PDA

Bekijk de volledige versie : Sony subwoofer SE 705



Piet Robben
03-08-2001, 20:15
Deze luidsprekerset van Sony ziet er gelikt uit, met zijn vijf in aluminium gegoten satellieten en een zilverkleurige subwoofer met een speaker van 20 cm. Helaas is het basgeluid bij het afspelen van muziek wat blikkerig. In combinatie met de
Sony STR-DB940 receiver klinkt het bij films weer wel erg goed. Jammer dat deze dijk van een receiver de subwoofer niet kan aanzetten tot grootse daden tijdens het afspelen van muziek. Heeft iemand tips voor mij op dit gebied.

P.S.: Met deze installatie op een breedbeeld (100 Hz) in het pikkedonker kijken naar "What lies beneath" met een flink geluidsniveau is huiveringwekkend: mijn vriendin durfde de voordeur niet meer op slot te doen.:D

Dunky
08-08-2001, 22:18
Als het goed is luister je naar je muziek in stereo toch? Zoja, dan heb je op je reciever een optie van het instellen van je speakers, hier zit (als het goed is) ook een optie bij om als je in stereo luisterd je sub-woofer een signaal te geven, dit kan als je een passieve en als je een actieve subwoofer hebt.
Voor meer vragen (en misschien antwoord op die vragen) kan je gewoon reageren op dit forum stukje.
Gr Dunky:)

Piet Robben
09-08-2001, 18:03
Op de subwoofer zit inderdaad een knop om die instelling te maken, maar nog blijft het geluid achter bij wat ik ervan verwachtte. Deze subwoofer is minder dan mijn oude: een passieve Canton (maar die had ook een diamaeter van 30 cm. en deze Sony heeft, dacht ik, 20 cm.).

Piet Robben
09-08-2001, 18:05
Ook de instellingen op mijn receiver heb ik goed ingesteld, maar helaas.

Dunky
09-08-2001, 20:16
Ik heb zelf de SA-DX940 S van Technics en daar zit een aparte knop op voor de sub-woofer instelling in stereo mode.
Maar het is wel jammer dat die versterker van jou dat niet kan maar je zou toch denken dat alle versterkers met een aparte subwoofer uitgang een instellingen menu zou hebben.
Heb je al de leverancier om info gevraagt?

Piet Robben
11-08-2001, 12:01
Waarschijnlijk zijn de diameter van de subwoofer en de baskast iets te klein. Ik was te verwend met mijn Canton subwoofer. Overigens, het klinkt niet echt slecht, maar ik had er meer van verwacht.

Dunky
11-08-2001, 18:54
Ja het kan zijn dat als je dus een grotere sub gewend bent dat je met een kleinere sub denkt dat het geluid minder is maar dat is waarschijnlijk geluids bedrog:)

noXS21
29-08-2001, 19:03
Ik heb een sa-ve 505 set en heb dat probleem ook gehad. Ik heb de sub meer in de hoek van de kamer gezet en heb hem via de luidsprekerklemmen aangesloten en via een cinch kabel zie voor verdere info de handleiding. Maar wat er dan met je sub gebeurt
had je niet vermogelijk gehad kunnen hebben, een bas die je uit je stoel dreunt dus je moet vol wel iets terugdraaien, maar beter het vol terug als teweinig bas.

Ik hoop dat het lukt. Succes

Piet Robben
29-08-2001, 19:08
Ik gebruik nu de enkelvoudige kabel met tulpstekers (subwoofer ingang op de versterker). Ik zal deze kabel verwijderen, maar moet ik dan gewoon front links en front rechts aansluiten op mijn subwoofer? Er zit verder namelijk geen andere subwooferaansluiting op de subwoofer.

Mijn satellieten zitten rechtstreeks aangesloten op mijn versterker. Waar en hoe moet ik dan de sub aansluiten?

Ik hoop dat je me wat meer kunt vertellen. Het lijkt me prachtig om meer uit die baskast te halen.

Alvast bedankt.

noXS21
29-08-2001, 19:16
Ik ben aan het typen zo meer info.
Patience my friend!!!

noXS21
29-08-2001, 20:04
Je moet de cinch laten zitten de + en - van de front speakers uit de versterker halen op de + en - uitgang van je sub aansluiten.
Dan moet je de 2 bijgeleverde luidspreker kabels op de ingang van je sub aansluiten en de andere kant op de front uitgang van je versterker. Dan zijn de aansluitingen gemaakt en moet je de versterker instellen dat je een sub hebt aangesloten en grote [large] frontspeakers hebt. Klaar is Robben!!!

ps. Laat je even horen of het gelukt is ik heb een attach buigevoegd ter verduidelijking succes!!!

Piet Robben
01-09-2001, 11:22
Ik ga na dit weekend aan de slag hiermee (geen tijd nu). Op dit moment heb ik de subwoofer via de cinch aangesloten, de verserker ingesteld op de aanwezigheid van een sub en de frontspeakers ingesteld zoals het zou moeten. Zal de kwaliteit van de lage tonen dan toch toenemen als ik de frontspeakers loskoppel van de versterker en aansluit op de sub?

Het lijkt mij van niet. Maar ik zal het proberen en dan weet ik het.

Weer bedankt noXS21.

Dunky
01-09-2001, 22:33
Ikzelf heb een passieve sub tussen mn frontspeakers zitten, en een actieve sub-woofer met cinchkabel. Mn geluid kan niet meer stuk. Heerlijk zo'n schuddende bank.:) :) :)

noXS21
01-09-2001, 23:19
Je moet echt je front luidsprekers op je sub en je sub met luidsprekerkabels op je versterker aansluiten dat is juist de grote verbetering!!!

Ik hoor wel weer van je en nogmaals succes groet.

Piet Robben
02-09-2001, 10:39
Deze week ga ik het proberen. Je hoort nog van me. Bedankt.

Dunky
03-09-2001, 21:33
Das nou net wat ik zei:D