PDA

Bekijk de volledige versie : March of the Penguins (2005)



Dennis Kuijper
09-06-2005, 00:17
March of the Penguins (2005)

Ik kijk wel uit naar deze documentaire/film,ook geweldig dat Morgan Freeman de vertelvoice doet,deze man heeft echt een stem hiervoor die veel rust uitstraalt en heerlijk is om naar te luisteren.

http://wip.warnerbros.com/marchofthepenguins/

Z-Man
21-08-2005, 12:36
Ik zie dat niemand gereageerd heeft op deze thread, maar laat ik nou net deze documentaire gisteren hebben gezien. Wel de Franse versie, maar deze docu kan je net zo goed kijken zonder geluid. De visuele impact is ZO groot. Als je deze docu hebt gezien zie je pas echt hoe slecht Hollywood grotendeels is tegenwoordig in het uitbeelden van echte emoties in een film. Nou denk je natuurlijk; gaat dit niet over pinguins? 8) Ja dat klopt, maar als je dit ziet zie je enorme gelijkenissen met de mens. Deze docu heeft alles; drama, humor, actie (ja echt) en zelfs een liefdesscene (de mooiste scene met die geweldige muziek erbij).

chaos
21-08-2005, 14:38
Ben ook wel benieuwd naar deze 8)

Reinbo
21-08-2005, 15:05
March of the Penguins (2005)

Ik kijk wel uit naar deze documentaire/film,ook geweldig dat Morgan Freeman de vertelvoice doet,deze man heeft echt een stem hiervoor die veel rust uitstraalt en heerlijk is om naar te luisteren.

http://wip.warnerbros.com/marchofthepenguins/

De voice over lijkt mij juist heel vervelend (gaat natuurlijk alle emoties er dubbeldik opleggen, voor het geval je ontgaat dat het leven op de Zuid pool zwaar is) , volgens mij is de film veel beter zonder.....

Dennis Kuijper
21-08-2005, 16:12
March of the Penguins (2005)

Ik kijk wel uit naar deze documentaire/film,ook geweldig dat Morgan Freeman de vertelvoice doet,deze man heeft echt een stem hiervoor die veel rust uitstraalt en heerlijk is om naar te luisteren.

http://wip.warnerbros.com/marchofthepenguins/

De voice over lijkt mij juist heel vervelend (gaat natuurlijk alle emoties er dubbeldik opleggen, voor het geval je ontgaat dat het leven op de Zuid pool zwaar is) , volgens mij is de film veel beter zonder.....

Bij bijna elke natuurfilm zit een verteller dus ik weet niet hoe jij natuurfilms kijkt.Ik hoor graag wat meer informatie over dieren bij wat ik kijk.

Ago
21-08-2005, 16:28
March of the Penguins (2005)

Ik kijk wel uit naar deze documentaire/film,ook geweldig dat Morgan Freeman de vertelvoice doet,deze man heeft echt een stem hiervoor die veel rust uitstraalt en heerlijk is om naar te luisteren.

http://wip.warnerbros.com/marchofthepenguins/

De voice over lijkt mij juist heel vervelend (gaat natuurlijk alle emoties er dubbeldik opleggen, voor het geval je ontgaat dat het leven op de Zuid pool zwaar is) , volgens mij is de film veel beter zonder.....

ze moeten niet lullen om het lullen, dat ben ik met je eens, maar een beetje achtergrondinformatie zo nu en dan vind ik juist wel fijn zoals bij The Leopard Son bv.

Ik ben wel benieuwd naar deze film :!:

Beatrice M.
21-08-2005, 19:15
[quote="Dennis Kuijper"][quote="Reinbo"][quote="Dennis Kuijper"]March of the Penguins (2005)

Bij bijna elke natuurfilm zit een verteller dus ik weet niet hoe jij natuurfilms kijkt.Ik hoor graag wat meer informatie over dieren bij wat ik kijk

Tuurlijk, hoe moet je anders weten waar dat beest mee bezig is?
Maar iig ik ben er wel benieuwd naar.

Werner
21-08-2005, 21:57
Ik heb de Franse versie al bij Fnac zien liggen. Ik ga toch even wachten op een Vlaams/Nederlandse release. Mijn vrouw is gek op pinguins dus dit wordt een no-brainer van een aankoopbeslissing...

Reinbo
22-08-2005, 17:57
March of the Penguins (2005)

Ik kijk wel uit naar deze documentaire/film,ook geweldig dat Morgan Freeman de vertelvoice doet,deze man heeft echt een stem hiervoor die veel rust uitstraalt en heerlijk is om naar te luisteren.

http://wip.warnerbros.com/marchofthepenguins/

De voice over lijkt mij juist heel vervelend (gaat natuurlijk alle emoties er dubbeldik opleggen, voor het geval je ontgaat dat het leven op de Zuid pool zwaar is) , volgens mij is de film veel beter zonder.....

Bij bijna elke natuurfilm zit een verteller dus ik weet niet hoe jij natuurfilms kijkt.Ik hoor graag wat meer informatie over dieren bij wat ik kijk.

ja maar ik vrees dat je veel meer info krijgt dan alleen (achtergrond) info over de pinguin.

VincentBroccoli
23-08-2005, 17:46
Zijn er nog plannen om deze film in de bios uit te brengen? Want in Amerika was deze film rustig opgeklomen in de top 10 van boxoffice, hopelijk is dat niet onopgemerkt gebleven. Overigens is er een Franse versie en de Morgan Freeman versie, waarbij de laatste me toch iets meer aanspreekt.

Wobbel
03-10-2005, 09:49
Ik ben ook erg benieuwd naar een eventuele dvd of bios release, weet iemand daar al iets meer van ?

filmfan01
22-11-2005, 15:53
Jazeker,

22-12-2005 dus nog een maandje wachten en dan kunnen we genieten van deze schitterende penguin film. de nederlandes voice over is van Urbanus.

zie www.marchofthepenguins.nl voor meer info en de fantastische trailer.

Veel plezier!

Dennis Vansant
22-11-2005, 18:06
Goh, Urbanus heeft dan misschien niet zo'n geweldige stem, maar aan de trailer te horen doet hij het niet eens zo slecht :)

filmfan01
21-12-2005, 16:39
Leuk spelletje, leuke prijs!!!

http://www.a-film.nl/march-of-the-penguins/moviegame/game.php

Ludo Keeris
29-12-2005, 19:29
Ik heb vandaag de film gezien en ben toch lichtelijk teleurgesteld. De beeldkwaliteit was niet zo best. Grofkorrelig en een beetje fletse kleuren. En het broedproces van de pinguin heb ik al vele malen eerder gezien. De stem van Urbanus valt gelukkig mee, ik vreesde het ergste...
Er zitten zeker mooie beelden tussen, maar over het algemeen had ik er meer van verwacht.

Werner
29-12-2005, 20:40
Heb toch maar de R1 besteld. Morgan Freeman lijkt me nét iets meer te hebben om dergelijke docu's in te spreken dan Das Eurbie...

Hotse
29-12-2005, 20:47
Komt er op de R2NL editie dan niet beide versies, of is dit nog lang niet bekend?

Frank Gozeling
29-12-2005, 21:23
Op de Trialer met Morgan Freeman's commentaar, komt het allemaal prachtig over. Wacht wel op de DVD met de OV film. Ik zit echt niet te wachten op Urbanus.

Dennis Kuijper
04-02-2006, 20:09
Deze film laat weer eens zien dat hoe mooi special effecten ook mogen zijn in films wat we hier zien is niet te overtreffen,namelijk de natuur met z,n schoonheid.Er zijn momenten dat je moet lachen maar ook dat je ontroerd bent en met de pinguins mee leeft want als je ziet wat voor een taak die beesten hebben in hun leventje kijk je wel even anders tegen deze dieren aan.Toen ik de stem in het begin hoorde van Urbanus had ik me twijfels of dit wel iets voor hem was kwa vertellen,maar later in de film wist hij me toch te overuigen met z,n stem.Wat ik ook erg jammer vind is dat het beeld niet echt mooi en soms zelfs slecht(grain) was en de kleuren niet echt van het scherm spatten,dit is echt een film voor bioscoopen met digitaale projectie want daar komt hij meer tot z,n recht denk ik.8/10

Werner
04-02-2006, 23:38
Wat ik ook erg jammer vind is dat het beeld niet echt mooi en soms zelfs slecht(grain) was en de kleuren niet echt van het scherm spatten,dit is echt een film voor bioscoopen met digitaale projectie want daar komt hij meer tot z,n recht denk ik.8/10

Ik denk dat dat veel, zo niet alles te maken heeft met de extreme weersomstandigheden waarin men heeft moeten filmen. -50 graden is niet echt bevorderlijk voor de filmrolletjes...

Dennis Kuijper
04-02-2006, 23:46
Wat ik ook erg jammer vind is dat het beeld niet echt mooi en soms zelfs slecht(grain) was en de kleuren niet echt van het scherm spatten,dit is echt een film voor bioscoopen met digitaale projectie want daar komt hij meer tot z,n recht denk ik.8/10

Ik denk dat dat veel, zo niet alles te maken heeft met de extreme weersomstandigheden waarin men heeft moeten filmen. -50 graden is niet echt bevorderlijk voor de filmrolletjes...
Dat zou heel goed kunnen,misschien kunnen ze het beeld nog wat oppoetsen als hij op dvd komt.

jeanreno
08-03-2006, 12:50
Tijdens de oscar uitreiking kwamen de makers van march of the penguins allemaal met een grote pluchen penguin het podium op. Weet iemand of dit officiele merchandise van de flim is en of deze ergens te koop zijn???

Dennis Vansant
08-03-2006, 18:23
Er zit een pluchen pinguïn (want zo heten de beestjes immers in het Nederlands ;)) bij de R3 Limited Edition set die je op CD-WOW kan bestellen...

Rob Eric Blank
08-03-2006, 18:57
Geweldige film, deze heb ik afgelopen weekend in de bioscoop gezien. De stem van Urbanus vond ik net even wat minder, maar de beelden zijn fantastisch. Respect voor de mensen die in de kou deze film geschoten hebben (is weer eens wat anders dan een comfortabele studio). Deze ga ik zeker aanschaffen.

Coen P.
08-03-2006, 19:59
Geweldige film, deze heb ik afgelopen weekend in de bioscoop gezien. De stem van Urbanus vond ik net even wat minder, maar de beelden zijn fantastisch. Respect voor de mensen die in de kou deze film geschoten hebben (is weer eens wat anders dan een comfortabele studio). Deze ga ik zeker aanschaffen.

Ik heb hem de afgelopen weken 2 maal gezien. Een geweldige docu/film inderdaad!

Heb zelf de r3 versie met orginele franse stemmen.

jeanreno
09-03-2006, 13:46
Er zit een pluchen pinguïn (want zo heten de beestjes immers in het Nederlands ;)) bij de R3 Limited Edition set die je op CD-WOW kan bestellen...

Bedankt voor de tip!

Ik dacht dat het franse pEnguïns waren :wink:

*NERAZZURRI*
19-03-2006, 21:06
Zojuist March Of The Penguins gezien.

In één woord: fantastisch!

Heb de Engelse versie gekeken (stem van Morgan Freeman) en heb van begin tot eind genoten van de prachtige beelden en de vertederende pinguïns.

Deze film verdiend z'n lovende kritieken voor de volle 100% en zal voor mij een zekere aanschaf zijn als de tinnen special edition in Nederland vekrijgbaar is.

Superb (y)


Weet iemand of de Nederlandse versie de Franse of Engelse stem zal krijgen? Of misschien beide (dat zou helemaal geweldig zijn).

stefanovic
24-05-2006, 11:12
Heeft iemand de r2UK of r1 versie aangeschaft? Ik ben namelijk op zoek naar de film met Morgan Freeman als narrator, maar wel met engelse subs. Ik ben benieuwd of een van deze uitgaves aan deze 2 voorwaarden voldoet... Verschillende internationale websites spreken elkaar hierover nogal tegen.

Werner
24-05-2006, 11:52
[quote="*NERAZZURRI*"Weet iemand of de Nederlandse versie de Franse of Engelse stem zal krijgen? Of misschien beide (dat zou helemaal geweldig zijn).[/quote]

NEEN. Alleen Urbanus van Anus :evil:

Werner
24-05-2006, 11:54
Heeft iemand de r2UK of r1 versie aangeschaft? Ik ben namelijk op zoek naar de film met Morgan Freeman als narrator, maar wel met engelse subs. Ik ben benieuwd of een van deze uitgaves aan deze 2 voorwaarden voldoet... Verschillende internationale websites spreken elkaar hierover nogal tegen.

Dan kan ik je de R1 aanraden. Voor de specs, zie mijn pagina
http://users.skynet.be/werner_peeters/Movies/DVDlijst-docu.html

Heeft nog mooie extra's ook, o.a. een zeer geinige Bugs Bunny-cartoon over een pinguin...

PAS OP! Er is een Amerikaanse en een Canadese R1-versie. De Amerikaanse heeft meer extra's, zie hier:

http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=8846

Geloof me, je wil de Amerikaanse versie van Warner, niet de Canadese!!! De R2 en R3-versies zijn dan ook nog eens van die onnozele versies waarin de pinguïns overdubd zijn, i.p.v. met een verteller.

Coen P.
24-05-2006, 14:26
ik heb de regio 3. Een mooie dubbeldisc compleet met originele franse score en stemmen!

Erg coole soundtrack, heb hem al helemaal gedownl...ehh...gekocht...

Film is echt magnifiek goed. Knap ook dat het beeld- en geluidsmateriaal zo goed is omgegaan met die barre omstandigheden...!

Een aanrader voor iedereen.

Coen

Dennis Vansant
24-05-2006, 15:57
De R3 LE met 2 pinguinknuffels? :)

Njah, ik heb de film ook gezien inmiddels, met het commentaar van Urbanus. Ik weet dat er op deze versie al heel veel kritiek is geweest, maar je moet een beetje verder kijken dan de trailer alleen. Urbanus doet echt mooi zijn best om geen grappen en grollen uit te braken en kan het soms heel meeslepend en ontroerend vertellen op de momenten waar dat moet. Zijn licht schelle stem maakt het geheel ook een beetje lichter, wat deze moeilijke jankmomenten waarbij je de wreedheid van de natuur in al zijn pracht en onvermijdelijkheid ziet, behoorlijk draaglijker maakt. Deze documentaire heeft ook mijn ogen geopend ten opzichte van de pinguïn. Het mag dan wel een grappig beestje lijken dat ergens zweeft tussen vogel en vis, maar het is één van de moedigste en meest veerkrachtige dieren die hier op aarde rondlopen. Dat moet ook wel wil je in de winter temperaturen tot min zestig doorstaan en ongeveer 100 kilometer in de bijtende kou waggelen tot de meest nabije voederplek.
Als ik dan toch kritiek op de documentaire moet geven, is het dat ik niet echt heel veel nieuws heb geleerd over de pinguïn. Het meeste dat ik zag wist ik al (mannetje dat voor het ei zorgt, dat het heel goede zwemmers zijn, enz.) Toch is alles zodanig in beeld gebracht dat men sommige rituelen waarschijnlijk voor het eerst op camera heeft vastgelegd. Heel erg mooi allemaal en een dik verdiende Oscar!

9/10 ^^

stefanovic
25-05-2006, 11:55
Heeft iemand de r2UK of r1 versie aangeschaft? Ik ben namelijk op zoek naar de film met Morgan Freeman als narrator, maar wel met engelse subs. Ik ben benieuwd of een van deze uitgaves aan deze 2 voorwaarden voldoet... Verschillende internationale websites spreken elkaar hierover nogal tegen.

Dan kan ik je de R1 aanraden. Voor de specs, zie mijn pagina
http://users.skynet.be/werner_peeters/Movies/DVDlijst-docu.html

Heeft nog mooie extra's ook, o.a. een zeer geinige Bugs Bunny-cartoon over een pinguin...

PAS OP! Er is een Amerikaanse en een Canadese R1-versie. De Amerikaanse heeft meer extra's, zie hier:

http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=8846

Geloof me, je wil de Amerikaanse versie van Warner, niet de Canadese!!! De R2 en R3-versies zijn dan ook nog eens van die onnozele versies waarin de pinguïns overdubd zijn, i.p.v. met een verteller.

Bedankt! Ik heb net via cd-wow de r1 besteld. Ik neem aan dat dit de Amerikaanse is en niet de Canadese.

Werner
30-05-2006, 00:17
Ik heb de mijne ook via CDwow besteld en toch de juiste aangekregen, dus dat zit wel snor denk ik.

Boullie
30-05-2006, 15:05
De R2 en R3-versies zijn dan ook nog eens van die onnozele versies waarin de pinguïns overdubd zijn, i.p.v. met een verteller.
Geldt dit ook voor de UK versie met de stem van Morgan Freeman en de originele versie?

Mijn vriendin is op zoek naar "een" release van deze film die hieraan moet voldoen

- Engelse of Franse soundtrack maakt niet uit, als het maar niet Urbanus is en de pinguins niet kunnen spreken zoals jij aangeeft
- Engels of Nederlands ondertiteld
- Regio 2 (onze dvd-speler is niet regiovrij)

Dennis Vansant
30-05-2006, 17:20
Franse audiotrack is toch ook een commentator? :/

Werner
30-05-2006, 17:57
De R2 en R3-versies zijn dan ook nog eens van die onnozele versies waarin de pinguïns overdubd zijn, i.p.v. met een verteller.
Geldt dit ook voor de UK versie met de stem van Morgan Freeman en de originele versie?

UK weet ik niet, maar als Morgan Freeman overdubt, dan is het een gewone voice-over en geen dialogerende pinguins.


Mijn vriendin is op zoek naar "een" release van deze film die hieraan moet voldoen

- Engelse of Franse soundtrack maakt niet uit, als het maar niet Urbanus is en de pinguins niet kunnen spreken zoals jij aangeeft
- Engels of Nederlands ondertiteld
- Regio 2 (onze dvd-speler is niet regiovrij)

http://www.play.com/DVD/DVD/4-/904171/March_Of_The_Penguins/Product.html

Deze versie bevat in elk geval dezelfde extra's als de hierboven beschreven R1-versie, en is R2. Alleen ben ik niet zeker of die wel ondertiteling heeft, maar de heldere, accentloze vertelstem van Morgan Freeman is alleszins best te volgen zonder ondertitels.

Werner
31-05-2006, 10:20
Volgens iemand op dvdforum heeft de UK-versie Engelse subs:

http://www.dvdforum.nl/forum/viewtopic.php?t=52035

brotah
31-05-2006, 21:48
ik heb vorige week meteen de tin aangeschaft (nl versie)

en ik heb er zeker geen spijt van, ondanks dat ik niks met docu's en pinguins heb, heb ik me toch kostelijk vermaakt, erg boeiende film en vooral erg onder de indruk van beeld en geluid. als je vervolgens na gaat hoeveel werk er wel niet in zit, dan vind ik de oscar meer als verdient!

daarnaast ook een pluim voor urbanus, zijn stem heeft me geen tel verveelt of gestoord, ik vind hem er prima bijpassen, en met enkele geweldige belgische woorden/begrippen er tussen door blijft het leuk!

al met al een puikke dvd! zien is zeker de moeite waard

Werner
31-05-2006, 23:11
daarnaast ook een pluim voor urbanus, zijn stem heeft me geen tel verveelt of gestoord

Ik verwacht in zijn geval dan elk moment een grap over de zwaantjes. Sorry, maar Urbanus heeft geen stem die bij natuurdocumentaires past.


belgische woorden/begrippen er tussen door blijft het leuk!

Mag ik je even wijzen op het feit dat "Belgisch" taalkundig niet het minste betekenis heeft? De talen die officieel in ons landeke gesproken worden zijn Vlaams, Frans en in mindere mate Duits. "Belgisch" bestaat niet!!!

brotah
01-06-2006, 14:56
sorry dat ik vlaams uitschold voor belgisch...


Ik verwacht in zijn geval dan elk moment een grap over de zwaantjes. Sorry, maar Urbanus heeft geen stem die bij natuurdocumentaires past.

daarnaast vind ik deze reactie ongepast, door jou verteld alsof het een feit is dat urbanus geen passende stem voor een natuurdocumentaire heeft, beschuldig je mij nou van slechte smaak? ik vind het namelijk zoals ik aangaf een goeie combinatie, de stem van urbanus bij deze mooie docu. en ik zal vast niet de enige zijn, kortgezegd het is een mening, laten we het daar ophouden...

Ednolb
01-06-2006, 15:15
Ik verwacht in zijn geval dan elk moment een grap over de zwaantjes. Sorry, maar Urbanus heeft geen stem die bij natuurdocumentaires past.


belgische woorden/begrippen er tussen door blijft het leuk!

Mag ik je even wijzen op het feit dat "Belgisch" taalkundig niet het minste betekenis heeft? De talen die officieel in ons landeke gesproken worden zijn Vlaams, Frans en in mindere mate Duits. "Belgisch" bestaat niet!!!


Vlaams? Bedoel je niet Nederlands? :wink:

MaikelV
01-06-2006, 22:20
Bij FRS kregen we te horen dat de rechten voor de Engelse audiotrack alleen gereserveerd waren voor de Amerikaanse markt. regio 1 dus. Derhalve is er geen dvd met engelse track te krijgen in regio 2. Wel jammer maar het is helaas niet anders.

Bettina
02-06-2006, 09:58
Bij FRS kregen we te horen dat de rechten voor de Engelse audiotrack alleen gereserveerd waren voor de Amerikaanse markt. regio 1 dus. Derhalve is er geen dvd met engelse track te krijgen in regio 2. Wel jammer maar het is helaas niet anders.


Er is gewoon een regio twee versie te krijgen met Morgen Freeman via play.com of Amazon.co.uk


Ik was van plan hem daar binnenkort zelf te bestellen


Bettina

RoelJewel
03-06-2006, 16:02
Limited special HK edition @ http://www1.cd-wow.com/detail_results_2.php?product_code=256851 :) . Maar die zal wel zonder Morgan Freeman zijn (met Franse audiotrack ...).

IveC
05-06-2006, 03:11
In de fnac is die al verkrijgbaar in steelbox maar de prijs weet ik niet juist vanbuiten :D

RoelJewel
05-06-2006, 10:01
In de fnac is die al verkrijgbaar in steelbox maar de prijs weet ik niet juist vanbuiten :D

MediaMarkt hier in Maastricht heeft die steelbox ook liggen. 18,99 euro, geloof ik. Maar ik geloof niet dat ik de versie met audio van Urbanus geweldig vind .....

brotah
05-06-2006, 12:07
bij MM Leeuwarden kocht ik de steelbook voor 16.99...de single disc hadden ze liggen voor 9.99.

de steelcase ziet er goed uit en de 2de disc staat onder andere een erg intressante making of op!

Olivier vd D.
05-06-2006, 12:51
Geloof me, je wil de Amerikaanse versie van Warner, niet de Canadese!!! De R2 en R3-versies zijn dan ook nog eens van die onnozele versies waarin de pinguïns overdubd zijn, i.p.v. met een verteller.
Hoe zit dat precies met het overdubben van de pinguins? Waarom hebben ze dat gedaan en is het goed te horen?

Bas V.
05-06-2006, 18:00
Dan bestaat er zo'n medium als dvd en dan verschijnt die film niet met keuze tussen commentaren in verschillende talen (iig Urbanus én Morgan Freeman. Dat is toch redelijk irritant. Of heb ik t mis en bestaat er wel een versie met verschillende audiotracks waar de NL en EN gesproken in zit?

Werner
05-06-2006, 22:56
daarnaast vind ik deze reactie ongepast, door jou verteld alsof het een feit is dat urbanus geen passende stem voor een natuurdocumentaire heeft, beschuldig je mij nou van slechte smaak? ik vind het namelijk zoals ik aangaf een goeie combinatie, de stem van urbanus bij deze mooie docu. en ik zal vast niet de enige zijn, kortgezegd het is een mening, laten we het daar ophouden...

Helemaal niet. Ik ben zelfs een flinke fan van Urbanus, tenminste van zijn periode vóór hij zijn lijf en ziel aan VTM verkocht. Ik vind alleen de combinatie niet werken. Vergelijk het met mosselen in chocoladesaus: allebei heel lekker, maar samen? Eertijds werd bijvoorbeeld Walking With Dinosaurs in Vlaanderen overdubd door acteur Vic De Wachter. Die heeft dan ook het nodige serieux dat Urbain volgens mij niet heeft. En ik beschuldig niemand, behalve misschien van het snel op de tenen getrapt te zijn :wink:

Werner
05-06-2006, 23:02
Hoe zit dat precies met het overdubben van de pinguins? Waarom hebben ze dat gedaan en is het goed te horen?

Waarom? Om het één of ander komisch effect te bereiken, spreken in die versie de pinguïns zélf de dialogen in. Bedroevend vind ik dat. Je kan al ongeveer extrapoleren dat, als ik de versie van Urbanus al niks vind, dat in het kwadraat geldt voor een versie met kwetterende vogeltjes die nog eens geforceerd grappig moeten doen ook.

En nogmaals voor de slechte verstaanders: ik vind MOTP één van de beste natuurdocumentaires van de afgelopen jaren. Ik heb bovendien een zwak voor alles wat van ver of dichtbij met pinguïns te maken heeft. Ik vind echter dat de films zoals die in de Amerikaanse (lees: Morgan Freeman-) versie is behandeld, als een nuchtere en sobere documentaire het meest effectief is.

Alex T
06-06-2006, 08:02
Is de originele Franse versie niet de overdubte penguins versie?
Dus zoals de director het bedoelt had.....?

LJ
17-06-2006, 12:44
Is de originele Franse versie niet de overdubte penguins versie?
Dus zoals de director het bedoelt had.....?

Inderdaad! Smaken verschillen, maar de Franse versie is wel het origineel.


Dan bestaat er zo'n medium als dvd en dan verschijnt die film niet met keuze tussen commentaren in verschillende talen (iig Urbanus én Morgan Freeman. Dat is toch redelijk irritant. Of heb ik t mis en bestaat er wel een versie met verschillende audiotracks waar de NL en EN gesproken in zit?

Normaal krijg je audiospoor in lokale taal + originele taal. Het origineel is de franse versie, dus buiten het Engels taalgebied zal je geen Engels commentaar aantreffen (net als dat je in het Engels taalgebied geen Nederlands of Chinees commentaar krijgt). Dit is waarschijnlijk een rechten kwestie.

Ik heb zelf overigens de R3 Maleisische (originele) versie en daar heb je naast het Franse commentaar ook de Chinese dubbing. Nu als je al niet houdt van het Franse commentaar (wat ik persoonlijk nog geeneens slecht vind), moet je eens March of The Penguins in het Chinees gaan kijken....

Kan iemand mij vertellen wat er zo bijzonder is aan het commentaar van Morgan Freeman?

Werner
17-06-2006, 13:59
Kan iemand mij vertellen wat er zo bijzonder is aan het commentaar van Morgan Freeman?

Is de meest "ernstige" versie, past qua vertelstijl het best bij de film.

Dennis Vansant
17-06-2006, 14:05
Werner, misschien eerst even eens een kwartiertje van de film beluisteren ipv constant Urbanus zitten af te kraken?
Give it a shot, dan moet je maar zien :) ik vind het goed gedaan van onze Urbain, vooral nu hij terug een vrije man is en niet per se de mediahoer van 5 jaar geleden :)

Werner
17-06-2006, 14:16
Werner, misschien eerst even eens een kwartiertje van de film beluisteren ipv constant Urbanus zitten af te kraken?

Voor alle duidelijkheid, ik ben wel degelijk fan van Urbanus (zijn goeie periode dus), maar dit is gewoon zijn ding niet! Daar blijf ik bij! Ik weet dat jij die versie met Urbain niet zo slecht vind, maar als ik onder vrienden de Vlaams gesproken versie van MotP aanhaal, trekt zover ik weet iedereen een zure bek bij de gedachten aan Urbanus zijn commentaar.

Dennis Vansant
17-06-2006, 14:20
En ik mag dus besluiten dat je hem dan ook weldegelijk hebt gezien? Want ik vrees dat ik toch geen echt flauwe grappen wist terug te vinden, buiten dan: "amaai, staat daar op nen bus te wachten, seg!"