PDA

Bekijk de volledige versie : DTS Geluid vaak niet synchroon: waarom?



Oakey
03-05-2005, 19:51
Ik wordt de laatste tijd echt helemaal gestoord van (vooral) DTS-tracks die niet helemaal gelijk lopen met het beeld. :evil: Merken anderen dit ook op of ligt het aan mijn kritische blik? Het is vaak niet veel, maar net niet synchroon. Als het me eenmaal is opgevallen kan ik de film nauwelijks nog kijken met DTS en schakel ik meestal over naar de DD5.1-track over waar deze problemen minder vaak optreden.

Films waar me dit o.a. bij is opgevallen:
- Planet of the Apes SE (2001)
- Godzilla (Superbit)
- Terminator 2
- Sixth Sense SE
- The Crow CE R3
- Torch Song Trilogy R1
- The Devil's Advocate (DD5.1)
- Mimic (DD5.1)

Ik begin haast te denken dat het aan de speler ligt (Pioneer DV-470), hoewel sommige besprekingen het ook opmerken (o.a. Sixth Sense SE); heeft iemand nog tips (kun je nog wat afstellen of optimaliseren met kabels ofzo) of ligt het gewoon aan het audiospoor van de DVD's? Is er ook nog een technische reden waarom DTS zo moeilijk synchroon te krijgen is?

Voor R4-titels is er een lijst (http://www.michaeldvd.com.au/Glitches/Glitches.asp) waarop problemen zoals audiosync bij bepaalde spelers worden bijgehouden. Bestaat zo'n lijst ook voor R2?

Martin Stanneveld
03-05-2005, 19:53
Heb je misschien een plasma tv? die dingen schijnen daar ook last van te hebben n.l.

Rob Eric Blank
03-05-2005, 19:58
Eternal Sunshine of the Spotless Mind heeft er ook last van. Ik kan mij er behoorlijk aan ergeren, en ik heb een regliere Philips breedbeeld CRT.

Oakey
03-05-2005, 19:58
Nee, een gewone Aristona BB CRT.

Ik kom nu wel deze pagina tegen: MichaelDVD's Pioneer Audio Sync Page (http://www.michaeldvd.com.au/DV505/PioneerAudioSync.asp)!

Alleen staat de DV-470 niet bij het rijtje "affected players". Ligt het toch aan de films dan?

Oakey
03-05-2005, 20:01
Eternal Sunshine of the Spotless Mind heeft er ook last van. Ik kan mij er behoorlijk aan ergeren, en ik heb een regliere Philips breedbeeld CRT.

Misschien een idee om hier een lijstje van "out of sync"-films aan te leggen?

Oakey
24-08-2005, 23:33
Hier nog eentje:

- Magnolia DTS Korean R3 SE

R Klemkerk
25-08-2005, 01:16
Volgens mij ligt het écht aan jouw speler. is er op internet geen firmware update te vinden van jouw speler wat misschien je probleem verhelpt?

mijn denon dvd speler werkt overgens perfect en heb eigenlijk nog nooit last gehad van out of synch momenten.

Oakey
25-08-2005, 09:39
Volgens mij ligt het écht aan jouw speler. is er op internet geen firmware update te vinden van jouw speler wat misschien je probleem verhelpt?

mijn denon dvd speler werkt overgens perfect en heb eigenlijk nog nooit last gehad van out of synch momenten.

Ik heb de laatste firmware geinstalleerd. Op mijn pc kan ik de DTS-tracks niet checken helaas, maar de DD tracks waarbij ik op mijn Pioneer sync-problemen merkt, zijn ook op mijn laptop niet synchroon.

Miscchien ben ik gewoon hypersensitief hiervoor of ligt het eraan dat ik films vaak zonder ondertitels kijk; dan valt het extra op. Ik zal eens wat configuraties gaan langslopen met bovengenoemde titels, want ik baal er wel van...

R Klemkerk
25-08-2005, 09:54
Dat snap ik goed dat je er van baalt. Ik heb er tot nu toe weinig tot geen last van en ik kijk ook aardig wat films zonder ondertiteling...

Oakey
25-08-2005, 11:37
Dat snap ik goed dat je er van baalt. Ik heb er tot nu toe weinig tot geen last van en ik kijk ook aardig wat films zonder ondertiteling...

Ik heb mijn oude Philips-DVD-speler eens uit de kast gehaald en deze titels daarop uitgebrobeerd. Ook op deze speler zijn de DTS-tracks out of sync. Het is gewoon allemaal net niet synchroon (niet dat het 1 geluid sekonde later komt ofzo), maar het valt me wel op. Ben ik nu de enige die dit merkt?

R Klemkerk
25-08-2005, 11:51
Dat snap ik goed dat je er van baalt. Ik heb er tot nu toe weinig tot geen last van en ik kijk ook aardig wat films zonder ondertiteling...

Ik heb mijn oude Philips-DVD-speler eens uit de kast gehaald en deze titels daarop uitgebrobeerd. Ook op deze speler zijn de DTS-tracks out of sync. Het is gewoon allemaal net niet synchroon (niet dat het 1 geluid sekonde later komt ofzo), maar het valt me wel op. Ben ik nu de enige die dit merkt?
oplettend persoon :D

is dat alleen met de dts track of ook met de dd tracks?

Oakey
25-08-2005, 12:38
Dat snap ik goed dat je er van baalt. Ik heb er tot nu toe weinig tot geen last van en ik kijk ook aardig wat films zonder ondertiteling...

Ik heb mijn oude Philips-DVD-speler eens uit de kast gehaald en deze titels daarop uitgebrobeerd. Ook op deze speler zijn de DTS-tracks out of sync. Het is gewoon allemaal net niet synchroon (niet dat het 1 geluid sekonde later komt ofzo), maar het valt me wel op. Ben ik nu de enige die dit merkt?
oplettend persoon :D

is dat alleen met de dts track of ook met de dd tracks?

Het valt me het vaakst op met DTS-tracks, o.a. bij veel Fox-films (bijv. de SE's van Speed, Planet of the Apes e.d.) en R1- en R3-titels. De meeste films spelen uiteraard zonder problemen af, het is niet zo dat iedere DTS-track hier last van heeft.

Ik heb het inmiddels ook getest op een andere opstelling (AIWA DVD-speler en -versterker) en daar treedt het ook op bij deze titels. :?

Is er misschien een technische reden dat het bij DTS vaker lijkt mis te gaan dan DD? Wellicht kan één van de DVD-techneuten hier op het forum uitleg geven :?:

xirow
25-08-2005, 16:01
Ik heb er last van bij de DTS track van Eternal Sunshine 3 disc en Equilibrium R3. Erg irritant. Maar bij de DD track merk ik dan weer niks.

Henk van der Weerdt
25-08-2005, 18:11
Volgens mij ligt het écht aan jouw speler. is er op internet geen firmware update te vinden van jouw speler wat misschien je probleem verhelpt?

mijn denon dvd speler werkt overgens perfect en heb eigenlijk nog nooit last gehad van out of synch momenten.

Ik heb de laatste firmware geinstalleerd. Op mijn pc kan ik de DTS-tracks niet checken helaas, maar de DD tracks waarbij ik op mijn Pioneer sync-problemen merkt, zijn ook op mijn laptop niet synchroon.

Miscchien ben ik gewoon hypersensitief hiervoor of ligt het eraan dat ik films vaak zonder ondertitels kijk; dan valt het extra op. Ik zal eens wat configuraties gaan langslopen met bovengenoemde titels, want ik baal er wel van...

Check eens met PowerDVD 6 of WinDVD 7. Deze ondersteunen beide de DTS output op de pc. Doet het probleem zich daar ook voor.

jeroenenagnes
25-08-2005, 18:26
Ligt het Lipsync probleem toch niet aan het feit dat je reciever niet goed staat ingesteld? Op de reciever kan je namelijk (meestal) de afstanden van je speakers instellen, mogelijk dat die niet correct staat ingesteld?
Het is maar een gooi. ;-)

Succes,


Jeroen.

Jeronimo
25-08-2005, 19:01
Vreemd, ik merkte dat pas zelf bij de DTS-track van The Fifth Element 2disc R1 (ik meen dat het geluid te vraag kwam), is iemand anders dit ook opgevallen?
(de DD track was goed trouwens)

Oakey
25-08-2005, 19:10
Check eens met PowerDVD 6 of WinDVD 7. Deze ondersteunen beide de DTS output op de pc. Doet het probleem zich daar ook voor.
Ik heb alleen PowerDVD versie 3, dus dat gaat niet lukken. Maar ik heb het inmiddels ook op enkele andere configuraties uitgeprobeerd. Geen verbetering.


Ligt het Lipsync probleem toch niet aan het feit dat je reciever niet goed staat ingesteld? Op de reciever kan je namelijk (meestal) de afstanden van je speakers instellen, mogelijk dat die niet correct staat ingesteld?
Het is maar een gooi. ;-)
Heb ik ook pas weer gedaan, dacht ook dat het wellicht daaraan zou kunnen liggen. Maar helaas; alles precies opgemeten en het probleem blijft bij genoemde titels.