PDA

Bekijk de volledige versie : Samsung presenteert eerste OLED TV



Eric van Ballegoie
24-05-2005, 14:43
Samsung presenteert eerste OLED TV



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=1753)

basset
24-05-2005, 15:26
Het gaat nu wel erg hard met die verschillende type tv's :)


GOED!!!!!!

Johan van den D.
24-05-2005, 18:05
Laat maar komen dat ding, ben benieuwd.

Advance
24-05-2005, 20:26
Ah, heb ook al weer gelezen over NED beeldschermen heten ze geloof ik.
Werken met nanobuisjes. En verder is het , het principe van een normale CRT Beeldbuis alleen dat deze beeldbuizen slechts enkele centimeters diep zijn.

Dva
25-05-2005, 18:28
dit zijn wel verbluffende specificaties, beter dan "klassiek" plasma en LCD. Verbruiken die spullen minder stroom dan het klassieke plasmascherm en geven ze dan ook minder warmte af? Wat met de levensduur van dergelijke schermen?

basset
25-05-2005, 21:23
Ik vond een berichtje van vorig jaar op het web:


Philips shows off its 13-inch prototype organic light-emitting diode (OLED) television this week at the Society for Information Display's International Symposium in Seattle. OLED displays offer several advantages over flat-panel liquid-crystal displays. In particular, they feature a wide viewing angle, can be made less than 2 mm thick, and can be manufactured in the open air using an ink-jet printing process. Several companies are pursuing the technology. Last week, Seiko Epson broke the OLED display size record when it unveiled its 40-inch, full-color prototype.

Maken in de open lucht met een inkt jet printer :shock:

Damn! Dat kan nooit duur zijn. Is je scherm kapot: Vellteje uit het frame, naar de winkel voor een 40" velletje door een A1 printer en weer aansluiten :)

Zonder gekheid, ik ben idd benieuwd wat de levensduur is.

arno
25-05-2005, 21:56
Ik vond een berichtje van vorig jaar op het web:


Philips shows off its 13-inch prototype organic light-emitting diode (OLED) television this week at the Society for Information Display's International Symposium in Seattle. OLED displays offer several advantages over flat-panel liquid-crystal displays. In particular, they feature a wide viewing angle, can be made less than 2 mm thick, and can be manufactured in the open air using an ink-jet printing process. Several companies are pursuing the technology. Last week, Seiko Epson broke the OLED display size record when it unveiled its 40-inch, full-color prototype.

Maken in de open lucht met een inkt jet printer :shock:

Damn! Dat kan nooit duur zijn. Is je scherm kapot: Vellteje uit het frame, naar de winkel voor een 40" velletje door een A1 printer en weer aansluiten :)

Zonder gekheid, ik ben idd benieuwd wat de levensduur is.

Tot voor kort was de levensduur van OLED vooral van de kleur blauw erg kort (3000 branduren)

Edgar Smit
25-05-2005, 23:20
ja maar dat was voor de AM OLED, nu is er de a-Si OLED, da's weer beter du shopelijk ook langere levensduur. Maar aangezien de a-Si techniek nog jong is zal dat antwoord nog even op zich laten wachte. Feit is wel dat er aan alle kanten aan beaalbare en betere technieken gesleuteld wordt.

Harry stadman
27-05-2005, 09:41
ja maar dat was voor de AM OLED, nu is er de a-Si OLED, da's weer beter du shopelijk ook langere levensduur. Maar aangezien de a-Si techniek nog jong is zal dat antwoord nog even op zich laten wachte. Feit is wel dat er aan alle kanten aan beaalbare en betere technieken gesleuteld wordt.

Alleen maar gunstig voor ons Edgar. :wink: