PDA

Bekijk de volledige versie : RCV: Koop-DVD releases in juli



Eric van Ballegoie
06-06-2005, 09:17
RCV: Koop-DVD releases in juli



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=1770)

Frank
06-06-2005, 09:40
RCV heeft de rechten van The Mask overgenonen. Ben benieuwd welke versie dat is (die van Universal, de nieuwe van New Line of een eigen versie).

*TIMMIE*
06-06-2005, 11:21
RCV heeft de rechten van The Mask overgenonen. Ben benieuwd welke versie dat is (die van Universal, de nieuwe van New Line of een eigen versie).

Het is geen nieuwe film, dus waarschijnlijk 4:3 pan and scan gemastered van een heuze vhs-band, dd 2.0 mono en een paar gare trailers van hun topproducten en menu's! :rolleyes:

Frank
06-06-2005, 11:26
RCV heeft de rechten van The Mask overgenonen. Ben benieuwd welke versie dat is (die van Universal, de nieuwe van New Line of een eigen versie).

Het is geen nieuwe film, dus waarschijnlijk 4:3 pan and scan gemastered van een heuze vhs-band, dd 2.0 mono en een paar gare trailers van hun topproducten en menu's! :rolleyes:

Menu's? Die staan er tegenwoordig op diverse RCV-DVD's ook niet meer op (o.a. Seed of Chucky en Finding Neverland).

Surya
06-06-2005, 12:42
In navolging van DFW begint RCV nu ook met die afschuwelijke boxen waar maximum 1 aanvaardbare film in zit. Wie koopt die toch altijd?

Joost van Hoek
06-06-2005, 13:08
In navolging van DFW begint RCV nu ook met die afschuwelijke boxen waar maximum 1 aanvaardbare film in zit. Wie koopt die toch altijd?

Ik niet. Die box met 10 Nederlandse films voor 20 euri, dat was pas een goede box ;-) En nog met echte doosjes ook!

Wedlock
06-06-2005, 14:14
Hier zijn specs voor The mask release van RCV :

Beeld:• Breedbeeld• Geschikt voor alle beeldformatenGeluid:• Engels Dolby Digital 5.1Ondertiteling:• Nederlands (optioneel aan/uit)Extra’s:• Hoofdstukindeling• Trailers Specs:• Genre: komedie• Speelduur: ca. 97 minuten

Surya
06-06-2005, 14:40
Extra’s:
• Hoofdstukindeling
• Trailers

Geen extra's dus

Frank
06-06-2005, 15:23
Extra’s:
• Hoofdstukindeling
• Trailers

Geen extra's dus

En waarschijnlijk ook geen menu's. Goed zo RCV, ga zo vooral door!

Sneaker
06-06-2005, 19:45
Heathers en The Mask dacht ik eerst. Maar wat ik zo hoor laat ik The Mask maar schieten.

Rob van Kempen
06-06-2005, 19:57
Arizona Dream (y)

Prima film met Johnny Depp! Ik ben al enige tijd de gelukkige eigenaar van een mooie A-film release van deze film :D
Blijkbaar heeft RCV de rechten overgekocht. Ik ben benieuwd wat die er van bakken :roll:

Burning Fish
06-06-2005, 22:37
Hm, The Mask kan ik dus beter laten liggen. One Perfect Day is wel interessant, muziek van Rob Dougan :D:D:D:D.



Sorry, fan. ;)

Nico de Vos
07-06-2005, 10:05
Cool, Arizona Dream! :)

Heerlijke film van Joegoslavische regisseur Emir Kusturica (Underground, Time of the Gypsies, Black Cat, White Cat). Aanrader!

Frank
07-06-2005, 15:45
Arizona Dream (y)

Blijkbaar heeft RCV de rechten overgekocht. Ik ben benieuwd wat die er van bakken :roll:

Beeld:
• Breedbeeld (Geschikt voor alle beeldformaten)
Geluid:
• Engels stereo
Ondertiteling:
• Nederlands (optioneel aan/uit)
Extra’s:
• Hoofdstukindeling
• Trailers

Bron: www.dvd-home.nl.

Wat zijn de specificaties van de versie van A-Film?

MrEd
07-06-2005, 20:46
weinig bijzonders

Caledonians
07-06-2005, 21:05
Maybe Arizona Dream voor de rest weinig bijzonders...

Rob van Kempen
08-06-2005, 19:13
Arizona Dream (y)

Blijkbaar heeft RCV de rechten overgekocht. Ik ben benieuwd wat die er van bakken :roll:

Beeld:
• Breedbeeld (Geschikt voor alle beeldformaten)
Geluid:
• Engels stereo
Ondertiteling:
• Nederlands (optioneel aan/uit)
Extra’s:
• Hoofdstukindeling
• Trailers

Bron: www.dvd-home.nl.

Wat zijn de specificaties van de versie van A-Film?

A-Film uitgave specificaties:
:!: Barcode EAN: 8716777003206 :!:
Beeld: 16:9 Anamorphic
Geluid: 5.1 English, 2.0 English, 2.0 French
Subs: Dutch, French
Extra's: Original Theatrical Trailer, Making Of, Filmographies, Deleted scene, Teaser, Trailer van LOTR: TTT, Trailer van The Weight of Water, Trailer van Mulholland Drive.
Cover: front (http://photos14.flickr.com/18212353_b25b827010.jpg) | back (http://photos12.flickr.com/18212354_65a33b95ef_o.jpg)

Toen ik deze dvd kocht, was deze slecht verkrijgbaar. Niet elke internetstore had 'm. Uiteindelijk heb ik 'm hier (http://oas2000.proxis.be/gate/jabba.coreii.g_p?bi=4&sp=DETAILS&mi=4170915&si=70811739) gekocht (let op de barcode en evt. de releasedatum!)

Als de RCV-uitgave echt alleen maar stereo geluid heeft, dan lijkt het me erg aan te bevelen om de A-Film uitgave alsnog te bemachtigen! Ik vond het een hele goede stijlvolle film: relaxed, interessant verhaal, Johnny Depp (ben wel 'n fan van hem eigenlijk ;) ), mooi gefilmd, mooi op dvd gezet, goed geluid, mooie menu's, mooie cover, etc.

Mogelijk nadeel zou de relatief iets hogere prijs vergeleken met de RCV (pre-)release, welke zo te zien op dit moment iets van 7 euro lager ligt, kunnen zijn. En de verkrijgbaarheid: enkel bij Proxis nog te verkrijgen (voor zover ik heb kunnen vinden op internet).

Een aanrader wat mij betreft!

[edit]
Zojuist gevonden op www.dvdinfo.be (http://www.dvdinfo.be/index-02.php?cat=6&Id=1804):

EMIR KUSTURICA BOX
Releasedatum 2 juni 2005

ARIZONA DREAM
Hoewel Axel in het drukke New York City woont, droomt hij liever over vliegende vissen in de woestijn en maagdelijke landschappen. Als zijn oom Léo hem uitnodigt om naar Arizona te komen voor zijn bruiloft, gaat een wens in vervulling. Léo kan Axel dan ook gemakkelijk overhalen om te blijven in Arizona. Hij gaat werken als autoverkoper en ontmoet de wonderlijke Elaine, een weduwe die ervan droomt om ooit te kunnen vliegen.

DVD Specificaties:
Regisseur: Emir Kusturica
Acteurs: Johnny Depp, Jerry Lewis, Faye Dunaway
Taal: Engels en Frans
Ondertiteling: Nederlands en Frans
Genre: Speelfilm
Audio: 5.1 Enhanced Stereo Surround, Dolby 2.0
Aspect Ratio: 16:9
Disc Format: DVD-9
Feature Length: 135 minuten

Extra's:
• Original Theatrical Trailer
• Making of
• Filmography
• Deleted Scene
• Teaser

UNDERGROUND
Terwijl de Duitsers de eerste bommen op Belgrado laten vallen, profiteren Marko en Blacky van de ontstane chaos. Ze hebben direct door dat een land in chaos een ware goudmijn voor ze kan zijn. Een overmoedige stunt doet Blacky in de handen van de vijand belanden maar Marko redt zijn vriend en verbergt hem in de kelder bij de ondergedoken vluchtelingen. Terwijl er ondergronds wapens worden gefabriceerd werkt Marko zich bovengronds op als wapensmokkelaar. Wanneer in 1944 de vrede komt houdt Marko dit verborgen voor Blacky en de vluchtelingen. Hoe lang zal hij dit vol kunnen houden?

DVD Specificaties:
Regisseur: Emir Kusturica (Arizona Dream)
Acteurs: Miki Manojlovic, Lazar Ristovski
Taal: Frans en Servo-Kroatisch
Ondertiteling: Nederlands en Frans
Genre: Thriller
Audio: Dolby 5.1 en 2.0
Aspect Ratio: 16:9
Disc Format: DVD-9
Feature Length: 170 minuten

Extra's:
• Original Theatrical Trailer
• Documentary "Kusturica 7 Years Later"
• Interviews with actors
• Filmography
• Photogallery
• Historical Notes
• Behind the Scenes Footage

BLACK CAT, WHITE CAT
De hoogbejaarde 'gypsy godfather' Grga Pitic en zijn vriend Zarije Destanov zijn beste vrienden. Zarije's zoon Matko is een nietsnut die met zijn achttienjarige zoon Zare aan de oevers van de Donau woont. Hij voert daar een illegaal handeltje met de Russen die er regelmatig voorbij varen. Op een dag denkt Matko zijn grote slag te kunnen slaan op de zwarte markt. Hij kan zijn eigen vader niet om geld vragen en keert daarom naar Grga. Matko vertelt hem dat Zarije dood is. De oude man is ontsteld door het nieuws en besluit Matko te helpen. Matko draaft door na zijn succesvolle bedrog en betrekt vervolgens de zigeunergangster Dadan bij de deal. Met alle gevolgen van dien...

DVD Specificaties:
Regisseur: Emir Kusturica (Arizona Dream)
Acteurs: Doctor Kolja, Zabit Mehmedovski, Srdan Todorovic
Taal: Frans en Kroatisch
Ondertiteling: Nederlands en Frans
Genre: Thriller
Audio: Surround
Aspect Ratio: 4:3 (Letterbox 1.85:1)
Disc Format: DVD-5
Feature Length: 124 minuten

Extra's:
• Filmography

LIFE IS A MIRACLE
Bosnië 1992 – Luka, een Servische ingenieur, is samen met zijn vrouw Jadranka, een operazangeres, en hun zoon Milos uit Belgrado weggetrokken. Ze komen midden in het niemandsland terecht. Daar helpt Luka mee aan de bouw van de spoorlijn die de regio voor het toerisme moet ontsluiten. Luka, verblind door zijn aangeboren optimisme, gaat volledig op in zijn project en blijft doof voor de aanhoudende berichten van een op handen zijnde oorlog. Zijn leven staat op zijn kop wanneer het conflict uiteindelijk losbarst. Jadranka verdwijnt samen met een muzikant, terwijl Milos onder de wapens wordt geroepen. Hij blijft koppig optimistisch en wacht de terugkeer van zijn vrouw en zoon af. Maar Jadranka keert niet terug en Milos wordt gevangen genomen. En ondertussen verplichten Servische militairen Luka om Sabaha, een moslimgijzelaarster te bewaken. Al snel wordt hij verliefd op de jonge vrouw die tegen zijn zoon geruild zal moeten worden.

DVD Specificaties:
Regisseur: Emir Kusturica
Acteurs: Slavko Stimac, Natasa Solak
Taal: Servo-Kroatisch
Ondertiteling: Nederlands
Genre: Speelfilm
Audio: Dolby 5.1
Aspect Ratio: 16:9 (1.85)
Disc Format: DVD-9
Feature Length: 155 minuten

Extra's Original
• Theatrical TrailerStaat deze box-release los van de RCV-uitgave? Specificaties van Arizona Dream zien er hier nl. in ieder geval wel goed uit :)