PDA

Bekijk de volledige versie : Alexander (2004)



Tuvok
09-05-2005, 21:24
Eindelijk nieuws over deze zwaar ondergewaardeerde film van Oliver Stone. 2 versies zullen op 2 augustus dit jaar het licht zien. Warner heeft alvast een klein bericht hierover doen uitgaan. Binnenkort volgt het volledige persbericht. Deze informatie komt van DVD Times (http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=57067):

Warner Home Video have announced the Region 1 DVD release of Alexander for 2nd August 2005. Oliver Stone recreates the towering, true story of Alexander the Great (Colin Farrell), who in the 4th Century BC conquered Greece, Persia, Afghanistan and India- 90% of the known world.

Alexander will arrive in separate Theatrical and Director's Cut editions priced at $29.95 SRP each. Details follow...

Alexander: Theatrical (2-Disc Special Edition)
175-minute Theatrical Cut
2.40:1 Anamorphic Widescreen
English and French DD5.1 Surround
English, French and Spanish subtitles
Audio commentary by director Oliver Stone and historian Robin Lane Fox
Resurrecting Alexander documentary exploring the filming of Alexander
Perfect is the Enemy of God documentary - Provides an indepth look at the details that go into the filming of an epic
Vangelis scores Alexander soundtrack featurette

Alexander: Director's Cut (2-Disc Widescreen and Full Screen Editions)
167-minute Director's Cut
English DD5.1 Surround
English, French and Spanish subtitles
Documentaries

More details on the director's cut and included documentaries on the Director's Cut DVD will follow once Warner issue the final press release.

Opvallend is dat DVD Times voor de director's cut een runtime opgeeft van 167 minuten, terwijl DVD Answers (http://www.dvdanswers.com/index.php?r=0&s=1&c=6595&n=1&burl=) het over maar liefst 334 minuten heeft (vijf en een half uur!). Er moet wel bij worden vermeld dat dit met een grote korrel zou genomen moet worden, maar dat getal moet toch ergens vandaan komen? Hopelijk bied het officiele bericht van Warner meer uitkomst. We wachten af...

// EDIT: DVD Answers heeft de runtime inmiddels aangepast naar 167 minuten voor de DC. Met dank aan Ill Nino! :D

Chris W
09-05-2005, 21:55
Misschien vond de regisseur deze film ook wel te langdradig en saai :lol:

die 330+ min. lijkt mij beetje TE veel van het goeie

*EDIT*

inmiddels ook op dvdanswers verbeterd :wink:

Cupido
09-05-2005, 22:05
Misschien een domme vraag, maar is de director's cut niet meestal langer dan de theatrical cut? Er staat namelijk dat de director's cut 167 minuten duurt en de theatrical cut 175 minuten.

Alexander V
09-05-2005, 22:12
Sja, tis wel normaal ja, maar het hoeft natuurlijk niet perse. Heb de film niet gezien maar ik kan me dingen voorstellen die een regiseur liever niet in een film zou willen hebben maar die commercieel het wel beter zullen doen.

Chris W
09-05-2005, 22:16
Alien DC is ook korter

Schijnt dat ze wat met zn sexuele geaardheid hebben gekloot. Waarschijnlijk teveel gay scenes naar de zin van Oliver. Ach, we zien wel.

Cupido
09-05-2005, 22:18
Dat is waar, maar je zou eerder verwachten dat er in de bios-versie scenes uit zijn geknipt met betrekking tot de homoseksualiteit, waar de film (denk ik) vooral financieel gezien onder heeft geleden.

Chris W
09-05-2005, 22:19
Daarom:

Director's Cut: Minder Gay!

nou, wedden dat die harder loopt dan de TC :P :lol:

rvvnr1
10-05-2005, 00:42
Alexander: Director's Cut (2-Disc Widescreen and Full Screen Editions)
167-minute Director's Cut
......
Opvallend is dat DVD Times voor de director's cut een runtime opgeeft van 167 minuten, terwijl DVD Answers (http://www.dvdanswers.com/index.php?r=0&s=1&c=6595&n=1&burl=) het over maar liefst 334 minuten heeft (vijf en een half uur!). Er moet wel bij worden vermeld dat dit met een grote korrel zou genomen moet worden, maar dat getal moet toch ergens vandaan komen?

Die 334 is dan ook 2x 167 minuten.... :wink:

Daniel1974
10-05-2005, 07:33
Wow, dat is wel een heel erg interessante Roddel, die ik graag bevestigd zou willen zien. Zou ik persoonlijk nog het lieftste beide cuts hebben. Oliver Stone staat er wel om bekend lange DC's te hebben (Nixon / JFK), en dat ie vaak veel scenes uit de film haalt. Kijk maar eens naar verschillende film uit zijn collectie en hoeveel verwijderde scenes er op de DVD worden gezet.

Het lijkt mij dat hier toch wel een aardige box van te maken is. 4-discje of zo. Ik bedoel alleen al het maken van de film moet al uren over aan making off spul mee te leveren zijn. Commentaar van Stone en Robin Lane Fox, en daarnaast wat documentaires for het historische inzicht.

Inderdaad de meest ondergewardeerde film van het jaar. Die raspberries sloegen echt nergens op. Dit was een film die getuigde van ongelofelijk vakmanschap.

Tuvok
22-05-2005, 15:16
Inmiddels is de cover-art voor beide versies ook al vrijgegeven en te zien bij DVDTimes via deze link (http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=57067)!

Oakey
21-06-2005, 20:30
Schijnt dat ze wat met zn sexuele geaardheid hebben gekloot. Waarschijnlijk teveel gay scenes naar de zin van Oliver.

Volgens mij zijn die nu juist uit de Theatrical Release geknipt!