PDA

Bekijk de volledige versie : The City Of The Lost Children



Caledonians
21-05-2005, 16:20
Dit lijkt me nou eens een uitstekende film om een discussie over op te starten. Ken al 2 members hier op het forum die de film afgezet hebben na 10 minuten. Zelf heb ik hem wel helemaal uitgekeken. Moet zeggen dat het inderdaad een erg vreemde film is je ziet wel goed de hand van Jeunet terug. Maar het is niet een film die ik nog eens zou willen bekijken...

Marco Dubbeldam
21-05-2005, 16:39
Ik ben dus één van die twee members die de film niet helemaal heeft afgekeken. De film kon mij totaal niet boeien en dit kon mede komen doordat ik geen echte fantasy liefhebber ben. Ik had het eigenlijk al een beetje gezien na de eerste 10 minuten, [spoiler:98227263c9]dus als al die kerstmannen door elkaar aan het lopen zijn etc....[/spoiler:98227263c9]. Vreemd eigenlijk dat ik deze film (wat ik ervan gezien heb dan) niet goed vindt, terwijl ik Amélie en Un Longe Dimanche de Fiançailles die Jeunet ook allebei heeft geregisseerd wel erg goed vindt.
Ik kan natuurlijk pas echt een goed oordeel over deze film hebben, als ik de hele film gezien heb. Maar ik denk alleen niet dat ik daar wel zo'n zin in heb. :wink:

Mathieu Ghekiere
21-05-2005, 22:40
Een van mijn favoriete films, en naar mijn (persoonlijke) mening beter dan Delicatessen en zelfs Amélie, hoewel die er ook beiden best mogen zijn.
Deze film heeft prachtige muziek, prachtige kostuums, goeie acteerprestaties, prachtige beelden, stevig (zij het wat verwarrend, misschien?) verhaal, en goeie montage.

Ik had sommige beelden van de film als kind gezien, en ik bleef dromen van dat groen water dat in de film ook voorkomt.
Maar ik wist niet meer hoe de film heette vanwaar al die dromen kwamen (eigenlijk ironisch aangezien de film zelf ook over dromen gaat) en toen zag ik ergens een affiche van de film op het net, met de titel erbij. De film meteen gaan huren, dan nog eens, dan nog eens, en toen zag ik de import dvd staan. Mijn frans is rotslecht, maar ik dacht dat de NL versie nooit zou uitkomen, ze wisten er nog niks over zeiden ze, en de film moet het toch vooral hebben van zijn beelden, dus kocht ik hem, omdat de film zo tot mijn topfavorieten behoort.

Enkele weken later kwam de NL versie uit... ook maar gekocht.
Prachtige film.

Kars
21-05-2005, 23:31
Ik heb hem op dvd, maar heel lang geleden voor het laatst gekeken. Het enige wat me echt bij is gebleven zijn de fantastische plaatjes en het feit dat ik erg moest wennen aan de stijl van acteren. Ik zal hem er weer eens indrukken.

Pascal Heister
22-05-2005, 00:06
hmm ben benieuwd, toch maar eens een keertje zien dan

MGdutch
22-05-2005, 08:28
Ik heb uiteindelijk wel de hele film bekeken. Dit was voor mij een enorme tegenvaller, het acteerwerk was vreemd/matig en het overdreven acteren van enkele acteurs irriteerde mij mateloos. Het verhaal wist me ook niet echt te boeien en zelfs de humor was ook niet echt aan mij besteedt :? . Amelie vond ik trouwens geweldig en ik heb ook hele hoge verwachtingen van Un Longe Dimanche de Fiançailles maar ik denk dat ik Delicatessen nog maar even laat liggen aangezien ik overal hoor dat die qua humor etc. heel erg op City of the Lost Children lijkt.

cocico
22-05-2005, 09:08
Ik heb deze film eens willen bekijken, maar ook afgezet vanwege het feit dat mijn Frans toen nog niet goed genoeg was om goed te volgen. De extra's op de dubbeldisc wel bekeken, en alvast erg onder de indruk van de 'productie'.
De film staat op het lijstje om nog eens te herbekijken, maar mèt ondertitels dan!

basset
24-05-2005, 14:44
Ik heb hem al; een poosje thuis liggen.

Ik ben nog steeds niet begonnen met kijken. ik weet niet waarom. Hij lijkt me echt goed, maar het komt er maarniet van (net als zo'n 15 andere DVD's die nog liggen te w88 )

Ik was eigenlijk zelfs vergeten dat ik hem nog moest zien :)
Ik heb zelfs films liggen die inmiddels alweer 1 of 2 keer op tv geweest zijn.

W!ck3T
24-05-2005, 14:53
Ik heb 'm ook al weer enkele maandjes in huis. Moet zeggen dat ik het een hele rare film vond en dat ik nog nooit iets had gezien wat bij deze film qua stijl in de buurt komt. Alles ziet er prachtig uit, en samen met de mooie muziek is het een feest voor het oog. Ik ga hem binnenkort nog maar eens een keertje kijken, want het verhaal snapte ik niet altijd even goed toen ik hem voor 't eerst zag.

Vond deze film wel reden genoeg om Delicatessen in huis te halen. (Deze vond ik zelfs nog een stukje beter dan CotLC!)

Seel
30-05-2005, 10:07
Ik vind het een erg goeie film. Het verhaal is mischien een beetje vreemd maar mede daardoor boeit het me des te meer. M.n. de sfeer en kleursettings en personages vind ik erg goed gedaan.
Dat zie je overigens altijd wel weer terug in de films van Jeunet.
Delicatessen en Amelie en natuurlijk City of...behoren echt wel tot mijn favorieten.

basset
30-05-2005, 10:14
Franse film zijn mestal soort van onbegrijpelijk is mijn ervaring.

Ze schieten prachtige plaatjes, maar het moet allemaal wat surrealistischer lijkt wel.

Heb hem nog steeds niet bekeken. (teveel te doen, te weinig tijd)

frank33_98
30-05-2005, 11:05
gisteren voor het eerst gezien (de enige jeunet film die ik nog niet gezien had) en er is maar een woord voor : prachtig. deze film lijkt inderdaad veel op delicatessen : dezelfde sfeer, dezelfde wat onbestemde chaotische toekomst, veel dezelfde acteurs ook.

heeft er trouwens nog iemand bij die aanhangers van "het oog" die analogie met the borg uit star trek gezien? ben benieuwd of dat opzettelijk is :wink:

ofnoavail
26-07-2005, 22:22
Geweldige film!

Ik zou het 'Butonesque' willen noemen. (net als anderen voor mij)
Wauw, wat een super sfeer wordt er neergezet in deze film!!!

Wel een film waar je van moet houden... dat geef ik toe.

Vreemd, sprookjesachtig, als droom en nachtmerrie doorelkaar... geniaal!

Paul_Knoop
31-07-2005, 10:21
Prachtige film, geweldige stijl :D

Quido
31-07-2005, 10:24
Nooit een film afzetten na 10 minuten en dan al tot een conclusie komen. Deze film kwam voor mij ook erg langzaam op gang, maar na het eerste half uur heb ik er toch zeker net zo van genoten als van Delicatessen. Heerlijke stijl, fotografie, absurd verhaal en lekker absurd geacteerd.