PDA

Bekijk de volledige versie : Aviator (Limited Edition, Exklusiv bei Amazon in Metall Box)



Qzyn
31-05-2005, 09:45
http://images-eu.amazon.com/images/P/B0009EK6A6.03.LZZZZZZZ.jpg

EUR 21,99 bij Amazon.de (http://www.amazon.de/exec/obidos/tg/stores/detail/-/dvd-de/B0009EK6A6/tech-info/ref=ed_tec_dp_2_1/302-0693413-6813656)

Hotse
31-05-2005, 14:42
Ziet er goed uit, maar ik kende 'm al. Zitten er bij amazon.de ook verzendkosten bij? Mijn Duits is niet zo goed, en ik heb er nog nooit besteld.

Sicco
31-05-2005, 15:38
zitten zeker verzendkosten bij en die zullen rond de 5euro uitvallen

Anonymous
14-07-2005, 11:11
Ik ben superenthousiast over deze film :D

Ik heb gezien dat er begin september een 1 en 2 disc uitkomen R2NL.

Zijn dit de enige R2NL uitgaven of komt er ook een Limited R2NL editie of box?
iemand een idee?

freaky
14-07-2005, 11:42
Ik ben superenthousiast over deze film :D

Ik heb gezien dat er begin september een 1 en 2 disc uitkomen R2NL.

Zijn dit de enige R2NL uitgaven of komt er ook een Limited R2NL editie of box?
iemand een idee?

Hij zal allesinds in een metalen doos zitten, of hij Limited zal zijn weet ik niet.

Anonymous
14-07-2005, 11:43
Ik ben superenthousiast over deze film :D

Ik heb gezien dat er begin september een 1 en 2 disc uitkomen R2NL.

Zijn dit de enige R2NL uitgaven of komt er ook een Limited R2NL editie of box?
iemand een idee?

Hij zal allesinds in een metalen doos zitten, of hij Limited zal zijn weet ik niet.


Is allesinds een ander woord voor sowieso? :wink: Want als de 2 disc sowieso in een metalen doosje zit ben ik nog meer :lol: :D :P

Herjan
14-07-2005, 11:46
Ik ben superenthousiast over deze film :D

Ik heb gezien dat er begin september een 1 en 2 disc uitkomen R2NL.

Zijn dit de enige R2NL uitgaven of komt er ook een Limited R2NL editie of box?
iemand een idee?

Hij zal allesinds in een metalen doos zitten, of hij Limited zal zijn weet ik niet.


Is allesinds een ander woord voor sowieso? :wink: Want als de 2 disc sowieso in een metalen doosje zit ben ik nog meer :lol: :D :P
"Allesinds" ken ik niet, maar "alleszins" in het Vlaams betekent inderdaad hetzelfde als het Duitse woord "sowieso" ("hoe dan ook"/"in ieder geval"). In het Nederlands betekent "allezins" volledig of volkomen.

Tot zover de Nederlandse les... ;)

freaky
14-07-2005, 11:56
Ik ben superenthousiast over deze film :D

Ik heb gezien dat er begin september een 1 en 2 disc uitkomen R2NL.

Zijn dit de enige R2NL uitgaven of komt er ook een Limited R2NL editie of box?
iemand een idee?

Hij zal allesinds in een metalen doos zitten, of hij Limited zal zijn weet ik niet.


Is allesinds een ander woord voor sowieso? :wink: Want als de 2 disc sowieso in een metalen doosje zit ben ik nog meer :lol: :D :P
"Allesinds" ken ik niet, maar "alleszins" in het Vlaams betekent inderdaad hetzelfde als het Duitse woord "sowieso" ("hoe dan ook"/"in ieder geval"). In het Nederlands betekent "allezins" volledig of volkomen.

Tot zover de Nederlandse les... ;)

Sorry voor mijn woordspelling, maar het betekend inderdaad sowieso. Vergeet soms dat ik van West-Vlaanderen kom :lol:

Dit word onze Aviator

http://www.mijndvd.be/~freaky/av.JPG

Anonymous
14-07-2005, 11:59
Ik ben superenthousiast over deze film :D

Ik heb gezien dat er begin september een 1 en 2 disc uitkomen R2NL.

Zijn dit de enige R2NL uitgaven of komt er ook een Limited R2NL editie of box?
iemand een idee?

Hij zal allesinds in een metalen doos zitten, of hij Limited zal zijn weet ik niet.


Is allesinds een ander woord voor sowieso? :wink: Want als de 2 disc sowieso in een metalen doosje zit ben ik nog meer :lol: :D :P
"Allesinds" ken ik niet, maar "alleszins" in het Vlaams betekent inderdaad hetzelfde als het Duitse woord "sowieso" ("hoe dan ook"/"in ieder geval"). In het Nederlands betekent "allezins" volledig of volkomen.

Tot zover de Nederlandse les... ;)

Sorry voor mijn woordspelling, maar het betekend inderdaad sowieso. Vergeet soms dat ik van West-Vlaanderen kom :lol:

Dit word onze Aviator

http://www.mijndvd.be/~freaky/av.JPG

Metalen doos ! :D How happy Am I Now! :D
*springt door de kamer*

Dank voor de vertaling heren :wink:

Kwam hij niet 1 september 2005 uit? Op dvdoutlet.nl staat een andere afbeelding namelijk.

BASIL
14-07-2005, 12:01
Ik ben superenthousiast over deze film :D

Ik heb gezien dat er begin september een 1 en 2 disc uitkomen R2NL.

Zijn dit de enige R2NL uitgaven of komt er ook een Limited R2NL editie of box?
iemand een idee?

Hij zal allesinds in een metalen doos zitten, of hij Limited zal zijn weet ik niet.


Is allesinds een ander woord voor sowieso? :wink: Want als de 2 disc sowieso in een metalen doosje zit ben ik nog meer :lol: :D :P
"Allesinds" ken ik niet, maar "alleszins" in het Vlaams betekent inderdaad hetzelfde als het Duitse woord "sowieso" ("hoe dan ook"/"in ieder geval"). In het Nederlands betekent "allezins" volledig of volkomen.

Tot zover de Nederlandse les... ;)

Sorry voor mijn woordspelling, maar het betekend inderdaad sowieso. Vergeet soms dat ik van West-Vlaanderen kom :lol:

Dit word onze Aviator

http://www.mijndvd.be/~freaky/av.JPG

Waarom zijn al de films die door DFW uitgebracht worden in 1:78 en niet in 2:35 zoals het het geval is met deze film. Dat wil zeggen dat er een groot verlies is van beeld. :evil:
Maar in tegendeel is de verpakking (steelbook) zeer mooi (y)

FredKroket
14-07-2005, 17:15
Basil, tja DFW zegt al genoeg... dvd-verkrachters

Frank
14-07-2005, 17:19
Als DFW niet het fatsoen heeft om de film in zijn oorspronkelijke beeldformaat uit te brengen dan importeer ik 'm. Bovendien als ik de specificaties zo bekijk vallen de extra's tegen (geen audiocommentaar bijvoorbeeld).

FredKroket
14-07-2005, 17:32
Als DFW niet het fatsoen heeft om de film in zijn oorspronkelijke beeldformaat uit te brengen dan importeer ik 'm. Bovendien als ik de specificaties zo bekijk vallen de extra's tegen (geen audiocommentaar bijvoorbeeld).

Jep, het wordt iets te zot om hem aan te schaffen puur voor de verpakking.

rvvnr1
14-07-2005, 17:44
Waarom zijn al de films die door DFW uitgebracht worden in 1:78 en niet in 2:35 zoals het het geval is met deze film.
Hoezo "al de films"? Misschien is dit wel een drukfoutje....

BASIL
14-07-2005, 19:17
Waarom zijn al de films die door DFW uitgebracht worden in 1:78 en niet in 2:35 zoals het het geval is met deze film.
Hoezo "al de films"? Misschien is dit wel een drukfoutje....

Ik heb een zeer mooie folder van DFW ontvangen in verband met de komende titels o.a. The Aviator, The Grudge, The Exorcist: The Beginning en Underworld: Director's Cut. Al die titels worden allemaal in een steelbook uitgebracht wat fantastisch is maar volgens de specificaties van al deze titels is de aspectratio telkens 1:78. Maar de oorspronkelijk aspectratio van The Aviator is 2:35, van The grudge 1:85, van the Exorccist: The Beginning 2:00, en van Underworld 2:35 :evil:

Vanaf Juli start DFW met een steelbook collectie :!:

Planning:

19/07 The Grudge
16/08 Exorcist: the Beginning
13/09 The Aviator
27/09 Underworld: Director's cut
11/10 White Noise

Marcel den Haan
14-07-2005, 19:29
Van The Grudge komt er binnenkort een review aan en die is inderdaad 1.78:1.

Frank
14-07-2005, 23:32
Deze DVD's komen er bij mij dus niet in. DFW moet eerst maar eens leren om met hun poten van het beeldformaat af te blijven.

Frank
14-07-2005, 23:37
Volgens onderstaand persbericht is het beeldformaat van Te Exorcist 2.35:1. :?

http://www.dvdinfo.be/index-02.php?cat=6&Id=1890

rvvnr1
14-07-2005, 23:43
Zal ook allemaal best meevallen, cut/paste wordt zo nu en dan gewoon te snel gebruikt... :wink:

BASIL
15-07-2005, 00:30
Volgens onderstaand persbericht is het beeldformaat van Te Exorcist 2.35:1. :?

http://www.dvdinfo.be/index-02.php?cat=6&Id=1890

Ik hoop dat je gelijk heb maar volgens de specificaties van een recente folder van DFW voor de komende drie maanden zijn al de films met een aspectratio van 1:78

steven van dijk
15-07-2005, 01:34
Deze DVD's komen er bij mij dus niet in. DFW moet eerst maar eens leren om met hun poten van het beeldformaat af te blijven.

Het is ook nooit goed wat men in Nederland uitbrengt, deze dvd forum kun je beter een klaagzang van gasten noemen die het altijd beter weten, en afzeiken de boel ja leuk hoor, wordt producent begin een filmstudio etc, eens kijken wat jij ervan af brengt.
Je hoeft de film niet te kopen toch.

FredKroket
15-07-2005, 12:35
Deze DVD's komen er bij mij dus niet in. DFW moet eerst maar eens leren om met hun poten van het beeldformaat af te blijven.

Het is ook nooit goed wat men in Nederland uitbrengt, deze dvd forum kun je beter een klaagzang van gasten noemen die het altijd beter weten, en afzeiken de boel ja leuk hoor, wordt producent begin een filmstudio etc, eens kijken wat jij ervan af brengt.
Je hoeft de film niet te kopen toch.

DFW heeft er voor gekozen om DVD's uit te brengen, wij niet. We hoeven ze inderdaad niet te kopen nee, maar daarom mogen we er nog wel kritiek op leveren.

rvvnr1
15-07-2005, 12:41
Maar er wordt hier kritiek geleverd op een foldertje!
Beetje voorbarig vind je niet??

Sicco
15-07-2005, 13:03
Maar er wordt hier kritiek geleverd op een foldertje!
Beetje voorbarig vind je niet??

nou ja, als het hier een foldertjes van DFW zelf betreft mag je er vanuit gaan dat de informatie correct is. dan is het dus niet erg voorbarig lijkt me....

Marcel den Haan
15-07-2005, 13:03
Maar er wordt hier kritiek geleverd op een foldertje!
Beetje voorbarig vind je niet??

Vind ik niet. Voor mij is het onacceptabel om het formaat te versnijden van 2.35:1 naar 1.78:1. Het verschil is te groot en je moet zoiezo afblijven van de visie van de regisseur.

rvvnr1
15-07-2005, 13:07
Vind ik niet. Voor mij is het onacceptabel om het formaat te versnijden van 2.35:1 naar 1.78:1. Het verschil is te groot en je moet zoiezo afblijven van de visie van de regisseur.
Tuurlijk je hebt groot gelijk! Maar wie zegt dat t foldertje klopt??

TheGodfather
15-07-2005, 13:43
Vind ik niet. Voor mij is het onacceptabel om het formaat te versnijden van 2.35:1 naar 1.78:1. Het verschil is te groot en je moet zoiezo afblijven van de visie van de regisseur.
Tuurlijk je hebt groot gelijk! Maar wie zegt dat t foldertje klopt??
lijkt me wel. als DFW die info daarin zet, zal die toch wel correct zijn, lijkt je niet??
bovendien is t wel goed dat er zo`n mooie steelbooks worden uitgebracht, maar hoe moeilijk kan t zijn om ze met het originele aspect ratio uit te brengen??

rvvnr1
15-07-2005, 13:54
lijkt me wel. als DFW die info daarin zet, zal die toch wel correct zijn, lijkt je niet??
Nee niet per se, hoe vaak zijn er zelfs niet foutieve specificaties op de daadwerkelijk hoesjes te vinden? Kijk voor de lol HIER (http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=10) maar eens.

TheGodfather
15-07-2005, 13:58
lijkt me wel. als DFW die info daarin zet, zal die toch wel correct zijn, lijkt je niet??
Nee niet per se, hoe vaak zijn er zelfs niet foutieve specificaties op de daadwerkelijk hoesjes te vinden? Kijk voor de lol HIER (http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=10) maar eens.
ja ok, das wel waar. wat ik nog raarder vind is dat de specificaties die op het hoesje staan niet overeen komen met wat er op de disc staat :shock:

Sicco
15-07-2005, 15:21
lijkt me wel. als DFW die info daarin zet, zal die toch wel correct zijn, lijkt je niet??
Nee niet per se, hoe vaak zijn er zelfs niet foutieve specificaties op de daadwerkelijk hoesjes te vinden? Kijk voor de lol HIER (http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=10) maar eens.

ja, maar iedereen weet toch dat DFW dit al vaker heeft gedaan? zal niet de eerste keer zijn dat een film de verkeerde verhoudingen heeft. als er dan ook nog eens meerdere titels in 1 folder staan aangegeven met andere verhoudingen dan het origineel zal dat hoogstwaarschijnlijk geen fout zijn....

BASIL
15-07-2005, 15:40
Maar er wordt hier kritiek geleverd op een foldertje!
Beetje voorbarig vind je niet??

:!: Het heet THE AVIATOR FILM MAGAZINE en komt van DFW (Formaat A4) en niet van een tijdschrift. Erin staan al de specificaties en extras van al deze titels met foto's van de verschillende steelbooks :wink: Ze zien er zeer mooi uit :D Ik denk dat ik ze allemaal ga kopen en de discs verwisselen met de Z1-discs.

BASIL
15-07-2005, 15:49
The Aviator, The Grudge, The Exorcist: the Beginning en Underworld: Director's Cut krijgen allemaal een DTS-track

De dealerprice voor deze uitgaven zijn:

-The Grudge: 17€
-Exorcist: 15,70€
-Underworld: 13,65€
-The Aviator: 13,65€

Dwz dat de prijs redelijk laag zal zijn, onder de 20€ :wink:

steven van dijk
15-07-2005, 22:24
Deze DVD's komen er bij mij dus niet in. DFW moet eerst maar eens leren om met hun poten van het beeldformaat af te blijven.

Het is ook nooit goed wat men in Nederland uitbrengt, deze dvd forum kun je beter een klaagzang van gasten noemen die het altijd beter weten, en afzeiken de boel ja leuk hoor, wordt producent begin een filmstudio etc, eens kijken wat jij ervan af brengt.
Je hoeft de film niet te kopen toch.

DFW heeft er voor gekozen om DVD's uit te brengen, wij niet. We hoeven ze inderdaad niet te kopen nee, maar daarom mogen we er nog wel kritiek op leveren.

Heeft kritiek nut dan, denk je nou echt dat dwf en wie dan ook zit te wachten wat er hier nou geschreven wordt, en dat ze nu de juiste beeldverhouding gaan uitbrengen, eet lekker een kroket fred.

deweb
15-07-2005, 23:01
Mooie hoes, vooral die regio 1 waar het metaal goed in uitkomt. Maar och, ik vind de onze ook niet heel erg slecht.

Grt. Deweb

FredKroket
16-07-2005, 00:24
Deze DVD's komen er bij mij dus niet in. DFW moet eerst maar eens leren om met hun poten van het beeldformaat af te blijven.

Het is ook nooit goed wat men in Nederland uitbrengt, deze dvd forum kun je beter een klaagzang van gasten noemen die het altijd beter weten, en afzeiken de boel ja leuk hoor, wordt producent begin een filmstudio etc, eens kijken wat jij ervan af brengt.
Je hoeft de film niet te kopen toch.

DFW heeft er voor gekozen om DVD's uit te brengen, wij niet. We hoeven ze inderdaad niet te kopen nee, maar daarom mogen we er nog wel kritiek op leveren.

Heeft kritiek nut dan, denk je nou echt dat dwf en wie dan ook zit te wachten wat er hier nou geschreven wordt, en dat ze nu de juiste beeldverhouding gaan uitbrengen, eet lekker een kroket fred.

Haha ;)

Nee maar DFW zullen we niet kunnen ompraten, maar nog wel mensen die van plan zijn deze uitgave te kopen. Er zijn ook nog andere uitgaves te koop namelijk.

TheGodfather
16-07-2005, 22:24
Heeft kritiek nut dan, denk je nou echt dat dwf en wie dan ook zit te wachten wat er hier nou geschreven wordt,
nou toevallig weet ik wel dat lui van A-Film regelmatig op dit forum komen, onze kritiek en eventuele loftuigingen leest en er zich wel wat van aantrekt. Ik zeg niet dat dit bij DFW hetzelfde is, maar het kan natuurlijk wel :D

Vins
17-07-2005, 21:03
Maar er wordt hier kritiek geleverd op een foldertje!
Beetje voorbarig vind je niet??

:!: Het heet THE AVIATOR FILM MAGAZINE en komt van DFW (Formaat A4) en niet van een tijdschrift. Erin staan al de specificaties en extras van al deze titels met foto's van de verschillende steelbooks :wink: Ze zien er zeer mooi uit :D Ik denk dat ik ze allemaal ga kopen en de discs verwisselen met de Z1-discs.

Waar kan je dat blad krijgen?

Wim S.
17-07-2005, 21:05
Maar er wordt hier kritiek geleverd op een foldertje!
Beetje voorbarig vind je niet??

:!: Het heet THE AVIATOR FILM MAGAZINE en komt van DFW (Formaat A4) en niet van een tijdschrift. Erin staan al de specificaties en extras van al deze titels met foto's van de verschillende steelbooks :wink: Ze zien er zeer mooi uit :D Ik denk dat ik ze allemaal ga kopen en de discs verwisselen met de Z1-discs.

Waar kan je dat blad krijgen?

Welke titels krijgen allemaal zo'n steelbook verpakking?

Frank
17-07-2005, 21:08
Welke titels krijgen allemaal zo'n steelbook verpakking?

Bekijk de vorige pagina eens. :wink:

Wim S.
17-07-2005, 21:14
Welke titels krijgen allemaal zo'n steelbook verpakking?

Bekijk de vorige pagina eens. :wink:

Ah oke, die underworld laat ik wel liggen omdat ik de supremacy edition al heb en dat al een hele mooie verpakking heeft.

Vins
17-07-2005, 21:27
Maar er wordt hier kritiek geleverd op een foldertje!
Beetje voorbarig vind je niet??

:!: Het heet THE AVIATOR FILM MAGAZINE en komt van DFW (Formaat A4) en niet van een tijdschrift. Erin staan al de specificaties en extras van al deze titels met foto's van de verschillende steelbooks :wink: Ze zien er zeer mooi uit :D Ik denk dat ik ze allemaal ga kopen en de discs verwisselen met de Z1-discs.

Waar kan je dat blad krijgen?

Kun je misschien de plaatjes van de steelbooks inscannen en hier plaatsen dan hebben wij ook een idee van hoe het eruit gaat zien. Bedankt!

Frank
17-07-2005, 21:34
Kun je misschien de plaatjes van de steelbooks inscannen en hier plaatsen dan hebben wij ook een idee van hoe het eruit gaat zien. Bedankt!

Op de vorige pagina staan al wat plaatjes.

BASIL
17-07-2005, 23:18
Maar er wordt hier kritiek geleverd op een foldertje!
Beetje voorbarig vind je niet??

:!: Het heet THE AVIATOR FILM MAGAZINE en komt van DFW (Formaat A4) en niet van een tijdschrift. Erin staan al de specificaties en extras van al deze titels met foto's van de verschillende steelbooks :wink: Ze zien er zeer mooi uit :D Ik denk dat ik ze allemaal ga kopen en de discs verwisselen met de Z1-discs.

Waar kan je dat blad krijgen?

Alleen verkrijgbaar met de DVD-BIZZ, het vakblad voor dvd. :!: Niet verkrijgbaar in boekenwinkels.

BASIL
17-07-2005, 23:28
[img=http://img194.imageshack.us/img194/6364/numriser8pj.th.jpg] (http://img194.imageshack.us/my.php?image=numriser8pj.jpg)

BASIL
18-07-2005, 00:05
[img=http://img44.imageshack.us/img44/5812/numriser00018yz.th.jpg] (http://img44.imageshack.us/my.php?image=numriser00018yz.jpg)

TheGodfather
18-07-2005, 10:30
thnx voor de scans Basil. Ze zijn er wel vet uit moet ik zeggen. Wellicht toch een aanschaf van Underworld?? :oops:

Anonymous
18-07-2005, 11:16
[img=http://img44.imageshack.us/img44/5812/numriser00018yz.th.jpg] (http://img44.imageshack.us/my.php?image=numriser00018yz.jpg)


Ik vind dit zo'n fantastische film he!

8) 8) 8)

David L.
19-07-2005, 08:01
Mooie uitgaves, die steelbooks hoor. Helaas dat ik de helft films van niks vind. (maar dat moet iedereen voor zichzelf uimaken natuurlijk :wink: )
Maar ik hou het dan toch bij m'n preorder van de franse box van the Aviator. Wel een dijk van een film! :P

ro@drunner
19-07-2005, 08:52
ik heb nu the grudge tin box gekocht en hij is limited
net zoals de andere tin van dfw dat gaan uitkomen en
de prijs was 19.99 euro bij frs

Paul H.
19-07-2005, 11:10
Dus die Tin van The Aviator is al bestelbaar? Of lees ik dit nu verkeerd anders schaf ik hem denk ik gelijk aan met de tin van Constantine.

Zijn die tins trouwens limited of zijn er meer als genoeg van gedrukt?

rvvnr1
19-07-2005, 11:17
ik heb nu the grudge tin box gekocht en hij is limited

Hoe weet je dat?

Heb wel t idee dat die van Constantine limited is, want bij de MM in Z'meer waren er vandaag alleen nog single discs terwijl er vorige week een hele lading dubbele stonden....

Anonymous
19-07-2005, 11:20
Dus die Tin van The Aviator is al bestelbaar? Of lees ik dit nu verkeerd anders schaf ik hem denk ik gelijk aan met de tin van Constantine.

Zijn die tins trouwens limited of zijn er meer als genoeg van gedrukt?



Dat wil ik ook graag weten :shock: 8)

TheGodfather
19-07-2005, 16:02
Heb vandaag de Constantine steelbook ontvangen en ik vind m erg de moeite waard (y). Gelukkig dus dat ik m toch heb gekocht, van mij mogen ze wel vaker van dit soort releases uitbrengen :D

Vins
19-07-2005, 20:34
Is de director's cut van Underworld, die nu komt in steelbook verpakking uitkomt, dezelfde versie als bij de supremacy editon van Underworld, die ook een director's cut bevat?

ro@drunner
19-07-2005, 20:55
ro@drunner schreef:
ik heb nu the grudge tin box gekocht en hij is limited


Hoe weet je dat?

het stond op het prijsetiket limited edition
en constatin weet ik niet maar bij ons in de winkel vind je er geen meer dus ik vermoed van wel

Sicco
20-07-2005, 08:52
als ik via de frs site constantine bestel krijg ik dan de tin? staat er namelijk niet specifiek bij...

ro@drunner
20-07-2005, 09:09
als ik via de frs site constantine bestel krijg ik dan de tin? staat er namelijk niet specifiek bij...

ja maar je moet de se bestellen he als hij er nog is hier in mechelen is hij al uitverkocht

Sicco
20-07-2005, 09:28
als ik via de frs site constantine bestel krijg ik dan de tin? staat er namelijk niet specifiek bij...

ja maar je moet de se bestellen he als hij er nog is hier in mechelen is hij al uitverkocht

ik wil hem natuurlijk bestellen met de pjr-bon (als dat verrekte ding ooit eens binnenkomt!) dus dan weet ik niet wat ik krijg....

pxl
16-08-2005, 17:49
Hopla DFW verpakt het goedje in een tin en het kan niemand nog schelen of deze nu werkelijk 1.78:1 is? Dit zou voor mij een major fuck up zijn... Kan iemand al bevestigen of het hier om een drukfout gaat?

Frank
16-08-2005, 18:02
Hopla DFW verpakt het goedje in een tin en het kan niemand nog schelen of deze nu werkelijk 1.78:1 is? Dit zou voor mij een major fuck up zijn... Kan iemand al bevestigen of het hier om een drukfout gaat?

Het gaat niet om een drukfout. De film staat in het formaat 1.78:1 op de DVD.

pxl
16-08-2005, 18:44
Ik heb hem net gaan huren, en het is niet zo'n grote fuck up, maar toch een fuck up. Het is gewoon de 2:35 versie met 2 zwarte banden aangeplakt boven/onder zodat het formaat 1.78 is. Waarom, don't ask. Maar de film zelf is niet ingezoomed naar 1.78 zodat beeld verloren wordt.

rvvnr1
16-08-2005, 21:47
Het is gewoon de 2:35 versie met 2 zwarte banden aangeplakt boven/onder zodat het formaat 1.78 is.
Dat kan dus niet, als je boven en onder extra (dikkere) balken toevoegd wordt t beeld smaller en zal je nooit meer een 1.78:1 verhouding krijgen.

BASIL
16-08-2005, 23:46
Het is gewoon de 2:35 versie met 2 zwarte banden aangeplakt boven/onder zodat het formaat 1.78 is.
Dat kan dus niet, als je boven en onder extra (dikkere) balken toevoegd wordt t beeld smaller en zal je nooit meer een 1.78:1 verhouding meer.

Inderdaad, in zijn uitleg is er iets dat niet klop :? . Met zwarte balken bij te voegen word de verhouding groten dwz grooter dan 2.35 en niet kleiner dan 2.35. Of wilt hij zeggen 2 zwarte balken links/rechts van het beeld want dat zou wel kunnen. :wink:

pxl
17-08-2005, 10:11
Nuja, ik heb het beeld stilgezet op een van de vergelijkingen op DVDbeaver, waar ze de R2 vergelijken met de R1, en deze zijn wel 2.35. Buiten de 2 zwarte balken dus, zie ik geen verschil of beeldverlies met deze van DFW. Dus is dit gewoon toch een drukfout.. ?

Screenshot DFW -> http://users.pandora.be/pixelwar/aviator.jpg
DVDBeaver R2 shot -> http://www.compare.dvdbeaver.com/film/DVDCompare11/a%20Martin%20Scorsese%20The%20Aviator%20DVD%20Revi ew/R2_000922.jpg

Er staat trouwens ook een DTS logo op het cd label en er is helemaal geen DTS track aanwezig. :roll:
Misschien wordt deze nog toegevoegd voor de verkoop versie.

Frank
17-08-2005, 10:46
Screenshot DFW -> http://users.pandora.be/pixelwar/aviator.jpg
DVDBeaver R2 shot -> http://www.compare.dvdbeaver.com/film/DVDCompare11/a%20Martin%20Scorsese%20The%20Aviator%20DVD%20Revi ew/R2_000922.jpg

Als ik de plaatjes zo bekijk is het inderdaad een drukfout. De DFW-versie is 2.35:1.

kruspe
18-08-2005, 21:06
en toch vraag ik me nog steeds af hoe ik nou kan zien of een film 2:35:1 of 1.78:1 is of wat voor formaat dan ook....

Sander Haarmans
18-08-2005, 21:13
Bij de bovenste screenshot zie je links boven iemand met een zwart pak en bij de onderste iets van een vrouw met een witte jurk.
Dus er klopt zowiezo niets van.
Het is meer het spelletje: Zoek de verschillen :wink:

Frank
18-08-2005, 22:04
Bij de bovenste screenshot zie je links boven iemand met een zwart pak en bij de onderste iets van een vrouw met een witte jurk. Dus er klopt zowiezo niets van.

Het is niet precies dezelfde screenshot, maar je kunt er toch wel uit opmaken dat het formaat 2.35:1 is i.p.v. 1.78:1 zoals DFW eerder beweerde? Bij het screenshot van DVD Beaver zijn de balken echter weggelaten.

Frank
18-08-2005, 22:07
en toch vraag ik me nog steeds af hoe ik nou kan zien of een film 2:35:1 of 1.78:1 is of wat voor formaat dan ook....

2.35:1

http://www.dvd.nl/images/reviews/2098/shot4_small.jpg

1.78:1

http://www.dvd.nl/images/reviews/1455/shot3_small.jpg

De verschillen lijken me duidelijk.

rvvnr1
18-08-2005, 22:13
en toch vraag ik me nog steeds af hoe ik nou kan zien of een film 2:35:1 of 1.78:1 is of wat voor formaat dan ook....
Lees anders DIT (http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=6) artikel eens.

Eric van Ballegoie
19-08-2005, 07:42
en toch vraag ik me nog steeds af hoe ik nou kan zien of een film 2:35:1 of 1.78:1 is of wat voor formaat dan ook....
Lees anders DIT (http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=6) artikel eens.

Dat artikel gaat meer over filmformaten en de manier van opname op een filmrol, we hebben ook een artikel met flashanimaties speciaal om te laten zien hoe het er op je TV uit hoort te zien:

http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=16

Ludo Keeris
19-08-2005, 09:10
The Aviator, The Grudge, The Exorcist: the Beginning en Underworld: Director's Cut krijgen allemaal een DTS-track

De dealerprice voor deze uitgaven zijn:

-The Grudge: 17€
-Exorcist: 15,70€
-Underworld: 13,65€
-The Aviator: 13,65€

Dwz dat de prijs redelijk laag zal zijn, onder de 20€ :wink:

De prijzen voor Underworld en The Aviator die je noemt zijn voor de 1 disc versie, niet voor de Steelbox versies 8)

Anonymous
13-09-2005, 21:59
Wat is eigenlijk de beste versie van The Aviator? Met het JUISTE beeldformaat, en de meeste extra's?

Frank
13-09-2005, 22:10
Wat is eigenlijk de beste versie van The Aviator? Met het JUISTE beeldformaat, en de meeste extra's?

Hier kun je een mooi overzicht vinden van de verschillende buitenlandse releases:

http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=7403

Anonymous
14-09-2005, 00:05
Ik moet echt een regio 2 hebben die het Scorsese audio commentaar heeft en de 2:35:1 formaten.

Dennis Kuijper
14-09-2005, 00:39
Gaat er een ff zwaar uit z,n naatje over het beelformaat wat i.p.v. 2:35.1 nu 1:78.1 is.Vind het wel een beetje ver gaan,er word gereageerd alsof de film een 4:3 pan and scan versie is :?
http://www.dvdinfo.be/index-02.php?cat=1&Id=2339

Spiderman
14-09-2005, 07:50
Gaat er een ff zwaar uit z,n naatje over het beelformaat wat i.p.v. 2:35.1 nu 1:78.1 is.Vind het wel een beetje ver gaan,er word gereageerd alsof de film een 4:3 pan and scan versie is :?
http://www.dvdinfo.be/index-02.php?cat=1&Id=2339

Het gaat er gewoon om dat een film op dvd altijd volgens de visie van de regisseur moet worden weergegeven, en dus niet zoals bij deze uitvoering van The Aviator van de firma DFW... Volkomen terecht dus dat de reviewer daar zo over valt en het niet met de mantel der liefde bedekt omdat ie toevallig een review exemplaartje van de firma DFW heeft gekregen... Prima review dus wat mij betreft! Ik ga in ieder geval lekker importeren... :D

Frank
14-09-2005, 08:32
Gaat er een ff zwaar uit z,n naatje over het beelformaat wat i.p.v. 2:35.1 nu 1:78.1 is.Vind het wel een beetje ver gaan,er word gereageerd alsof de film een 4:3 pan and scan versie is :?
http://www.dvdinfo.be/index-02.php?cat=1&Id=2339

Ik vind het niet te ver gaan. DFW mag flink gestraft worden voor het niet uitbrengen van de film in zijn originele beeldformaat. Ook de extra's zijn standaard en stellen niet veel voor, terwijl de releases in het buitenland vol staan met speciaal voor de DVD gemaakte extra's die over het maken van de film gaan.

Dennis Kuijper
14-09-2005, 12:50
Tuurlijk hoort hij in de orgineele aspect ratio,maar ik vind het altijd nog beter dan RCV,die zou hem misschien wel in 4:3 pan and scan uitbrengen. :wink:

Alexander D
14-09-2005, 13:57
Wat is eigenlijk de beste versie van The Aviator? Met het JUISTE beeldformaat, en de meeste extra's?

Hier kun je een mooi overzicht vinden van de verschillende buitenlandse releases:

http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=7403

Als ik het dan dus goed lees heeft elke andere versie, ook de andere R2's, wel 2:35.1?

Spiderman
14-09-2005, 14:21
Wat is eigenlijk de beste versie van The Aviator? Met het JUISTE beeldformaat, en de meeste extra's?

Hier kun je een mooi overzicht vinden van de verschillende buitenlandse releases:

http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=7403

Als ik het dan dus goed lees heeft elke andere versie, ook de andere R2's, wel 2:35.1?

Dat lees je goed...! :wink:

Frank
14-09-2005, 16:51
Wat is eigenlijk de beste versie van The Aviator? Met het JUISTE beeldformaat, en de meeste extra's?

Hier kun je een mooi overzicht vinden van de verschillende buitenlandse releases:

http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=7403

Als ik het dan dus goed lees heeft elke andere versie, ook de andere R2's, wel 2:35.1?

Dat lees je goed...! :wink:

Dat lees je inderdaad goed.

kruspe
14-09-2005, 18:22
Wat is eigenlijk de beste versie van The Aviator? Met het JUISTE beeldformaat, en de meeste extra's?

Hier kun je een mooi overzicht vinden van de verschillende buitenlandse releases:

http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=7403

Als ik het dan dus goed lees heeft elke andere versie, ook de andere R2's, wel 2:35.1?

Dat lees je goed...! :wink:

Dat lees je inderdaad goed.

ja, je leest het goed...

Frank
14-09-2005, 18:23
Als het nu nog niet duidelijk is... :wink:

Anonymous
14-09-2005, 19:31
Wat is eigenlijk de beste versie van The Aviator? Met het JUISTE beeldformaat, en de meeste extra's?

Om mezelf maar even te quoten.

Heb net deze besteld:

http://www2.cd-wow.nl/detail_results_2.php?product_code=19296


:D