PDA

Bekijk de volledige versie : reciever



mikem
20-05-2005, 21:12
ik wil binnenkort een nieuwe reciever kopen.
maar nu is mijn vraag wat een goede reciever is voor bij mijn speakers.
ik heb de complete serie van de tannoy sensys dc serie.
ik draai nu op een denon reciever type 1705.
ik zou graag een nieuwe willen het liefst een thx-reciever.
weet iemand wat het mooiste klinkt met de tannoy's en heeft iemand ook ervaringen met de combinatie met de tannoy's.

Herjan
21-05-2005, 10:18
[off-topic]Zo'n apparaat heet receiver, niet reciever...[/off-topic]

Ik vond destijds het geluid van Tannoy redelijk overeenkomen met QUAD. Bij QUAD vind ik zelf NAD, Marantz of Arcam (afhankelijk van je budget). Ik zag pas een Arcam AVR250 staan voor 'slechts' 1250 euro. Maar NAD vond ik ook wel erg mooi klinken bij zowel QUAD als Tannoy.

Effe uitgebreid gaan luisteren, zou ik zeggen! ;)

Johan van den D.
21-05-2005, 21:07
NAD, Marantz of Arcam Dit zijn inderdaad mooie opties maar waarom de voorwaarde (bij wijze van spreken dan) dat de receiver THX is ?

racingduck
21-05-2005, 23:39
tja heb je gelijk in een thx versterker hoeft niet beter teklinken dan een ander.
ik moet eerlijk toegeven dat de thx wel heel erg fijn klink ten op zichte van een dolby of dts.

mikem
22-05-2005, 06:51
het hoeft niet echt thx te zijn maar het is wel mooi meegenomen.
maar ik kijk alleen films, merk je dan het verschil van bijvoorbeeld een receiver van 75 watt of van bv 130 watt.

Johan van den D.
22-05-2005, 09:37
merk je dan het verschil van bijvoorbeeld een receiver van 75 watt of van bv 130 watt.Kan maar hoef zeker niet zo te zijn.

Alexander D
22-05-2005, 12:39
tja heb je gelijk in een thx versterker hoeft niet beter teklinken dan een ander.
ik moet eerlijk toegeven dat de thx wel heel erg fijn klink ten op zichte van een dolby of dts.

Je kunt THX niet op die manier vergelijken met DD of DTS Racingduck. THX is feitelijk niet meer dan een eisenpakket voor (thuis)bioscopen. Het is geen geluidsformaat zoals DD of DTS Eisen bestaan bijvoorbeeld uit genoeg vermogen, haalbare geluidsdruk voor de speakers. Inmiddels zijn er twee of drie vormen.

Thx Ultra: de oorspronkelijke norm
Thx Select: afgezwakt eisenpakket voor kleinere kamers
Er is inmiddels ook een UltraII. Het fijne weet ik daar niet van maar het zullen wel extra zwaren eisen zijn.