PDA

Bekijk de volledige versie : 3000ste SACD waarschijnlijk voor Dire Straits



Eric van Ballegoie
10-05-2005, 08:34
3000ste SACD waarschijnlijk voor Dire Straits



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=1726)

Fafa
10-05-2005, 08:47
Ik ben helemaal niet thuis in de wereld van SACD, maar aangezien ik fan ben van Dire Straits en de CD van Brothers in Arms werkelijk fantastisch is steun ik dit initiatief van harte.

Henk Heideveld
10-05-2005, 09:30
Ik ben helemaal niet thuis in de wereld van SACD, maar aangezien ik fan ben van Dire Straits en de CD van Brothers in Arms werkelijk fantastisch is steun ik dit initiatief van harte.
De CD klinkt al prachtig.
Als ze 'm dan maar wel multichannel uitbrengen, want helaas wordt menige SACD stomweg stereo uitgebracht (zoals Police, Rolling Stones en Peter Gabriel bijvoorbeeld). Tja en daar koop je die dure apparatuur natuurlijk niet voor. :x :evil: :twisted:

Edwin V
10-05-2005, 09:42
Ik ben helemaal niet thuis in de wereld van SACD, maar aangezien ik fan ben van Dire Straits en de CD van Brothers in Arms werkelijk fantastisch is steun ik dit initiatief van harte.
De CD klinkt al prachtig.
Als ze 'm dan maar wel multichannel uitbrengen, want helaas wordt menige SACD stomweg stereo uitgebracht (zoals Police, Rolling Stones en Peter Gabriel bijvoorbeeld). Tja en daar koop je die dure apparatuur natuurlijk niet voor. :x :evil: :twisted:
Bij Dire Straits heb ik nog goede hoop dat 't nog mooier gaat klinken (al dan niet multichannel), want Mark Knopfler is een perfectionist als 't om geluid gaat.

Henk Heideveld
10-05-2005, 09:50
Ik ben helemaal niet thuis in de wereld van SACD, maar aangezien ik fan ben van Dire Straits en de CD van Brothers in Arms werkelijk fantastisch is steun ik dit initiatief van harte.
De CD klinkt al prachtig.
Als ze 'm dan maar wel multichannel uitbrengen, want helaas wordt menige SACD stomweg stereo uitgebracht (zoals Police, Rolling Stones en Peter Gabriel bijvoorbeeld). Tja en daar koop je die dure apparatuur natuurlijk niet voor. :x :evil: :twisted:
Bij Dire Straits heb ik nog goede hoop dat 't nog mooier gaat klinken (al dan niet multichannel), want Mark Knopfler is een perfectionist als 't om geluid gaat.
Ja Shangrila klinkt in ieder geval perfect. (y)
Verrekkes, daar hebben we onze Edwin :P :P :P

dewallef
10-05-2005, 10:38
Maar één woord :

Hebbe hebbe hebbe . (oh dat waren er drie :wink: )

Ja als fan van de Dire Straits wordt dit gewoonweg een must-have. (Wordt weer een dure maand) Ben benieuwd naar de kwaliteit, moet daarom nog niet zozeer multichannel zijn maar op zijn minst geremasterd in DSD techniek, klinken die gitaarsolos nog veel beter dan op CD.

Blijkbaar wordt het een multi-channel hybride disc, in limited edition.

Opmerking over het artikel, Brother in Arms is bij release ook op LP en compact cassette verschenen, dus niet enkel als CD.

quote uit artikel : "Brothers in Arms was initially released in separate versions for CD/cassette and edited LP, and the band became digital poster boys on a world tour sponsored by CD hardware interests"

Mark van Voorthuizen
10-05-2005, 10:52
Wees gerust, de mix is ook in surround :D

News About the 5.1 Surround Sound SACD Mix
There's also been some discussion about the Brother In Arms 5.1 Surround Sound mix over on the Hi Rez Highway Internet Forum. On that forum, Telarc Chief Engineer Michael Bishop says veteran producer and surround sound mixer and engineer Chuck Ainlay spent 3 months mixing Brothers In Arms into Surround Sound.

Interestingly, the mix was done in the "analog domain" and Ainlay was said to be "thrilled" with the final results. It sounds like this will be a very nice SACD to add to any rock fan's collection.

De SCAD is voor circa 10 pond te bestellen bij cd-wow.

Overigens komt later dit jaar nog Jeff Wayne's War of the Worlds in 5.1 surround 8)

To create a 5.1 Surround Sound remix of War of the Worlds, Jeff Wayne is working with many of the members of the album's original production team.

Wayne says that "Remixing my musical version of The War of The Worlds in the new SA-CD format is proving one of the true highlights of my career as a composer, arranger, conductor and producer. I have returned to my old Martian friend after almost 27 years, where the original multi-track tapes (77 in all) were first baked, then transferred into the digital domain before any work could start.

As a result we have gone back to the original recordings and rebuilt them - sound by sound, track by track, so that it is truly a 100% re-mix. The end result in my opinion is nothing short of spectacular - the listener IS in the music with a Martian invasion in Victorian England, happening all around. The power and the glory of SA-CD as a music delivery platform is here to stay, and deservedly so."

martin
10-05-2005, 13:25
3000 sacd's ??? en niemand die ze bijna verkoopt of in de winkel heeft liggen.

the_HunTer
10-05-2005, 13:50
Weet iemand ook of er een site is die een lijst heeft van deze 3000 SACD´s? Ik ben er nieuwsgierig welke SACD´s er nog meer te krijgen zijn...

Henk Heideveld
10-05-2005, 14:09
3000 sacd's ??? en niemand die ze bijna verkoopt of in de winkel heeft liggen.
Inderdaad, ik heb er zelf zo rond de 30 bij elkaar weten te schrapen.
Van die 3000 zijn er 50% klassiek muziek en vaak stereo. 30% is jazzmuziek en nota bene ook veelal stereo. 20% is min of meer popmuziek waarvan de helft ouwe meuk in stereo.
Per maand zie ik hooguit 1 nieuwe SACD verschijnen. De laatste was Golden Earring :?

martin
10-05-2005, 14:10
Weet iemand ook of er een site is die een lijst heeft van deze 3000 SACD´s? Ik ben er nieuwsgierig welke SACD´s er nog meer te krijgen zijn...

geen 3000 maar wel een hoop en in NL

http://www.highfidelitydiscs.nl/customer/home.php

Henk Heideveld
10-05-2005, 14:11
Weet iemand ook of er een site is die een lijst heeft van deze 3000 SACD´s? Ik ben er nieuwsgierig welke SACD´s er nog meer te krijgen zijn...
Maakt geen reet uit, ze zijn toch grotendeels nergens te koop.
Er zijn ook AUDIO-DVD's. Nou ik heb er inmiddels 6 weten te kopen, in Den Haag, in heel Nederland kom ik ze verder niet tegen.

martin
10-05-2005, 14:19
Weet iemand ook of er een site is die een lijst heeft van deze 3000 SACD´s? Ik ben er nieuwsgierig welke SACD´s er nog meer te krijgen zijn...
Maakt geen reet uit, ze zijn toch grotendeels nergens te koop.
Er zijn ook AUDIO-DVD's. Nou ik heb er inmiddels 6 weten te kopen, in Den Haag, in heel Nederland kom ik ze verder niet tegen.

Hoi Henk.

Bij Radio correct in rotterdam (bergweg) hebben ze wel een aardige collectie SACD en DVD-A's.

Henk Heideveld
10-05-2005, 14:21
Weet iemand ook of er een site is die een lijst heeft van deze 3000 SACD´s? Ik ben er nieuwsgierig welke SACD´s er nog meer te krijgen zijn...

geen 3000 maar wel een hoop en in NL

http://www.highfidelitydiscs.nl/customer/home.php
Ook hier massa's klassiek, ouwe meuk en stereo-uitvoeringen. Nauwelijks recente releases. :cry: :cry: :cry:
En GOLD-CD's ben ik hier in Nederland nog nooit tegengekomen. :(

martin
10-05-2005, 14:22
Weet iemand ook of er een site is die een lijst heeft van deze 3000 SACD´s? Ik ben er nieuwsgierig welke SACD´s er nog meer te krijgen zijn...

geen 3000 maar wel een hoop en in NL

http://www.highfidelitydiscs.nl/customer/home.php
Ook hier massa's klassiek, ouwe meuk en stereo-uitvoeringen. Nauwelijks recente releases. :cry: :cry: :cry:

de hele CD brance ligt op z'n gat

lepelaar
10-05-2005, 14:32
Weet iemand ook of er een site is die een lijst heeft van deze 3000 SACD´s? Ik ben er nieuwsgierig welke SACD´s er nog meer te krijgen zijn...
www.sa-cd.net

Henk Heideveld
10-05-2005, 14:35
Weet iemand ook of er een site is die een lijst heeft van deze 3000 SACD´s? Ik ben er nieuwsgierig welke SACD´s er nog meer te krijgen zijn...

geen 3000 maar wel een hoop en in NL

http://www.highfidelitydiscs.nl/customer/home.php
Ook hier massa's klassiek, ouwe meuk en stereo-uitvoeringen. Nauwelijks recente releases. :cry: :cry: :cry:

de hele CD brance ligt op z'n gat
En ze snappen er niks van. Die nieuwe van Golden Earring liep als een trein. Nog niemand in de gaten dat dat kwam omdat de kwaliteit goed was. CD en SACD in multichannel. Dus iedereen met een SACD speler rent naar de winkel: Hoera eindelijk een nieuwe SACD op de markt.
De CD-branche wordt dus kennelijk geleid door onbenullen, met een gooi-maar-in-de-bak-van-drie-voor-elf-euro mentaliteit.
En maar mauwen dat het slecht gaat in de branche :x :x

Henk Heideveld
10-05-2005, 14:44
de hele CD brance ligt op z'n gat
De SACD kennelijk ook, mijn meest recente (van Nick Drake) kocht ik bij Kroese in Nijmegen voor 8,99 euri.

martin
10-05-2005, 14:55
Het gross gaat toch voor de gratis downloadbare mp3 zooi. Niet iedereen kan lekker rustig naar een lekker stukje muziek luisteren die nog eens audiofiel klinkt waarmen +/- € 25,- voor betaald heeft.

Herjan
10-05-2005, 17:56
Deze alvast besteld. Voor 12,99 kan ik hem niet laten liggen...

rkrijger
11-05-2005, 14:05
Mooi die mijlpaal voor Dire Straits. Kan me de lancering van Brothers in Arms nog wel herinneren. Het geluid was fenomenaal in die tijd. Ongekend en ongeevenaard. Overigens vind ik BIA nog steeds heel erg goed klinken!

Herjan
11-05-2005, 19:08
Overigens vind ik BIA nog steeds heel erg goed klinken!
Wordt inderdaad ook nog vaak als referentie/test-materiaal gebruikt. En terecht!

John Tak
22-05-2005, 17:19
Bij Radio correct in rotterdam (bergweg) hebben ze wel een aardige collectie SACD en DVD-A's.
Ook hier twee bakken naast elkaar met inderdaad wel wat SACD's, maar inderdaad zakte ook mijn mond open toen ik las dat er maar liefst 3000 zijn inmiddels. Nou Correct heeft er maar een fractie dan!!

Ik zou ook graag leuke nieuwe releases zien maar op het gebied van filmmuziek en musical is er gewoon veel te weinig te vinden.

MediaMarkt Rotterdam heeft onlangs zijn schap SACD's opgedoekt en de schijven nu gewoon tussen de andere CD's gezet. "Het liep niet genoeg", was het commentaar. Maar ja, als er ook amper iets interessants bij komt...

roelof
27-05-2005, 12:16
Vandaag ontvangen van Cdwow. Leuk digipackje. Deze week maar ff luisteren.

kruspe
27-05-2005, 23:52
ze hadden beter een goeie band uit kunnen kiezen voor de 3000ste SACD.....

theThinWhiteDuke
28-05-2005, 20:59
ze hadden beter een goeie band uit kunnen kiezen voor de 3000ste SACD.....
True: Bowie! (o nee, das geen band....)

Ehmm...TIN MACHINE dan! (y)