71,

Zag je er echt zo uit als baby?...of...overtreedt U nou een wet van de DVD.NL forum?

Foei! :D :D :D HAHAA!!nou nee, maarre had jij vroeger wel een sikje dan? En wat dat overtreden betreft...zou niet weten waarom, bovendien kun je sowieso wel ?? plaatsen bij de juistheid vd plaatsjes van sommige forumleden;)

Jaded
12-02-2002, 18:56
Misschien wilt hij ons duidelijk maken dat hij als kleine de rotte appel was ....
:)

starbuck
12-02-2002, 18:56
Als ik het voor het zeggen had waren er toch enkele wetten nu al anders. Zoals:


Mischien een toevoeging aan je programma;

Een asielzoeker die zich schuldig maakt aan een strafbaar feit gelijk uitzetten. Als je als asielzoeker zo weinig respect toont voor het land dat je beschermt tegen de wantoestanden in je eigen land, verdien je het niet hier te wezen.
( natuurlijk geen rood licht, maar bij zakkenrollen of erger gelijk op het vliegtuig.)

P.S. Ook strengere straffen voor de kleine criminaliteit gepleegd door autochtonen.

Martin de Goeij
12-02-2002, 18:58
Maak ik er een opmerking over...verander je plots in een appel....
Ben nog op zoek naar het juiste plaatje..voelde me een beetje appelig, zogezegd..:D Maak btw geen fun "off" you, wel wellicht "with" you. Maar je hebt toch niet zulke lange tenen?;)

Martin de Goeij
12-02-2002, 19:02
Misschien wilt hij ons duidelijk maken dat hij als kleine de rotte appel was ....
:) Dit beter, J?:D

Edwin V
12-02-2002, 19:37
Gerrit Zalm verwoorde het ongeveer als volgt tijdens Carnaval in Den Bosch:

"Als de heer Fortuyn de wet op discriminatie wil afschaffen, gaan wij een wet aannemen die het kale homofielen verbiedt lijsttrekker te worden".

Zoiets heeft ie echt gezegd! Geen smaad of i.d.:D :D :D

Martin de Goeij
12-02-2002, 20:21
Gerrit Zalm verwoordde het ongeveer als volgt tijdens Carnaval in Den Bosch:

"Als de heer Fortuyn de wet op discriminatie wil afschaffen, gaan wij een wet aannemen die het kale homofielen verbiedt lijsttrekker te worden".

Was Zalm die man in "Man bijt hond"? ;) :confused:

Enric Batista
12-02-2002, 20:36
I'm back! (Een man moet ook eten)

Martin71, als jij dat echt bent, dat was je echt een liefje! (in ieder geval vroeger, hoe je nu bent weet ik natuurlijk niet). I'm only kiddin hoor....niks aan de hand hoor.

Starbuck...even op jou opmerkingen reageren: De straffen voor zware delicten zijn zowieso in Nederland te laag! En ze zouden zwaarder moeten zijn voor zowel autochtonen als Nederlanders!

Voorbeelden:

A - Dronken automobilist (alcomobilist dus) rijdt jongeman op fiets dood. Straf: 12 maanden gevangenis waarvan 6 voorwaardelijk. En boete.

B - Man pleegt dubbele moord. 6 jaar waarvan 2 voorwaardelijk. Komt na 4 jaar vrij wegens goed gedrag.

C - Man pleegt incest met dochter van zes jaar. Straf: 2 maanden zitten.

D - Man pleegt fraude op z'n werk: 11 jaar brommen en boete!

Wat valt hierop uit te maken? Bij A, B en C gaat het om mensen levens, die verwoest zijn. De straffen zijn vooral bij A en C belachelijk laag.

Bij D gaat het om geld. Ziehier, ons systeem vertelt ons dat geld belangrijker is dan mensen!

Martin de Goeij
12-02-2002, 20:51
I'm back! (Een man moet ook eten) Je meent 't!:D


[B]
Martin71, als jij dat echt bent, dat was je echt een liefje! (in ieder geval vroeger, hoe je nu bent weet ik natuurlijk niet). I'm only kiddin hoor....niks aan de hand hoor. Dank je..ik voel wel aan dat het een grapje is...kom ik zo haaibaaierig over dat mensen bij voorbaat zeggen dat hun opm. een grapje is??:confused: Is niet nodig, dan merk je het wel als ik er niet van gediend ben (algemeen gezegd)



[B]
Starbuck...even op jou opmerkingen reageren: De straffen voor zware delicten zijn zowieso in Nederland te laag! En ze zouden zwaarder moeten zijn voor zowel autochtonen als Nederlanders!

Hierover wil ik best een x een gesprek aangaan... = niet de 1e x dat ik dat hoor..hoewel r best wat te verbeteren valt, ligt e.e.a. niet zo eenvoudig als in jouw vb-en...;)

Enric Batista
12-02-2002, 20:57
Hierover wil ik best een x een gesprek aangaan... = niet de 1e x dat ik dat hoor..hoewel r best wat te verbeteren valt, ligt e.e.a. niet zo eenvoudig als in jouw vb-en...;)

Toch Martin, als ik de krant opensla, valt vaak genoeg op één pagina dit soort tegenstrijdigheden te lezen. Hoe verklaar je dat?

Martin de Goeij
12-02-2002, 21:02
Toch Martin, als ik de krant opensla, valt vaak genoeg op één pagina dit soort tegenstrijdigheden te lezen. Hoe verklaar je dat? Twee opmerkingen:

1) de krant brengt de leugens in het land (zeker de telegraaf)
2) de krant kan alleen de hoofdlijnen gegeven, wil je een strafzaak "vatten", lees eens een arrest. Strafzaken zijn niet makkelijk, zie bv "Puttense Moorzaak". Een rechter moet (algemeen gesteld) de wet uitleggen, maar het is de wetgever (2e Kamer e/o kabinet) die de wetten maakt.....En dat brengt ons weer bij de verkiezingen......

Enric Batista
12-02-2002, 21:13
Twee opmerkingen:

1) de krant brengt de leugens in het land (zeker de telegraaf)
2) de krant kan alleen de hoofdlijnen gegeven, wil je een strafzaak "vatten", lees eens een arrest. Strafzaken zijn niet makkelijk, zie bv "Puttense Moorzaak". Een rechter moet (algemeen gesteld) de wet uitleggen, maar het is de wetgever (2e Kamer e/o kabinet) die de wetten maakt.....En dat brengt ons weer bij de verkiezingen......

Dat is nou precies wat ik bedoel!!!!!!! Ik becritiseer hier de rechters niet. Die moeten zich ook aan de wet houden toch?
Neen!!! De wetten deugen niet altijd! (wat strafzaken betreft).

En wat ik ook niet begrijp is de beruchte "Vormfout". Er is een procedurefout gemaakt, dus gaat b.v. iemand waarvan 100% zeker is dat hij een zware crimineel is vrijuit.

Wordt jij daar niet moedeloos van? :mad:

Martin de Goeij
12-02-2002, 21:20
En wat ik ook niet begrijp is de beruchte "Vormfout". Er is een procedurefout gemaakt, dus gaat b.v. iemand waarvan 100% zeker is dat hij een zware crimineel is vrijuit.

Wordt jij daar niet moedeloos van? :mad: Zeker, nogmaals: r valt een hoop te verbeteren. Enkele jaren terug heeft men een wet "ingevoerd" die de kwestie inzake vormfouten zou moeten vereenvoudigen (d.i: dat het niet zovaak meer voorkomt), maar werkt ook maar tot op zekere hoogte....

Daarnaast: pas als de rechter oordeelt dat het ten laste gelegde 100% overtuigend en wettug bewezen acht, is men (dan) een veroordeelde crimineel, eerder niet...

En nou ga ik pitten..spreek je vast nog wel:)

System 3rror
12-02-2002, 22:18
Ik vol de thread al niet meer... maareuh, voor de liefhebbers:
Onfortuinlijk (http://www.onfortuynlijk.nl)

Een forum over Pimmetje :)

Edwin V
13-02-2002, 06:56
jaja wat die PIM niet allemaal teweeg brengt, heel NL staat op zijn kop. Ja, zelfs de letters NL->LN;)

Henk Heideveld
13-02-2002, 10:34
Hij is al weer van het Leefbaar Nederland-toneel verdwenen.
Zo gaat dat met a-politieke figuren, die scoren op massa-dogma's en massa-stigma's. Als de Henken Westbroeken en de Pimmen Fortuinen bij de kiezer de voorkeur geniet moeten Kok, Dijkstal, Borst en andere grotere goden gaan nadenken. Waarom blijft half Nederland bij de verkiezingen weg en komen ze bij Henken en Pimmen weer te voorschijn.

Alex Bel-Gy-Bel
13-02-2002, 17:38
HAHAA!!nou nee, maarre had jij vroeger wel een sikje dan? En wat dat overtreden betreft...zou niet weten waarom, bovendien kun je sowieso wel ?? plaatsen bij de juistheid vd plaatsjes van sommige forumleden;)

Plaats eens een hand voor dat gezichtje van Martin 71 dan weet je zo wie dat is.:D

Martin de Goeij
13-02-2002, 19:16
Plaats eens een hand voor dat gezichtje van Martin 71 dan weet je zo wie dat is.:D Die snap ik niet. Maar verklaar jij nu eens die verdacht gelukzalige uitdrukking nu eens@!:D

Martin de Goeij
13-02-2002, 19:24
laat ook maar, wordt te veel off-topic..hup naar andere draadje

Marco
13-02-2002, 21:45
de krant brengt de leugens in het land (zeker de telegraaf)
Omdat 'de krant' leugenaars interviewt.

Martin de Goeij
14-02-2002, 07:41
Omdat 'de krant' leugenaars interviewt. Het hemd is nader dan de rok zullen we maar zeggen:D

MrSissor
14-02-2002, 08:29
Goedemorgen

Wat mij betreft is deze man een wolf in schaapskleren en wil ik niks met zijn rad van fortuin te maken hebben en al helemaal niet met zijn iedeen.


Met Vriendelijke Groet

Mark S
14-02-2002, 09:39
Grappig Pim Fortuyn (http://www.grapes.nu/grapes/39/movie.swf)
Is een swf-je dus laden kan ff duren

Henk Heideveld
14-02-2002, 12:01
Grappig Pim Fortuyn (http://www.grapes.nu/grapes/39/movie.swf)
Is een swf-je dus laden kan ff duren
Ja, op kantoor hier gaat hij nu al rond. Links en rechts gegniffel.

System 3rror
14-02-2002, 18:11
Pim als dictator :D

http://www.xs4all.nl/~hijkoop/pim.jpg

Alex Bel-Gy-Bel
14-02-2002, 18:29
Die snap ik niet. Maar verklaar jij nu eens die verdacht gelukzalige uitdrukking nu eens@!:D

er is er eentje die zijn hand voor zijn gezicht houd op zijn Avator.

Marco
14-02-2002, 18:48
Het hemd is nader dan de rok zullen we maar zeggen:D Foei, onder rokjes kijken hé ;)

Marco
14-02-2002, 18:57
Pim als dictator :D
Zeg maar. Pim als reclame man van het jaar. Dat soort 'geintjes' levert voor Pim wel 'gratis' reclame op. Dat scheelt voor Pim een fortuyn aan reclamegeld.

Martin de Goeij
14-02-2002, 19:25
Foei, onder rokjes kijken hé ;)

Martin de Goeij
14-02-2002, 21:04
http://www.plauder-smilies.de/tales/mickey.gifaltijd spannend rokjes:D ;)

Mike Philippens
15-02-2002, 21:23
Ik vraag me af hoe jullie tegenover de nieuwe opmerkingen van Fortuin staan?

Ik zie dat afschaffen van discriminatie nog niet eens als iets heel geks want wie discrimineert er nou dagelijks?
Hmm...je hebt natuurlijk discrimineren en discrimineren. Er word inderdaad wel eens te snel geroepen dat discriminatie in het spel is. Maar dat wil niet zeggen dat we maar wat mogen roepen.
Wat het grote probleem is, is dat het je niet opvalt hier in Nederland omdat de meesten hier (ook in dit forum) de 'juiste kleur' hebben. Het leven is een stuk makkelijker als je blank bent (en nog man ook). En dat is gewoon een feit. Hiermee beschuldig ik niet de hele natie van rassendiscriminatie, maar het speelt gewoon een rol hier. Ik ben zelf blank, maar dan alleen van buiten. Hoezo? Mijn moeder komt namelijk uit Suriname en mijn vader is in Indonesië geboren (wel NL). Het ironische is dat de voorouders van mijn vader een plantage hadden in Indonesie en dus slavendrijvers waren en mijn moeder afstamt van (Afrikaanse) slaven.
Maar we hadden het over Dhr.Fortuyn. De man denkt natuurlijk dat ie vanwege zijn homoseksualiteit hij geen discriminatie kan worden aangewreven. Ik denk het toch wel. Hij heeft namelijk iets anders: geld... Dat geeft hem een bepaalde positie waarin ie veel meer potjes kan breken (no pun intended). Hij heeft volgens mij nooit echt veel last gehad van discriminatie.
En hoewel het leven hier in Nederland voor buitenlanders (en Nederlanders uit de -voormalige-overzeese rijksdelen) niet ondraaglijk is vanwege de discriminatie, hebben ze er wel degelijk mee te maken. Mensen met een ander kleurtje worden door bijvoorbeeld Politie vaak al bij voorbaat verdacht gevonden en als zodanig behandeld. En dat is echt niet overdreven. Aan de ene kant ben ik blij dat ik de 'juiste kleur' heb, maar aan de andere kant kan ik me ook vreselijk opwinden over sommige Nederlanders die hele domme dingen zeggen over buitenlanders waar ik bij ben. En dat zeggen ze dan alleen maar omdat ze denken dat ze 'entre nous' zijn. Een buitenlander die het zou horen zou 'm de hersens inslaan. Maar dan staat er in de krant '[pick your favorite foreigner] slaat man de hersens in.' Doe ik het, staat er 'Man komt om bij ruzie'. Denk daar maar eens over na...

Martin de Goeij
15-02-2002, 22:03
Hmm...je hebt natuurlijk discrimineren en discrimineren. Er word inderdaad wel eens te s<kniperdeknip> Niet lullen, na VEEL gemekker is "of op welke grond dan ook" aan de Grondwet toegevoegd. Ik was(?) opzich pro PF, maar hier heeft hij toch echt een ketser gemaakt...http://www.theunholytrinity.org/cracks_smileys/games/lufia/lufia1/lu1daos.gif

Martin de Goeij
15-02-2002, 22:12
gay, ho, lesbi or whatever, art.1 Gw beschermt veel mensen in NL, dus daar blijf je met je poten vanaf! http://www.minorannoyance.net/~spin/Smilies/contrib/ruinkai/biggrimjackbox.gif

Mike Philippens
15-02-2002, 22:30
Niet lullen, na VEEL gemekker is "of op welke grond dan ook" aan de Grondwet toegevoegd. Ik was(?) opzich pro PF, maar hier heeft hij toch echt een ketser gemaakt...
Mee eens. Alleen was ik nooit zo'n Pim-liefhebber.
Ik bedoelde alleen met 'je hebt discrimineren en discrimineren' dat er wel eens mense onterecht een bepaalde situatie op discriminatie proberen te schuiven om de aandacht af te leiden.
Ik ben tegen elke vorm van discriminatie, ook zogenaamde 'positieve'. Dat geeft lieden als Pim alleen maar voer...

Edwin V
16-02-2002, 19:36
Ik ben tegen elke vorm van discriminatie, ook zogenaamde 'positieve'. Dat geeft lieden als Pim alleen maar voer... Ik denk ook dat dit een belangrijke reden is en niet alleen voer voor Pim maar ook voor veel anderen.

Martin de Goeij
17-02-2002, 21:09
Mee eens. Alleen was ik nooit zo'n Pim-liefhebber.
Ik bedoelde alleen met 'je hebt discrimineren en discrimineren' dat er wel eens mense onterecht een bepaalde situatie op discriminatie proberen te schuiven om de aandacht af te leiden.
Ik ben tegen elke vorm van discriminatie, ook zogenaamde 'positieve'. Dat geeft lieden als Pim alleen maar voer... o.k., positieve discriminatie ( = pd) is net zulke grote onzin..Het is m.i. wel zo dat als je een mening hebt die enigzins afwijkt v. hetgeen "mainstream" is, dat je dan als discriminatoir wordt bestempeld..daar baal ik van...PF heeft op zich een aantal zaken aan de orde gesteld, die in dit land veel lang zijn blijven liggen..van de huidige regering (partijen) hoef je niet veel te verwachten. 8 jaar paars (waarvoor ik ook heb gestemd) en daarvoor 3x lubbers heeft niet altijd veel goeds gebracht..Er heerst hier te veel een "laissez faire" c.q. pappen-en-nathouden-politiek...

Luther Hartog
17-02-2002, 21:13
Zaterdagavond was het weer knokken in Spakenburg hoor...en je raadt het al, het waren weer een hele groep Marokkanen en Turken. Dit gebeurd minimaal 1x in de 2 weken, ik blijf trouw aan Pim

Glenn Smits
17-02-2002, 21:31
Zaterdagavond was het weer knokken in Spakenburg hoor...en je raadt het al, het waren weer een hele groep Marokkanen en Turken. Dit gebeurd minimaal 1x in de 2 weken, ik blijf trouw aan Pim
vooral die eerst soortnaam is een overlast in Den Haag.
Diegene die met dat idee van fietsen met veiligheids-chips kwam verdient een medaille (goud) :D

Alex van den Berg
17-02-2002, 21:42
Je komt er via zo'n thread in ieder geval wel achter wie er nadenken en wie er kortzichtig zijn... :)

Nathan Strik
17-02-2002, 23:23
Zaterdagavond was het weer knokken in Spakenburg hoor...en je raadt het al, het waren weer een hele groep Marokkanen en Turken. Dit gebeurd minimaal 1x in de 2 weken, ik blijf trouw aan Pim En tegen wie waren die lui dan wel niet aan het knokken?!? Sorry dude, maar "it takes two" en waar twee vechten hebben er twee schuld.

Mark S
18-02-2002, 09:49
Diegene die met dat idee van fietsen met veiligheids-chips kwam verdient een medaille (goud)

Ten eerste waren die bedoeld voor asielzoekers.
Ten tweede was het geen beveiligingschip maar een label/plaatje. Een soort jodenster maar dan net ff anders....
En die verdient een gouden medaille?

starbuck
18-02-2002, 09:53
wie er kortzichtig zijn... :)

Welkom in de realiteit,

Ideale situatie: elke stemgerechtigde heeft op zijn eettafel alle partijfolders met de programma punten en bepaald zo zijn keuze.

werkelijk situatie:

*mijn opa stemde pvda mijn vader stemt pvda dus stem ik ook maar pvda

*wij hebben een koophuis, dan stem ik maar op de vvd, die tornt tenminste niet aan de rente aftrek

* die boris dietrich is wel sympathiek, ik stem maar eens op d'66.

* ik geloof, dus stem christen-unie

*echtgenoot, wat ga jij stemmen, dan doe ik dat ook.

*Heb je het al gehoord, tante Marie is weer berooft van haar tasje door een marokaantje, ik stem op Pim fortuijn.

*wat een gedoe dat politiek, ik stem helemaal niet.


Een ieder die stemt, doet dat in zijn eigen straatje, dus als zoveel mensen volgens de peilingen op LN/Pim stemmen dan is het wel heel makkelijk om dat kortzichtig te noemen, sterker nog dan is 90 % van de nederlandse stemmers kortzichtig, want
10% verdiept zich werkelijk in de programmapunten.

Mark S
18-02-2002, 10:00
Ik denk dat Alex met kortzichtig iets anders bedoelt:
Onvermogen/onwil om enigzins genuanceerd over het allochtonenvraagstuk te denken, feiten niet (willen) kennen, generaliseren enz.

Henk Heideveld
18-02-2002, 10:29
Beste Starbuck,
Het is nog slechter gesteld. Meer dan de helft van de Nederlanders blijkt niet voldoende geinteresseerd in politiek om ook maar naar de stembus te gaan.
Een nog veel lager percentage is lid van een politieke partij.
In Provinciale Staten kom je gemeente-ambtenaren tegen, in de Gemeenteraad tref je provinciale ambtenaren aan, kortom het kringetje is veel kleiner dan je denkt. Het zijn vooral mensen die zichzelf en elkaar bezig houden.
Even terug, die ander helft van het negin trekt zich niets aan van enieg regelgeving van de overheid. (zakken vullen, zo weinig mogelijk belasting betalen, zwart werken, uitkeringsmisbruik, te hard rijden, noem maar op.)
De politiek ziet nog steeds de afnemende belangstelling niet in. En ziet nog minder in dat mensen er letterlijk lak aan krijgen. Er bestaan al zaken zoals particuliere beveiliging, burgerwacht, e.d., dus op dit tereein is het al glashelder duidelijk zichtbaar. De overheid is bezig haar grip te verliezen (kijk maar naar de recente kwesties bij Justitie).
Ik verbaas mij slechts nog.
600.000 fietsdiefstallen per jaar en dan nu de oproep van de minister om vooral geen gestolen fietsen te kopen. Jawel, hoor, ze heeft het wiel uitgevonden. Krachtige politiek. 't Is maar een lullig voorbeeld.

forzavado
18-02-2002, 10:31
Henk, jij was toch ambtenaar????


p.s. verder meng ik mij maar niet in deze discussie.

Henk Heideveld
18-02-2002, 10:36
Politiek is in feite zo'n dom spelletje dat iedereen kan spelen.
De media kunnen je heel ver brengen.
En denk niet dat Pim Fortuyn het moest hebben van ontevreden mensen, zoals toendertijd Janmaat. Neen, markante zakkenvullers zoals Harry Mens (de grote-huizen-makelaar) gaven dik geld om dit te doen slagen.
Je hebt geld nodig en de media, vervolgens het liefst een flitterdun verkiezingsprogramma dat veel discussie losmaakt en tenslotte af en toe een hartekreet die de voorpagina's siert. Geen serieuze uitspraken doen, alleen ludieke hartekreten.
Wie roept: "Nederland is vol",krijgt super-aandacht.
Wie roept: "De Islam is een achterlijke religie", krijgt aandacht.
Gek, he, ik roep al van jongs af aan dat het RK-geloof een achterlijke religie is en dat de Friezen weg moeten uit Brabant. Nooit enige aandacht gekregen.!!!:D :D

Henk Heideveld
18-02-2002, 10:45
Henk, jij was toch ambtenaar????
p.s. verder meng ik mij maar niet in deze discussie.
Ja, ik ben ambtenaar, maar geen politicus. Ik zie natuurlijk het gehele bestuurlijke en politieke geharrewar van dichtbij. Mijn persoonlijke mening na 26 trouwe dienst: Politiek stelt veel minder voor, dan de media willen doen geloven. De politiek begrijpt weinig van het kiezersgedrag (het massaal wegblijven bij de verkiezingen schat men anders in). Kortom de politiek is het met elkaar en met zichzelf bezig zijn. Toch een soort isolement ver van de burger weg.
Simpel maar ludiek voorbeeld:
Recentelijk besloot een kleinere gemeente om het ophalen van huisvuil per kilo te laten betalen. Stom, stom, stom, er werd nauwelijks nog huisvuil aangeboden. IK woon pal achter de binnenstad, denk je dat ik het zwerfvuil in mijn straat nog opraap en in mijn container gooi? Kan ik het bovendien niet veel beter in die van mijn buurman gooiren?
Denk je vanuit die burger, kom je dus tot heel andere besluiten.

forzavado
18-02-2002, 11:26
Gek, he, ik roep al van jongs af aan dat het RK-geloof een achterlijke religie is en dat de Friezen weg moeten uit Brabant. Nooit enige aandacht gekregen.!!!:D :D
Ik hoor nooit friezen in Oss, of lijkt dat op duits?

Henk Heideveld
18-02-2002, 12:15
Ik hoor nooit friezen in Oss, of lijkt dat op duits?
In Oss zijn van oudsher veel vleesverwerkende industrieen gevestigd. Wij weten daar dus wel raad mee. De X van UNOX staat van origine voor een raadsel :D :D :D :D

starbuck
18-02-2002, 18:51
Ik denk dat Alex met kortzichtig iets anders bedoelt:
Onvermogen/onwil om enigzins genuanceerd over het allochtonenvraagstuk te denken, feiten niet (willen) kennen, generaliseren enz.

Je zal wel gelijk hebben, maar ik zie het anders.

Het onvermogen ligt bij de regering hoe om te gaan met het allochtonenvraagstuk, hierdoor onstaat onwil bij de kiezer, waardoor mannen als Pim hun kansen grijpen.

Opvallend vind ik het dat de vvd opeens krachtige taal uit omtrent deze problematiek. Zo zag ik op het journaal een vvd-er die tijdens de campagne voor de gemeenteraad in rotterdam riep dat er weer nederlands gesproken dient te worden op straat.

Zou Pim dit zeggen staat de krant weer vol.

Ik ben er nog niet uit wat ik ga stemmen, vroeger cda...recentelijk vvd maar wat ik in Mei stem zou ik nog niet weten.

En henk, een muur om Friesland, t'ken net

:) ;)

Luther Hartog
18-02-2002, 18:57
Sorry dude, maar "it takes two" en waar twee vechten hebben er twee schuld. Dat is lekker makkelijk, dus wanneer iemand wordt neergestoken en er ontstaat een vechtpartij, dan is dat de schuld van de slachtoffer? Dat vind ik niet.

ron
18-02-2002, 20:41
In Oss zijn van oudsher veel vleesverwerkende industrieen gevestigd. Wij weten daar dus wel raad mee. De X van UNOX staat van origine voor een raadsel :D :D :D :D LOL !
Maar even concreet nu. Je hoort iedereen wel over de integratieproblemen van asielzoekers in de Nederlandse cultuur, maar wordt het niet eens tijd dat die Friezen zich ook eens leren aanpassen en dat achterlijke taaltje laten vallen. Wordt buiten Friesland toch niet geaccepteerd en al helemaal niet gewaardeerd. Overigens geldt dit niet alleen voor de Friese taal, maar tevens voor al die andere onverstaanbare dialecten. Dit alles ter bevordering van de Europese eenwording, zodat we maar snel overal de Duitse voertaal kunnen invoeren. :D
Kijk forummers, zo maak je nu echt snel vrienden, hehe.

Alex van den Berg
18-02-2002, 21:13
zodat we maar snel overal de Duitse voertaal kunnen invoeren. :DWASSSSSSS!!!!!! :eek: :mad: :D

ron
18-02-2002, 21:21
Ik dacht dat velen van jullie in die off-topic thread al jullie Duits aan het bijschaven waren. Dus leek me dit ook een soort van een algemeen gewenste situatie. Persoonlijk heb ik ook liever Engels, maar ja, die Engelsen voelen zich nu ook niet echt aangesproken tot de EU. Dus spreekt de meerderheid Duits, dus ligt het nogal voor de hand dat we dat in de toekomst allemaal moeten gaan sprechen onder het mom van een verdere Europese eenwording. :eek:

Alex van den Berg
18-02-2002, 21:35
Ik denk dat de Nederlanders altijd wel "de Friezen" van Europa zullen blijven... Dat eigenzinnige hoekje in het westen... :D

ron
18-02-2002, 21:51
Eigenzinnig is leuk op korte termijn, maar is geen global thinking. Op lange termijn word je dus afgestraft met alle gevolgen van dien. Slechte concurrentiepositie vergeleken met de rest van Verenigd Europa, hierdoor gaat de "lokale" economie naar de kl*te en ben je binnen 100 jaar teruggesukkeld naar een onderontwikkeld en uitgekotst EU land. Dan maar niet eigenzinnig zijn en meegaan met de tijd. Klinkt hard, but money is all that counts. Welcome to the real world !

Nathan Strik
18-02-2002, 22:17
wanneer iemand wordt neergestoken en er ontstaat een vechtpartij, dan is dat de schuld van de slachtoffer? Dat vind ik niet. Ik was er niet bij en ik ken de situatie niet, dus ik kan niet oordelen... maar er zitten altijd drie kanten aan een verhaal. De ene kant, de andere kant en de waarheid.

Ik wijs niemand aan met de beschuldigende vinger, maar het valt me in mijn ervaring op dat het altijd dezelfde soort mensen zijn die in vechtpartijen verzeild raken...

Luther Hartog
18-02-2002, 22:22
maar het valt me in mijn ervaring op dat het altijd dezelfde soort mensen zijn die in vechtpartijen verzeild raken... Daar geef ik je helemaal gelijk in, het gaat er dus om hoe je bent. En dit is dus niet rascistisch bedoeld, maar Marokkanen zijn gewoon heel erg agressief, je kunt ze niks normaal vragen, omdat ze zich heel snel bedreigd voelen.

Glenn Smits
18-02-2002, 23:04
Ten eerste waren die bedoeld voor asielzoekers.
Ten tweede was het geen beveiligingschip maar een label/plaatje. Een soort jodenster maar dan net ff anders....
En die verdient een gouden medaille?

ja het maakt me ook niet uit, maar hoe beter alles beveiligd is des te meer werk je criminaliteit tegen.

Nathan Strik
18-02-2002, 23:36
Daar geef ik je helemaal gelijk in, het gaat er dus om hoe je bent. En dit is dus niet rascistisch bedoeld, maar Marokkanen zijn gewoon heel erg agressief, je kunt ze niks normaal vragen, omdat ze zich heel snel bedreigd voelen. Ja, inderdaad... daar kan ik me ook wel in vinden ja. Het heeft inderdaad een beetje met cultuur te maken enzo... en daar is ook niks discriminerends aan.
Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen, maar mij valt het ook wel op dat sommige culturen sneller... zeg maar... op hun teentjes zijn getrapt.

Enric Batista
19-02-2002, 00:03
Tja, het ligt eraan hoe je het bekijkt! Je kunt het zo zien...al die fanatieke islamieten kun je vergelijken met de klingons uit Star Trek. Stugge mensen met een hoog gevoel van trots, waar eer een belangrijke plaats in hun leven neemt. Toch is commander Worf een geschikte kerel. Je moet ermee leren omgaan.

Aan de andere kant...kom je naar Europa als Islamiet...dan zul je met Europeanen moeten leren omgaan. Daarbij hoef je zeker niet jouw identiteit als islamiet te verliezen! Blijf jezelf, maar probeer binnen de leefnormen van je omgeving te leven. Sommige mensen komen hier met de bedoeling Europa op den duur tot de Islam te bekeren. Kijk zoiets kan nooit goed aflopen...de geschiedenis bewijst dat...ooit waren wij degenen die het Christendom overal op wilden dwingen...daar hoor je ons toch weinig over!!!!!

Denk daar maar eens over na...voordat je een hele volk veroordeelt!

eisbaer
19-02-2002, 08:06
Blijf jezelf, maar probeer binnen de leefnormen van je omgeving te leven.

Denk daar maar eens over na...voordat je een hele volk veroordeelt!

De leefnormen van de omgeving worden bepaald door de mensen die er wonen. De allochtone groep waar we het hier over hebben woont veelal in grote getalen in achterstandwijken. Ze ontmoeten elkaar bij hun eigen sportvereniging en doen de boodschappen bij de islamitische slager en de eigen marktplaats. Zij leven dus voornamelijk onder invloed van elkaar. Wanneer je bovendien iedere keer opnieuw leest dat men geindoctrineerd wordt op moslimscholen dan moet je als islamiet sterk in je schoenen staan om nog een objectieve blik te hebben.
Met veroordelen los je niets op maar met niets doen ook niet. Als je wilt voorkomen dat er een staat in een staat groeit met zijn eigen normen en waarden dan zul je bereid moeten zijn om de ogen niet langer te sluiten. En om maar eens terug te komen op het topic; Ik ben het niet eens met het idee om artikel 1 van de grondwet af te schaffen maar Pim weet evengoed wel de vinger op de zere plek te leggen. Mijn stem gaat nog steeds naar Pim.

starbuck
19-02-2002, 08:26
teletekst pagina 104.....( voorzolang het erop staat)

staatsecretaris adelmund wil moslim scholen die extreme ideeen in hun leerstof verwerken hard aanpakken.......

In een nog geheim rapport van de bvd.......10 van de 32 moslimscholen zouden nauwe banden onderhouden met fundamentalischtische stichtingen......

Volgens mij riep Pim dit al een hele tijd maar is hier ongenadig op afgerekend.

Nogmaals ik ben nog niet voor of tegen Pim, maar dit soort berichten zeggen toch een hele boel.

Of mogen we nu teletekst en de bvd niet geloven, Alex, net zoals je zegt dat de kranten overdrijven.


:confused:

Mark S
19-02-2002, 08:46
moslim-scholen gesponsored door fundamentalisten
Slechte zaak natuurlijk. Al heb ik Pimmetje daar zelf nooit over gehoord. Kennelijk heeft de onderwijs-inspectie (net als de rest van de overheid) weer heerlijk liggen slapen. Zij moeten toch toezien op o.a. het lesmateriaal?
Maar laten we dit wel even consequent oplossen: alle christelijke en missie-scholen in Afrika, Bangladesh e.d. (om alle ongelovigen/anders gelovigen te bekeren tot het zalige christendom) sluiten, de geldkraan dichtdraaien, en de leraren terughalen om hier onderwijs te geven.
En hoeven ze in Suriname ook niet meer op school te leren dat de Rijn bij Lobith ons land binnenkomt.

Henk Heideveld
19-02-2002, 09:08
[i]Originally posted by starbuck
En henk, een muur om Friesland, t'ken net

Een hel goeie en toepasselijke reactie, daar was ik niet opgekomen. Kan het omgekeerde ook, in plats van een muur er om, gewoon de dijken doorprikken en niet meer ophogen?
Wordt het 1 grote schaatsbaan.:D

Jeroen Driessen
19-02-2002, 12:58
Daar geef ik je helemaal gelijk in, het gaat er dus om hoe je bent. En dit is dus niet rascistisch bedoeld, maar Marokkanen zijn gewoon heel erg agressief, je kunt ze niks normaal vragen, omdat ze zich heel snel bedreigd voelen. Helemaal mee eens, ik heb zelf zo'n situatie meegemaakt. Wilden eens een keer nog wat gaan eten na het stappen, staan er wat van die Marokkanen voor de deur. Die begonnen zonder aanleiding ruzie te zoeken met een van m'n vrienden. Nu zijn wij gelukkig zo slim om hierop niet in te gaan, maar het eten hoefden nie meer van ons. Toen zijn we dus naar de politie gestap, die 20 meter verderop stond, eens vragen wat zij er nu aan kunnen doen: niks dus! Als je ze wil aanklagen voor bedreiging, dan worden ze een dag in de cel gestopt, de hele groep kent inmiddels je gezicht en je hebt dus geen leven meer in je eigen woonplaats. De politie is ook te bang om wat te doen, want om tegen een hele troep Marokkanen te vechten zien ook zei niet zitten. Duidelijk voorbeeld lijkt me. En zo schijnt het ieder weekend te gaan, alhoewel ik dit niet kan bevestigen. Ik ga niet meer uit in die straat, gewoon veel te link. Loop je erdoor, staat de hele straat vol met Marokkanen die je een beetje link staan aan te staren. Heb je een (blonde) vriendin, dan menen zij haar te moeten claimen en wordt zij dus lastig gevallen. Zeg je er ook maar iets van, heb je een mes tussen je ribben. mijn buurvrouw heeft het nog meegemaakt afgelopen week. Werd ze achtervolgd door een groepje jongeren, nota bene met haar 2 kinderen van 7 jaar!!

Zulke voorbeelden geven mij wel "vooroordelen" en "extreme" gedachten. Alleen is dit bij mij puur gefocusd op juist die groep "allochtonen" van de leeftijd 12-in de 20. Deze mensen zijn allemaal in NL geboren, kunnen in principe goed Nederlands, maar vertikken dit. Ze zijn alleen maar uit op herrie maken etc. De kleine groep die het voor de rest verpest.
Ik denk dat als juist hier iets aan gedaan gaat worden door de politiek, dat NL al een heel stuk leefbaarder wordt. En of dit nu gekleurde of blanken zijn zal mij een worst wezen, het is het gedrag dat mij stoort en niet de huidskleur...(alhoewel in mijn ervaring de Marokkaanse jongeren het meest opvallen)
Een integratiebeleid zal hier ook weinig tegen kunnen doen lijkt me, want mensen die zelf willen integreren hebben dit allang gedaan en maken het zichzelf een stuk makkelijker. Veel Nederlanders staan denk ik ook zeker open voor gekleurde mensen (kijk naar Alex bijv. ...), dus ik vraag me werkelijk af waar het echte probleem nu zit. Is dit werkelijk alleen die kleine groep die zoveel verziekt dat het asielzoekersbeleid zo ter discussie staat. En wat is er op tegen om ons beleid te verstrengen, Scandinavische landen hebben dit toch ook?? Hier hoor je zelden iets van, wat doen zij anders?

De mening om een stuk harder op te treden tegen dit soort criminaliteit deel ik dan ook. Als iedereen zich normaal gedraagd, hoeft er ook niet opgetreden te worden. Harde straffen moeten eigenlijk puur als preventie dienen. Mensen die de regels overtreden verdienen dit ook.

En zo kan ik denk ik nog wel wat dingen opschrijven, maar dan wordt mijn post weer zo lang...:cool:

Henk Heideveld
19-02-2002, 13:18
Ach, ja Jeroen, dat gaat over en weer. Eerst worden Marokkaanse jongeren in uitgaansgelegenheden geweerd en die gaan gefrustreerd buiten rondhangen. Kom jij er aangelopen, reageren ze het op jou af, want jij mag wel naar binnen.
Laat je de allochtone jongeren wel binnen dan kan je disco veranderen in een "Turks"café en blijven de Autochtone jongeren weer weg. Slecht voor de omzet.
We willen niet aanvaarden dat cultuurverschillen bestaan en gaan polariseren in plaats van bij elkaar de goeie elementen er uit te pikken. Je kunt dus stellen, culturen botsen soms, net zo goed als binnen je eigen cultuur milieuverschillen kunnen botsen en karakterverschillen kunnen botsen.
't Is een kwestie van respect voor elkaars cultuur, milieu en karakter. Als je via een religie haat en onverdraagzaamheid gaat prediken krijgt Pim Fortuijn groot gelijk, dan is iedere religie een achterlijk geloof.

Jeroen Driessen
19-02-2002, 13:39
't Is een kwestie van respect voor elkaars cultuur, milieu en karakter. Als je via een religie haat en onverdraagzaamheid gaat prediken krijgt Pim Fortuijn groot gelijk, dan is iedere religie een achterlijk geloof. Tja, als je dat kunt bereiken van 2 kanten. En in religie geloof ik sowieso niet, maar dat lijkt me een andere discussie, dus zal ik niet eens verder op ingaan.
Probleem is dat de "aanvallers" geen onderscheid maken dus ook de onschuldigen worden slachtoffer. Hierdoor zullen zij echter ook meteen totaal anders gaan denken. Moeilijke situatie gewoon.
Overigens worden ze bij ons niet binnen discotheken geweerd ofzo, ze hangen gewoon wat rond.

Glenn Smits
19-02-2002, 22:42
Overigens worden ze bij ons niet binnen discotheken geweerd ofzo, ze hangen gewoon wat rond.

Bij ons worden ze wel geweerd vaak. Ik voel me ook altijd wel veilig in een disco op de een of andere manier.

Alex van den Berg
19-02-2002, 23:30
Veel Nederlanders staan denk ik ook zeker open voor gekleurde mensen (kijk naar Alex bijv. ...)Nou.... Op het moment dat ik iemand met een groene huidskleur zie, dan ga ik me toch wel dingen afvragen hoor! :D

Edwin V
20-02-2002, 06:59
teletekst pagina 104.....( voorzolang het erop staat)
In een nog geheim rapport van de bvd.......10 van de 32 moslimscholen zouden nauwe banden onderhouden met fundamentalischtische stichtingen......
:confused: Zou Pim Nova een Fortuyn hebben gegeven? Dit levert hem zeker weer wat stemmen op.

Edwin V
20-02-2002, 07:06
Daar geef ik je helemaal gelijk in, het gaat er dus om hoe je bent. En dit is dus niet rascistisch bedoeld, maar Marokkanen zijn gewoon heel erg agressief, je kunt ze niks normaal vragen, omdat ze zich heel snel bedreigd voelen. Enkele zeker, vrij veel misschien maar niet alle.

Overigens vind ik dat kinderbijslag voor kinderen in het buitenland sowieso moet worden aangepast aan de kosten van het levensonderhoud daar in vergelijking tot hier. En eigenlijk vind ik dat ze hetzelfde moeten krijgen als kinderen van Marokkanen die gewoon in Marokko wonen. Ik denk niet dat dit veel is (lees niets).

Edwin V
20-02-2002, 07:10
De kleine groep die het voor de rest verpest.
Ik denk dat als juist hier iets aan gedaan gaat worden door de politiek, dat NL al een heel stuk leefbaarder wordt.
...
De mening om een stuk harder op te treden tegen dit soort criminaliteit deel ik dan ook. Als iedereen zich normaal gedraagd, hoeft er ook niet opgetreden te worden. Harde straffen moeten eigenlijk puur als preventie dienen. Mensen die de regels overtreden verdienen dit ook.Helemaal mee eens!

Henk Heideveld
20-02-2002, 10:04
Nou.... Op het moment dat ik iemand met een groene huidskleur zie, dan ga ik me toch wel dingen afvragen hoor! :D
Als ie uit zijn bek stinkt dan weet je dat het .........is.:D :D
Alle groene allochtonen stinken vershrekkelijk uit hun bek (discriminerende generalisering):o :o :o

starbuck
20-02-2002, 18:54
Quote uit het olympisch ontbijt-show van deze morgen.

Hans Dijkstal ( VVD ) " 90 % van de asielzoekers komt naar nederland met economische motieven"


Nieuwste peilingen door 2 vandaag/ nipo


L.N. 9 zetels

lijst pim 16 zetels

Beste vvd-ers, hoe zou dit nu toch komen???
Zo vlak voor de verkiezingen, met Pim in de nek, dit soort uitspraken roepen is wel heel doorzichtig.
Dit is nu het soort politiek bedrijven waar ik de buik vol van heb.

Luther Hartog
20-02-2002, 20:11
Dit is nu het soort politiek bedrijven waar ik de buik vol van heb. Nou is het wel zo dat de VVD ook altijd voor maatregelingen heeft geplijt, maar dat het nu net moet als Lijst Pim zo'n opmars maakt. Ik ben trouwens ook een Pimmer:)

Glenn Smits
20-02-2002, 20:41
Nou.... Op het moment dat ik iemand met een groene huidskleur zie, dan ga ik me toch wel dingen afvragen hoor! :D
lol :D

Edwin V
21-02-2002, 06:26
Nieuwste peilingen door 2 vandaag/ nipo

L.N. 9 zetels

lijst pim 16 zetels
De peilingen gaan als een jojo. Nu staat de PvdA weer op heel veel verlies en komt gelijk met VVD die weer wat teruggewonnen heeft. Dat wordt lachen in mei.

Jeroen Driessen
21-02-2002, 07:54
De peilingen gaan als een jojo. Nu staat de PvdA weer op heel veel verlies en komt gelijk met VVD die weer wat teruggewonnen heeft. Dat wordt lachen in mei. En mei duurt nog wel ff...eindelijk weer eens wat actie en beweging in de politiek. Wordt het meteen weer eens stuk boeiender.
Wat ik me wel afvraag...LN en Lijst Fortuyn zullen toch veel gemeeschappelijke punten hebben, of niet? Pim komt tenslotte van LN. Hierdoor zullen ze samen toch vrij sterk staan (met momenteel al 25 zetels samen).
Wat is eigenlijk de reden dat Pim nu alleen nog beter scoort, toch niet alleen maar die uitspraken van vorige week :rolleyes:

Mark S
21-02-2002, 08:21
Wat is eigenlijk de reden dat Pim nu alleen nog beter scoort, toch niet alleen maar die uitspraken van vorige week
Ik hoop van niet, maar ik ben bang van wel. Niet alleen van de afgelopen week, maar ook daarvoor. Als je ziet hoeveel mensen in deze thread zijn mening omtrent vol=vol onderschrijven.....
Kennelijk is er een groep in Nederland die blij is dat er iemand is opgestaan die zoiets durft te zeggen. Want ze durfden het zelf niet. De ideale volgers voor een leider.
Ik ben in ieder geval blij dat LN afscheid heeft genomen van deze geschifte mafkees.

Glenn Smits
23-02-2002, 18:06
Pim en Leefbaar Nederland gaan gewoon de politiek overnemen, binnenkort vragen we ons af wat het CDA, de PVDA en al die andere shit voor partijen waren. :D

Edwin V
25-02-2002, 07:06
Pim en Leefbaar Nederland gaan gewoon de politiek overnemen, binnenkort vragen we ons af wat het CDA, de PVDA en al die andere shit voor partijen waren. :D Dit gebeurt toch niet want de gevestigde partijen passen gewoon hun programma aan (gaan gewoon een beetje beter liegen dan de afgelopen 8 jaar), bovendien blijven er mensen altijd op dezelfde partij stemmen omdat ze zo zijn opgevoed. Het enige dat gebeurt is dat de partijen zullen balen en dat wij wat meer te lachen hebben in de tweede kamer en dat de andere partijen misschien hun best gaan doen (of dat tenminste zo laten voorkomen).

Ook zullen Pim en LN als ze in de regering komen ook moeten presteren en dat is ook nog maar de vraag. Kijk naar D'66, die deed mee maar is nu bijna weggevaagd omdat ze te weinig in de melk te brokkelen hadden.

Politici zijn een soort slimme mafiosi.

Maar goed, ze hebben het nog niet verkeerd gedaan dus LN heeft mijn stem deze keer.