PDA

Bekijk de volledige versie : Welke DVD speler bij Denon 3802 receiver



Roel van Wanrooy
13-02-2002, 17:55
Ik ben van plan een Denon 3802 receiver aan te schaffen.

Welke DVD speler past hier goed bij? Maakt Denon goeie dvd spelers die eventueel ook DVD-a en SACD en mp3 kunnen afspelen, en hoe zit het met het regiovrij maken van deze spelers en het verwijderen van macrovision beveiliging?

Ik heb begin december de Philips DVD 952 besteld maar is nog niet geleverd en ik denk erover om deze bestelling te annuleren en gewoon een denon te bestellen omdat deze mooi aansluit bij de receiver.

Ik vind het belangrijk dat ook het audio gedeelte zeer goed is want dit laat vaak te wensen over bij de meeste dvd spelers. Tevens lijkt me progressive scan een goeie optie omdat ik waarschijnlijk in de toekomst een beamer ga aanschaffen.

Als ik een dvd speler van Denon ga kopen wordt het waarschijnlijk de dvd-1600 omdat ik de prijs nog net redelijk vind (€ 699). Heeft het nog voordelen om bijvoorbeeld een duurdere te kopen en heb je dan ook iets aan die voordelen?


Gr. Roel

bmateijsen
14-02-2002, 08:41
Roel,

Bij de 3802 kan je als je in de denon lijn een dvd-speler wil het beste op dit moment de dvd-1600 nemen. Deze heeft een nieuwe video DAC, zoals je die ook in de dvd2800 tegenkomt, namelijk 12/54 mhz ipv 10/27 mhz. Dit zorgt voor een zeer helder en gedetaileerd beeld (zie www.areadvd.de voor een recensie)

De dvd1600 heeft dvd-audio optie. mp3 dan moet je maar een bagger merk gaan nemen.... waar daar doet denon niet aan. Regiovrij is geen probleem, dat kan je in de hifi-zaak vragen.

Je kan natuurlijk altijd een andere speler nemen, maar in jouw prijsklasse zou ik gaan voor de dvd1600, heeft echt een zeer goed geluid (DD & DTS), mooi gedetailleerd beeld en redelijke kwaliteit stereo geluid)

Groet Bjorn

Ron Plekkenpol
15-02-2002, 20:59
Roel,

De keuze voor de DVD 1600 lijkt mij inderdaad een goede. Het is een apparaat uit de nieuwe lichting Denons (met oa. DVD 800, 1600 en 2800) en heeft zoals Björn opmerkt goede specs zowel voor video als audio.

Bij gebruik als CD speler schakelt het video gedeelte uit en voorkomt zo (volgens Denon op www.denon.nl) interferentie met de video circuits. Mijn DVD 1000 is uit de oude serie maar audio van CD klinkt prima (los van wat loopwerk gerammel).

Overigens, de DVD 1600 kan ook CDR, CDRW en MP3 aan, dit in tegenstelling tot wat "Mr. Denon" Björn schrijft! ;)

Ron

bmateijsen
16-02-2002, 09:48
Roel,

Overigens, de DVD 1600 kan ook CDR, CDRW en MP3 aan, dit in tegenstelling tot wat "Mr. Denon" Björn schrijft! ;)

Ron

Nou duizendmaal excuus dan maar..... dat van MP3 wist ik niet... maar ben zoiezo geen voorstander van de compressie bij MP3, haalt voor mij teveel detail weg...

En dat Mr denon.... zo'n liefhebber van denon ben ik niet meer... tuurlijk ze maken mooie producten... vooral in de surroundsfeer, maar op hi-fi stereo gebied hoor ik toch wat mindere elementen, zoals bijv. alpha processing... Het zou moeten klinken als vinyl.. nou dat doet het niet, maar haalt wel detail weg bij cd's.... en das toch jammer..

Groet Bjorn