raulito
07-05-2005, 10:20
Ik weet niet of dit uberhaupt op deze site thuishoort, maar aangezien het met 'filmkijken' te maken heeft, dus toch maar...
Inleiding:
Eind december vorig jaar heb ik een Philips breedbeeld TV aangeschaft (28 PW 8719). [/b]De dag ervoor ging onze oude 4:3 stuk. M'n vriendin (die net zo lief een oude TV wilde kopen) gaf me op oudejaarsdag 20 minuten :oops: om bij MM een keuze te maken (haar ouders waren de enige die konden rijden en hadden wijnig tijd. M'n vriendin wilde die dag meteen een nieuwe, en ik eigenlijk ook wel)
Enfin, om een lang verhaal kort te maken: De TV heeft de standen: 4:3, 14:9, 16:9, breedbeeld en superzoom. Er zit geen 'auto' functie op, dus het betekend altijd zelf het juiste formaat zoeken.
Hoofd Probleem
Ik ben niet blij geworden vd keuze. Ik zag al snel dat er wat mis was. De verticale lijnen zijn niet recht. Het ziet er niet uit als een boemerang, maar toch irriteerd het. Ik kijk elkde dag een film...
In welke stand dan ook (ik begrijp dat superzoom vervormt) Kijken in 4:3, een muurtje of gebouw in beeld, of wat dan ook: de verticale lijnen schieten de bovenste en onderste 2 centimeter naar rechts. Maar ook middenin het beeld zitten er lichte golven in. Alleen bij mensen in beeld valt het niet zo op... (en m'n vriendin denkt maar: het zal wel. Gelukkig zien anderen het wel.)
De monteur van Mediamarkt kwam ipv 1000 's ochtends pas 2100 's avonds, en toen was ik weg (m'n vriendin echter niet). Toen ik thuis kwam zag ik dat de monteur de instellingen nog 'fouter' had veranderd. :evil:
De dag erop bel ik de monteur op en vertel dit. Hij is gekwetst en zegt dat het nu prima is. Als ik doorga onderbreekt hij me steeds en zegt nauwelijks te volgen: "ik niet leuk vinden van u dat u dit zegt..beeld is recht" (ja, letterlijk zo) Ik :twisted: "Ik nu ophangen, u pech... TV moet meegenomen worden als u niet tevreden bent, bel MM maar...ik niet meer komen beeld is recht" Wie heeft er nu 700 euro uitgegeven, hij of ik??
Hij heeft de instellingen veranderd met onze afstandbediening. Alleen heb je een code nodig, die hij niet wil afgeven (vreemd dat je dat als consument niet zelf kan doen...)
Woedend was ik. Maar het beeld is toch echt licht krom op diverse plekken en dat is ZEER irritant als je zoveel films kijkt. Philips heeft me nu een nummer van een andere monteur gegeven, die ik ma kan bellen. Pfff...
vraag:
Heeft iemand ervaring met dit euvel (verticale lijnen die buigingen hebben) en/of suggesties? Ik hoor dat graag? :evil:
Inleiding:
Eind december vorig jaar heb ik een Philips breedbeeld TV aangeschaft (28 PW 8719). [/b]De dag ervoor ging onze oude 4:3 stuk. M'n vriendin (die net zo lief een oude TV wilde kopen) gaf me op oudejaarsdag 20 minuten :oops: om bij MM een keuze te maken (haar ouders waren de enige die konden rijden en hadden wijnig tijd. M'n vriendin wilde die dag meteen een nieuwe, en ik eigenlijk ook wel)
Enfin, om een lang verhaal kort te maken: De TV heeft de standen: 4:3, 14:9, 16:9, breedbeeld en superzoom. Er zit geen 'auto' functie op, dus het betekend altijd zelf het juiste formaat zoeken.
Hoofd Probleem
Ik ben niet blij geworden vd keuze. Ik zag al snel dat er wat mis was. De verticale lijnen zijn niet recht. Het ziet er niet uit als een boemerang, maar toch irriteerd het. Ik kijk elkde dag een film...
In welke stand dan ook (ik begrijp dat superzoom vervormt) Kijken in 4:3, een muurtje of gebouw in beeld, of wat dan ook: de verticale lijnen schieten de bovenste en onderste 2 centimeter naar rechts. Maar ook middenin het beeld zitten er lichte golven in. Alleen bij mensen in beeld valt het niet zo op... (en m'n vriendin denkt maar: het zal wel. Gelukkig zien anderen het wel.)
De monteur van Mediamarkt kwam ipv 1000 's ochtends pas 2100 's avonds, en toen was ik weg (m'n vriendin echter niet). Toen ik thuis kwam zag ik dat de monteur de instellingen nog 'fouter' had veranderd. :evil:
De dag erop bel ik de monteur op en vertel dit. Hij is gekwetst en zegt dat het nu prima is. Als ik doorga onderbreekt hij me steeds en zegt nauwelijks te volgen: "ik niet leuk vinden van u dat u dit zegt..beeld is recht" (ja, letterlijk zo) Ik :twisted: "Ik nu ophangen, u pech... TV moet meegenomen worden als u niet tevreden bent, bel MM maar...ik niet meer komen beeld is recht" Wie heeft er nu 700 euro uitgegeven, hij of ik??
Hij heeft de instellingen veranderd met onze afstandbediening. Alleen heb je een code nodig, die hij niet wil afgeven (vreemd dat je dat als consument niet zelf kan doen...)
Woedend was ik. Maar het beeld is toch echt licht krom op diverse plekken en dat is ZEER irritant als je zoveel films kijkt. Philips heeft me nu een nummer van een andere monteur gegeven, die ik ma kan bellen. Pfff...
vraag:
Heeft iemand ervaring met dit euvel (verticale lijnen die buigingen hebben) en/of suggesties? Ik hoor dat graag? :evil: