PDA

Bekijk de volledige versie : DVD's mee op vakantie



Nappa_da_king
15-05-2005, 14:46
Gegroet,

Ik heb even een vraag m.b.t. DVD's meenemen op vakantie. Deze zomer ga ik naar Australië toe om een vriend op te zoeken en nou wil ik een aantal films meenemen om daar samen te kijken. Nu vraag ik mij echter af in hoeverre de mensen bij de douane zo iets toelaten, aangezien ik geen zin heb om de orginele DVD's mee te nemen (schade, diefstal etc.) en dus kopieën mee neem. Nou vraag ik mij alleen af in hoeverre dat toegestaan is, aangezien het mij lastig lijkt om te bewijzen dat je daadwerkelijk een "legale" versie thuis hebt liggen?

Aangezien dat nogal lastig is zat ik er ook aan te denken om ze gewoon "brand" klaar op een externe hdd te zetten en deze samen met een stel lege DVD's mee te nemen, maar dan hou je eigenlijk hetzelfde probleem.

Heeft er hier iemand wel eens kopieën mee genomen door de douane heen of heeft er iemand een oplossing (behalve het meenemen van het orgineel :))

Bedankt!

R Klemkerk
15-05-2005, 15:24
Ik zou je dvds gewoon lekker thuis laten! Minste kans op problemen met Douane etc.

Kopiën zou ik niet de grens over nemen want dat wordt vaak gezien als illegale smokkel, en daarvoor kun je een hoge geldboete krijgen.

veel plezier in Australië, of de Australische cel ;)

Cloud
15-05-2005, 15:38
Maar als je een kopie meeneemt, kan je toch evengoe de originele meepakken.

Steek alles in je handbagage en het zit veilig. :D


Of als je wat geld overhebt: stuur die gekopieerde dvds gewoon op.

Richard B.
15-05-2005, 16:00
Ik denk dat je er ook even bij stil moet staan dat de wet niet overal hetzelfde is als in Nederland: het hoeft niet zo te zijn dat je copieen mag maken van je dvd's. Het valt in ieder geval aan te raden om uit te zoeken wat de wetgeving is in Australie.

Als je ze meeneemt dan zou ik in ieder geval iets meenemen waarmee je kunt bewijzen dat je het origineel ook hebt. Eigenlijk zou je gewoon het beste (misschien wat beter verpakt) de originelen mee kunnen nemen.

EDIT: ik ben er nog eens ingedoken en het blijkt dat je in Australie (in tegenstelling tot Nederland) GEEN copie voor persoonlijk gebruik mag maken. Zie deze uitleg (http://www.copyright.org.au/pdf/acc/InfoSheets/G026.pdf) voor meer details erover.

Als je je dus aan de Australische wet wilt houden dan kun je geen gecopieerde dvd's meenemen: ook niet als je zelf de originelen bezit.

koningkiel
15-05-2005, 18:30
Of als je wat geld overhebt: stuur die gekopieerde dvds gewoon op.

De post controleren ze ook naar het buitenland hoor 8)

Nappa_da_king
15-05-2005, 18:51
EDIT: ik ben er nog eens ingedoken en het blijkt dat je in Australie (in tegenstelling tot Nederland) GEEN copie voor persoonlijk gebruik mag maken. Zie deze uitleg (http://www.copyright.org.au/pdf/acc/InfoSheets/G026.pdf) voor meer details erover.

Als je je dus aan de Australische wet wilt houden dan kun je geen gecopieerde dvd's meenemen: ook niet als je zelf de originelen bezit.

Bedankt voor de link! Had ik nog geen eens op gezocht. Denk dat het inderdaad toch maar beter is om de orginele DVD's mee te nemen, dan maar een goede handbagetas met slot kopen. :)

Post naar Australië toe willen ze nog wel eens niet controleren. Ikzelf heb nog nooit cd's of dvd's opgestuurd, mijn zusje wel (illegaal dus) maar zijn zonder problemen elke keer aangekomen. Maar ja, je zou toch maar net wel gecontroleerd worden, hoewel je dan thuis de orginele DVD's kan laten zien als ze langskomen.

In ieder geval bedankt voor de hulp!!

Lex v/d Moolen
15-05-2005, 18:54
De threadstarter heeft het over een aantal films meenemen. Ik denk niet dat de douane daar zich erg druk om zal maken als er een paar DVD's in de koffer of handbagage zit.
Vergeet overigens ook niet dat ze in Australie geen R2 af kunnen spelen. :wink:

dvdfre@k
15-05-2005, 18:58
Offtopic:
Ik weet ieder geval dat ik juli geen dvd's meeneem.Lig dan lekker op het strand met een cocktailtje 8)

Lex v/d Moolen
15-05-2005, 19:01
Offtopic:
Ik weet ieder geval dat ik juli geen dvd's meeneem.Lig dan lekker op het strand met een cocktailtje 8)Ja maar in Australie is het dan winter :wink:

Frank Gevers
15-05-2005, 19:04
Als je originele dvd's gewoon een in goed mapje doet komen er geen beschadigingen...

Nappa_da_king
15-05-2005, 20:46
Vergeet overigens ook niet dat ze in Australie geen R2 af kunnen spelen. :wink:

Klopt, maar die vriend waar ik naar toe gaat heeft een regio vrije DVD speler :) speelt R2 en R4 DVD's zonder problemen af :) en die DVD's neem ik meer mee omdat hij nog nooit iets van Lord of the Rings of The Matrix heeft gezien... en dat vind ik gewoon niet kunnen :D

wolsinkpower
15-05-2005, 20:59
holy shit woont hij echt in de "bush" ofzo met tvtje+dvd spelertje op generator?

Martin Stanneveld
15-05-2005, 21:39
Offtopic:
Ik weet ieder geval dat ik juli geen dvd's meeneem.Lig dan lekker op het strand met een cocktailtje 8)Ja maar in Australie is het dan winter :wink:

:lol: idd ja. Op sommige plekken is het dan alsnog boven de 20 graden, ligt eraan waar je zit.

Lex v/d Moolen
15-05-2005, 22:02
Vergeet overigens ook niet dat ze in Australie geen R2 af kunnen spelen. :wink:

Klopt, maar die vriend waar ik naar toe gaat heeft een regio vrije DVD speler :) speelt R2 en R4 DVD's zonder problemen af :) en die DVD's neem ik meer mee omdat hij nog nooit iets van Lord of the Rings of The Matrix heeft gezien... en dat vind ik gewoon niet kunnen :DDaar moet ik je gelijk in geven :shock: :lol:

Nappa_da_king
16-05-2005, 09:54
holy shit woont hij echt in de "bush" ofzo met tvtje+dvd spelertje op generator?

Redelijk :D de enigste bios in de buurt ligt op 3 uur rijden... dus daar rij je ook niet even naar toe om een film te kijken :D en DVD's kopen doet hij niet echt, dus dan neem ik ze maar mee ;)