PDA

Bekijk de volledige versie : Niet bekend maar verdient het wel



Anonymous
09-02-2002, 19:12
Welke film of film's die eigenlijk onbekend zijn of worden bestempeld
als B titel's zijn volgens jou nu de echte titel's die gekroond
moeten worden tot blockbuster

Ik heb hier wel een leuk lijstje in willekeurige volgorde :

Hell's Kitchen
The Cube
Wedlock

Luther Hartog
09-02-2002, 19:14
Ik ken heel veel mensen die Stigmata niet kennen, terwijl ik dit toch 1 van de betere films vind, maar is dit een B-film, ik denk het niet.

Anonymous
09-02-2002, 19:17
Neuh, niet echt :) Stigmata is redelijk bekend hoor :)

Jaded
09-02-2002, 19:18
Als Trainspotting zoveel eer krijgt vind ik dat mensen ook wel eens The Acid House mogen bekijken.
Is niet van dezelfde kwaliteit, maar mag er best wezen.

Anonymous
09-02-2002, 19:31
Heej goeie tip Jaded.

Trainspotting vond ik ook een gave film, dus dan moet ik die ook
maar eens bekijken ?!

Groetjes

BasH
09-02-2002, 19:45
Staat nu in de afvalbakken bij FRS maar vond ik een prachtige film: Ghost Dog met Forest Whitaker.

Groeten,

BasH

Luther Hartog
09-02-2002, 19:48
Wat is Acid House voor een film? Hij kost namelijk 20€ bij dvdzone (http://www,dvdzone2.com) en is pas 27 maart verkrijgbaar.

Anonymous
09-02-2002, 19:54
Wat is Acid House voor een film?

Netzo iets als trainspotting zegt Jaded

Jaded
09-02-2002, 19:57
Goh wat is het voor een film ....
De film bestaat uit een aantal kortverhalen, soms staan ze onderling met elkaar in verbinding op één of andere manier.
In één verhaal ontmoet een 'loser' God. Deze gast werkt zo op de zenuwen van God dat hij hem in een vlieg omtoverd.
In een ander verhaal wisselt iemand van gedaante met een baby. Met andere woorden zit nu een volwassen man in het lichaam van een baby.
Het gaat vooral in deze film om randgevallen ... die dan meestal nog volop aan den drugs zitten.
Sommige verhalen zijn serieus en andere weer dolkomisch, zoals bovengenoemde geval.
Het is een aparte film en je moet er voor zijn. Zal niet bij iedereen in de smaak vallen. Maar het heeft zijn grappige momenten.

Jaded
09-02-2002, 20:13
Der Blech Trommel (Duits is nooit mijn sterkste kant geweest)
De Blikken Trommel is het in 't Nederlands geloof ik.

Bij mijn weten is deze film niet zo gekend.

Peedeepee
09-02-2002, 20:16
Denk toch dat Reservoir Dogs daartoe behoort? (:confused: :confused: )

Jade>> Heb ik vroeger tijdens duitse les op school gezien, was best een indrukwekkende film...

Luther Hartog
09-02-2002, 20:21
Reservoir Dogs is allesbehalve B-film, meer een cult-film

Nathan Strik
10-02-2002, 00:38
- Dark City
- Requiem for a Dream
- Pi
- Stigmata
- Gloomy Sunday - Ein Lied von Liebe und Tod
- Cube

moet ik verder gaan?!? ;)

Yadi
10-02-2002, 01:00
4 engelse agenten gaan undercover bij een stel voetbalhooligans.
een van hen raakt zo verstrikt dat hij langzaam van agent in een hooligan veranderd.

Zeer goede film

Dennis Veldhuizen
10-02-2002, 01:12
7 Days To Live
Audrey Hepburn Story (de versie met Jennifer Love Hewitt)
Next Friday

Alex Bel-Gy-Bel
10-02-2002, 10:05
National Lampoon´s Vacation, deze film heeft in Europa de bioscoop niet gehaald en was oorspronkelijk als b film uitgebracht op video. Ik vond dit wel één van de betere komedies met chevy Chase en is nu te koop in de Best Buy reeks.

Anonymous
10-02-2002, 11:36
Reservoir Dogs is weer categorie appart zeg ik altijd maar,netzo
als al die andere Tarantino of Rodriguez film's maar bekend :)

En ook National Lampoons Vacation behoort niet tot het onbekende
genre denk ik.

Dave
10-02-2002, 11:41
Reservoir Dogs is weer categorie appart zeg ik altijd maar,netzoals al die andere Tarantino of Rodriguez film's maar bekend :)


Ben ik dus met je eens...

Maar een onbekende die het niet verdient..... A Night At The Roxbury!!!:D :D

Zekers een goede film (Al moet je er wel van houden)

Marco
10-02-2002, 14:43
Niet echt 'blockbusters', maar B films?? :confused: Voor mij zijn i.e.g cult films.

Hideous Kinky
Holy Smoke
Jawbreaker
Beowolf
Ride with the Devil
Space Camp
Spacehunter
The Adventures of Buckaroo Banzai Across the 8th Dimension
Heavy Metal
Kentucky Fried Movie
Stir of Echoes
Cube
2 Days in the Valley
Takedown
Requiem for a Dream

Er zullen nog vast veeeeeeeeeel meer ;)

Oakey
10-02-2002, 14:59
Hm, het valt me op dat hier toch erg veel bekende titels genoemd worden (ik bedoel, Reservoir Dogs is een prima film,maar allesbehalve onbekend!)

Wat tipjes van mij dan:
- Meet the feebles (Peter Jackson)
- Bad taste (1e van Peter Jackson)
- Dark star (1e van John Carpenter)
- Delicatessen (van Jean-Pierre Jeunet)
- Benny's video (van Michael Haneke)

Bas van Dijk
10-02-2002, 16:17
- Requiem for a Dream
- Dark City
- Crossroads

gr,

Bas

Rikkert
11-02-2002, 01:19
Girl fight

Geen 5.1 maar wel een gave film, veel beter dan de hoes je zou doen vermoedden...

Dennis Veldhuizen
11-02-2002, 01:33
Crossroads
Dat is die Britney Spears film toch??
die is toch nog niet eens uit voor zover ik weet?

ToolkiT
11-02-2002, 02:40
Over Resevoir Dogs gesproken, is die al op DVD uit?
Ik mis hem een beetje in mijn Tarentino collectie..

Anonymous
11-02-2002, 07:41
Over Resevoir Dogs gesproken, is die al op DVD uit?
Ik mis hem een beetje in mijn Tarentino collectie..

Die is uit ja

Dave
11-02-2002, 08:01
Is al een tijdje uit op het RCV label staat o.a. bij de FRS voor
Fl 39.95 - 10% Dus halen... (Al w8 ik zelf op de SE)

Anonymous
11-02-2002, 08:03
Is al een tijdje uit op het RCV label staat o.a. bij de FRS voor
Fl 39.95 - 10% Dus halen... (Al w8 ik zelf op de SE)

Weet jij wanneer de SE komt Mr Blonde ?

Dave
11-02-2002, 08:08
In Amerika ergens dit jaar...
maar de NL release Van horen zeggen eind dit jaar of begin volgend jaar (Maar bind me er niet op vast je weet nooit zeker met die DVD-releases hier :( )

Gabriël de Rop
11-02-2002, 08:19
- Requiem for a dream
- Fucking Amal
- Chutney popcorn

Hoewel de laatste toch wel erg art-house is voor sommigen...

Frollo
11-02-2002, 09:09
Die Requiem for a Dream kom ik in deze en andere threads wel errug vaak tegen. Vreemd genoeg weet ik er helemaal niets van, terwijl ik normaliter best goed bijhoud wat er zoal uitkomt en -is. Maar 't is een aanrader dus?

Gabriël de Rop
11-02-2002, 09:54
Die Requiem for a Dream kom ik in deze en andere threads wel errug vaak tegen. Vreemd genoeg weet ik er helemaal niets van, terwijl ik normaliter best goed bijhoud wat er zoal uitkomt en -is. Maar 't is een aanrader dus?

Zeker wel een aanrader!!!
Het is een film van regisseur Darren Aranofsky, die nu bezig is met de film Batman:year One en ook de film Pi heeft gemaakt.
De film gaat globaal over 4 personen die allemaal op hun eigen manier aan drugs verslaafd raken en hieraan op zeer pijnlijke wijze aan onderdoor gaan...
Heb de film toevallig vorige week weer eens met een vriend bekeken; de film schept een zwaar duistere sfeer en ik weer zeker dat iedereen die 'em gezien heeft er erg van onder de indruk is geweest.

Jaded
11-02-2002, 11:24
Het is een film van regisseur Darren Aranofsky, die nu bezig is met de film Batman:year One en ook de film Pi heeft gemaakt.
Was de maker van de eerste twee Batman films niet van plan nog een Batman te maken?
Ik kan even niet op zijn naam komen...
Ahja Tim Burton, right?

Anonymous
11-02-2002, 11:33
Tim Burton, yepz :D Die zou ook de nieuwste batman film gaan
maken ja.

Reservoir Dog
11-02-2002, 11:36
Very Bad Things (oa Cameron Diaz :D )
Pups

Als je Tarantino leuk vindt, dan zal je deze ook wel amusant vinden. En zo zijn er nog veel, maar de titels zitten ver weg... :confused:

Gabriël de Rop
11-02-2002, 11:56
Tim Burton, yepz :D Die zou ook de nieuwste batman film gaan
maken ja.

Volgens imdb.com is het echt Darren Aranofsky die de regie van de nieuwste Batman film gaat doen, volgens mij kreeg hij zelfs carte blanche hiervoor, dus kunnen we een aardig donkere film verwachten...

Rob P.
11-02-2002, 13:39
Requiem for a dream vind ik niet echt een onbekende film, heeft zelfs een Oscar Nominatie gehad!
Oja en Aranofsky gaat voor Batman Year One nog een science fiction/twelve monkeys achtige film maken met Brad Pitt. (Leuk weetje;) )

Andere iets minder bekende films die wat mij betreft wel wat meer aandacht verdienen:

-- Amores Perros
-- Following
-- Chopper(!)
-- En Boondock Saint toch ook wel.
-- Pups is inderdaad ook en goeje

Reservoir Dog
11-02-2002, 14:00
Amores Perros : Ik had er al van gehoord, maar heb nog niet de kans gehad om naar te kijken. Ik geloof dat deze film een award gekregen had voor beste debuutfilm of zo denk ik.
Waar kan ik mij dan aan verwachten Rob, is er soms een film waarmee je deze kan vergelijken ?

Gabriël de Rop
11-02-2002, 14:09
Requiem for a dream vind ik niet echt een onbekende film, heeft zelfs een Oscar Nominatie gehad!
Oja en Aranofsky gaat voor Batman Year One nog een science fiction/twelve monkeys achtige film maken met Brad Pitt. (Leuk weetje;) )



Bedoel je de film Below??
'Kwist niet dat Brad Pitt ook meedeed....

Rob P.
11-02-2002, 15:02
Amores Perros : Ik had er al van gehoord, maar heb nog niet de kans gehad om naar te kijken. Ik geloof dat deze film een award gekregen had voor beste debuutfilm of zo denk ik.
Waar kan ik mij dan aan verwachten Rob, is er soms een film waarmee je deze kan vergelijken ?

Pffff, het is een Mexicaanse film over jongeren in de sloppenwijken van de grote stad, die het meest geld verdienen met illegale hondengevechten (die erg realistich en uitgebreid worden weergegeven.) In de film volg je enkele van deze gasten die worden gedwongen te vechten, bedriegen en vreemdgaan voor hun eigen geluk. Maar je moet het zelf gezien hebben, de engelse titel is: "Love's a Bitch" dat zegt denk ik wat meer. Hij is ook gewoon te huur bij bijna elke (grote) videotheek.

Nathan Strik
11-02-2002, 16:49
Die Requiem for a Dream kom ik in deze en andere threads wel errug vaak tegen. Vreemd genoeg weet ik er helemaal niets van, terwijl ik normaliter best goed bijhoud wat er zoal uitkomt en -is. Maar 't is een aanrader dus?

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!! :D

(sorry, kon me ff niet inhouden... maar deze MOET iedereen gewoon gezien hebben)

Nathan Strik
11-02-2002, 16:52
Volgens imdb.com is het echt Darren Aranofsky die de regie van de nieuwste Batman film gaat doen Ik heb helaas enkele dagen geleden ergens gelezen dat Aronofsky is vervangen door Tim Burton. Ook geen slechte keus, maar ik had zo graag gezien wat Arononofsky met Batman had gedaan...

ToolkiT
11-02-2002, 21:44
Is al een tijdje uit op het RCV label staat o.a. bij de FRS voor
Fl 39.95 - 10% Dus halen... (Al w8 ik zelf op de SE)
+ 1200 Euro aan vliegticket... word een dure DVD voor me ;)

Ik zal eens kijken of die ook op R4 uit is...

ToolkiT
11-02-2002, 21:56
Shit, hij is er niet op R4, dus ik moet de R1 of R2 gaan kopen...
Dat gaat weer een hoop extra kosten...:(

Sander Dubbeldam
11-02-2002, 22:06
is american history x dan ook een B-film?

ik zelf denk 't niet, vindt het een zeer goeie film.

Anonymous
12-02-2002, 07:22
Zeker geen B film, juist erg populair

Gabriël de Rop
12-02-2002, 08:05
Ik heb helaas enkele dagen geleden ergens gelezen dat Aronofsky is vervangen door Tim Burton. Ook geen slechte keus, maar ik had zo graag gezien wat Arononofsky met Batman had gedaan...

Tim Burton is idd ook geen slechte keuze; als je leest dat hij ook voor Planet of the Apes een veel donkerdere film in gedachten had, is dit een goed voorteken voor Batman year One.....als hij tenminste geen restricties van de film-maatschappij krijgt opgelegd.

Dave
12-02-2002, 09:23
+ 1200 Euro aan vliegticket... word een dure DVD voor me ;)

Ik zal eens kijken of die ook op R4 uit is...

Ik had nog niet gezien dat je zo ver weg woonde:D
Sorry...

Is ook wel humor dat verw8te iik dus niet zo snel;)

greetz,
Mr. :cool:

ToolkiT
12-02-2002, 21:53
Ik had nog niet gezien dat je zo ver weg woonde:D
Sorry...

Is ook wel humor dat verw8te iik dus niet zo snel;)

greetz,
Mr. :cool:
No worries mate ;)

Kaneda
16-02-2002, 22:19
- Resurection
- stigmata
- the Collectors ( het geluid is in deze film wel heel slecht)

Rob P.
19-02-2002, 19:16
Pas gezien: Shaolin Soccer
Een soort Crouching Tiger meets All Stars met waanzinnige special effects. Als je deze ergens ziet liggen, ZEKER HUREN!

WBFT
26-02-2002, 13:48
Zijn al een paar keer genoemd, maar alsnog een keer dan want ik vind ze super.

The Cube
Dark City
Fear And Loathing (ookal is dit geen B-film maar wel door een heleboel mensen jammer genoeg zo gezien wordt... Hunter S. Thompson ruled:D)

WBFT
26-02-2002, 13:50
- Resurection

Las ik net 2 post hierboven.
Ook "tot mijn verbasing" een erg leuk filmpje.
Alleen dat masker was zo lelijk. Maar das mijn mening.