PDA

Bekijk de volledige versie : SACD Brothers in Arms leeg LFE kanaal ?



dewallef
28-05-2005, 06:02
Heb gisteren eindelijk mijn copy van de SACD van Brothers in Arms ontvangen en moet toegeven het klinkt veel beter dan de CD (zuiverder en meer gedetaileerder.)

Nu op het hoesje staat dat dit een nieuwe 5.1 remix is, maar toen ik zat te luisteren is niet een keer mijn subwoofer uit stand-by gekomen (zelfde verhaal met de SACD Shangri-La van Mark Knopfler).

Mijn vraag is heeft iemand andres dit ook al opgemerkt of heb ik iets verkeerd ingesteld. Blijkbaar zijn deze twee SACDs geen 5.1 remixes maar 5.0, niet dat dit een probleem is maar dan hadden ze op zijn minst toch de correcte sticker er op kunnen plakken.

opm. Het systeem is in orde want als ik Air Force One viadezelfcde speler en via 6.1 direct afspeel reageert de subwoofer wel.

Weekstrom
30-05-2005, 13:42
Zie http://www.avforums.com/forums/showthread.php?s=8886851be4067adc017a3a407be00c76&p=1698464#post1698464

Misschien heb je er wat aan.

Henk Heideveld
30-05-2005, 14:52
dit een nieuwe 5.1 remix is, maar toen ik zat te luisteren is niet een keer mijn subwoofer uit stand-by gekomen (zelfde verhaal met de SACD Shangri-La van Mark Knopfler).

Mijn vraag is heeft iemand andres dit ook al opgemerkt of heb ik iets verkeerd ingesteld. Blijkbaar zijn deze twee SACDs geen 5.1 remixes maar 5.0, niet dat dit een probleem is maar dan hadden ze op zijn minst toch de correcte sticker er op kunnen plakken.

opm.
Heb je een actieve subwoofer? Heb je die LFE aangesloten staan?
Ik heb een SACD speler Pioneer 656 en m'n subwoofer werkt perfect op beide SACD's die jij vermeldt. Zelfs als ik 'm omzet van multi-channel naar digital werkt de subwoofer (uiteraard op digital passief)
Nee, hij is geen 4.0 of 5.0 zoals sommige oudjes! :nono: