PDA

Bekijk de volledige versie : Nominaties voor Rapsberry Awards 2002



Eric van Ballegoie
12-02-2002, 09:20
Nominaties voor Rapsberry Awards 2002



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=271)

John Rolfe
12-02-2002, 10:00
Goede nominaties dit jaar...ik heb het gevoel dat Freddy got Fingered alles zal winnen

Remco Out
12-02-2002, 10:18
Hmm, ik denk dat Glitter ook wel het een en ander zal winnen. :D

Rob P.
12-02-2002, 10:44
Juist!! Eindelijk krijgt Pearl Harbour de waardering die die verdient!!

Remco Out
12-02-2002, 11:10
Juist!! Eindelijk krijgt Pearl Harbour de waardering die die verdient!! Nou, ik vond Pearl Harbor nog wel een aardige film. Geen echt goede film, maar zeker wel vermakelijk. Tenminste dat is mijn mening.

jps
12-02-2002, 11:33
Pearl Harbor is dit zeker niet waard....onzin...hele aardige film gewoon..mooie actie scene zoals nog nooit eerder gezien. Maarja...ken mijn mening niet opdringen aan iedereen he :D Smaken verschillen nou eenmaal.

A.J
12-02-2002, 16:00
Vind het wel vreemd dat john travolta in swordfish is genomineerd. Zo slecht was ie toch niet ? En jurassic park 3 was toch ook niet zo,n slechte film. Of ben ik nou zo iemand die alleen maar van slechte films houd ?

jps
12-02-2002, 16:15
Of ben ik nou zo iemand die alleen maar van slechte films houd ?

Same goes for me I guess....Pearl Harbor vond ik niet slecht...Ben Affleck vond ik niet slecht acteren...niemand uit die film trouwens....kreeg steeds de kriebels....(vooral van de president :)
John Travolta was ook top in Swordfish....Erg vreemd allemaal..

Vraag ik me toch af waar die mensen allemaal op letten....misschien als ik dat weet dat het mij ook opvalt.

Nathan Strik
12-02-2002, 16:25
Ik vond Pearl Harbor en Driven nog wel meevallen. Ik zou ze niet willen hebben, maar om te huren zijn het zeker erg onderhoudende films...

Maar van mij mag Tom Green´s "Freddy Got Fingered" die razzies wel krijgen, want dat is echt een draak van een film (en ik ben nog wel Tom Green fan).

Dave van Aken
12-02-2002, 18:58
Heb toch heeeeel romantisch met mijn vriendin naar Sweet November zitten kijken. Hele apparte film, zeker niet super goed ofzo, vooral de eerste 3 kwartier, maar ook zeker niet slecht!

Ik stem ook op Tom Green, hopelijk brengt ie ooit wat beters uit!!

mark t
12-02-2002, 21:06
Ook ik gun Pearl Harbor dit succes wel.:D

Marco
12-02-2002, 21:11
Voor mij mag Freddy de slechtse film award krijgen. In vergelijking met Freddy zijn de films Driven, Glitter en Pearl Harbor nog meesterwerken :D

Echt onzin vind ik dat Angelina Jolie voor die slechste actrice award is genomineerd. Zo werd ze op handen gedragen (Girl, Interrupted) en zo wordt het ze het ravijn gegooid (Tomb Raider/Original Sin). Voor mij mag die award naar Mariah Carey, das geen actrice, maar een zangers die 'probeert' te acteren. Echter Lopez was veel eerder aan de bak als actrice ;)

Eerlijk is eerlijk. Freddy Got Fing....whatever mag van mij alles hebben. Het zal Tom Green toch een worst wezen. ;)

mark t
13-02-2002, 09:15
Vraag ik me toch af waar die mensen allemaal op letten....misschien als ik dat weet dat het mij ook opvalt.

Ik denk dat ze vooral kijken naar high profile-films/acteurs/actrices. Hoe hoger de verwachtingen worden opgeklopt (al dan niet door de PR-machine van de producent), hoe eerder een film in aanmerking komt voor een Raspberry. Natuurlijk zijn er veel slechtere films/acteurs/actrices, maar het moet ook leuk blijven: daarom worden gehypte films/acteurs/actrices aangepakt. En dat mag van mij.;)

Dave
13-02-2002, 12:35
Ik vind Pearl Harbor toch een goede film vooral de aanvalscenes!

Verder tja Freddie je moet er maar van houden, echt ziekelijke humor...

colani
13-02-2002, 16:25
Angelina Jolie en John Travolata van de lijst schrappen.

Voor de rest vindt ik alle andere nominaties terecht.

Mike Philippens
14-02-2002, 11:20
Same goes for me I guess....Pearl Harbor vond ik niet slecht...
Dat heet smaak, en daar valt nu eenmaal niet over te twisten (zie signature). Ik heb Prul Harbour niet eens uit kunnen kijken, dus ik kan me wel vinden in de nominatie. Maar ja...er zijn films die ik weer geweldig vind die weer niemand leuk vindt. Prul is toevallig een enorme massa film dus zijn er een heleboel mensen die die film leuk vinden. Het is maar waar je naar kijkt: het verhaal vind ik nou niet echt boeiend ofzo, en er wordt naar mijn mening nu niet bepaald geweldig in geacteerd. Dat wil dus niet zeggen dat jij geen oog hebt voor films, want als jij 'm leuk vind: Fuck the critics!

Mike Philippens
14-02-2002, 11:32
Ik denk dat ze vooral kijken naar high profile-films/acteurs/actrices. Hoe hoger de verwachtingen worden opgeklopt (al dan niet door de PR-machine van de producent), hoe eerder een film in aanmerking komt voor een Raspberry.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Natuurlijk, een high-profile film loopt veel kans want die staat in de spotlight. Maar om nu te zeggen dat het de enige reden is...nou nee. Prul heeft 'm echt wel verdiend. Er zijn meer high-profile films die niet genomineerd zijn; die waren dus blijkbaar wél de moeite waard.
Kijk: het effect van de mediahype is gewoon dat de grote massa lekker achter de reclame aanloopt en de film gaat bekijken in de bios, 'm huurt of de dvd koopt. Dit is geen kwestie van smaak, want de praktijk wijst gewoon uit dat het zo werkt. Zonder die enorme media machine had Prul het niet gered als blockbuster.
Die media aandacht heeft ook als effect dat critici nóg critischer naar de film gaan kijken en ziedaar: een Raspberry...

Prul had gewoon alles wat een film nodig heeft om een succes te worden, behalve een sterk verhaal. Evengoed denk ik niet dat de makers de pretentie hebben dat ze hier een filmisch meesterwerk hebben neergezet. Het is gewoon een onderhoudende film geworden.

mark t
14-02-2002, 21:10
Ben ik het niet helemaal ... in de spotlight. Dat bedoel ik.

[B]Maar om nu te zeggen dat het de enige reden is...nou nee. Ik heb niets anders beweerd. Let op het gebruik van het woordje 'vooral'.;)

[B]Prul heeft 'm echt wel verdiend. Er zijn meer high-profile films die niet genomineerd zijn; die waren dus blijkbaar wél de moeite waard. Precies.

[B] het effect .... en ziedaar: een Raspberry... Zoals ik al zei: dat bedoel ik. Volgens mij zijn wij het juist helemaal met elkaar eens.

Mike Philippens
14-02-2002, 21:25
Zoals ik al zei: dat bedoel ik. Volgens mij zijn wij het juist helemaal met elkaar eens.
Ik krijg er een warm gevoel van...;)

Ali baba
15-02-2002, 11:57
Naar mijn mening verdient Pearl Harbor em wel die framboos.
De eerste helft van de film is gewoon fantastisch.
(De Amerikanen hebben inderdaad fameus op hun bek gehad) en met die prachtige geluidstrack (en een deftige installatie natuurlijk) kan de pret niet op.

Maar om er dan weer zo'n typische "American Hero"-film van te maken
(op het einde winnen de Amerikanen toch altijd), dat gaat er bij
mij niet goed in, want je krijgt de indruk dat de Amerikanen dan toch de overhand hebben gehaald via één enkele held gespeeld door Ben Affleck. De tijd dat Rambo-films in de mode waren is voor mij al lang gepasseerd en het wordt tijd dat ze dat in Hollywood eens gaan begrijpen.

En dan dat typische einde : de vriend van de held sterft, en de held moet zijn kind nu opvoeden alsof het zijn kind is. (Ik moet daar echt bijna van kotsen).

Ben Affleck kan daarenboven niet eens deftig acteren. Hij werd waarschijnlijk geselecteerd omdat z'n smoeltje bij de dames wel in de smaak valt.

Kortom : Goede actie (zowel beeld als geluid), maar (alweer) een te "American Hero"-verhaallijn.

Richard68
18-02-2002, 17:13
Naar mijn mening verdient Pearl Harbor em wel die framboos.
De eerste helft van de film is gewoon fantastisch.
(De Amerikanen hebben inderdaad fameus op hun bek gehad) en met die prachtige geluidstrack (en een deftige installatie natuurlijk) kan de pret niet op.

Maar om er dan weer zo'n typische "American Hero"-film van te maken
(op het einde winnen de Amerikanen toch altijd), dat gaat er bij
mij niet goed in, want je krijgt de indruk dat de Amerikanen dan toch de overhand hebben gehaald via één enkele held gespeeld door Ben Affleck. De tijd dat Rambo-films in de mode waren is voor mij al lang gepasseerd en het wordt tijd dat ze dat in Hollywood eens gaan begrijpen.

En dan dat typische einde : de vriend van de held sterft, en de held moet zijn kind nu opvoeden alsof het zijn kind is. (Ik moet daar echt bijna van kotsen).

Ben Affleck kan daarenboven niet eens deftig acteren. Hij werd waarschijnlijk geselecteerd omdat z'n smoeltje bij de dames wel in de smaak valt.

Kortom : Goede actie (zowel beeld als geluid), maar (alweer) een te "American Hero"-verhaallijn.

Daar kan ik mij nou helemaal in vinden. Een perfecte analyse van deze film.

Marco
18-02-2002, 20:57
Prul...euh Pearl Harbor, nee Harbour is wat ik noem een no brainer. Voor dit soort films hoef ik me ene hersencel niet in te schakelen ;) Ik hebzelf de director's cut besteld idd vanwege de beeld en geluidskwaliteit. Het verhaal zal me dus een rot zorg zijn.

Mike Philippens
18-02-2002, 21:17
Voor dit soort films hoef ik me ene hersencel niet in te schakelen ;) Ik hebzelf de director's cut besteld idd vanwege de beeld en geluidskwaliteit.
Hmmmm...dan prefereer ik de films van Mevr.Jameson... Daar is elke film een Director's Cut en die hersenscel kan ook blijven slapen...en dan toch veeeeeeel boeiender...:rolleyes:

Marco
18-02-2002, 21:32
Hmmmm...dan prefereer ik de films van Mevr.Jameson... Daar is elke film een Director's Cut en die hersenscel kan ook blijven slapen...en dan toch veeeeeeel boeiender...:rolleyes: Die films van een ene Mevr. Jameson beschouw ik meer als tussendoortjes. Het stilt de stevige trek, zeg ik maar ;)

Mike Philippens
18-02-2002, 21:35
Die films van een ene Mevr. Jameson beschouw ik meer als tussendoortjes. Het stilt de stevige trek, zeg ik maar ;)
Bij haar zeker...:cool:

Camille
24-02-2002, 19:38
Die mensen zijn gewoon jaloers dat zij niet in die films hebben mogen spelen. Swordfish was echt geen slechte film en Pearl Harbor evenmin.

Maar ja slechte films zullen er altijd blijven maar om daar 2 toppers tussen te zetten:rolleyes: :confused:

MAD
24-02-2002, 20:50
vind vooral de nominatie van Mariah's borsten als slechtste duo erg leuk gevonden :D :D :D

Rob P.
03-03-2002, 15:07
Die mensen zijn gewoon jaloers dat zij niet in die films hebben mogen spelen.


Ja, dat zal het zijn!!!:D

Mike Philippens
24-03-2002, 10:16
Vannacht zijn de 'winnaars' bekend gemaakt. Zoals verwacht heeft Tom Green de meeste prijzen in de wacht gesleept. Een ware prestatie. Ook POTA wist een aantal Razzies te bemachtigen:

FREDDY GOT FINGERED - 5
(Worst Picture, Actor, Screen Couple, Director and Screenplay)
5 Awards ties FREDDY with MOMMIE DEAREST, THE POSTMAN and WILD WILD WEST

PLANET of the APES - 3
(Worst Remake or Sequel, Supporting Actor, Supporting Actress)

GLITTER - 1 (Worst Actress)

CATS & DOGS, DRIVEN and TOWN & COUNTRY/1 Each (All Shared Awards)

Het hele verhaal kun je lezen op de Razzies site (http://www.razzies.com/).

John
24-03-2002, 17:27
Juist!! Eindelijk krijgt Pearl Harbour de waardering die die verdient!!



jammer genoeg geen prijzen voor PH :(

Mike Philippens
24-03-2002, 17:40
jammer genoeg geen prijzen voor PH :(
Na wat ik gehoord heb over Tom Green's product is dat terecht... Hoe erg ik Prul Harbour ook vond tegenvallen, er zaten dan tenminste nog mooie effecten in.

John
24-03-2002, 18:15
Na wat ik gehoord heb over Tom Green's product is dat terecht... Hoe erg ik Prul Harbour ook vond tegenvallen, er zaten dan tenminste nog mooie effecten in.


Ach
Tom Green kan ik ook waarderen. Een film zo maken dat je zeker ergens mee in de prijzen valt. En tijdens de uitreiking zelf op komen dagen, en er dan nog een zooitje van maken.
Dan roel je hard.

Mike Philippens
24-03-2002, 20:18
Tom Green kan ik ook waarderen.
Ik ook. De stukjes die ik gezien heb op MTV zijn lekker 'anders' zullen we maar zeggen. Lekker de boel op het verkeerde been zetten. Soms irritant, vaak erg leuk.
Dat ie komt opdagen bij de uitreiking van de Razzies verbaast me niets. Hij heeft behoorlijk gevoel voor zelfspot. Dat blijkt ook wel uit de naam van zijn eigen charity. De man lijdt/leed namelijk aan teelbalkanker er heeft daarvoor een stichting opgericht met de naam 'Tom Green's Nuts'... Als dat geen zelfspot is, dan weet ik het niet meer.
Toch kan ik denk ik de verleiding niet weerstaan om die film van 'm een keer te gaan kijken. Misschien wordt het wel een fanatiek B-Film producent. Ik heb begrepen dat dat hele gepassioneerde mensen zijn die express dat genre maken.

Glenn Smits
24-03-2002, 21:55
naar mijn idee zijn sommigen mensen gewoon te kritisch hoor. Ik weet dat anderen ook een mening hebben en het kost me moeite om me in te houden maar als je Pearl Harbor niet goed vind en je plaats hem bij de slechte films dan heb je weinig smaak. Lang Leve de Geallieerden. Ikzelf vind de film ook niet de beste oorlogsfilm ofzo maar dat komt omdat hij zo lang duurt en omdat de echte actie gewoon in SPR zit. Maar ja het is weer een totaal ander gebied/land heh dus het moet wel realistisch blijven. Je kan moeilijk de Amerikanen de kust van Pearl Harbor laten aanvallen waarbij ze vervolgens door Japanners worden afgeknald.

Mike Philippens
24-03-2002, 22:03
Ik weet dat anderen ook een mening hebben en het kost me moeite om me in te houden maar als je Pearl Harbor niet goed vind en je plaats hem bij de slechte films dan heb je weinig smaak.
Dat moet je dan maar leren te accepteren...
Kan er ook niet meer van maken. En jij zult best wel één van de films die ik weer heel erg goed vind vreselijk vinden. Dat ik dat niet leuk vind verandert daar niets aan. En dat heeft geen ene zak met de geallieerden of de oorlog te maken. De film doet me gewoon niets. Sorry...life with it!
De gustibus non disputandum est oftewel: over smaak valt niet te twisten. En niet zeggen dat iemand geen smaak heeft. Je gaat dan weer zo op Ghast lijken :rolleyes:

Marco
24-03-2002, 22:17
Ik weet dat anderen ook een mening hebben en het kost me moeite om me in te houden maar als je Pearl Harbor niet goed vind en je plaats hem bij de slechte films dan heb je weinig smaak. Als we allemaal dezelfde smaak hebben, dan zou het leven saai zijn. Ik (en jij blijkbaar ook) vind Pearl Harbor wel te pruimen. En zijn mensen die een 'meesterwerk' :rolleyes: als Pearl Harbor minder waarderen. Prima toch, niks mee. Maar dat wilt niet zeggen dat de Pearl Harbor 'haters' geen smaak hebben.

Roald
24-03-2002, 22:19
Maar dat wilt niet zeggen dat de Pearl Harbor 'haters' geen smaak hebben.


Give that man an OSCAR!!! :D



Oftewel: helemaal mee eens.

Marco
25-03-2002, 04:51
Give that man an OSCAR!!! :D
En om alle Pearl Harbor 'haters' een pleziertje te doen. Deze film heeft een OSCAR gescoord. Neen, niet die van beste film (is n.n.b. zie tijd van schrijven), maar die van Sound Editing.

Nathan Strik
25-03-2002, 17:24
maar die van Sound Editing. Ik ben onder de indruk...
In het kader van: "wauw, ze weten hoe een mengpaneel werkt..." :rolleyes:

John
25-03-2002, 17:41
Ik ben onder de indruk...
In het kader van: "wauw, ze weten hoe een mengpaneel werkt..." :rolleyes:



hahahahaha
zoiets zat ik ook te denken ja. in ieder geval in de trant van: lekker belangrijk.... ;)

Glenn Smits
25-03-2002, 22:08
nee ik geef jullie wel gelijk in dat opzicht maar als ik iedereens smaak hetzelfde als de mijne kon maken dan had ik dat meteen gedaan denk ik. ;) Mijn haat voor andere smaken is ontstaan doordat mijn zusje bijna niks wil eten wat ze op der bord krijgt waardoor ik ook weer ander eten krijg als het ware. Het eten wordt een beetje aan haar smaak aangepast en ik vind het onzin want ik weet namelijk zeker dat ze het eten wel lust zonder dat het met moeite de keel door gaat. Ik zie het als aanstellerij. Als ik iets moet eten wat ik niet lust dan zal ik het ook opeten. Sorry dat ik het zeg hoor maar sommigen hebben echt achterlijke meningen gewoon, dan vraag je erom dat er kritiek op komt.

Mike Philippens
25-03-2002, 22:54
Sorry dat ik het zeg hoor maar sommigen hebben echt achterlijke meningen gewoon, dan vraag je erom dat er kritiek op komt.
Misschien moet je dan maar in China ofzo gaan wonen. Daar sluiten ze mensen met een afwijkende mening op...:rolleyes:
Glenn...luistert...ik HAAT voetbal. En dat is een understatement. Ik snap niet welke debiel die sport nou leuk kan vinden! Echt waar....dan moet je toch helemaal leip zijn om 2x 45 minuten te kijken hoe die bal van links naar rechts gaat en uiteindelijk blijft het nóg 0-0... Ik zou elke voetbal liefhebber net zolang met zijn kop tegen de bal willen slaan totdat ie Formule-1 leuk gaat vinden!

snap je een beetje wat ik wil zeggen?

Glenn Smits
26-03-2002, 12:47
ja ik begrijp het wel. Ik volg het voetbal omdat ik aan een spel meedoe competitiemanager en ik ben al vanaf jongs af aan Ajaxfan dus dat blijft gewoon maar ik vind Formule 1 ook toppie om naar te kijken, de variatie enzo en de crashes, geweldig.

John
26-03-2002, 17:14
ik ben al vanaf jongs af aan Ajaxfan


vriend!!!!!!! :)

John
26-03-2002, 17:16
Ik zou elke voetbal liefhebber net zolang met zijn kop tegen de bal willen slaan totdat ie Formule-1 leuk gaat vinden!



dan heb je nog een lange weg te gaan :)


van mij mag dus elke F1 coureur zijn auto zo hard tegen de vangrail aanrijden dat ze nooit meer in hebben om ook maar zelfs in een Smart te stappen.

Als er 1 iemand dat hele race circus (letterlijk genomen - lopen toch aardig wat clowns rond) uit de grond van zijn hart haaaaat, dan ben ik het wel.

je begrijpt dus ook wel dat ik geen films kijk als driven en f&f......... :)

Mike Philippens
26-03-2002, 18:23
je begrijpt dus ook wel dat ik geen films kijk als driven en f&f......... :)
Een echte F1 of Indycar/CART fan zal Driven ook niet huren... Absoluut onrealistisch. Je bent dus niet alleen...om een andere reden, maar soit...
BTW: ik als Hagenees zou nu dus Ado-Den Haag moeten gaan roepen, maar ik hou niet van voetbal dus ik houd mijn klep :p

John
26-03-2002, 18:55
BTW: ik als Hagenees zou nu dus Ado-Den Haag moeten gaan roepen, maar ik hou niet van voetbal dus ik houd mijn klep :p


ado den haag....... je houd inderdaad niet van voetbal ;)