PDA

Bekijk de volledige versie : Horrornieuwsbrief en titels FFF18!!



ruub
10-02-2002, 03:49
HORRORCYPHER NIEUWSBRIEF 10 FEBRUARI

Geachte Horrorliefhebber,

Wederom heeft Horrorcypher weer een volle nieuwsbrief voor U klaargestoomd. Ditmaal met veel ingezonden stukken, waaruit blijkt dat het horrorgenre zeer leeft onder de Horrorcypherbezoekers. Hartelijk dank voor Uw reacties.

Ruben van Eijl

www.horrorcypher.nl



UPDATES www.horrorcypher.nl

*Recensie: The Mothman Prophecies: uit de kluiten gewassen X files aflevering

NIEUWS:

* FFF18 Titels online!

Op de officiële site van het Festival van de Fantastische film is al een groot deel van het veelbelovende programma online. Hieronder kunt U zich verlekkeren aan enkele te verwachten titels.

Een greep uit de premières (onder voorbehoud):

GHOSTS OF MARS (VS, 2001) Regie: John Carpenter.
Non-stop SF-actie van de regisseur van HALLOWEEN en THE THING.

VIDOQ (Frankrijk, 2001) Regie: Pitof.
Gérard Depardieu als Frankrijks beroemdste detective in donker Parijs anno 1830.

JASON X (VS, 2001) Regie: Jim Isaac.
Jason, de maniak uit FRIDAY THE 13TH, is terug. In space!

THE DEVIL’S BACKBONE (Mexico/Spanje, 2001) Regie:Guillermo del Toro.
Sfeervol spookverhaal van de regisseur van CRONOS, MIMIC en BLADE 2.

LEGION OF THE DEAD (Duitsland, 2000) Regie: Olaf Ittenbach.
Uitzinnige (Engelstalige) zombie-splatter.

13 GHOSTS (VS, 2001) Regie: Steve Beck.
Hippe remake van William Castle’s klassieke spookhuisfilm.

SESSION 9 (VS, 2001) Regie: Brad Anderson
Schoonmaakploeg belaagd door boze geesten in voormalige inrichting.

LONG TIME DEAD (Engeland/VS, 2002) Regie: Marcus Adams.
Tieners spelen met Ouija-board. Levensgevaarlijk!

ALONE (Engeland, 2001) Regie: Philip Claydon.
Seriemoorden op z’n Brits. Stijlvol, maar akelig.

KAT (Denemarken, 2001) Regie: Martin Schmidt.
Uit het land van de Dogma-films komt nu something completely different…

FRAILTY (VS, 2001) Regie: Bill Paxton.
Mijn vader was een seriemoordenaar… Regiedebuut van acteur Paxton.

Onder het motto Focus op Azië wordt ruime aandacht besteed aan de fantastische cinema uit Japan en Zuid-Korea. Een greep uit het programma (onder voorbehoud): ICHI THE KILLER, PULSE, INUGAMI, RING 0 (Japan) en THE LEGEND OF GINGKO, TELL ME SOMETHING, BLOODY BEACH (Zuid-Korea). Meer info op www.filmevents.nl



*ALIAS IN DE BELGISCHE BIOSCOPEN

In Belgie draait vanaf volgende week de horror thriller ‘Alias’ van Jan Verheyen (organisator Nacht van de wansmaak) . Alias verhaalt over de vriendinnen Eva en Patti die er toevallig getuige van zijn hoe een jonge, naakte vrouw uit een raam valt en te pletter stort op het voetpad. Meer zelfs : Eva heeft het hele incident gefilmd met haar videocamera. Vanaf dat moment tonen zowel verleidelijke als ongure types interesse in de dame met haar camera.

Onze Nederlandse Mr. Horror, Jan Doense (regisseur RIP) gaat hoogstwaarschijnlijk de Nederlandse remake van Alias regisseren. Volgens Doense is de film een thriller, die zich tevens op het slasher territorium waagt. De Belgische bioscoopbezoekers, die de film tijdens eens voorpremière mochten aanschouwen, waren redelijk enthousiast (of trots?)over de Belgische versie:

"KLASSE, naar Belgische normen! De eerste horrorthriller in België en misschien wel de beste ook... dikke proficiat voor Jan en de hele crew!"

"Pracht van een film, gewoon te gek ... En dat voor ons klein Belgelandje"

(Bron : www.uptomovie.com)
Meer info:

http://www.dealias.be

* RENNY HARLIN IN NEDERLAND

Regisseur Renny Harlin (The Deep Blue Sea) is met zijn filmploeg vrij onopvallend neergestreken in ons kikkerlandje voor de opnames voor zijn nieuwe thriller Mindhunters (met in de hoofdrollen LL Cool J, Val Kilmer en Christian Slater.)

De genrefans komen wellicht ook aan hun trekken. De film gaat over een speciale eenheid die seriemoordenaars opspoort. Helaas bevindt zich onder hen ook een seriemoordenaar. Horrorfan Paul van Berkel stuitte toevallig op een opnamelocatie:

"Ik woon in Delft. Op zondagavond loop ik over het Marktplein en zie ineens allemaal trailers/caravans staan. Echt iets als een filmploeg. Ik vraag meteen of er wat gedaan werd, maar ik werd afgebluft met het antwoord: "er wordt hier een speelfilm opgenomen, doei!" Uiteindelijk staan er allerlei panavision camera's bij een cafe...wat blijkt: Renny Harlin staat hier zijn nieuwste film op te nemen met: LL cool J, Christian Slater Rachel Weisz En misschien Val Kilmer, maar dat kon ik niet helemaal zien. De film heet Mindhunters, geloof ik. Vanavond zijn ze nog in Delft en de hele zooi gaat daarna weer ergens anders draaien in Holland. Het was allemaal nogal geheimzinnig, want niemand wilde wat vertellen. Misschien is het wel een scary movie, gezien de titel...

Ik hoorde net dat er vrijdag in Den Haag in de Passage opnames zijn gemaakt. Iets met een afgehakt hoofd? Ze zijn nog zo'n 2.5 maand in Holland met de hele crew. " (Paul van Berkel)



NEDERHORROR:

*Emergency Exit

Vlak voor het versturen van deze nieuwsbrief kreeg Horrorcypher de korte Nederlandse film Emergency Exit onder ogen; een goed verzorgd filmpje met het hart op de juiste plaats, maar haar standpunt had iets krachtiger gemogen. Filmkenner Edgar Schaake (KRO ontbijt TV) gaat wat dieper op de stof in:

Na R.I.P. is Emergency Exit de volgende korte horrorfilm die het bioscooplicht zal zien. Deze film kan je scharen onder de psychologische horror zoals The Sixth Sense. Het begint allemaal in de slaapkamer van Suzanne (Vivienne ‘Goudkust’ van den Assem), die in een diepe slaap verkeert. Plotseling wordt ze wakker van wat gestommel uit haar kast. Ze staat op, opent de kastdeur en….. komt terecht in een bioscoop zaal. Ze is duidelijk aan het dromen en we worden hierin meegesleept, of is er iets anders…. Suzanne wordt op haar droomreis geholpen door een Engels sprekende jongen, Adam (Adam Rickitt), die bij haar aan de muur als idool hangt.

Dit is het korte speelfilmdebuut van Dennis Bots (eerder regisseerde hij enkele afleveringen van Goudkust en Westenwind), die in deze film van dertien minuten toch genoeg verwarring weet te zaaien en de kijker op het verkeerde been weet te zetten. Bots maakt ook goed gebruik van de "droomwereld" door bijv. iemand een potlood in zijn mond te laten steken, waar vervolgens rook uit komt. De acteurs zijn goed, vooral het meisje en haar gids springen hier eruit.

Emergency Exit zal in premiere gaan op het 18e Festival van de fantastische film in Amsterdam en zal daarna, onder voorbehoud, voor de horrorfilm Long Time Dead in de Nederlandse bioscopen gaan draaien. (EDGAR SCHAAKE)





DVD NIEUWS:

Image Entertainment brengt weer veel cult uit in arpil (r1):


And Now The Screaming Starts (Special Edition) (DVD)
Carnival Of Blood/ Curse Of The Headless Horseman (Special Edition) (DVD)
Devil Doll (Special Edition) (DVD)
Hitchhike To Hell/ Kidnapped Coed (Special Edition) (DVD)
Huur video /dvd releases (Nederland: regio 2)

Februari

12 feb: Dark Prince The Legend of Dracula (dvd/ video)

12 feb : The Nameless (Los Sin Nombre) (dvd/vhs)

12 feb: Route 666 (dvd/vhs)

19 feb: Final Fantasy (dvd/ vhs)

19 feb : Scary Movie 2 (dvd/vhs)

19 feb: Sleepless (Dario Argento-zie interview op Horrocypher) vhs

26 feb: Wicked (met Julia Stiles) (dvd/vhs)

Maart

5 maart: Chasing sleep (vhs)

5 maart: Desert Vampires (The Forsaken) (vhs) zie Horrorcypher

5 maart: Legend of Ginko (let op deel 2 op FFF18) (vhs)

19 maart: Vidocq (let op :ook op FFF18)

26 maart Blood Surf (Krocodylus) (dvd/vhs)

26 maart Chasing Sleep (dvd)

26 maart: Down (vhs)

AGENDA:

15 februari: Theatre Macabre: Horrornacht in Tilburg (013) (zie site)

-15 maart t/m 30 maart: Brussels Internationaal Filmfestival van de Fantastische film

-10 april t/m 17 april: Festival van de Fantastische film Amsterdam

- 6/7 april: Filmbeurs Heerlen met Screamqueen Caroline Munro
-11 mei: Filmbeurs Hamburg, Duitsland met een royale gastenlijst (o.a Robert Englund, Pinhead, Leatherface etc.)

- eind oktober: Halloween Filmfestival Stuttgart



TERROR FROM THE WEB (DOOR EMIEL LABREE)

WEEK 6 - 2002

*Crispin ('NURSE BETTY') Glover neemt de titelrol van de gelijknamige WILLARD-remake op zich die door Glen ('X-FILES') Morgan geregisseerd zal worden.

*Producent Jerry Bruckheimer heeft het script SIGNATURE opgepikt die focust op de manier waarop in de toekomst serie-moordenaars worden gerehabiliteerd.

* Jonathan ('U-571') Mostow is van plan na TERMINATOR 3 een horrorfilm te gaan maken onder de naam HOUSE AT THE END OF THE STREET, hij heeft Richard ('DONNIE DARKO') Kelly aangetrokken om het script te schrijven en deelde het volgende aan Variety mee:

"Every year, somebody says, this is the scariest movie you've ever seen, and I'm disappointed when I see it...I really just wanted to try my hand making a truly scary film. This is an idea I'd been working on for a while, and Richard was the right writer for it."

*Michael ('ARMAGEDDON') Bay heeft een 3 minuten durende showreel gemaakt om interesse te wekken op de aankomende American Film Market voor zijn THE TEXAS CHAINSAW MASSACRE remake.


* Een tweede trailer voor Bill ('ALIENS') Paxton's regiedebuut FRAILTY is beschikbaar. (ook op FFF18!!)

http://www.apple.com/trailers/lions_gate/frailty-tlr2.html


* THE OTHERS wint 8 Goya awards in Spanje. Dit met enige moeite aangezien de film mede-gefinancieerd werd door Amerika, waardoor de film niet volledig Spaans werd bevonden.


************************************************** ********

Suggesties, reacties, vragen of opmerkingen?

Stuur Horrorcypher een mail: ruub@hotmail.com

www.horrorcypher.nl

Anonymous
10-02-2002, 11:40
Ik wil niet vervelend zijn maar als ik al me nieuwsbrieven op de site
ga plaatsen dan weten we het wel hé.Mag van mij gerust doen
maar denk dat dit nietzo gewaardeerd wordt.Plaats dit gewoon
in General Chat krijg je er ook géén gezeik mee :) Just a tip.

Wel eventjes moet ik zeggen : Very Very Nice Newsletter :D

Alex van den Berg
10-02-2002, 14:35
Plaats dit gewoon in General Chat krijg je er ook géén gezeik mee :) Just a tip.Nou... De thread is bij deze verplaatst... Al blijf ik het nog steeds een vorm van oneigenlijk gebruik van het forum vinden... :)

ruub
10-02-2002, 17:24
Het is ook maar eenmalig, ter kennismaking.
Ik ben nieuw hier op het forum, maak graag gebruik van Te Koop en Gevraagd, en wil bij deze even mijn bezigheden tentoonspreiden.
Voor horrorliefhebbers best leuk.
Je hebt gelijk, het hoort niet op een forum.Die brief komt elke week uit, dus daar zal ik jullie niet steeds mee vervelen.

Maar je kunt gerust lid worden
www.horrorcypher.nl

Ruben
ruub@hotmail.com

Anonymous
10-02-2002, 21:39
Geeft ook niks Ruub, zo was ik eerst ook met me site, maar doe
het gewoon niet te vaak.Heb je trouwens een leuke banner ofzo ?
Mail me maar !