PDA

Bekijk de volledige versie : aansluitprobleem recorder



gerkenator
04-06-2005, 21:09
hallo ik heb een panasonic dmr-e55 gekocht dus ik heb oude dvd speler en de videorecorder verwijderd en panasonic recorder aangesloten, maar nu heb ik perfect beeld alleen ik hoor tv en radio door elkaar heen maar zet ik hem op een ander av kanaal op de tv dan hoor ik perfect geluid maar zonder beeld, heb alleen scartkabel aangesloten en de rood/wit/geel stekker en kabel ( is kabeltv uit de muur ) en rf stekker tussen tv en recorder.heb geen s-video uitgang op tv alleen scart en rood/wit ( audio dus)

dborhem
04-06-2005, 22:33
Ik heb sinds vandaag een recorder,en de opstelling bij mij is;

kabeltv uit muur naar recorder,een (bijgeleverde?)kabel van recorder naar tv en scart weer terug naar recorder.
Audiokabel is rood/wit/zwart.
Dat geluid van radio begrijp ik niet helemaal......... :shock:
Hoop dat het lukt!

gerkenator
05-06-2005, 14:45
radio en tv geluid is nu over, heb de rood/wit/gele stekker verwijderd.

ik heb dus nu zwarte rf stekker van recorder ( bijgeleverd) naar tv en scart 21 pins van recorder naar tv en s-video kabel ( bijgeleverd)van recorder naar tv.en de kabel van recorder naar tv.

probleem is nu dat mijn tv heeft 3 ext kanalen en op ext 1 heb ik geen beeld of geluid ( niks dus ) en op ext 2 alleen geluid en op ext 3 alleen beeld wat heb ik nu verkeerd? heb scartkabels achter tv al verwisseld en in de recorder heb ik de scartkabel in de bovenste aansluiting stond ook in handleiding.

o en rood wit zwart kabel heb ik niet wel rood wit geel.en audiokabels met 3 tulpstekkertjes heb ik ook niet.

die aansluiting zit vlak naast kabelaansluiting vanuit muur in recorder zijn die ook nodig??

dborhem
05-06-2005, 14:52
Tja,heel droog gesteld moet je net zolang vogelen ermee totdat alles goed zit.
Dit hoort helaas bij alle randapparatuur die je neerzet bij je tv.
Het is bij mij exact hetzelfde,ik moest ook de 3 audiostekkers verwijderen,anders had ik het volume van telefoongeluid.
Ik zit met een vcr en dus die recorder,met de opstelling zoals ik boven al beschreef.
Laat bijvoorbeeld een dvd lopen tijdens het aansluiten,weet je meteen of het goed zit!

gerkenator
05-06-2005, 14:58
Tja,heel droog gesteld moet je net zolang vogelen ermee totdat alles goed zit.
Dit hoort helaas bij alle randapparatuur die je neerzet bij je tv.
Het is bij mij exact hetzelfde,ik moest ook de 3 audiostekkers verwijderen,anders had ik het volume van telefoongeluid.
Ik zit met een vcr en dus die recorder,met de opstelling zoals ik boven al beschreef.
Laat bijvoorbeeld een dvd lopen tijdens het aansluiten,weet je meteen of het goed zit!

heb vcr verwijderd daar liep eerst mijn kabelfrec. doorheen en heb er een dvd in.beetje vreemde shit nu, mijn vorige dvd had dat probleem niet en die heeft zelfs nog veel meer aansluitingen van achteren.tv zenders heb ik ook perfect op recorder zonder geluid of wel geluid maar zonder beeld

dborhem
05-06-2005, 15:46
Bij mij is het zo;
Tv heeft DRIE scartaansluitingen,vcr heeft er 2 en recorder heeft er ook 2..
Als je vergeet een scart vanaf je vcr te leiden dan krijgt je tv geen geluid.
Wil je copyen van vcr naar dvd,moet je via een speciaal menu (in mijn geval kan ik kiezen tussen scart,front,hdd of dvd) kiezen hoe je het beeld wilt ontvangen.
Ik denk dat DAT het probleem is,een recorder is nu TOTAAL wat anders dan een SPELER,laat staan een Videorecorder. :roll:
Wat hielp bij mij is die gebruiksaanwijzing echt minitieus nalezen,en vooral opletten wat voor omschrijvingen van de knoppen gebruikt worden(soms gebroken engels,erg irritant :evil: )
Succes!

gerkenator
05-06-2005, 18:08
alles werkt nu geluid beeld van tv uitzendingen en dvd films en allemaal via de versterker.

nu alleen nog even alle funkties uitvogelen van het opnemen en de kanalen van de tv kopieƫren.

heb maar een oude tv dus ben blij dat ik al zo ver ben.

in ieder geval bedankt voor de reacties