PDA

Bekijk de volledige versie : Beste film van "Quentin Jerome Tarantino" ?



Oscar van Sambeek
01-06-2005, 16:06
Aangezien het tegenwoordig aardig populair is om een poll op te zetten leek het me wel leuk om er ook een te maken van deze veelbesproken Regisseur.
Dus welke film vinden jullie zijn beste werk en vooral waarom?

Ik zal maar even van start gaan met mijn keuze:

Reservoir Dogs,
omdat dit toch wel echt een film is vol met de dialogen waar QT zo bekend om staat, en met deze film bekend geworden is ook. Hoe je 6 volwassen mannen om een tafel een paar minuten lang druk kan laten discussiëren over een fooi van een dollar kan alleen hij. Pulp fiction is ook zeker een erg gave film van hem maar komt op een nette 2e plaats voor mij, hierin zijn ook een aantal van deze hele mooie dialogen geplaatst maar deze film bestaat ook uit andere dingen :wink: .


(kan de poll niet meer bijwerken volgens mij, maar die "twisted" staat er dus bij zodat niet iedereen opmerkingen gaat maken in welke films hij nog meer meegewerkt heeft, gewoon kiezen uit die mogelijkheden :P )

Marco Dubbeldam
01-06-2005, 16:27
Was al een thread over:

klik! :wink: (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=3200&start=35)

Oscar van Sambeek
01-06-2005, 16:37
Was al een thread over:

klik! :wink: (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=3200&start=35)


ik zie geen poll :wink:
beetje verfrissing kan ook geen kwaad toch??
maar als de crew deze overbodig vindt sluit hem maar hoor, ligt niemand wakker van

addictive
01-06-2005, 16:41
Ik ben voor 'Pul Fiction' :)

Maar Reservoir Dogs en Jackie Brown vind ik ook erg vet! Lastig dus :D

Richard B.
01-06-2005, 16:46
Was al een thread over:

klik! :wink: (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=3200&start=35)


ik zie geen poll :wink:
Die is er ook. (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=13093) :roll:

Seth__Gekko
01-06-2005, 16:51
samenvoegen.

Oscar van Sambeek
01-06-2005, 16:53
Was al een thread over:

klik! :wink: (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=3200&start=35)


ik zie geen poll :wink:
Die is er ook. (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=13093) :roll:


ok gooi maar lekker dicht, als iedereen weer begint met die oude topics te zoeken, schiet echt niet op

Rops
01-06-2005, 17:22
Ik stem voor!
uhm op pulp fiction bedoel ik. Jammer dat jackie brown zo ondergewaardeerd is, nog steeds heeft niemand erop gestemd.

Niels Simons
01-06-2005, 17:39
onmogelijke thread,al zijn films zijn perfect!

mazzel,niels

The Pryde
01-06-2005, 18:24
8) Reservoir Dogs 8)

Frank Bedijn
01-06-2005, 18:45
http://home.tiscali.nl/fbedijn/David3.JPG

:mrgreen:

twc02
01-06-2005, 18:46
pulp it is for me ;)

Oscar van Sambeek
01-06-2005, 18:55
vind de beredenatie eigenlijk veel belangrijker :roll:

The Pryde
01-06-2005, 19:33
8) Reservoir Dogs 8)

Reservoir Dogs... omdat ik hierin de dialogen SCHITTEREND vind... omdat de acteurs met minimale middelen een SCHITTERENDE rol neerzetten... omdat de soundtrack een erg lekkere is om naar te luisteren...

Nu weet ik... OOK Pulp Fiction voldoet aan deze criteria... ik vind Pulp Fiction OOK een schitterende film hoor...
Maar als ik moet kiezen... dan toch Reservoir Dogs... misschien toch, omdat dit de allereerste film van Tarantino was en ik METEEN verkocht was?

Hayko de Boer
01-06-2005, 19:49
Kill Bill 1 (KB 2 is bijna even goed, maar 1 wint het op zwaardbreedte).

Vooral de opbouw naar de "over-the-top"actie-scenes. De film geeft echt een adrenalinegevoel mee.

Don Vito Corleone
01-06-2005, 19:52
Pulp Fiction. toen ik hem voor het eerst zag zat ik erna nog echt in schok, zo goed vond ik hem. het is niet alleen Tarantino's beste maar ook mijn favoriete film allertijden. De dialogen, de rollen die Samuel L, John Travolta, Ving Rhames, Eric Stoltz en natuurlijk Peter Greene ( :wink: ) zijn briljant.

Tim k
01-06-2005, 19:53
Jackie Brown: Lekker rustig voortkabbelende film met schitterende dialogen van metname S.L. Jackson, amusante rol van Robert de Niro, mooi eerbetoon aan Pam Grier, lekkere muziek ( bijv. across 110th street ), heerlijke sfeer, Forster / Fonda / Keaton in goede bijrollen etc. en als laatste een perfect einde.

Richard B.
01-06-2005, 19:55
Was al een thread over:

klik! :wink: (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=3200&start=35)


ik zie geen poll :wink:
Die is er ook. (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=13093) :roll:


ok gooi maar lekker dicht, als iedereen weer begint met die oude topics te zoeken, schiet echt niet op
Sorry.. :oops:

jorra
01-06-2005, 19:57
#1 Pulp Fiction
Damn, deze blijft me boeien, hoe vaak ik hem ook kijk.

#2 Kill Bill 1+2
Ik vind het 2 hele goede films en een hele briljante mix van verschillende genres door elkaar.

addictive
01-06-2005, 21:07
Is er eigenlijk nog een mooie versie van Jackie Brown te krijgen? (of ga ik nu te ver offtopic? :oops:)

Reloaded
01-06-2005, 21:28
Ze zijn allemaal goed maar Reservoir Dogs steekt er toch met schouders bovenuit, staat zeker in men top 5 beste films

Reloaded
01-06-2005, 21:31
Was al een thread over:

klik! :wink: (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=3200&start=35)


ik zie geen poll :wink:
Die is er ook. (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=13093) :roll:


ok gooi maar lekker dicht, als iedereen weer begint met die oude topics te zoeken, schiet echt niet op

waar houd iedereen zich toch mlee bezig idd, stem gewoon en ga niet zitten muggeziften dat er ooit al eens iets over gezegd is

Toon_1
01-06-2005, 22:15
Ik stem ook voor Reservoir Dogs, verruit de beste uit het rijtje.

Mr. Incredible
01-06-2005, 23:27
Hoewel Pulp Fiction in veel aspecten gelijkwaardig is, kies ik toch voor Reservoir Dogs. Gewoon omdat ik deze film eerder zag dan Pulp Fiction en dus echt baanbrekend was voor mij. Ook raakte ik door deze film voor het eerst echt geïnteresseerd in soundtracks...

DanielC
02-06-2005, 07:09
Is er eigenlijk nog een mooie versie van Jackie Brown te krijgen? (of ga ik nu te ver offtopic? :oops:)

de r2uk is best aardig. iig breedbeeld en een hoop extra's.

Ik twijfel zelf erg tussen Reservoir en Pulp. Het stuk met Bruce Willis in Pulp vind ik verschrikkelijk, maar Samuel Jackson maakt dat weer helemaal goed. Ga uiteindelijk maar voor Pulp.

Seth__Gekko
02-06-2005, 07:49
Is er eigenlijk nog een mooie versie van Jackie Brown te krijgen? (of ga ik nu te ver offtopic? :oops:)

de r2uk is best aardig. iig breedbeeld en een hoop extra's.

Ik twijfel zelf erg tussen Reservoir en Pulp. Het stuk met Bruce Willis in Pulp vind ik verschrikkelijk, maar Samuel Jackson maakt dat weer helemaal goed. Ga uiteindelijk maar voor Pulp.Yup idd R2 UK Collector's edition. www.cdwow.net heeft em erg goedkoop liggen.
(geen NL subs d0h)

Maarten van Krimpen
02-06-2005, 08:01
Ben niet zo'n QT-fan, maar vooruit, het is toch filmgeschiedenis, en daarom kies ik voor Pulp Fiction. Vond Kill Bill 1 veel leuker, maar het verhaal van Pulp Fiction zit veel beter in elkaar, en dat is toch wel een pluspunt. En Pulp Fiction heeft weer de dialogen, en dat heeft Kill Bill weer niet.

Ro1671
02-06-2005, 09:20
Ben niet zo'n QT-fan, maar vooruit, het is toch filmgeschiedenis, en daarom kies ik voor Pulp Fiction. Vond Kill Bill 1 veel leuker, maar het verhaal van Pulp Fiction zit veel beter in elkaar, en dat is toch wel een pluspunt. En Pulp Fiction heeft weer de dialogen, en dat heeft Kill Bill weer niet.

Ahum, `de` QT dialogen komen beter naar voren in KB2 dan PulpFiction...
of is dat een mening? :oops: :P

Maarten van Krimpen
02-06-2005, 09:22
Ben niet zo'n QT-fan, maar vooruit, het is toch filmgeschiedenis, en daarom kies ik voor Pulp Fiction. Vond Kill Bill 1 veel leuker, maar het verhaal van Pulp Fiction zit veel beter in elkaar, en dat is toch wel een pluspunt. En Pulp Fiction heeft weer de dialogen, en dat heeft Kill Bill weer niet.

Ahum, `de` QT dialogen komen beter naar voren in KB2 dan PulpFiction...
of is dat een mening? :oops: :P

Maar ik vond KB 2 niet leuk, dus heb er niet zo op gelet :wink:

Seth__Gekko
02-06-2005, 12:21
Oef, in Kill Bill (I) zijn de dialogen onder vertegenewoordigd, maar dat komt dat eigenlijk 1 film is die uit 2 delen bestaat.

Rappe korte dialogen en woordgrappen zijn er wel te vinden.

Denk eens aan de Silly Rabbit......tricks are for kids, My name is Buck...etc

Look...I know I fucked you over. I
fucked you over bad. I wish to God
I hadn't, but I did.
genoeg gescheld ook....

In deel II barst het van de QT dialogen (denk maar eens aan de Bill-Kiddo dialoog op de veranda van de wedding chapel) Are you gonna be nice?

Sja over het gehele superman verhaal nog maar even te zwijgen.

Anne Bijlsma
02-06-2005, 12:29
Ik heb ook voor Jackie Brown gestemd. Belangrijkste reden hiervoor was eigenlijk dat ik deze net zo goed vind als Reservoir Dogs, maar ik wel verwachte dat die al meer stemmen zou hebben!
Pulp fiction vond ik ook wel een hele coole film, alleen is het zo lang geleden dat ik die gezien heb, dat ik het niet de beste film kan noemen.

Verder verbaast het me ook dat Kill Bill 1 meer stemmen krijgt dan Kill Bill 2, omdat ik zelf Kill Bill 2 toch duidelijk de betere film vind...

Smaken verschillen, dat blijkt maar weer!

Oscar van Sambeek
03-06-2005, 13:09
Ik zie toch een overduidelijke meerderheid die voor Pulp fiction kiest, dit had ik niet verwacht vantevoren. Uiteraard is Pulp fiction ook een heel erg gave film maar dat zo weinig mensen voor Reservoir dogs kiezen vind ik echt raar...

Seth__Gekko
03-06-2005, 13:24
Laat ik wel te kennen geven dat Reservoir Dogs een onneembare plekkie 2 bezet.

Henk van der Weerdt
03-06-2005, 13:55
heb gekozen voor Kill Bill 1. Komt echter meer door de uitstekende rol van Uma Thurman.

Pulp Fiction komt op 2

Oscar P.
03-06-2005, 14:20
Ik mis From Dusk Till Dawn...

:twisted: :twisted:

Hotse
03-06-2005, 14:39
Heb toch maar gestemd op Pulp Fiction. Zat heel erg te twijfelen tussen Reservoir Dogs en Kill Bill.

Seth__Gekko
03-06-2005, 14:50
Ik mis From Dusk Till Dawn...

:twisted: :twisted:Pssst ik ook.

Ik ga die C.E. maar eens bestellen, R2 Uk (geen NLsubs d0h)
(Pulp Fiction C.E. R2NL, Reservoir Dogs S.E. R2NL, Jackie Brown S.E. R2UK heb ik al)

Oscar P.
03-06-2005, 15:28
Ik mis From Dusk Till Dawn...

:twisted: :twisted:Pssst ik ook.

Ik ga die C.E. maar eens bestellen, R2 Uk (geen NLsubs d0h)
(Pulp Fiction C.E. R2NL, Reservoir Dogs S.E. R2NL, Jackie Brown S.E. R2UK heb ik al)

Dat lijkt mij een goed plan, dat moest ik ook maar eens gaan doen... ;)

Heb ongeveer hetzelfde maar van Jackie Brown de single disc. ;)

manasse van de velde
03-06-2005, 15:37
Ik vind Kill Bill 1+2 als totaal echt helemaal super. Maar je kan er maar 1 kiezen, daarom heb ik voor deel 2 gekozen. Vooral het einde met Bill is helemaal top!

manasse van de velde
03-06-2005, 15:47
Ik mis From Dusk Till Dawn...

:twisted: :twisted:

Deze is officieel van Robert Rodriquez. Anders hadden Killing Zoe, Natural born killers en True Romance er ook bij moeten staan... Q.T. heeft alleen het schript geschreven voor From dusk till dawn.

Seth__Gekko
03-06-2005, 15:48
Ik mis From Dusk Till Dawn...

:twisted: :twisted:Pssst ik ook.

Ik ga die C.E. maar eens bestellen, R2 Uk (geen NLsubs d0h)
(Pulp Fiction C.E. R2NL, Reservoir Dogs S.E. R2NL, Jackie Brown S.E. R2UK heb ik al)

Dat lijkt mij een goed plan, dat moest ik ook maar eens gaan doen... ;)

Heb ongeveer hetzelfde maar van Jackie Brown de single disc. ;)Hoho,ik sprak alleen over de S.E. . Ik heb zijn films ook allemaal in de oude single discs. Ik heb nagenoeg alles van Tarantino...waar hij aan meegeschreven heeft, aan mee geproduceerd, waar hij zelf in meespeelt, etc! :wink: :wink: Super leuke rol in Alias S1 trouwens :roll:

Kill Bill: Vol. 2 (2004) (character The Bride) (as Q) (written by)
Kill Bill: Vol. 1 (2003) (character The Bride) (as Q) (written by)
Jackie Brown (1997) (written by)
Curdled (1996) (Gecko Brothers news report)
From Dusk Till Dawn (1996) (screenplay)
Four Rooms (1995) (written by) (segment "The Man From Hollywood")
Pulp Fiction (1994) (stories) (written by)
Natural Born Killers (1994) (story)
True Romance (1993) (written by)
Reservoir Dogs (1992) (background radio dialog) (written by)
Desperado (1995) .... Pick-Up Guy
From Dusk Till Dawn 3: The Hangman's Daughter (2000) (V) (executive producer)
From Dusk Till Dawn 2: Texas Blood Money (1999) (V) (executive producer)
Killing Zoe (1994) (executive producer)
Sleep with Me (1994) .... Sid
Dat is het even snel wat ik heb staan aan R2NLsubs en de Jackie Brown C.E. is R2Uk

niet te krijgen: My Best Friend's Birthday (1987)

Dennis T.
03-06-2005, 16:04
Pulp Fiction (mijn all-time favorite btw :twisted: )

Caledonians
03-06-2005, 16:16
Mijn favoriet is ook Pulp Fiction! Heb alleen de beide Kill Bills nog niet gezien maar ik denk niet dat die PF van de 1e plaats gaan afkrijgen...

pieter bond
03-06-2005, 16:32
Reservoir Dogs 8)

Kees Hoekerd
03-06-2005, 18:23
Reservoir dogs is super,maar dat is samen met Pulp fiction ook de enige van tarantino die ik gezien heb.Pulp fiction vond ik matig,maar inmiddels weer een deel van herkeken en beviel wel beter.

Ron kars
03-06-2005, 20:47
Voor mij Reservoir Dogs, vond pulp fiction best waardeloos...niet slaan aub :wink:

kerry1984
03-06-2005, 23:20
pulp fiction is echt zijn beste film.
de rest van hem is ook goed hoor, maar pulp fiction is echt de beste

Seth__Gekko
04-06-2005, 09:26
/me ***schopt Ron Kars onder zijn h0l....***

Hoe kan je Reservoir goed vinden en Pulp Fiction waardeloos.....:unsure:

:wink: ieder zijn mening.

Ron kars
04-06-2005, 11:34
/me ***schopt Ron Kars onder zijn h0l....***

Hoe kan je Reservoir goed vinden en Pulp Fiction waardeloos.....:unsure:

:wink: ieder zijn mening.

Sorry kan er ook niks aan doen :D

Marco Dubbeldam
04-06-2005, 12:05
Voor mij is het denk ik ook Reservoir Dogs. Die film heeft gewoon geniale dialogen, een goede cast en lekkere muziek.
Maar ook de andere films van Tarantino vind ik stuk voor stuk topfilms!

etterletter
07-06-2005, 10:08
Ik ben gegaan voor Pulp Fiction maar als Kill Bill ooit 1 film wordt dan gaat die nummer 1 worden denk ik.
Ik hoop dat dat snel gebeurd trouwens.

JKo
07-06-2005, 12:36
Ik mis From Dusk Till Dawn...

:twisted: :twisted:

Die is van Robert Rodriguez, niet van Tarantino.

Rob Eric Blank
07-06-2005, 12:39
Ik ga voor Pulp Fiction, in deze film zijn de dialogen zo goed. Net ff beter dan Resevoir Dogs en Jackie Brown. Ook de ernstig zwartgallige humor die Pulp Fiction heeft vin dik onnavolgbaar. Dat maakt die film net even beter dan de rest van het QT werk.

Seth__Gekko
07-06-2005, 12:48
Ik mis From Dusk Till Dawn...

:twisted: :twisted:

Die is van Robert Rodriguez, niet van Tarantino.

Directed by
Robert Rodriguez

Writing credits
Robert Kurtzman (story)
Quentin Tarantino (screenplay)

Meegeschreven dus :wink:

Oscar P.
07-06-2005, 13:07
Ik mis From Dusk Till Dawn...

:twisted: :twisted:

Die is van Robert Rodriguez, niet van Tarantino.

Directed by
Robert Rodriguez

Writing credits
Robert Kurtzman (story)
Quentin Tarantino (screenplay)

Meegeschreven dus :wink:

Blijft leuk, die reacties als er van die duiveltjes bijstaan.... :)

Uit de lijst Kill Bill 1, Anders toch wel FDTD. :twisted:

Seth__Gekko
08-06-2005, 07:41
Volgende poll:
Wat is het beste personage ooit gespeeld door Tarantino!

Mijns inziens ook een moeilijke.
Richie Gecko of........Mr. Brown.....of The Pick Up Guy in Desperado of een andere?

Oscar van Sambeek
08-06-2005, 10:35
of de rol die hij in pulp fiction speelt, of heb je die daar al genoemd? :oops:

slindenau
08-06-2005, 10:49
Zowel in Reservoir Dogs als Pulp Fiction doet 'ie vrij weinig, daarom zou ik kiezen voor Richie Gecko.

Burning Fish
08-06-2005, 14:45
Zonder enige twijfel Reservoir Dogs. Ik heb een hekel aan Pulp Fiction, die verdient in mijn ogen het lof wat ie krijgt totaal niet. Kill Bill 1 is ook enorm goed en Jackie Brown en Kill Bill 2 zijn wel OK. Reservoir Dogs is gewoon geniaal!

Seth__Gekko
08-06-2005, 15:03
of de rol die hij in pulp fiction speelt, of heb je die daar al genoemd? :oops:Nee, dat kan in de andere zijn.....Jimmie Dimmick bedoel je?

Edgar Smit
08-06-2005, 15:54
Jackie Brown voor mij. Reservoir dogs heb ik nog steeds niet helemaal gezien, maar ben er wel redelijk gecharmeerd van, Kill Bill 1&2 zijn wel goed, maar bevatten wat scenes die ik zelf minder vond maar die anderen juist geweldig vonden. Pulp Fiction is goed, maar Jackie Brown vind ik zelf net iets beter.

Ben overigens geen echte QT fan.

Darko
08-06-2005, 16:30
Ik ga voor "Kill Bill Vol. 1". Deze steekt met kop en schouders boven al zijn andere films uit.
Hoe Quentin alles in beeld gebracht heeft vindt ik fantastisch.

Z-Man
08-06-2005, 19:03
Pulp Fiction is QT's klassieker die over 50 jaar nog aangeduid zal worden als een mijlpaal in de filmgeschiedenis. Het is persoonlijk dan ook mijn favoriete film van Tarantino. Op zeer korte afstand is Kill Bill Vol. 2 een goede 2e. Maar laten we eerlijk wezen, de man heeft nog geen ENKELE slechte film GEREGISSEERD.

Mijn top 5:

1 Pulp Fiction
2 Kill Bill Vol. 2
3 Kill Bill Vol. 1
4 Jackie Brown
5 Reservoir Dogs

Reloaded
08-06-2005, 19:10
Pulp Fiction is QT's klassieker die over 50 jaar nog aangeduid zal worden als een mijlpaal in de filmgeschiedenis. Het is persoonlijk dan ook mijn favoriete film van Tarantino. Op zeer korte afstand is Kill Bill Vol. 2 een goede 2e. Maar laten we eerlijk wezen, de man heeft nog geen ENKELE slechte film GEREGISSEERD.

Mijn top 5:

1 Pulp Fiction
2 Kill Bill Vol. 2
3 Kill Bill Vol. 1
4 Jackie Brown
5 Reservoir Dogs

man man, kvind dat reservoir toch wel duidelijk onderschat is, RD steekt toch met schouders boven KB1 en 2 en zeker bij JB

Seth__Gekko
09-06-2005, 12:52
Pulp Fiction is QT's klassieker die over 50 jaar nog aangeduid zal worden als een mijlpaal in de filmgeschiedenis. Het is persoonlijk dan ook mijn favoriete film van Tarantino. Op zeer korte afstand is Kill Bill Vol. 2 een goede 2e. Maar laten we eerlijk wezen, de man heeft nog geen ENKELE slechte film GEREGISSEERD.

Mijn top 5:

1 Pulp Fiction
2 Kill Bill Vol. 2
3 Kill Bill Vol. 1
4 Jackie Brown
5 Reservoir Dogs

man man, kvind dat reservoir toch wel duidelijk onderschat is, RD steekt toch met schouders boven KB1 en 2 en zeker bij JBWord.

Zeker als je weet met welke minimale middelen deze film is bij elkaar geschraapt.

Heelijk als je al de achtergrond info weet die bij de S.E. zit. :wink:

chimera01
09-06-2005, 13:03
Ik wil heel graag de afsluitende aflevering van CSI (Vegas) zien van zijn hand. Deze had hele sterke positieve kritieken.

Kars
09-06-2005, 13:44
Pulp Fiction, ik heb nog nooit zoveel gejat spul bij elkaar gezien dat tot zo'n meesterlijke film samen wordt geperst. Dan ook nog zijn eigen keurmerk van dialoog erbovenop en het is helemaal een van de beste films van de jaren 90.

Toontje1985
09-06-2005, 18:21
Reservoir Dogs, gewoon geniale film!

rkrijger
10-06-2005, 11:58
Kill Bills nog niet gezien, maar valt niet zo in de smaak hier?!?

Oscar van Sambeek
10-06-2005, 12:08
Kill Bills nog niet gezien, maar valt niet zo in de smaak hier?!?

tuurlijk wel, ze zijn allemaal geniaal, maar om daar een beste uit te kiezen is geen makkie

rkrijger
10-06-2005, 13:33
tuurlijk wel, ze zijn allemaal geniaal, maar om daar een beste uit te kiezen is geen makkie

Maar de KillBills zijn dus zeker *niet* de beste...
Maar *wel* (enigszins) de moeite waard...
Zoiets?!?

Seth__Gekko
10-06-2005, 13:43
***probeert zich in te houden***

Godskolere, Kill Bill is in zijn geheel een meesterwerk.
***niet gelukt***

Rickje
10-06-2005, 13:44
Ik kies ook voor Pulp fiction vanwege de uitstekende rollen van Travolta, L. Jackson en Willis.
Prachtige dialogen en uitstekende soundtrack al vind ik die van Reservoir dogs net zo goed. Alleen vond ik soms bij Reservoir D. dat het een beetje eentonig was, alhoewel het gewoon een uitstekende film is.