PDA

Bekijk de volledige versie : Virgin Suicides, The [DVD]



Arnold van Oostrum
18-07-2001, 23:01
Virgin Suicides, The [DVD]



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=33)

Frank
27-04-2002, 21:38
Een mooie film. Ik heb 'm vandaag gezien (op televisie). De DVD ziet er, volgens de recencie, ook mooi ooit. Ik ga 'm, denk ik, binnenkort aanschaffen. Wat wel jammer is, is dat de Making of-documentaire die je op de R1 aantreft niet op de R2 DVD staat.

Art
27-04-2002, 22:00
Is inderdaad een zeer verrassende film. Ik ga de DVD bij de FRS aanschaffen. Is maar E8,99 (exl. CC-cardkorting). Een toppertje.

Frollo
02-05-2002, 09:43
Mooie film. Sommigen zullen het tempo "traag" noemen, maar ik zeg "lekker loom". In veel scenes lijkt weinig te gebeuren, maar ze hebben een enorme invloed op de sfeer en dus op de beleving van de kijker. De vergelijking met The Ice Storm ligt voor de hand, maar het lijkt me geen schande om met deze prachtfilm vergeleken te worden.
Mooiste scene is IMHO het schoolfeest, vooral wanneer de ballonnen naar beneden komen. Je voelt gewoon het geluk van de meisjes, en de opluchting dat ze zich eindelijk eens als normale tieners mogen gedragen.
Indrukwekkend.

Beeld en geluid zijn haast perfect, en toch maar € 9! Zeker een aanrader dus.

DVDude
05-05-2002, 10:18
hoi,

in Compact500 kost deze DVD amper 7.4€.
Ik weet echter niet of deze winkels ook bestaan in Nederland.

Ik heb hem nog niet gekocht. Misschien later.


DVDude

Jaded
29-05-2002, 02:44
Even mijn post herhalen van "Welke dvd heb je net gekeken?":

"Air heeft zijn best gedaan voor de muziek ... ondersteunt de film heel goed en brengt het naar een ander niveau.

Ik vond de film een soort van tastbare zwoelte overbrengen.
Alsof het einde niet meer dan een volgende logische stap was ... wat het in zekere zin (natuurlijk) ook was.
Maar de film wordt niet overmant door een gevoel van voorspelbaarheid of cliché.

Sommige wendingen mochten wel wat uitgebreider in beeld zijn gebracht, zoals het stilaan onderdoorgaan van de vader, de steeds strenger wordende invloed van de moeder en dergelijke.
Voor mij wordt de film iets teveel overheerst door een relax gevoel, hij moet daarom wat aan drama en indrukwekkendheid inboeten.

Alles bij elkaar genomen valt mijn oordeel op een 8-9 op de welombekende 10."

De extra's zijn niet veel soeps, maar de videoclip van Air is een goede aanvulling.

Voor dit geld zou niemand hem mogen laten liggen.

Gerben van der Leun
22-07-2002, 17:47
Valt me alles mee van Bridge entertainment.

Sander Meijer
24-07-2002, 11:02
Mijn vraag die in my opkomt ... waarom creeeren de meiden niet zo dat de moeder het gevang moet of dat ze zichzelf van kant maakt. ... Als ik ondruk zou staan van z'n heks dan wist ik het wel.

.. De film geeft wel goed aan hoe erg die meiden onder druk staan.

Matt D
24-07-2002, 14:15
samen met natural born killers de enige release van bridge die de naam dvd waardig is, mooie film op een dvd waar er nts mis mee is, hele prestatie !

Gerben van der Leun
24-07-2002, 21:36
samen met natural born killers de enige release van bridge die de naam dvd waardig is, mooie film op een dvd waar er nts mis mee is, hele prestatie !

Dat is toch eigelijk geen prestatie maar de plicht van zo'n bedrijf. Ik zou er dolgraag willen werken. Je moet de consument geen rotzooi voorschotelen.

Het kan nog erger. DFW heeft naar mijn weten echt niets moois uitgebracht.

Donovan
24-07-2002, 21:46
DFW heeft naar mijn weten echt niets moois uitgebracht.

*kuch* Rules of engagement *kuch*

Nathan Strik
24-07-2002, 23:17
Het kan nog erger. DFW heeft naar mijn weten echt niets moois uitgebracht. *Kuche* Vidocq *Kuche*... ;)

Gerben van der Leun
25-07-2002, 08:22
Okee okee :( Maar toch is DFW klote :D

Joost van der Molen
31-08-2002, 13:48
Kan iemand mij vertellen of de versie van Virgin Suicides die bij FRS ligt dezelfde is als die van de recensie hierboven?
De foto van de hoes op
http://www.freerecordshop.nl/pages/ProductView.asp?ProductID=94363&A_Code=99_2eUdXTSdWdZh
is nl anders: witte ipv rode letters, die niet boven maar onder staan.
Het kan natuurlijk ook zijn dat het een ander hoesje is voor dezelfde versie of dat die foto gewoon niet klopt.
Maar als je hem via FRS hebt, zou je dan even willen kijken?
Alvast bedankt!

Gerben van der Leun
31-08-2002, 14:12
Kan iemand mij vertellen of de versie van Virgin Suicides die bij FRS ligt dezelfde is als die van de recensie hierboven?
De foto van de hoes op
http://www.freerecordshop.nl/pages/ProductView.asp?ProductID=94363&A_Code=99_2eUdXTSdWdZh
is nl anders: witte ipv rode letters, die niet boven maar onder staan.
Het kan natuurlijk ook zijn dat het een ander hoesje is voor dezelfde versie of dat die foto gewoon niet klopt.
Maar als je hem via FRS hebt, zou je dan even willen kijken?
Alvast bedankt!

Ja, volgens mij is het dezelfde. Dus voor een appel en een ei op de eerste rij! ;)

Joost van der Molen
01-09-2002, 10:40
:) Ik ga hem zeker halen, hij lijkt mij echt supergoed!

Frank
01-09-2002, 22:34
Kan iemand mij vertellen of de versie van Virgin Suicides die bij FRS ligt dezelfde is als die van de recensie hierboven?
De foto van de hoes op
http://www.freerecordshop.nl/pages/ProductView.asp?ProductID=94363&A_Code=99_2eUdXTSdWdZh
is nl anders: witte ipv rode letters, die niet boven maar onder staan.
Het kan natuurlijk ook zijn dat het een ander hoesje is voor dezelfde versie of dat die foto gewoon niet klopt.
Maar als je hem via FRS hebt, zou je dan even willen kijken?
Alvast bedankt!

De cover op de website van de FRS is die van Engeland. Het gebeurt wel vaker (eigenlijk te vaak, vind ik) dat er op die website de cover van een ander land op staat. Slordig!

Gerben van der Leun
25-10-2002, 15:24
Ik vind de film te traag om te boeien... Een betere editor had wonderen gedaan. Het verhaal, de onbereikbaarheid van mensen terwijl je er met de neus opzit is te leuk om saai te zijn. Een gemist kans...

Cijfer: 5

De cast maakt het cijfer nog niet tot een compleet drama.

Jaap22
16-10-2003, 11:37
Prima film! Boeide mij van begin tot eind en de acteerprestaties zijn prima. De muziek van Air komt in deze film goed van pas.

Edwin Smouter
30-04-2004, 16:58
wat is dit een mooie film

heb hem net gekeken en de spanning en emotie zijn (voor mij) bijna tastbaar verfilmd....

marsie030
14-08-2004, 21:14
Ik heb inmiddels 2 exemplaren van The Virgin Suicides gezien en beide hebben op het eind zeer grote fouten.
Het beeld staat stil of is blokkerig, het jammere is dat het precies in het plot gebeurd. De problemen beginnen bij 1 uur en 24 minuten en worden daarna steeds erger.
Het is de NL versie van Bridge Home Entertainment.
Op beide DVD's zie je aan de rand excact dezelfde "krasjes"zitten.
Het zijn niet echt krassen aan de oppervlakte.
Zijn er meer mensen met dit probleem?
En heeft iemand de adresgegevens van Bridge Home Entertainment.
Alvast bedankt.

Frank
14-08-2004, 21:42
Het is al weer een tijd geleden dat ik de DVD bekeken heb, maar ik had toen geen problemen. Welke versie heb je eigenlijk?

Deze? Er bestaat namelijk ook een DVD met een andere cover (de inhoud daarvan is me niet bekend).

http://home.hetnet.nl/~frank.vincent/images/virginsuicides.jpg

marsie030
14-08-2004, 22:40
Het is al weer een tijd geleden dat ik de DVD bekeken heb, maar ik had toen geen problemen. Welke versie heb je eigenlijk?

Deze? Er bestaat namelijk ook een DVD met een andere cover (de inhoud daarvan is me niet bekend).

http://home.hetnet.nl/~frank.vincent/images/virginsuicides.jpg

Het is de andere, deze:

http://img4.exs.cx/img4/1517/TheVirginSuicides-Front.jpg

Ik heb deze versie vandaag voor de 2e keer gekocht (bij de FRS).

Frank
14-08-2004, 23:30
Het is de andere, deze:

<knip>

Ik heb deze versie vandaag voor de 2e keer gekocht (bij de FRS).

Dat verklaard misschien waarom ik geen problemen heb gehad. Staan er ook extra's op de DVD?

marsie030
15-08-2004, 07:09
Het is de andere, deze:

<knip>

Ik heb deze versie vandaag voor de 2e keer gekocht (bij de FRS).

Dat verklaard misschien waarom ik geen problemen heb gehad. Staan er ook extra's op de DVD?

De weinige extra's zijn:

-Een videoclip van Air .(die niet af te spelen is,loopt vast)
-Trailer
-Produktie Notes

Welke Eancode heb jij? De mijne is :711983452046

Frank
15-08-2004, 11:01
Welke Eancode heb jij? De mijne is :711983452046

Ook 8711983452046.

marsie030
15-08-2004, 11:27
Welke Eancode heb jij? De mijne is :711983452046

Ook 8711983452046.

Het is wel vreemd, maar inmiddels heb ik het adres van Bridge.
Ik ga ze vandaag maar eens een mailtje sturen.

Aquila
13-09-2004, 14:45
ik heb ook dat de laatste 7 min onafspeelbaar zijn.
heeft iemand al contact opgenomen met bridge? zo ja wat zeiden ze ervan

marsie030
13-09-2004, 17:15
ik heb ook dat de laatste 7 min onafspeelbaar zijn.
heeft iemand al contact opgenomen met bridge? zo ja wat zeiden ze ervan

Ik heb ze gebeld en het enige antwoord dat ik kreeg was dat ik het maar met de winkelier moet oplossen.
Ik begrijp wel dat ik een verkoop sluit met de winkelier, maar ik had dus 2 exemplaren die allebei hetzelfde probleem hebben.
Dan gaat er bij zo'n bedrijf toch ook een lampje branden, en dan neem je toch maatregelen.

Aquila
13-09-2004, 18:47
dus we blijven met een defecte disk zitten? wat een service :roll:

marsie030
13-09-2004, 21:04
dus we blijven met een defecte disk zitten? wat een service :roll:

Ik had de 2 dvd's bij de FRS gekocht en daar heb ik mijn geld terug gehad.
Het hangt denk ik van de winkel af waar je hem gekocht heb.

Aquila
13-09-2004, 22:10
kheb ze ook in frs gekocht maar das al 2 maand geleden , en kasticket is lang weggesmeten. Wie had kunne denken dat er fout op dvd staat ..

marsie030
14-09-2004, 16:51
kheb ze ook in frs gekocht maar das al 2 maand geleden , en kasticket is lang weggesmeten. Wie had kunne denken dat er fout op dvd staat ..

Als je je Free ID Card gebruikt hebt , dan kunnen ze hem terug zoeken.
Moet je wel zo'n kaart hebben natuurlijk.

Aquila
14-09-2004, 19:27
kunde dat email adres eens geven van die mensen?
met telefoon ben ik niveel tenzij het een belgisch nr is

marsie030
14-09-2004, 20:05
kunde dat email adres eens geven van die mensen?
met telefoon ben ik niveel tenzij het een belgisch nr is

Je hebt pm

Aquila
03-10-2004, 10:53
heeft iemand hem onlangs gekocht waarbij de dvd geen defecten vertoont?

Nathan Strik
03-10-2004, 17:12
heeft iemand hem onlangs gekocht waarbij de dvd geen defecten vertoont?
Ja, ik heb de Regio 1 versie uit Canada besteld. ;)

Aquila
04-10-2004, 09:36
niemand de regio 2 van belgie of nederland gekocht?

in de freerecordshop bij ons ligge ze met hopen , maar kheb geen zin om weer een defecte te kopen

Keyser Söze
25-01-2005, 20:26
In de winkel zie ik enkel nog de dvd met het tweede ontwerp liggen. Weet iemand waarom ze de eerste, veel mooiere hoes veranderd hebben en of die nog ergens te krijgen is?

macl
25-01-2005, 21:22
heeft iemand hem onlangs gekocht waarbij de dvd geen defecten vertoont?

Ik heb de nieuwe versie gekocht in de MM voor 4,99 euro,
en deze speelt perfect af.
Volgens mij is dit een nieuwe persing.

nova6666
26-01-2005, 20:18
niemand de regio 2 van belgie of nederland gekocht?

in de freerecordshop bij ons ligge ze met hopen , maar kheb geen zin om weer een defecte te kopen

Heb hem bij FRS gehaald en doet het perfect (ook met die 2e hoes)!

nova6666
26-01-2005, 20:21
Trouwens een leuke film, eentje om nog lekker over na te denken! Mooie muziek van Air ook (had de soundtrack al jaren in bezit).

Surya
30-01-2005, 10:20
Gisteren gekocht voor €4.99 :D

A3aan
30-01-2005, 15:57
heeft iemand hem onlangs gekocht waarbij de dvd geen defecten vertoont?had 'm vorig najaar gekocht bij Expert/MusicStore. Ging 10 minuten voor einde mis. Gratis en probleemloos geruild voor ander exemplaar (zelfde hoes, maar zonder probleem).

A3aan
30-01-2005, 16:02
heeft iemand hem onlangs gekocht waarbij de dvd geen defecten vertoont?had 'm vorig najaar gekocht bij Expert/MusicStore. Ging 10 minuten voor einde mis. Gratis en probleemloos geruild voor ander exemplaar (zelfde hoes, maar zonder probleem).

A3aan
30-01-2005, 16:07
heeft iemand hem onlangs gekocht waarbij de dvd geen defecten vertoont?had 'm vorig najaar gekocht bij Expert/MusicStore. Ging 10 minuten voor einde mis. Gratis en probleemloos geruild voor ander exemplaar (zelfde hoes, maar zonder probleem).

A3aan
30-01-2005, 16:10
heeft iemand hem onlangs gekocht waarbij de dvd geen defecten vertoont?had 'm vorig najaar gekocht bij Expert/MusicStore. Ging 10 minuten voor einde mis. Gratis en probleemloos geruild voor ander exemplaar (zelfde hoes, maar zonder probleem).

Rob Eric Blank
01-02-2005, 10:05
Net besteld bij de FRS, hopelijk voor het weekend binnen. Wil aankomend weekend een filmkijk weekend houden. Ff een stuk of 6 a 7 film kijken van verschillende genre's.

Caledonians
15-03-2005, 18:47
Gisteren gekeken en vond het een prima film!

Ik was ook bang dat ik de laatste 10 minuten problemen zou krijgen met de disc maar dat was gelukkig bij mij niet zo. Bleef alleen vlakbij het eind heel eventjes hangen. Maar dat was maar een seconde ofzo.

Maar de film is zeker het geld wat je ervoor betaald dubbel en dwars waard!

Rob Eric Blank
15-03-2005, 20:01
Gisteren gekeken en vond het een prima film!

Ik was ook bang dat ik de laatste 10 minuten problemen zou krijgen met de disc maar dat was gelukkig bij mij niet zo. Bleef alleen vlakbij het eind heel eventjes hangen. Maar dat was maar een seconde ofzo.

Maar de film is zeker het geld wat je ervoor betaald dubbel en dwars waard!
Ik heb deze film nu inmidels al 2 keer gezien en vind deze erg sterk. Je krijgt een soort onbehaaglijk gevoel aan het einde. Er lijkt een koele afstandelijkheid in deze film verweven te zitten. Erg mooi gefilmd en een heerlijke soundtrack en ik had ook totaal geen problemen met afstepelen in zowel een HK DVD speler als een merkloos apparaatje wat op de slaapkamer staat.

Rianne T.
11-10-2005, 14:32
lux was toch niet de oudste maar de op een na jongste?