PDA

Bekijk de volledige versie : Harman Kardon ???? Cinema systeem???



Aimdam
05-05-2005, 23:40
Hallo allemaal,

Ik sta op het punt een nieuw cinema systeem aan te schaffen.
Ik heb bij diverse zaken al wat geluisterd, en Harman Kardon leek me een goede kwaliteits set, welliswaar losse componenten.
Echter heb ik weinig ervaring met Harman Kardon, graag zou ik wat meer bevindingen van andere willen horen, en eventuele adviezen over welk type me aangeraden wordt.(versterker/reciever en DVD speler)
Ook de wattage van de uitgangen naar mijn speakers is mij onbekend.
Waarmee voldoe ik als ik in een huiskamer een mooi en goed geluid wil hebben?

Iedereen die reageerd wil ik hierbij alvast bedanken voor de genomen moeite.
Vriendelijke groeten,

Aimdam

Herjan
06-05-2005, 09:03
Vraag 1 van iedereen zal zijn: wat is je budget?

geertnh
06-05-2005, 10:50
beste aimdam,

heb zelf harman kardon nog maar iets van 2 weken maar tot noch toe zeer tevreden. het klinkt erg goed en zitten veel opties op naar mijn mening, maar over levensduur kan ik natuurlijk nog niets zeggen.

cinestation komen naar mijn weten met 3 verschillende soorten: de "lichte" avr 135, de iets zwaardere avr 235 en de zwaarste van de cinestation avr 335. op de wattage hoef je kwa vermogen niet te letten, zegt vrij weinig. maar uit ervaring leert men wel dat hk er toch vrij lage cijfers op na houdt vergeleken bij wat er uit komt.

welke jij nodig hebt? ligt eraan wat je budget is en hoe groot de kamer is die je ermee wilt vullen qua geluid. dus als je wat meer laat weten kan denk ik iedereen je wat verder helpen.

scorpion69
06-05-2005, 10:57
Ik heb vroeger Harman Kardon (HK) gehad. Ik kan alleen maar zeggen dat ik het geweldige apparatuur vind. Destijds heb ik ze met veel andere merken vergeleken, maar voor mij dus alleen HK (of eventueel Marantz). Dit -mede- doordat ze ook met gewone muziek erg leuk klinken dus niet alleen met dvd's. :)

Aimdam
06-05-2005, 15:17
Bedankt voor de info Geert en Scorpion.
En inderdaad heb je helemaal gelijk dat ik een budget moet opgeven Herjan, ik wil ongeveer tussen de 1000 en 2000 euro spenderen.

Groeten,

Aimdam

geertnh
07-05-2005, 01:02
als ik het niet verkeerd heb vallen alle 3 de cinestations in dat budget 8) even mooi makkelijk. maar goed, nu lijkt het me meer een kwestie van uitzoeken wat voor functies/mogelijkheden je nodig hebt. hoe groot is de kamer nou waar je em voor wilt gebruiken? kan je weer wat verder worden geholpen :)

El-Jorge
07-05-2005, 12:08
Voor dat geld ben je niet perse gebonden aan HK, je kan ook een selectie maken van verschillenden recievers (Marantz, HK, Pioneer, Denon, Yamaha), dvd-speler (idem), en speakers (Canton, JBL, Infinity, B&W). Wat combi's gaan luisteren en de daaruit voor jou beste keus maken!

JCL
07-05-2005, 12:54
is die €1.000 tot €2.000 met of zonder speakers? Hoe dan ook, de merken die El-Jorge al noemt zijn zeker het bekijken waard, al zou ik daar nog KEF aan willen toevoegen, die maken in de Q range toch ook hele mooie producten.

Aimdam
08-05-2005, 22:14
Hallo,

Gisteren ben ik bij RAF langsgeweest en heb het een en ander kunnen beluisteren.
Mijn keuze heb ik toen gemaakt.
Ik ben gezwicht voor de AVR 335 van Harman Kardon met de DVD 22 van Harman Kardon.
Tevens heb ik de Infinity Oreus aangeschaft.
Ik vond dit erg mooi klinken en ook thuis aangekomen waren de eerste indrukken positief.

Nu heb ik nog een vraag:
Op advies van de verkoper heb ik een aantal kabels aangeschaft van het merk Oehlbach.
Hij rade me ook aan een S-VHS -> Scart kabel aan te schaffen, en ik ben op zijn advies afgegaan.
Thuis heb ik deze kabel aangesloten zoals me dat was uitgelegd.
Vanaf mijn dvd speler een S-VHS kabel naar de AVR S-video in ingang, en vanaf mijn AVR S- Video uit met de S-VHS kabel naar de scart ingang van mijn tv.
Echter wat ik ook probeerde, ik kreeg GEEN beeld.
Kan iemand misschien vertellen wat ik fout gedaan heb?
En kan iemand mij misschien ook vertellen wat het voordeel van die S-VHS -> scart kabel is ten opzichte van een gewone Scart kabel?
Want als ik de normale scart kabel aansluit heb ik wel gewoon beeld.

Wederom alvast bedankt,

Aimdam

Herjan
08-05-2005, 22:43
Ten eerste: een S-VHS aansluiting bestaat niet. S-Video zul je waarschijnlijk bedoelen.

Ten tweede: om de beste beeldkwaliteit te behalen kun je beter een scart-scart kabel leggen tussen je DVD-speler en je TV. Daarna de DVD-speler instellen op RGB.

En mocht je je S-Video kabels kunnen omruilen voor een scart-scart, kies dan als het een beetje kan voor een QED kabel. Bij verre de beste prijs/kwaliteit verhouding.

Succes!

Laatste tip: laat die verkoper ontslaan, want die kloothommel weet geen hol van HT's blijkbaar!

Aimdam
09-05-2005, 18:37
Herjan,

Bedankt voor je tips.
Ik volg je tips zeer zeker op en breng de kabel terug.
Als ik via scart- scart kijk, dan kan die s-vhs videokabelset toch ook terug?
Want dat heeft dus ook geen zin om die van je dvd naar de reciever
te koppelen toch?
Nogmaals dank aan ieder die tips had, want in principe hadden ze me alles wijs kunnen maken.

Groet,

Aimdam

Herjan
09-05-2005, 18:59
Die s-video kabels kun je zeker terugbrengen. Het laten lopen van het beeld via de AVR heeft alleen zin als je meerdere videobronnen wilt aansluiten op een beeldscherm/tv met maar 1 ingang.

Probeer dus gewoon die s-video kabels om te ruilen voor 1 goede scartkabel.

invocator martyrii
09-05-2005, 19:05
Die s-video kabels kun je zeker terugbrengen. Het laten lopen van het beeld via de AVR heeft alleen zin als je meerdere videobronnen wilt aansluiten op een beeldscherm/tv met maar 1 ingang.

Probeer dus gewoon die s-video kabels om te ruilen voor 1 goede scartkabel.

Ik zou een componentvideo kabel halen i.p.v. scart. Component is nog net iets beter als scart nl.

Herjan
09-05-2005, 19:18
Die s-video kabels kun je zeker terugbrengen. Het laten lopen van het beeld via de AVR heeft alleen zin als je meerdere videobronnen wilt aansluiten op een beeldscherm/tv met maar 1 ingang.

Probeer dus gewoon die s-video kabels om te ruilen voor 1 goede scartkabel.

Ik zou een componentvideo kabel halen i.p.v. scart. Component is nog net iets beter als scart nl.
Klopt. En zijn DVD-speler heeft inderdaad een componentuitgang, maar ik betwijfel of zijn tv een componentingang heeft. Bij de meeste tv's ontbreekt die namelijk. Maar Aimdam zou ernaar kunnen kijken.

Sicco
09-05-2005, 20:28
hoe ziet zo'n component aansluiting er eigenlijk uit? vraag ik me al een tijdje af...

Herjan
09-05-2005, 20:57
hoe ziet zo'n component aansluiting er eigenlijk uit? vraag ik me al een tijdje af...
http://akamaipix.crutchfield.com/graphics/infolib/homelib/hComponentVideoJack.jpg

Ik hoop dat 't duidelijk is... ;)

Sicco
10-05-2005, 08:24
Ah ok dan. Is dit hetzelfde idee als zo'n gele stekker voor beeld en rood en zwart voor geluid?

Herjan
10-05-2005, 09:17
AB-SO-LUUT niet! Zo'n gele stekker is voor composiet video. De meeste eenvoudige versie van videosignaal. De rode en zwarte zijn inderdaad voor geluid. Bij component wordt het beeld via drie signalen overgebracht. Te vergelijken met RGB via scart. De kwaliteit van het beeld is ook vergelijkbaar en dus erg hoog. Bij componentvideo wordt dus géén audio meegegeven. Daarnaast is component geschikt voor progressive scan, waardoor de kwaliteit op bijv. plasma's en projectoren aanzienlijk verbeterd wordt.

Zie de woordenlijst op de hoofdpagina of diverse threads op dit forum voor meer info.

Overigens is mijn mening dat RGB via een goede scartkabel bij gebruik van normale tv's niet onderdoet voor component. Pas als je gebruik gaat maken van progressive scan, wordt het zinvol om component te nemen. Maar vaak kun je dan nóg beter kiezen voor een digitale video-connectie.

Sicco
10-05-2005, 11:01
AB-SO-LUUT niet! Zo'n gele stekker is voor composiet video. De meeste eenvoudige versie van videosignaal. De rode en zwarte zijn inderdaad voor geluid. Bij component wordt het beeld via drie signalen overgebracht. Te vergelijken met RGB via scart. De kwaliteit van het beeld is ook vergelijkbaar en dus erg hoog. Bij componentvideo wordt dus géén audio meegegeven. Daarnaast is component geschikt voor progressive scan, waardoor de kwaliteit op bijv. plasma's en projectoren aanzienlijk verbeterd wordt.

Zie de woordenlijst op de hoofdpagina of diverse threads op dit forum voor meer info.

Overigens is mijn mening dat RGB via een goede scartkabel bij gebruik van normale tv's niet onderdoet voor component. Pas als je gebruik gaat maken van progressive scan, wordt het zinvol om component te nemen. Maar vaak kun je dan nóg beter kiezen voor een digitale video-connectie.

Thnx voor je uitleg Herjan!
Dus als ik het goed begrijp van 'minder goed' naar best: RGB-Scart, Component, DVI. Waarbij alleen Component en DVI progressive scan ondersteunen? Progressive scan moet natuurlijk ook weer ondersteund worden door je dvd-speler, toch? Wanneer heb je eigenlijk voordeel bij progressive scan? Of zie je altijd verbetering in beeld als je progressive scan inschakeld? (dit had toch te maken met het doorgeven van hele frames bij progressive en halve bij niet progressive o.i.d.?)

Herjan
10-05-2005, 11:13
Je hebt het inderdaad juist. Maar om deze thread niet verder te vervuilen, zou je het best even een thread kunnen zoeken over progressive scan.