PDA

Bekijk de volledige versie : Iemand ervaring met de Denon dvd2910 speler?



Raymond187
09-06-2005, 22:15
Hi,

Ik heb toch maar besloten om een nieuwe speler aan te schaffen 8) mijne is nu 7 jaar en heeft ze beste tiet gehad ;)

Ik ben deze tegen het lijf gelopen

http://www.denon.co.uk/site/frames_main.php?main=prod&ver=&MID=3&sub=1&action=detail&Pid=142

Bij RAF kost hij €850 het lijkt mij wel; een top speler, maar misschien heeft iemadn er ervaring mee of advies waar ik op moet letten.

En waar ik eventueel kan kijken waar hji goedkoper te krijgen is.

Alvast bedankt,

Peter Porrio
10-06-2005, 09:19
Hoi,

Ik heb zelf de 2200, maar volgens mij ontloopt deze de 2910 niet veel qua specs. In de eerste plaats is het beeld dat de speler geeft echt ontzettend goed. Veel detail, veel kleur, echt prachtig.

Daarnaast zijn de audio DACs van zeer goede kwaliteit, zodat de (SA)CD's zeer gedetailleerd en zuiver worden weergegeven. Ik ben van mening dat je absoluut geen miskoop doet met deze speler.

Daar komt bij dat de 2200 en 2900 zo nu en dan wel eens problemen hadden met het weergeven van gebrande CD's en DVD's. Dit is bij de 2910 en 3910 vrijwel volledig opgelost.

Al met al een zeer degelijk gebouwde speler met uitstekende prestaties.

Raymond187
10-06-2005, 09:33
Hoi,

Ik heb zelf de 2200, maar volgens mij ontloopt deze de 2910 niet veel qua specs. In de eerste plaats is het beeld dat de speler geeft echt ontzettend goed. Veel detail, veel kleur, echt prachtig.

Daarnaast zijn de audio DACs van zeer goede kwaliteit, zodat de (SA)CD's zeer gedetailleerd en zuiver worden weergegeven. Ik ben van mening dat je absoluut geen miskoop doet met deze speler.

Daar komt bij dat de 2200 en 2900 zo nu en dan wel eens problemen hadden met het weergeven van gebrande CD's en DVD's. Dit is bij de 2910 en 3910 vrijwel volledig opgelost.

Al met al een zeer degelijk gebouwde speler met uitstekende prestaties.

Bedankt voor je reactie !!

Ik heb al een ander adres die verkoopt hem voor 750 :D scheelt weer 100 euro en dat zijn weer 4 dvd's ;)

Hoe heb je hem aangesloten?
Voor dvd natuurlijk scart.
Maar qua audio ?
Voor DD heb je natuurlijk optical of coax nodig, maar dat is minder goed als je Audio(stereo) wilt beluisteren dan gebruik ik liever goeie analoge RCA kabels.

Thanks,

Johan den Hertog
10-06-2005, 10:12
Ik vond de Denon 2910 behoorlijk tegenvallen qua kleuren op mijn plasma scherm. Heb toch voor de Pioneer DV-868AVi-S gekozen tot nu toe de beste dvd-speler de kleuren zijn 100x beter dan de Denon.

Peter Porrio
10-06-2005, 10:20
Qua beeld heb ik hem aangesloten via een goede scartkabel die RGB ondersteunt.

Qua audio heb ik hem via een coaxiale kabel aangesloten op mijn reciever. Deze verbinding gebruik ik voor DVD's.

Daarnaast heb ik hem nog analoog aangesloten op de multichannel input van mijn reciever voor (SA)CD-weergave. Bij SACD's moet je via de analoge verbinding werken en met CD's heb je de keuze tussen digitaal of analoog.

Mijn ervaring is dat de CD-weergave via analoog beter klinkt. Je merkt dan dat de audio DACs erg goed zijn van de speler. Je kunt bij mijn speler ook het digitale- en videocircuit uitschakelen om de storingsfactoren te minimaliseren.

Hiervoor had ik een Onkyo DVD-speler die ook al erg goed beeld gaf, maar de Denon geeft nog veel mooier beeld. Dat zag ik gelijk.

@Johan den Hertog: Die Pioneer die je noemt zit een prijsklasse hoger dan de 2910 en moet je eigenlijk vergelijken met de 3910. Maar ik neem zonder meer van je aan dat die Pioneer erg goed is :wink:

Raymond187
10-06-2005, 14:07
Ik vond de Denon 2910 behoorlijk tegenvallen qua kleuren op mijn plasma scherm. Heb toch voor de Pioneer DV-868AVi-S gekozen tot nu toe de beste dvd-speler de kleuren zijn 100x beter dan de Denon.

Welke plasma gebruik je?
Ik ben namelijk van plan om een HDTV aan te schaffen(Sharp 32").


Daarnaast heb ik hem nog analoog aangesloten op de multichannel input van mijn reciever voor (SA)CD-weergave. Bij SACD's moet je via de analoge verbinding werken en met CD's heb je de keuze tussen digitaal of analoog.


Ahaa zoiets dacht ik al tja.... ik heb nog een ouwe dvd speler he :P daar kan je niet kiezen tussen analoog of digi.

Ik twijfel heel erg tussen de Denon €850 en de Luxman €900.
De Luxman is beter qua audio en de Denon qua beeld.
En aangezien ik een nieuwe TV ga kopen zou ik denk ik gaan voor de Denon.

Nogmaals bedankt voor de reacties !!

Guest_05
11-07-2005, 11:54
En heb je al een keus gemaakt?

Ik heb zelf Vrijdag de 2910 opgehaald in Duitsland voor 666 euro. Tot nog toe heb ik met open mond zitten kijken naar mijn dvd's. Wat een verschil met m;n vorige speler. En nu heb ik voor de rest nog niks afgeregeld. Dan moet eerst Pjotr van vakantie terug zijn. Daarna wordt het echt genieten.

Raymond187
11-07-2005, 14:51
En heb je al een keus gemaakt?

Ik heb zelf Vrijdag de 2910 opgehaald in Duitsland voor 666 euro. Tot nog toe heb ik met open mond zitten kijken naar mijn dvd's. Wat een verschil met m;n vorige speler. En nu heb ik voor de rest nog niks afgeregeld. Dan moet eerst Pjotr van vakantie terug zijn. Daarna wordt het echt genieten.

Ja ik heb de Denon genomen en heb er €700 voor betaald :) dus valt mee.
Beeld is idd mooier dan de Sony D725 die ik nog heb :lol:

Guest_05
13-07-2005, 05:25
Ik had ook een Sony hiervoor. Is inderdaad een duidelijk verschil te zien, en zeker ook te horen. Maar goed, zat bij mij ook een prijsverschil tussen.

Raymond187
13-07-2005, 11:03
Ik had ook een Sony hiervoor. Is inderdaad een duidelijk verschil te zien, en zeker ook te horen. Maar goed, zat bij mij ook een prijsverschil tussen.

Prijs verschil tussen de sony die ik heb en de Denon is btje hetzelfde de Sony koste toen rond de 2000 gulden en heb nu 700 betaald voor de Denon.
Maar de Techniek is een stuk beter geworden vooral qua audio :D