PDA

Bekijk de volledige versie : Zoom functie op dvd speler



Daskie
10-02-2002, 07:49
Even een vraag,
De zoom funtie gebruiken jullie die ????????
Ik heb een speler op het oog die dat dus niet heeft !!!!!!
Vandaar deze vraag.

TNX
Daskie

Dave
10-02-2002, 08:51
Nope (Weet zelf niet of het er op zit)
Mijn broer heeft het op zijn speler een x eens gecheckt voor de lol maar daar is het ook bij gebleven...
Zie er zo een twee drie ook geen nut in...
Misschien als je hem als photo-speler wil gaan gebruiken maar verder:confused:

Sander Dubbeldam
10-02-2002, 10:02
ik gebruik mijn zoom functie wel eens. meer om bijvoorbeeld foutjes die in een dvd zitten te bekijken. bijvoorbeeld dat je op de achtergrond iets ziet gebeuren wat niet klopt, dan zoom ik ff keer in om het goed te bekijken maar voor de rest gebruik ik het helemaal niet. :D

Rikkert
10-02-2002, 12:59
Mocht ik een film bekijken die niet beeldvullend is, dan zoom ik in. Gelukkig gaat er niet al teveel informatie verloren, en het is veel beter dan een film met zwarte balken te bekijken, want dan blijft er maar weinig film over...

Tijntje
10-02-2002, 13:03
Ja ik gebruik de zoomfunctie ook alleen bij niet beeldvullende films. Ok het wordt allemaal een beetje grover maar dat vind ik niet zo'n probleem. Het kijkt toch prettiger dan zwarte balken.

Mike M
10-02-2002, 13:31
Welke zoom functie bedoel je?

om je beeld beeldvullend te maken of om een soort vergrootglas op je scherm te leggen?

het vergrootglas is wel leuk en af en toe handig (gebruik het af en toe) maar is naar mijn mening geen reden om er speciaal een op te kopen.

Nathan Strik
10-02-2002, 14:15
en het is veel beter dan een film met zwarte balken te bekijken, want dan blijft er maar weinig film over... :eek: :eek: :eek: Mijn god, dat mensen dit echt geloven...
Dit stuit mij als filmliefhebber tegen de borst..... wat een cultuurbarbaren zeg!!! Sorry hoor, maar koop dan een VHS-speler als je niet van zwarte balken houd... allejezus zeg!!! Hier zakt echt mijn broek van af.

Tijntje
10-02-2002, 15:31
Ik gebruik 't zelden hoor. Ik gebruik 't alleen als EN een film al niet helemaal beeldvullend is EN hij is ook nog es 4:3. Als ik dan niet zoom dan heb ik EN boven en onder EN links en rechts balken. Dan is 't net alsof ik door een vierkante koker naar een film zit te kijken :p

En dan zoom ik gewoon zodat de balken aan de zijkanten wegvallen en ik alleen nog 2 kleine balkjes boven en onder heb. Is goed te kijken hoor.

Maar zoals ik al zei, dit komt maar heel zelden voor. 99% van de films die ik heb zijn gewoon breedbeeld en die bekijk ik uiteraard normaal :)

Daskie
10-02-2002, 18:15
Iedergeval bedankt voor jullie reakties
Het is handig maar niet nodig

Nathan Strik
10-02-2002, 18:26
99% van de films die ik heb zijn gewoon breedbeeld en die bekijk ik uiteraard normaal :) Het is je vergeven... :D Je kunt je denk ik wel indenken dat ik sommige mensen niet begrijp die constant emmeren over zwarte balken...
Gelukkig hoor jij daar dus niet bij...

Tijntje
10-02-2002, 18:35
Nope ;)

Rikkert
11-02-2002, 01:16
:eek: :eek: :eek: Mijn god, dat mensen dit echt geloven...
Dit stuit mij als filmliefhebber tegen de borst..... wat een cultuurbarbaren zeg!!! Sorry hoor, maar koop dan een VHS-speler als je niet van zwarte balken houd... allejezus zeg!!! Hier zakt echt mijn broek van af. In een thread die over de extra`s op DVD`s ging, liet je weten dat je ze (bijna?) allemaal gezien hebt, zelfs het commentaar van de regisseur. Dit geeft al een beetje aan dat je waarschijnlijk wilt weten wat en hoe de regisseur iets bedoeld heeft. Dat jij niet zoomt betekent niet automatisch dat ik daarom een cultuurbarbaar ben, maar eerder dat jij zowel letterlijk als figuurlijk anders tegen films aankijkt.
Dat ik in iets zou geloven wat niet waar is, is natuurlijk onzin, het is namelijk m`n eigen bevinding dat IK geen details mis van een film die belangrijk zijn voor mijn beleving van de film.

Dennis Veldhuizen
11-02-2002, 01:34
ik heb echt nog nooit me ZOOM-knop gebruikt he :D

Nathan Strik
11-02-2002, 17:09
Dat ik in iets zou geloven wat niet waar is, is natuurlijk onzin, het is namelijk m`n eigen bevinding dat IK geen details mis van een film die belangrijk zijn voor mijn beleving van de film. Iedereen moet natuurlijk doen wat hij/zij wil, we leven in een vrij land... ik zeg alleen dat de regisseur het zo niet heeft bedoeld... je zit dus eigenlijk te klooien aan andermans werk en ik kan dat gewoon niet over mijn hart verkrijgen... zal wel aan mij liggen. :D

Remco de Swart
11-02-2002, 17:58
Ik maak regelmatig foto cd's die ik op de DVD-speler afspeel. Tijdens het afspelen gebruik ik regelmatig de zoom functie om een detail op de foto te bekijken.

Dave
11-02-2002, 18:07
Ik maak regelmatig foto cd's die ik op de DVD-speler afspeel. Tijdens het afspelen gebruik ik regelmatig de zoom functie om een detail op de foto te bekijken.

Dit zou dus een reden kunnen zijn waarom...
Opzich werkt het goed Foto's op VCD.

Ronald Stiebolt
11-02-2002, 18:09
Mijn speler heeft een zoom-functie, heb ik echter nog nooit gebruikt. Misschien als Basic Instinct uitkomt? :D

Kaneda
17-02-2002, 14:18
als je een dvd speler koopt moet je niet letten of deze functie erop zit, ik vind hem namelijk nutteloos.

Ron Plekkenpol
17-02-2002, 16:38
Tja,

ook ik gebruik die mooie extra's van mijn speler nooit. Het is meestal een kwestie van DVD'tje erin, audio weergave en subtitles kiezen en genieten maar!

Hetzelfde geldt ook voor mijn cd speler, ik heb nooit geshuffeld met cd's en maar zo af en toe een andere volgorde geprogrammeerd. Volgens mij kicken een hoop mensen op extra's die ze later nooit gebruiken.

Ron

Nathan Strik
17-02-2002, 16:53
Wat ik trouwens wel een handige functie vind van mijn JVC speler is de "On Screen" knop. Dan zie je de film gewoon doorspelen in een klein venstertje en kun je daarnaast direkt kiezen tussen ondertitels en audio tracks. Ook verschillende repeat-functies heb je dan direkt onder handbereik.
Echt een heel handige extra, vooral om bij Disney films te "bladeren" door verschillende soundtracks zonder eerst het audio menu in te hoeven duiken.

Zoom-functie zit er inderdaad ook op, maar die is inderdaad alleen nuttig bij het opsporen van filmbloopers en compressiefouten.

Leuk voorbeeld: in de film Tomorrow Never Dies wordt die Viƫtnamees door zijn mik geschoten met een harpoen. Vervolgens wordt hij overboord gekeild en als je dan inzoomd zie je duidelijk dat de harpoen uit zijn lijf is. Dat was de enige keer dat ik de zoom functie heb gebruikt...

Guest-06
28-02-2002, 19:35
Wat wel leuk is, is dat je een breedbeeld DVD film op een gewone niet-breed-beeld TV kan stretchen, er valt alleen links en rechts een stukje weg.
Maar hij is wel full screen.

Een beetje film-fiel heeft een breedbeeld TV (ik niet), maar ja, je kan niet alles hebben.

Frollo
04-03-2002, 11:01
Ik gebruik de zoom-knop best vaak. Voornamelijk tijdens de credits, en dan in het bijzonder bij de songs. Op mijn zeer kleine tv'tje (ben aan het sparen voor een breedbeeld hoor) is dat echt wel nodig, anders zijn de lettertjes werkelijk niet te lezen.

Dus ja, in sommige gevallen is de zoom-functie toch wel handig. Het hangt een beetje van de apparatuur af die je al hebt staan, Daskie.

Guest-06
05-03-2002, 00:08
Hahahahaha, grapig.
Laat ik nou het afgelopen weekend exact hetzelfd te hebben gedaan.
Uitvergroot de aftiteling links gelezen, "terug gespoeld" en weer gedaan, maar dan de rechterkant.