PDA

Bekijk de volledige versie : pioneer DV-444 of Toshiba SD210-E regiovrij?



Michel Ditters
10-02-2002, 12:45
Waar kan ik of de Pioneer DV-444 of de Toshiba SD210-E het goedkoopst en regiovrij krijgen?

CrazyGamer
10-02-2002, 12:48
Ik heb de PIONEER DV-444 bij de MediaMarkt in Rotterdam gezien...regio en macrovision-vrij...voor 404 Euro.

sioux
11-02-2002, 17:07
Sorry zal wel een stomme vraag zijn maar wat bedoelen jullie naast het regiovrij , macrovisionvrij??

CrazyGamer
11-02-2002, 17:11
Als je DVD ook MacroVision-vrij is gemaakt, dan kun je 'm aansluiten op je VHS, en kun je een kopietje maken.

refused
11-02-2002, 17:14
Toshiba SD-210e regiovrij gemaakt voor: 294 euro bij richersounds (das 649 gulden)

Ik heb destijds de sd-210e voor 544 gulden gekocht bij Mediamarkt deze was echter niet regiovrij....

DKNY
13-02-2002, 18:50
Duidelijk de DV-444,

je krijgt waar voor je geld, Mediamarkt is regiovrij, en perfect beeld makkelijk menu. Super goed, speelt alles af tot nu toe.
Dus VCD(op CDRW), CD-R, DVD, alles.

MAAR!!!
Mocht je Jeepers Creepers ooit willen kopen, regio 1 dan wel te verstaan, dan is hij niet af speelbaar op je DV-444, omdat er een crack op de dvd zit met name voor Pioneer spelers!

Voor de rest prima DVD-speler, hier nog iets om je regio's mee te wisselen:

Make sure the disc tray is empty.
1. Press SET UP on the remote.
2. Move to the GENERAL tab in the set up screen and press
ENTER (while in BASIC mode).
3. Press DISPLAY.
4. Press CONDITION MEMORY.
5. Enter the region code number twice.
6. Press SET UP. You're done!

martin_senders
13-02-2002, 19:16
hoi lezer,



In eindhoven zit een winkel die maakt de Pioneer 444 voor 150 Euro de dvd speler regio vrij en macrovision uitschakelbaar.
En het leuke is de dvd speler is dan regio select.
Dat wil zeggen dat hij ook de extra beveiligde dvd's pakt zoals the patriot regio 1 en vele andere.
De winkel heet Meerview een heel gezellig winkeltje waar ze verstand hebben wat ze verkopen!!!
tel voor winkel: 040-2963190

groetjes:


Martin Senders

Mijn set (http://www.student.tue.nl/m/a.w.v.dongen/Martin.htm)

Michel Ditters
13-02-2002, 23:08
Is het altijd zinvol om een dvd-speler te kopen die regiovrij is of regiovrij gemaakt kan worden, of is dat alleen handig als je dvd's uit andere regio's koopt via internet? Ik heb ook weleens gehoord dat er bij de films uit regio 1 een streep door het beeld zit. En zijn de films in de andere regio's veel goedkoper of zijn ze alleen nieuwer? En tot slot, zijn de films uit de andere regio's ook nederlands ondertiteld en hoe zit het met de betaling via internet van die films uit de andere regio's? Een hele waslijst aan vragen, maar ik hoop dat iemand me kan helpen.

DKNY
14-02-2002, 00:26
Handig als ie regiovrij is voor als je ooit toch een film van een andere regio wil bekijken.
Meestal zijn die andere films van regio 1 nieuwer, omdat ze uit (vaak) VS komen.
Ik heb bijvoorbeeld Kiss Of The Dragon uit VS, die is niet Nederlands ondertiteld, wel Engels natuurlijk dus is meelezen ook niet zo moeilijk.
Ik hoop je zo een beetje op weg geholpen te hebben.!

martin_senders
14-02-2002, 13:29
Regio 1 dvd's zijn inderdaad veel sneller op de markt als in Nederland.
Maar ze worden ook nog veel mooier uitgevoerd.
Ze zeggen wel eens die Amerikanen moeten alles groter en beter hebben.
Kijk maar naar Disney's Atlantis die is in America al een tijdje uit op dvd en hier Augustus komt hij uit.
Maar nog iets de kwaliteit van regio 1 dvd's is bijna altijd beter als de regio 2 versie.
De regio 1 versie staat er veel kleurijker op als de regio 2 disc's.
Ik weet niet hoe dit komt mischien door de omzetting van Amerikaans beeldformaat naar Europees beeldformaat.
Ook brengen ze in America veel meer DTS titels op de markt als in Nederland.
Kijk maar naar Pearl Harbor, Shrek, Prince of Egypt etc etc.
En NEE de amerikaanse dvd's zijn niet nederlands ondertiteld maar vind je dat erg dan.
Je ziet veel meer van de film zelf omdat je niet de hele tijd op die ondertitels zit te kijken die niet kloppen en vaak afwijken van de gesproken taal.
Dus ik ziou het geen slechte zet vinden om hem regio vrij te laten maken.

groeten:



Martin Senders


Mijn set (http://www.student.tue.nl/m/a.w.v.dongen/Martin.htm)