PDA

Bekijk de volledige versie : Ben hur 4 disc Collectors Edition



Dennis Kuijper
12-05-2005, 13:17
Warner has kindly sent over artwork for a four-disc collector's edition of Ben Hur which should be arriving in shops this September. The set has yet to be officially announced I'm afraid, so details are still pretty sketchy at the moment. However, we can confirm that the set will feature an all-new transfer from newly restored 65mm elements, as well as the original 1925 silent film version of Ben-Hur. As for the extra material, you should expect an all new documentary, scene specific commentary by Charlton Heston, a Making of an Epic Documentary, screen tests and more. We'll bring you the full spec rundown, just as soon as we get it. For now though, here's our first look at the official region one package artwork.
Voor Artwork zie deze link: http://www.dvdanswers.com/index.php?r=0&s=1&c=6615&n=1&burl=

R Klemkerk
12-05-2005, 13:24
Dat is goed nieuws :)

Ik ben benieuwd! Het artwork mag er wezen vind ik! (y)

raymond koene
12-05-2005, 14:14
Dat is zeker goed nieuws! Ik ben blij dat ik deze film nog steeds niet gekocht heb, maar deze versie gaat zker in mijn collectie terechtkomen :lol:

chaos
12-05-2005, 14:36
Hier ga ik zeker weten ook voor :).

Toon_1
12-05-2005, 19:33
Deze komt zeker in mijn collectie. Heb hem nooit gekocht omdat ik er een mooie specdial edition van wou hebben. Dit is hem dan, en dan zit er ook nog de eerste versie uit 1925 bij, dat is ook wel leuk.

Richard B.
12-05-2005, 19:42
Leuk. De oude editie was ook al erg goed, maar o.a. de toevoeging van de versie uit 1925 maakt dit wel een erg aantrekkelijk pakket.

Sneaker
12-05-2005, 19:52
Aantrekkelijke box. Hoop dat die ook in Nederland uit gaat komen. Maar is zeker de moeite waard.

MGdutch
12-05-2005, 19:56
Ziet er goed uit, hiervoor zal ik m'n oude uitgave waarschijnlijk wel vervangen! :D

Henk van der Weerdt
13-05-2005, 06:29
Heb gelukkig ook nog geen enkele uitvoering van Ben Hur.

Ben erug nieuwsgierig naar zaken zoals beeldkwaliteit van de oude uitvoering. Hopelijk weer een knap stukje restoratie werk.

Peter van 't Wout
13-05-2005, 07:08
Klassieker die een goede uitgave verdient! (y)
komt zeker in mijn collectie!

Travis Bickle
16-05-2005, 21:30
Beter komt ie hier ook in NL uit R2 !

Moet toch wel, klassieker met hoofdletter K imho

Frank Gozeling
16-05-2005, 21:55
Goed nieuws, eindelijk een uitgave die dit meesterwerk verdient, en dan nog wel met een restored version. De eerste flipper DVD kan natuurlijk veel beter.

Richard B.
16-05-2005, 22:21
Goed nieuws, eindelijk een uitgave die dit meesterwerk verdient, en dan nog wel met een restored version. De eerste flipper DVD kan natuurlijk veel beter.
Nou dat ben ik toch zeker niet met je eens. Die eerste versie was toch al erg goed. Ik zal die nieuwe versie kopen omdat de eerste verfilming er bij zit maar anders had ik dat waarschijnlijk niet gedaan. :?

Ron kars
17-05-2005, 08:28
Das dan de tweede classic die een 4-disc re-release krijgt, hoop dat ermeer komen.

Spiderman
17-05-2005, 08:39
Das dan de tweede classic die een 40-disc re-release krijgt, hoop dat ermeer komen.

40-disc...? :D :wink:

Ron kars
17-05-2005, 12:59
Sorry typfoutje, zou wel luxe zijn :P

hitch_fan
17-05-2005, 18:40
Die eerste versie was toch al erg goed.

Niet echt. De bestaande release komt van een 35mm reductie print met een OAR van 2.35:1 die vervolgens gemaskeerd is naar 2.76:1. Een 2.35:1 reductie print mist al wat info tov het 70mm negatief. Als men dat vervolgens nog eens maskeert naar 2.76:1 om zogenaamd het originele aspect ratio op de DVD te hebben, dan mis je nog veel meer. Zie voorbeelden: http://www.widescreenmuseum.com/special/camera65.htm

De nieuwe release wordt wel op 65/70mm materiaal gebaseerd.

Daniel1974
21-05-2005, 08:11
Denk dat we het over eens zijn dat de 4 disc van Gone With The Wind een waar juweeltje was, niet ? Kwa print als kwa extra's, mag ik wel zeggen. Als Ben Hur nu ook zo wordt uitgebacht en zo mooi wordt gerestaureerd, count me in !!!!

Ik hoop alleen wel dat ze naast het commentaar van Heston (waarvan ik hoop dat het niet dezelfde is als van de vorige) zo ook een commentaar zetten van een film historicius.

TheGodfather
22-05-2005, 21:11
Heel mooi artwork. Als inderdaad de print en de extra`s net zo goed worden als bij de 4 disc van Gone With The Wind dan ga ik m zeker aanschaffen. FF wat recensies afwachten als ie uitkomt. Erg benieuwd :D

Jordy van Buel
22-05-2005, 22:42
Een zekere aanschaf :) .. kan eindelijk die oude snapper eens de deur uit

Frank
25-05-2005, 17:25
De volledige specificaties:


Warner Home Video have announced the Region 1 DVD release of Ben-Hur (Four-Disc Collector's Edition) for 13th September 2005 priced at $39.92 SRP. William Wyler’s epic masterpiece has been newly remastered from the original 65mm film elements. The DVD now boasts more than 10 hours of bonus features including an all-new documentary on the film’s influence with leading filmmakers including Ridley Scott (Kingdom of Heaven, Gladiator) and George Lucas (Star Wars films), a making-of documentary hosted by Christopher Plummer, scene specific commentary by Charlton Heston, rare screen tests, a reproduction of the original theatrical souvenir program, plus the 1925 silent version of the film with musical score by Carl Davis.

DVD Special Features Include:

Disc One & Two: The Movie

Newly Remastered and Restored from Original 65mm Film Elements

Dolby Digital 5.1 Audio

Commentary by Film Historian T. Gene Hatcher with Scene Specific Comments from Charlton Heston

Music-Only Track Showcasing Miklos Rozsa’s Score

Screen Tests

Vintage Newsreels Gallery

Highlights from the 1960 Academy Awards Ceremony

Theatrical Trailer Gallery

Disc Three: The 1925 Silent Version

The Thames Television Restoration with Stereophonic Orchestral Score by Composer Carl Davis

Disc Four: About the Movies

New Documentary: Ben-Hur: The Epic That Changed Cinema - Current filmmakers such as Ridley Scott and George Lucas reflect on the importance and influence of the film

1994 Documentary: Ben-Hur: The Making of an Epic Hosted by Christopher Plummer

Directed by William Wyler – 1986 Emmy Award® -nominated documentary featuring the last interview with Wyler before his death

Ben-Hur: A Journey Through Pictures - New audiovisual recreation of the film via stills, storyboards, sketches, music and dialogue

Bron: www.dvdtimes.co.uk.

DMaarten
25-05-2005, 18:18
jum jum laat de regio 2 maar komen :shock:

TheGodfather
25-05-2005, 21:38
jum jum laat de regio 2 maar komen :shock:
wat nou regio 2?? :P ;)
ik ga weer voor de regio 1 versie, net als bij Gone With The Wind. Ongeveer dezelfde soort release, en dat was een hele goede!
Kijk er nu al naar uit!

Frank Gozeling
23-06-2005, 23:02
Is er al iets bekend of deze versie ook op Regio 2 uitkomt :?:

Dennis Kuijper
23-06-2005, 23:24
Is er al iets bekend of deze versie ook op Regio 2 uitkomt :?:

Er was wel/is spraake van een nieuwe S.E. voor regio 2 maar of het deze versie word durf ik niet te zeggen

Bob Hiemstra
28-06-2005, 07:09
Deze zal ik zeker weten toevoegen aan mijn collectie, staat wel mooi naast Gone With The Wind. De oude versie verkoop ik wel weer.

Volgend jaar zullen ze wel weer een nieuwe klassieker uitbrengen op 4 discs, zal mij benieuwen welke.

Dennis Kuijper
16-08-2005, 20:20
Als we Dvd-home moeten geloven komt deze ook in Nderland uit op 16-11-2005,goed nieuws want deze wil ik graag toevoegen aan me collectie.

Toon_1
16-08-2005, 20:46
Als we Dvd-home moeten geloven komt deze ook in Nderland uit op 16-11-2005,goed nieuws want deze wil ik graag toevoegen aan me collectie.

Gaat dat boekje over bijbelstudie er ook bij zitten of is dat alleen bij de r1 uitgave?

Kevin Baeckelandt
16-08-2005, 20:52
R1 staat in bestelling :D

Frank
16-08-2005, 21:29
Als we Dvd-home moeten geloven komt deze ook in Nderland uit op 16-11-2005,goed nieuws want deze wil ik graag toevoegen aan me collectie.

Gaat dat boekje over bijbelstudie er ook bij zitten of is dat alleen bij de r1 uitgave?

Dat is nog niet bekend.

Dennis Kuijper
08-09-2005, 23:54
Hier alvast een mooie review van deze uitgave:
http://dvdmg.com/benhurce.shtml

Jordy van Buel
09-09-2005, 14:30
Hier alvast een mooie review van deze uitgave:
http://dvdmg.com/benhurce.shtml

Prima review, zal toch wel een aanschaf worden mits deze in NL op dezelfde manier word uitgebracht

zetmoon
09-09-2005, 14:57
Ziet er weer fantastisch uit, maar ja het is dan ook Warner!

Maar om hem nou te kopen terwijl ik de eerdere versie heb
die ook heel verdienstelijk is, nee.

Een film van 4 uur kijk ik toch niet zo heel vaak dus dan denk ik "goed is goed"

Als de eerdere versie nou NIET goed was geweest, dan was het een ander verhaal.

Hetzelfde geldt voor mij voor de 4-disc versie van Gone with the wind.
Of de nieuwe edities van Ten commandments en Spartacus.

Goed is goed, ik wacht wel op HD.

hare
10-09-2005, 18:17
Goed is goed, ik wacht wel op HD.

Haha, spreek je je daar niet een klein beetje tegen? ;)

Als goed goed is heb je genoeg aan DVD en hoef je geen HD :P

Johan den Hertog
10-09-2005, 20:06
Ik ga niet wachten op HD.

Dit word een erg mooie digipack die iedereen MOET hebben en het staat mooi naast Gone With The Wind en natuurlijk The Wizard Of Oz alle drie prachtige films.

zetmoon
11-09-2005, 08:58
Goed is goed, ik wacht wel op HD.

Haha, spreek je je daar niet een klein beetje tegen? ;)

Als goed goed is heb je genoeg aan DVD en hoef je geen HD :P

Dat zal voor veel films uit mijn collectie i.d.d. gelden.
Die ga ik niet opnieuw kopen in HD.
Echt favoriete films zoals Casablanca, Vertigo e.d. wel,
dat soort films koop je/ik altijd opnieuw als er een nieuwe versie komt.

Een voordeel van HD zal waarschijnlijk ook zijn dat we van
de 4% PAL speed-up verlost zijn.
Vaak geen probleem, soms wel.

zetmoon
11-09-2005, 09:05
Ik ga niet wachten op HD.

Dit word een erg mooie digipack die iedereen MOET hebben en het staat mooi naast Gone With The Wind en natuurlijk The Wizard Of Oz alle drie prachtige films.

Ten eerste, niets MOET natuurlijk.
Sommige mensen vinden deze films helemaal niets en kopen ze dus ook niet.
Ik vind ze wel goed, maar ik ben gewoon zeer tevreden over de eerste edities.

Ik heb op DVDBeaver vergelijkingen gezien van de eerste en tweede editie van
Ben Hur en het enige verschil is dat de nieuwe versie wat meer beeld heeft
links/rechts en onder/boven.
De beeldkwaliteit op zich is nagenoeg hetzelfde.

Ik denk dat een echte verbetering pas met HD te verwachten is.

Dat geldt dus ook voor GWTW en TWOO, de eerste edities zijn al veel beter
dan wat ik ooit op TV of video heb gezien.

Daniel1974
11-09-2005, 13:38
Van mij mogen ze er nog wel een paar zo uitbrengen. Maar ik zit nu even te denken welke echte klassiekers als Warner nog in zijn collectie heeft. Dr.Zhivago (ook al is deze versie eigenlijk al een 3 disc omdat de ene DVD een flipper is) of Quo Vadis, misschien ?

Of de vorige versie niet gored, waa het schijnt dat de vorige versie nogal wat aan beeld mist aan de zij kanten. Ik las iets over dat ze een 2:35 hadden teruggezet naar de orginele lengte van 2:71. En dat de huidige versie wel een 2:71 was direcht als zodanig overgezet. Dus als je het volledige beeld zou willen.

Wizard of Oz wil ik inderdaad ook erg graag hebben. Die zag er ook ontzetten gaaf uit.

hare
11-09-2005, 14:54
Een voordeel van HD zal waarschijnlijk ook zijn dat we van
de 4% PAL speed-up verlost zijn.


Hoe dat? Heb ik nog nooit over gehoord...

zetmoon
11-09-2005, 15:48
Een voordeel van HD zal waarschijnlijk ook zijn dat we van
de 4% PAL speed-up verlost zijn.


Hoe dat? Heb ik nog nooit over gehoord...

Voor zover ik het begrepen heb, is HD gewoon een nieuw systeem
dat niets met PAL of NTSC te maken heeft.
En dus ook gewoon op 24 frames per seconde kan draaien.

Op een PC is het ook al mogelijk om een DVD op 24 fps te kijken.
Een PC monitor is ook niet PAL of NTSC.

De beeldverversingsfrequentie van PAL en NTSC hebben ze afhankelijk gemaakt
van de frequentie van de wisselspanning van het stroom-net, maar dat
hoeft niet per se.

Mijn iMac draait nu ook op 220V/50Hz, maar met een beeldfrequentie van 95 Hz.

Op een multi-sync TV of monitor moet een film op elke gewenste fps te draaien zijn
dus ook op de juist 24.

hare
11-09-2005, 16:02
Hmm, vreemd dat er nog geen NTSC/PAL vrije dvd spelers zijn uitgebracht dan. Zou in principe dan ook mogelijk moeten zijn.

zetmoon
11-09-2005, 16:05
Hmm, vreemd dat er nog geen NTSC/PAL vrije dvd spelers zijn uitgebracht dan. Zou in principe dan ook mogelijk moeten zijn.

Dat worden dus de HD spelers!

De huidige TV kan alleen PAL en NTSC aan, niet iets anders.

Frank Gozeling
11-09-2005, 17:52
We dwalen af van de Topic. HD of geen HD. Ben-Hur verdient gewoon een betere (4-disc) versie dan de huidige flipper DVD. :!:

Pascal Heister
12-09-2005, 23:31
ook maar besteld :)

Cinemaniac
13-09-2005, 15:23
De mijne is reeds verzonden :D

raymond koene
16-09-2005, 11:19
De mijne is reeds verzonden :D

ik hoor graag van je als je 'm binnen hebt :wink:

TheGodfather
21-09-2005, 10:17
de pics van Pascal Heister zien er goed uit. Jammer dat cdwow wederom een vertraging heeft met verzenden. De mijne wordt nu pas vrijdag verstuurd :(

Ultramorada
25-09-2005, 00:04
Als iemand van zijn flipper af wil, hou ik me aanbevolen

Cinemaniac
25-09-2005, 11:52
Als iemand van zijn flipper af wil, hou ik me aanbevolen

Je hebt PM :D

Kaplan
25-09-2005, 14:00
De flipper is zo gek nog niet. Maar de 1925 versie zal me denk ik wel doen besluiten om deze aan te schaffen.

Jordy van Buel
04-10-2005, 11:27
Heeft er al iemand foto's kunnen maken van de 4disc? Ben wel benieuwd eigenlijk ..

TheGodfather
04-10-2005, 12:03
Heeft er al iemand foto's kunnen maken van de 4disc? Ben wel benieuwd eigenlijk ..
die staan in t "foto verzoek" topic ;)

Jordy van Buel
04-10-2005, 12:23
Heeft er al iemand foto's kunnen maken van de 4disc? Ben wel benieuwd eigenlijk ..
die staan in t "foto verzoek" topic ;)

Gezien nu :) Als ik deze bij CDwow.nl of .net bestel, moet ik da rekening houden met douanekosten ofzo? Meeste komt wel via Luxemburg maar heb nog nooit iets besteld boven de 22 euro grens dus vandaar mijn vraag.

TheGodfather
04-10-2005, 12:53
Heeft er al iemand foto's kunnen maken van de 4disc? Ben wel benieuwd eigenlijk ..
die staan in t "foto verzoek" topic ;)

Gezien nu :) Als ik deze bij CDwow.nl of .net bestel, moet ik da rekening houden met douanekosten ofzo? Meeste komt wel via Luxemburg maar heb nog nooit iets besteld boven de 22 euro grens dus vandaar mijn vraag.
nee bij cdwow hoef je geen rekening te houden met douane kosten. tenminste: ik niet :P
bestel `m bij .com: krijg je 20% korting he ;)

Jordy van Buel
04-10-2005, 15:11
Heeft er al iemand foto's kunnen maken van de 4disc? Ben wel benieuwd eigenlijk ..
die staan in t "foto verzoek" topic ;)

Gezien nu :) Als ik deze bij CDwow.nl of .net bestel, moet ik da rekening houden met douanekosten ofzo? Meeste komt wel via Luxemburg maar heb nog nooit iets besteld boven de 22 euro grens dus vandaar mijn vraag.
nee bij cdwow hoef je geen rekening te houden met douane kosten. tenminste: ik niet :P
bestel `m bij .com: krijg je 20% korting he ;)

Geen CC helaas..

Frank Gozeling
01-07-2006, 09:32
Vandaag wel een hele mooie koop gedaan in Seoul, Korea, van een speciale uitvoering van de Ben-Hur C.E. Schijnt gelimiteerd te zijn tot 3000 stuks wereldwijd.

http://www.xs4all.nl/~fwissink/Ben%20Hur%20LE%20CE%20R3.JPG

Zie ook : http://www.dvdfromkorea.com/

Steve Muller, bedankt voor de tip.