PDA

Bekijk de volledige versie : foto's



Azrael
05-08-2001, 14:05
waarom hebben jullie (de crew) een fototje bij jullie naam staan?
Ik vind het een beetje raar staan, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Koen Crijns
05-08-2001, 18:19
Op DVD.nl kan iedereen indien gewenst een foto'tje van zichzelf naast z'n berichten zetten. Als je dat wil, maak dan eerst een foto van jezelf in .GIF of .JPG formaat. De afmeting moet 60x60 pixels zijn.

Je kunt je Avatar hier uploaden: Instellingen -> Edit Options -> Avatar

Azrael
05-08-2001, 18:35
haha, ja dat kan wel, maar dat vroeg ik niet. Ik vroeg waarom je dat doet.

Koen Crijns
05-08-2001, 18:39
Persoonlijk vinden wij 't leuk om te zien wie er nu precies 'achter een posting schuil gaat'. Dat maakt 't forum net een tikkeltje persoonlijker. Ik hoop dus ook dat meerdere mensen van de foto-optie gebruik gaan maken.

Dennis Veldhuizen
05-08-2001, 20:29
nou, speciaal voor jou dan Koen :)
wel wat oudere mah ja :)

Ruben J.
06-08-2001, 02:44
Persoonlijk vinden wij 't leuk om te zien wie er nu precies 'achter een posting schuil gaat'.


Bij de ene is dat wat duidelijker dan bij de ander. ;)

Het is een leuke extra optie. :)

Alexander de Mol
06-08-2001, 23:34
Het is een leuke extra optie. :) Absoluut. Ik weet dat hiervoor bij het andere bekende NL DVD forum een aparte site in het leven is geroepen om de smoelen achter de posts te zien....hiermee is zo'n site overbodig. :cool:

Jan Pool
07-08-2001, 16:59
Is het erg dom wanneer ik niet snap hoe ik een foto in mijn profile moet zetten? Ik lees dat dit kan en ik vind het ook wel leuk. Maakt het inderdaad allemaal een stukje persoonlijker.

Koen Crijns
07-08-2001, 17:49
Maak eerst met een fotobewerkingsprogramma (Photopaint, Photoshop, Paint Shop Pro) een foto van jezelf die 60 bij 60 pixels groot is. Sla deze dan ergens op je harddisk op in .JPG formaat.

Ga daarna op 't forum naar Instellingen, dan naar Edit Options en daarna naar Avatar. Daar kun je de foto uploaden.

Euphoria
09-08-2001, 12:00
Persoonlijk vind ik het vrij irritant die plaatjes. Behalve extra dl-tijd, word ik verplicht om naar jullie hoofden te turen. Ik ben nu in iedergeval wel van eventuele complexen af hehehe :D

Eric van Ballegoie
09-08-2001, 12:07
Ik ben nu in iedergeval wel van eventuele complexen af hehehe :D

Nou ben ik helemaal benieuwd geworden naar jou foto.... :D
Uploaden die hap ;) ........ Als je durft ten minste :o

Euphoria
09-08-2001, 14:25
Ik zou het bijna doen, was het niet dat ik hier principieel tegen ben. Ik waardeer de "anonimiteit" die het internet mij biedt. Als ik het hier doe, dan moet ik het ook in de andere forums doen waar ik dagelijks vertoef. En is de misterie van het onbekende niet altijd leuker? In iedergeval voor de fantasie... ;)

Nathan Strik
09-08-2001, 16:15
Amen!!!



Ik zou het bijna doen, was het niet dat ik hier principieel tegen ben. Ik waardeer de "anonimiteit" die het internet mij biedt. Als ik het hier doe, dan moet ik het ook in de andere forums doen waar ik dagelijks vertoef. En is de misterie van het onbekende niet altijd leuker? In iedergeval voor de fantasie... ;)

Eric van Ballegoie
09-08-2001, 17:47
Ik zou het bijna doen, was het niet dat ik hier principieel tegen ben. Ik waardeer de "anonimiteit" die het internet mij biedt.

Anonimiteit heeft zeker zijn voordelen, maar ook (grote) nadelen. We vragen iedereen die op dit forum registreerd om zich onder zijn echte naam aan te melden (iets wat jij niet hebt gedaan) omdat we graag een serieus forum willen. Wanneer mensen onder hun eigen naam registreren ben je er namelijk redelijk zeker van dat de postings een serieuze inslag hebben. Als je niet onder je eigen naar post is de drempel om onzin / flames te posten namelijk een stuk lager dan wanneer je niet anoniem post.

Niet dat ik jou hiermee aanval, maar ik ken verschillende fora waar mensen zich in hun anonimiteit wentelen om maar zaken te posten die ze mano-a-mano nooit zouden zeggen.

Eric

Dunky
09-08-2001, 21:42
Tja, als iemand zijn ID niet vrij wilt geven moet hij dat maar doen, maar als je anoniem op het internet wilt zijn meldt je dan niet aan bij iets ook al is het niet onder je echte naam. Als je anoniem wilt zijn meldt je je nergens voor aan.:o

Euphoria
09-08-2001, 22:36
De rede hiervoor is simpel. Als ik mij opgeef onder m'n echte naam, dan kan men via zoekmachines alles over je te weten komen, zoals E-mail, geloofsovertuiging, welke sites je bezoekt, in welke forums je deel neemt, wat je hobbies zijn, etc. Ik wens dat simpel weg niet, omdat je anders in maillijsten komt van mensen die minder goede bedoelingen hebben (Spammers).

Zelf zit ik al 8 jaar te internetten en weet dus de klappen van de zweep. Natuurlijk ben ik nu ook niet geheel anoniem, omdat jullie mijn IP-adres hebben (wat weer voorkomen kan worden door IP-spoofing). Opzich heb ik daar niet zo'n problemen mee. Het gaat me ook niet om jullie, maar een selecte groep internetters die wel op gegevens uit zijn. Zoals je weet...gegevens zijn geld waard voor commerciële bedrijven. Dit is trouwens ook al 14 jaar m'n nick, sinds de C64...dus eigenlijk heb ik me geregistreerd onder m'n 2e naam. En geloof me, ik zeg nix meer of minder onder een nick...de meeste old-school internetters weten wel wie ik ben! En als je het persé wilt weten, stuur me dan een mailtje... ;)

ToolkiT
15-08-2001, 07:53
En geloof me, ik zeg nix meer of minder onder een nick...de meeste old-school internetters weten wel wie ik ben! En als je het persé wilt weten, stuur me dan een mailtje... ;)

Hier ben ik het wel mee eens, ik denk zelfs dat heel veel mensen me niet zouden herkennen als ik onder mijn eigen naam geregistreerd zou zijn...

Nathan Strik
15-08-2001, 10:36
Daarom gebruik ik nou een dubbele naam... ;)





Hier ben ik het wel mee eens, ik denk zelfs dat heel veel mensen me niet zouden herkennen als ik onder mijn eigen naam geregistreerd zou zijn...

Marty vanluit
17-08-2001, 10:27
Uitgaande van jouw reactie kunnen we opmaken dat "Dunky" jouw echt naam is? Als dit inderdaad het geval is, heb ik het volgende niet gezegd...
Als dit niet het geval is, vind ik het behoorlijk triest dat je reageert op een forum waarvan het onderwerp "anonimiteit" is en je zelfs negatief uitlaat over mensen die anoniem willen blijven op het internet, in ieder geval bij dit forum! In dit geval zou ik zeggen: kijk eerst eens naar jezelf voordat je anderen aanvalt.

Alex van den Berg
17-08-2001, 15:13
Anoniem? Laat me niet lachen... :)
Ik ben hier dan wel onder de naam 'Open Mind', maar ik ben er 100% van overtuigd dat de DVD.nl crew best weet dat ik inlog vanaf IP 213.46.77.155 en daardoor altijd kan achterhalen dat ik in werkelijkheid S.A. van den Berg, Alex voor vrienden en kennissen, ben :)

En zo niet, dan bij deze :D

Euphoria
17-08-2001, 16:12
Uitgaande van jouw reactie... - ...voordat je anderen aanvalt.Twee zielen...één gedachte :D


ik ben er 100% van overtuigd dat de DVD.nl crew best weet dat ik inlog vanaf IP 213.46.77.155 en daardoor altijd kan achterhalen dat ik in werkelijkheid S.A. van den Berg benEuh, ik zou niet weten hoe ze m'n echte naam zouden kunnen achterhalen via mijn IP-adres (lijkt mij een bijna onmogelijke opgave), tenzij ze het opvragen bij de provider. Deze moet zich houden aan De Wet Persoonsregistratie en Wet op de Privacy, dus mogen ze niet mijn gegevens doorgeven zonder mijn schriftelijke toestemming (als ze al zin zouden hebben om de logs na te kijken). Anoniem genoeg dus... :cool:
En dan nu de hamvraag: Wat als ik nu geen vast IP-adres heb? ;)

Eric van Ballegoie
17-08-2001, 16:14
Iedereens IP wordt inderdaad gelogd, maar dat is meer vanuit juridisch oogpunt: Wij zijn niet verantwoordelijk voor wat jullie op het forum uitvreten :D en daarom loggen we alles zodat we eventuele claims naar jullie providers kunnen doorsturen. Maar je naam, daar komen we zo 1, 2, 3 niet achter, tenzij je een zeer brakke PC hebt die niet beveiligd is en je netwerk informatie vrijgeeft.

Ruben J.
17-08-2001, 16:14
LOL Open Mind! :D

Ach, ik denk niet dat hier iemand gaat achterhalen wie wie is hoor, gewoonweg veel te veel werk, en waarom zouden we? In mijn persoonlijke mening is anonimiteit wanneer gewenst geen enkel probleem, bovendien zou het schending van de privacy zijn wanneeer we zoiets zouden doen, of dat voor de wet ook zo is weet ik niet, maar ik zie het wel zo iig. :)

Ikzelf ben ook de enige van de crew die bewust zijn achternaam niet heeft op het forum... In mijn geval is het nog veel makkelijker te achterhalen, doe een whois op DevMagix.com en daar staat dan netjes van wie dat domein is: van mij dus. :)

Tis een kwestie van elkaar respecteren in de keuzes die we maken, volgens mij is het zo simpel, maar ik kan het mis hebben. ;)

Euphoria
17-08-2001, 16:22
Hmmmz, dus we mogen geen rare dingen gaan zeggen als: Erik de Zwart is een... :D

Eric van Ballegoie
17-08-2001, 16:27
Euh, ik zou niet weten hoe ze m'n echte naam zouden kunnen achterhalen via mijn IP-adres ......

Zonder kwaadwillenden al te veel info te verschaffen: Op het moment dat je een netwerkverbinding met internet hebt (kabel / adsl) is het in veel gevallen niet al te moeilijk om je info te achterhalen.
99% van de mensen heeft als windows login naam (wat je moet intikken als je windows binnenkomt) namelijk zijn eigen naam, en als je beveiliging niet helemaal dicht zit is makkelijk dat soort info op te vragen.

Om te kijken of je PC een goed 'dicht' zit moet je op onderstaande URL's eens een kijkje nemen:

https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

(als je daar meteen met je eigen naam wordt begroet is het niet goed :)

Een zeer uitgebreide test kun je doen op:

http://security2.norton.com/us/home.asp?j=1&productid=symsc&plfid=22&langid=us

Euphoria
17-08-2001, 16:52
En daarom gebruik ik dus een nickname... ;)

Op het moment dat je een netwerkverbinding met internet hebt (kabel / adsl) is het in veel gevallen niet al te moeilijk om je info te achterhalen.Daarom raad ik iedereen aan met Mxstream ADSL dit (http://www.bruring.com/adsl/) eens te lezen... :cool:

Alex van den Berg
17-08-2001, 19:14
Voor wie de boel nog steeds open heeft staan...Een beetje gratis beveiliging kan ook geen kwaad...
ZoneAlarm (http://www.zonelabs.com/download/) :cool:

Helaas alleen (nog?) voor Windows systemen... :rolleyes:

Alex van den Berg
17-08-2001, 19:52
Voor wie echt alles van me wil weten... vanaf nu hangen er 2 links onder mijn berichten... :D

Euphoria
17-08-2001, 21:43
Neuh Open Mind...ik vind dat ik nu al veel te veel van je weet! Het lijkt wel een "coming out" fase waar je nu door heen gaat... :D

Alex van den Berg
17-08-2001, 22:07
LOL... :D

Ach... gewoon een reactie op alle belangstelling in de afgelopen week... :)
Eerst vraagt men zich af hoe ik zoveel DVD's in zo'n korte tijd bij elkaar krijg... dan worden ineens de mensen met slechts een nick onder de noemer 'georganiseerde criminaliteit' geschaard...
Vandaar deze openbaring :o :o
Maar ja... da's schijnbaar weer te open in deze jaren van individualiteit :rolleyes: :) :cool:

Koen Crijns
18-08-2001, 15:50
Hmmmz, dus we mogen geen rare dingen gaan zeggen als: Erik de Zwart is een... :D

Nope... en dan te bedenken dat 'Erik de Zwart' ook een nick-name is. ;)

Alex van den Berg
18-08-2001, 16:16
Wat wel mag:
IK vind dat Erik de Zwart een .... is.

Da's juridisch een persoonlijke meningsuiting en geen algemene beschuldiging... :)

Koen Crijns
18-08-2001, 16:18
Is niet helemaal waar...

Als je tegen een politieagent zegt: "Ik vind jou een <vul willekeurig beledigend woord in>", dan krijg je echt wel een bekeuring. Kun je zoveel protest aantekenen als je wil, de rechtzaak win je niet.

Dunky
18-08-2001, 20:10
Dan is er in Nederland dus geen vrijheid van meningsuiting.
Als je een agent uitscheld is het belediging van ambtenaar in functie, dus wat, als hij net naar huis gaat kan je hem helemaal verrot schelden omdat hij dan geen ambtenaar in functie is???

Ben het even een beetje kwijt.


Vrijheid van Meningsuiting HAHAHAHA.... niet dus!!!!!!!!!

Alex van den Berg
18-08-2001, 20:57
Hoho Dunky,
Schelden is een uiting van psychische agressie... da's wat anders dan een mening :)

Dunky
18-08-2001, 21:03
Sorry, ik bedoelde "als ik mijn mening geeft over wat ik van de beste man (vrouw) vindt op dat moment"

... en de rest van mijn verhaal net.

Alex van den Berg
18-08-2001, 21:12
Dan is er in Nederland dus geen vrijheid van meningsuiting.
Als je een agent verteld wat je van 'm vindt is het belediging van ambtenaar in functie..((KNIP)).. kan je hem helemaal verrot vertellen wat je van 'm vindt omdat hij dan geen ambtenaar in functie is???


Bij oom agent is het gewoon zo dat die man hard aan het werk is... die moet je niet storen!! :)
Niet groeten, aardig doen of schelden dus... gewoon negeren en net doen alsof ie niet bestaat... :D

Kijk, dit soort dingen mag je dus ongestraft zeggen...:cool:

Kleine tip: Urineren in het openbaar = f 75,= boete
Belediging van agent = f 300,=

Als je dat combineert heb je toch een hoop lol voor je centen :D

... of mag dit nou weer net niet?

Ruben J.
18-08-2001, 22:21
Ik denk dat het niet eens boeit of het 'officieel' wel of niet mag [volgens de wet mag je iemand -mits geen ambtenaar in functie- volgens mij weldegenlijk beledigen].

Het is meer de vraag of wij dat hier willen, en met 'wij' bedoel ik alle forummers... Dan denk ik dat we op 'nee' uitkomen, het is gewoonweg tegen de nettiquette zo is mijn mening. Ieder zijn eigen versie van nettiquette uiteraard, maar zoiets als dit lijkt mij wel algemeen geaccepteerd. :)

Dunky
19-08-2001, 12:44
Ik vindt gewoon dat een agent niks meer is dan jij en ik. Ik heb ook een certificaat met een politie stempel omddat ik in de beveiliging werk. Mag men mij dan ook niet uitschelden? Nee want ik ben geen ambtenaar maar wel in functie. De wet stelt in dit opzicht niet al te veel voor dus. Maargoed er zijn nu al teveel woorden aan vuil gemaakt.

Matthijs van de Water
19-08-2001, 17:59
Zow... ik heb ook maar eens de moeite genomen om me te registeren. Heb er direct maar zo'n plaatje naast gezet.... :)

ToolkiT
20-08-2001, 00:39
Ik vindt gewoon dat een agent niks meer is dan jij en ik. Ik heb ook een certificaat met een poltitie stempel omddat ik in de beveiliging werk. Mag men mij dan ook niet uitschelden? Nee want ik ben geen ambtenaar maar wel in functie. De wet stelt in dit opzicht niet al te veel voor dus. Maargoed er zijn nu al teveel woorden aan vuil gemaakt.

Nou ff testen dan...
Dunky je bent en vieze vuile PIEP PIEP, PIEPERDE PIEP...

Nee dat werk dus niet, je certificaat werkt blijkbaar ;)

Dunky
20-08-2001, 22:11
Hehehe, alle gekheid op een stokje. Ik ben dus geen ambtenaar. :)
Maargoed het gaat weer nergens over.
In elk geval niet over DVD en bijliggende zaken.

Maarre Thanx ToolKit :)

Euphoria
20-08-2001, 23:16
Okay, het ging hier dus om de foto's...maar het valt me wel op dat er maar bijzonder weinig danwel géén vrouwen tussen zitten! Zijn er überhaupt wel vrouwen op dit forum of is DVD iets voor de mannen? ;)

ToolkiT
21-08-2001, 00:27
Hehehe, alle gekheid op een stokje. Ik ben dus geen ambtenaar. :)
Maargoed het gaat weer nergens over.
In elk geval niet over DVD en bijliggende zaken.

Maarre Thanx ToolKit :)
no worries Mate!

marcel
21-08-2001, 09:32
IK heb er dan wel geen foto bij staan ( en geloof me, dat wil je ook helemaal niet) , maar gaat dit forum niet over dvd's??
:confused:

overigens zie ik niet eens waar ik een foto zou willen toevoegen

RobinB
14-10-2006, 10:51
Ik vind niet erg dat me foto weg is maar kan dit de volgende keer wel effe via een Pm uitgelegd worden. :P