PDA

Bekijk de volledige versie : Favoriete Titels?



Codswallop
31-05-2005, 16:30
Volgens mij een onderwerp dat nog niet veel is besproken, dus ik wou het hier aankaarten.

Er zijn slechts weinig titels die ik echt heel erg goed vind. De meeste titels vloeien gewoon erg logisch voort uit het verhaal (denk aan The Godfather; The Matrix; Se7en; Fight Club; Taxi Driver; Raging Bull; The Pianist; The Bridge on the River Kwai; Seven Samurai; Monsters Inc; Festen; Spartacus; Dances with Wolves; Dogville; No Man's Land; Casablanca; Titanic; De Tweeling).

Sommigen titels zijn gewoon erg mooi als je er harder over na denkt; dit zijn titels die ikzelf dan erg mooi vindt.
Amadeus De middelste naam van een van de hoofdpersonen. Maar bovendien betekent Amadeus 'geliefd door God'. Salieri wijdt Mozarts populariteit aan het feit dat Mozart Gods stem was en hij geliefd was door God. Het thema van de film en de naam van een van de hoofdpersonen worden verenigd in de titel.
A Clockwork Orange Een titel waarbij ik echt moest gaan zoeken voordat ik de betekenis kon achterhalen. Voor die tijd riep het allemaal (verkeerde) beelden bij mij op en dat vond ik juist wel mooi. Het komt van 'as queer as a clockwork orange', wat min of meer 'heel erg gek' betekent.
The Silence of the Lambs Eén van de schijnbaar minder belangrijke aspecten van de film, maar wel het gespreksonderwerp waar de dubbelzinnige relatie tussen Clarice en Lecter aan ten grondslag ligt. Bovendien een onheilspellende titel, dat weer mooi past bij de sfeer van de film.
Wat zijn jouw favoriete titels?

Marco Dubbeldam
31-05-2005, 16:36
Eternal Sunshine Of The Spotless Mind vind ik een mooie titel...

Roy de Jong
31-05-2005, 16:46
"O' brother, Where are thou".

Mits goed uitgesproken, vind ik het een hele mooie titel.

Martin Stanneveld
31-05-2005, 19:31
Amelie

Ludo Keeris
31-05-2005, 19:59
Amelie

Ben ik met je eens, maar dan wel de volledige titel:

Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain

Tim k
31-05-2005, 20:00
Vaak betrap ik mezelf erop dat ik sommige titels zomaar ineens uitspreek of op een aparte manier uitspreek etc.
Hier volgen een paar mooie:

Flirting with Disaster
Falling Down
The Virgin Suicides
Abre los Ojos
Cape Fear
Punch-Drunk Love
Any Given Sunday
Lost in Translation
Unforgiven

addictive
31-05-2005, 20:54
Lock, stock and two smoking barrels
Pulp Fiction
Forest Gump
Oldboy
Spirited Away

Hotse
31-05-2005, 21:30
Eyes Wide Shut vind ik mooi

Fafa
31-05-2005, 21:33
The Englishman who went up a Hill but came down a Mountain
La Meglio Gioventu
Un Long Dimanche de Fiancailles
The Shawshank Redemption
The Unbearable Lightness of Being
Irreversible
High and Low
Los Amantes del Circulo Polar

Philippe
31-05-2005, 22:55
Lolita
Nikita

FredKroket
31-05-2005, 23:13
Volgens mij een onderwerp dat nog niet veel is besproken, dus ik wou het hier aankaarten.

*knip*



grapje zeker?


On-topic:

Fight Club en Blade Runner, maar soms heb ik "tijdelijk toppers" als ik helemaal in de wolken ben van een film! Later zakt dat wel weer af.... :roll:

Tim k
01-06-2005, 08:31
Vaak betrap ik mezelf erop dat ik sommige titels zomaar ineens uitspreek of op een aparte manier uitspreek etc.
Hier volgen een paar mooie:

Flirting with Disaster
Falling Down
The Virgin Suicides
Abre los Ojos
Cape Fear
Punch-Drunk Love
Any Given Sunday
Lost in Translation
Unforgiven

Nog een paar vergeten:

Bullet in the Head
A Better Tomorrow
Serpico
Rebecca
Single White Female
The Long Good Friday

Coen P.
01-06-2005, 08:38
Volgens mij een onderwerp dat nog niet veel is besproken, dus ik wou het hier aankaarten.

*knip*



grapje zeker?


On-topic:

Fight Club en Blade Runner, maar soms heb ik "tijdelijk toppers" als ik helemaal in de wolken ben van een film! Later zakt dat wel weer af.... :roll:

volgens mij moet je TITEL letterlijk nemen, als in de titel van een film. Jij bedoelt filmtitel, de film zelf, en dat is hier niet de bedoeling.

ontopic:
Mijn favo titel is Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb. Geen twijfel mogelijk!

Een andere fantastische is paths of glory; een verwijzing naar het gedicht "Elegy Written in a Country Churchyard" van Thomas Gray waarin staat dat "The paths of glory lead but to the grave." Iets wat maar al te waar is in dit meesterwerk van de meester.

gr Coen

FredKroket
01-06-2005, 11:20
Volgens mij een onderwerp dat nog niet veel is besproken, dus ik wou het hier aankaarten.

*knip*



grapje zeker?


On-topic:

Fight Club en Blade Runner, maar soms heb ik "tijdelijk toppers" als ik helemaal in de wolken ben van een film! Later zakt dat wel weer af.... :roll:

volgens mij moet je TITEL letterlijk nemen, als in de titel van een film. Jij bedoelt filmtitel, de film zelf, en dat is hier niet de bedoeling.

ontopic:
Mijn favo titel is Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb. Geen twijfel mogelijk!

Een andere fantastische is paths of glory; een verwijzing naar het gedicht "Elegy Written in a Country Churchyard" van Thomas Gray waarin staat dat "The paths of glory lead but to the grave." Iets wat maar al te waar is in dit meesterwerk van de meester.

gr Coen

:oops: te snel gelezen.. na ja dan gaat Blade Runner alsnog op!

Ridley Scott heeft die titel gekozen omdat hij het gewoon cool vond klinken.. In feite is een blade runner iemand die de mesjes en schaartjes pakt en doorgeeft aan degene die een operatie o.i.d. verricht. Heeft dus niks met de film zelf te maken...

David L.
01-06-2005, 11:59
Ik heb de film nog niet gezien, hij lijkt me wel leuk. Maar de titel is geweldig!!
I http://forum.fok.nl/i/s/heart.gif Huckabees
Verder:
- 25th Hour
- La Regle Du jeu
- Jaws
- Minority Report
- Days of wine and roses
- Laws of attraction

Coen P.
01-06-2005, 12:44
Volgens mij een onderwerp dat nog niet veel is besproken, dus ik wou het hier aankaarten.

*knip*



grapje zeker?


On-topic:

Fight Club en Blade Runner, maar soms heb ik "tijdelijk toppers" als ik helemaal in de wolken ben van een film! Later zakt dat wel weer af.... :roll:

volgens mij moet je TITEL letterlijk nemen, als in de titel van een film. Jij bedoelt filmtitel, de film zelf, en dat is hier niet de bedoeling.

ontopic:
Mijn favo titel is Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb. Geen twijfel mogelijk!

Een andere fantastische is paths of glory; een verwijzing naar het gedicht "Elegy Written in a Country Churchyard" van Thomas Gray waarin staat dat "The paths of glory lead but to the grave." Iets wat maar al te waar is in dit meesterwerk van de meester.

gr Coen

:oops: te snel gelezen.. na ja dan gaat Blade Runner alsnog op!

Ridley Scott heeft die titel gekozen omdat hij het gewoon cool vond klinken.. In feite is een blade runner iemand die de mesjes en schaartjes pakt en doorgeeft aan degene die een operatie o.i.d. verricht. Heeft dus niks met de film zelf te maken...

grappig. Het boek waarop de film is gebaseerd heeft ook al zo'n coole titel: do androids dream of electric sheep? Typisch een Philip K. Dick titel!

gr Coen

Cyrus the Virus
01-06-2005, 13:00
Back to the Future
American Pie
Stand By Me
Close Encounters of the Third Kind
Kill Bill (directer kán niet :P)
Psycho
Band of Brothers

Cloud
01-06-2005, 17:23
The Shawshank Redemption

Ik vond het altijd al zeer mooi klinken.

Lennart H.
01-06-2005, 17:49
M

theThinWhiteDuke
01-06-2005, 18:07
the Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders from Mars

Ronald Stiebolt
02-06-2005, 10:06
Those Magnificent Men in Their Flying Machines, or How I Flew from London to Paris in 25 hours 11 minutes (1965)

It's a Mad Mad Mad Mad World (1963)

Attack of the killer tomatoes (1987)

The Incredibly Strange Creatures Who Stopped Living and Became Mixed-Up Zombies!!? (1964)

Qzyn
02-06-2005, 10:42
'Everything You Always Wanted to Know About Sex, But Were Afraid to Ask' (1972) van Woody Allen is ook een intrigerende filmtitel.

Film is overigens niet over de hele linie even sterk, maar vooral de episode waarin Woody Allen een nerveus spermazaadje speelt dat op het punt staat te worden 'gelanceerd' is hilarisch. ("What if he's only masturbating? I'll end up on the ceiling somewhere!") :lol:

David L.
02-06-2005, 10:50
En Russ Meyer niet te vergeten met wereldtitels als:

Faster Pussycat, kill, kill!
Supervixens
Beyond the Valley of the Dolls
Finders Keepers, Lovers Weepers!
Wild Gals of the Naked West
Beneath the Valley of the Ultra-Vixens

8) Laat weinig aan de verbeelding over dacht ik zo.....

Ronald Stiebolt
02-06-2005, 12:46
Those Magnificent Men in Their Flying Machines, or How I Flew from London to Paris in 25 hours 11 minutes (1965)

Voor de statistieken: wie heeft een langere? :mrgreen:

Qzyn
02-06-2005, 13:16
Those Magnificent Men in Their Flying Machines, or How I Flew from London to Paris in 25 hours 11 minutes (1965)

Voor de statistieken: wie heeft een langere? :mrgreen:
Ik! :mrgreen:

"1971, of zelfs al houdt Mosje Dajan zijne kak in en komt er voor 1971 genen oorlog, dan nog zal de Belgische film, dank zij de huidige situatie (om het kort te zeggen) er als volgt uitzien" (1971)

Zie: http://us.imdb.com/title/tt0268871/

David L.
02-06-2005, 13:17
Those Magnificent Men in Their Flying Machines, or How I Flew from London to Paris in 25 hours 11 minutes (1965)

Voor de statistieken: wie heeft een langere? :mrgreen:
Ik! :mrgreen:

"1971, of zelfs al houdt Mosje Dajan zijne kak in en komt er voor 1971 genen oorlog, dan nog zal de Belgische film, dank zij de huidige situatie (om het kort te zeggen) er als volgt uitzien" (1971)

Zie: http://us.imdb.com/title/tt0268871/

:shock: Holy Guacamoly...................en waar gaat'ie dan over als ik vragen mag?

Joost v.d. Ham
02-06-2005, 15:19
Punch-Drunk Love

Qzyn
02-06-2005, 16:12
En wat te denken van het regiedebuut van Ben Affleck: "I Killed My Lesbian Wife, Hung Her on a Meat Hook, and Now I Have a Three-Picture Deal at Disney" (1993)

Ronald Stiebolt
02-06-2005, 16:42
You only live twice

Live and let die

pfan
03-06-2005, 01:07
Weet je dat in italiaans bijna elke titel mooi klinkt. :wink: Jaren geleden op vakanties in Italie zag je overal grote billboards staan met filmaankondigingen zoals: Il Terminatore 2(spreek uit als duè), La Fatale Attraccione, Il Retorno Della Batman en Il Retorno Della Jedi. Prachtig gewoon als je 't uitspreekt. Dan is ons taaltje of het engels toch maar saai.

Sneaker
03-06-2005, 19:51
Serendipity

FredKroket
09-06-2005, 20:26
*knip*

grappig. Het boek waarop de film is gebaseerd heeft ook al zo'n coole titel: do androids dream of electric sheep? Typisch een Philip K. Dick titel!

gr Coen

Sorry voor het even offtopic gaan, maar ik wou dit boek graag bestellen (Engels-talig), maar ik zie op nl.bol.com 3 versies, namelijk:

Do Androids Dream of Electric Sheep?
3-4 werkdagen
Philip K. Dick
Paperback | Orion Publishing Co | 2004
Adviesprijs: € 15,95
bol.com prijs: € 13,50

Do Androids Dream of Electric Sheep?
5-7 werkdagen
Philip K. Dick
Paperback | Del Rey Books | 1996
Adviesprijs: € 13,94
bol.com prijs: € 12,55

Do Androids Dream Of Electric Sheep?
3-4 werkdagen
Philip K. Dick
Paperback | Orion Publishing Co | 2005
Adviesprijs: € 15,98
bol.com prijs: € 14,38

Welke moet ik nu nemen?

Coen P.
10-06-2005, 08:48
*knip*

grappig. Het boek waarop de film is gebaseerd heeft ook al zo'n coole titel: do androids dream of electric sheep? Typisch een Philip K. Dick titel!

gr Coen

Sorry voor het even offtopic gaan, maar ik wou dit boek graag bestellen (Engels-talig), maar ik zie op nl.bol.com 3 versies, namelijk:

Do Androids Dream of Electric Sheep?
3-4 werkdagen
Philip K. Dick
Paperback | Orion Publishing Co | 2004
Adviesprijs: € 15,95
bol.com prijs: € 13,50

Do Androids Dream of Electric Sheep?
5-7 werkdagen
Philip K. Dick
Paperback | Del Rey Books | 1996
Adviesprijs: € 13,94
bol.com prijs: € 12,55

Do Androids Dream Of Electric Sheep?
3-4 werkdagen
Philip K. Dick
Paperback | Orion Publishing Co | 2005
Adviesprijs: € 15,98
bol.com prijs: € 14,38

Welke moet ik nu nemen?

hehe, ik heb de engelstalige liggen thuis, met hard cover...
pm me maar ff als je interesse hebt...de paperbacks moet je iig mijden! dat is bagger!

gr Coen

Bas I.
10-06-2005, 11:41
The Shawshank Redemption

Ik vond het altijd al zeer mooi klinken.

Mee eens, ook korte titels als "Kill Bill", "Saw", "Psycho" en "Undead" vind ik goed.

Coen P.
14-05-2008, 12:53
Eyes Wide Shut.

Heerlijke contradiction in terminis!

Marcel v/d H.
14-05-2008, 13:00
In the Bedroom, lijkt niet super maar naar het zien van de film wel een mooie titel.

Dennis Vansant
14-05-2008, 13:02
Ik hou van alle titels van Val Lewton films... lijken vreselijke B-horrorfilms, maar blijken stuk voor stuk kwaliteitsthrillers te zijn.

Exxon
14-05-2008, 13:05
En wat te denken van het regiedebuut van Ben Affleck: "I Killed My Lesbian Wife, Hung Her on a Meat Hook, and Now I Have a Three-Picture Deal at Disney" (1993)

Of de alternatieve titel van The Talented Mr. Ripley.

The Mysterious Yearning Secretive Sad Lonely Troubled Confused Loving Musical Gifted Intelligent Beautiful Tender Sensitive Haunted Passionate Talented Mr. Ripley

romyyyy
15-05-2008, 18:55
mijn favorieten:

Cidade de deus
Artificial intelligence
cidade dos homens
il cielo dade
dare mo shinarai
el alamein
Ae fond kiss
Fucking amal :p
io non ho paura
Leon vind ik ook wel een mooie titel
Leggenda del pianista sull'oceano, La (http://kaartspelranking.nl/dvd/film.php?fid=5435)
lucia y el sexo
Massai - Les guerriers de la pluie (http://kaartspelranking.nl/dvd/film.php?fid=5586)
NaPolA
Nirgendwo in Afrika
Nouvelle france
Tsotsi
Va vis et deviens
vers le sud

Veel buitenlandse titels :p

Dennis Oosterhuis
15-05-2008, 20:17
Alleen máár buitenlandse titels... :p

romyyyy
15-05-2008, 20:20
ja oke, engels is ook buitenlands he :p
Bedoelde bijna allemaal niet engelse titels :p

Dennis Oosterhuis
15-05-2008, 20:33
Wist ik wel... (6)