PDA

Bekijk de volledige versie : The Rock



rkrijger
03-06-2005, 20:41
Vermakelijke popcorn film met hele goeie muziek (Hans Zimmer?)...

EN, vanavond op TV. Weer een tip! Met Nicolas Cage en (heh-heh) James Bond!

"De legerheld Francis X. Hummel en zijn soldaten gijzelen een groep toeristen op Alcatraz, waarna ze losgeld van honderd miljoen dollar eisen. Als ze dit bedrag niet krijgen, zullen ze San Francisco aanvallen met gifgasraketten. Chemisch wapen-expert Stanley Goodspeed en John Patrick, de enige man die ooit levend uit Alcatraz is ontsnapt, krijgen de opdracht de stad te redden."

Burning Fish
04-06-2005, 10:08
Alleen bij het einde zat ik even raar te kijken. Nicolas Cage hengste daar toch een mes in z'n ribbenkast? En een paar minuten later staat ie weer vrolijk met Connery te praten.
Voor de rest een hele goeie film!!!

pavago
04-06-2005, 11:23
Alleen bij het einde zat ik even raar te kijken. Nicolas Cage hengste daar toch een mes in z'n ribbenkast? En een paar minuten later staat ie weer vrolijk met Connery te praten.
Voor de rest een hele goeie film!!!

Nee joh, dat was geen mes, dat was een spuit dat ie direct in zijn hart spoot met tegengif tegen het VX gas dankzij die spuit kickstart hij zo zijn hart weer

Lex v/d Moolen
04-06-2005, 11:29
één van de beste no-nonsense actiefilm allertijden in mijn ogen. Film loopt als een trein en verveelt nooit. Geweldige actie, muziek, goed verhaal, acteerwerk. Dat er dingen gebeuren die onwaarschijnlijk zijn en niet kloppen, en technische fouten inzitten moet je natuurlijk voor lief nemen. Verstand op nul en kijken. 8)

Marco Dubbeldam
04-06-2005, 12:07
één van de beste no-nonsense actiefilm allertijden in mijn ogen. Film loopt als een trein en verveelt nooit. Geweldige actie, muziek, goed verhaal, acteerwerk. Dat er dingen gebeuren die onwaarschijnlijk zijn en niet kloppen, en technische fouten inzitten moet je natuurlijk voor lief nemen. Verstand op nul en kijken. 8)

Helemaal mee eens! Een van mijn favoriete actiefilms!

Philippe
04-06-2005, 13:48
één van de beste no-nonsense actiefilm allertijden in mijn ogen. Film loopt als een trein en verveelt nooit. Geweldige actie, muziek, goed verhaal, acteerwerk. Dat er dingen gebeuren die onwaarschijnlijk zijn en niet kloppen, en technische fouten inzitten moet je natuurlijk voor lief nemen. Verstand op nul en kijken. 8)

Prima samenvatting Lex. Heb het al zo vaak gezegd, maar dit is echt mijn favoriete film aller tijden. Puur cinematografisch dynamiet aan hogesnelheidstrein-tempo. 8)

Kees Hoekerd
04-06-2005, 15:03
Super actiefilm.Sean Connery is hier echt weer een actieheld en dat op 66 jarige leeftijd,gewoon even cool als Clint Eastwood.Maar deze kan toch niet tippen aan de andere actie klassiekers als Die Hard en Terminator.

''How do you that?I was trained by the best,british intelligence service''

Schitterende verwijzing. :wink:

Tim k
04-06-2005, 15:21
Toen ik die douche-scene voor het eerst in de bios zag met: Tell your men to stand down! You know I can't do that, Sir en dan die apocalyptische muziek erbij...schitterend! Ik stond helemaal onder de kippenvel.

rkrijger
04-06-2005, 19:13
Ook die eerste scenes tussen Cage en Connory zijn hilarisch...

- I am [naam van Cage]

en dan Connory

- "Of course you are!"

Swordfighter
26-06-2005, 23:23
Briljante film ja 8) Flitsend tempo, uitstekende music score, geweldige acteerprestaties, ga maar door..

Als er ooit een film gemaakt wordt van de Metal Gear Solid games(componist Harry Gregson-Williams verantwoordelijk voor de "additional music" in The Rock heeft de achtergrondmuziek van MGS2 & 3 mogen verzorgen dankzij zijn score in The Replacement Killers), dan mogen de makers van deze film in samenwerking met de mensen achter La Femme Nikita/24 er een leuk kunstwerkje van maken 8)

rkrijger
12-07-2005, 07:14
...geweldige acteerprestaties...

Nou... Nu overdrijf je toch hoor. Zoveel werd er niet verwacht van de acteurs in deze film... Maar goed... :)