PDA

Bekijk de volledige versie : Nieuwe Playstation 3 en Xbox 360 échte multimedia spelers



Eric van Ballegoie
18-05-2005, 08:05
Nieuwe Playstation 3 en Xbox 360 échte multimedia spelers



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=1745)

René Groen
18-05-2005, 08:20
De Xbox360 zal deze zomer naar Europa komen

De Xbox 360 console komt in november uit in de VS. Een week later zal hij in Europa uitkomen en in december zal hij in Japan het levenslicht zien :)

Anonymous
18-05-2005, 08:24
Mijn Sony hart slaat een paar keer over.
Ik knuffel de PS3 :lol:

Offtrack
18-05-2005, 08:46
En de volledige backwards compatibility is door MS ook nog niet bevestigd. Ze spreken tot nu toe over deels backwards compatible, dus voor een aantal xbox verkoophits.

GalO
18-05-2005, 09:07
jammer dat de ps3 niet zon grote hardisk heb en dat ie niet standaard op de ps3 zit... ook jammer dat ie geen mp3 cds afspeelt....

verder kickt de ps3, 360 ze ass...

maar de xbox 360 live is wel beter dan ps3 online vind ik....

Dennis Kuijper
18-05-2005, 11:02
Er is er maar een die voor mij de beste console maakt en dat is Sony.

Sony Rules.

BrownB
18-05-2005, 11:08
De Revolution krijgt ook een addon waarmee dvd's en dvd-media afgespeeld kunnen worden.

Cyberrocks
18-05-2005, 11:45
Geef mij maar de XBOX 360 !!!! Is het mooiste apparaat kwa uiterlijk en innerlijk 8) .

BrownB
18-05-2005, 11:56
Je bedoelt een geldwolverige monopoliecorporatie in het innerlijk? :wink:

John Sital
18-05-2005, 12:58
PS3 kan mij gestolen worden.
Xbox 360 en de Nintendo Revolution worden sowieso aangeschaft.

jij houdt dus niet van goede spellen? :twisted: :wink:

BrownB
18-05-2005, 12:59
PS3 kan mij gestolen worden.
Xbox 360 en de Nintendo Revolution worden sowieso aangeschaft.

jij houdt dus niet van goede spellen? :twisted: :wink:

Zeker wel en daarom ga ik voor de Revolution. :lol:

Flat
18-05-2005, 13:02
Je bedoelt een geldwolverige monopoliecorporatie in het innerlijk?
Net als Sony bedoel je? :)

Even serieus: de xbox 360 heeft een groot voordeel: hij is al een paar maanden eerder op de markt. En al is de PS3 misschien in theorie nóg krachtiger, de xbox 360 zal al krachtig genoeg zijn om alle nieuwe games op hdtv kwaliteit (720p en 1080i) vloeiend te draaien.

Wat ook belangrijk is: het gemak voor de programmeurs om een spel makkelijk te porten of te optimaliseren / alles eruit te halen. Dit zal met de xbox 360 een stuk gemakkelijker gaan dan met de PS3. Dit wordt vaak onderschat.

In ieder geval staat er eind dit jaar een xbox 360 bij mij thuis! Ik ga ook alvast wat geld opzij leggen voor een hdtv, want daarop ben ik al tien jaar aan het wachten... 8)

BrownB
18-05-2005, 13:04
Het gaat niet om de preformance, maar in de eerste plaats om de gameplay en daar blinkt nintendo al twintig jaar in uit.

John Sital
18-05-2005, 13:20
Het gaat niet om de preformance, maar in de eerste plaats om de gameplay en daar blinkt nintendo al twintig jaar in uit.

hm laatste tijd vechten ze alleen maar om de kruimels op de consolemarkt :)
sony met de ps3 en haar marketingmachine zullen de markt weer domineren, laat xbox maar eerder komen, des te meer tijd voor ontwikkelaars om games voor de ps3 te maken zodat er dadelijk een ijzersterke line up verschijnt :)
maar elke console zal haar schare fans heus wel hebben.

BrownB
18-05-2005, 13:23
Nintendo richt met zijn DS op de onaangebroken niet gamers. Met wat er nu op de E3 is geweest zou ze dat nog wel eens kunnen lukken ook.

JCL
18-05-2005, 13:53
PS3 kan mij gestolen worden.
Xbox 360 en de Nintendo Revolution worden sowieso aangeschaft.

jij houdt dus niet van goede spellen? :twisted: :wink:

mee eens, Grand Tourismo maakt de PS3 alles waard :twisted:

lepertum
18-05-2005, 15:32
het zijn maximaal 7 controllers, geen 6. Maar als je even op het web naar andere fotos zoekt zal je ook de nieuwe PS3 controller tegenkomen, echt lelijk is die. De console zelf ziet er wel strak uit :D

Anonymous
18-05-2005, 15:38
Ach laten we mekaar geen mietjes noemen, maar de PS3 gaat alle records weer breken. Nintendo en MS samen hebben nog niet de totale verkopen van Sony

BrownB
18-05-2005, 15:41
Op handheld is nintendo natuurlijk de baas, laten we eerlijk zijn, zo goed gaat de PSP het niet doen.

Demon
18-05-2005, 16:10
Op handheld is nintendo natuurlijk de baas, laten we eerlijk zijn, zo goed gaat de PSP het niet doen.
Zal denk komen door
1 De prijs
2 door de dode pixxels
dat is natuurlijk slechte reclame voor sony

Vind sony maar om 1 ding rules boven nintendo.
als je nieuwe console neemt ken je de oude games nog speelen!
En bij nintendo kan je die weg flikkeren.
Ze gaan het eindelijk leeren met de handheld!
Dat je ook de oude games kan gebruiken op de nieuw DS

BrownB
18-05-2005, 17:04
Eh, de Revolution is ook backwards capatable...

druppelstop
18-05-2005, 17:46
hm apart design van beide apparaten..jammer dat de 360 op een waterkoker lijkt.
Gaat blu-ray eigenlijk 1080p ondersteunen? Of is dat een kwestie van de hardware?

Ramon van Dam
18-05-2005, 17:55
als je nieuwe console neemt ken je de oude games nog speelen!
En bij nintendo kan je die weg flikkeren.
Hoe kom je daarbij? Op de NDS kan je ook GBA games spelen en op de Revo zal je ook GameCube-spellen kunnen spelen. Sterker nog: je kan er alle games van de afgelopen 20 jaar op Nintendo-consoles voor downloaden.

Mark de Jong
18-05-2005, 19:33
Op handheld is nintendo natuurlijk de baas, laten we eerlijk zijn, zo goed gaat de PSP het niet doen.
Zal denk komen door
1 De prijs
2 door de dode pixxels
dat is natuurlijk slechte reclame voor sony

Vind sony maar om 1 ding rules boven nintendo.
als je nieuwe console neemt ken je de oude games nog speelen!
En bij nintendo kan je die weg flikkeren.
Ze gaan het eindelijk leeren met de handheld!
Dat je ook de oude games kan gebruiken op de nieuw DS

Zoals al eerder gezegd is de nieuwe Nintendo tevens backwards-compatible. Dus get your facts straight.

BDB
18-05-2005, 20:05
PS3 kan mij gestolen worden.
Oké. Koop jij 'm? Dan zal ik 'm wel van je stelen. :wink:

Ik ga toch voor de PS3, en daar heeft de achterwaartse compatibiliteit zeker iets mee te maken.

Johan van den D.
18-05-2005, 20:43
Of je nu voor het één of het ander kiest, het zijn allemaal prachtige en goede consoles.
Overigens heeft de Sony ook mijn voorkeur.
Weet iemand al wat de prijzen gaan doen ?

Nathan Strik
18-05-2005, 21:35
Weet iemand al wat de prijzen gaan doen ?Xbox 360 zal geloof ik 299 dollar gaan kosten voor de basisset.

PS-3 zal wel zo tussen de 300-400 gaan kosten. Ik weet nog dat de PS-2 ook loeiduur was toen hij hier voor het eerst uitkwam.

Nintendo Revolution zal vermoed ik tussen de 250 en de 300 dollar gaan kosten, Nintendo duikt meestal onder de prijs van zijn concurrenten.

Richard B.
18-05-2005, 22:28
Weet iemand al wat de prijzen gaan doen ?Xbox 360 zal geloof ik 299 dollar gaan kosten voor de basisset.

PS-3 zal wel zo tussen de 300-400 gaan kosten. Ik weet nog dat de PS-2 ook loeiduur was toen hij hier voor het eerst uitkwam.

Nintendo Revolution zal vermoed ik tussen de 250 en de 300 dollar gaan kosten, Nintendo duikt meestal onder de prijs van zijn concurrenten.
Ik las een berichtje dat analysten verwachten dat de prijs van de Revolution significant lager zal zijn. Vermoedelijk onder de 160 euro. Zie http://www.cubezone.nl/ShowContent.asp?ContentID=15579

Pietse
18-05-2005, 22:35
Tock is het een slimme zet van MS door als eerste te komen. Ik verwacht wel dat de PS3 meer verkocht zal worden, maar de verschillen zullen veel kleiner zijn, een overwinning voor MS.
Ook de zet om de lite versie van XBOX-live gratis aan te bieden is een zeer slimme taktische zet, xbox-live loopt trouwens erg goed, en dat kan je niet zeggen van de online functionaliteit van de PS2 en de GC.

Na deze volgende ronde van consoles gaat Nintendo definitief afhaken, die kunnen niet langer op tegen sony en ms. Nintendo zal zich gaan toeleggen op het alleen maken van games.

Nathan Strik
18-05-2005, 23:14
Na deze volgende ronde van consoles gaat Nintendo definitief afhaken, die kunnen niet langer op tegen sony en ms. Nintendo zal zich gaan toeleggen op het alleen maken van games.
Ik snap nog steeds niet dat mensen dit kunnen geloven. Nintendo mag dan moeite hebben om in de oorlog tegen Xbox en PS-2 op te boksen, de Gamecube verkoopt nog steeds prima. En veel mensen vergeten ook dat Gameboy Advance nog steeds de best verkopende draagbare console is en de DS een zeer succesvolle launch heeft gehad waarbij hij de technisch betere PSP tot nu toe ver achter zich laat.

Nintendo heeft genoeg geld op de bank en het zal dan ook niet zo snel het lot van SEGA beschoren zijn. Daarvoor moeten ze echt meerdere flops achter elkaar gaan maken en zoals de plannen voor Revolution er nu uitzien gaat dit een console worden met een zeer hoge cool-heids factor.

Ik denk dat velen hier Nintendo zwaar onderschatten.

Pietse
19-05-2005, 02:56
Voor 10-jarigen is nintendo best leuk.

Zelf word ik niet lekker van mario 103 en zelda 86

Remco Out
19-05-2005, 08:57
Ik ben zeer benieuwd naar de PS 3, maar allereerst ga je veel plezier beleven aan mijn PSP, die ik vandaag of morgen in mijn brievenbus kan verwachten.

BrownB
19-05-2005, 09:18
Voor 10-jarigen is nintendo best leuk.

Zelf word ik niet lekker van mario 103 en zelda 86

Nee hoor, we generaliseren niet, met alle delen van Nightmare on Elm Street in de collectie.

Triest dat mensen geweldige spellen van nintendo afwijzen omdat ze bang zijn voor kinderachtig uitgemaakt te worden.

John Sital
19-05-2005, 09:31
Voor 10-jarigen is nintendo best leuk.

Zelf word ik niet lekker van mario 103 en zelda 86

Nee hoor, we generaliseren niet, met alle delen van Nightmare on Elm Street in de collectie.

Triest dat mensen geweldige spellen van nintendo afwijzen omdat ze bang zijn voor kinderachtig uitgemaakt te worden.

euh er komen toch voornamelijk kiddy games uit op nintendo? enkele uitzonderingen daargelaten, ps2 en xbox zichten zich op wat ouder publiek :wink:
en feit is dat ps2 en xbox veel schiet/vechtspellen heeft wat ook een grote markt aantrekt, alleen metroid prime kom je er niet :twisted:

kom maar op met je nintendo voorkeur nathan :twisted: :wink:

BrownB
19-05-2005, 09:44
Dat bedoel ik nou. Jij associeert het met kinderspellen. Maar heb je ze wel eens geprobeerd? Niks leuker dan de hele nacht door met een stel fanatiekelingen Mario Karten.

Ik vind juist de kwaliteit van bijna alle spellen op de ps en xbox bijzonder laag. Als ik die wil spelen, speel ik ze wel op de pc zo lang ben ik daar niet mee bezig.

Mark de Jong
19-05-2005, 09:47
Voor 10-jarigen is nintendo best leuk.

Zelf word ik niet lekker van mario 103 en zelda 86

Met zo'n instelling kan je eigenlijk al niet meepraten. Jouw voorkeur gaat standaard al uit naar Sony of Microsoft; het is niet objectief.

John Sital
19-05-2005, 09:48
Dat bedoel ik nou. Jij associeert het met kinderspellen. Maar heb je ze wel eens geprobeerd? Niks leuker dan de hele nacht door met een stel fanatiekelingen Mario Karten.

Ik vind juist de kwaliteit van bijna alle spellen op de ps en xbox bijzonder laag. Als ik die wil spelen, speel ik ze wel op de pc zo lang ben ik daar niet mee bezig.

:lol: :lol: tja ik vind juist de games op nintendo niet echt aansprekend, ik vermaak mij wel met mgs, tekken,timesplitters 3, killzone enz, en omgekeerd: jij speelt graag op nintendo, jouw goed recht, als we uiteindelijk maar tevreden zijn met onze eigen console, dat is het belangrijkste :wink:

John Sital
19-05-2005, 09:49
Voor 10-jarigen is nintendo best leuk.

Zelf word ik niet lekker van mario 103 en zelda 86

Met zo'n instelling kan je eigenlijk al niet meepraten. Jouw voorkeur gaat standaard al uit naar Sony of Microsoft; het is niet objectief.

niet objectief maar wel gelijk :twisted: :lol: :wink:

Mark de Jong
19-05-2005, 09:50
Voor 10-jarigen is nintendo best leuk.

Zelf word ik niet lekker van mario 103 en zelda 86

Nee hoor, we generaliseren niet, met alle delen van Nightmare on Elm Street in de collectie.

Triest dat mensen geweldige spellen van nintendo afwijzen omdat ze bang zijn voor kinderachtig uitgemaakt te worden.

euh er komen toch voornamelijk kiddy games uit op nintendo? enkele uitzonderingen daargelaten, ps2 en xbox zichten zich op wat ouder publiek :wink:
en feit is dat ps2 en xbox veel schiet/vechtspellen heeft wat ook een grote markt aantrekt, alleen metroid prime kom je er niet :twisted:

kom maar op met je nintendo voorkeur nathan :twisted: :wink:

FPS shooters zijn nu eenmaal beter te bedienen op een PC. Geef mij maar games als Resident Evil 4, Mario en Zelda. Dat zijn games die je altijd, wanneer en waar dan ook kan spelen.

Mark de Jong
19-05-2005, 09:52
Voor 10-jarigen is nintendo best leuk.

Zelf word ik niet lekker van mario 103 en zelda 86

Met zo'n instelling kan je eigenlijk al niet meepraten. Jouw voorkeur gaat standaard al uit naar Sony of Microsoft; het is niet objectief.

niet objectief maar wel gelijk :twisted: :lol: :wink:

Feiten, fanboy, ik wil feiten zien :twisted:

BrownB
19-05-2005, 09:53
Ik snap de meerwaarde niet van spellen op de ps en xbox. Die komen meestal toch op de pc uit met meer opties. Nintendo richt zich meer op gameplay dan graphics. Graphics zijn toch zo weer achterhaald door de PC, bijbenen heeft geen zin.

Luther Hartog
19-05-2005, 15:46
Vragen jullie je niet af wat nou zo revolutionair gaat worden aan de nieuwe Nintendo...ik wel! De Revolution heeft me nog het minst overtuigen, maar dat zou kunnen veranderen hoor.

Als ik zou moeten kiezen tussen de PS3 en de XBOX 360, dan zal het de XBOX 360 worden. Dit vanwege de prijs, de online spelervaring en het uiterlijk.

Qua kracht kan de PS3 technisch misschien meer aan, maar die teraflop-verhalen van Sony hoorde ik ook al bij de PS2. En ik wil eigenlijk wel eens zien hoe een spel er straks op de TV uitziet met de PS3, ik denk niet dat het (veel) verschilt van de XBOX 360.

Daarnaast gaat het natuurlijk om de spellen en ik zie meer in de spellen van MS, dan die van Sony...dus voor mij is het duidelijk.

jeroenenagnes
19-05-2005, 16:13
De Revolution gaat toch echt helemaal kicken denk ik hoor!!!

Sowieso alleen het machientje al, ziet er naar mijn mening gelikt uit!

http://members.home.nl/jeroen.en.agnes/revolution.jpg

Daarnaast gaat de Revolution Wi Fi ondersteunen waardoor je hem gemakkelijk overal mee naartoe kan nemen en via een Wi Fi-access point kan online gamen.
En de mogelijkheid om spellen te downloaden tot aan de oude NES.....aaahhh heerlijk om de oude link te spelen!

Hier (http://cube.ign.com/articles/615/615176p1.html) nog wat meer info.

Al met al PS3 en XBOX360 zijn ook mooie speeltjes maar wilde mij toch ook even positief uitlaten over Nintendo. ;-)


Jeroen.

John Sital
19-05-2005, 16:17
ziet er mooi uit, komt gta ook op de revolution? :twisted: :lol: :wink:
ik wil games zien op de nieuwe consoles mensen.

Johan van den D.
19-05-2005, 17:45
Weet iemand al wat de prijzen gaan doen ?Xbox 360 zal geloof ik 299 dollar gaan kosten voor de basisset.

PS-3 zal wel zo tussen de 300-400 gaan kosten. Ik weet nog dat de PS-2 ook loeiduur was toen hij hier voor het eerst uitkwam..Ik verwacht niet dat Sony boven de prijs van de Xbox gaat zitten.

Tommy Brok
19-05-2005, 18:02
Tot nu toe spreekt de Xbox 360 mij nog het meeste aan, dat komt omdat de Xbox die nu op me kamer staat me zwaar overtuigd heeft de afgelopen jaren.

In het begin moest ik maar weinig hebben van die lompe bak, maar toen er steeds betere spelen uit kwamen ben ik toch overgestapt.
Nu heb ik op de Xbox de meeste spellen, de graphics zijn het beste, de controller vind ik fijner dan die van de PS2, Xbox-Live kicked ass (Halo 2 blijft ongekend), etc.

Als je ze met elkaar gaat vergelijken heeft de PS3 misschien wat meer power, maar kwa graphics zul je dat er waarschijnlijk niet vanaf zien.
Mischien bij games die exclusief voor de consoles uit komen zul je het verschil gaan zien. Als een game op alle consoles uit komt lijkt het me sterk dat developers voor dat beetje meer power de hele game op de schep gaan nemen om 'm een tikje mooier te maken.

Hoe zit het trouwens met de controller van de PS3, krijgt die nu ook shoulder-buttons die je helemaal in kan drukken? Dat werkt met een race-game toch altijd nog het beste.

Tommy Brok
19-05-2005, 18:05
De Revolution gaat toch echt helemaal kicken denk ik hoor!!!Ik denk dat ze hard gaan verliezen.
Waarom komen ze met een machine uit die vééél minder power heeft dan de andere consoles?
Waarom met minder genoegen nemen?

Het gaat dan wel om de gameplay, maar die kan ook goed zijn bij graphics waar je bij gaat watertanden!

jeroenenagnes
19-05-2005, 18:08
De Revolution gaat toch echt helemaal kicken denk ik hoor!!!Ik denk dat ze hard gaan verliezen.
Waarom komen ze met een machine uit die vééél minder power heeft dan de andere consoles?
Waarom met minder genoegen nemen?

Het gaat dan wel om de gameplay, maar die kan ook goed zijn bij graphics waar je bij gaat watertanden!

Op welke specs precies hebben ze veeel minder power dan?
Zoveel is er nog niet bekend......het geheugen voor de Revolution is tenminste 512mb wat al net zo veel is als de Xbox360 ;-)
Maar ik werk heus niet bij Nintendo ofzo hoor, heb hier ook nog een PS2 en een X-Box staan waar ik heel tevreden over ben, maar ben gewoon van mening dat Nintendo zeker wel potenties heeft.
Nintendo is altijd al inventief geweest en heeft altijd veel om de gameplay gegeven.


Jeroen.

Tommy Brok
19-05-2005, 18:26
De Revolution gaat toch echt helemaal kicken denk ik hoor!!!Ik denk dat ze hard gaan verliezen.
Waarom komen ze met een machine uit die vééél minder power heeft dan de andere consoles?
Waarom met minder genoegen nemen?

Het gaat dan wel om de gameplay, maar die kan ook goed zijn bij graphics waar je bij gaat watertanden!

Op welke specs precies hebben ze veeel minder power dan?
Zoveel is er nog niet bekend......het geheugen voor de Revolution is tenminste 512mb wat al net zo veel is als de Xbox360 ;-)
Maar ik werk heus niet bij Nintendo ofzo hoor, heb hier ook nog een PS2 en een X-Box staan waar ik heel tevreden over ben, maar ben gewoon van mening dat Nintendo zeker wel potenties heeft.
Nintendo is altijd al inventief geweest en heeft altijd veel om de gameplay gegeven.


Jeroen.De PS3 is zo'n 30 tot 35 keer krachtiger dan de PS2.
De Xbox 360 is zo'n 8 tot 10 keer krachtiger dan de "oude" Xbox.
De Revolution is 2 tot 3 keer krachtiger dan de Gamecube.

Ik snap niet waarom ze de mogelijkheid niet aanpakken als het toch mogelijk is.

jeroenenagnes
19-05-2005, 18:27
Bron??? ;-)


Jeroen.

Tommy Brok
19-05-2005, 18:29
Bron??? ;-)


Jeroen.Weet niet precies, google er op los dan vindt je het vanzelf.

Kan ook niet anders als je naar de omvang van de Revolution kijkt.

jeroenenagnes
19-05-2005, 18:35
Bron??? ;-)


Jeroen.Weet niet precies, google er op los dan vindt je het vanzelf.

Kan ook niet anders als je naar de omvang van de Revolution kijkt.

Hmmm, ja sorry maar dat is toch wel kort door de bocht hoor denk je ook niet?
De Revolution is gisteren pas op de E3 bekend gemaakt en voor de rest zijn er nog helemaal geen specs bekend hierover.
Ach ja de tijd zal het leren, ze zullen alle 3 wel weer hier in huis verschijnen :-)


Jeroen.

BrownB
19-05-2005, 19:31
De 3x is een schatting van USAToday, een blad dat helemaal geen verstand heeft van consoles.

Het maakt me trouwens niets uit wat voor kracht het beestje heeft, ik weet nu al dat het de revolution gaat worden. Om beperkingen valt vaak heel creatief heen te innoveren en dat is waar Nintendo met recht al 20 jaar de beste in is.

Dit neemt overigens niet weg dat ik uitermate benieuwd ben naar het geweldige feit waar de console zijn naam aan ontleent.

Nathan Strik
19-05-2005, 21:03
Zoveel is er nog niet bekend......het geheugen voor de Revolution is tenminste 512mb wat al net zo veel is als de Xbox360 ;-)
Volgens mij bedoelden ze hiermee geen werkgeheugen, maar geheugen waarin je bijvoorbeeld je savegames en records in kunt opslaan en oude Nintendo games in kunt downloaden.

Verder heeft Nintendo inderdaad nog helemaal geen specs naar buiten gebracht. Het is dus nog helemaal afwachten.

Bovendien is de console nog ongeveer een jaar verwijderd van ons, dus kan Nintendo eventueel nog wat extra power toevoegen als ze zouden willen.

Uiteindelijk ligt het ook aan de slimheid van de programmeurs. Als ik bijvoorbeeld zie dat een console als de PS-2 (die toch stukken minder snel geacht mag worden dan de X-box) grafisch een betere racegame op het scherm kan toveren (Gran Turismo 4) dan het meest recente racegame op de X-box, dan is dat een bewijs dat enkel de specs niet zoveel invloed hoeven te hebben op het eindresultaat.

Maar goed, we zullen zien. Zoals Reggie leuk grapte tijdens de Nintendo speech stellen al die nummers natuurlijk eigenlijk maar weinig voor.

Kijk bijvoorbeeld naar de oude SNES. Die had weliswaar een tragere processor dan zijn concurrent de Megadrive, maar wist dat goed te maken met add-ons in de cartridges en een meer grafische mogelijkheden. Het gaat om het samenspel van de ingredienten, niet om de individuele snelheid van alles. Ik vond het bijvoorbeeld erg leuk om te lezen dat de busbreedte van de PS-3 enkele tientallen gigabytes per seconde was... erg leuk, maar welke bestaande drive kan zoveel data tegelijk overpompen? Zelfs blu-ray discs zijn nog niet zo snel.

Veel mensen hier hebben duidelijk hun hoofd op hol laten brengen door al die cijfers en gigaflops enzo. Zoals Reggie zei: "I've got another number for you... two!!! Two billion games!" (voor de mensen die het niet gezien hebben, zoveel spellen heeft Nintendo in 20 jaar tijd verkocht ;))

René Groen
19-05-2005, 21:38
Bron??? ;-)


Jeroen.Weet niet precies, google er op los dan vindt je het vanzelf.

Kan ook niet anders als je naar de omvang van de Revolution kijkt.

Dit zijn slechts geruchten, net zoals er geruchten gaan dat de Revolution sneller zal worden dan de Xbox 360.

Nathan Strik
19-05-2005, 23:17
Nog even een aanvulling.

De chipsets van de developerkits waarop nu de nieuwe Xbox 360 en PS-3 games ontwikkeld worden zijn nog niet de definitieve chipsets.

Meestal is er dan ook pas betrouwbare informatie over de precieze snelheid van een console als de uiteindelijke hardware klaar is en in massa geproduceerd wordt.

Alle demo's van de PS-3, hoe mooi ze ook waren, draaiden dan ook op voorlopige test-hardware. De uiteindelijke hardware kan wel erg anders gaan worden. Softwareontwikkelaars weten dan ook, vooral nu ze bezig zijn met de eerste generatie next-gen software, dat ze rekening moeten houden met hardware wijzigingen tot een paar maanden voordat een spelcomputer in de schappen terechtkomt.

De specs van Xbox 360 zullen nu inmiddels wel aardig vaststaan omdat de console al in het najaar uitkomt.

Wat PS-3 en Revolution betreft kan er nog van alles veranderen. Nintendo heeft bijvoorbeeld nog geen development kits verstuurd naar second en third-party software bedrijven. Sony heeft dat al wel gedaan, maar ook hier weer berust het op een prototype hardware. Daar kan dus nog van alles in veranderen.

Nintendo is dus eigenlijk heel verstandig door nog geen specs weg te geven van een console die nog ongeveer een jaar van ons verwijderd is. Er kan immers tijdens die periode een doorbraak plaatsvinden in chipproductie, waardoor een bepaald onderdeel bijvoorbeeld goedkoper te produceren is, waarna Nintendo kan beslissen om dit verschil te compenseren met snellere componenten.

Mijn conclusie: Xbox 360 wordt een retesnelle machine, dat staat buiten kijf. Maar aangezien PS-3 en Revolution beiden nog zo vroeg in hun ontwikkelingsfase verkeren valt er over de uiteindelijke prestaties van die consoles slechts te speculeren.

Luther Hartog
20-05-2005, 06:36
Ik denk dat Sony en Nintendo zich ook wel mogen schamen als ze niet sneller worden dan de XBOX 360, niet dat het voor mij belangrijk is, maar voor een heleboel mensen wel.

Mark de Jong
20-05-2005, 08:35
De Revolution gaat toch echt helemaal kicken denk ik hoor!!!Ik denk dat ze hard gaan verliezen.
Waarom komen ze met een machine uit die vééél minder power heeft dan de andere consoles?
Waarom met minder genoegen nemen?

Het gaat dan wel om de gameplay, maar die kan ook goed zijn bij graphics waar je bij gaat watertanden!

Lees dit eerst eens goed door: http://cube.ign.com/articles/617/617000p1.html

Mark de Jong
20-05-2005, 08:37
Ik denk dat Sony en Nintendo zich ook wel mogen schamen als ze niet sneller worden dan de XBOX 360, niet dat het voor mij belangrijk is, maar voor een heleboel mensen wel.

Waarom schamen ? Als mensen een snelle computer willen kopen ze wel een PC. Zoals ik al zei: lees het interview hierboven maar eens door en dan wordt er al heel wat duidelijk.

Nathan Strik
20-05-2005, 09:35
Kan ook niet anders als je naar de omvang van de Revolution kijkt.
Weet je waarom de Revolution zo klein kan zijn?

Omdat het niet, net als Xbox 360 een halve mediacenter PC is.
Om maar te zwijgen over Sony's PS-3, waar gewoon meer aansluitingen en ports opzitten dan op menig PC.

Dat kost allemaal ruimte. Nintendo's Revolution gaat bijna geheel op games toegespitst worden (op de optionele DVD-playback na), dus kunnen die wat economischer vormgeven.

Bovendien is grootte allang geen maat meer voor hoe snel iets is. Om maar even de hand in eigen boezem te steken: de Nintendo DS is ietsiepietsie groter (dikker) dan de PSP, maar de PSP is wel veel sneller.*

Size, dear sir, does NOT matter.

*niet dat het uitmaakt, want de PSP verkoopt nog steeds veel minder goed dan de DS, lees ook het artikel waar Mark naar linkt maar eens goed door en misschien begin je dan eindelijk eens te beseffen dat Nintendo misschien wel donders goed weet wat ze doen.

Tommy Brok
20-05-2005, 16:04
Als ik bijvoorbeeld zie dat een console als de PS-2 (die toch stukken minder snel geacht mag worden dan de X-box) grafisch een betere racegame op het scherm kan toveren (Gran Turismo 4) dan het meest recente racegame op de X-box, dan is dat een bewijs dat enkel de specs niet zoveel invloed hoeven te hebben op het eindresultaat.Ik neem aan dat je het over Forza Motorsport hebt?
Zet maar eens 2 tv's naast elkaar, speel dan op de een Forza en op de ander GT4, dan wil ik graag nog eens horen welke er beter uit ziet.

Tommy Brok
20-05-2005, 16:08
De Revolution gaat toch echt helemaal kicken denk ik hoor!!!Ik denk dat ze hard gaan verliezen.
Waarom komen ze met een machine uit die vééél minder power heeft dan de andere consoles?
Waarom met minder genoegen nemen?

Het gaat dan wel om de gameplay, maar die kan ook goed zijn bij graphics waar je bij gaat watertanden!

Lees dit eerst eens goed door: http://cube.ign.com/articles/617/617000p1.htmlJa, en je bedoelt hiermee?

Nathan Strik
20-05-2005, 16:08
Als ik bijvoorbeeld zie dat een console als de PS-2 (die toch stukken minder snel geacht mag worden dan de X-box) grafisch een betere racegame op het scherm kan toveren (Gran Turismo 4) dan het meest recente racegame op de X-box, dan is dat een bewijs dat enkel de specs niet zoveel invloed hoeven te hebben op het eindresultaat.Ik neem aan dat je het over Forza Motorsport hebt?
Zet maar eens 2 tv's naast elkaar, speel dan op de een Forza en op de ander GT4, dan wil ik graag nog eens horen welke er beter uit ziet.
Makkelijk... GT4 natuurlijk. Veel meer werk besteed aan het grafische detail. De banen van Forza zien er maar saaitjes uit in vergelijking tot GT4's prachtige vormgeving.

Quote van IGN uit de Forza-review:
The in-game graphics are also good, but not great. Compared to a number of racers, specifically GT4, Forza holds up pretty well, but direct comparisons to that lowly PS2 game (how dare I!) prove a little disappointing. First, the car models aren't as good. They're just not. The car models are again of high quality, but they're not terribly refined, they're often blocky and lack detail, and in some cases, they just don't bring out the beauty of that particular model (whether it's an RX7 or a GT Challenger). Again, they're respectable, just not brilliant.

You'll see real-time reflections in windows and in the shine of a car, but they look a little delayed, a little slow even, not entirely moving in real-time. You'll see decent particles, too, though nothing surprising.

The car textures fit in line with the models -- good but not great. The art style of the backgrounds and environments isn't very photorealistic or inspired either. There are some nice trees, some interesting forested areas, a bunch of static 2D sprite people -- and the streets of NY are easily the best looking parts of the game -- but besides that, none of there areas pop out and grab you.

Tommy Brok
20-05-2005, 16:25
Als ik bijvoorbeeld zie dat een console als de PS-2 (die toch stukken minder snel geacht mag worden dan de X-box) grafisch een betere racegame op het scherm kan toveren (Gran Turismo 4) dan het meest recente racegame op de X-box, dan is dat een bewijs dat enkel de specs niet zoveel invloed hoeven te hebben op het eindresultaat.Ik neem aan dat je het over Forza Motorsport hebt?
Zet maar eens 2 tv's naast elkaar, speel dan op de een Forza en op de ander GT4, dan wil ik graag nog eens horen welke er beter uit ziet.
Makkelijk... GT4 natuurlijk. Veel meer werk besteed aan het grafische detail. De banen van Forza zien er maar saaitjes uit in vergelijking tot GT4's prachtige vormgeving.

Quote van IGN uit de Forza-review:
The in-game graphics are also good, but not great. Compared to a number of racers, specifically GT4, Forza holds up pretty well, but direct comparisons to that lowly PS2 game (how dare I!) prove a little disappointing. First, the car models aren't as good. They're just not. The car models are again of high quality, but they're not terribly refined, they're often blocky and lack detail, and in some cases, they just don't bring out the beauty of that particular model (whether it's an RX7 or a GT Challenger). Again, they're respectable, just not brilliant.

You'll see real-time reflections in windows and in the shine of a car, but they look a little delayed, a little slow even, not entirely moving in real-time. You'll see decent particles, too, though nothing surprising.

The car textures fit in line with the models -- good but not great. The art style of the backgrounds and environments isn't very photorealistic or inspired either. There are some nice trees, some interesting forested areas, a bunch of static 2D sprite people -- and the streets of NY are easily the best looking parts of the game -- but besides that, none of there areas pop out and grab you.Die 2 tv's heb je wel snel naast elkaar gezet, ohnee... wacht...
Je plukt je mening van het internet af, vind je het niet beter om zelf de game te spelen en dan een mening te geven?

Nathan Strik
20-05-2005, 16:29
Die 2 tv's heb je wel snel naast elkaar gezet, ohnee... wacht...
Je plukt je mening van het internet af, vind je het niet beter om zelf de game te spelen en dan een mening te geven?
Ik heb beide games persoonlijk gezien, dus hoepel a.u.b. op met je valse beschuldigingen.

Ik heb die quote van IGN alleen even gepakt om mijn mening kracht bij te zetten. Ga toch fietsen man!*

*of autorijden. ;)

Tommy Brok
20-05-2005, 16:42
Die 2 tv's heb je wel snel naast elkaar gezet, ohnee... wacht...
Je plukt je mening van het internet af, vind je het niet beter om zelf de game te spelen en dan een mening te geven?
Ik heb beide games persoonlijk gezien, dus hoepel a.u.b. op met je valse beschuldigingen.

Ik heb die quote van IGN alleen even gepakt om mijn mening kracht bij te zetten. Ga toch fietsen man!*

*of autorijden. ;)Zo zo, als crew-member weet je wel met je gasten om te gaan.

Afgelopen week hebben er bij een maat van mij 2 tv's naast elkaar gestaan, beide racegames lieten de track New York zien, Forza sprong er hard bovenuit.

Misschien kan ik maar beter me "eigen mening" voor me houden en met andere mee praten, dan krijg ik misschien normale reakties.

John Sital
20-05-2005, 16:45
hm ik heb een hekel aan race games, ook omdat ik er slecht in ben :twisted: maar er zit geen geweldselement in, maar als mensen tevreden zijn met forza of met gt so be it, denk niet dat je de voorstanders ervan kunt overhalen om de andere game meer te gaan waarderen.

Nathan Strik
20-05-2005, 17:21
Misschien kan ik maar beter me "eigen mening" voor me houden en met andere mee praten, dan krijg ik misschien normale reakties.
Misschien moet je gewoon voortaan beschuldigende reacties voor je houden, dan zul je zien dat ik super-redelijk reageer.

Je kunt je ook voorstellen dat ik weinig zin heb om poeslief te doen tegen iemand die beweert dat ik mijn mening van internet pluk.

Wat dit met mijn crew-status te maken heeft zie ik niet. Als je buurman agent is en je hebt een keer ruzie dan heeft dat toch ook niks te maken met zijn functie, of wel dan?

Maar ieder zijn mening uiteraard. Als je maar weet dat ik me niet graag laat betichten van onwaarheden.

Tommy Brok
20-05-2005, 18:24
Je kunt je ook voorstellen dat ik weinig zin heb om poeslief te doen tegen iemand die beweert dat ik mijn mening van internet pluk.Het lag er dan ook wel erg dik op.

Ontopic: Ik kan niet wachten tot de nieuwe consoles komen, spannend!

Nathan Strik
20-05-2005, 19:06
Je kunt je ook voorstellen dat ik weinig zin heb om poeslief te doen tegen iemand die beweert dat ik mijn mening van internet pluk.Het lag er dan ook wel erg dik op.
Het enige wat er hier dik bovenop ligt is dat jij duidelijk eens moet leren lezen in plaats van mijn woorden en bedoelingen te verdraaien tot iets wat jou toevallig uitkomt.

On-topic: als er eind dit jaar onvoldoende voorraden van Xbox 360 zijn, denk je dat ze dan Apple computers gaan weggeven?* ;)

*alle X-box 360 demo's op E3 draaien immers op Apple Mac's, zoals in de gamesthread bleek.

Mark de Jong
20-05-2005, 20:03
De Revolution gaat toch echt helemaal kicken denk ik hoor!!!Ik denk dat ze hard gaan verliezen.
Waarom komen ze met een machine uit die vééél minder power heeft dan de andere consoles?
Waarom met minder genoegen nemen?

Het gaat dan wel om de gameplay, maar die kan ook goed zijn bij graphics waar je bij gaat watertanden!

Lees dit eerst eens goed door: http://cube.ign.com/articles/617/617000p1.htmlJa, en je bedoelt hiermee?

Dat je dat al niet ziet/begrijpt, zegt al genoeg dacht ik zo.

John Sital
20-05-2005, 21:19
hm waarom hopen mensen tegen beter weten in dat nintendo het elke keer toch goed zal doen? :? begin is altijd aardig maar na verloop van tijd haken ze af. en nou ff geen kreten van originele games:gamers weten heus wel wat goed is en wat slecht is, tenminste degenen die zich orienteren, maar nintendo haakt af na verloop van tijd :? Ligt het er misschien aan dat de grote uitgevers kiezen voor de veiligheid van sony en microsoft? Voorbeeld hiervan: resident evil 4 zou exclusief verschijnen op gamecube, maar na verloop van tijd ging/gaat die game toch over naar andere platforms, ik concludeer dan dat het vertrouwen van die uitgever niet bijster groot is in die console(gamecube). Waarom zou het dit keer anders zijn?
ps2 heeft het voordeel van grote keus aan games, xbox ook zoiets en nintendo zegt goede games te hebben maar ze zijn nu wel 3e op de huidige consolemarkt. Dus los van het feit dat de specs nog niet bekend zijn, wat ook niet boeit aangezien het om de games gaat, waarom zou het dit keer wel lukken om de concurrentie van sony en microsoft voor te blijven?

Tommy Brok
20-05-2005, 21:34
De Revolution gaat toch echt helemaal kicken denk ik hoor!!!Ik denk dat ze hard gaan verliezen.
Waarom komen ze met een machine uit die vééél minder power heeft dan de andere consoles?
Waarom met minder genoegen nemen?

Het gaat dan wel om de gameplay, maar die kan ook goed zijn bij graphics waar je bij gaat watertanden!

Lees dit eerst eens goed door: http://cube.ign.com/articles/617/617000p1.htmlJa, en je bedoelt hiermee?

Dat je dat al niet ziet/begrijpt, zegt al genoeg dacht ik zo.Bullshit, hij zegt gewoon hetzelfde als iedere andere Nintendo liefhebber.

Ik blijf erbij, mooie graphics wil niet zeggen slechte gameplay!

Tommy Brok
20-05-2005, 21:40
On-topic: als er eind dit jaar onvoldoende voorraden van Xbox 360 zijn, denk je dat ze dan Apple computers gaan weggeven?* ;)

*alle X-box 360 demo's op E3 draaien immers op Apple Mac's, zoals in de gamesthread bleek.Waar zouden ze anders op moeten draaien? Lijkt me sterk dat ze al games hebben voor een werkende Xbox 360 :?

Maar ik had een paar weken na de release van de PSP zo'n ding in me bezit, lijkt me niet zo moeilijk om dan een Xbox 360 te bemachtigen.

Maar eh, ga je nu steeds van die sneaky opmerkingen geven omdat me voorkeur uit gaat naar de Xbox? Beetje laag vindt je niet?

Mark de Jong
20-05-2005, 22:55
hm waarom hopen mensen tegen beter weten in dat nintendo het elke keer toch goed zal doen? :? begin is altijd aardig maar na verloop van tijd haken ze af. en nou ff geen kreten van originele games:gamers weten heus wel wat goed is en wat slecht is, tenminste degenen die zich orienteren, maar nintendo haakt af na verloop van tijd :? Ligt het er misschien aan dat de grote uitgevers kiezen voor de veiligheid van sony en microsoft? Voorbeeld hiervan: resident evil 4 zou exclusief verschijnen op gamecube, maar na verloop van tijd ging/gaat die game toch over naar andere platforms, ik concludeer dan dat het vertrouwen van die uitgever niet bijster groot is in die console(gamecube). Waarom zou het dit keer anders zijn?
ps2 heeft het voordeel van grote keus aan games, xbox ook zoiets en nintendo zegt goede games te hebben maar ze zijn nu wel 3e op de huidige consolemarkt. Dus los van het feit dat de specs nog niet bekend zijn, wat ook niet boeit aangezien het om de games gaat, waarom zou het dit keer wel lukken om de concurrentie van sony en microsoft voor te
blijven?

Hetzelfde kan je zeggen over XBox en PS2 games. Die verschijnen vaak na verloop van tijd ook op de PC. Dat heeft niets te maken met vertrouwen van developers en publishers; gewoon met inkomsten. En aangezien de PS2 een grote fanbase heeft (laten we eerlijk zijn; het kopieëren heeft hier een grote rol in gespeeld) zijn dat dus flinke inkomsten, kosten die ze anders mis zouden lopen. Nintendo brengt originele en zeer speelbare games uit. Het enige nadeel van Nintendo is dat ze een schaarse selectie aan games hebben; op de PS2 en XBox wordt namelijk alles uitgebracht wat ze maar kunnen uitbrengen. Nintendo games zal je nooit op de PC zien (op een uitzondering na misschien en dan nog zijn de games vaak eerst op de PC of een andere console uitgebracht). PS2 en XBox games zul je dan ook vaak later tegenkomen op een ander platform.

Mark de Jong
20-05-2005, 23:00
De Revolution gaat toch echt helemaal kicken denk ik hoor!!!Ik denk dat ze hard gaan verliezen.
Waarom komen ze met een machine uit die vééél minder power heeft dan de andere consoles?
Waarom met minder genoegen nemen?

Het gaat dan wel om de gameplay, maar die kan ook goed zijn bij graphics waar je bij gaat watertanden!

Lees dit eerst eens goed door: http://cube.ign.com/articles/617/617000p1.htmlJa, en je bedoelt hiermee?

Dat je dat al niet ziet/begrijpt, zegt al genoeg dacht ik zo.Bullshit, hij zegt gewoon hetzelfde als iedere andere Nintendo liefhebber.

Ik blijf erbij, mooie graphics wil niet zeggen slechte gameplay!

Ik denk niet dat je het hebt doorgelezen; of wellicht heb je het niet begrepen. Zoals in het interview wordt gezegd heeft Nintendo een ander pad ingeslagen. Een heel ander pad dan de Sony en Microsoft.

En wellicht het belangrijkste uit het hele interview:

"We're kind of in a strange period where power is the crux of whether or not something is going to be successful. So again, that seems a little bit odd. If we rely solely on power of console to dictate to where we're going with games, I think that tends to suppress the creativity of designers. They tend to rely solely on what the technology allows them to do instead of thinking of new and creative ideas."

Dat is iets wat veel mensen dus vergeten.

Nathan Strik
20-05-2005, 23:32
Voorbeeld hiervan: resident evil 4 zou exclusief verschijnen op gamecube, maar na verloop van tijd ging/gaat die game toch over naar andere platforms, ik concludeer dan dat het vertrouwen van die uitgever niet bijster groot is in die console(gamecube).
Hetzelfde kan je zeggen over XBox en PS2 games. Die verschijnen vaak na verloop van tijd ook op de PC. Dat heeft niets te maken met vertrouwen van developers en publishers; gewoon met inkomsten.
Je hebt helemaal gelijk.

Het is zelfs zo, dat er in deze exclusiviteitscontracten sowieso een termijn staat waarna een titel ook op andere consoles mag verschijnen. John Sital zit dus uit zijn nek te kleppen, want het was al vanaf het begin de afspraak tussen Nintendo en Capcom dat Resident Evil 4 na een aantal maanden gewoon voor andere consoles uitgebracht mocht worden. Dat zegt niks over of Capcom geen vertrouwen heeft in Nintendo of wel, maar gewoon dat ze op die manier meer geld binnen kunnen halen.

Dat is dezelfde reden dat veel uitgevers (bijna) compleet zijn overgestapt naar PS-2 en Xbox. Simpelweg omdat daar meer te halen valt.

Vergelijk het met de muziek top-40. De populairste platen brengen ook het meeste geld op en daar zullen de platenmaatschappijen ook eerder naar happen. De alternatieve hoek heeft het altijd wat moeilijker, maar heeft ook zijn schare trouwe liefhebbers.

Het wil niet zeggen dat het een per definitie beter is dan het ander. Toevallig spreken Xbox games mij niet aan, dat kan gebeuren. Echter, ik ben nog wel een groot fan van veel titels op de Playstation. Maar dus ook een Nintendo-fan. Het gaat mij om de games.

Bovendien hou ik van de manier waarop Nintendo op dit moment in de markt staat. Ze doen hun eigen ding en trekken zich werkelijk niets aan van wat de concurrenten doen. Sony en Microsoft zeggen precies wat de mensen willen horen... de een had nog hogere specs dan de ander. Nintendo zegt simpelweg: jullie krijgen dat te horen... maar later. Ze durven zelfs boegeroep te incasseren vanuit het publiek, dat maakt ze niks uit. Dan heb je volgens mij als bedrijf gewoon lef in je donder.

Het is net pokeren. Als jij te snel je kaarten op tafel legt (en dat hebben Sony en Microsoft nu gedaan op E3) dan lacht de concurrent in zijn vuistje. (Van Microsoft is dit nog wel te begrijpen natuurlijk, omdat ze vlak voor hun launchdatum zitten.)

Zoals Shigeru in dat interview ook zegt. Nintendo kiest het minder makkelijke pad en ziet dat Sony en Microsoft allebei hetzelfde pad af denderen. Maar als Nintendo zie wat zij doen en kijkt naar wat hun eigen plannen zijn, maken ze zich absoluut geen zorgen. Ze zijn er klaar voor. En dat geeft mij als fan meer hoop dat al die grafische demo's (op test-hardware) van Sony en Microsoft bij elkaar.


op de PS2 en XBox wordt namelijk alles uitgebracht wat ze maar kunnen uitbrengen.
Ja, en dat is natuurlijk prima voor de consument, want ze hebben zo meer keuze. Maar er schuilt ook een gevaar in.

We moeten namelijk ook niet vergeten naar de geschiedenis te kijken. Vroeger, in de jaren '80 mochten ontwikkelaars ook alles uitbrengen wat ze maar wilden voor de toen bestaande spelcomputers. Het gevolg: steeds meer bedrijven gingen spelcomputers maken (ring a bell?) waardoor de markt verzadigd raakte. Tel daarbij op dat er toen (vooral op de home-computers) alles werd gekopieerd wat los en vast zat en de markt was er bijna aan onderdoor gegaan.

Alleen Nintendo, met zijn rigoreuze (en toegegeven: een beetje te strenge) kwaliteitsnormen heeft toen het uitbrengen van games voor hun consoles flink aan banden gelegd en zo is de markt uiteindelijk weer zachtjes gegroeid.

Nu de markt weer gezonder is dan ooit tevoren probeert Nintendo de markt breder te maken door zich toe te leggen op een grotere varieteit van genres. Nadelen zijn dus dat liefhebbers van 1 enkel genre bij Nintendo minder aan hun trekken komen dan bij de concurrent. Maar de voordelen zijn dat de markt zo minder snel verzadigd raakt. Iets waarvan ik denk dat Nintendo terecht bang voor is.

Kijk, voor gamers is het leuk dat er nu zoveel keus is. Maar volgens mij houdt het ook een keer op. De risico's voor ontwikkelaars worden nu al alsmaar groter en een aantal grote jongens (Acclaim bijvoorbeeld) zijn hier al aan onderdoor gegaan. Nintendo heeft dus, wat mij betreft, groot gelijk dat ze wat voorzichtiger zijn. Die hebben de crash van de markt in de 80-er jaren natuurlijk nog vers in hun geheugen zitten.

John Sital
21-05-2005, 07:54
John Sital zit dus uit zijn nek te kleppen, want het was al vanaf het begin de afspraak tussen Nintendo en Capcom dat Resident Evil 4 na een aantal maanden gewoon voor andere consoles uitgebracht mocht worden

dat was mij dus niet bekend nintendo fanboy dus dit soort opmerkingen raken kant noch wal.

Mark de Jong
21-05-2005, 08:50
Wat dat betreft heeft John gelijk. Het was vanaf het begin afsproken dat RE4 alleen op de Cube zou verschijnen (exclusief, als 1 van de 5 "Capcom Five" games die alleen op de NCG zouden verschijnen). Later hebben andere mensen binnenin Capcom besloten (als het ware buitenom) de game toch op een andere console uit te brengen, de PS2 dus, iets wat tot op heden nog steeds niet de oorspronkelijke bedoeling was. Maar helaas kon hier niets (meer) aan worden gedaan (contractueel neem ik aan).
Er was eens een artikel over dacht ik, maar geen idee waar die zo te vinden is... :?

BrownB
21-05-2005, 08:52
hm waarom hopen mensen tegen beter weten in dat nintendo het elke keer toch goed zal doen? :? begin is altijd aardig maar na verloop van tijd haken ze af. en nou ff geen kreten van originele games:gamers weten heus wel wat goed is en wat slecht is, tenminste degenen die zich orienteren, maar nintendo haakt af na verloop van tijd :? Ligt het er misschien aan dat de grote uitgevers kiezen voor de veiligheid van sony en microsoft? Voorbeeld hiervan: resident evil 4 zou exclusief verschijnen op gamecube, maar na verloop van tijd ging/gaat die game toch over naar andere platforms, ik concludeer dan dat het vertrouwen van die uitgever niet bijster groot is in die console(gamecube). Waarom zou het dit keer anders zijn?
ps2 heeft het voordeel van grote keus aan games, xbox ook zoiets en nintendo zegt goede games te hebben maar ze zijn nu wel 3e op de huidige consolemarkt. Dus los van het feit dat de specs nog niet bekend zijn, wat ook niet boeit aangezien het om de games gaat, waarom zou het dit keer wel lukken om de concurrentie van sony en microsoft voor te blijven?

Wat een onzin. Alsof alle gamers dezelfde smaak hebben. (en zeker niet dezelfde smaak als jij) Het is gewoon een feit dat nintendo er bewust voor zorgt dat er geen verzadiging in de vorm van veel dezelfde soorten games optreedt. Dat stimuleert om te innoveren. Dat kun je helemaal niet zeggen van de PS en XBOX.

Wat heb je toch tegen nintendo John? Pijnlijk jeugdsentiment? Wat jij hier uitkraamt lijkt in ieder geval op een onzinnige haatuitting. De Cube deed het erg goed, misschien niet zo goed als de PS2, maar ze hebben zeker geen verlies geleden. Ook de DS verkoopt beter dan de PSP. Wat voor reden zouden we moeten hebben om te geloven dat nintendo het nu niet goed gaat doen? Alleen omdat ze nog geen tech specs naar buiten hebben gebracht? Kom nou, zo oppervlakkig ben je vast niet. XBOX gaat de richting van mediacenter op, zoals altijd het masterplan was. Ik heb geen idee waar PS mee bezig is die innoveren blijkbaar helemaal niet en nintendo houdt (waarschijnlijk de controllers) de revolution geheim. Niet zo gek, want de vorige innovaties (wireless controllers, rumble) zijn direct gestolen door de concurrenten.

Het gekke is, als ik zo de interviews lees, willen zowel xbox als nintendo graag een heel ander soort games maken. Zoals Bill Gates laatst in de Time vergeleek: De meeste games zijn vergelijkbaar met actiefilms. Waar zijn de romantische comedies? En de dramafilms?
Op dat vlak wil nintendo, en blijkbaar xbox ook, vernieuwen, met in de voorhoede de muziekgames (donkey konga, mario dance dance revolution en electroplankton) en als vernieuwde concepten Animal Crossing (DS) en Nintendogs.

John Sital
21-05-2005, 09:09
hm waarom hopen mensen tegen beter weten in dat nintendo het elke keer toch goed zal doen? :? begin is altijd aardig maar na verloop van tijd haken ze af. en nou ff geen kreten van originele games:gamers weten heus wel wat goed is en wat slecht is, tenminste degenen die zich orienteren, maar nintendo haakt af na verloop van tijd :? Ligt het er misschien aan dat de grote uitgevers kiezen voor de veiligheid van sony en microsoft? Voorbeeld hiervan: resident evil 4 zou exclusief verschijnen op gamecube, maar na verloop van tijd ging/gaat die game toch over naar andere platforms, ik concludeer dan dat het vertrouwen van die uitgever niet bijster groot is in die console(gamecube). Waarom zou het dit keer anders zijn?
ps2 heeft het voordeel van grote keus aan games, xbox ook zoiets en nintendo zegt goede games te hebben maar ze zijn nu wel 3e op de huidige consolemarkt. Dus los van het feit dat de specs nog niet bekend zijn, wat ook niet boeit aangezien het om de games gaat, waarom zou het dit keer wel lukken om de concurrentie van sony en microsoft voor te blijven?

Wat een onzin. Alsof alle gamers dezelfde smaak hebben. (en zeker niet dezelfde smaak als jij) Het is gewoon een feit dat nintendo er bewust voor zorgt dat er geen verzadiging in de vorm van veel dezelfde soorten games optreedt. Dat stimuleert om te innoveren. Dat kun je helemaal niet zeggen van de PS en XBOX.

Wat heb je toch tegen nintendo John? Pijnlijk jeugdsentiment? Wat jij hier uitkraamt lijkt in ieder geval op een onzinnige haatuitting. De Cube deed het erg goed, misschien niet zo goed als de PS2, maar ze hebben zeker geen verlies geleden. Ook de DS verkoopt beter dan de PSP. Wat voor reden zouden we moeten hebben om te geloven dat nintendo het nu niet goed gaat doen? Alleen omdat ze nog geen tech specs naar buiten hebben gebracht? Kom nou, zo oppervlakkig ben je vast niet. XBOX gaat de richting van mediacenter op, zoals altijd het masterplan was. Ik heb geen idee waar PS mee bezig is die innoveren blijkbaar helemaal niet en nintendo houdt (waarschijnlijk de controllers) de revolution geheim. Niet zo gek, want de vorige innovaties (wireless controllers, rumble) zijn direct gestolen door de concurrenten.

Het gekke is, als ik zo de interviews lees, willen zowel xbox als nintendo graag een heel ander soort games maken. Zoals Bill Gates laatst in de Time vergeleek: De meeste games zijn vergelijkbaar met actiefilms. Waar zijn de romantische comedies? En de dramafilms?
Op dat vlak wil nintendo, en blijkbaar xbox ook, vernieuwen, met in de voorhoede de muziekgames (donkey konga, mario dance dance revolution en electroplankton) en als vernieuwde concepten Animal Crossing (DS) en Nintendogs.

ik weet echt niet wat jouw probleem is? te weinig borstvoeding gehad? of wilde de hond van jouw ouders soms niet met jou spelen? :?
ik vraag iets normaals en dan krijg ik dit te lezen, reageer dan helemaal niet als je niet constructief kunt reageren.
Het is een feit dat nintendo momenteel 3e staat in de console oorlog, en ik vraag waarom ze denken dat ze het dit keer wel zullen winnen, mark en nathan hadden het al over dat nintendo wel goede games uitbtengt maar dat het niet helemaal aanslaat bij het grote publiek, heeft dat dan te maken met marketing of iets dergelijks? wat mark terecht opmerkte is dat er qua inkomsen veel meer op ps2 en xbox wordt uitgebracht dan op nintendo, dus waarom hebben uitgevers dan weinig vertrouwen in nintendo?, als je dat niet begrijpt uit mijn stuk reageer dan niet, en zoals ik al eerder erin zei, maar daar leas je zeker overheen met je ogen waaruit blijkbaar vuur spuwen is dat het mijn mening is en daarom ook mijn vraag, geen generalisatie.

Tommy Brok
21-05-2005, 10:15
En wellicht het belangrijkste uit het hele interview:

"We're kind of in a strange period where power is the crux of whether or not something is going to be successful. So again, that seems a little bit odd. If we rely solely on power of console to dictate to where we're going with games, I think that tends to suppress the creativity of designers. They tend to rely solely on what the technology allows them to do instead of thinking of new and creative ideas."

Dat is iets wat veel mensen dus vergeten.Dan blijft mijn punt nog steeds: Je kan ook nieuwe gameplay elementen in een game stoppen met super strakke graphics, het ligt aan de developers en niet aan de console. En waarschijnlijk is Nintendo de enige die echt nieuwe dingen in games probeert, en zoals met de DS zit ik niet op dat soort dingen te wachten.
Weet nog niet wat ze met de revolution gaan doen, maar kan me niet voorstellen dat ik daar zo warm van ga lopen.
Daarom zou ik eerder voor een Xbox 360 gaan dan voor een Nintendo, meer games met betere graphics.

Nathan Strik
21-05-2005, 11:42
Dan blijft mijn punt nog steeds: Je kan ook nieuwe gameplay elementen in een game stoppen met super strakke graphics
Tuurlijk kan dat, daar heb je helemaal gelijk in. Maar het punt bij Nintendo is altijd geweest: als de gameplay goed is, maken de graphics helemaal niet uit.

Bovendien zijn de graphics van Nintendo technisch gezien helemaal niet slecht. Maar wat jij bedoelt is waarschijnlijk de stijl van de graphics? (Niet realistisch genoeg?) Ik geef toe, in de stijl van Resident Evil verschijnen er niet zo veel games op de Cube, maar dat hoeft ook niet wat mij betreft.

Ik wil gewoon een stijl van graphics die bij een game past. Is het dus een melige game als Mario Kart, dan verwacht ik ook melige graphics. Sommigen vinden dit dan "kinderachtig", of "alleen voor kinderen geschikt", maar da's onzin. Dan zouden ook alle animatiefilms voor kinderen zijn, omdat ze toevallig getekend zijn. Pixar bewees recentelijk al met The Incredibles dat animaties met een PG-rating het supergoed kunnen doen.

Het is gewoon een kwestie van smaak. Non-Nintendo fans worden nu eenmaal afgeschrikt door de in hun ogen kinderachtige graphics. Maar als je even de presentatie (stijl) van de graphics vergeet en je gaat je concentreren op gameplay, de animatie of persoonlijkheid van de karakters in het spel, dan merk je wellicht waarom Nintendo-games zoveel mensen aanspreken. Dat "gevoel" wat je krijgt bij een Nintendo game is gewoon op geen enkele console aanwezig naar mijn mening.

Tommy Brok
21-05-2005, 12:00
Dan blijft mijn punt nog steeds: Je kan ook nieuwe gameplay elementen in een game stoppen met super strakke graphics
Tuurlijk kan dat, daar heb je helemaal gelijk in. Maar het punt bij Nintendo is altijd geweest: als de gameplay goed is, maken de graphics helemaal niet uit.

Bovendien zijn de graphics van Nintendo technisch gezien helemaal niet slecht. Maar wat jij bedoelt is waarschijnlijk de stijl van de graphics? (Niet realistisch genoeg?) Ik geef toe, in de stijl van Resident Evil verschijnen er niet zo veel games op de Cube, maar dat hoeft ook niet wat mij betreft.

Ik wil gewoon een stijl van graphics die bij een game past. Is het dus een melige game als Mario Kart, dan verwacht ik ook melige graphics. Sommigen vinden dit dan "kinderachtig", of "alleen voor kinderen geschikt", maar da's onzin.In veel gevallen vind ik de graphics van Nintendo games niet kinderachtig, in het geval van Zelda had ik wel graag een serieuze game gezien.
Maar ben sinds een week weer in het bezit van een N64, en Mario Kart is gewoon ongekend, die game is super.

Maar op het moment dat je spellen gaat spelen die op alle consoles uit gaan komen, dan moet de Revolution wel genoeg kracht hebben om dezelfde graphics aan te kunnen.
Ok, de gameplay blijft hetzelfde, maar als ik moet kiezen op welke console ik 'm wil spelen kies ik voor degene met de mooiste graphics.

Moet wel zeggen dat ik de Gamecube kwa Nintendo games vind tegenvallen:
Mario Kart vind ik minder.
Wave race is vooruit gegaan.
1080 vind ik minder.
Zelda vind ik minder.
Metroid is wel ok.
Smash bros. is cool.
Soul caliber omdat Zelda er in zit.

Het is dat ik toch genoeg geld had om alle consoles aan te schaffen, maar volgend jaar ga ik op mezelf wonen en dan zal ik keuzes moeten gaan maken tussen de consoles. Dan zal ik sneller voor zekerheid gaan door de Xbox 360 of de PS3 te kiezen, dan de nieuwe weg die Nintendo in wil slaan.

Nathan Strik
21-05-2005, 12:51
In veel gevallen vind ik de graphics van Nintendo games niet kinderachtig, in het geval van Zelda had ik wel graag een serieuze game gezien.
Dan was dit een misverstand. Ik vond Zelda een heel serieuze game trouwens... alleen de graphics zijn in een cartoonstijl, wat ik eigenlijk wel verfrissend vond. Maar goed, de meningen hierover zijn en blijven natuurlijk verdeeld. Slecht kun je die graphics in ieder geval niet noemen. De animatie is erg goed gedaan en de cartoonstijl is erg consequent doorgevoerd.

Ik geef toe dat in deze Nintendo zichzelf een beetje in de vingers heeft gesneden door tijdens de ontwikkeling van de Cube demo's te laten zien met een realistische Link. Daardoor werden veel fans teleurgesteld. Gelukkig komt hier eind dit jaar verandering in. Ik weet niet of je toevallig al op IGN had gekeken naar de Zelda roundtable? Maar daar zie je ongeveer 20 minuten van gameplay footage (in het dorp waar het spel begint, een gevecht te paard en beelden uit 1 van de dungeons). En ik was daar toch wel zeer van onder de indruk. Supergave graphics, met veel leuke kleine details zoals we die van Nintendo gewend zijn. De deuren in de forest-dungeon bijvoorbeeld, zijn gemaakt van wegrollende boomschijven. Als Link zo'n "deur" opent zie je allemaal kleine korreltjes zand op de grond vallen. Erg leuk gedaan.


Maar ben sinds een week weer in het bezit van een N64, en Mario Kart is gewoon ongekend, die game is super.
Ik vond de N64 achteraf bezien de minste van Nintendo's consoles tot nu toe. Er zijn zeker klassiekers voor uitgekomen zoals Mario en Zelda, Banjo Kazooie en GoldenEye. Maar over het algemeen speel ik weinig van die games meer. Mario Kart is inderdaad erg leuk, alleen ik vind de multiplayer van de SNES versie (en die van de Gameboy Advance versie) nog steeds beter.


Maar op het moment dat je spellen gaat spelen die op alle consoles uit gaan komen, dan moet de Revolution wel genoeg kracht hebben om dezelfde graphics aan te kunnen.
Het is nog te vroeg om daar uitspraken over te doen. Bij GameCube is dat nooit een probleem geweest, waarom zou dat dan wel zo zijn bij Revolution? Ik ken menig game die er op de Cube beter uitziet dan bij de concurrenten. Andersom gebeurt ook natuurlijk. Tsja, bij cross-platform ontwikkeling vallen nu eenmaal soms wat steekjes.


Ok, de gameplay blijft hetzelfde, maar als ik moet kiezen op welke console ik 'm wil spelen kies ik voor degene met de mooiste graphics.
Helemaal gelijk. Maar nogmaals... meestal vallen die verschillen wel mee.


Moet wel zeggen dat ik de Gamecube kwa Nintendo games vind tegenvallen
Leuk lijstje... ik zal hem ook eens invullen, misschien leuk ter vergelijking:

Mario Kart vind ik ook minder.
Wave race is ook zeker vooruit gegaan.
1080 heb ik niet gespeeld, maar was op de N64 ook niet mijn 'ding'
Zelda vind ik wel beter, qua stijl sprak hij me wel aan, jammer genoeg een beetje kort
Metroid Prime is een van de beste games ooit gemaakt vind ik
Smash bros. is extreem cool
Soul caliber heb ik helaas nog niet gespeeld, zijn voorganger heb ik wel helemaal doodgespeeld in de speelhal


Het is dat ik toch genoeg geld had om alle consoles aan te schaffen, maar volgend jaar ga ik op mezelf wonen en dan zal ik keuzes moeten gaan maken tussen de consoles. Dan zal ik sneller voor zekerheid gaan door de Xbox 360 of de PS3 te kiezen, dan de nieuwe weg die Nintendo in wil slaan.
Dat kan ik begrijpen.

Ik ga ook binnenkort op mezelf, maar aangezien ik ook hoop dat ik tegen die tijd een goed betaalde baan heb, heb ik waarschijnlijk de luxe om er 2 te kopen. Voorlopig heb ik mijn zinnen dan ook gezet op zowel de PS-3 als Revolution. Die eerste voor de meer mainstream games als Metal Gear, Gran Turismo, Final Fantasy, etc. en die laatste vanwege Nintendo's reputatie voor aparte games, en series als Zelda, Mario en natuurlijk de mogelijkheid om oude NES, SNES en N64-games te spelen.

BrownB
21-05-2005, 14:33
ik weet echt niet wat jouw probleem is? te weinig borstvoeding gehad? of wilde de hond van jouw ouders soms niet met jou spelen? :?
ik vraag iets normaals en dan krijg ik dit te lezen, reageer dan helemaal niet als je niet constructief kunt reageren.
Het is een feit dat nintendo momenteel 3e staat in de console oorlog, en ik vraag waarom ze denken dat ze het dit keer wel zullen winnen, mark en nathan hadden het al over dat nintendo wel goede games uitbtengt maar dat het niet helemaal aanslaat bij het grote publiek, heeft dat dan te maken met marketing of iets dergelijks? wat mark terecht opmerkte is dat er qua inkomsen veel meer op ps2 en xbox wordt uitgebracht dan op nintendo, dus waarom hebben uitgevers dan weinig vertrouwen in nintendo?, als je dat niet begrijpt uit mijn stuk reageer dan niet, en zoals ik al eerder erin zei, maar daar leas je zeker overheen met je ogen waaruit blijkbaar vuur spuwen is dat het mijn mening is en daarom ook mijn vraag, geen generalisatie.

Sorry John, maar het feit dat jij het en niet mee eens bent wil niet zeggen dat het geen valide punten zijn. Je laat jezelf echt kennen hier, door over te gaan op beledigingen.

De klassieke nintendogames zoals mario en zelda hoeven niet het grote publiek aan te spreken, ze hebben al een extreem trouwe fanbase. Waar nintendo op uit is (en microsoft blijkbaar ook) is de mensen die normaalgesproken niet gamen.

Eerlijk gezegd kunnen die 3rd party's me gestolen worden. Die brengen maar lekker op de xbox en ps uit, dan komt het toch vanzelf beter op de pc uit. Voor mij gaat nintendo om de typische nintendospellen en multiplayer. Party-en en karten bijvoorbeeld.

Alexander de Mol
21-05-2005, 15:15
Mijn conclusie: Xbox 360 wordt een retesnelle machine, dat staat buiten kijf. Maar aangezien PS-3 en Revolution beiden nog zo vroeg in hun ontwikkelingsfase verkeren valt er over de uiteindelijke prestaties van die consoles slechts te speculeren.
Aardig vergelijkend warenonderzoek op basis van specs:
http://xbox360.ign.com/articles/617/617951p1.html

pauluzz
21-05-2005, 16:50
ja, er zijn geruchten over iets met 3d, zonder zon blauw-rood bril en dat er ook iets in zit net zoiets als yoshi gravitation. waarmee de beweging gebruikt wordt, er is helemaal niks bevestigd:( maar dat is ook wel slim. (lees da interview). het wordt afwachten en ik ben van plan om de revolution te kopen, cker als ie goedkoop gereleased wordt. ik ben zelf erg blij met mn ds en de gc heeft me ook niet teleur gesteld(gc is enige thuisconsole van de 3 die nog groit op de markt(of was een hele tijd en loop ik achter :P ) en de datum voor de revolution is nog steeds even globaal als een jaar geleden: 1e kwartaal 2006

Joost v.d. Ham
21-05-2005, 17:22
Omdat Nintendo mij nog nooit is tegengevallen komt in eerste instantie alleen de revolution in huis. Mocht ik voor een tweede console gaan (zoals bij de huidige generatie) neig ik dit maal meer richting de PS3 omdat ik de games voor de PS2 toch interessanter vind dan voor de XBOX. Alleen het feit dat de XBOX360 een half jaar eerder uitkomt kan roet in het eten (of mijn portomonnee) gooien ;)

Sander V.
21-05-2005, 18:12
Mijn conclusie: Xbox 360 wordt een retesnelle machine, dat staat buiten kijf. Maar aangezien PS-3 en Revolution beiden nog zo vroeg in hun ontwikkelingsfase verkeren valt er over de uiteindelijke prestaties van die consoles slechts te speculeren.
Aardig vergelijkend warenonderzoek op basis van specs:
http://xbox360.ign.com/articles/617/617951p1.htmlXBOX 360 is dus waarschijnlijk iets krachtiger dan de PS-3. Dat is nu toch ook zo met de XBOX en de PS2 of zeg ik nu iets helemaal verkeerds?

René Groen
21-05-2005, 18:39
Mijn conclusie: Xbox 360 wordt een retesnelle machine, dat staat buiten kijf. Maar aangezien PS-3 en Revolution beiden nog zo vroeg in hun ontwikkelingsfase verkeren valt er over de uiteindelijke prestaties van die consoles slechts te speculeren.
Aardig vergelijkend warenonderzoek op basis van specs:
http://xbox360.ign.com/articles/617/617951p1.htmlXBOX 360 is dus waarschijnlijk iets krachtiger dan de PS-3. Dat is nu toch ook zo met de XBOX en de PS2 of zeg ik nu iets helemaal verkeerds?

Puur gekeken naar kracht heeft de Xbox idd iets meer power dan de PS2. Zegt echter niet zoveel aangezien het puur aan de developer ligt in hoeverre deze de kracht weet te benutten.

Sander V.
21-05-2005, 18:41
Mijn conclusie: Xbox 360 wordt een retesnelle machine, dat staat buiten kijf. Maar aangezien PS-3 en Revolution beiden nog zo vroeg in hun ontwikkelingsfase verkeren valt er over de uiteindelijke prestaties van die consoles slechts te speculeren.
Aardig vergelijkend warenonderzoek op basis van specs:
http://xbox360.ign.com/articles/617/617951p1.htmlXBOX 360 is dus waarschijnlijk iets krachtiger dan de PS-3. Dat is nu toch ook zo met de XBOX en de PS2 of zeg ik nu iets helemaal verkeerds?

Puur gekeken naar kracht heeft de Xbox idd iets meer power dan de PS2. Zegt echter niet zoveel aangezien het puur aan de developer ligt in hoeverre deze de kracht weet te benutten.Heb zelf geen console maar heb wel zitten twijfelen tussen XBOX en PS2. XBOX voor de meestal betere graphics en PS2 voor de betere games. Ik was toen bijna voor de XBOX gegaan.

René Groen
21-05-2005, 18:43
Mijn conclusie: Xbox 360 wordt een retesnelle machine, dat staat buiten kijf. Maar aangezien PS-3 en Revolution beiden nog zo vroeg in hun ontwikkelingsfase verkeren valt er over de uiteindelijke prestaties van die consoles slechts te speculeren.
Aardig vergelijkend warenonderzoek op basis van specs:
http://xbox360.ign.com/articles/617/617951p1.htmlXBOX 360 is dus waarschijnlijk iets krachtiger dan de PS-3. Dat is nu toch ook zo met de XBOX en de PS2 of zeg ik nu iets helemaal verkeerds?

Puur gekeken naar kracht heeft de Xbox idd iets meer power dan de PS2. Zegt echter niet zoveel aangezien het puur aan de developer ligt in hoeverre deze de kracht weet te benutten.Heb zelf geen console maar heb wel zitten twijfelen tussen XBOX en PS2. XBOX voor de meestal betere graphics en PS2 voor de betere games. Ik was toen bijna voor de XBOX gegaan.

Als je enkel games koopt die op beide consoles uitkomen kan je beter voor de Xbox gaan. Lijkt me echter dat dit voor zeer weinig mensen geldt, dus dan kan je beter naar de games kijken welke slechts op één van deze twee consoles komen en daar je keuze uit te maken.

Sander V.
21-05-2005, 18:48
Mijn conclusie: Xbox 360 wordt een retesnelle machine, dat staat buiten kijf. Maar aangezien PS-3 en Revolution beiden nog zo vroeg in hun ontwikkelingsfase verkeren valt er over de uiteindelijke prestaties van die consoles slechts te speculeren.
Aardig vergelijkend warenonderzoek op basis van specs:
http://xbox360.ign.com/articles/617/617951p1.htmlXBOX 360 is dus waarschijnlijk iets krachtiger dan de PS-3. Dat is nu toch ook zo met de XBOX en de PS2 of zeg ik nu iets helemaal verkeerds?

Puur gekeken naar kracht heeft de Xbox idd iets meer power dan de PS2. Zegt echter niet zoveel aangezien het puur aan de developer ligt in hoeverre deze de kracht weet te benutten.Heb zelf geen console maar heb wel zitten twijfelen tussen XBOX en PS2. XBOX voor de meestal betere graphics en PS2 voor de betere games. Ik was toen bijna voor de XBOX gegaan.

Als je enkel games koopt die op beide consoles uitkomen kan je beter voor de Xbox gaan. Lijkt me echter dat dit voor zeer weinig mensen geldt, dus dan kan je beter naar de games kijken welke slechts op één van deze twee consoles komen en daar je keuze uit te maken.Klopt, maar omdat ik graphics er belangrijk vind zou ik voor de Xbox gegaan zijn.

Hoe kom jij trouwens bij november voor de Xbox 360? Het scheelt nl. nogal wat met de ''zomer'' volgens 't nieuwsbericht :)

Richard B.
21-05-2005, 18:59
Hoe kom jij trouwens bij november voor de Xbox 360? Het scheelt nl. nogal wat met de ''zomer'' volgens 't nieuwsbericht :)
"deze zomer" voor de Xbox360 klopt niet: zowel in de VS als Europa komt ie medio November uit. Zie o.a. http://hardware.gamespot.com/Story-ST-15016-1969-4-4-x (waar ze het zelfs over "kerst 2005" hebben).

Sander V.
21-05-2005, 19:10
Hoe kom jij trouwens bij november voor de Xbox 360? Het scheelt nl. nogal wat met de ''zomer'' volgens 't nieuwsbericht :)
"deze zomer" voor de Xbox360 klopt niet: zowel in de VS als Europa komt ie medio November uit. Zie o.a. http://hardware.gamespot.com/Story-ST-15016-1969-4-4-x (waar ze het zelfs over "kerst 2005" hebben).Oké, we zien het wel.

René Groen
21-05-2005, 19:45
Mijn conclusie: Xbox 360 wordt een retesnelle machine, dat staat buiten kijf. Maar aangezien PS-3 en Revolution beiden nog zo vroeg in hun ontwikkelingsfase verkeren valt er over de uiteindelijke prestaties van die consoles slechts te speculeren.
Aardig vergelijkend warenonderzoek op basis van specs:
http://xbox360.ign.com/articles/617/617951p1.htmlXBOX 360 is dus waarschijnlijk iets krachtiger dan de PS-3. Dat is nu toch ook zo met de XBOX en de PS2 of zeg ik nu iets helemaal verkeerds?

Puur gekeken naar kracht heeft de Xbox idd iets meer power dan de PS2. Zegt echter niet zoveel aangezien het puur aan de developer ligt in hoeverre deze de kracht weet te benutten.Heb zelf geen console maar heb wel zitten twijfelen tussen XBOX en PS2. XBOX voor de meestal betere graphics en PS2 voor de betere games. Ik was toen bijna voor de XBOX gegaan.

Als je enkel games koopt die op beide consoles uitkomen kan je beter voor de Xbox gaan. Lijkt me echter dat dit voor zeer weinig mensen geldt, dus dan kan je beter naar de games kijken welke slechts op één van deze twee consoles komen en daar je keuze uit te maken.Klopt, maar omdat ik graphics er belangrijk vind zou ik voor de Xbox gegaan zijn.

Hoe kom jij trouwens bij november voor de Xbox 360? Het scheelt nl. nogal wat met de ''zomer'' volgens 't nieuwsbericht :)

Richard gaf al één der links en eigenlijk verwijzen ze allemaal naar november. Er is ook al toegezegd door hoofd PR van Microsoft dat de release datums ongeveer 10 dagen zullen verschillen over heel de wereld (dus ongeveer een gelijke release in Japan, Amerika en Europa)

Worp3
22-05-2005, 01:00
Jongens Jongens Jongens,

Hoe oud zijn jullie eigenlijk?

Hebben jullie nog steeds niets geleerd? Jullie bellen wel maar jullie weten niets eens waar de klepel hangt.

Hoe kunnen jullie nu al zeggen welke beter is dan de ander?
Door alleen bepaalde specs te lezen?
Dat zegt toch helemaal niets over de console.
Kijken jullie dan nooit van te voren welke spellen wanneer en vooral waarop ze komen?

Want de geschiedenis heeft toch geleerd dat de GAMES de CONSOLE kunnen maken of breken?
Het grote klassieke voorbeeld noem ik altijd de ATARI Jaguar.
Noem daar eens een paar leuke titels van?
Ah ja ik weet er een eeeehhhhhhh............
Juist ja daarom is dat voor toendertijd de krachtigste machine ooit geflopt.
Waarom, omdat er geen leuke software voor te krijgen was.
En aangezien het geen Homecomputer (een soort van spelcomputer waarop je ook nog eens zelf op kon programeren (dat was pas leuk je kon "je eigen SPEL maken")) was kon niemand er niets mee doen.
Dus geen hond was geintresseerd in dat apparaat.

Worden jullie nou niet eens moe van die eindeloze oorlog dat de ene console beter is dan de ander?
Ik heb nu al een hekel aan al die nintendo fanboys.
Die gewoon zeggen dat Nintendo Innovatief is.
Ik zal een paar voorbeelden noemen:
1. Mario 64
2. Mario 128
3. Mario Sunshine
4. Mario tennis
5. Mario golf
6. Mario RPG
7. Mario baseball
8. Mario soccer (dat las ik laatst op een andere site)
9. Mario kart
10. Mario vs Donkey Kong
En ga zo maar verder!

Wat is daar innovatief aan?
Kunnen ze geen andere personages meer bedenken. Of zijn ze gewoon slecht in tekenen? Omdat mario best simpel te tekenen is.
Nu mij niet aanvallen als anti-nintendo, want ik heb zelf een SNES en een GBA-SP(met dat laatste speel ik nog best veel, maar alleen geen Nintendo makelij).

Trouwens is er een leuk intervieuw te lezen met Hideo Kojima over power en graphics:
Dit is de link:

http://www.dgs-online.nl/news_display.asp?id=15958

Deze man heeft wel gelijk over wat hij zegt.
BTW deze man vind ik pas Innovatief hij was de eerste die een spel bedacht waarbij je niet gezien mocht worden (Metal Gear).
De meeste spellen toendertijd waren alleen maar knallen knallen en nog een knallen.
En neem Boktai (ook van Hideo Kojima) op de GBA eens. Dat is pas Innovatief en vooral origineel. Maar nintendo fanboys het is geen Nintendo makelij!
Wat is er innovatief aan de Dual Screen?
Op de PC had je dat toch al veel eerder dat je op 2 schermen tegelijk dingen kunt doen?
En Touchscreen dat is toch ook al oud?

Mijn motto is jongens:"Kijk eerst wat je leuk vind om te spelen. Dan ga je kijken waar komt daarvan het meeste uit op welke console en vervolgens koop je die console."
Je gaat toch niet kijken naar de specs????
Dat is wat ik geleerd heb!!!
Ik word gewoon moe van die eindeloze discussies over de een beter dan de ander!!!! Daar word ik zo moe van.
Zo dat ben ik kwijt.

John Sital
22-05-2005, 07:06
respect 8)

René Groen
22-05-2005, 09:12
Voorop gesteld heb ik het idee dat je nogal een hekel hebt aan Nintendo, ook al zeg je dat dit niet zo is. Ik zie je namelijk nergens ingaan op Sony of Microsoft en zie je alleen maar proberen om Nintendo een kopje kleiner te maken. Dit terwijl je post volgens mij bedoeld was om te stoppen met te bepalen welke console beter wordt zonder dat er al teveel over bekend is?




Wat is daar innovatief aan?
Kunnen ze geen andere personages meer bedenken. Of zijn ze gewoon slecht in tekenen? Omdat mario best simpel te tekenen is.
Nu mij niet aanvallen als anti-nintendo, want ik heb zelf een SNES en een GBA-SP(met dat laatste speel ik nog best veel, maar alleen geen Nintendo makelij).

Nintendo melkt Mario op dit moment heel erg uit door hem in allerlei sportgames te stampen, voor de zevende keer een feestje te laten vieren en keer op keer met vervolgen van bepaalde games te laten komen. In die zin is dat inderdaad weinig innovatief.
Wat ik echter niet aan je lijstje van tien begrijp is dat je allerlei dingen onder elkaar zet die niets met elkaar te maken hebben. Een Mario vs. Donkey Kong stamt uit een heel ander tijdperk dan bijvoorbeeld Mario Sunshine. Natuurlijk zit Mario in beide games, maar op dat soort punten kan je niet opmaken of Nintendo wel of niet innovatief is. Daarnaast is een Mario RPG een game die zich ook niet laat vergelijken met andere games, hetzelfde voor Mario Kart. Deze laatste is meerdere keren getracht te evenaren, maar nergens een game die dit gehaald heeft. Binnenkort gaat zelfs Jak (Van Jak & Dexter) een uitstapje maken naar 'karts' in Jax X, lekker innovatief.
Verder vind ik het knap dat een game waar nog geen screenshot, filmpje of wat voor info dan ook over uit is (Mario 128) nu al als niet innovatief bestempeld wordt.


Maar nintendo fanboys het is geen Nintendo makelij!
Wat is er innovatief aan de Dual Screen?
Op de PC had je dat toch al veel eerder dat je op 2 schermen tegelijk dingen kunt doen?
En Touchscreen dat is toch ook al oud?

De PC vergelijken met een handheld is natuurlijk een vergelijking van niets en ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik heb niet twee PC schermen naast elkaar waarbij ik op het ene scherm moet drukken om te kijken wat er bij de andere gebeurt. En inderdaad, een touchscreen is een uitvinding die al ouder is dan de DS zelf, maar heb jij deze toepassing ooit in een handheld gezien?



Ik word gewoon moe van die eindeloze discussies over de een beter dan de ander!!!! Daar word ik zo moe van.

In dat geval snap ik niet waarom je zelf nog wat olie op het vuur gooit.


En om even terug te komen op de verwijzing naar Hideo Kojima: Metal Gear Sold heeft elk deel ook weer dezelfde intentie; sneaken. Maakt het de game daarom weinig innovatief? Als Mario echter drie keer voorbij komt in een platform game dan zou het wel zo zijn, doet Hideo Kojima echter drie keer hetzelfde kunstje met Metal Gear, dan is het niet zo.

<Ik ben trouwens in het bezit van een Playstation 2, Xbox én Gamecube en nog enkele voorgangers hiervan. Ik ben niet voor Nintendo, Sony of Microsoft, het valt me enkel op dat je in een post waarin je probeert de lieve vrede te bewaren nog even wat trappen richting Nintendo probeert uit te delen met argumenten die in mijn ogen nergens op slaan>

BrownB
22-05-2005, 09:50
*Fully agreas

:P

Mark de Jong
22-05-2005, 10:56
Worden jullie nou niet eens moe van die eindeloze oorlog dat de ene console beter is dan de ander?
Ik heb nu al een hekel aan al die nintendo fanboys.
Die gewoon zeggen dat Nintendo Innovatief is.
Ik zal een paar voorbeelden noemen:
1. Mario 64
2. Mario 128
3. Mario Sunshine
4. Mario tennis
5. Mario golf
6. Mario RPG
7. Mario baseball
8. Mario soccer (dat las ik laatst op een andere site)
9. Mario kart
10. Mario vs Donkey Kong
En ga zo maar verder!

Wat is daar innovatief aan?
Kunnen ze geen andere personages meer bedenken. Of zijn ze gewoon slecht in tekenen? Omdat mario best simpel te tekenen is.
Nu mij niet aanvallen als anti-nintendo, want ik heb zelf een SNES en een GBA-SP(met dat laatste speel ik nog best veel, maar alleen geen Nintendo makelij).

Volgens mij versta jij iets anders onder innovatief dan ik. Onder innovatieve games versta ik o.a. Donkey Kong(a)/Jungle Beat, Samba De Amigo en Seaman. Die kant lijkt Nintendo momenteel dan ook op te gaan als je naar de DS kijkt. Niet langer meer met een controller, je kan het nu allemaal "zelf" doen. Jouw betekenis van innovatie gaat een heel andere kant op.

Wat betreft het lijstje hierboven: de Mario games die je opnoemt hebben niets te maken met innovatie dus waarom zou je ze dan al opnoemen ? Dat is net zoiets als zeggen: "wat is er innovatief aan Tekken 20 en Dead Or Alive 8 ?". De reden waarom er nog steeds Mario games worden gemaakt is vanwege het speelgemak (je kan direct beginnen zonder van alles te moeten leren/onthouden) en de uren aan speelplezier (+ Mario is Nintendo's mascotte wat helpt bij de promotie; wie kent Mario niet ?). Waarom zou je stoppen met iets wat al jaren/decennia succesvol loopt ?

King Eidilleg
22-05-2005, 11:11
...ik heb zelf een SNES en een GBA-SP(met dat laatste speel ik nog best veel, maar alleen geen Nintendo makelij).

Ik volg deze discussie nu al een paar dagen en voelde me tot op heden toe niet geroepen om te reageren. Dat geleuter als: mijn console is beter/groter/sterker dan ..., dat lees ik eigenlijk al genoeg op het internet.

Ik vraag me echter af hoe je beslist een spel voor je GBA te kopen. Kijk je eerst naar de uitgever en als daar Nintendo staat, zet je hem dan weer terug. Dat betekent dus dat je enkele toppers mist als: Advance Wars, Golden Sun, Mario & Luigi: Superstar Saga, Fire Emblem, The Legend Of Zelda: The Minish Cap, Wario Ware Inc. En alleen omdat Nintendo deze uitgebracht heeft? Dat komt toch wel als anti-Nintendo bij mij over, of zie ik dat verkeerd?

Hans

Richard B.
22-05-2005, 12:00
Ik snap die hele Nintendo-haat-campagne niet. 9 van de 10 Mario-spellen zijn superieur aan 99% van de spellen die je kunt kopen. Het is wel leuk om tegen de naam "Mario" aan te schoppen maar inhoudelijk slaat het natuurlijk nergens op. Wat deze mensen eigenlijk zeggen is dat "cool-heid" (dus: GEEN Nintendo-naam) belangrijker is als "kwaliteit". Nou, als dat het is dan spelen we kennelijk om heel verschillende redenen: ik omdat ik games leuk vindt en Mr. anti-Nintendo omdat ie kennelijk enkele post-puberale trauma's moet verwerken. :?

Worp3
22-05-2005, 12:55
King Eidilleg schreef

Ik vraag me echter af hoe je beslist een spel voor je GBA te kopen. Kijk je eerst naar de uitgever en als daar Nintendo staat, zet je hem dan weer terug. Dat betekent dus dat je enkele toppers mist als: Advance Wars, Golden Sun, Mario & Luigi: Superstar Saga, Fire Emblem, The Legend Of Zelda: The Minish Cap, Wario Ware Inc. En alleen omdat Nintendo deze uitgebracht heeft? Dat komt toch wel als anti-Nintendo bij mij over, of zie ik dat verkeerd?

Het is inderdaad allemaal nintendo makelij zonder Mario. Het enige dat ik niet ken van jouw lijstje is Fire Emblem. Is dat een leuk spel. Waar gaat het over en wat voor een soort spel is dat?

Ik ben een beetje verkeerd overgekomen zie ik aan de reacties.
Wat ik betreur.
Eigenlijk ben ik meer een Anti-Mario ik bedoel je maakt een spel...je weet niet of het goed zal verkopen....dan stop ik mario maar in de game en dan verkoopt het wel. Daar is Di$ney ook altijd zo goed in!
Hetzelfde geld voor Crash Bandicoot en zijn Kornuiten.
Nu argumenteerde er iemand over MGS. Dat is niet helemaal waar. Hoeveel mensen hadden er niet een hekel aan Jack? De eigenlijke hoofdrolspeler van deel 2. En Snake in deel 3 is eigenlijk "Big Boss" en geen Solid Snake. Het spel is wel hetzelfde maar de personages zijn duidelijk anders. Maar het blijft SNEAKEN anders zou het geen Metal Gear heten. Kojima is immers de bedenker. Anders zou het wel Splinter Cell genoemd worden. :wink:
Hoe zou de diskussie hier gegaan zijn als men spellen zou maken die op alle 3 de consoles te spelen zou zijn?
Hetzelfde als met DVD's lijkt mij. Je koopt toch ook de film die je leuk vind om hem vervolgens af te spelen op elk willekeurug merk DVD-speler.
Stel je voor dat Spiderman 1 en 2 alleen af te spelen zou zijn op een Sony DVD-speler?
Kijk maar naar Sonic...die zie je nu ook verschijnen op elke console zelfs op de Nintendo terwijl dat vroeger 2 grote rivalen waren.
Nu rept en roert er geen mens meer om.
Ik stel voor dat Mario op meerdere consoles moet verschijnen. Dan word hij alleen maar populairder niet dan? Wat vinden de Nintendo boys van dit plan?
Sonic is wel populairder geworden op deze manier!

Mark de Jong schreef

Volgens mij versta jij iets anders onder innovatief dan ik. Onder innovatieve games versta ik o.a. Donkey Kong(a)/Jungle Beat, Samba De Amigo en Seaman. Die kant lijkt Nintendo momenteel dan ook op te gaan als je naar de DS kijkt. Niet langer meer met een controller, je kan het nu allemaal "zelf" doen. Jouw betekenis van innovatie gaat een heel andere kant op.
Donkey Kong Jungle beat is helemaal niet innovatief dat is een afgeleide van Parrapa the rapper (de eerste in dat soort). Om de Beatmania games maar niet te vergeten. Je hebt echt oogkleppen om zie ik.

diezelfde persoon schreef ook

Wat betreft het lijstje hierboven: de Mario games die je opnoemt hebben niets te maken met innovatie
Dat bedoelde ik ook helemaal ermee. Mijn boodschap was dus duidelijk!


Hij schreef ook

De reden waarom er nog steeds Mario games worden gemaakt is vanwege het speelgemak (je kan direct beginnen zonder van alles te moeten leren/onthouden) en de uren aan speelplezier (+ Mario is Nintendo's mascotte wat helpt bij de promotie; wie kent Mario niet ?). Waarom zou je stoppen met iets wat al jaren/decennia succesvol loopt ?
Wat is er jongen? Bang om iets te leren of iets te onthouden? :wink:
Dat bewijst alleen maar dat Nintendo zich voornamelijk richt op de jeugd. maar Nintendo vergeet dat diezelfde jeugd ook ouder word.
Ik bedoel maar of kijk jij nu nog steeds naar sesamstraat?
Als Nintendo zich meer zou richten op de ouderen. Dat is de doelgroep die de nieuwe console wel kan betalen, dan zouden ze meer succes hebben.
Je moet toegeven Nintendo moet iets verzinnen om hun verkopen omhoog te gooien anders begaan ze hetzelfde lot als SEGA!

BrownB
22-05-2005, 13:04
Wat is er jongen? Bang om iets te leren of iets te onthouden? :wink:
Dat bewijst alleen maar dat Nintendo zich voornamelijk richt op de jeugd. maar Nintendo vergeet dat diezelfde jeugd ook ouder word.
Ik bedoel maar of kijk jij nu nog steeds naar sesamstraat?
Als Nintendo zich meer zou richten op de ouderen. Dat is de doelgroep die de nieuwe console wel kan betalen, dan zouden ze meer succes hebben.
Je moet toegeven Nintendo moet iets verzinnen om hun verkopen omhoog te gooien anders begaan ze hetzelfde lot als SEGA!

Als je het nieuws rond Nintendo ook echt belangstellend en niet met een bevooroordeelde antihouding had gevolgd, dan had je geweten dat ze dat nu juist gaan doen en ze daar met de DS al mee begonnen zijn. Er komen nu spellen die afwijken van de massa spellen en hele andere soorten mensen aan gaan spreken. Hoezo niet innoverend?

John Sital
22-05-2005, 13:09
Ik snap die hele Nintendo-haat-campagne niet. 9 van de 10 Mario-spellen zijn superieur aan 99% van de spellen die je kunt kopen. Het is wel leuk om tegen de naam "Mario" aan te schoppen maar inhoudelijk slaat het natuurlijk nergens op. Wat deze mensen eigenlijk zeggen is dat "cool-heid" (dus: GEEN Nintendo-naam) belangrijker is als "kwaliteit". Nou, als dat het is dan spelen we kennelijk om heel verschillende redenen: ik omdat ik games leuk vindt en Mr. anti-Nintendo omdat ie kennelijk enkele post-puberale trauma's moet verwerken. :?

hm afgaande op deze post vind ik het ironisch dat je het woord"haatcampagne" gebruikt :wink:
9 vd 10 mariospellen beter dan de games die je kunt kopen? :roll:

Worp3
22-05-2005, 13:21
Nathan Strik schreef

Pixar bewees recentelijk al met The Incredibles dat animaties met een PG-rating het supergoed kunnen doen.
Dat is toch die film zonder Woody en Buzz Lightyear??? :wink:
Daar waar ze populair mee werden?

BrownB schreef


Als je het nieuws rond Nintendo ook echt belangstellend en niet met een bevooroordeelde antihouding had gevolgd, dan had je geweten dat ze dat nu juist gaan doen en ze daar met de DS al mee begonnen zijn. Er komen nu spellen die afwijken van de massa spellen en hele andere soorten mensen aan gaan spreken. Hoezo niet innoverend?
Dat riepen ze toch ook al bij de introductie van de Gamecube????
Geen woorden maar daden he.
Ik hoop in iedergeval dat ze dat eens eindelijk gaan doen dan :twisted: .
Dan word de kans dat ik WEER een Nintendo koopt ook groter.
Er zijn gewoon weinig spellen op de gamecube die mij aanspreken.
Een vriend van mij die had Tales of Symphonia gespeeld en vond het een fantastische spel ik ook daarvoor had ik bijna een gamecube gekocht, maar ja om voor een spel een gamecube te kopen...nee.
En BTW tales of Symphonia is ook op de PS2 te krijgen maar dan alleen in Japan helaas. Dezelfde spel de zelfde gameplay en graphics maar helaas alleen in Japans dus niet te spelen voor mij als Europeaan.
Ik bedoel voor mij zijn de meeste leuke spellen te krijgen op de PS2 en daarom heb ik een PS2 en geen Gamecube.

René Groen
22-05-2005, 13:34
Wat is er jongen? Bang om iets te leren of iets te onthouden? :wink:
Dat bewijst alleen maar dat Nintendo zich voornamelijk richt op de jeugd. maar Nintendo vergeet dat diezelfde jeugd ook ouder word.
Ik bedoel maar of kijk jij nu nog steeds naar sesamstraat?
Als Nintendo zich meer zou richten op de ouderen. Dat is de doelgroep die de nieuwe console wel kan betalen, dan zouden ze meer succes hebben.
Je moet toegeven Nintendo moet iets verzinnen om hun verkopen omhoog te gooien anders begaan ze hetzelfde lot als SEGA!

Dit soort posts geven genoeg aan over het niveau waarop jij deze discussie wenst te voeren. Denk ook niet dat ik verder op je 'inhoudelijke' argumenten in hoef te gaan, simpelweg omdat je enkel in je eigen straatje praat.

Worp3
22-05-2005, 13:58
Rene groen schreef

Dit soort posts geven genoeg aan over het niveau waarop jij deze discussie wenst te voeren. Denk ook niet dat ik verder op je 'inhoudelijke' argumenten in hoef te gaan, simpelweg omdat je enkel in je eigen straatje praat.

Heb jij het :wink: niet gezien na mijn eerste zin?
Ik probeerde alleen maar mijn statement duidelijk te maken.
En ja dan praat je inderdaad je eigen straatje in.

Mij is het gewoon duidelijk dat de Nintendo fanboys bang zijn hun koppositie op beide gebieden te verliezen. Ook op de handheld markt voelen ze de hete adem van Sony in hun nek.
Jammer dat Microsoft ook geen handheld maakt dan hadden we helemaal kunnen lachen.
En dat die Nintendo boys met hun oogkleppen om met argumenten komen die ze helmaal niet kunnen onderbouwen.
Het zijn vooral de Nintendo fanboys die zeggen dat Nintendo de beste is.
De diskussie ging hier over PS3 en X-box 360.
De diskussie begon goed totdat er weer een Nintendo fanboy tussenkwam die zijn "eigen console" ging promoten.
En daar word ik echt moe van! Wat heeft de "Revolution" met dit onderwerp te maken?
Waarom voelt die Nintendofanboy zich nou aangesproken in deze diskussie?

Richard B.
22-05-2005, 14:38
Ik snap die hele Nintendo-haat-campagne niet. 9 van de 10 Mario-spellen zijn superieur aan 99% van de spellen die je kunt kopen. Het is wel leuk om tegen de naam "Mario" aan te schoppen maar inhoudelijk slaat het natuurlijk nergens op. Wat deze mensen eigenlijk zeggen is dat "cool-heid" (dus: GEEN Nintendo-naam) belangrijker is als "kwaliteit". Nou, als dat het is dan spelen we kennelijk om heel verschillende redenen: ik omdat ik games leuk vindt en Mr. anti-Nintendo omdat ie kennelijk enkele post-puberale trauma's moet verwerken. :?

hm afgaande op deze post vind ik het ironisch dat je het woord"haatcampagne" gebruikt :wink:
9 vd 10 mariospellen beter dan de games die je kunt kopen? :roll:
Het lullige is dat het gewoon waar is. :roll:

En Worp3: je moet niet gaat zeuren dat er 'van het onderwerp wordt afgeweken' terwijl je zelf juist de grootste deelnemer bent van die 'afwijkende discussie'. Dat doet een beetje aan alsof je het inhoudelijk niet kunt 'winnen'. :?

Mark de Jong
22-05-2005, 14:52
Mark de Jong schreef

Volgens mij versta jij iets anders onder innovatief dan ik. Onder innovatieve games versta ik o.a. Donkey Kong(a)/Jungle Beat, Samba De Amigo en Seaman. Die kant lijkt Nintendo momenteel dan ook op te gaan als je naar de DS kijkt. Niet langer meer met een controller, je kan het nu allemaal "zelf" doen. Jouw betekenis van innovatie gaat een heel andere kant op.
Donkey Kong Jungle beat is helemaal niet innovatief dat is een afgeleide van Parrapa the rapper (de eerste in dat soort). Om de Beatmania games maar niet te vergeten. Je hebt echt oogkleppen om zie ik.

Er is een groot verschil tussen innovatie en originaliteit. Jij bent erg in de war lees ik wel.

Mark de Jong
22-05-2005, 14:54
Mij is het gewoon duidelijk dat de Nintendo fanboys bang zijn hun koppositie op beide gebieden te verliezen. Ook op de handheld markt voelen ze de hete adem van Sony in hun nek.

Nintendo heeft momenteel niets te vrezen voor Sony. Gelukkig maar.
Ik sta open voor alle consoles en handhelds, maar er wordt me tegenwoordig toch onzin gepraat. Helaas maak jij daar deel van uit.

Mark de Jong
22-05-2005, 15:00
Ik stel voor dat Mario op meerdere consoles moet verschijnen. Dan word hij alleen maar populairder niet dan? Wat vinden de Nintendo boys van dit plan?
Sonic is wel populairder geworden op deze manier!

Sonic is juist minder populair geworden. Sonic vertegenwoordigde nu eenmaal Sega en dat zullen mensen ook altijd in gedachten blijven houden. Tegenwoordig zijn de Sonic games grote troep. De laatste fatsoenlijke games waren Sonic Adventure 1 + 2 voor de Dreamcast. Daarna is het bergafwaarts gegaan. En goh, de Dreamcast was volgens mij van Sega nog. Nou, dat zegt dacht ik al genoeg :roll:

Mark de Jong
22-05-2005, 15:04
Wat is er jongen? Bang om iets te leren of iets te onthouden? :wink:
Dat bewijst alleen maar dat Nintendo zich voornamelijk richt op de jeugd. maar Nintendo vergeet dat diezelfde jeugd ook ouder word.
Ik bedoel maar of kijk jij nu nog steeds naar sesamstraat?
Als Nintendo zich meer zou richten op de ouderen. Dat is de doelgroep die de nieuwe console wel kan betalen, dan zouden ze meer succes hebben.
Je moet toegeven Nintendo moet iets verzinnen om hun verkopen omhoog te gooien anders begaan ze hetzelfde lot als SEGA!

Nintendo richt zich op jong en oud. Zie jij (echt) ouderen mensen nog de moeite nemen om (bijvoorbeeld) combos en al te onthouden/leren ? Tuurlijk niet, die willen vaak meteen aan de slag kunnen. Een zeer belangrijk punt; prima zet van Nintendo dus. Dat jij het er nog niet mee eens bent, wil niet zeggen dat Nintendo meteen slecht bezig is.

John Sital
22-05-2005, 16:33
Ik snap die hele Nintendo-haat-campagne niet. 9 van de 10 Mario-spellen zijn superieur aan 99% van de spellen die je kunt kopen. Het is wel leuk om tegen de naam "Mario" aan te schoppen maar inhoudelijk slaat het natuurlijk nergens op. Wat deze mensen eigenlijk zeggen is dat "cool-heid" (dus: GEEN Nintendo-naam) belangrijker is als "kwaliteit". Nou, als dat het is dan spelen we kennelijk om heel verschillende redenen: ik omdat ik games leuk vindt en Mr. anti-Nintendo omdat ie kennelijk enkele post-puberale trauma's moet verwerken. :?

hm afgaande op deze post vind ik het ironisch dat je het woord"haatcampagne" gebruikt :wink:
9 vd 10 mariospellen beter dan de games die je kunt kopen? :roll:
Het lullige is dat het gewoon waar is. :roll:

En Worp3: je moet niet gaat zeuren dat er 'van het onderwerp wordt afgeweken' terwijl je zelf juist de grootste deelnemer bent van die 'afwijkende discussie'. Dat doet een beetje aan alsof je het inhoudelijk niet kunt 'winnen'. :?

hm gta zie ik anders niet op de gamecube :wink:
ach we kunnen hier eeuwig mee blijven doorgaan, feit is dat we nog niks weten van revolution en de definitieve specs van ps3, ik wacht het af, overigens mag revolution het beter doen dan xbox 2 :twisted:

Worp3
22-05-2005, 17:12
John Sital schreef

ach we kunnen hier eeuwig mee blijven doorgaan, feit is dat we nog niks weten van revolution en de definitieve specs van ps3

Daar ben ik het helemaal mee eens. (y)
Het heeft geen zin om er eeuwig mee door te gaan.
De teokomst zal het uitwijzen.
Als we maar plezier hebben van onze produkten die we aanschraffen niet?

En stop a.u.b. met die onzin dat die ene console beter is dan de ander, dat weten we nu onderhand wel.
Met zo'n onderwerp is het altijd goed visweer hier.
Dat blijkt alleen al weer aan de hoeveelheid reacties die ik krijg als ik alleen maar over Nintendo begin.
Vechten jullie maar verder ik geniet weer lekker van mijn games!
En van mijn DVD films natuurlijk.

Worp3
22-05-2005, 17:29
Mark de Jong schreef

Er is een groot verschil tussen innovatie en originaliteit. Jij bent erg in de war lees ik wel.

Ik ben helemaal niet in de war.

Innovatie betekend "Invoering van iets nieuws"
Originaliteit betekend "Oorspronkelijkheid"

Ze hebben wel degelijk met elkaar te maken!

Mark de Jong
22-05-2005, 17:45
Mark de Jong schreef

Er is een groot verschil tussen innovatie en originaliteit. Jij bent erg in de war lees ik wel.

Ik ben helemaal niet in de war.

Innovatie betekend "Invoering van iets nieuws"
Originaliteit betekend "Oorspronkelijkheid"

Ze hebben wel degelijk met elkaar te maken!

Met de van Dale komen we er wel inderdaad. Echter is het niet de originaliteit die wij (of althans ik) bedoel(en). Volgende keer wellicht weer eigen woorden gebruiken ?

Worp3
22-05-2005, 17:56
Richard boon schreef

Dat doet een beetje aan alsof je het inhoudelijk niet kunt 'winnen'. Confused

Ik heb ook geen intentie om hierbij iets te winnen.
Want met dit soort discussies kun je toch nooit winnen.
Ik probeerde alleen mijn standpunt duidelijker te maken!

Symphony X
22-05-2005, 18:12
1 XBOX 360 voor mij, alsutblieft!


Maar ik hoorde dat er 2 soorten xbox-en komen(staat geloof ik ook op xbox.com):

De basis-set
En 1tje met allemaal uh snufjes...


Maar Nathan zei dat de basis-set ong 299 dollar gaat kosten, weet iemand ook de prijs van de 2de(die met de snufjes) want daar ga ik liever voor.

En hopelijk flikkeren ze eens op met die creditcard zooi, kan ik eindelijk ook is xbox live-en, met gewoon een betere betaling, zoals bij de PS2. ergeren anderen hier ook aan?

Hoop trouwens ook dat ik op de 360 een keyboard en muis kan aan sluiten voor de first-person shooters vind ik veel lekkerder dan een controller, voor schietspellen dan.

Ik loop altijd zo te kloten bij een vriend met Halo met die camera van wege die controller...

In iedergeval staat er eind dit jaar en anders begin volgend jaar(als ie er eind 2005 nog niet is) een xbox 360 op me kamer...

PS: Wow, dat design van beide consoles :P

Greetz

King Eidilleg
22-05-2005, 18:25
Donkey Kong Jungle beat is helemaal niet innovatief dat is een afgeleide van Parrapa the rapper (de eerste in dat soort). Om de Beatmania games maar niet te vergeten.

Ik denk dat je je vergist met Donkey Konga aangezien Donkey Kong Jungle Beat een platformspel is waarbij je de bongo's gebruikt om te rennen, springen etc. Donkey Konga is Samba De Amigo met bongo's i.p.v. maraca's :D
Parappa The Rapper wordt gewoon met de controller gespeeld.

Fire Emblem is trouwens een strategie/RPG ongeveer als Final Fantasy Tactics Advance (maar dan beter).



(Over The Incredibles)Dat is toch die film zonder Woody en Buzz Lightyear???
Daar waar ze populair mee werden?

Met Finding Nemo werden ze écht populair...

Worp3
22-05-2005, 20:22
Ik denk dat je je vergist met Donkey Konga aangezien Donkey Kong Jungle Beat een platformspel is waarbij je de bongo's gebruikt om te rennen, springen etc. Donkey Konga is Samba De Amigo met bongo's i.p.v. maraca's Very Happy
Parappa The Rapper wordt gewoon met de controller gespeeld.

Klopt ja daar heb je gelijk in!
Sorry voor deze vergissing!

Hmmm Fire Emblem beetje als Final fantasy tactics klint heel interessant.
Ik zal eens wat reviews lezen op internet!

Nathan Strik
22-05-2005, 20:30
En hopelijk flikkeren ze eens op met die creditcard zooi, kan ik eindelijk ook is xbox live-en, met gewoon een betere betaling, zoals bij de PS2. ergeren anderen hier ook aan?
Het basislidmaatschap wordt als het goed is gewoon gratis (wel 'toevallig' dat Microsoft hiermee kwam nadat de baas van Nintendo op de Game Developers Conference in maart aankondigde dat Nintendo zijn online diensten gratis wil aanbieden ;))

Maar bij Microsoft hoef je dus in de toekomst enkel te dokken voor het gold membership. Zilveren membership is dus gratis.


Hoop trouwens ook dat ik op de 360 een keyboard en muis kan aan sluiten voor de first-person shooters vind ik veel lekkerder dan een controller, voor schietspellen dan.
Ehm, kun jij niet veel beter een PC kopen dan? ;)

De bestuurbaarheid (of het gebrek daaraan ;)) ligt niet altijd aan de controller, maar ook vaak aan de makers van een spel. Neem bijvoorbeeld Metroid Prime op de Cube... zeer goed te besturen dankzij het lock-mechanisme.

Richard B.
22-05-2005, 21:51
1 XBOX 360 voor mij, alsutblieft!


Maar ik hoorde dat er 2 soorten xbox-en komen(staat geloof ik ook op xbox.com):

De basis-set
En 1tje met allemaal uh snufjes...


Maar Nathan zei dat de basis-set ong 299 dollar gaat kosten, weet iemand ook de prijs van de 2de(die met de snufjes) want daar ga ik liever voor.
Volgens mij is die opzet van twee verschillende versies een gerucht van voor de E3. Tijdens en na het Xbox 360 introductie-evenement heb ik daar niets meer over gehoord: enkel dat je er los een grotere harde schijf bij kunt kopen.

Symphony X
24-05-2005, 16:08
En als je de 1 nou niet lust Rob? :p


Hoop trouwens dat er nog een keer een soort game wordt gemaakt zoals "POD" van Ubisoft, vindt dit nog steeds zo'n goeie/gruwelijke game.

Zaltman
27-05-2005, 20:42
Wat is er toch gebeurt met het echte videogame console, waar je alleen maar games op ging spelen want daar ging het toch eindelijk om!