PDA

Bekijk de volledige versie : Simon [DVD]



Arnold van Oostrum
11-05-2005, 08:44
Simon [DVD]

Een ontroerend drama met relativerende humor en een bijzondere vriendschap.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=2006)

Berlips
11-05-2005, 08:52
EEN NEDERLANDSE FILM VAN GROTE KLASSE!!!

pprovoost
11-05-2005, 09:18
Simon is 1 van de beste Nederlandse films ooit gemaakt, in mijn mening. Goed gespeeld, mooi gefilmd, niet te klef, kortom: subtiliteit alom! Cees Geel speelt heel overtuigend de rol van Simon, maar ook de rest van de cast speelt heel erg naturel. Mijn complimenten aan heel de crew!!

riny
11-05-2005, 09:18
mooie film maar vond hem na alle lovende berichten toch wat tegenvallen. geel en hensema zetten een uitstekende rol neer maar de rest van de cast is verre van indrukwekkend. vooral die dochter vond ik op momenten echt slecht. de dialogen varieren van briljant tot erg afgezaagd, het verhaal is wel erg voorspelbaar en op momenten nogal gekunsteld. het is zeker geen slechte film, heb me prima vermaakt maar een meesterwerk is het ook zeker niet. krijgt van mij een 7.

Pepijn Wildbret
11-05-2005, 09:22
en zijn geadopteerde kinderen Joy (Nadja Hüpscher) en Nelson (Stijn Koomen)

Is dat zo? Dacht dat het zijn eigen kinderen waren...

Voor de rest: Een van de beste nederlandse films van de laatste tijden.
Geeft aan dat nederlandse films niet altijd uit de categorie costa/volle maan/snow fever (lees: Johan Nijenhuis / Alain de levita) hoeft te komen..

Caledonians
11-05-2005, 10:09
en zijn geadopteerde kinderen Joy (Nadja Hüpscher) en Nelson (Stijn Koomen)

Is dat zo? Dacht dat het zijn eigen kinderen waren...


Het zijn ook Simon eigen kinderen. [spoiler:7551d8d21f]Het is Camiel die ze uiteindelijk adopteerd.[/spoiler:7551d8d21f]

Maar we hebben weer eens een goede film van Nederlandse bodem. Ik heb het normaal niet zo op NL films maar deze film vond ik zeker goed. Goede mix van drama en humor!

Oscar van Sambeek
11-05-2005, 10:40
erg gave nederlandse film na al die andere meesterwerken als costa, ik ook van jou, oesters van namkee, snowfever enz. enz. eindelijk weer eens een echt leuke en vermakelijke film!

Dennis Kuijper
11-05-2005, 12:19
Ben wel benieuwd naar deze film,eerst maar is een keertje huren.

Oscar van Sambeek
11-05-2005, 12:22
is niet nodig, zonde van je geld!

Dr_evil
11-05-2005, 12:23
Topfilm!

Alleen, ben ik de enige die last heeft van het geluid dat tijdens de docu op schijf twee niet gelijk loopt met het beeld?

Dr Para
11-05-2005, 12:36
geen wonder dat hij in de prijzen valt
het gaat over ongeneeslijk ziek zijn
dan win je dus prijzen met je film
vond het verder niet echt een super film
zowiezo heb ik dat met nederlandse films
matig niveau
ja mensen er waren vroeger goede films
ja vroeger was vroeger nu is nu

MODERATOR EDIT: Zinnen beginnen met een hoofdletter en eindigen met een punt. Graag rekening hiermee houden, en ook niet twee enters geven na elke zin. Vriendelijk dank.

MGdutch
11-05-2005, 12:46
Erg sterke Nederlandse film, dikke aanrader! (y)

Reinbo
11-05-2005, 13:19
Fantastische film met een zeer mooie dvd uitgave, Toppertje van A Film!

Marco Dubbeldam
11-05-2005, 14:05
Geweldige film, Cees Geel is echt top als Simon! 8)

evenflow123
11-05-2005, 14:06
Ik heb hem nog niet gezien en ben dat ook niet van plan.
Alleen al door die ene zin in de trailer "Verander jij eens heel snel in een naakt wijf" hoef ik hem niet meer te zien.

Dr Para
11-05-2005, 14:46
Ik heb hem nog niet gezien en ben dat ook niet van plan.
Alleen al door die ene zin in de trailer "Verander jij eens heel snel in een naakt wijf" hoef ik hem niet meer te zien.ook zo misselijk geworden :P

Jaap22
11-05-2005, 15:39
geen wonder dat hij in de prijzen valt
het gaat over ongeneeslijk ziek zijn
dan win je dus prijzen met je film


Oh zo, nou dan zal ik maar even een paar films over ongeneeslijk ziek zijn maken en even een paar planken aanschaffen waar ik mijn toekomstige oscars enzovoort op kan zetten.

Ligt het aan mij of is dat een vreemde conclusie??

Joost v.d. Ham
11-05-2005, 19:20
Schitterende film van Nederlandse bodem, echt zelden een film zo zien omslaan na de pauze.

"Een hilarisch drama...."

Rob Eric Blank
12-05-2005, 11:19
Geweldige film die ik in de Bios gezien heb en een paar vrienden van mij werkte mee aan deze film als productie assistenten. Hopelijk kan ik via hun voor een leuk prijsje de DVD regelen.
Nu wachten op Sextet.....

mike mannot
12-05-2005, 12:28
Mee eens. Geweldige film. Heb het normaal ook niet zo op Nederlandse films (de enige uitschieter die me te binnen schiet is De Tweeling). Maar deze film is inderdaad echt grappig en aangrijpend. Ik had hem bijna laten liggen omdat ik het hoofd van de Mol jr. op de hoes zag. Gelukkig heeft t'ie maar een kleine bijrol.

Webby
12-05-2005, 12:55
Ik had hem bijna laten liggen omdat ik het hoofd van de Mol jr. op de hoes zag.

Hahaha :!: :lol: LOL

Fafa
12-05-2005, 13:05
Zeer leuke film!

Eigenlijk zijn alle positieve punten van deze film al benoemd. Deze moet je gewoon zien!

raymond koene
12-05-2005, 15:21
Op grond van de overwegend positieve reacties, ga ik deze film binnenkort toch maar eens kijken.

Ultramorada
13-05-2005, 15:38
Wel een leuke film. Gezien alle goede kritieken had ik er wat meer van verwacht, maar hij kijkt lekker weg.

De film wordt denk vooral positief beschreven in de media omdat er een aantal "gevoelige" onderwerpen als homosexualiteit,
k a n k e r, en euthanasie in worden behandeld.

Wat ik raar vind aan de film is de rol van Nadja Hüpscher. Zij speelt de dochter van Cees Geel. In werkelijkheid is zij slechts 7 jaar jonger dan hij, en daar heb ik me in de film wel aan geërgerd. Zo moeilijk is het toch niet om een actrice te nemen die minstens 10 jaar jonger is.

Mijn advies: zeker huren, niet kopen

TheGodfather
14-05-2005, 08:00
Nog niet gezien, maar na alle recensies ben ik wel benieuwd geworden.
Binnenkort toch eens kijken :)

Grim Creeper
14-05-2005, 08:38
Ik heb 'm gehuurd en het geluid was bar slecht,misschien gewoon een minder exemplaar.Maar buiten dat een prachtige film. :wink:

patrick1975
15-05-2005, 10:29
Gisteren gezien en niks dan lof over deze Nederlandse film! De aanschaf dubbel en dwars waard. Geen dvd.nl-topper, maar wel een patrick1975-topper. (Voor wat dat waard is ;) )

Mark Knoop
17-05-2005, 13:20
Ligt het aan mijn dvd of is het menu van disc 2 heel erg vreemd? Ik zie namelijk halve letters van documentary (en de keuze photo gallery valt weg als ik documentary selecteer). :?

raymond koene
23-05-2005, 07:56
Mooie ontroerende film, zeker een aanrader wat mij betreft!

Spacemann Spiff
07-08-2005, 08:34
Toch ook eindelijk maar eens gehuurd na alle positieve berichten... en ze waren geheel terecht! Eindelijk weer eens een goede NL film met een heerlijke dosis humor en genoeg traantrekkende momenten voor mijn vrouw...

Florentia
09-08-2005, 22:18
Werkelijk fantastisch! Heerlijke humor en mooi drama. Had hem gehuurd maar dit wordt een dik en dubbele aanschaf. Fantastische film.

Coen Vermeer
09-08-2005, 22:22
EEN NEDERLANDSE FILM VAN GROTE KLASSE!!!

AMEN

Rob Eric Blank
10-08-2005, 15:32
Wat ik raar vind aan de film is de rol van Nadja Hüpscher. Zij speelt de dochter van Cees Geel. In werkelijkheid is zij slechts 7 jaar jonger dan hij, en daar heb ik me in de film wel aan geërgerd. Zo moeilijk is het toch niet om een actrice te nemen die minstens 10 jaar jonger is.
In het audiocommentaar van Eddie Terstall wordt dit ook uit de doeken gedaan en de rede waarom toch ZIJ het geworden is. Ik ergerde mij niet echt aan haar leeftijd.

RJI
03-10-2005, 14:22
een van de beste Nederlandse films uit de geschiedenis: mooi einde

mark verstegen
08-10-2005, 16:23
dit is zeker 1 van de mooiste nederlandse films, maar dat is eigk ok ni zo heel moeilijk

Rob Eric Blank
10-10-2005, 20:04
dit is zeker 1 van de mooiste nederlandse films, maar dat is eigk ok ni zo heel moeilijkMisschien moet je eens vaker Nederlandse films gaan kijken. Ik ben van mening dat Simon misschien wel de beste is, maar er zijn meer mooie films. In het verleden keek ik nooit Nederlandse films, maar er is toch meer lekkers onder de Nederlandse zon.

Quido
10-10-2005, 20:55
dit is zeker 1 van de mooiste nederlandse films, maar dat is eigk ok ni zo heel moeilijk Schrijven wel zo te zien. En daarnaast ben je een van de velen die graag ongenuanceerd vooroordelen blijft spuien over de Nederlandse films. Onterecht. Die discussie is hier al gevoerd: zie bijv. de discussie bij de dvd recensie van De Gulle Minnaar.

Maarten van Krimpen
12-04-2006, 15:46
Weet iemand of de 2-disc editie nog ergens te krijgen is? Ik zie deze namelijk helemaal nergens meer! :cry:

Rob Eric Blank
12-04-2006, 15:53
Weet iemand of de 2-disc editie nog ergens te krijgen is? Ik zie deze namelijk helemaal nergens meer! :cry:Volgens mij kun je nu alleen de QFC editie krijgen.
Dat is wel jammer.

Maarten van Krimpen
12-04-2006, 16:25
Weet iemand of de 2-disc editie nog ergens te krijgen is? Ik zie deze namelijk helemaal nergens meer! :cry:Volgens mij kun je nu alleen de QFC editie krijgen.
Dat is wel jammer.

Heeft het zin om A-Film hierover te mailen?

Dr_evil
12-04-2006, 18:37
http://www.goedkoopstedvd.nl/artikel.php?p=vl&id=20034577

Maarten van Krimpen
12-04-2006, 20:13
http://www.goedkoopstedvd.nl/artikel.php?p=vl&id=20034577

Dank! Is dat betrouwbaar?

Dr_evil
12-04-2006, 21:27
Weet ik niet.. Ik heb er zelf nog nooit iets gekocht..

Caledonians
13-04-2006, 09:59
http://www.goedkoopstedvd.nl/artikel.php?p=vl&id=20034577

Dank! Is dat betrouwbaar?

Paar jaar geleden een aantal keren wat besteld zonder problemen. Zag een paar maanden geleden Simon in digipack voor 10 euro bij de Bart Smit staan. Misschien kan je daar eens gaan kijken...

Maarten van Krimpen
13-04-2006, 13:19
http://www.goedkoopstedvd.nl/artikel.php?p=vl&id=20034577

Dank! Is dat betrouwbaar?

Paar jaar geleden een aantal keren wat besteld zonder problemen. Zag een paar maanden geleden Simon in digipack voor 10 euro bij de Bart Smit staan. Misschien kan je daar eens gaan kijken...

Okee dank je wel! Ik ga morgen naar de stad dus ik hou mn ogen open! En wat betreft die site: dat zoek ik wel even uit. Dank je wel.

Quido
13-04-2006, 13:59
Afgelopen 3 maanden 2x wat besteld daar. Altijd goed gegaan. Maar ik zou inderdaad eerst eens bij Bart Smit of E-Plaza gaan kijken, daar heb ik hem laatst ook nog gezien (Heerlen).

Maarten van Krimpen
13-04-2006, 15:01
Afgelopen 3 maanden 2x wat besteld daar. Altijd goed gegaan. Maar ik zou inderdaad eerst eens bij Bart Smit of E-Plaza gaan kijken, daar heb ik hem laatst ook nog gezien (Heerlen).

E-Plaza in Hoog-Catharijne was ie er niet. Bart Smit is inderdaad ook een optie. Dank je wel allemaal!!!

Maarten van Krimpen
05-06-2006, 16:11
In uithoek Groningen gekocht voor 20 euro! Had geen zin meer om te wachten op een goedkopere.

Dennis Kuijper
28-12-2006, 14:48
We volgens in de film 2 vrienden genaamd Simon en Camiel die elkaar later in het verhaal uit het oog verliezen,na twaalf jaar komen ze elkaar toevallig weer tegen,Simon verteld bij deze ontmoeting dat hij *anker heeft. Camiel besluit niet weg te lopen maar er te zijn voor z,n maatje. Het sterke aan de film vind ik dat de (cynische) humor en drama goed samen gaan,zeker bij een onderwerp als dit.Teveel van het een maakt het niet geloofwaardig,en teveel van het ander maakt het een te zwaar verteerbaar verhaal. Het eerste gedeelte vond ik het allemaal niet zo sterk en te Nederlands,maar ontpop zich naar het einde toe als een sterk drama dat je zeker niet onberoerd zal laten. Gewoon een goede film voor Nederlandse begrippen. 7.5/10

Quido
28-12-2006, 14:50
Het eerste gedeelte vond ik het allemaal niet zo sterk en te Nederlands Te Nederlands? Zo is en leeft Simon gewoon, zoals zovelen zullen doen op de wereld.
Gewoon een goede film voor Nederlandse begrippen. 7.5/10 "Voor Nederlandse begrippen" ... ik snap die toevoeging nooit ... ?

Dennis Kuijper
28-12-2006, 14:59
Het eerste gedeelte vond ik het allemaal niet zo sterk en te Nederlands Te Nederlands? Zo is en leeft Simon gewoon, zoals zovelen zullen doen op de wereld.

Gewoon een goede film voor Nederlandse begrippen. 7.5/10 "Voor Nederlandse begrippen" ... ik snap die toevoeging nooit ... ?
Gewoon kwa praten en bloot gehalte.
Omdat er een berg slechte Nederlandse films zijn in mijn ogen.

Quido
28-12-2006, 15:02
Gewoon kwa praten en bloot gehalte. Dat valt toch reuze mee ... bovendien hoort dat bij het milieu en levenswijze van Simon en wordt het nergens plat. Heeft niks met het feit dat het een Nederlandse film is te maken.


Omdat er een berg slechte Nederlandse films zijn in mijn ogen. Zoals je waarschijnlijk ook meer slechte (ik noem maar wat:) Amerikaanse films kent. Daar zet je het toch ook bij een goede productie uit dat land erbij?

Dennis Kuijper
28-12-2006, 15:07
Gewoon kwa praten en bloot gehalte. Dat valt toch reuze mee ... bovendien hoort dat bij het milieu en levenswijze van Simon en wordt het nergens plat. Heeft niks met het feit dat het een Nederlandse film is te maken.


Omdat er een berg slechte Nederlandse films zijn in mijn ogen. Zoals je waarschijnlijk ook meer slechte (ik noem maar wat:) Amerikaanse films kent. Daar zet je het toch ook bij een goede productie uit dat land erbij?
Ik doel op het praten,met dat het zo lomp overkomt,dit in vergelijking met Zwartboek waar ik dat niet bij had. Vind het altijd zo raar dat er bij heel veel Nl film blote tieten in moeten.
Ik probeer mensen alleen maar te overtuigen,aangezien er een groot vooroordeel is over Nederlandse films.

Quido
28-12-2006, 15:17
Geluid kan ik me niet herinneren dat me dat gestoord heeft tijdens de twee kijkbeurten, weet wel dat Terstall moeite heeft gehad met het opnemen van het geluid (geldkwesties). Zou ik hem nog eens voor moeten zien.

Dat van die tieten is anders toch ook een vooroordeel wat voortkomt uit de films van de jaren '70 en '80 (en een paar latere films gemaakt door de oude garde). Dat Terstalls films wat bloot bevatten is niet meer dan logisch als je nagaat waar ze over handelen. Maar die platte seksscenes in een aantal films van de jaren '70 (waar toen wel miljoenen mensen naar kwamen kijken zonder te zeuren) zijn we allang gepasseerd. Bovendien zie je in het buitenland minstens net zoveel bloot in films.

En inderdaad, laat die vooroordelen ajb eens verdwijnen ;) Als men nu één tiet ziet in een Nederlandse film is het gelijk al '***' of 'typisch Nederlands', terwijl -nogmaals- in het buitenland echt niet minder bloot in films te zien is heden ten dage.

Dennis Kuijper
28-12-2006, 15:26
terwijl -nogmaals- in het buitenland echt niet minder bloot in films te zien is heden ten dage.
Is dat zo ? In Amerikaanse films b.v. zie ik dat niet zo moet ik zeggen,en als het er is een stuk subtieler. :wink:

Quido
28-12-2006, 15:36
Is dat zo ? In Amerikaanse films b.v. zie ik dat niet zo moet ik zeggen,en als het er is een stuk subtieler. :wink: Dat is echt zo hoor, zeker qua Europese producties. Amerika is nou niet bepaald een goed voorbeeld. Behoorlijk preuts en bekrompen op dat gebied, maar wanneer iemand met drie geweren in de plaatselijke bakker in de rondte zit te schieten, is het de normaalste zaak van de wereld. Subtiel ... ik noem het preuts. Niemand doet het met lakens om zijn lijf of de kleren nog aan. En nogmaals: die platte seksscènes (Blue Movie, Alicia, Gulle Minnaar) liggen al ver achter ons. Mensen die tegenwoordig nog roepen dat hier altijd maar bloot in films moet zitten, weten in feite niet waar ze het over hebben. Dat vooroordeel moet de wereld maar eens uit.

Dennis Kuijper
28-12-2006, 15:48
Dat vooroordeel moet de wereld maar eens uit.
Dat is zeker zo,maar of dit ooit gebeurd,ik betwijfel het.
Die mensen doen zich trouwens dan wel te kort als ze om deze reden geen Nl films gaan zien,want er zijn wel degelijk mooie en goede Nl films.
Staan er al 3 op me wishlist die dit jaar in de bios waren :wink:

Malefic
29-12-2006, 14:59
Ik ben het wel mee eens. Ik vond Simon ook best te pruimen, maar op een of andere manier, zijn er toch elementen die mijn vooroordelen omtrent de nederlandse film voeden. Ik kan er ook niets aan doen, maar het overkomt me toch wel redelijk vaak. Ben wel zo eerlijk om Simon zeker bij de beste 10 nederlandse films ooit gemaakt te plaatsen. Maar het is, denk ik, zo met films van eigen bodem dat je er van houd of dat je het haat een tussenweg is er denk ik niet

Quido
29-12-2006, 15:57
Maar het is, denk ik, zo met films van eigen bodem dat je er van houd of dat je het haat een tussenweg is er denk ik niet Natuurlijk is die tussenweg er wel. Je moet het alleen willen, en veel mensen willen dat gewoon niet. Zodra ze één borst zien, is het gelijk "Zie je nou wel!". Buiten dat dat ontzettend kortzichtig en onzinnig is, is het ook erg jammer. Je weet niet hoeveel moois je mist.

Malefic
29-12-2006, 21:28
Maar het is, denk ik, zo met films van eigen bodem dat je er van houd of dat je het haat een tussenweg is er denk ik niet Natuurlijk is die tussenweg er wel. Je moet het alleen willen, en veel mensen willen dat gewoon niet. Zodra ze één borst zien, is het gelijk "Zie je nou wel!". Buiten dat dat ontzettend kortzichtig en onzinnig is, is het ook erg jammer. Je weet niet hoeveel moois je mist.Toch ben ik verre van kortzichtig of bekrompen, van mijn voorkeur van films betreft, maar met nederlandse films in het algemeen heb ik gewoon niet veel op. Maar ik blijf er voor open staan zal de nederlandse film niet bannen

Maarten van Krimpen
02-01-2007, 08:46
Op moviemeter.nl hebben ze er ook een handje van, vooroordelen over Nederlandse films. Gek word ik ervan!

Quido
02-01-2007, 19:08
Die vind je helaas overal. En het leuke is dat ze meteen stil zijn wanneer je een discussie met ze aangaat. Hoewel discussie ... ze laten het meteen afweten omdat ze waarschijnlijk beseffen dat ze toch niet weten waar ze over praten.

Maarten van Krimpen
02-01-2007, 19:14
Dat is helaas niet altijd zo :(

Malefic
04-01-2007, 14:03
Dat is helaas niet altijd zo :(Ik denk niet dat het een vooroordeel is hoor maarten. Niet ieder mens is lyrisch over simon, of welke andere nederlandse film ook. En of het nu een film van eigen bodem is, eentje uit oezbekistan, Sri Lanka of Bolivia het blijft gewoon een kwestie van persoonlijke voorkeur.

Quido
04-01-2007, 14:59
Dat ze de film niks vinden mag, idd persoonlijk. Het gaat ook niet specifiek om Simon. Maar meteen dat geklaag altijd over typisch Nederlands door het gescheld en bloot is onzin en absoluut een vooroordeel. Want dat is niet typisch Nederlands.

Henk Heideveld
09-01-2007, 13:49
Weer eens in de speler gelegd.
Ik vind het nog steeds erg goed voor een Nederlands product. Alles zit er goed in. De inhoud komt tot zijn recht, de emotie wordt goed verbeeld, je aandacht wordt vastgehouden, achtergronden krijgen aandacht, relevante details krijgen aandacht. Nergens overdone of onderbelicht. Stond al een tijdje in mijn kast, blijft daar dus ook staan. (y)

Daniël V.
28-06-2007, 10:14
Gisteravond voor het eerst gezien... nou, alleen maar lof en diepe indruk. Wat een topper. Dat ik deze niet eerder heb opgepakt. Maar beter laat dan nooit. :D

Deze film moet het vooral van de geweldige personages en hun relaties met elkaar hebben. Gedurende de film krijg je echt het idee dat je Simon, Camiel, Sharon en nog een paar voorgrondpersonages echt leert kennen. En dat is gewoon noodzakelijk, wil je met ze meeleven naar het einde toe, dat in essentie steeds zwaarder wordt voor Simon. Maar door zijn relativeringsvermogen en humor blijft die zwaarmoedige situatie toch lichtvoetig, en dat is verdomde goed gedaan. Een dergelijke aanpak had heel anders kunnen uitpakken, een sentimentele draak met geforceerde humor tot gevolg. Gelukkig is het zo mooi geworden als het nu is.

Allereerst natuurlijk vanuit het script, en vervolgens vertaald door Cees Geel en consorten, onder regie van Eddy Terstal. Wat mij betreft een perfecte synergie van afdelingen die samenkomen om iets heel moois te creëren.

Ondanks dat Simon een flapdrol is die zich zakelijk en prive niet echt als een beschaafd burger gedraagt krijg je toch alleen maar sympathie en medeleven met hem. De belevingswereld wordt zonder grenzen weergegeven, met al het functioneel naakt en lekker foute grappen die daarbij horen. Dat maakt het alleen maar meer echt, en je krijgt zin om naar zijn strandtent op Zandvoort te gaan.
Ik merk dat ik bij Nederlandse films veel vaker moet lachen dan bij Amerikaanse. Nu heeft deze film wel heel veel subtiele humor. Het zal wel aan de herkenbaarheden liggen waar wij gewoon mee verbonden zijn.

Ik schoot zelf een beetje vol op het moment dat Simon tegen het einde ouderwets aan het grappen is met Marco, en Sharon opeens emotioneel wordt. De realisatie van het toekomstige gemis van die heerlijke momenten... sowieso het idee van zo'n hechte groep mensen bij elkaar, en wat een dergelijk slopend proces met die groep doet, is indrukwekkend.

Ik had vooroordelen over de Nederlandse film, maar na het zien van hoogwaardige titels als Nachtrit, Zwartboek en Simon ben ik daar zeker op teruggekomen. Ook de sterke jeugdfilms van de laatste jaren, en ja, ook een kostelijke komedie als Het Schnitzelparadijs vond ik erg goed. Kwaliteit van scripts, regie, spel en alles eromheen, het wordt gewoon steeds beter. Dat valt niet te ontkennen.