Bekijk de volledige versie : Mediamarkt breidt laagste prijsgarantie NIET uit
Edit: verhaal blijkt niet te kloppen...
In een verhaal in de zaterdagbijlage 'De Verleiding' van de Volkskrant is te lezen dat Mediamarkt de laagste prijsgarantie heeft uitgebreid naar online-winkels. Aan het woord is verkoper Remco Dummer.
'We zijn geen internetwinkel, we willen de mensen over de vloer hebben'. Om te voorkomen dat mensen...na een verkooppraatje alsnog hun slag op internet slaan, heeft Mediamarkt de laagste prijsgarantie een paar weken geleden uitgebreid naar on-line winkels. 'Als mensen kunnen aantonen dat een product bij een online discounter goedkoper is, krijgen ze het hier voor dezelfde prijs. Maar we controleren het zelf wel even, want op internet wordt nogal wat onzin verkocht'.
Dat klinkt goed: dvd's tegen online-aanbiedingsprijzen maar vooral ook voor hardware. Op de een of andere manier koop ik dat nog steeds liever bij een 'echte' winkel. Mocht er iets mee aan de hand zijn, dan kun je makkelijker terecht voor garantie.
Succes ermee in ieder geval,
BasH
Die laagste prijs garantie, wat houdt dat nou precies in dan? Als bijvoorbeeld bij de MM Reservoir Dogs SE ligt voor 23 euro en bij de Music Store issie 15, dan krijg je 'm ook voor 15 mee?
:? :?
Die laagste prijs garantie, wat houdt dat nou precies in dan? Als bijvoorbeeld bij de MM Reservoir Dogs SE ligt voor 23 euro en bij de Music Store issie 15, dan krijg je 'm ook voor 15 mee?
Juist
Juist
Nice 8)
Rob van Kempen
04-06-2005, 19:34
Ah, dat is wel lekker natuurlijk! Ik heb het daar wel eens over gehad met zo'n MM-medewerker. Die wilde destijds een Matrix-box niet goedkoper dan 90 euro prijzen, terwijl deze voor 50 euro bij Proxis te koop was. Lokale winkels (bijv. FRS) waren toen ook nog rond de 90 euro.
Anywayz, mooi voor de consument iig :)
slindenau
04-06-2005, 19:49
Toch jammer dat wij geen MM in de stad hebben :(.
Michelle
05-06-2005, 11:15
Ik vraag me alleen wel af hoeveel medewerkers dit al weten...
Durf te wedden dat men weer lekker moeilijk gaat doen, want stel je toch voor dat service voorop zou staan. ;)
Excuses voor het sarcasme, maar de mensen van de MM staan er gewoon om bekend dat ze moeilijk doen over hun zelf opgestelde voorwaarden. Heb al meerdere keren te horen gekregen dat MM Rijswijk en MM Den Haag een ander prijsbeleid hebben en dat dat helemaal niks met de 30 (of was het 20?) km-regel te maken heeft, dus dat ik maar naar het andere filiaal moet gaan.
Overigens staat op hun site (http://www.mediamarkt.nl/1/home/prijs.php3) nog steeds dat internetaanbiedingen niet meetellen. Is al bekend wanneer ze de prijsgarantie gaan uitbreiden?
Aronofsky
08-06-2005, 14:20
Behalve de hiervoor genoemde redenen (die allen even plausibel zijn) denk ik dat er ook nog een aardig gesteggel kan ontstaan over verzendkosten. Dat is misschien met een LCD-scherm van 1500 euro niet zo'n probleem maar als je een dvd voor 10 euro wil waarvoor 3 euro verzendkosten geldt (zomaar een voorbeeldje) zie ik die lieve, flexibele en zeer deskundige Mediamarkt medewerkers (die ik weliswaar dan nog wel een keer tegen moet komen) niet zo snel met hun hand over hart strijken en dat door de vingers te zien. (maar dat zijn dan ook wel erg veel handbewegingen na elkaar :wink: ) Dus ik denk dat het argument: 'die verzendkosten moeten er toch echt bij opgeteld worden meneer!' toch uiteindelijk voor hen gaat gelden.
Dus ik denk dat het argument: 'die verzendkosten moeten er toch echt bij opgeteld worden meneer!' toch uiteindelijk voor hen gaat gelden.
Helemaal mee eens - zal zeker een van hun argumenten gaan worden, wat het weer minder interessant maakt om er hardware - of bijvoorbeeld witgoed - te halen. Vele online witgoedshops zijn simpelweg stukken goedkoper dan MM, maar rekenen weer iets van 40 euri's verzendkosten voor een koelkastje. Daar gaat je voordeel!
En gemakshalve vergeet MM dan het parkeertarief wat je moet neerleggen om uberhaupt bij hun in de buurt te komen..
R Klemkerk
09-06-2005, 12:15
Geld dit verhaal alleen voor dvds? of voor het gehele assortiment?
Heb net gebeld met MediaMarkt en ze weten van niks.
Lijkt me dat bij zo'n wijziging het personeel wordt ingelicht.
Prijzen zijn ook niet gelijk bij elke mediamarkt. Ik heb net met the Sopranos voor 38 euro in mijn hand gestaan, MM ALmere (niet gekocht gelukkig!) en lees hier dat ze in MM Utrecht 29,99 kosten. De box voor alle seizoenen was 149,99, 4x 30 is minder, 4x 38 dezelfde prijs. Kan ik nu terug naar de MM Almere en ze voor 30 per stuk krijgen?
FredKroket
22-06-2005, 18:39
Prijzen zijn ook niet gelijk bij elke mediamarkt. Ik heb net met the Sopranos voor 38 euro in mijn hand gestaan, MM ALmere (niet gekocht gelukkig!) en lees hier dat ze in MM Utrecht 29,99 kosten. De box voor alle seizoenen was 149,99, 4x 30 is minder, 4x 38 dezelfde prijs. Kan ik nu terug naar de MM Almere en ze voor 30 per stuk krijgen?
Inderdaad.
Wanneer maken ze die prijzen van de filialen onderling eens gelijk ?!? :evil:
Je mag toch op zijn minst verwachten dat je daarvoor de laagste prijsgarantie kan gebruiken... wat waarschijnlijk niet het geval is want ik lees net in hun voorwaarden dat het goedkopere filiaal binnen een straal van 30 kilometer moet liggen...
Laurens-Jan
25-06-2005, 00:32
Heb net gebeld met MediaMarkt en ze weten van niks.
Lijkt me dat bij zo'n wijziging het personeel wordt ingelicht.
Klopt, de prijsgarantie is ook niet uitgebreid.
Verkoper was verkeerd ge-quote en wist ook niet dat het een journalist betrof.
Verkoopvoorwaarden van MediaMarkt zijn dus niet gewijzigd.
Ik werk bij MM Alkmaar en ik heb er niks van gehoord. Prijsgarantie geldt alleen binnen 30 kilometer en voor je verschil moet je zeuren bij de service en niet bij de afdeling.
Prijzen worden niet gelijk gesteld bij MM. Alleen als het gaat om een nationale actie.
FredKroket
27-06-2005, 22:31
Ik werk bij MM Alkmaar en ik heb er niks van gehoord. Prijsgarantie geldt alleen binnen 30 kilometer en voor je verschil moet je zeuren bij de service en niet bij de afdeling.
Prijzen worden niet gelijk gesteld bij MM. Alleen als het gaat om een nationale actie.
Volgens mij heb je dagelijks last van klanten die zanikken om de laagste prijs of niet? ;)
Ik vind gewoon dat als je een laagste prijsgarantie biedt, dat je dat dan gewoon nationaal moet doen. Internetwinkels buiten beschouwing gelaten, maar ik vind het meer dan logisch dat de prijzen per filiaal gewoon hetzelfde zijn...
Henk van der Weerdt
24-07-2005, 08:46
Gisteren in Zoetermeer geweest en daar zijn de prijzen heel afwijkend (lees: goedkoper) in vergelijk met Den Haag of Rijswijk.
Ben benieuwd of in dit geval die laagste prijs garantie ook werkt. Lijkt me logischer om alles landelijk gelijk te houden.
R Klemkerk
24-07-2005, 22:41
Inderdaad.
Wanneer maken ze die prijzen van de filialen onderling eens gelijk ?!? :evil:
zolang de mediamarkten onderling afzonderlijk blijven inkopen, dus iedere mediamarkt heeft zijn eigen inkoop afdeling, zal dat niet gebeuren.
Een medewerker van MM Zwolle wist mij gisteren te melden dat de internetsites van Free Record Shop en Van Leest geen bewijs zijn dat dan dvd's ook goedkoper in de winkel liggen dan bij Mediamarkt, aangezien beide sites vaak afwijken van de winkelprijzen. Er werd zelfs beweerd dat FRS en VL op internet met prijzen rommelen om Mediamarkt een oor aan te naaien... :?
Uitgaan van eigen kracht en zorgen dat je bij voorbaat goedkoper bent dan je concurrenten zit er al geruime tijd niet meer in (op enkele folderacties na)... :roll:
En zo is niet alleen de mediamarkt.
Laatst ging een collega naar de bcc omdat ze een camera bij een andere winkel niet hadden. "Mooi, door de laagste prijsgarantie kan ik dan bij de bcc dezelfde prijs betalen" dacht hij. Alles van de website uitgeprint.
BCC belde met de winkel die niet wilde zeggen of ze een product op voorraad hadden.
De printjes van de website wilden ze niet aannemen als bewijs dus kon mijn collega in hun ogen niet aantonen dat de prijs lager was.
Dat is gewoon eronderuit proberen te kruipen, terwijl je nergens aangeeft wat iemand dan wel moet doen.
Maar misschien is het beter een appart topic voor dit soort praktijken aan te maken.
Dan weer over de mediamarkt: Volgens hun website heeft elke MM andere prijzen omdat het losstaande bedrijven zijn die los inkopen. Slap, maar ook een truuk.
Al vind ik hun nieuwe campagne nog wel het smerigst "is mediamarkt nu zo goedkoop of zijn anderen nou zo duur". En dan ook nog zo fout uitgesproken door een of andere voetbalbobo die geld nodig had. Blegh.
Ergste is nog dat dat is toegestaan omdat er geen winkelnamen worden genoemd. Blegher!
En zo is niet alleen de mediamarkt.
Dan weer over de mediamarkt: Volgens hun website heeft elke MM andere prijzen omdat het losstaande bedrijven zijn die los inkopen. Slap, maar ook een truuk.
Al vind ik hun nieuwe campagne nog wel het smerigst "is mediamarkt nu zo goedkoop of zijn anderen nou zo duur". En dan ook nog zo fout uitgesproken door een of andere voetbalbobo die geld nodig had. Blegh.
Ergste is nog dat dat is toegestaan omdat er geen winkelnamen worden genoemd. Blegher!
En dan lopen ze allemaal met zo'n lullig jasje met een grote 1 erop. Nou, dat heeft geen enkel verband met de goedkoopste prijzen, anders prijs je alle special editions van FRS (14,99 en 2e halve prijs) niet tussen 17,99 en 24,99 (Kingdom of heaven)... :twisted:
Wat dat betreft past Van Gaal goed bij AZ en de Mediamarkt: hard schreeuwen dat je de beste/goedkoopste bent, maar ondertussen niets presteren als het erop aan komt... 8)
Killing Time
03-05-2006, 21:24
Mooi verhaal over Mediamarkt op het forum van de consumentenbond:
Agressieve benadering potentiele klanten MEDIA MARKT Arnhem.
Maart j.l. werd er in Arnhem een MM geopend. Doordat afgelopen weekend
de wasmachine en een maand geleden mijn wasdroger het begaf ben ik mij o.a. bij BCC Arnhem en op internet websites etc gaan orienteren voor nieuw witgoed.
Vandaag dinsdagmiddag besloot ik een bezoek te brengen aan de MM te Arnhem. Ik begaf mij met pen en een oude envelop om notities te maken naar de wasmachine en wasdrogerafdeling. Ik noteerde wat typenummers en prijzen van enkele machines om wat testrapporten na te kunnen lezen .. Plotseling merkte ik dat er achter mij iemand van de bewaking stond. Hij sprak mij aan met de vraag wat ik aan het doen was??? Ik antwoorde ik wil een wasmachine en droger aanschaffen en noteer wat type nummers en prijzen. Direct beschuldigde deze jongeman in uniform mij op een zeer onbeschofte wijze van een concurrentie onderzoek???? Dat de MM hier niet van was gedient dat men niet mocht filmen foto's maken en schrijven?? Hierop vroeg ik deze persoon waar dit stond. Hij verwees naar de huisregels waarop ik hem vroeg mij deze te tonen. Ik ging verder met mijn zoektocht naar de juiste apparatuur.
Hierop vorderde hij mij het pand te verlaten?? Ik vroeg hem op grond waarvan?? Tevens attendeerde ik hem erop dat ik zelf werkzaam was bij de overheid en zijn beschuldiging nergens op sloeg.
Hij legitimeerde zich als hoofd van de beveiliging , hierop vroeg ik hem naar het adres zijn naam etc waar ik mijn klacht over de manier van zijn optreden kon heenzenden. Zijn naam wilde hij niet geven en hij gaf mij alleen het adres van het Filiaal.
Behoorlijk geirriteerd door de onbeschofte benadering en ook nog beschuldigd te worden door hem dat ik klanten wegjaagde??? verliet ik het filiaal van de media markt in Arnhem.
Wat is er daar mis???? Het filiaal is nog geen 2 weken open en ik heb al diverse negatieve geluiden gehoord over het optreden van personeel in de winkel aldaar.
Tevens viel op dat toen ik het filiaal betrad er mensen met een mediamarkt tas tegen gehouden werden en op een zeer onbeschofte manier door dezelfde persoon werden tegen gehouden de winkel te betreden. Deze klanten gaven aan iets te willen retourneren. Ook werden toen ik bij de wasmachines stond een engels sprekend gekleurd echtpaar met kind naar achteren begeleid waarschijnlijk omdat men vermoedde dat zij wat gestolen zouden hebben??
Een rare gang van zaken daar bij de MEDIA MARKT in Arnhem !!!
Kopen zal ik er nooit meer iets , en prijsshoppen ook niet !
Laagste prijsgarantie wordt wel makkelijk op deze manier, als je het niet mag controleren, hahaha.
D. de Jong
04-05-2006, 16:44
Op het gevaar af volledig off-topic te gaan: ik noteer prijzen meestal door ze in mijn GSM op te slaan. Laat ze dat maar eens controleren ;-)
bosmeneer
04-05-2006, 18:34
Op het gevaar af volledig off-topic te gaan: ik noteer prijzen meestal door ze in mijn GSM op te slaan. Laat ze dat maar eens controleren ;-)
Een soort mobiele pricewatch dus. Het is in principe mogelijk, nu nog de tijd en de vrijwillige shoppers ;)
vBulletin v4.2.5, Copyright ©2000-2025, vBulletin Solutions, Inc.