PDA

Bekijk de volledige versie : Warner: A.I. in maart als 2-DVD set verkrijgbaar



Eric van Ballegoie
12-02-2002, 11:22
Warner: A.I. in maart als 2-DVD set verkrijgbaar



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=272)

bobby d
12-02-2002, 21:55
geen DTS zo te zien, dat wordt dus weer de regio 1 versie bestellen bij play.

Dave
13-02-2002, 13:33
Ben toch benieuwd naar deze Film heb hem nog steeds niet gezien.
Zal hem gaan huren zodra hij er is bij de videotheek.

Richard B.
13-02-2002, 14:54
Ik vond het een van de meest onderschatte films van 2001. Spielberg heeft er weer iets moois van gemaakt en die DVD staat bij mij erg hoop op het verlanglijstje.

Richard

Anonymous
14-02-2002, 12:51
Zeker een hele goede film, jammer van die DTS track. Wordt ik zoooo moe van. Maar de film is zeker de moeite waard, mits je een Kubrick fan bent. Ik zal niets verklappen over het einde maar dat is zo Spielburgiaans, dat je wel kunt zien dat Kubrick de film niet heeft afgemaakt. De extra's beloven erg veel

Nathan Strik
14-02-2002, 17:32
Ik zal niets verklappen over het einde maar dat is zo Spielburgiaans, dat je wel kunt zien dat Kubrick de film niet heeft afgemaakt. Ja dat denkt iedereen, maar dat is helemaal niet zo... dit einde stond al in het originele screenplay waar door Kubrick en Aldiss aan gewerkt is.
En kijk nog maar eens goed naar het einde, want ik vind het helemaal GEEN happy end... denk er maar eens over na...

BasH
14-02-2002, 18:01
Welk einde? Ik heb drie keer zitten denken; dit was het dan. En dan gingen ze weer verder. Beetje vreemd vond ik dat wel. Verder wel een aardige film, maar zeker geen wereldschokkende.

Groeten,

BasH

Nathan Strik
14-02-2002, 18:22
Welk einde? Ik heb drie keer zitten denken; dit was het dan. En dan gingen ze weer verder. Beetje vreemd vond ik dat wel. Verder wel een aardige film, maar zeker geen wereldschokkende.
LET OP SPOILERS!!!! Lees dit NIET als je A.I. nog niet hebt gezien!!!

Ja, smaken verschillen natuurlijk. Maar ik vond het gewoon een film met heel veel diepgang. En daar ben ik helemaal weg van. Er worden allerlei diepe vragen gesteld over het leven en wat nu precies leven is.
Ook het verliezen van een dierbare en de wens van iedereen die dit ooit heeft meegemaakt om hij/zij terug te zien is heel aangrijpend in beeld gebracht. Vragen als: "zou je jouw verloren dierbare nog 1 keer in de ogen willen kijken, zelfs als je daarna weer afscheid moet nemen?" zijn erg diep.

Vandaar dat ik ook zei dat ik vond dat het einde helemaal niet positief is. Denk er maar eens over na: hij is iedereen kwijt, is wakker geworden in een voor hem vreemde wereld, waar iedereen die hij liefhad dood is.
Hij mag nog 1 keer met zijn "moeder" een dagje doorbrengen, maar het blijft een illusie.... toch grijpt hij deze kans met beide handen aan om toch nog 1 dag geluk te hebben. Liever 1 dag met geluk, dan de rest van zijn "leven" zonder... dit zijn hele sterke thema´s die deze film naar mijn mening boven het gros van de meeste andere films uittillen, maar ja. Omdat het een Kubrickiaans project is, zal deze diepere laag aan veel mensen straal voorbij gaan. En da´s ook niet erg... ik wil niemand afzeiken ofzo. Je moet ook een beetje houden van films met veel symboliek en nogmaals... smaken verschillen... peace!! :)

LET OP SPOILERS!!!! Lees dit NIET als je A.I. nog niet hebt gezien!!!

BasH
14-02-2002, 19:10
LET OP SPOILERS!!!! Lees dit NIET als je A.I. nog niet hebt gezien!!!
Omdat het een Kubrickiaans project is, zal deze diepere laag aan veel mensen straal voorbij gaan. En da´s ook niet erg... ik wil niemand afzeiken ofzo. Je moet ook een beetje houden van films met veel symboliek en nogmaals... smaken verschillen... peace!! :)

LET OP SPOILERS!!!! Lees dit NIET als je A.I. nog niet hebt gezien!!!

Tsja, die 'diepere laag' waar je het over hebt ligt er nogal dik bovenop. Je hoeft geen Einstein te zijn om die te ontdekken, en bovendien vond ik het niet zo'n heftige boodschap. Wat ik wilde zeggen is dat ik het sterker had gevonden om voor 1 krachtig eind te kiezen. (Desnoods dat gedoe met die moeder) Nu krijg je opmaat na opmaat na opmaat en verliest de film aan kracht.
Misschien komt het ook doordat ik er teveel van verwachtte. Kubrick + Spielberg = 3 was zo ongeveer mijn redenering. Maar die kwam niet helemaal uit vond ik.

Nathan Strik
15-02-2002, 19:45
Je hoeft geen Einstein te zijn om die te ontdekken, en bovendien vond ik het niet zo'n heftige boodschap. Tsja... dat is waar, ik vond hem ook niet zo moeilijk, maar sommige mensen kijken gewoon helemaal niet verder dan wat ze zien... dat bedoelde ik er eigenlijk mee.

En ik vind het einde wel gewaagd... je denkt dat het afgelopen is en dan... hoppa... maar goed. Nogmaals: het spreekt je aan of niet, over smaak valt niet te twisten...

Jeroen Driessen
18-02-2002, 15:24
Ter info, in Australie komt ie 13 maart uit. Ook regio 2, 2 DVD's en NL subs. Bij www.devoted.com.au in een aantrekkelijke pre-order aanbieding. Ook staat er al een recensie op www.michaeldvd.com.au.

(staat misschien al in een andere thread, maar bij deze dus voor diegene die het nog niet wisten :)

Ik weet in ieder geval al weer waar ik hem ga bestellen...:cool:

Wesley
01-03-2002, 21:18
Wanneer is 2 DVD versie te koop? 12 of 20 maart? Of zijn dit de huur data?

Marco
01-03-2002, 21:25
Wanneer is 2 DVD versie te koop? 12 of 20 maart? Of zijn dit de huur data? Eric heeft een link neergezet en het lijkt me duidelijk wat daar staat:
Steven Spielberg’s Artificial Intelligence (A.I.) – beschikbaar vanaf 12 en 20 maart op respectievelijk huur DVD/VHS en koop DVD/VHS en Productinformatie
Release : Huur VHS/DVD (12 maart) en VHS/DVD Koop (20 maart)

Wesley
01-03-2002, 21:29
oops, ik zal de volgende keer beter lezen