PDA

Bekijk de volledige versie : Star Wars III breekt alle records



Eric van Ballegoie
23-05-2005, 10:44
Star Wars III breekt alle records



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=1751)

Harry stadman
23-05-2005, 10:52
Ik heb in de star wars ep3 thread ook al aangegeven dat deze film DE zomerhit zou worden. Verbaast mij niet echt. :wink:

Frank
23-05-2005, 11:11
Ik las het vanmorgen in de krant. Ik zal 'm spoedig maar eens gaan kijken. Ben héél benieuwd.

Steve Muller
23-05-2005, 11:59
Niet alle records hoor :? Spiderman staat nog steeds bovenaan met het openingsweekend record van $114mln. SWIII staat op de 2e plaats met 108mln gevolgd door Shrek 2 met 108mln :wink:

Zie ook http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=34301

EGoldman
23-05-2005, 12:29
Ik heb in de star wars ep3 thread ook al aangegeven dat deze film DE zomerhit zou worden. Verbaast mij niet echt. :wink:

Ik denk dat War of the Wolds het ook wel goed gaat doen. :)

jasmin1
23-05-2005, 12:52
Niet alle records hoor :? Spiderman staat nog steeds bovenaan met het openingsweekend record van $114mln. SWIII staat op de 2e plaats met 108mln gevolgd door Shrek 2 met 108mln :wink:

Zie ook http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=34301

titanic is nog lang niet in de buurt dus alle records?????

chimera01
23-05-2005, 12:59
Knappe voorspelling hoor aangezien de zomer nog moet beginnen en er nog een hele rij betere films aankomen, die ook van het blockbuster kaliber zijn. 8)

Steve Muller
23-05-2005, 13:07
Niet alle records hoor :? Spiderman staat nog steeds bovenaan met het openingsweekend record van $114mln. SWIII staat op de 2e plaats met 108mln gevolgd door Shrek 2 met 108mln :wink:

Zie ook http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=34301

titanic is nog lang niet in de buurt dus alle records?????

Titanic staat ook op eenzame hoogte :?

elvis
23-05-2005, 13:11
ik ben geweest ik vond het een goede film de beste van de3die zijn uit gekommen

Anonymous
23-05-2005, 13:56
had titanic in totaal geen 980 miljoen ofzo?

Aronofsky
23-05-2005, 14:31
had titanic in totaal geen 980 miljoen ofzo?Volgens IMDB in Amerika : $600,779,824 en internationaal (Amerika incluis) : $1,835,300,000. Maar ik denk dat de Star Wars merchandising toch wel iets beter loopt :wink:

P.S. dit is geen sneer naar alle mensen met een Leonardo DiCaprio Action-figure :?
P.P.S. 'the downfall' van Kingdom of Heaven is ook wel vrij stuitend als je deze (http://www.imdb.com/boxoffice/?region=us&date=2005-05-20) cijfers ziet. Dan heeft Fox nog mazzel gehad dat ze Star Wars nog hadden en hun zomer niet afhangt van het succes van Scott's rolprent. Crash brengt bijvoorbeeld nu per scherm meer dan twee keer zoveel dollars in het laatje!

Martin Zuidervliet
23-05-2005, 14:33
Nog even een half jaartje wachten en dan koop ik hem op DVD. Gezien of niet gezien, want alle andere delen heb ik ook. :P

Martin Zuidervliet
23-05-2005, 14:53
Nog even een half jaartje wachten en dan koop ik hem op DVD. Gezien of niet gezien, want alle andere delen heb ik ook. :P

U moet hem toch al gezien hebben. Ik dacht dat u operateur was?
Dat ben ik ook... Je moest eens weten hoeveel moeite ik moet doen om niet al de hele film gezien te hebben. :wink:

Berry vd Pluijm
23-05-2005, 16:00
Titanic ligt nog een tijdje in het vooruitzicht...

Meerdere redenen:

- SWIII draait nog geen weekje, terwijl Titanic behóórlijk lang in de bios gedraaid heeft..

- Ik zie mezelf niet met mijn Oma naar Star Wars gaan.. Deed ik met Titanic wél..

- Hayden is geen Leonardo, en heeft niet zo'n schare tienermeisjes fans die 4-5 keer naar de film gaan om hun lieverd te zien.. Alleen de Star Wars freaks (ik incluus) gaan meerdere keren..

- Titanic had een langere speelduur, en was in veel bioscopen dan ook duurder om te bezoeken.. Ik weet niet of dit een hele grote rol speelt, maar denk het wel..

In elk geval denk ik niet dat Titanic verbroken gaat worden. Had ik bij TPM wél trouwens (elke dag TT kijken.. Waarvoor eigenlijk?)

Ron kars
23-05-2005, 17:19
Niet alle records hoor :? Spiderman staat nog steeds bovenaan met het openingsweekend record van $114mln. SWIII staat op de 2e plaats met 108mln gevolgd door Shrek 2 met 108mln :wink:

Zie ook http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=34301

titanic is nog lang niet in de buurt dus alle records?????

Titanic staat ook op eenzame hoogte :?

Zelfs Return of the King heeft Titanic niet verbeterd, ik denk dat SWIII het dan ook niet zal lukken.

Steve Muller
23-05-2005, 17:23
Titanic had ook een breder publiek..

Titanic heeft ook 16 weken op nr.1 gestaan en SWIII zal het niet langer dan max. 5 weken uithouden :wink:

Dennis Kuijper
23-05-2005, 18:37
Titanic word echt niet verslagen,ik zou ook niet weten wat voor soort film dat in de toekomst ooit gaat lukken.

SuperDre
23-05-2005, 19:03
Titanic word echt niet verslagen,ik zou ook niet weten wat voor soort film dat in de toekomst ooit gaat lukken.

Titanic 2: The Titanic returns.....

Anonymous
23-05-2005, 19:19
Met de geest van Leonardo DiCaprio EN een toekomstrelatie met die oude vrouw die Rose speelt:P

Richard68
23-05-2005, 20:05
De opbrengst van de Titanic is zo hoog geworden omdat een heleboel verliefde tienermeisjes Leonardo wel tig keer wilden zien.

Vergeet verder niet dat al die lijstjes geen rekening houden met de inflatie over de loop van de jaren. Ik heb een keer een lijst gezien die dat wel deed en daar stond Star Wars torenhoog bovenaan gevolgd door Gone with the Wind. Titanic stond ergens onder in de top 10.

Inflatiecorrectie zou eigenlijk in al die lijstjes moeten worden toegepast.

The Pryde
23-05-2005, 21:18
Titanic is, op financieel gebied, de meest succesvolle film aller tijden... althans volgens IMDB... laten we het hierbij houden en niet meer over Titanic hebben, maar over Star Wars...

Aronofsky
24-05-2005, 14:30
Titanic is, op financieel gebied, de meest succesvolle film aller tijden... althans volgens IMDB... laten we het hierbij houden en niet meer over Titanic hebben, maar over Star Wars...Lijkt me wel een geinig gezicht: Vader en Palpatine voor op een ruimteschip in elkaars armen."I'm the Sith of the world!!"

Richard68
24-05-2005, 15:56
Titanic is, op financieel gebied, de meest succesvolle film aller tijden... althans volgens IMDB... laten we het hierbij houden en niet meer over Titanic hebben, maar over Star Wars...

Ok terug naar de topic. Maar je hebt mijn post niet goed gelezen. Titanic is zeker niet de meest succesvolste film op financiëel gebied. Denk aan inflatie t.o.v. oudere films. Opbrengst in % van de produktiekosten (My big fat greek Wedding is wat dat betreft een beter financiëel succes). Verder, Winst = Opbrengst - Kosten. Een film die bijvoorbeeld 1,7 miljard opbrengt maar 1,8 miljard gekost heeft is toch een flop.

Dus het IMDB plaatje laat slechts een kant van de medaille zien.

Je bewering klopt dus niet.

MiKe__LL
24-05-2005, 17:22
{knip}Een film die bijvoorbeeld 1,7 miljard opbrengt maar 1,8 miljard gekost heeft is toch een flop.

Dus het IMDB plaatje laat slechts een kant van de medaille zien.

Je bewering klopt dus niet.

Jouw bewering klopt ook niet echt, een film is nog lang geen flop omdat deze verlies draait. Stel dat de kosten van Star Wars 3 zo hoog waren dat wat de opbrengsten betreft er altijd verlies zou worden gemaakt, maar dat George Lukas aardig wat centjes ervoor over heeft gehad om zijn levenswerk af te maken. Is Star Wars 3 dan een flop of een succes, laatste wat mij betreft. Ik denk toch wel dat de opbrengsten een aardig beeld geven van een succesvolle film.

Steve Muller
24-05-2005, 17:27
{knip}Een film die bijvoorbeeld 1,7 miljard opbrengt maar 1,8 miljard gekost heeft is toch een flop.

Dus het IMDB plaatje laat slechts een kant van de medaille zien.

Je bewering klopt dus niet.

Jouw bewering klopt ook niet echt, een film is nog lang geen flop omdat deze verlies draait. Stel dat de kosten van Star Wars 3 zo hoog waren dat wat de opbrengsten betreft er altijd verlies zou worden gemaakt, maar dat George Lukas aardig wat centjes ervoor over heeft gehad om zijn levenswerk af te maken. Is Star Wars 3 dan een flop of een succes, laatste wat mij betreft. Ik denk toch wel dat de opbrengsten een aardig beeld geven van een succesvolle film.

Tuurlijk, Titanic heeft niet voor niets 16 weken op nr.1 gestaan :wink: SWIII zal dit nog geen 3 weken volhouden helaas :!:

theThinWhiteDuke
24-05-2005, 17:35
Rekening houdend met inflatie etc etc etc zou Gone with the Wind de meest succesvolle zijn volgens een onderzoek van enkele jaren terug. (en ja, Titanic was toen al uit)

Met GWTW kan ik leven....met Titanic niet (heb net als tig andere SW fans deze film geboycot) :twisted:

The Pryde
25-05-2005, 06:41
Rekening houdend met inflatie etc etc etc zou Gone with the Wind de meest succesvolle zijn volgens een onderzoek van enkele jaren terug. (en ja, Titanic was toen al uit)

Met GWTW kan ik leven....met Titanic niet (heb net als tig andere SW fans deze film geboycot) :twisted:

Ik snap de vele kritiek op Titanic wel... maar jongens laten we niet vergeten dat het wel ILM is die de SFX heeft gemaakt... ILM :!:
En de SFX zijn gewoon goed...
Ik heb het dus niet over het hele liefdesDRAMA... puur over de SFX...

George Lucas = ILM = THX = FANTASTIC

FrankGuthrie
25-05-2005, 22:07
Rekening houdend met inflatie etc etc etc zou Gone with the Wind de meest succesvolle zijn volgens een onderzoek van enkele jaren terug. (en ja, Titanic was toen al uit)

Met GWTW kan ik leven....met Titanic niet (heb net als tig andere SW fans deze film geboycot) :twisted:

Dat wou ik net zeggen. Goed dat iemand anders dit heeft gezegd. Star Wars heeft ook meer opgebracht dan Titanic, als je de inflatie mee berekent. Veel mensen weten dat niet:
http://www.boxofficemojo.com/alltime/adjusted.htm

Filmgek
25-05-2005, 22:39
en we hebben t wel steeds over de Amerikaanse boxoffice.
wereldwijd zal die all time boxoffice wel een licht gewijzigd patroon vertonen, vooral in de lagere regionen.
voor mensen geïnteresseerd in de amerikaanse boxoffice gekte en vermakelijke achtergrond verhalen, kan ik een boek van scenario- en essayschrijver William Goldman aanbevelen, met de titel The Big Picture, met als subtitel Who Killed Hollywood. bijzonder grappig en vol inzicht. te koop via amazon.

theThinWhiteDuke
26-05-2005, 17:12
Rekening houdend met inflatie etc etc etc zou Gone with the Wind de meest succesvolle zijn volgens een onderzoek van enkele jaren terug. (en ja, Titanic was toen al uit)

Met GWTW kan ik leven....met Titanic niet (heb net als tig andere SW fans deze film geboycot) :twisted:

Dat wou ik net zeggen. Goed dat iemand anders dit heeft gezegd. Star Wars heeft ook meer opgebracht dan Titanic, als je de inflatie mee berekent. Veel mensen weten dat niet:
http://www.boxofficemojo.com/alltime/adjusted.htm
U R welcome.

Die lijst bedoelde ik idd....en wát voor een lijst! (y)
Daar staan imo veel meer échte toppers in dan de IMDB-lijst.....(opvallend dat er veel Disneys tussen zitten (y))