PDA

Bekijk de volledige versie : Tips, commentaar, kritiek gevraagd



Martin Stanneveld
07-05-2005, 21:02
Ben op dit moment bezig met een website over mijn dvd collectie.
http://www.megababe.net/dvd.html

De site is nog niet helemaal af en ik weet niet zeker of dit de definitieve layout wordt. Het oogt misschien een beetje simpel, maar dat is ook de bedoeling. Zelf heb ik een hekel aan flikkerende banners en reclame.

Hebben jullie tips, commentaar of kritiek?

Ben zeer benieuwd naar jullie reactie's :)

Tommy Brok
07-05-2005, 21:36
De website zelf vind ik erg fijn om naar te kijken en te gebruiken, ben zelf ook alles behalve een voorstander van al die drukte om de informatie.

Alleen zou ik de DVD's tegen een andere achtergrond fotograferen, want vergeleken met de site vind ik dit weer wat onnodig druk en minder overzichtelijk. Liever één kleur als achtergrond.

Joost v.d. Ham
07-05-2005, 21:51
Ik vind vooral het lettertyper erg goedkoop aanvoelen.

Henk van der Weerdt
07-05-2005, 22:05
Ziet er netjes uit. Natuurlijk is er altijd wel iets te zoeken, maar zoals het nu eruit ziet hoef je je nergens voor de schamen (y) Gewoon een eerlijke mening dus.

HiddeH
07-05-2005, 22:53
Ziet er goed uit en ben het eens met Tommy.

+: Lekker overzichtelijk, strak, goede opzet met titel korte info en de foto's.
- : Mist een pakkende/ flitsende frontpage, mist misschien eenheid in de foto's; doe ze bv. allemaal voor een egale achtergrond en zet ze allemaal of op of zonder standaardje op de foto, een directe link naar de bijbehorende IMDB pagina is ook handig.

Samengevat de eerste opzet is prima (y)

John Sital
08-05-2005, 09:00
je moet nog veel werk verrichten martin :twisted: :wink:

Philippe
08-05-2005, 10:23
Sober maar degelijk, to the point, en gelukkig zonder flashy kermisattracties. De grijze kleur van de letters zou ik zwart maken, dat leest net iets makkelijker op een witte achtergrond.

Enne... waar zitten die megababes ergens? :twisted: :twisted: :wink:

Mark de Jong
08-05-2005, 10:31
je moet nog veel werk verrichten martin :twisted: :wink:

Volledig mee eens.

En bovendien:
Sober (zoals eerder gezegd), en niet bepaald informatief. Alleen leuk als je wilt zien hoe een DVD er precies uitziet. Zal trouwens aardig wat bandwidth kosten zo :P

Maar uiteindelijk wel aardig.

Martin Stanneveld
08-05-2005, 10:31
Bedankt tot zover.

De achtergrond van de foto's kan idd wat mooier, ik zal een kijken of ik een geschikt plekje kan vinden. Heb geen zin om alles te bewerken via photoshop oid, te veel werk.

Linken naar imdb had ik in eerste instantie ook in gedachten, zal eens kijken of ik daar wat mee ga doen.

Wat betreft letter type en kleur: ben zeer tevreden zoals het er nu uitziet, ik denk dan ook niet dat ik dat ga veranderen (iedereen heeft een andere smaak wat dat betreft :wink: )

Wat betreft die megababes: heb al een andere domeinnaam aangevraagt :wink:

John Sital
08-05-2005, 10:33
deze erbij:
http://cyberdexter.free.fr/images/fhm/tara_reid/tara_reid5.jpg

:P

Martin Stanneveld
08-05-2005, 10:36
je moet nog veel werk verrichten martin :twisted: :wink:

Volledig mee eens.

En bovendien:
Sober (zoals eerder gezegd), en niet bepaald informatief. Alleen leuk als je wilt zien hoe een DVD er precies uitziet. Zal trouwens aardig wat bandwidth kosten zo :P

Maar uiteindelijk wel aardig.

Over de bandbreedte maak ik me geen zorgen. Het wordt alleen lastig wanneer iederaan plaatjes gaat "jatten"

Kom ik gelijk met een vraag: hoe kan ik voorkomen dat andere mensen mijn plaatjes elders gaan plaatsen? Dat moet te beveiligen zijn, maar hoe?

Lennart H.
08-05-2005, 10:44
wat boeit het als mensen plaatjes van je jatten? je kan er hoogstens een watermerk inzetten..


over je site: ik vind het persoonlijk fijner als zo'n site gecentraliseerd wordt. verder kun je denk ik het beste alles een beetje verkleinen waardoor je geen dubbele scroll krijgt.


een banner erin maakt de site trouwens ook veel completer

Philippe
08-05-2005, 10:46
Sober (zoals eerder gezegd), en niet bepaald informatief. Alleen leuk als je wilt zien hoe een DVD er precies uitziet.

Ga ik mee akkoord. Een soort van fotoboek met plaatjes is heel leuk om te kijken. De meeste die-hards op dit forum zullen elke uitgave wel vanbinnen en vanbuiten kennen, maar als je er een echt informatieve site van wil maken Martin dan zou ik ook wat extra info over de film zelf plaatsen.

Ok wat betreft de kleur van de letters, is inderdaad heel persoonsgebonden, maar probeer daarentegen die mooie foto van John (ik bedoel Tara :twisted: ) toch maar ergens subtiel op je site te plaatsen. 8)

Martin Stanneveld
08-05-2005, 10:54
wat boeit het als mensen plaatjes van je jatten? je kan er hoogstens een watermerk inzetten..


over je site: ik vind het persoonlijk fijner als zo'n site gecentraliseerd wordt. verder kun je denk ik het beste alles een beetje verkleinen waardoor je geen dubbele scroll krijgt.


een banner erin maakt de site trouwens ook veel completer

Heb jij wel eens een site gehad met veel plaatjes? Ik had ooit een site vol met lekkere w..fen ( :twisted: ) en als er dan gejat wordt, heb je een hele week voor niks gewerkt :wink:

Over dat andere: het was in eerste instantie ook de bedoeling om het hele zooitje te centreren, en persoonlijker vind ik dat ook mooier. Probleem was alleen dat de hele zooi verschoof als je b.v. een resolutie had van 1024x7nogiets en er van de layout niks meer klopte. Tips iemand?

Lennart H.
08-05-2005, 11:20
hm nee ik heb alleen een gamesite.. plaatjes daar wel beveiligd met een watermerkje maar het zou mij niet zoveel uit maken als ze daar plaatjes van zouden jatten.. dat resolutieprobleem heb ik wel vaker gehoord, geen idee hoe dat is op te lossen

Mark de Jong
08-05-2005, 11:28
je moet nog veel werk verrichten martin :twisted: :wink:

Volledig mee eens.

En bovendien:
Sober (zoals eerder gezegd), en niet bepaald informatief. Alleen leuk als je wilt zien hoe een DVD er precies uitziet. Zal trouwens aardig wat bandwidth kosten zo :P

Maar uiteindelijk wel aardig.

Over de bandbreedte maak ik me geen zorgen. Het wordt alleen lastig wanneer iederaan plaatjes gaat "jatten"

Kom ik gelijk met een vraag: hoe kan ik voorkomen dat andere mensen mijn plaatjes elders gaan plaatsen? Dat moet te beveiligen zijn, maar hoe?

Daar zijn meestal wel wat scripts voor te vinden. Ik heb zo geen sites voor je, maar met een zoekmachine zou je makkelijk iets moeten kunnen vinden.

Mark de Jong
08-05-2005, 11:31
wat boeit het als mensen plaatjes van je jatten? je kan er hoogstens een watermerk inzetten..


over je site: ik vind het persoonlijk fijner als zo'n site gecentraliseerd wordt. verder kun je denk ik het beste alles een beetje verkleinen waardoor je geen dubbele scroll krijgt.


een banner erin maakt de site trouwens ook veel completer

Heb jij wel eens een site gehad met veel plaatjes? Ik had ooit een site vol met lekkere w..fen ( :twisted: ) en als er dan gejat wordt, heb je een hele week voor niks gewerkt :wink:

Over dat andere: het was in eerste instantie ook de bedoeling om het hele zooitje te centreren, en persoonlijker vind ik dat ook mooier. Probleem was alleen dat de hele zooi verschoof als je b.v. een resolutie had van 1024x7nogiets en er van de layout niks meer klopte. Tips iemand?

Hier zou je i.p.v. de pixelgrootte aan te geven (als je die al gebruikt natuurlijk) beter procenten kunnen gebruiken.

Martin Stanneveld
08-05-2005, 11:36
wat boeit het als mensen plaatjes van je jatten? je kan er hoogstens een watermerk inzetten..


over je site: ik vind het persoonlijk fijner als zo'n site gecentraliseerd wordt. verder kun je denk ik het beste alles een beetje verkleinen waardoor je geen dubbele scroll krijgt.


een banner erin maakt de site trouwens ook veel completer

Heb jij wel eens een site gehad met veel plaatjes? Ik had ooit een site vol met lekkere w..fen ( :twisted: ) en als er dan gejat wordt, heb je een hele week voor niks gewerkt :wink:

Over dat andere: het was in eerste instantie ook de bedoeling om het hele zooitje te centreren, en persoonlijker vind ik dat ook mooier. Probleem was alleen dat de hele zooi verschoof als je b.v. een resolutie had van 1024x7nogiets en er van de layout niks meer klopte. Tips iemand?

Hier zou je i.p.v. de pixelgrootte aan te geven (als je die al gebruikt natuurlijk) beter procenten kunnen gebruiken.

Ik heb het al voor mekaar geloof ik, vraag niet hoe :wink:

Als je 800x600 hebt raakt de layout in de war, bij een hogere resolutie is er niks aan de hand.

Ludo Keeris
08-05-2005, 13:40
Ik hou wel van dit soort rustige stites. Kleur en lettertypes bevallen me wel.

Toch een paar opmerkingen:

Waarom in het Engels? Verwacht je zoveel buitenlandse bezoekers?
Haal de onderstreping weg bij je koptitels. Het lijken links, maar ze zijn het niet.
Wat anderen al gezegd hebben: je foto's tegen een egale achtergrond is mooier en scherper (minder tegenlicht). Evt je hoezen scannen?

Tip: maak een link naar je emailadres (bv. "email me here" of link het "contact me") i.p.v. je adres zichtbaar op de site te hebben staan. Voor je het weet is je mailbox vol met spam vanwege alle 'crawlers' die zoeken naar emaiadressen.

Martin Stanneveld
08-05-2005, 14:00
Ik hou wel van dit soort rustige stites. Kleur en lettertypes bevallen me wel.

Toch een paar opmerkingen:

Waarom in het Engels? Verwacht je zoveel buitenlandse bezoekers?
Haal de onderstreping weg bij je koptitels. Het lijken links, maar ze zijn het niet.
Wat anderen al gezegd hebben: je foto's tegen een egale achtergrond is mooier en scherper (minder tegenlicht). Evt je hoezen scannen?

Tip: maak een link naar je emailadres (bv. "email me here" of link het "contact me") i.p.v. je adres zichtbaar op de site te hebben staan. Voor je het weet is je mailbox vol met spam vanwege alle 'crawlers' die zoeken naar emaiadressen.

Bedankt.
Ik heb gekozen voor Engels zodat (bijna) iedere bezoeker het kan lezen. De site is niet bedoeld voor alleen Nederlanders, maar voor iedereen waar dan ook :wink:

Is zal eens kijken of het wat lijkt zonder onderstreping.

Mijn email adres kan niet door spammachines geindexeerd worden (javascript). Op de manier die jij beschrift is de kans op spam veel groter.

Dennis V.
16-05-2005, 10:20
Heb je nog een linkje ? De link in de bovenste post werkt niet (meer).

Greetz

Martin Stanneveld
16-05-2005, 10:35
Heb je nog een linkje ? De link in de bovenste post werkt niet (meer).

Greetz

Ehm...nee :mrgreen:

Ga het helemaal anders aanpakken en mezelf kennende kan dat nog een hele tijd duren :wink:

Dennis V.
16-05-2005, 10:37
Heb je nog een linkje ? De link in de bovenste post werkt niet (meer).

Greetz

Ehm...nee :mrgreen:

Ga het helemaal anders aanpakken en mezelf kennende kan dat nog een hele tijd duren :wink:

Ok, nou ik zie het wel weer een keertje.
Veel succes iig !!